Każdy się chwali swoim bolidem to i ja coś skrobnę na temat swojego ; ]
Jest to Mondeo MK3 z 2002 roku.
Silnik to 2.0 TDDi 115km.
Przebieg na chwilę obecną to 114 000 km.
Zmiany:
-czarne lampy (robione według opisu GaBB'a – thx dla niego za profesjonalny opis modyfikacji)
-grill czarny + czarne ramki halogenów
-własnej roboty short shifter + gałka
Plany:
-wymiana IC
-chip
-dolot + stożek
-malowanie/ wymiana zderzaków (ze względu na rysy i popękany lakier)
-nakładka(spojler) tylnej klapy
-alufelgi
-opcjonalnie twardszy i niższy zawias
Plany car-audio:
-wymiana głośników na JBL / Hertz + dołożenie syków w przednie słupki
Więcej zmian/planów wyjdzie 'w praniu'.
Na razie za dużo nie grzebię przy aucie, ze względu na sesję, która w tym roku znowu zaskoczyła studentów ; ) W wakacje pewnie będzie więcej czasu na wszelkie modyfikacje.
Na początek wyczyściłem egr`a, kolektor, rury. Polecam wszystkim taki zabieg, u mnie kolektor był masakrycznie brudny. Poprzedni właściciel jeździł chyba tylko po mieście.
Po wyczyszczeniu całego układu samochód odzyskał swoją dawną siłę i moc ; p
Następnym krokiem będzie budowa układu dolotowego ze stożkiem, wymiana IC na trochę większy no i jakiś fajny wirus do tego.
Ogólnie staram się przy aucie jak najwięcej robić sam. Zderzaki też może uda się samemu pomalować (w razie czego zakupie drugie i je pomaluje, zostawiając stare, żeby w razie problemów przełożyć). Nie jest sztuką zapłacić 350zł za malowanie zderzaka u lakiernika. Jaki fun z tego? Trzeba samemu próbować ; )
Wszelkie komentarze i uwagi mile widziane.
Fotki:
(http://img808.imageshack.us/img808/7677/dsc00613a.th.jpg) (http://img808.imageshack.us/i/dsc00613a.jpg/)
(http://img824.imageshack.us/img824/9908/dsc00612x.th.jpg) (http://img824.imageshack.us/i/dsc00612x.jpg/)
(http://img815.imageshack.us/img815/7808/dsc00611k.th.jpg) (http://img815.imageshack.us/i/dsc00611k.jpg/)
(http://img816.imageshack.us/img816/6285/dsc00610e.th.jpg) (http://img816.imageshack.us/i/dsc00610e.jpg/)
(http://img249.imageshack.us/img249/4057/dsc00609k.th.jpg) (http://img249.imageshack.us/i/dsc00609k.jpg/)
(http://img265.imageshack.us/img265/6488/dsc00608q.th.jpg) (http://img265.imageshack.us/i/dsc00608q.jpg/)
(http://img815.imageshack.us/img815/4193/dsc00607k.th.jpg) (http://img815.imageshack.us/i/dsc00607k.jpg/)
(http://img815.imageshack.us/img815/6482/dsc00606.th.jpg) (http://img815.imageshack.us/i/dsc00606.jpg/)
(http://img809.imageshack.us/img809/2077/dsc00605r.th.jpg) (http://img809.imageshack.us/i/dsc00605r.jpg/)
No pieknie Ci lampy wyszły :)
Autko niczego sobie - plany tez masz konkretne.
W sprawie dolotu do mk3 zapraszam :P Jest mojego autorstwa gotowy dolot wyliczony do mk3.
CO o IC - Jak pewnie czytałeś walczymy z Wekslą z tym tematem.
Bardzo miło jak ktoś korzysta z opisów - vide czarne lampy - cieszę się, że pomogłem :)
Z lampami czarnymi wg mnie wygląda fajniej, dlatego je pomalowałem (czarna baza + lakier bezbarwny). Teraz czeka mnie jeszcze polerka kloszy, bo niestety swój czas świetności mają juz za sobą. O IC sporo ostatnio czytam. Ciekawy pomysł z mocowaniem pod kątem, muszę u siebie też coś takiego zrobić. Ceny robionych na zamówienie IC sa dość spore. Ja myślałem wrzucić do siebie jakiś gotowy ic, ale z orurowaniem troche trzeba będzie się pobawić. Dodatkowo myślałem u siebie wyciąć poprzeczke w zderzaku (tą miedzy kratkami od wlotu na IC) i wstawić tam siatke z drobnym oczkiem, aby IC miał większy dopływ powietrza, ale boję się że wyjdzie siatex i wiejski tjuning. Muszę to przemyśleć. Nad dolotem też pomyślę ; )
Ładny, tylko dlaczego pisze Ci na klapie tdci??:) Skoro to tddi
Znaczek nie wiem czemu tam jest. NA RAZIE go nie ruszałem, ale wkrótce zostanie zdjęty.
Cytat: weksla w 12.06.2010, 18:54
Ładny, tylko dlaczego pisze Ci na klapie tdci??:) Skoro to tddi
Ze znaczkami w tym aucie w ogóle jest dziwna sprawa. Brakuje emblematów ghia, a emblematy na klapie są nierówno naklejone. Może ktoś coś rzeźbił? ;)
a były w ogóle 115KM TDDi ??
i ten przebieg w dieslu... 8-letnim dieslu ;)
ja tam sie nie czepiam ale :D
Cytat: Blade w 12.06.2010, 18:59
i ten przebieg w dieslu... 8-letnim dieslu ;)
O ile fotel kierowcy nie był wymieniany (a przynajmniej siedzisko) to ten przebieg jest całkiem możliwy...
Możliwe że coś było robione. Nie jest to nowe auto, musi mieć jakąś przeszłość. Jeździć jeździ prosto, nawet przy wiekszych prędkościach ; ) Co do przebiegu to raczej jest on oryginalny. Kierownica i fotele nie są poprzecierane. Posiadam do niego książkę serwisową, ze wszystkimi wpisami. Poprzedni właściciel dokonywał wszelkich napraw na bieżąco w serwisie. Mam wszystkie faktury (tak przy okazji: zastanawia mnie czemu 3 razy naprawiany był rozrusznik). Co do znaczków to nie wiem czemu ich nie ma.
A tak w ogóle to:
- Świetny kolor
- Dobra wersja wyposażenia
- Fajnie zrobione blackeyes i short shifter
- Plany też bardzo sensowne
...ale...
Najbardziej urzekły mnie te kołpaki. :D Na pewno kupno alu będzie dobrym pomysłem, jednak to co masz w tej chwili z 2-3 metrów wygląda pewnie lepiej niż niejedne alu. ;) Niezły efekt. ;)
Kołpaki to takie low-budget aluski ; p 12 zł za sztukę + profesjonalne mocowanie anty kradzieżowe na 3 czarne opaski tk. Alusy rozważam, ale jest to jednak sporawy wydatek, szczególnie za takie, które przypadły mi do gustu. Wolę na chwile obecna zainwestowac trochę pieniędzy w poprawę osiągów i malowanie/wymianę zderzaków, ze względy na rysy i popękany lakier, który z bliska nie wygląda zbyt atrakcyjnie. Kołpaki NA RAZIE mnie zadowalają. Z czasem na pewno do autka zawędrują jakieś sensowne felgi aluminiowe, ale to dopiero jak fundusze pozwolą.
napisal bys jak zrobiles short shiftera ?!
chyba coś tam z tyłu było i to dużego :[ znaczka ghia nie ma nawet na boku, zderzak jakoś kiepsko spasowany, naklepka na szybie z adersem strony z uk,spinacz obejrzyj dokładnie bagażnik tak dla świętego spokoju
niby ghia szkoda że gdzieś alusy wcięło
przebieg hymm biorąc pod uwagę tył to w niego nie wierzę, a co do foteli i kierownicy to u mnie przy 220k też były w świetnym stanie
jak dla mnie to przesadziłeś trochę z czarnym z przodu
ale najważniejsze żebyś był zadowolony, nie ważne jaki jest teraz ważne jaki będzie jak skończysz ze wszystkimi planowanymi modami :)
Cytat: auchim w 13.06.2010, 09:02
chyba coś tam z tyłu było i to dużego :[ znaczka ghia nie ma nawet na boku, zderzak jakoś kiepsko spasowany, naklepka na szybie z adersem strony z uk
To warto chyba sprawdzić, czy to po prostu nie był kiedyś anglik. Tam emblematy są inaczej. ;)
Dekoder VIN (http://translate.google.pl/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.auto-parts.spb.ru%2Fcat%2Ffo%2Ffo.mycat%3FSelVin%26vin%3DTUTAJ_WPISZ_SWOJ_VIN&sl=ru&tl=pl&hl=&ie=UTF-8) (w polu "napęd" anglik będzie miał RHD - right hand drive)
Witam.
Mondek jak większość jeżdżących. Wrzuć alu jakieś ciemne przyciemnij szybki i będziesz mieć w miarę wyróżniające się mk3 ;)
Zrzut z vin dekodera:
(http://img243.imageshack.us/img243/444/mondekvinzrzut.png) (http://img243.imageshack.us/i/mondekvinzrzut.png/)
Nie znam rosyjskiego więc za duzo sie nie dowiedzialem. Niby z nr vin wychodzi że samochód nie jest anglikiem po przekładce. Z tyłu wnęka na koło zapasowe nie jest pogięta. Jest równo i nie czuć żeby było 5kg szpachli. Zderzak jest fatalnie spasowany, zarówno przedni jak i tylny. Odstaje dlatego, że najprawdopodobniej urwany jest jeden z zaczepów. Robiąc lampy zauważyłem że zderzak przedni na zaczepach ma dodatkowo wkręcone jakieś wkręty ; / (wątpie żeby to był pomysł fabryki)
A co do czarego z przodu NA RAZIE zostaje jak jest. Jak zakupię zderzak nie jest wykluczone ze koncepcja przodu nieco się zmieni. Mozliwe ze jakiś poliftowy zderzak i poliftowe halogeny, z małymi modyfikacjami.
@wojoo:
Co do short shiftera nie jest to trudna modyfikacja. Polega głownie na skróceniu dźwigni oraz przesunięciu mocowania cięgien od zmiany biegów. Trzeba także usunąć blokadę od wstecznego (nie ma żadnych problemów bo jej usunięciu, wsteczny wchodzi normalnie).
Nie pamiętam gdzie to widziałem, ale gdzieś w sieci była relacja z fotkami, najprawdopodobniej na jakiejś angielskiej stronce to widziałem.
Postaram się krótko opisać co robiłem:
1.Demontaż tunela środkowego, mieszka, gałki.
2.Demontaż cięgien od zmiany biegów (są wciskane)
3.Wymontowanie lewarka z budy (jest przykręcony do karoserii 4 śrubkami)
4.Usunięcie blokady od wstecznego (odkręcenie plastiku zamocowanego na lewarku)
5.Skrócenie lewarka (kazdy skraca sobie ile uważa, nie można oczywiście przesadzić; ważny jest takżę dobór gałki, nie możę być za duża, ponieważ przy zmianie biegów będziesz uderzać ręką o konsole żrodkową)
[ja u siebie po skróceniu lewarka nagwintowałem go i nakręciłem na niego teflonowa tulejkę, ponieważ srednica w środku gałki było większa niż średnica lewarka, dodatkowo gałka była mozowana na 4 śrubki imbusowe, które po mocniejszym dokręceniu wchodza trochę w teflon i lepiej trzymają gałkę]
6.Przesunięcie na lewarku punktu mocowania cięgien (radze robić na wyczucie w samochodzie,na częściowo przykręconym do karoserii lewarku, aby wszystkie biegi wchodzily bez problemów)
7.Przesmarowanie cięgien (przesmarowanie cięgien jest wskazane, u mnie czuć było wyraźną poprawe przy zmianie biegów, mimo skróconej dźwigni wkładam mniej siły w zmianę biegów, przestało także piszczeć przy ruszaniu lewarkiem)
8.Montaż tunela środkowego, gałki, mieszka (jest trochę za duży, ja u siebie zawinąłem go trochę w górnej części, można także dopasować jakiś inny skórzany mieszek)
Niestety nie mam taraz możliwości zrobić fotek, ale jak bede w następny weekend w domu to zrobie parę fotek jak to wygląda od środka.
Cytat: spinacz212 w 13.06.2010, 11:45
Nie znam rosyjskiego więc za duzo sie nie dowiedzialem.
Dałem Ci link z tłumaczem na polski. ;)
Cytat: spinacz212 w 13.06.2010, 11:45Odstaje dlatego, że najprawdopodobniej urwany jest jeden z zaczepów. Robiąc lampy zauważyłem że zderzak przedni na zaczepach ma dodatkowo wkręcone jakieś wkręty ; / (wątpie żeby to był pomysł fabryki)
Zderzak to drobiazg, nawet jak miał stłuczkę a struktura nadwozia nie została naruszona to przecież żaden problem.
Cytat: spinacz212 w 13.06.2010, 11:45
Co do short shiftera nie jest to trudna modyfikacja. Polega głownie na skróceniu dźwigni oraz przesunięciu mocowania cięgien od zmiany biegów. Trzeba także usunąć blokadę od wstecznego (nie ma żadnych problemów bo jej usunięciu, wsteczny wchodzi normalnie).
Niestety przy skrzyni 6-cio biegowej ten mechanizm jest inny i nie da się już tak łatwo zrobić short shiftera jak u nas. :(
Cytat: spinacz212 w 13.06.2010, 11:45
Nie pamiętam gdzie to widziałem, ale gdzieś w sieci była relacja z fotkami, najprawdopodobniej na jakiejś angielskiej stronce to widziałem.
Może to był mój opis (http://fordtuning.pl/index.php/topic,15.0.html)? (jest równolegle na forum MKP) ;)
Link fajny, google nie tłumaczy niestety wszystkiego, ale i tak sporo informacji mozna wyczytać.
Jak zdejmę zderzak tylny do malowania to dokładnie obejrzę czy cos było robione i w jakim stopniu.
A co do short shitera faktycznie mogł to być twój opis. Na jakiejś angielskiej stronce tez coś na temat short shifterów widziałem, ale możliwe że był to opis do mojego poprzedniego auta (Focus`a).
No niestety co do skrzyni 6 wykonanie short shiftera moze być nieco bardziej problematyczne, ale jakby dobrze pokombinować to może coś by dało radę.
Tłumaczy wszystko tylko czasem niezbyt dokładnie, tylko trzeba wpisać VIN w ramce google, a nie w tej rosyjskiej stronie. ;)
PS. Co to za gałkę masz zamontowaną? Dobrze wygląda i ma fajny kształt. ;)
Już doszedłem właśnie, że VIN trzeba wpisać bezpośrednio w linku. Gogle przetłumaczyło, nie wszystko, ale sporo informacji.
Gałkę kupiłem w Halfords`ie we Wrocławiu. Coś w podobie do tej:
(http://img824.imageshack.us/img824/5425/1080288379.jpg) (http://img824.imageshack.us/i/1080288379.jpg/)
tylko bez znaczka ze schematem biegów i tego 'fikuśnego podświetlenia' ; ]
Kupiona nie tylko ze względów estetycznych, ale też dlatego, że oryginalna nie pasowała po skróceniu drążka.
Gałka jest wygodna w użytkowaniu. Nie jest na tyle duża, aby uderzać przez nią ręka w konsolę środkowa, ale jest widoczna we wnętrzu samochodu.
Sprawę nowego zderzaka musiałem niestety odłożyć nieco w czasie. Wszystko ze względu na tylne zaciski, któe nie odbijały prawidłowo i felga strzasznie sie grzała. Podczas czyszczenia zacisków zauważyłem że amortyzator jest cały w oleju. Okazało się że czasy swojej świetnośći ma już za sobą. Jako że przy aucie grzebałem w sobote, a w niedziele miałem pilny wyjazd i było mi potrzebne auto, musiałem na szybko załatwic amortyzatory. Jedyne jakie byly dostepne w niedalekiej odległości od mojego miasta (+/-45km) to amortyzatory firmy MONROE seria Reflex. Mam nadzieje że wytrzymaja dłuższy czas.
Może ktoś z forumowiczów ma takie amortyzatorki i mógłby sie wypowiedzieć na temat ich żywotnośći?
Fotka amorka już na aucie:
(http://img413.imageshack.us/img413/9426/dsc00665f.th.jpg) (http://img413.imageshack.us/i/dsc00665f.jpg/)
Pare kolejnych małych modyfikacji:
- Grill pomalowany na czarno (ten szarawy, wyblakły kolor strasznie mnie denerwował ; p)
- Przyciemnione tylne szybki (folia sunguard - wersja ostateczna, folia Carcomerce z marketu do nauki przyciemniania,
a jest to dość cieżka praca, aby zrobić to idealnie.)
- Stożek & custom-made dolot (bez cięcia oryginalnej puszki)
- Listwy rantowe na drzwi (żeby nie obijac sobie oraz innym rantów drzwi na parkingu)
- Konserwacja spodu (ostatnio przytarłem trochę próg na jakimś wybitnie wysokim 'leżącym policjancie' - sic!,
tylko u nas mogą takie coś wymyślić)
=> link do filmu: http://www.joemonster.org/filmy/26784/Polski_prog_zwalniajacy (http://www.joemonster.org/filmy/26784/Polski_prog_zwalniajacy)
Kilka fotek:
(http://img40.imageshack.us/img40/5531/szyby2.th.jpg) (http://img40.imageshack.us/i/szyby2.jpg/)
(http://img28.imageshack.us/img28/9250/szyby1.th.jpg) (http://img28.imageshack.us/i/szyby1.jpg/)
Rura dolotowa do filtra powietrza LUBLIN II - posłużyła jako dawca kolanka ; p (gruby, porządny przewód o odpowiedniej średnicy i kącie załamania)
(http://img28.imageshack.us/img28/496/lublindolotrura.th.jpg) (http://img28.imageshack.us/i/lublindolotrura.jpg/)
(http://img28.imageshack.us/img28/1869/dolot2.th.jpg) (http://img28.imageshack.us/i/dolot2.jpg/)
Myślałem też coś odnośnie jakiejś osłony termicznej, ale nie wiem czy jest sens.
(http://img541.imageshack.us/img541/2128/dolot1.th.jpg) (http://img541.imageshack.us/i/dolot1.jpg/)
Wolałem nie dewastować oryginalnej puszki dolotu, dlatego dotoczyłem taką tuleję, przyspawałem kawałek blachy w odpowiednim miejscu i wywierciłem dziure na przepływomierz. Wyszło całkiem nieżle, a w razie czego bez wiekszych trudności mogę zamontować oryginalna puszkę oraz filtr.
(http://img146.imageshack.us/img146/6378/dolotprzymiar1.th.jpg) (http://img146.imageshack.us/i/dolotprzymiar1.jpg/)
(http://img819.imageshack.us/img819/6210/tuleja1.th.jpg) (http://img819.imageshack.us/i/tuleja1.jpg/)
(http://img341.imageshack.us/img341/4988/tulejaobrobka.th.jpg) (http://img341.imageshack.us/i/tulejaobrobka.jpg/)
Bardzo ładnie zrobiony ten dolot. ;)
ile kosztuje zrobienie takiego stozka ?
FILTR = 65 zł
TULEJA + BLACHA + SPAWANIE = ZALEGAŁO W GARAŻU, WIĘC NIE WIEM DOKŁADNIE JAKI BY BYŁ KOSZT
BLACHA DO WSPORNIKÓW - TAKŻE ZALEGAŁA W GARAŻU
PRZEWÓD DOLOTOWY DO FILTRA LUBLIN II = 50 ZŁ
METALOWE OPASKI = 10 ZŁ ZA WSZYSTKIE POTRZEBNE
Ogólnie ze wszystkim myśle że w 150 zł można sie zmieścić. Nie wiem jakie by były koszty spawania, jak ktoś nie ma własniej spawarki, ale zamiast tej tuleji i kawałka blachy może można dopasować jakąś "power rurę" z allegro. Kiedyś widziałem taką rurę z miejscem na przepływkę. Ewentualnie można w prostej rurze zrobić dziurę i wpasować przepływomierz (docinając grubszą uszczelkę z gumy pod niego i ogólnie jakoś pokombinować z mocowaniem).
metalowe mocowanie przepływomierza jest fajne, sam o tym myślę, zrobić metalowe i wywalić ten plastik spawany
Ogólnie wydaje mi się, że metalowe mocowanie jest solidniejsze niż ten plastik spawany. Oryginalna puszka zostaje cała. Wygląda też dość fajnie. Nie wiem jakie by było zestaienie kosztów wykonania metalowego mocowania, a spawania tego plastikowego.
Wolałem zostawić puszkę oryginalną cała. Łatwiej przełożyć wrazie czego. Przy sprzedaży mojego poprzedniego auta (Focus 1.8 Zetec) kupiec chciał oryginalny filtr, a nie stożek. 15 min i gotowe (tyle że w focusie było lepiej, bo przepływomierz był oddzielnie, a nie w puszcze z filtrem).
no jakbym chciał przełożyć na oryginał to muszę kupić nowego airboxa
no wlasnie wiec 150zl i mamy zrobiony stozek ... hmmm myslalem ze za calosc wyjdzie w granicach 300zl :wojoo:
Tylko pamiętajcie, że średnica rury musi być identyczna jak w seryjnym przepływomierzu bo inaczej będzie przekłamywał.
tak jak napisał Tomasz, już kilka milimetrów różnicy i będzie dostawał złe informacje
Średnica w środku jest taka sama. Przewod wydaje sie optycznie dużo większy, ale to za sprawa grubej ścianki.
Kolejne małe modyfikacje:
- wyleciał katalizator
- zderzak (już pomalowany, czeka na zamontowanie)
- Końcówki ulter wspawane w tłumik końcowy
W katalizatorze miałem problemy z dopatrzeniem sie jakiegokolwiek prześwitu. Pojawił sie dopiero po przedmuchaniu sprężarką (spooooro sadzy wyleciało).
Fotki:
Pomalowany wydech:(farba Motip High Temp 800 st C)
(http://a.imageshack.us/img529/3384/wy2p.th.jpg) (http://img529.imageshack.us/i/wy2p.jpg/)
Końcówki wydechu:(ULTER N1-06)
(http://a.imageshack.us/img529/880/wy1n.th.jpg) (http://img529.imageshack.us/i/wy1n.jpg/)
Cytat: spinacz212 w 05.08.2010, 21:29
Jutro wrzucę jakieś fotki i opisze wrażania z jazdy po usunięciu katalizatora.
będzie większe pssss z turbo i pojawi się turbodziura... już tak jest jak coś chcesz poprawić to za tym ustawia sie kilka kolejnych rzeczy w kolejce żeby było tak jak trzeba :/
ja po wywaleniu kata zauwazylem zmniejszenie laga :P
Nie powinno być tak źle. Zobaczymy ; ) Wkrótce do auta trafią wskaźnik Boost i zawór Manual Boost Controller. Zwiększę odrobinę ciśnienie i zobaczy jak bedzie wtedy chodził.
Jak bedzie gorzej to wtedy będę mysłał co by tu dalej zmienić, aby było lepiej ; )
z ciekawości, gdzie będziesz się wpinał ze wskaźnikiem doładowania? Bo ja myślę nad wejściem w kolektor...jakoś na środku...masz jakiś ciekawy pomysł? Bo zdaje się, że budowa tddi i tdci w tym temacie podobna :)
Planowałem wskażnik doładowania podpiąć w vacc-line, jak najbliżej kolektora. W zestawie ze wskaźnikiem jest rozgałęźnik w kształcie T. Wpinasz to w vacc-line i podłączasz wskaźnik.
MBC planuję wpiąć jak najbliżej turbo, przed WGA.
PS. Jakieś filmiki, które obrazują instalacje wskaźnika:
http://www.youtube.com/watch?v=Pd7BPQiChhY
http://www.youtube.com/watch?v=HgO8nzf1caY
« Dodane: 06.08.2010, 16:02 »
Wrażenia z jazdy po wywaleniu katalizatora:
-auto ożyło, wyraźnie szybciej wkręca się na obroty, jest elastyczniejsze (na 1,2 biegu z gazem do dechy gubi trakcję)
-dół wyraźnie lepiej, góra bez większych zmian
-mniejszy turbo lag
-nie zauważyłem żeby było głośniej w aucie, jak i na zewnątrz (może dlatego, że słychać turbo i stożek)
-minimalnie mocniej grzejący sie tłumik końcowy (po 80km trasie były cieplejsze niż zwykle, ale może tylko mi sie wydawało)
-auto także nie kopci bardziej (jedynie mały dymek przy odpalaniu zimnego silnika po nocy, ale to raczej normalne)
-nie było w okolicach katalizatora sondy, więc raczej nie powinno też wywalić błędu Check Engine
Zobaczymy jak to będzie sprawowało się na dłuższą metę ; )
@auchim: Mógłbyś napisać co powinno się jesze ustawiać po wywaleniu kata?
@GaBB: Ktoś z octavia club`u robił coś takiego.
Zobacz link: http://forum.octaviaclub.pl/printview.php?t=528&start=0&sid=98a78d6bcb3039b8f626ab53b5bec68b
Ja bym ten wydech dał trochę wyżej, tak, żeby wychodził częściowo z tej nielakierowanej blendy zderzaka. ;)
z tym "turbo lagiem" to trochę źle ująłem, zrobił mi się po prostu dołek po wywaleniu kata ale to wzasadzie tylko na wykresie z hamowni widać w normalnej jezdzie jest w miarę ok. spinacz możesz odłączyć jeszcze egr w TDDi nie ma z tym problemu :D a jak będziesz wstawiać wskaźnik ciśnienia to obcykaj i zrób jakieś how to :)
Cytat: Tomasz w 06.08.2010, 18:44
Ja bym ten wydech dał trochę wyżej, tak, żeby wychodził częściowo z tej nielakierowanej blendy zderzaka. ;)
Jak u mnie? 8)
Cytat: spinacz212 w 06.08.2010, 10:04
Planowałem wskażnik doładowania podpiąć w vacc-line, jak najbliżej kolektora. W zestawie ze wskaźnikiem jest rozgałęźnik w kształcie T. Wpinasz to w vacc-line i podłączasz wskaźnik.
MBC planuję wpiąć jak najbliżej turbo, przed WGA.
Jest też pomysł żeby wsadzić takiego cosia gdzie można podpiać węzyk od wskaźnika w kolektor, możliwie na środku...nie wiem, czy w mondeo jakby wsadzac go pomiędzy ic a egr czyli tylko w plastikowy lacznik to może być za daleko i może być przkłamanie we wskazaniach, czy się myle? bo nie wiem :)
Jeśli to "obojętne" czy w kolektor czy w rure pomiedzy ic a egr to a ten lacznik byloby najprościej...i jakby cos to najmniejszy koszt przy pomyłce :P
Z tym wydechem niezły pomysł. Muszę coś pokombinować.
EGR`a niedawno czyściłem i przy okazji zapomniałem go podpiąć ;p , takżę EGR nie stanowi już problemu.
A co domontażu wskaźnika boost to myśle, że przy odległym montażu nie byłoby przekłamań we wskazaniu, a jedynie jego opóźnienie. Jak długie, tego nie wiem. Będę miał w łapkach boost gauge i będe go montował to będę wtedy kombinować.
Wszystko wyjdzie w praniu; )
A jak będzie wskaźnik boost na pokładzie to będzie można pokombinować coś z MBC. Z ciekawości wie ktoś jakie jest maksymalne ciśnie jeakie dmucha turbina w tddi/tdci przy pełnym gazie w aucie bez modyfikacji (turbina, nie skręcona sprężyna w WGA), bo jakoś nigdzie nie trafiłem na takie dane, a jest to interesujące ; )
Mały update:
Doszła lotka na klapę (na wzór st) [na chwile obecną pomalowana na czarno, ale zastanawiam się czy nie pomalować jej w kolor nadwozia]
Fotka:
(http://a.imageshack.us/img227/5530/lotka.th.jpg) (http://img227.imageshack.us/i/lotka.jpg/)
Zderzak pomalowany podkładem, doszlifowany, czeka na pomalowanie bazą i klarem [najprawdopodobniej w najbliższy weekend go pomaluję].
Fotki:
(http://a.imageshack.us/img529/6321/zderzak2.th.jpg) (http://img529.imageshack.us/i/zderzak2.jpg/)
(http://a.imageshack.us/img705/5895/zderzak1.th.jpg) (http://img705.imageshack.us/i/zderzak1.jpg/)
Wymieniłem także dźwignię hamulca ręcznego z nieszczęsnej wersji z układem samoregulującym na dźwignię z ręczną regulacją. Nareszcie pojawił się hamulec ręczny ; ] Wcześniej raz był, a raz praktycznie nie było. Za dźwignię nową w sklepie krzyknęli mi 280 zł! Uznałem że to trochę dużo jak za kawałek blachy i plastiku. Zakupiłem dźwignie z anglika za 40 zł i postanowiłem że ją przerobie . Dźwignia z anglika jest wyprofilowana w inna stronę. Rozstaw śrub i mocowania jest taki sam jak w europejskiej wersji, ale niestety nie ma możliwości założenie plastiku tunelu (ze względu na wyprofilowanie). Najprawdopodobniej zakładając także tunel od anglika nie trzeba przerabiać dźwigni. Po prostu będzie bardziej na prawo, bliżej siedzenia pasażera. Niestety nie posiadam tunelu z anglika, tylko samą dźwignię. Po kilku godzinach grzebania w garażu, rozwiercania nitów, piłowania, toczenia z 2 dźwigni (anglik i euro) zrobiłem hybrydę. Blacha mocowania do budy z anglika, rączka dźwigni z euro, mechanizm i linka z anglika, mechanizm ząbków z euro, dotoczone i nagwintowane bolce do skręcenia (nity już się nie nadawały, a nie miałem pod ręką takich dużych, nowych nitów, pozatym wydaje mi się, że śruby lepiej będą trzymały). Ogólnie sporo roboty, ale było warto ; ] Teraz po zaciągnięciu ręcznego blokuje koła, nawet podczas jazdy, co wcześniej było niewykonalne (można było jechać z zaciągniętym ręcznym, nie robiło to dużej różnicy).
Fotki:
(http://a.imageshack.us/img824/5411/dz4x.th.jpg) (http://img824.imageshack.us/i/dz4x.jpg/)
(http://a.imageshack.us/img686/1720/dz3z.th.jpg) (http://img686.imageshack.us/i/dz3z.jpg/)
(http://a.imageshack.us/img295/331/dz2.th.jpg) (http://img295.imageshack.us/i/dz2.jpg/)
(http://a.imageshack.us/img9/1549/dz1h.th.jpg) (http://img9.imageshack.us/i/dz1h.jpg/)
Niezły patent z tym ręcznym. Wiesz może od którego rocznika występował ręczny bez samoregulatora lub jak go rozpoznać na zdjęciach?
Wygląd dźwigni z samo regulatorem: (sorki za jakość foto, ale nie mogłem znaleźć innego)
(http://a.imageshack.us/img90/8268/samoregulator.th.jpg) (http://img90.imageshack.us/i/samoregulator.jpg/)
Wygląd dźwigni z ręczną regulacją:
(http://a.imageshack.us/img829/1958/dzwbezreg.th.jpg) (http://img829.imageshack.us/i/dzwbezreg.jpg/)
Dźwignia z samo regulatorem ma dołożony mechanizm sprężynowy z boku tej blachy i nie posiada linki ze śrubą regulacyjną na końcu.
Dźwignia z ręczną regulacją występowała od około 2002 roku. Na zdjęciach z alledrogo nie zawsze widać. Sprzedający są cfani i robią zdjęcia z drugiej strony, tak żeby nie było widać sprężyny mechanizmu samoregulacji. Trzeba uważać. Najlepiej patrzeć czy na końcu linki idącej od dźwigni jest gwint od ręcznej regulacji.
A teraz z drugiej beczki:
Ma ktoś jakiś sposób na blokujące się zaciski przedliftowe z tyłu?
Ostatnio się przeraziłem jak po zatrzymaniu na parkingu zobaczyłem dym lecący z mojego tylnego koła. Zacisk nie odbił a ja tego nie wyczułem. Minimalnie klocek obcierał o tarcze i się konkretnie nagrzał.
Całe zaciski rozbierał i czyściłem dość niedawno (około 2-3 miesiące temu).
Myślałem ze to może coś ręczny za mocno podciągnąłem, ale po wjechaniu na kanał i uderzeniu w zacisk, usłyszałem puknięcie – klocki odbiły.
Czy ktoś ma jakiś patent na to, czy jedynym wyjściem jest wymiana zacisków na poliftowe ?
Miałem ostatnio coś podobnego, przy niskich prędkościach nic nie czuć. po przekroczeniu 120-130 coś zaczęło wyć z tyłu, zatrzymałem się i w lewym tylnym kole wprawdzie dymu nie zauważyłem, ale było czuć spalenizną i mocno się nagrzało... obszedłem auto, inne koła w porządku ??? rozpędziłem się, zahamowałem kilka razy i od tego czasu nic podobnego się nie działo. Auto mam z okresu kiedy robili 1 lift, niby po-lift ale zawsze mogli wsadzić coś sprzed :D
tez mam problem z zaciskami .. czasem slysze walniecie a czasem nie i teraz po dluzszej trasie zauwazylem ze znowu mi piszcza tylne hamulce... niby auto poliftowe a zaciski jeszcze stare :/
Z tymi zaciskami to istna masakra. Przy ruszaniu czułem, że zacisk trzyma. Dopiero po kilku ostrych hamowaniach przy jeździe do tyłu oraz do przodu dopiero odbiły. W poniedziałek muszę znowu wybebeszyć cały zacisk i jeszcze raz poczyścić/nasmarować. Inaczej będzie ciężko jeździć, bo po pewnym czasie braknie mi klocków na tyle ; /
ja chyba sobie zmienie, bo juz mam dosyc - jedyny minus to taki ze klocki nie pasuja do tych nowszych :/ ale chociaz tarcze sa takie same :)
Ja zobacze w poniedziałek może jeszcze raz przeczyścić te zaciski. Jak sie nie uda pozostanie niestety wymiana.
Musze też poszukać gdzieś na necie symboli części, żeby nie kupić złych zacisków (wstępnie wiem że najlepiej szukać w modelach po 2004 roku).
Ciekawe jaki były koszt takiej przekładki - zaciski + komplet klocków.
Cytat: spinacz212 w 22.08.2010, 13:52
Ja zobacze w poniedziałek może jeszcze raz przeczyścić te zaciski. Jak sie nie uda pozostanie niestety wymiana.
Musze też poszukać gdzieś na necie symboli części, żeby nie kupić złych zacisków (wstępnie wiem że najlepiej szukać w modelach po 2004 roku).
Ciekawe jaki były koszt takiej przekładki - zaciski + komplet klocków.
tylne zaciski moge zalatwic i to sporo (oczywiscie te nowsze), chyba po 150zl ale nie jestem pewien ;)
Chwilowo nie mam czasu, ani kasy żeby wymieniać zaciski. Zakupiłem tylko zestawy regeneracyjne i odnowiłem moje stare zaciski. Przejechałem, po regeneracji zacisków, około 400km i NA RAZIE jest ok. Zobaczymy jak dalej będzie.
Wymieniłem także klocki hamulcowe. Stare z lewej strony niestety się spaliły ; / Zakupiłem klocki BRECK. Mam nadzieje że jakoś to się będzie sprawować. Przez zime powinno wytrzymać, a na wiosne się pomyśli o poliftowych zaciskach.
Mały update:
Dorzuciłem wskaźnik Boost firmy Autogauge w kurnik tej samej firmy i podczepiłem w boczny słupek.
Miejsce wpięcia rurki ciśnieniowej do zegara: (w metalowym łączniku przed kolektorem, żeby nie dewastować kolektora. Wrazie czego można wkęcić śrubę zamiast wyjścia na rurkę i otwór zatkany, a kolektor cały ; ] ) [dodatkowa na cienką rurkę idącą do wskaźnika naciągnąłem gruby przewód olejoodporny, żeby się nie przecierała i nie rozkurczała od ciepła w komorze silnika]
(http://img693.imageshack.us/img693/9000/dsc00752ze.th.jpg) (http://img693.imageshack.us/i/dsc00752ze.jpg/) (http://img685.imageshack.us/img685/4772/dsc00751kw.th.jpg) (http://img685.imageshack.us/i/dsc00751kw.jpg/) (http://img138.imageshack.us/img138/1832/dsc00758j.th.jpg) (http://img138.imageshack.us/i/dsc00758j.jpg/)
Widok z wnętrza samochodu:
(http://img46.imageshack.us/img46/6754/dsc00756v.th.jpg) (http://img46.imageshack.us/i/dsc00756v.jpg/) (http://img822.imageshack.us/img822/8823/dsc00755z.th.jpg) (http://img822.imageshack.us/i/dsc00755z.jpg/) (http://img688.imageshack.us/img688/7179/dsc00754e.th.jpg) (http://img688.imageshack.us/i/dsc00754e.jpg/)
Musze teraz dokupić jeszcze jakiś zawór MBC. Pojeżdżę po Wrocku to może coś kupię (a może ktoś wie gdzie we Wrocławiu coś takiego zakupić?), a jak nie to z allegro się coś zamówi.
nagraj filmik jak działa ten wskaźnik jak możesz bo on chyba ze starszej serii bez stepper motora tak?
Tak. Jest to zegar z serii bez stepper motor'a. Filmik nagram przy najbliższej okazji (najprawdopodobniej jutro).
Filmik: http://w115.wrzuta.pl/film/0DiD7TJaQdH/mov00761 (http://w115.wrzuta.pl/film/0DiD7TJaQdH/mov00761)
Działa bardzo fajnie, ale może byś tą śrubę jakoś zamaskował. :)
Będzie zamaskowane, spokojnie ; ] Chwilowo było na szybko zrobione przed moim wyjazdem na studia ; p (kubek do zamocowania zegarów przyszedł 3 dni po ustalonym terminie, bo niestety zawędrował gdzieś indziej) W przyszły weekend jak wrócę do Bełchatowa i będę miał pod ręką warsztat i narzędzia to zmienię śrubę na czarną i pomyślę nad jakimś kapselkiem / czymś w podobie do zamaskowania śruby. Myślałem też nad wpuszczeniem kubka w słypek (wycięcie dziury i wsunięcie zegara pod odpowiednim kątem w słupek - ale trochę szkoda mi masakrować słupka. Może jak kupie jakiś drugi słupek to coś więcej nad tym pomyślę).
Cytat: spinacz212 w 30.09.2010, 19:09
Filmik: http://w115.wrzuta.pl/film/0DiD7TJaQdH/mov00761 (http://w115.wrzuta.pl/film/0DiD7TJaQdH/mov00761)
Ładna robota :) Widzę, że drga ci wskazówka na wolnych obrotach. Mi też tak drgała w starych wskaźnikach dopóki nie założyłem tego białego trójnika z zestawu. Ma on w sobie taką zwężkę, która zniwelowała te drgania.
Kurde, ja u siebie tego metalowego łącznika przed kolektorem nie kojarzę... jak wyjdę z roboty, to sprawdzę.
Ja nie zakładałem tego trójnika, bo wydawało mi się, że ta redukcja przy zegarze starczy, ale jednak trochę na wolnych obrotach drga. Czasami przy pedale w podłodze na wyższych obrotach też sobie trochę dyga wskazówka (może wina turbiny, a może wykonania zegarów Autogauge). Na moje potrzeby spokojnie starcza ;)
Miałem to samo :) Wpiąłem ten trójnik w rurkę idącą do wskaźnika i zaślepiłem trzeci otwór w trójniku (oczywiście któryś bez zwężki) przestało drgać. U mnie dodatkowo jak drgało to wskaźnik grzechotał co było wnerwiające.
Ostatnio ze względu na studio mam coraz mniej czasu na dłubanie przy aucie. Mimo to zrobiłem małe przygotowanie do zimy:
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana linek hamulca ręcznego
- klocki hamulcowe + tarcze
- oponki zimowe Michelin Alpin
- konserwacja spodu
Niestety ostatnie nocy komuś bardzo spodobał się mój znaczek w atrapie przedniej, więc go wyrwał ; /
Ceny znaczka w serwisie są powalające. Na szrotach wołają 140 zł za atrapę ze znaczkiem [przedlift / polift].
Jeżeli mam kupować atrapę to może warto się pokusić o zmianę na atrapę poliftową. Robił może już to ktoś i wie czy dużo roboty z tym? [czy zaczepy pasują, czy grill nie odstaje dużo od zderzaka poliftowego]. Słyszałem że w miarę to pasuje, ale trzeba wyciąć większą dziurę na zamek od maski, ale nie widziałem fotek jak to wygląda. Jeśli by ktoś coś takiego robił to chętnie zobaczyłbym fotki ; )
Można to zrobić, trzeba tylko poszerzyć otwór na kluczyk no i od dołu będzie delikatnie odstawał (ale nie widać tego raczej jak ktoś nie wie na co patrzeć). Gdybyś chciał przedliftowy grill to chyba weksla ma taki do sprzedania, może się dogadacie. ;)
No niestety już nieaktualne grill sprzedany:)
A jesli jesteś na etapie kupna to polecam polift, zdecydowanie lepiej wygląda chromowany. I tak ja Tomasz pisze, poszerzysz otwór na kluczyk i będzie ok.
Chwilowo załatwiłem sam znaczek, więc atrapa zostanie taka jaka jest. Możliwe że bliżej wiosny coś pokombinuje z atrapą ; )
W zimie autko jest tylko użytkowane i ew. czasami "polatam bokiem" na jakimś parkingu ; ] Jak się zrobi cieplej to coś będę tworzył / modził.
Dzisiaj niestety padł mi akumulator (jakiś 'noł nejm' markietowy 75Ah ).Samochód chwile pokręcił, ale nie odpalil (-18 stopni na dworze). Odczekałem chwile i spróbowałem ponownie. Chwilę pokręcił i kicha. Teraz po przekręceniu kluczyka kręci może pół obrotu i dalej nie ma siły. Słychać jakby odbijający przekaźnik (zegary mrugają i wychylają się na maxa). Miał ktoś może taki przypadek? Bo nie wiem czy to tylko akumulator czy coś więcej (odpukać w niemalowane).
W razie jakbym musiał wymienić akumulator to jaki polecacie?
Dobra już doczytałem że to objawy padniętego akumulatora. Co polecacie za akumulator? Kumpel namawiał mnie na żelowy, ale to jednak sporo kasy i nie wiem czy się w to pchać.
W zeszłym tygodniu kupiłem Bosch silver s5, wsadziłem go wieczorem - następnego dnia rano był rozładowany. Okazało się że alarm zaczął mi wariować i przez noc wyładował go do zera. Naładowałem go do pełna i śmiga aż miło, wreszcie auto odpala od strzała w największe mrozy :)
Cytat: wilhelm w 16.12.2010, 23:24
W zeszłym tygodniu kupiłem Bosch silver s5, wsadziłem go wieczorem - następnego dnia rano był rozładowany. Okazało się że alarm zaczął mi wariować i przez noc wyładował go do zera. Naładowałem go do pełna i śmiga aż miło, wreszcie auto odpala od strzała w największe mrozy :)
wiesz o tym ze juz masz zepsuty akumulator :D ? trzeba bylo go wymienic ;)
Całego Forda ma zepsutego. I powinien wymienić. ;)
Ford się nie psuje. Co najwyżej miewa swoje humory ; ]
Chwilowo próbuje zreanimować akumulator (dolałem elektrolitu) + zakupiłem prostownik żeby go trochę podładować i jakoś zjechać na święta do domu. Przed nowym rokiem wlecą nowe świece i ew. akumulator (jak tego się nie reanimuje).
Wie ktoś może jak sprawdzić stan świec bez ich wyjmowania z auta? Próbowałem ELM`em, ale jest jakiś problem z komunikacją. Wywala mi błąd że Mondeo diesel obsługuje tylko od 2004 w górę.
nie podepniesz tddi pod elma strasznie uparta bestia i nie chce mówić co go boli :P
Autko pod choinkę dostało komplet świec NGK ; ] [Z poprzednich świec BERU na 4 sprawna była tylko jedna, więc nie dziwne że podczas mrozów był problem z odpalaniem]. Akumulator naładowany, całkiem nieźle trzyma [sprawdzany pod obciążeniem w sklepie z akumulatorami. Obciążenie 400A przez 30 sekund. Wskazanie na przyrządzie cały czas na zielonym polu.
Mały update:
Autko śmiga sobie przez zimę ; )
Po wymianie świec odpala bez problemu.
Kilka dni temu coś dziwnie zaczęło stukać z przodu z lewej strony. Początkowo myślałem że to coś z zaciskami, które nie do końca odbijają. Po głębszych oględzinach okazało się że to pęknięta sprężyna ; / [niestety takie uroki polski dróg].
Padła decyzja o wymianie sprężyn na KYB K-Flex [które są sporo twardsze od wycioranych oryginałów fordowskich]. Mając rozebrany zawias z przodu przy okazji wymieniłem kilka łączników gumowych przy stabilizatorach, drążki.
Autko dostało także nowe tarcze Brembo i klocki ATE + nowy płyn hamulcowy Motul.
NA RAZIE hamulce w fazie dotarcia - hamują, ale wydaje mi się że pedał wpada głębiej niż przed wymianą. [układ odpowietrzany, więc powinno być wszystko ok].
Przejadę trochę kilometrów i mam nadzieje że hamulce ułożą się i będą żyleta ; p
(http://img259.imageshack.us/img259/4089/tarczeh.th.jpg) (http://img259.imageshack.us/i/tarczeh.jpg/) (http://img819.imageshack.us/img819/7417/1462801369.th.jpg) (http://img819.imageshack.us/i/1462801369.jpg/) (http://img571.imageshack.us/img571/7897/0af7b8ec99c60034med.th.jpg) (http://img571.imageshack.us/i/0af7b8ec99c60034med.jpg/)
Dodaj trocche nowych zdjec, bym sobie go pooglądal:):). A myslales nad tym zeby wszystkie elementy przedniego zderzaka pomalowac z czarnego pod kolor samochodu??? Grill sobie mozesz tez dolozyc z polifta:):)
Nie czytalem poprzednich stron tego tematu, co przy nim przerabiales??
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/6d764b4b1c01.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/6d764b4b1c01.jpg.html)