Witam,
Pół roku temu kupiłem auto gotowe z turbo od RS'a i setupem na 327 koni,
czy można podciągnąć to wyżej?
Gdzie ewentualnie mogą pojawić się ograniczenia, lub może przy jakiej mocy?
Pozdrawiam
Jakie wtryski?
Turbo to nie wszystko. Czy inne podzespoły są zmiebione?
IC Wydech Decat?
Jeślibto masz porobione to wynik nir za bogaty. Podejżewam że kwestia strojenia. Jesli reszta elementów jest seryjna to to najpierw trzeba zrobic wydech IC i wtryski. Napisz coś więceh o aucie
No i przy tej mocy kolektor plastikowy powinien być wyrzucony i zmieniony na A.S.
Moc nie ma wpływu na allahu akbar kolektora - ciśnienie doładowania ma na to wpływ :)
No przy turbinie z RS-a wzrosła moc i ciśnienie doładowania...
U mnie wzrosła moc, ale ciśnienie zostało te samo :)
Akurat za doładowanie na poziomie 1.2 i tak dużej mocy(350) muszę pochwalić Heko , ale doładowanie na takim poziome to tylko w ST , RS przy 1.2 pewnie miał by ledwo 320-330 .
Bo to zależy przy jakich obrotach te 1.2 ;)
thomasowi chyba bardziej chodziło o stopień sprężania silnika i tzw. kompresję efektywną.
Kompresję efektywną (nie wiem czy to prawidłowa polska nazwa tego parametru) wylicza się nie tylko na podstawie ciśnienia doładowania, ale też właśnie z uwzględnieniem kompresji silnika.
((boost psi / 14.7) + 1) x motor compression = effective compression.
The effective compression formula allows a supercharged motor to be compared to a normally aspirated motor. For the most part, a supercharged motor with the same effective compression as a (similar) normally aspirated motor with the same static compression should have about the same overall power.
Normalnie ten wzór wykorzystuje się do porównywania osiągów silnika doładowanego z silnikiem wolnossącym.
Ale wzór pomaga też porównać dwa doładowane silniki, gdy jeden z nich ma inny stopień kompresji.
Można wtedy obliczyć o ile większe doładowanie trzeba wepchnąć do cylindrów, aby skompensować niższy stopień sprężania.
To zapewne powoduje, że RS mający kompresję 8,5:1 potrzebuje mocniejszego dmuchnięcia niż ST z kompresją 9,0:1.
Większe doładowanie o ile są takie same turbiny , a jedna różnica ktora różni te silniki to stopień kompresji. A jak ktoś by chciał zejść z doładowania turbo w Rsie ,to tylko mu pozostaje wymiana turbo na wydajniejsze. Przy mniejszym doladowaniu ta sama ilość powietrza na sekundę. Tak bedzie u mnie doładowanie około 1.5bar a moc szacujemy na około 500KM
...i kaaaabooommm :D
Nie nie ,tym razem tak nie będzie, a tak na marginesie rezygnuje z ori sterownika bo nim nic nie nawojujemy .
zrezygnować to musisz z tego st motorka :P
A czemu tak myślisz, jakieś obiekcje do tego silnika ?
Skoro jest zrobiony blok jako prawie monolit i silnik zakuty to raczej nie ruszy go już nic.
aaa...no to Ok :)
thomas198 hybryda, czy inne turbo?
Inne hybryda nie da rady ,
Na wyspach robią takie co dają radę do tej mocy.
Żadna hybryda z turbiny rsowej nie da rady , to co piszą Angliki to pewnie ponosi ich trochę wyobraźnia .Ja teraz mam 2 razy większa od RSowej i max 525-550 wycisnie.
Nie mam teraz czasu szukać linków ,ale jestem prawie pewien, że więcej niż jedno auto osiągnęło okolice 500KM z na hybrydzie i wałkach.
Ale jakim kosztem, to jest tylko na hamowni, a na drodze max 3 kilometry pelnego buta i będą odpuszczać bo egt bedzie z 1100 lub wiecej, nie mówmy o doladowaniu, zeby osiągnąć taka moc wycisna z niej 1.8-2.0 bar, a ja max 1.5 i bedzie tyle samo mocy, powiem tak to są konie na papierze a na asfalcie to już bedzie lipa.
Co do użyteczności tych aut i tej mocy to nie mam pojęcia, mozliwe, że jest tak jak piszesz. Doładowanie z tego co pamiętam nie przekracza 1.55 bo tyle maksymalnie jest w stanie ogarnąć seryjny sterownik, peak jest gdzieś koło 6000 rpm.
auto bylo robione w firmie Promotor... Kupilem je juz tak zrobione,
poza turbo oczywiscie ze jest reszta, czyli wiekszy ic, wydech wiekszy odetkany, wtryski od RS, dolot SImota...a i sprzęgło od RSa,
kolektor standardowy.
Poprzedni wlasciciel opowiadał, ze celowo nie chcial wiecej mocy, aby nie bylo stykowo, tak aby auto nadawalo sie na dlugie trasy bezstresowo, ze cos nagle padnie.
Mam dodatkowe gaugery na doladowanie, egt oraz niedziłający afr..
To do ilu można by podciągnąć tak aby bylo nadal bezpiecznie...?
« Dodane: 06.12.2015, 15:23 »
dokladnie, jest to ta maszyna:
http://promotormocy.pl/mods/ford-focus-st225
Cytat: thomas198 w 05.12.2015, 12:42Przy mniejszym doladowaniu ta sama ilość powietrza na sekundę.
Tego się nie da zrobić poprzez zmianę/modyfikację turbiny (co wynika bezpośrednio z praw fizyki). Jedyna droga to optymalizacja całego układu dolotowego, w celu minimalizacji strat. Wydajniejsza turbina przy danym doładowaniu to taka, która umożliwia utrzymanie ciśnienia przy wzroście obrotów, co z kolei oznacza przesunięcie mocy maksymalnej wyżej.
wszystko ok, ale do sedna sprawy :>
Bez problemu ogarniesz 360-370KM, ale jest jedno ale, ile wytrzyma silnik? A może jak długo? A dokładnie tuleje cylindrów?
Załatwienie silnika przy takich mocach jest raczej kwestią czasu. Ale jak masz pomiar egt to możesz to kontrolować.
Cytat: thomas198 w 07.12.2015, 13:20
Bez problemu ogarniesz 360-370KM, ale jest jedno ale, ile wytrzyma silnik? A może jak długo? A dokładnie tuleje cylindrów?
Rozumiem, ze teraz to już program wystarczy?
Cytat: weksla w 07.12.2015, 13:59
Załatwienie silnika przy takich mocach jest raczej kwestią czasu. Ale jak masz pomiar egt to możesz to kontrolować.
dokładnie, kontrolując egt, jakich wartości nie przekraczać?
Powiem szczerze że poki co mocy wystarczy, ale żeby czasami takie m3 się porządnie zdziwiło, to czemu by nie podnieść tej mocy, skoro można..
Witam, odgrzeje kotleta :D
Ogarnąłeś coś więcej w tym temacie?
Smiało wrzucaj tylko zablaszkuj motor