Witajcie!
Chciałbym się zapytać czy ktoś z Was montował Turbo w tych silnikach ?? Nie jest to niestety ST200 tylko zwykłe V6 175KM ale kontrukcja silnika jest chyba podobna.
Mógłby ktoś z Was coś mi w tej sprawie doradzić ?? z jakiego silnika to by musiała być turbinka oraz o ile wzrośnie spalanie tego silnika?
Przemek
temat montazu turbo do n/a jest tak drogi, ze nie oplacalny
nowy kolektor wydechowy, dobranie turbo, nowy wydech, odprezenie silnika, montaz ic, nowy komputer stand alone, strojenie tego wszystkiego
jak sie znasz na tym to masz szanse sie zamknac w 5-7tys jak nie to celuj raczej w 10tys
spalanie, spalaniem - nie bedzie to juz auto na codzien bo co chwila beda w nim wychodzic kwiatki jakies prawdopodobnie, total bezsens
Ten silnik ma stosunkowo niski stopień sprężania (9,7:1) i nie wymaga odprężania do stosunkowo sporych ciśnień doładowania, standalone tez nie będzie potrzebny, wystarczy świnka.
Ale co do reszty zgoda. Da się to zrobić, bo w uturbianie tego silnika bawią się Amerykanie, jednak w polskich warunkach brak mechaników z know-how więc byłby to projekt pionierski, początkowo obarczony zapewne wieloma problemami wieku dziecięcego. Z całą pewnością nie jest to właściwa droga dla auta używanego na co dzień, a po pytaniu o spalanie wnoszę, że właśnie o to chodzi.
Najlepsza i w zasadzie jedyna metoda wyraźnego, a przy tym bezproblemowego poprawienia osiągów tego silnika to konwersja na 3,0. W najprostszej i najtańszej możliwej wersji opisałem ją tutaj: http://fordtuning.pl/index.php/topic,2720.0.html (http://fordtuning.pl/index.php/topic,2720.0.html)
biturbo V6 http://www.qualitec.dk/ford_mondeo_v6_biturbo
i strona orginalna dużo zdjęć http://www.stage3.dk/?Service_og_montage:V%E6rkstedet:Ford_Mondeo_V6_Biturbo