Co ile powinno się wymieniać świece i jakie polecacie? Gdzieś czytałem że niektórzy kupują te z RS'a.
Chyba przy 80tyś. Ja teraz biore o stopień zimniejsze - irydium IX LFR7AIX (info od Łukasza-no1).
« Dodane: 16.04.2012, 18:43 »
Cytat: molo w 16.04.2012, 18:43
Chyba przy 80tyś. Ja teraz biore o stopień zimniejsze - irydium IX LFR7AIX (info od Łukasza-no1).
« Dodane: 16.04.2012, 18:43 »
Masz jakiś namiar gdzie to można dorwać w dobrej cenie? :)
edit: znalazłem tutaj http://www.e-ngk.pl/lfr7aix-swieca-irydowa-2309-p-2735.html tańsze niż oryginał.
Naprawdę przez prawie 2 lata nikt nie wypróbował innych świec? W takim razie zdecydowanie polecam Denso Iridium IKH20 do standardowych i lekko podkręconych ST-ków oraz IKH22 do mocniej stuningowanych. A dla jeżdżących regularnie po torze IKH24.
A gdzie jest granica pomiedzy lekko, a mocniej stuningowanym?
Teraz mam zalozone od dwoch miesiecy ITV-22. Do jazdy miejskiej,ktory to stanowi 99% mojego ujezdzaniania sa lepsze od zwyklych.Moj jest z tych lekko?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
cliner, twój jest "z tych lekko". Nic dziwnego, że samochód lepiej jeździ, bo to są doskonałe świece i mają od razu dobrze ustawiony odstęp elektrod (0.8 mm), a o to mało kto dba przy wymianie. Trochę mnie jednak zastanawia, dlaczego założyłeś ITV-22, a nie IKH-22. Z tego co wiem, to wszystkie głowice 2.5T są takie same, a ITV mają o 1.5 mm krótszy gwint i są przeznaczone do stożkowego gniazda. Może jednak w S-Maxie jest inaczej... na pewno warto to sprawdzić, szkoda ryzykować.
Ja mam zamontowane Denso Iridium power IKH 24 (0,4mm iridium ) :)
Poczytalem troche na forum volviacza w USA z tymi silnikami, chwalili je. Na opakowaniu jest odstep jak dobrze pamietam 0.4 mm.Z tym krotszym gwintem to mnie zdziwilo. Nie mialem tego info. Dla spokoju ducha I silnika trzeba wlozyc IKH-22.Silnik jest identyczny jak we Foce.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
0.4 mm to nie jest odstęp elektrod, tylko średnica górnej części środkowej elektrody, czym firma się słusznie chwali. Odstęp elektrod trzeba przed montażem zawsze samemu sprawdzić, ale w IKH-22 już powinien być fabrycznie ustawiony na 0.8, w przeciwieństwie do IKH-20, w których fabryka ustawia 1.1 mm.
Seria IKH - długość gwintu 26.5 mm, płaskie gniazdo
Seria ITV - długość gwintu 25 mm, stożkowe gniazdo
1.5 mm krótszy gwint to nie tragedia, bardziej mnie niepokoi stożkowe gniazdo/uszczelka, dlatego faktycznie lepiej je wymienić.
« Dodane: 02.04.2014, 21:21 »Cytat: focus st w 02.04.2014, 19:25
Ja mam zamontowane Denso Iridium power IKH 24 (0,4mm iridium ) :)
W Twoim przypadku to nic dziwnego :-)
Nawiasem mówiąc, w jaki sposób uzyskałeś odpowiedni przepływ, żeby przy 1.1 Bara mieć 365 KM? To imponujący wynik. Robiłeś porting głowicy czy masz jeszcze jakiś inny fajny patent? Ja przy 1.2 Bara nie mogę przekroczyć 245 g/s, a to przy bezpiecznym AFR wystarcza do 340 KM...
Koledzy wymieniałem wczoraj świece. Włożyłem IKH-20. Zastanawialiśmy się dłuższy czas czy zmienić odstęp elektrod ponieważ fabryczne (stare) miały 0.7 a te nowe IKH-20 mają 1,0mm. Samochód ma także LPG. W końcu zdecydowaliśmy się nie poprawiać fabryki i założyliśmy bez żadnych zmian czyli 1,0mm. Czy dobrze?
Za dużo, szczególnie że masz gaz. 0.8 mm to max, a spokojnie możesz ustawić tak jak mialeś na starych, czyli 0.7 mm. Jedyną wadą IKH-20 jest właśnie zbyt duży ustawiony fabrycznie odstęp elektrod; już nawet o tym w którymś poście wspomniałem.
Czy jeżeli zostawię tak jak jest mogą być jakieś efekty uboczne?
Mogą być - np. wypadanie zapłonów, wzrost temperatury głowicy, po dłuższym czasie nawet uszkodzenie cewki/cewek. Reasumując - radziłbym poprawić.
Ja mam w swoim takie świece 25pln szt
http://allegro.pl/swiece-zaplonowe-ford-mondeo-smax-max-focus-2-5-st-i4286480174.html
oryginały forda a po wyjęciu z opakowania papierowego, zapakowane w blister z logo Volvo.
z opisu na opakowaniu wynika że sa do wszystkich silników volvo 2,5T łączenie z Rkami.
i na tych świecach Heko mi stroił auto i jest wszystko ok.
Część, wnajbliszym czasie będę zmieniał świece i tak zastanawiam się czy brać IKH22 http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5772343909 czy może polecicie coś innego do fosusa st 280km
Nic lepszego nie ma. A powyżej 330 KM IKH24.
A jakie świece zakładacie w przypadku focusa RS zrobionego powiedzmy na 350-360ps?
IKH24 wystarczają do ponad 400 KM. Nie ma znaczenia ST czy RS.
Denso ?? Bleee , lubią wypadać zapłony.
Nie Denso w ogóle, tylko Denso Iridium, w żadnym razie nie platynowe! Konkretnie tylko seria IKH. W nich prawdopodobieństwo wypadnięcia zapłonu jest ograniczone do minimum. Nawet po bardzo dużym przebiegu wymienia się je tylko dlatego, że tak zaleca instrukcja.
Oczywiście jaśli polecasz inne dobre świece o podobnej ciepłocie, to napisz. Zawsze warto mieć wybór.
A Ty Thomas na czym jezdzisz?
U mnie IKH24 denso
Sorry zapomniałem odpowiedzieć, wiec do denso nic nie mam jak jezdzicie na benie , ale jak zawita lpg to zaczynają sie jaja , wypadają zaplony i na lpg i na benie , wiec najlepszym wyjściem jest boszowska świeca platynowo irydowa FR7N133.
Cytat: thomas198 w 13.12.2015, 14:51świeca platynowo irydowa FR7N133
Pozwole sobie sprostować nr świec FR7 NI 33, oprócz tego bosch do lpg podaje taki rodzaj FR 6 NI 332 S.
I co wybrać?
Bierz FR7 , na lpg zapłony nie wypadają, i jest zimniejsza od FR6 .
Podziękował, będzie FR7 :)
thomas, mógł byś opisać jaki jest objaw wypadania zapłonów, bo odkąd kupiłem st sporadycznie w czasie przyspieszania jest tak jakby się ESP załanczało, przerywa tak jak na odcięciu ale nie mam żadnych błędów. Na obecnych świecach zrobione jest o 60tys ( oryginały forda) program na 280km\ 470nm
60 tys to duzo , jak chcesz żeby dobrze chodził samochód to wymieniaj co 40tys , ciekawi mnie jedno jak by wypadały zapłony to zapisze się błąd, poda tez na którym cylindrze . Wypadanie zapłonów możesz mieć z powodu wadliwych cewek lub starych świec . Jak bardzo przerywa ? ile wciskasz pedał gazu gdy występuje przerywanie ?
A możesz napisać jakie są objawy padających i padniętych świec oraz cewek w 2,5t? Czy może mieć to wpływ na duży wzrost spalania?
Zaczyna przerywać wtedy gdy dosyć mocniej docisne gaz a turbo nie ładowalo wcześniej, turbo szybko zacznie dmuchać do 1.1 i wtedy się zazwyczaj zacznie przerywanie a turbo spada do połowy i rośnie z powrotem do 1.1 i tak się zapentla do póki nie odpuszczę gazu i dodam go z powrotem.
Jak tak sie dzieje to zdmuchuje iskre, w 2 przypadkach tak robi, pierwszy to stare świece, drugi zła jakość świec . Wiec zakup świece które podałem FR7 NI 33. Sprawdź jeszcze czy są błędy , bo powinny być.
A co do pytania o wzrost spalania to jest ta sama odpowiedź zużyte świece.
A jest sens zakładać ikh22 bo takie kupiłem zanim napisałeś że nie bardzo na lpg chodzą .
Ogólnie wiadomo ze na denso przy lpg wypadają zaplony, każdy gazownik Ci to potwierdzi.
A denso które masz sprzedaj na forum, ktoś kupi.
@Dozer jak coś jestem wstępnie zainteresowany świecami IKH22 (5szt.) ;)
Daj znać na PW w miarę szybko.
Info poszło na PW.
thomas a mógł byś podesłać link gdzie kupowałeś swoje świece Boscha
Link do świec
http://sklep.go-west.ig.pl/partscatalogue/0-242-236-528-bosch-swieca-zaplonowa-ford-focus-ii-da--2-5-rs-2009-01-,10-00036-05210-30837-0002-00686-0100008-0~1242~1236~1528-0030-00686-000000063-0242236528.aspx
Dzięki thoms , świece zamówione
Jak by ktoś szukał to mam do sprzedania 5 nowych świec IKH22
@Dozer
masz odp na PW ;)
Jakby ktos potrzebowal to rowniez masz Denso IKH 22 do opchniecia. Zrobilem na nich 6 tkm, zmieniam na polecone Bosche.
Oddam za dobra butelke:P
Dziś wymieniłem świece , NA RAZIE cierzko określić czy pomogło bo na każdym biegu się slizgam
Tak w ramach informacji dla Forda świece do 2,5t robi Bosch
Bosch FR7 NI 33 = Ford motorcraft
Witam.
Po przeczytaniu tego tematu zamówiłem tez świece Boscha , niestety mimo zamówienia świec Bosch FR7 NI 33 , przysłali mi FR 7 NI 332 S :( nie wiem czy je odsyłać czy mogę zostawić, google mówi, ze to są do gazu , a ja mam gaz. Proszę o podpowiedz co robić?
Jak, że mam bliźniaczy motor w moim volverinie v50 t5, który jest po lekkim chipsie 250/380, mam założone świece NGK 6481 ILFR6B, czyli seryjne. Dodatkowo auto jeździ na lpg.
Przejeździłem na świecach około 35 tyś km w tym lpg około 12 tyś. Jak na razie jest dobrze.
Panowie, jak coś mam do oddania 500ml millersa 5w40. Jak ktoś chętny to pisać na pw.
klajgus skoro świece które dostałeś nie zgadzają się z tymi, które zamówiłeś to nie zwlekaj tylko zgłoś to do sklepu i wymień na takie, jakie Cię interesują.
Panowie A jak wygląda sprawa ze świecami NGK z seri Platinum?
Ma ktoś jakieś doswiadczenie?
Cytat: iparts w 26.02.2016, 11:46zgłoś to do sklepu i wymień na takie, jakie Cię interesują.
Świece już wymienione, chociaż sprzedawca cały czas obstawiał , ze tamte tez się nadają. Koszt odesłania świec już nie oddali.
Cytat: klajgus w 26.02.2016, 22:45Koszt odesłania świec już nie oddali.
Że jak? Przysłali nie to co zamawiałeś i jeszcze masz z tego tytułu koszty. Co to za sklep z takimi zwyczajami? Zresztą to chyba nielegalna praktyka.