Na brytyjskim ebayu pojawił się ostatnio taki zestaw:
http://cgi.ebay.co.uk/FORD-MONDEO-CONTOUR-SVT-ST24-ST200-V6-DECAT-MANIFOLDS-/200477662530?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2ead665d42 (http://cgi.ebay.co.uk/FORD-MONDEO-CONTOUR-SVT-ST24-ST200-V6-DECAT-MANIFOLDS-/200477662530?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2ead665d42)
Jest to, w zasadzie, kopia MSDS-ów wykonana, co ważne, ze stali nierdzewnej. Przypomina do złudzenia zestaw sprzedawany niegdyś przez Weapon-R. Całość kosztuje 330 funtów wraz z przesyłką z UK, nie trzeba się martwić o cło, VAT itp. Jest także możliwość zamówienia kolektorów lub y-pipe osobno.
Co o tym myślicie?
Chyba sobie takie kupie. ;-)
Cytat: Tomasz w 05.07.2010, 04:02
Na brytyjskim ebayu pojawił się ostatnio taki zestaw:
http://cgi.ebay.co.uk/FORD-MONDEO-CONTOUR-SVT-ST24-ST200-V6-DECAT-MANIFOLDS-/200477662530?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2ead665d42 (http://cgi.ebay.co.uk/FORD-MONDEO-CONTOUR-SVT-ST24-ST200-V6-DECAT-MANIFOLDS-/200477662530?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2ead665d42)
Jest to, w zasadzie, kopia MSDS-ów wykonana, co ważne, ze stali nierdzewnej. Przypomina do złudzenia zestaw sprzedawany niegdyś przez Weapon-R. Całość kosztuje 330 funtów wraz z przesyłką z UK, nie trzeba się martwić o cło, VAT itp. Jest także możliwość zamówienia kolektorów lub y-pipe osobno.
Co o tym myślicie?
Chyba sobie takie kupie. ;-)
Wygląda bardzo ciekawie
Jak za ta kasę to bym brał bez zastanowienia,
Bo w PL żeby ktoś Ci wyspawał naprawdę Profi
i żeby dało to oczekiwany efekt, bez puszczenia
ponad 2 kloców to raczej nie uświadczysz.
Pozdrawiam
Ps. NIENAWIDZĘ takich sprzedających co do UK wysyłka
za grosze a wszędzie indziej praktycznie ta sama
cena wysyłki czy to polska czy Holandia.
Zamówione. Jak dojdą wrzucę fotki. ;)
Po takim zbojeckim kursie jak obecnie zamowiles ? :D
Cytat: KLUSEK w 06.07.2010, 22:02
Po takim zbojeckim kursie jak obecnie zamowiles ? :D
Przecież funt teraz stoi poniżej 5 zł. To chyba nie jest taki zbójecki kurs. ;)
Niedawno stal 4.2 ;)
Cytat: KLUSEK w 06.07.2010, 22:23
Niedawno stal 4.2 ;)
Oj chyba nie tak niedawno... niestety nie mogę czekać bo przypuszczam, że część moich problemów z silnikiem wynika z zapchanych katalizatorów. A sprawdzić tego nie mam za bardzo jak więc zdecydowałem się zrobić cały wydech począwszy od silnika. Ostatecznie będzie tak:
- Kolektory Race Bits
- Y-pipe Race Bits
- Tłumik w obudowie kata z Allegro ;)
- Wywalony tłumik środkowy
- Tłumiki końcowe ST220 (żeby nie było za głosno)
Ciekawe jak to się sprawdzi...
Cytat: Tomasz w 06.07.2010, 22:29
- Kolektory Race Bits
- Y-pipe Race Bits
- Tłumik w obudowie kata z Allegro ;)
- Wywalony tłumik środkowy
- Tłumiki końcowe ST220 (żeby nie było za głosno)
Ze swojej strony dodam że wszystko in + za KOMPLEKSOWE podejście do Tematu.
Jedynie mi może tu nie pasować ten tłumik w obudowie kata,
Bo jak jest czymś wypchany to po niedłógim czasie wydmucha
wszystko ze środka (czyt. środek który miał tłumic się wypali).
Chyba że jest to tylko imitacja kata z rurką w środku to ok (jak to dokładnie wygląda)
Pozdrawiam
Cytat: Lukasz-no1 w 06.07.2010, 23:16
Chyba że jest to tylko imitacja kata z rurką w środku to ok (jak to dokładnie wygląda)
No coś w tym stylu, jest to po prostu lekko dziurkowana rurka w obudowie katalizatora, nie wiem czy jest tam jakieś medium tłumiące ale wątpię. Kosztuje 50 zł. Chce sprawdzić czy będzie to dobrze chodziło wraz z dystansem do trzeciej lambdy, jeśli będą problemy to wstawię metalowy kat 200 CPSI i wywalę dystans. Ale wolałbym bez, bo raz, że taniej, a dwa, że kilka koni powinno się pojawić. ;)
Tomasz jeśli to ma dziurki w środku zalatuje mi jakąś pseudo strumienicą (jeśli nie ma nic do wytłumienia)
a wtedy dać sobie z tym spokój bo w silniku N/A może więcej napsuć niż pomóc.
Co do dystansu to bez obaw bedzie to bangłało bez problemu a sport katom muwimy stanowcze NIE
bo szkoda siana na ta ekologie.
Pozdrawiam
Cytat: Lukasz-no1 w 06.07.2010, 23:26
Tomasz jeśli to ma dziurki w środku zalatuje mi jakąś pseudo strumienicą (jeśli nie ma nic do wytłumienia)
a wtedy dać sobie z tym spokój bo w silniku N/A może więcej napsuć niż pomóc.
To chyba nie jest strumienica, bo ten gość sprzedaje też strumienice w obudowie kata i one nie mają dziurek tylko takie bardziej łuski. ;) Wolałbym żeby była tam zwykła rurka, ale niestety czegoś takiego gotowego nie znalazłem, a auto od spodu musi sprawiać wrażenie, że katalizator jednak tam jest. ;)
Cytat: Lukasz-no1 w 06.07.2010, 23:26
.... a sport katom muwimy stanowcze NIE
bo szkoda siana na ta ekologie.
Niestety ja tak nie moge, muszę mieć kata, bo inaczej przeglądu nie przejdę w Szwecji :/
Zresztą usunięcie katalizatora może przynieść rózny efekt - znajomy w RS2000 robił pomiar z nowym katem i z rurką w jego miejsce i hamownia pokazała, że na nowym kacie (uniwersalny metalowy Bosal) było kilka KM i Nm wiecej niz na zwykłej rurce :evil:
Cytat: MAG w 07.07.2010, 11:02
Zresztą usunięcie katalizatora może przynieść rózny efekt
To prawda, jednak w tym silniku nie powinno być chyba problemu. Choćby Kleber usuwał ostatnio kata i mocy mu to nie zabrało. Po za tym Amerykanie też to robią.
ja też mam usuniętego kata :) zmienił się dźwięk trochę po tym zabiegu...ale mi on nie przeszkadza...teraz na nowym wydechu ładniej mruczy :)
Cytat: GrekuPL w 09.07.2010, 08:20
ja też mam usuniętego kata :) zmienił się dźwięk trochę po tym zabiegu...ale mi on nie przeszkadza...teraz na nowym wydechu ładniej mruczy :)
A pamiętasz jaką średnicę ma wydech za y-pipe? 2,5"?
Cytat: GrekuPL w 09.07.2010, 08:20
ja też mam usuniętego kata :) zmienił się dźwięk trochę po tym zabiegu...ale mi on nie przeszkadza...
A jak z analizą spalin na przeglądzie?
Cytat: Tomasz w 07.07.2010, 16:46
Choćby Kleber usuwał ostatnio kata i mocy mu to nie zabrało.
I do tego fajnie mruczy z tego co wczoraj słyszałem...
Cytat: boro w 12.07.2010, 19:50
A jak z analizą spalin na przeglądzie?
Z tym problemy w PL nie wierze (http://emotikona.pl/emotikony/pic/0dirol.gif) (http://emotikona.pl/emotikony/)
Pozdro
CytatGrekuPL:
ja też mam usuniętego kata Smiley zmienił się dźwięk trochę po tym zabiegu...ale mi on nie przeszkadza...teraz na nowym wydechu ładniej mruczy Smiley
A pamiętasz jaką średnicę ma wydech za y-pipe? 2,5"?
chyba 2" ???
CytatGrekuPL:
ja też mam usuniętego kata Smiley zmienił się dźwięk trochę po tym zabiegu...ale mi on nie przeszkadza...
A jak z analizą spalin na przeglądzie?
kiedyś chciałem sprawdzić-a koleś do mnie, że włączyć tego nie umie :evil: :evil: :evil:
Cytat: GrekuPL w 15.07.2010, 23:02
kiedyś chciałem sprawdzić-a koleś do mnie, że włączyć tego nie umie :evil: :evil: :evil:
Mi kiedyś sprawdzali. Za to ostatnio na moje pytanie, dlaczego nie sprawdzają zawieszenia chociaż powinni gość stwierdził, że właśnie przeprowadza "kontrolę wzrokową". ;)
Jakis czas temu gadałem z właścicielem warsztatu (dosyc renomowany w Gdańsku) i stwierdził, że tez kiedyś chciał dodatkowo uruchomic u siebie w firmie osobne stanowisko z przeglądem technicznym, ale wycofał się z tej inwestycji, bo stwierdził, że co to za interes, gdy im lepsza usługa, tym mniej chętnych klientów na nią :D
Przegląd przejdzie.
W escorcie miałem swojego czasu usunięty katalizator i gość od wydechów z pewnością siebie powiedział, że jak silnik zdrowy, to przegląd przejdzie, a katalizator to g... daje, jeśli z silnika idą syfy i spalony olej.
No i potem zapomniałem, że nie mam kata, przyszedł czas przeglądu i przypomniałem sobie o tym, jak na stanowisku facet wsadził sondę w rurę... Zbladłem i już szykowałem linię obrony, a gość zrobił analizę, pochwalił stan techniczny auta i podbił pieczątkę.
Poza tym w PRL analizę robi się na biegu jałowym, więc naprawdę silnik musiał by wyziewać olej i płyn chłodniczy, żeby coś wyszło
wyglądają ciekawie, cenowo również, jestem ciekaw jak opiszesz ich jakość jak dojdą i podczas montażu spasowanie...flansze na złącze elastyczne będziesz robił? jakieś bandaże na kolektory w planach?
długo ta paczka idzie czy mi się zdaje...? :P
co do norm spalin to zależy od rocznika auta...np. mój spełnia Euro 4 ale obowiązuje go Euro 3, także coś w kierunku zwiększenia toksyczności można pogrzebać :P, jeśli dobrze pamiętam to Euro 4 obowiązuje od 2005r. a Euro 3 od 2001r.
Cytat: Bauma w 25.07.2010, 12:36
wyglądają ciekawie, cenowo również, jestem ciekaw jak opiszesz ich jakość jak dojdą i podczas montażu spasowanie...flansze na złącze elastyczne będziesz robił?
Flansza jest na trzy śruby czyli tak jak w seryjnej y-pipe.
Cytat: Bauma w 25.07.2010, 12:36
jakieś bandaże na kolektory w planach?
Bo ja wiem... trochę obawiam się nasączenia bandaży wodą, solą, błotem itp. co raczej zbyt dobrze na trwałość kolektorów nie wpłynie...
Cytat: Bauma w 25.07.2010, 12:36
długo ta paczka idzie czy mi się zdaje...? :P
Krótko, kilka dni.
Cytat: Tomasz w 25.07.2010, 22:03
Flansza jest na trzy śruby czyli tak jak w seryjnej y-pipe.
albo się nie zrozumieliśmy albo mam troszkę inaczej to rozwiązane... u mnie fabrycznie kolektory idą do Y-pipa, potem Y-pipe jakoś jest połączone z złączem elastycznym w każdym bądź razie nie flanszą ;p i flansza jest dopiero za złączem, gdzie łączy się z katem...
reasumując u mnie Y-pipe nie kończy się flanszą tak jak te Rabits, ja bym musiał przerobić złącze pod flansze albo kupić złącze od starszego rocznika, bo chyba wtedy właśnie Y-pipe miał flansze a nie elastyczne...
to mamy rozumieć, że już kolektorki masz i zapomniałeś się pochwalić i je opisać?? (od 6 lipca pykło więcej niż parę dni :D)
Cytat: Bauma w 26.07.2010, 18:18
albo się nie zrozumieliśmy albo mam troszkę inaczej to rozwiązane... u mnie fabrycznie kolektory idą do Y-pipa, potem Y-pipe jakoś jest połączone z złączem elastycznym w każdym bądź razie nie flanszą ;p i flansza jest dopiero za złączem, gdzie łączy się z katem...
Nie wiem, możliwe, nie mam kanału żeby spojrzeć pod auto. Z fotek które znalazłem wynikało, że w mk3 flansza jest przed złączem elastycznym. Tak czy siak dla mnie to nie ma wielkiej różnicy bo za kolektorami chce dać flansze, potem małe złącze elastyczne, potem tłumik przelotowy udający katalizator, potem długo, długo nic (wywalony tłumik środkowy) i na końcu tłumiki końcowe od ST220.
Cytat: Bauma w 26.07.2010, 18:18
reasumując u mnie Y-pipe nie kończy się flanszą tak jak te Rabits, ja bym musiał przerobić złącze pod flansze albo kupić złącze od starszego rocznika, bo chyba wtedy właśnie Y-pipe miał flansze a nie elastyczne...
Zawsze było jakieś połączenie elastyczne. Musi być, inaczej wydech by zrywał wieszaki. ;) Tyle, ze było bodaj w różnych miejscach, nie pamiętam dokładnie, ale czasem chyba przed, a czasem za flansza. Po za tym w mk2 flansza była na dwie śruby. W jeszcze wcześniejszych nie było chyba plecionki tylko jakieś inne rozwiązanie, nie pamiętam już dokładnie.
Cytat: Bauma w 26.07.2010, 18:18to mamy rozumieć, że już kolektorki masz i zapomniałeś się pochwalić i je opisać?? (od 6 lipca pykło więcej niż parę dni :D)
Pisałem o tym w "nasze auta". ;)
Graty po rozpakowaniu wyglądają tak:
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/racebits.jpg)
Małe porównanie wizualne serii i Racebits:
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/kol_ori.jpg)
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/kol_rb.jpg)
Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości po co się je wymienia? ;)
już bliżej montażu?
szkoda, że nie mają w Y-pipe mocowania do podwozia jak fabrycznie lub MSDS...w pierwszym kolektorze jest tulejka na sondę czy tylko śruba zaślepiająca jest tak długa?
Cytat: Bauma w 05.09.2010, 17:35
już bliżej montażu?
Czekam jeszcze na sprzęgło, bo chcę zrobić wszystko naraz. Teoretycznie za tydzień auto idzie do warsztatu, ale jak będzie to się okaże.
Cytat: Bauma w 05.09.2010, 17:35
szkoda, że nie mają w Y-pipe mocowania do podwozia jak fabrycznie lub MSDS...w pierwszym kolektorze jest tulejka na sondę czy tylko śruba zaślepiająca jest tak długa?
W obu są tulejki.
Cytat: Tomasz w 05.09.2010, 17:42
W obu są tulejki.
No to już z "fabryki" pomyślane :D
Pozdro
Cytat: Tomasz w 05.09.2010, 15:39
Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości po co się je wymienia? ;)
bo nowe ładnie świecą?? :D :D :D :D
Czy to są te kolektory ?
http://racebits.org/index.php?main_page=product_info&cPath=213_2_90&products_id=547&zenid=9ik85u05aedc585jqm7vv3f904
I serio są w takim 'prajsie' ?
Jak ze spasowaniem pod ST220, bo Ty masz blok z 3.0, flansz nie ttzeba było przerabiać ?
Cytat: NeroN w 30.12.2011, 14:14
Czy to są te kolektory?
I serio są w takim 'prajsie'?
Producent chyba ten sam, ale teraz są znacznie tańsze. Czy produkt jest ten sam, niestety nie wiem, ale wygląda podobnie.
Cytat: NeroN w 30.12.2011, 14:14
Jak ze spasowaniem pod ST220, bo Ty masz blok z 3.0, flansz nie ttzeba było przerabiać?
Kolektory wydechowe przykręca się do głowic i jak najbardziej wszystko pasuje. Problem w tym, że nie będzie Ci to pasowało do reszty wydechu i będziesz musiał dorobić customowe downpipes. Najlepiej więc kup zestaw z Y-pipe, rozetniesz ją przed łączeniem, dospawasz dwa kawałki rurki 2" i gotowe. Problem w tym, że seryjnie w ST220 w downpipes masz katalizatory, więc w ten sposób się ich pozbędziesz. Możesz oczywiście wspawać inne, ale dwa przyzwoite katalizatory to ok. 1000 zł. No i trzeba pamiętać o zachowaniu proporcji długości poszczególnych runnerów od głowicy do katalizatorów. Optymalnie jest 1:1, ale tego nie da się tutaj zrobić, więc zostaje 1:2, ew. 1:4.
W STku katy są za kolektorami zaraz tylko.
Myślałem żeby zaraz za Ypipem puścić już do końcowych tłumików jedną rurą, ew. połączyć tłumikiem przelotem 2-1 jak u Klebera.
Katy to mnie tam teges... Jakiś 'emulator' typu 'rurka' by się zrobiło ;)
Cytat: NeroN w 03.01.2012, 10:27W STku katy są za kolektorami zaraz tylko.
No przecież piszę.
Cytat: NeroN w 03.01.2012, 10:27Myślałem żeby zaraz za Ypipem puścić już do końcowych tłumików jedną rurą, ew. połączyć tłumikiem przelotem 2-1 jak u Klebera.
Bez sensu, to jest właśnie jedna z wad wydechu w 2,5. Łączenie z dala od głowic, tak jak jest w ST220, jest dużo lepsze.
Zresztą przypominam, że ST220 (226 KM) od "zwykłego" 3.0 (204 KM) różni się tym, że słabsza wersja ma wydech i airbox taki jak 2,5 (i być może inny program).
No bo wszyscy zawsze prekaty i że potem katalizator właściwy :)
Ale Milltec ma jedną rurę do końća i wiele innych zestawów ma jedną rurę.
Tu akutrat w zestawie jest Ypipe, więc dospawać się doniego i potem do końcowych tłumików jedną rurą ?
Cytat: NeroN w 03.01.2012, 10:51Ale Milltec ma jedną rurę do końća i wiele innych zestawów ma jedną rurę.
Zobacz od którego momentu Milltek ma jedną rurę.
Cytat: NeroN w 03.01.2012, 10:51Tu akutrat w zestawie jest Ypipe, więc dospawać się doniego i potem do końcowych tłumików jedną rurą?
Napisałem Ci już, że to jest zły pomysł, ale jak chcesz psuć sobie wydech to Twoja sprawa. ;) Ten zestaw jest dedykowany do 2,5 i ma taką, a nie inną y-pipe żeby pasowała pnp w miejsce seryjnej.
Czyli tylko kolektory się nadadzą ?
Milltec ma od początku:
http://rst.clubdelst.com/catalog/images/cat-back%20Mondeo%20ST220%20Milltek.jpg
Cytat: NeroN w 03.01.2012, 11:03Czyli tylko kolektory się nadadzą?
Tak jak Ci pisałem, ja bym kupił z Y-pipe, ale zrobił z niej downpipes (rozciął przed łączeniem i dospawał obie części do łączników elastycznych). Tak zresztą będę robił. Aczkolwiek nie wiem czy zmiana kolektorów w ST220 wiele poprawi, w ST220 są dużo lepsze kolektory niż w 2,5. Widziałeś jakąś wiarygodną relację na temat efektów montażu tych kolektorów w ST220? Mi nie udało się na taką trafić.
No i kolejna kwestia — jak zamierzasz rozwiązać kwestię katalizatorów?
Cytat: NeroN w 03.01.2012, 11:03http://rst.clubdelst.com/catalog/images/cat-back%20Mondeo%20ST220%20Milltek.jpg
Milltek ma od początku... Millteka, ale sam Milltek zaczyna się za podwójnymi i długimi łącznikami elastycznymi, prawda? Poza tym Milltek mocno rozluźnia końcową część wydechu (najpierw 2,5" zamiast 2,25", potem tłumiki przelotowe zamiast komorowych), więc być może z tego punktu widzenia ma to sens.
« Dodane: 03.01.2012, 11:24 »Zobacz jak wygląda wlot do kolektorów wydechowych w 2,5:
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/25header.jpg)
Nic dziwnego, że wymiana tego czegoś na cokolwiek normalnego daje wyraźne przyrosty, w ST220 już nie musi tak być (i raczej nie będzie, bo te wszystkie "shorty headers" mają też konstrukcję daleką od ideału).
No informacji o ST220 i zmiane kolektorów jak na lekarstwo właśnie.
Katalizatory się oszuka tą pseudo rurką z allegro, albo jakimś emulatorem z pierwszej sondy.
Kurde... nie wiem już...
Cytat: NeroN w 03.01.2012, 11:35No informacji o ST220 i zmiane kolektorów jak na lekarstwo właśnie.
Bo cały tuning ST220 opiera się zwykle na zakupie "induction kita" i cat-backa. :)
Cytat: NeroN w 03.01.2012, 11:35Katalizatory się oszuka tą pseudo rurką z allegro, albo jakimś emulatorem z pierwszej sondy.
Emulator raczej nie będzie działał, tulejka — może ale nie musi. Kleber swoją wyłączył u Heka i to ostatnie jest najlepszym rozwiązaniem.
Cytat: NeroN w 03.01.2012, 11:35Kurde... nie wiem już...
Ja projektując swój wzorowałem się na S-type 3.0 V6 i tuningowych cat-backach które są do niego dostępne. W S-type jest chyba najmocniejsza wersja tego silnika (seryjnie 240 KM). Czy to będzie działać — okaże się, ale myślę, że tak. :)
Cytat: Tomasz w 03.01.2012, 15:44Bo cały tuning ST220 opiera się zwykle na zakupie "induction kita" i cat-backa.
Hmm... a CatBacki to jakie ? Czy customowe struganie w garażu ?
Cytat: Tomasz w 03.01.2012, 15:44Emulator raczej nie będzie działał, tulejka — może ale nie musi. Kleber swoją wyłączył u Heka i to ostatnie jest najlepszym rozwiązaniem.
Ale że jak to wyłączył ? Kleber ma 2,5: - tak ?
Cytat: Tomasz w 03.01.2012, 15:44Ja projektując swój wzorowałem się na S-type 3.0 V6 i tuningowych cat-backach które są do niego dostępne. W S-type jest chyba najmocniejsza wersja tego silnika (seryjnie 240 KM). Czy to będzie działać — okaże się, ale myślę, że tak.
Z tą Ską może i dobra myśl :) Tam coś na wzór Millteca jest zrobione z wizualnie mniejszymi katami... jakimiś mini przelotami i tylko końćowe 'normalnie' no i na dwórurce...
« Dodane: 03.01.2012, 16:36 »Najbardziej mnie wkurza dostępność części do 2,5 a nie do STka.
A jak patrzę na foto kolektora od ST220 z alegro, to chyba podobne ma kanały do 2,5 litrowego...
Cytat: NeroN w 03.01.2012, 16:32Hmm... a CatBacki to jakie? Czy customowe struganie w garażu?
Anglicy zwykle montują chyba Milltek albo JP Exhaust.
Cytat: NeroN w 03.01.2012, 16:32Ale że jak to wyłączył? Kleber ma 2,5: - tak?
No po prostu — w ECU. Tak, ma 2,5.
Cytat: NeroN w 03.01.2012, 16:32Z tą Ską może i dobra myśl Smiley Tam coś na wzór Millteca jest zrobione z wizualnie mniejszymi katami... jakimiś mini przelotami i tylko końćowe 'normalnie' no i na dwórurce...
Z Milltekiem to wydech z S-type nie ma wiele wspólnego. Tam jest po prostu podwójny wydech od początku do końca z H-pipe. W serii są malutkie tłumiki środkowe i końcowe komorowe, ale aftermarketowe modyfikacje to zwykłe już końcowe przelotowe.
(http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/20/20/79/30/2020793032)
Cytat: NeroN w 03.01.2012, 16:32A jak patrzę na foto kolektora od ST220 z alegro, to chyba podobne ma kanały do 2,5 litrowego...
Też są takie zwężki przy wlocie?
Znaczy że do Millteca to że taki prosty wydech bez cudów.
No nie widać za dokładnie ale szału chyba też nie ma:
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-sonda-ford-mondeo-st220-st-220-i1990136119.html
Rewelacyjne nie są, ale są wyraźnie lepsze od tych z 2,5. Te z ebaya są oczywiście lepsze, ale skoro w porównaniu do tych z 2,5 dają przeciętnie ponoć ok. 10 KM to ile dadzą w porównaniu do tych z 3,0? One też niestety nie są idealne, bo ze względu na umiejscowienie filtra oleju i kształt miski olejowej nie da się zrobić optymalnych kolektorów wydechowych do tego silnika (bez przeróbek ww. elementów), bo po prostu nie ma miejsca.
« Dodane: 03.01.2012, 20:05 »
To są prawdopodobnie najlepsze kolektory jakie powstały do tego silnika:
(http://i26.photobucket.com/albums/c129/colegarrett/SHM1.jpg)
(http://i26.photobucket.com/albums/c129/colegarrett/SHM2.jpg)
(http://i26.photobucket.com/albums/c129/colegarrett/SHM3.jpg)
Niestety po pierwsze nie da się ich kupić, a po drugie nie da się zamontować bez przeróbek. Zrobienie takich kolektorów od podstaw + przeróbki to pewnie byłyby okolice 3-5 tys. zł.
Czyje takie fajne ?
Jakiegoś membera CEG. :) Nie są produkowane seryjnie (i raczej nigdy nie były).
Tu są całkiem niezłe kolektory, razem z y-pipe. Nie wiem tylko jak z adaptacją do ST220.
OStatnio licytacja skończyła się na 122 funtach, "kup teraz" są po 179 :)
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK2-2-5-V6-ST200-EXHAUST-MANIFOLD-Y-PIPE-/200697213021?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eba7c705d#ht_911wt_1037
To właśnie to, o czym dyskutujemy. ;)
Na fotce inaczej wyglądały i troche drozsze ;)
« Dodane: 08.01.2012, 16:57 »
Kleber coś wspominał że w ST220 ciężko odkręcić kolektory, jest słaby dostęp przez duże katy i prawdopodobnie trzeba wyciągać silnik. Jak to w końcu jest?
Ponoć się da po odkręceniu jakichś sanek czy coś. Poza tym katy też można wcześniej wykręcić.
Chyba te same bloki (zewnętrznie) są w ST220 ST200 i Vce 2,5.
Dzisiaj kolektory poszły za 119 :)
Szkoda że przesyłka do PL kosztuje u nich aż 39F. Orientujecie się czy zamawiając takie kolektory z UK trzeba płacić dodatkowo cło?
Nie wiem, ale prawie zalicytowałem. Odświeżyłem konto na ebay i paypal...
Ale stwierdziłem, że jeszcze nie... jeszcze nie... :D
Cytat: NeroN w 09.01.2012, 19:42Chyba te same bloki (zewnętrznie) są w ST220 ST200 i Vce 2,5.
Nieśmiało ponownie zauważam, że kolektory przykręca się do głowic, a nie do bloku. :)
...a bloki zewnętrznie są podobne w mk3 V6, w mk2 były pewne różnice (choć możliwe, że egzemplarze z 2000 r. też mają już to samo).
« Dodane: 09.01.2012, 22:29 »Cytat: wilhelm w 09.01.2012, 21:37Orientujecie się czy zamawiając takie kolektory z UK trzeba płacić dodatkowo cło?
Nie.
Cytat: Tomasz w 09.01.2012, 22:29Nieśmiało ponownie zauważam, że kolektory przykręca się do głowic, a nie do bloku. ...
Piwa byś się napił, a nie skróty myślowe wyłapywał :P
ST220 i ST200 ma takie same uszczelki pod kolektor wydechowy (REINZ 71-34307-00) - więc myślę że mocowanie jest takie samo. Kąt rozwarcia głowic taki sam więc musi pasować.
Ale jaki masz dylemat? Bo przecież ja mam głowice ST220, blok z Jaga (to samo co w ST220) i kolektory takie same albo podobne, w każdym razie dedykowane do mk2.
No to było napisać że pasują, a ja się głowię kto mi toto potem będzie przypasowywał. Zwłaszcza po opisach na Cougar forum jak to palnikiem jechali, klepali i cieli flasze żeby pasowała :)
Myślałem, że to oczywiste. ;)
Ten gość z CKP trafił chyba na jakiś kiepski egzemplarz z krzywą flanszą. Z tego co kojarzę greku też musiał je splanować, ale on miał chyba używane. Z kolei u Klebera były źle zrobione gniazda na lambdy...
U mnie jest nieco źle zrobione gięcie w taki sposób, że y-pipe by nie pasowała, ale jej nie montuję, więc to dla mnie bez znaczenia. Poza tym wykonanie ok.
Czyli podsumowując, jeśli to to samo (a pewnie tak, a w każdym razie nic lepszego, bo tańsze) to nastaw się, że być może będą konieczne jakiegoś rodzaju poprawki. Różnie to bywa. Odsyłać do UK z reklamacją niespecjalnie się opłaca. Ale za tą cenę nie ma co narzekać.
Aha, no to już wiem wszystko :)
Pojawił się komplet OBX do V-ki:
(https://lh5.googleusercontent.com/-ffcHudHuqoY/T9Z1I6cjwEI/AAAAAAAAHo0/wU-d___qTM8/s640/H12114-a.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-yDjveJ-vKOE/T9Z1JAnp6bI/AAAAAAAAHo8/r00qzhCACTg/s640/H12114-d.JPG)
Aukcja: http://www.ebay.com/itm/OBX-Performance-Exhaust-Header-95-Ford-Contour-Mercury-Mystique-/170879672642?hash=item27c938e142&item=170879672642&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/OBX-Performance-Exhaust-Header-95-Ford-Contour-Mercury-Mystique-/170879672642?hash=item27c938e142&item=170879672642&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr)
Kolektory mają design podobny do MSDS, y-pipe podobny do Racebits (lub inaczej mówiąc wszystko jest podobne do, już nie produkowanych, Weapon-R) i wszystko wykonane jest z nierdzewki. To plusy. A minus jest taki, że na amerykańskich forach narzekają trochę na jakość wykonania, no i cena -- z przesyłką, cłem i VAT-em wyjdzie ponad 2000 zł.
Dla mnie to jest totalnie utopiona kasa. Racebits (Toyo Sports) można nowe na aukcjach z przesyłką dorwać za ok 1000zł. A te się niczym nie równią ;) Także prosta odpowiedź.
Różnią się, mają konstrukcję zbliżoną do MSDS-ów. Czyli nieco dłuższe primary runnery o nieco większej średnicy i o proporcjach 1:1:2.
Ale czy to jest warte 2x większej ceny, to inna sprawa... :)
a może ktoś spotkał się z takimi kolektorami: http://www.ebay.pl/itm/FORD-MONDEO-MK3-3-0-V6-ST220-EXHAUST-MANIFOLD-2001-2007-MF6420-/190784246043?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c6ba0911b&autorefresh=true#ht_814wt_1159 co o nich sądzicie
??
(http://images41.fotosik.pl/1914/b1f1ebc26d755272.jpg)
To Toyosports/Racebits w wersji pasującej pnp do ST220.
Maja też w ofercie decaty dedykowane do tych kolektorów.
widziałem, aczkolwiek czy są one warte swojej ceny? decaty+kolektory z wysyłką to 350GBP, poza tym nie widzę już nigdzie tych kolektorów
Żeby coś powiedzieć o ich konstrukcji trzeba by znać wszystkie wymiary i średnice, tak na oko, nie są zachowane optymalne proporcje. Pod względem konstrukcji najlepsze są IMHO MSDS-y (i ich dokładne klony), ale do ST220 nie pasują pnp od strony wydechu.
No wiesz, jak juz bawić sie w nowe kolektory do ST220, to co za problem dorobić całą resztę wydechu do tej "najgorszej" (w sensie najtrudniejszej) roboty z wymiana kolektorów - to już jest niemal "pestka" ...
Moje doświadczenia:
- kolektory z ebay toyosports/racebits wyglądają ładnie ale ich wykonanie zostawia wiele do życzenia.. polecam lepiej dać auto do speców niech zrobią customowy
fotorelacja:
http://baq-garage.pl/realizacje/27-st220szo.html
emulatory sond sie sprawują ;)
----------------------------------------------------------------------------
P.S. Kontakt pw
Sprzedam kilka części z ST220:
- sprawną cewkę motocraft
- przepływomierz
- nowe dywaniki gumowe hatchback/sedan
- ori kolektory
A po co te wydłużki do gniazd sond ? Ogólnie w Racebitsach gniazda są za długie i za płytko sonda wchodzi w rurę.
- mocowanie sondy 1 i 2 nie przerabiane,
- 3 i 4 emulator aby check nie wyskoczył (w przyszłości wyłączone programowo będą),
- praca sond sprawdzona ELM'em, wszystko OK
- na dniach wymiana tłumika końcowego prawego bo przegnił tak że tylko z kanału widać (po tym wrzucę filmik z dźwiękiem może komuś się przyda)
No właśnie ciekawiło mnie dlaczego ori tłumiki zostały, skoro taka robota z całym wydechem została zrobiona ...
No i dlaczego zastosowałeś Y-Pipe'a jak w zwykłej 2,5 - nie lepiej było zrobić rozwiazanie tej przedniej części wydechu zbliżone do fabrycznego z ST220?
A ja mam pytanie związane z wymianą kolektorów, jak wiadomo te silniki po zmianach w wydechu zmieniają dźwięk ale zwykle nie na taki jaki powinno wydawać V6. Mój przykładowo po wywaleniu środkowych tłumików zwłaszcza na pierwszym biegu przy wysokich obrotach wręcz potrafi dzwonić. Słyszałem już kilka V'ek z modzonym wydechem i szczerze mówiąc większość wydaje dźwięki "pierdzące" co niekoniecznie mi się podoba ;)
Zna ktoś jakieś rozwiązanie tego problemu ?
Będę wymieniał kolektory na toyo, będą sportowe katalizatory, na końcu teraz mam fabryczne tłumiki st220.
Chcę aby wydech nie był głośny, tzn. ma oddawać dźwięk V6 (jak deptam) ale nie chcę aby przy prędkościach autostradowych był głośny bo tego nie lubię.
Ciężko jest podać uniwersalne rozwiązane, bo problem z tymi wydechami jest taki, że nie są zrobione według prostych zasad, tylko zapewne wyliczone komputerowo, więc zmiana jednego elementu może wygenerować dziwne efekty dźwiękowe w sposób mało przewidywalny. Potencjalny problem z Twoim pomysłem jest taki, że robisz "luźniejszy" przód, więc pewnie pojawi się więcej wysokich tonów, natomiast zostawiasz seryjne tłumiki końcowe, które mocno tłumią niskie tony, co z zasady powoduje, że wysokie tony są lepiej słyszalne i może je przesadnie wyeksponować gdy będzie ich więcej. Oczywiście jaki będzie efekt końcowy, to dopiero okaże się po zmontowaniu wydechu, zresztą ocena brzmienia zależy od indywidualnych preferencji.
Podajecie w tym wątku różne alternatywy do MSDSów a nie mogę znaleźć jak tutaj umiejscawiają się oryginalne kolektory wydechowe ale z wydłubanymi prekatami?
Ile da mi taka przeróbka w porównaniu do np kolektorów MSDS czy Toyosports?
Wiem, że zabawa w ulepszanie naszych bolidów tania nie jest ale czy mając możliwość wydłubania prekatów opłaca się inwestować w inne kolektory?
Będę "strzelał", ale jesli zmiane kolektorów uznamy za efekt 100%, to wydłubaniu prekatów dałbym góra 10-15%.
Jesli do tego dodałbys odpowiednie poprawienie y-pipe'a, to moze do spółki by wyszło oze 20% ...
czyli warto :)
Czyli warto co?
Wydłubywac prekaty, czy kupowac kolektory???
Bo jak dla mnie wydłubanie prekatów to taka namiastka, która jesli sie uda, da niewielki zysk, chociaz może sporo też popsuć niestety ...
W ST200 miałem poprawiona y-pipe i razem z wkładką filtra dało mi to niby około 2-3KM, czyli defacto w granicach błędu pomiaru.
Natomiast wydłubania prekatów nie mozna w zaden sposób okreslić alternatywą dla dobrych, sportowych kolektorów ...
czyli warto zainwestować w nowe kolektory, np MSDS
Moim zdaniem wydłubanie prekatów da raczej jakieś 50% efektu zmiany kolektorów na takie, jakie są dostępne, bo:
- w autach w wieku ok. 10 lat te prekaty w najlepszym razie są już lekko przytkane, co samo w sobie ogranicza przepływ,
- dostępne kolektory mają konstrukcję daleką od ideału, przy czym MSDS-y są moim zdaniem konstrukcyjnie lepsze od Racebitsów, jednak pomiarów nie robiłem (razem z kolektorami zmieniłem pompę paliwa).
Jeżeli ktoś ma znajomego spawacza, to rozważyłbym natomiast montaż kolektorów ST220, tylko trzeba do nich dorobić downpipes i zrobić to dobrze (długość, średnica, precyzja wykonania). Jeśli ktoś decyduje się pozostać przy kolektorach z 2,5, to radziłbym kupić drugi komplet i na nich zrobić przeróbki, przy okazji warto obrobić wloty, wypolerować je wewnątrz i zlikwidować ostry zakręt w jednym z nich. Do tego optymalizacja y-pipe, wymiana głównego katalizatora, który też już jest na pewno lekko przytkany, na tłumik przelotowy i powinno być wyraźnie lepiej. Rozważyłbym też usunięcie lewego tylnego tłumika i zamianę prawego na przelotowy (o dużej średnicy), ale te modyfikacji przyczynią się już do znacznego wzrostu hałasu i należy brać to pod uwagę.
Aha, powyższe to teoria -- nie mam już okazji tego przetestować. Niemniej gdybym drugi raz dłubał w 2,5 to zrobiłbym właśnie coś takiego.
No dobra, to które kolektory obecnie dostepne są najlepsze do ST220, a które do zwykłej V-ki?
Bo mocno zaczałem sie zastanawiać nad zostawieniem Maxia i zakupem drugiego auta zamiast poprostu zamianą mojego diesel'a na tego 2,5T ...
wymiana to lepsza opcja!
Dla mnie kolektory to podstawowa modyfikacja dla tego silnika, oczywiście do tego od razu zrobić porządny dolot i wydech przelotowy i jest bardzo odczuwalna różnica w jeździe, dźwięku oraz sam wykres z hamowni pokaże ile to dało :) .
Cytat: MAG w 27.01.2014, 10:42No dobra, to które kolektory obecnie dostepne są najlepsze do ST220, a które do zwykłej V-ki?
Moim zdaniem, do obu, z tych co można kupić, prawdopodobnie MSDS z ceramiką, ew. ta nowa kopia MSDS (ale nie na 100%, bo po zdjęciu trudno ocenić, czy trzyma właściwie wymiary, a to bardzo istotne).
Do 3.0 byłyby lepsze kolektory z runnerami o jeszcze większej średnicy, ale nie są niestety dostępne.
Cytat: trozyshousy4rP w 28.01.2014, 21:16
wymiana to lepsza opcja!
Masz na mysli wymianę standardowych kolektorów zamiast wydłubywanie prekatów, czy też pisałeś w odpowiedzi na moje zastanawianie się nad zamianą diesel'a na tego 2,5T?
Jesli to drugie, to powiem tak, na tę chwilę zastanawiam się nad dwoma opcjami:
1. Zamiana jak wyżej, ale ma ona swoje minusy, bo na 99% będę w najblizszym czasie potrzebowal w domu drugie auto.
2. Zostawienie diesel'a żonie (i jako auto na rodzinne wyjazdy) i kupienie drugiego auta typowo dla siebie - zastanawiam sie albo nad ST200 i zrobieniem w nim hybrydy z blokiem 3,0 albo ST220 (moje byłe auto będzie niedlugo na sprzedaż, a obecny właściciel jeszcze je doinwestował w stosunku do tego co ja w nim zrobiłem), lub ewentualnie ST170 z założeniem, że za max 2 lata mój najstarszy syn je przejmie....
A wracając do meritum - Tomasz - jakimis linkami poratujesz....
Cytat: MAG w 29.01.2014, 11:08A wracając do meritum - Tomasz - jakimis linkami poratujesz...
Jakimi konkretnie? Do MSDS chyba znasz, a do pozostałych powinny być namiary w tym temacie. :)
Tu masz porównanie MSDS vs. Racebits/Toyosports: http://fordtuning.pl/index.php/topic,2950.0.html (http://fordtuning.pl/index.php/topic,2950.0.html).
MSDS ze Stanów z Nautiliusa albo szukanie uzywek po portalach, a Toyo z ebay'a z Anglii - tak?
znalazłem cos takiego do ST220:
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-3-0-V6-ST220-EXHAUST-DE-CAT-MANIFOLD-2001-2007-MF6420-DP7937-/191049401447
i w opisie jest coś takiego:
Stainless Steel T-304 Exhaust De-cat and Manifold are designed to fit Ford Mondeo ST220 3.0 V6 Mk3 2001-2007
Features:
•Our products are 100 % Brand New
•Mandrel Bent T-304 Stainless Steel
•Mirror Polished All The Way Through
•Allowing more airflow through the pipe
•Gain more performance due to more air flow
•Increases horsepower by UP TO 5-10BHP
i drugie:
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-3-0-V6-ST220-EXHAUST-DE-CAT-MANIFOLD-2001-2007-MF6420-DP7937-/190923538140?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c73edfedc - niby takie same ale droższe i dające mniejsze przyrosty???
Stainless Steel T-304 Exhaust De-cat and Manifold are designed to fit Ford Mondeo ST220 3.0 V6 Mk3 2001-2007
Features:
•Our products are 100 % Brand New
•Mandrel Bent T-304 Stainless Steel
•Mirror Polished All The Way Through
•Allowing more airflow through the pipe
•Gain more performance due to more air flow
•Increases horsepower by UP TO 5BHP (Dependant upon engine mods)