jak w temacie ;)
http://www.youtube.com/watch?v=2wieJi9AGK4
Ale wieś...
Brzmi trochę jak dźwięk ciężarówki która spuszcza ciśnienie z układu. A ma to jakieś praktyczne zastosowanie, czy tylko +2 do respect na osiedlu?
I minus kilka KM i Nm, totalny bezsens
Dlaczego minus?
bo u nas w TDCI 100% powietrza idzie do silnika, a żeby zrobić takie "psss..." potrzebne jest powietrze, więc ze 100% robi się trochę mniej i turbo musi to nadrobić.
Wątpię, żeby ten gadżet odbierał moc (jeśli jest dobrze wykonany), ale pewnie pogarsza nieco reakcję na gaz.
U mnie po mieście jeździ taka Puma z gwizdkiem w wydechu... Kojarzy mi się z tym samym ;P
A serio... Po co wam to ?
po nic, wrzuciłem jako ciekawostkę :D
« Dodane: 02.06.2011, 14:27 »
ja mam już wystarczająco ch....owa reakcję na gaz bez blow off'a :)
Ciekawostka jest i moim zdaniem warto rozmawiać o takich, nawet jak nie są fajne. Zresztą, nie uważam, że należy obrażać kogoś za to, że coś takiego mu się podoba.
Wracając do tematu - ktoś może rozpisać dokładnie jak coś takiego działa, kiedy i gdzie oraz jak następuje spuszczenie ciśnienia etc?
W silniku benzynowym masz przepustnicę, która po zdjęciu nogi z gazu się zamyka, a rozpędzone turbo nadal pompuje i BOV służy do tego, żeby to ciśnienie w dolocie w takim momencie zredukować. W dieslu nie ma przepustnicy, po zdjęciu nogi z gazu ecu po prostu przestaje podawać paliwo, więc montowanie tam BOV nie ma żadnego sensu. BOV w dieslu to nic więcej jak wiejski gadżet zakładany wyłącznie dla efektu dźwiękowego.
W dieslach sapanie to wieś a w benzynach nie? Hehe... przecież benzynowcy też zakładają bov'y dla sapania. Normalnie przecież turbo benzyny nie sapią jak wyjeżdżają z fabryki, poza tym lepiej ciśnienie upuścić z powrotem przed turbinę w układzie zamkniętym, zamiast spuszczać w atmosferę.
Ogólnie jak ktoś się zapyta o bov'a do diesla to wszyscy jeżdżą po nim, że jest wieśniak, a jak się wejdzie na forum subaru, albo audi, to benzynowców bardziej interesuje który bov ma fajniejszy dźwięk, a nie czy warto go montować.
Ry2y, po prostu BOV w dieslach nie spełnia żadnej roli, to trochę tak, jakby zamontować FMIC w wolnossaku, bo fajnie wygląda -- śmieszne, prawda?
Poczytaj do czego to służy: http://www.proracingtechnology.com/html/dv_ver_bov.html (http://www.proracingtechnology.com/html/dv_ver_bov.html)
Ja wiem do czego służy :) A to porównanie BOV vs. DV ze strony producenta blow off'ów... to jakby na stronie bmw, czytać artykuł porównawczy BMW vs. Honda :)
Mówię tylko, że chłopaki w benzynach wolą zamontować BOV niż porządny DV tylko dlatego, że fajnie syczy. Ile wcześniej się naczytałem jak to w 1.8T wkładali BOV'y mimo iż źle działał, gdyż przepływka podawała inną wartość ilości powietrza i komp zwiększał dawkę paliwa i było za bogato. Fabryczny DV dawał radę, ale oni chcieli tego bajeranckiego sapania.
Ja też nie widzę sensu praktycznego we wkładaniu bov'a do diesla, ale nie uważam tego za wieśniackie. Naprawdę fajnie brzmi. Równie dobrze może być wieśniacka tylna listwa w st 220 bo udaje spojler i tylko wygląda, a nie dociska tyłu samochodu.
Cytat: Ry2y w 03.06.2011, 15:04to jakby na stronie bmw, czytać artykuł porównawczy BMW vs. Honda
Chodziło mi tylko o zasadę działania. :)
Cytat: Ry2y w 03.06.2011, 15:04Mówię tylko, że chłopaki w benzynach wolą zamontować BOV niż porządny DV tylko dlatego, że fajnie syczy.
Fajnie syczy, ale przy okazji spełnia też swoją rolę. W dieslu nie służy do niczego. Nie lubię aut które próbują udawać coś, czym nie są. Mam prawo? ;)
Cytat: Ry2y w 03.06.2011, 15:04Równie dobrze może być wieśniacka tylna listwa w st 220 bo udaje spojler i tylko wygląda, a nie dociska tyłu samochodu.
Przesadne ospojlerowanie to moim zdaniem jak najbardziej wiejski tuning. Jeśli chodzi o fabryczne elementy aerodynamiczne Forda, to żebyś się nie zdziwił, bo one często naprawdę działają i coś dają. Aczkolwiek nie wiem, czy dotyczy to też tego spojlerka. ;)
Masz dużo racji, w tym co napisałeś. Po prostu uważam, że to fajna przeróbka. Nie uważam, żeby była wieśniacka. O to słowo klucz mi chodzi :) Bov w dieslu jest zbędny, ale brzmi super. Co do udawania.... diesel przecież nie udaje że ma turbinę.
Podsumowując... uważam, że nazwanie tego wieśniackim modem, to wielka przesada. Ale jednocześnie zdaję sobie sprawę, że to tylko tylko i wyłącznie punkty do lansu, nic więcej. Ja to traktuję jak mod wizualny typu polerowane felgi. Wiesz, jedni mają piekielnie mocne auto w kiepskim opakowaniu, a inni prześliczne zrobione ze smakiem - ale słabe... Ale przyznasz, że sapiące auto robi wrażenie na dzielni :>
heheh może masz racje Ry2y jednak dla mnie to tez zbędny gadget, jeśli chodzi o przysłowiowe "sapanie" to u mnie bez BoV jest i szczerze ci powiem że mnie nieco drażni
Cytat: Ry2y w 03.06.2011, 16:16Ale przyznasz, że sapiące auto robi wrażenie na dzielni :>
Robi wrażenie... ale wiochy... bo słychać, że to diesel, z czego płynie wniosek, że albo jest popsuty albo ktoś założył sobie BOV dla taniego efekciarstwa. :)
Inne "fajne przeróbki" z tej kategorii:
http://www.youtube.com/watch?v=GI9eIgvjCHo (http://www.youtube.com/watch?v=GI9eIgvjCHo)
http://www.youtube.com/watch?v=-vHQnPum1ZE (http://www.youtube.com/watch?v=-vHQnPum1ZE)
Cytat: Ry2y w 03.06.2011, 15:16
... Ale przyznasz, że sapiące auto robi wrażenie na dzielni :>
może jakaś kilkuset konna supra czy coś w tym stylu ale na pewno nie mondeo
po co się rozdrabniać, od razu można jeszcze kilka innych modów dorzucić :stupid:
http://www.youtube.com/watch?v=4zNfX7IMvvA&NR=1 (http://www.youtube.com/watch?v=4zNfX7IMvvA&NR=1)
http://www.youtube.com/watch?v=Q2ofJGsDRZQ (http://www.youtube.com/watch?v=Q2ofJGsDRZQ)
hehe Tomasz uprzedziłeś mnie trochę trzeba chyba nowy dział na forum zrobić z takimi wynalazkami :P
Dobra każdy ma własne zdanie... to kwestia gustu. Wy uważacie że to wiocha, ja po prostu uważam, że jest to niepotrzebny gadżet, ale fajny. Także ja ze swojej strony kończę swoje wypociny na ten temat. Pozdro!
A takie sapanie to mam i ja... jak znajdę nieszczelność to się go pozbędę :)
http://www.youtube.com/watch?v=DuHkryVVWG8
Ry2y ja mam podobnie trochę mniejsze ale jest, nie wiem przypadkiem czy to nie przez stożek. Poza tym pssyt mi robi przy gwałtownym odpuszczaniu pedału gazu ale to już kwestia decata i wydechu :)
auchim, no właśnie ostatnio przeglądałem wszystkie rury i są całe.. nie mogę znaleźć nieszczelności, a syk głośno słychać. U mnie po założeniu zwykłego filtra jest to samo. Może mi intercooler gdzieś się rozszczelnił? Denerwuje mnie to, a nie mogę tej dziury znaleźć.
u mnie też wszystko wygląda ok, ale jak pisałem syczy ciszej niż u Ciebie i było tak od samego początku po wstawieniu K&N 57i. Zobaczę może jak będę miał chwilę w weekend to wstawię seryjny filtr i sprawdzę jak jest, bo byłem wcześniej święcie przekonany że tak powinno być :P
a co powiecie na hybrydkę w wersji extreme ??? ;)
http://www.youtube.com/watch?v=7sitMp3nC3g&feature=related
serio, co jest nie tak z tymi amerykańcami?
http://www.youtube.com/watch?v=xx1X5RnwxVg&feature=relmfu (http://www.youtube.com/watch?v=xx1X5RnwxVg&feature=relmfu)
kurde podobne syczenie przy odjęciu gazu na dużym doładowaniu ja mam... nie robiłem żadnej przeróbki w tym celu, po prostu turbina tak dmucha w pusty wydech, wrzucę filmik jak będę miał chwile.
Przy przelotowym wydechu jak puszczasz gaz to słychać gwizd z wydechu, to przez kierownice od zmiennej geometrii.
Cytat: cichyp w 01.08.2011, 16:30kurde podobne syczenie przy odjęciu gazu na dużym doładowaniu ja mam..
ja też mam i znalazłem winowajcę. przepuszcza mi powietrze przez kierownicę łopatek (gwizd). aż obudowa termiczna turbiny jest osmalona bo pewnie tamtędy ulatują spaliny przy dużym ciśnieniu na wydechu
Cytat: Jendrekmak w 11.09.2011, 20:35
ja też mam i znalazłem winowajcę. przepuszcza mi powietrze przez kierownicę łopatek (gwizd). aż obudowa termiczna turbiny jest osmalona bo pewnie tamtędy ulatują spaliny przy dużym ciśnieniu na wydechu
Masz jakieś fotki? Bo nie umiem sobie tego zobrazować :)
na tym zdjęciu widać przydymienie za żeberkirem wokół dźwigni regulacji łopatek właśnie od spalin wydobywających się przez szczelinę wokół ośki wychodzącej z turbiny. wtedy właśnie jest delikatny gwizd przy obciążeniu jak turbina pompuje albo przy odpuszczeniu gazu jak robi się podciśnienie w dolocie. gwizd bardziej słyszalny jest przy odjęciu gazu bo nie ma hałasu z silnika
(http://images41.fotosik.pl/1077/d0cd07538c002cf0.jpg)