Czy ktoś z posiadaczy ST ma/miał doczynienia ze szperą Quaifa i mógłby coś napisać o swoich odczuciach z jej użytkowania?
Wady, zalety...
Z góry dzięki
To może ktoś nie od foki ST się wypowie??
Czy szpera coś daje przy mocnym ruszaniu? Czy pomaga w zimie? ...
Zastanawiasz sie nad szpera , daje duzo ruszanie i wlasciwosci jezdne w zakretach duzo lepsze ,bo ciagnie na dwa kola i nawet jak jedno sie odrywa to drugie dalej ciagnie . Ja tez mysle nad szperą ,chyba ze dostane wczesniej napęd 4x4 . A co do szpery to trzeba kupic skrzynie z rsa i półosie, potem maly mod i wszystko bedzie grac .
Ja miałem założone LSD w Cougarze. Jak raz się to ma, trudno sobie wyobrazić, że można było kiedyś tego nie mieć... Główne zalety to m. in. fantastyczne wychodzenie z zakrętów, lepszy start, ogromne ułatwienie w zimie. Wada była chyba tylko jedna - nie można było sobie pozwolić na "lajtową" jazdę na zakrętach - samochód niezbyt chętnie sam prostował koła, trzeba było czasami mu pomagać. Teraz w Focusie wciąż nie mam LSD, ale to tylko kwestia czasu.
Przekonałeś mnie, teraz znajdź jakąś tanią metę :)
Cytat: TAM w 26.09.2014, 19:40Wada była chyba tylko jedna - nie można było sobie pozwolić na "lajtową" jazdę na zakrętach - samochód niezbyt chętnie sam prostował koła, trzeba było czasami mu pomagać.
Mógłbyś to jeszcze szerzej opisać?
Zastanawiam się nad szperą Quaife do ST220, a nigdy nie czytałem o takich skutkach ubocznych :)
Pamietam słowa Clarckson'a z testu FF1 RS gdzie mówił ze szpera w tym aucie była super na torze, ale w jeździe cywilnej była udręką bo wymagała cały czas uwagi i "walki" z kierownicą bo auto było mocno nerwowe na nierównościach i przy koleinach...
ST i bez szpery tak ma. Najlepiej kierownicę trzymać dwoma rękami. Ze szperą pewnie nie będzie wiele gorzej.
Takie opinie jak ta Clarcksona mają jedną wadę - nie porównują zachowania auta bez szpery do takiego samego auta już po zamontowaniu szpery.
Nie wiemy bowiem jak taki RS zachowywałby się z otwartym dyferencjałem i czy przypadkiem też nie "szukałby" kolein.
Najprawdopodobniej sportowy dyferencjał będzie miał jakiś wpływ na prowadzenie także przy powolnej jeździe, ale nie wiadomo czy np. zawieszenie i szerokie opony nie są za takie myszkowanie i nerwowość bardziej odpowiedzialne.
Tylko porównanie w danym samochodzie "przed i po" pozwoli dostrzec różnice (mówię cały czas o spokojnej jeździe; wpływ szpery na szybką jazdę jest chyba wszystkim znany).
kod promo na zakup szpery do ST225
https://twitter.com/QuaifeEng/status/511785558272905216
Fajnie, że znalazłeś jakiś rabat.
A do Mondeo ST220 znalazłeś? :S :S :S
(Quaife o symbolu QDF41Z)
Obecne ceny na poziomie od ok. 3.600 zł (z zagranicy z przesyłką) do 3848 zł (w Polsce) trochę mordują...
Jestem zapisany na newsletter Quaife i raz na jakiś czas wrzucają promocje, traf chciał, że teraz jest na ST225. Jest jeszcze bardzo fajne promo (-20%) na sekwencje do IB5, ale i tak cena kosmos ))):
-20% to jednak spora różnica w porównaniu do -5%.
Chętnie bym kupił takie cacko i w końcu na własnym samochodzie przekonał się jakie to ma
ZADY i WALETY :D
To za ile w końcu można kupić do focusa ST?
Może znajdzie się kilku chętnych i jakiś rabat wydębimy :)
na stronie producenta aktualnie jest:
- 5% na szpere do ST225 - trzeba kupując wpisać kod zniżkowy, do którego podałem link
- 20% na sekwencje do skrzyni IB5 - nic nie trzeba wpisywać, po prostu jest promo
A 2.500 zł za taką nową szperę Quaife do Mondeo ST220, to myślicie że dobra cena?
Jest szansa, że kolega Falubaz 1 (dawno nie widziany na forum) załatwi coś takiego poprzez niemiecki warsztat.
To ja za tyle też poproszę do focusa st :)
jak coś, to ja też czekam na szpere, do FF3 st ma pasować ta sama co do st220 :)