Witajcie.
Postanowiłem w swoim TDCI 2.0 założyć stożek. Na początku planowałem zrobić mocowanie filtra wg instrukcji GaBB jednak po przyjrzeniu się seryjnej puszce filtra wpadłem na pomysł aby odciąć rurę w której zamocowany jest przepływomierz razem ze ścianką obudowy i do niej dołączyć adapter do montażu filtra. Połączenie wykonałem w firmie mojego znajomego zajmującej się spawaniem plastiku i aluminium. Wygląda to tak:
(http://images47.fotosik.pl/1704/e033a436b6bebd78m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e033a436b6bebd78)
(http://images36.fotosik.pl/363/976bad17d1f2b28cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=976bad17d1f2b28c)
(http://images34.fotosik.pl/543/d31e322b54bf8c2em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d31e322b54bf8c2e)
(http://images50.fotosik.pl/1838/1ed7d1158eb7cc42m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1ed7d1158eb7cc42)
(http://images34.fotosik.pl/543/1c69beb3dc5002f4m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1c69beb3dc5002f4)
(http://images35.fotosik.pl/1792/e866a1d49d3f9a62m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e866a1d49d3f9a62)
Stożek z adapterem połączyłem złączem z odejściem na wężyk który jest w seryjnej obudowie i rurką.
Wygląda to tak:
(http://images41.fotosik.pl/1931/096d148cca38bc8cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=096d148cca38bc8c)
(http://images33.fotosik.pl/552/46d73029b8193053m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=46d73029b8193053)
(http://images47.fotosik.pl/1709/b6733799c032e120m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b6733799c032e120)
(http://images42.fotosik.pl/756/0e8564c730086ff8m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0e8564c730086ff8)
Muszę jeszcze zrobić lepszy nadmuch zimnego powietrza i osłonę.
Poniżej link z filmikiem:
http://www.youtube.com/watch?v=U484Tioque8
Wygląda to bardzo profesjonalnie w porównaniu do tego co nam kolega Gabb fundował:D
Fajnei masz to pospawane. Trzebaby pomiar na hamowni zrobić:D
Fajnie to wyglada, napisz mi prosze czy nie masz problemow w gornym zakresie obrotow bo u mnie V-max spadl aha i koniecznie nagraj sound.
Cytat: weksla w 06.02.2013, 18:31
Wygląda to bardzo profesjonalnie w porównaniu do tego co nam kolega Gabb fundował:D
Fajnei masz to pospawane. Trzebaby pomiar na hamowni zrobić:D
Hamownie odwiedzę latem.
Cytat: Falubaz 1 w 06.02.2013, 19:34
Fajnie to wyglada, napisz mi prosze czy nie masz problemow w gornym zakresie obrotow bo u mnie V-max spadl aha i koniecznie nagraj sound.
Filtr zakładałem przedwczoraj i nie miałem okazji sprawdzać prędkości max. Na wysokich obrotach radzi sobie dobrze. Przytrzymałem go przez chwilę na 4 tys i po dodaniu gazu dalej sprawnie przyspieszał.
Sound jest nagrany http://www.youtube.com/watch?v=U484Tioque8
Silnik nie był rozgrzany dlatego nie był wkręcany na wysokie obroty.
Cytat: kondzio w 06.02.2013, 20:04
Hamownie odwiedzę latem.
Filtr zakładałem przedwczoraj i nie miałem okazji sprawdzać prędkości max. Na wysokich obrotach radzi sobie dobrze. Przytrzymałem go przez chwilę na 4 tys i po dodaniu gazu dalej sprawnie przyspieszał.
Sound jest nagrany http://www.youtube.com/watch?v=U484Tioque8
Silnik nie był rozgrzany dlatego nie był wkręcany na wysokie obroty.
Rozumiem, u mnie był inny stożek Raid HP gąbkowy i zauważyłem że właśnie na wysokich obrotach przy dużej prędkości jakoś wolniej się rozpędza, na obroty wkręcał się błyskawicznie ale to pewnie zasługa de-kata i przelotowego wydechu. Czy ten twój filterek to Simota?
Cytat: Falubaz 1
Czy ten twój filterek to Simota?
Tak, ale planuję założyć coś lepszego.
Simota słabo filtruje. :)
Całość wykonana porządnie, ale szkoda, że zrobiłeś taki ostry zakręt.
Faktycznie ostry jest ten zakręt i też mi się to nie podoba, ale jest tak jak w serii. Nie miałem pomysłu jak to zrobić inaczej.
Jakiej firmy kupić filtr i lepszy gąbkowy czy bawełniany?
Cytat: kondzio w 07.02.2013, 09:33
Faktycznie ostry jest ten zakręt i też mi się to nie podoba, ale jest tak jak w serii. Nie miałem pomysłu jak to zrobić inaczej.
Jakiej firmy kupić filtr i lepszy gąbkowy czy bawełniany?
Ja uwazam ze zdecydowanie gabkowy i tylko markowy np PC lub Raid Hp najlepsza filtracja nie przepusci nic.
Cytat: kondzio w 07.02.2013, 08:33Faktycznie ostry jest ten zakręt i też mi się to nie podoba, ale jest tak jak w serii. Nie miałem pomysłu jak to zrobić inaczej.
Można by pokombinować z gumowym kolankiem. Druga sprawa, to element dolotu pomiędzy przepływomierzem, a silnikiem — ta seryjna harmonijka nie jest optymalnym rozwiązaniem. Ogólnie w przypadku dolotu ważna jest minimalna ilość nierówności, załamań we wewnątrz, a także ostrych zakrętów. Chociaż w turbo dieslu to pewnie nie ma takiego znaczenia, ważne, że fajnie brzmi. :)
« Dodane: 07.02.2013, 14:05 »Cytat: Falubaz 1 w 07.02.2013, 12:29Ja uwazam ze zdecydowanie gabkowy i tylko markowy np PC lub Raid Hp najlepsza filtracja nie przepusci nic.
Nie wiem jak te wyżej wymienione, ale tanie filtry gąbkowe filtrują bardzo źle, a i wiele droższych nie radzi sobie lepiej, np. drogi HKS w testach wypada beznadziejnie.
Pod względem filtracji ogólnie najlepiej wypadają markowe filtry z gazy syntetycznej (suche!). Np. AEM, Apexi etc. Ja do swojego auta kupiłem Fujitę, przed wiosną szykuje się wymiana. ;)
Czyli kupić ten:
http://www.sklep.carstuff.pl/filtr-powietrza-apexi-stozkowy-type-p-22708.html
lub bardziej ten:
http://www.sklep.carstuff.pl/fujita-filtr-stozkowy-376mm-140x160-p-13236.html
Jeśli ten Apexi daje się zamontować na standardową rurę, to Apexi.
Okazuje się, że ten apexi to nie oryginał i trzeba kombinować z montarzem :(
Fujita jest oryginalna i jest suchym filtrem i montuje się bezpośrednio na rurę fi77. Wybór chyba jest prosty :)
http://www.tuning-rdi.de/index.php/cat/c1201_Mondeo.html
Tu masz strone. Tomasz te filtry ktore podales sa bardzo dobre, ale do Mondeo Tdci wystarczy wlasnie Raid produkty sa od lat stosowane w motor sporcie jak i w Tuningu moze bardziej na rynku Eu niz Usa. Kazdy musi dopasowac cos dla siebie :)
Z doświadczenia mogę napisać, że stożek w dieslu to sztuka dla sztuki - w praktyce nic nie daje poza zwiększonym hałasem.
To już lepiej zainwestować w tzw. "sportową wkładkę" do oryginalnej obudowy filtra.
Hałas też jest fajny ;)
Fajny opis, mam zamiar zrobić to samo ;) dzięki :)