znalazłem na ford wiki ciekawego moda... chyba. Usunięcie rezonatora, nawet nie wiedziałem że coś takiego jest ale mniejsza o to, co o tym sądzicie? Według opisu dotyczy TDDI i 5 biegowych TDCI.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Resonator_bypass_TDDI_and_TDCI_5_speed (http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Resonator_bypass_TDDI_and_TDCI_5_speed)
nie dotyczy 6 biegow to nie zagłebiam sie. ale co to daje niby?
za ford wiki: trochę lepsze przyśpieszenie zanim wstanie turbo
będę miał jakiś wolny dzień to wywale te dziadostwo, skoro po lifcie z tego zrezygnowali to znaczy że to jakiś poroniony pomysł był
ciekawe czy w 6 biegowym tez takie cos jest
Cytat: wilhelm w 13.05.2011, 23:21
ciekawe czy w 6 biegowym tez takie cos jest
Wygląda na to że tak (numerek 6):
http://ford.sklep.pl/pl,category,169128,rocznik,od,05,2002,skrzynia,mmt6,jatco.html
no to będę się musiał temu przyglądnąć, myślicie że mogą być jakieś skutki uboczne? :D
auchim daj znać jak to zrobisz i jak efekty będą pozytywne też bym coś zrobił żeby lepiej jechało :D
No to ciekawa sprawa.
Cytat: auchim w 13.05.2011, 18:25
za ford wiki: trochę lepsze przyśpieszenie zanim wstanie turbo
bardzo ciekawa bo moje auto w ogóle nie chce jechać zanim sie turbo rozkreci
Pewnie znowu je popsułeś. ;)
Cytat: wilhelm w 15.05.2011, 12:57
moje auto w ogóle nie chce jechać zanim sie turbo rozkreci
skoro ustawiasz się pod jakaś stroma górką to nie ma się co dziwić że Ci się turbo nie rozkręci przy ruszaniu :D
rezonator wywalony, tak jak się zresztą spodziewałem cudów nie ma, nawet jeśli to coś daje to na tyle minimalna różnica że nie do zauważenia. Biorąc pod uwagę łatwość wykonania i cenę to można się pobawić, ale żeby takie grzebanie miało jakiś większy sens to trzeba by było zmieniać chyba wszystkie rury między IC a turbo
czyli tak naprawde nie ma co tego robic ?? :)
nie jest jakoś specjalnie dużo roboty więc można, na pewno wstawienie w miejsce plastikowej puszki kawałka rury nie zaszkodzi :) przepływ powietrza powinien być swobodniejszy
Teoretycznie po jego wyjęciu powinien się nieco zmniejszyć moment obrotowy na niższych obrotach.
skąd ta teoria?
Zaciekawił mnie temat i gdzieś o tym pisało.
Rezonator w samochodzie ma za zadanie wydłużyć dolot (na zasadzie:dać mu większą bezwładność) i przez to dać wyższy moment obrotowy silnika przy niższych obrotach (co rozumiem: poniżej zakresu pracy turbiny).
A mówiąc inaczej: na powietrze przelatujące w puszcze rezonatora prawie nie działają siły tarcia (nie spowalnia ich obudowa) i może w ten sposób nabrać większej prędkości (czy raczej - nie stracić jej).