Witam' :)
Wiem że temat był poruszony już na forum lecz nie do końca mnie satysfakcjonuje. Posiadam Mondeo mk2 2.5 v6. Moje pytanie brzmi co konkretnie trzeba zrobić żeby założyć zaciski od mk3 czy rozstaw śrub i wielkość spasuje idealnie czy trzeba coś przerabiać . Druga sprawa to Tarcze podobno od focusa st170 300mm . Czy ktoś z was robił coś takiego i czy jest opłacalne.
Pozdrawiam i dziękuję za każda odpowiedź 8)
Tak jak piszesz:
-zaciski od mondeo mk3 + klocki.
-tarcze od focusa ST170.
Hamuje znacznie lepiej ;)
Pasuje praktycznie p&p, opłacalny interes.
No to w takim razie na "wiosnę" zabieram sie do wymiany, dzięki wielkie postaram sie zrobić fotorelacje i wrzuce fotki
« Dodane: 05.04.2013, 16:39 »
Jeszcze jedno pytanie mam w celu upewnienia , rozumiem ze kolega Caqerr masz zrobiony taki kit , zaciski od mk3 ale mają być od 2.5 czy mogą być od jakiegoś disla ?
Cytat: AdamFoto w 05.04.2013, 15:41zaciski od mk3 ale mają być od 2.5 czy mogą być od jakiegoś disla?
Wszystkie mk3 od 1.8 do ST220 włącznie miały takie same zaciski :)
jak chcesz to mam tanio komplet zaciskow z mk3 ;)
Podepnę się pod temat by nie zakładać nowego. W mdo 2.0 który miałem wcześniej wsadziłem zestaw Ate power disk, ale po 12k km popękały mi i poszły na śmieci( dlatego nie jestem z tego zestawu zadowolony), więc wróciłem na serię, która przynajmniej nie pęka, ale po przegrzaniu nie hamuje. W ST znów czeka mnie wymiana klocków, więc chciałbym przy okazji od razu zrobić coś z całym układem hamulcowym. Co prawda na siłę hamowania nie narzekam, ale dużym problemem jest przegrzewanie tak jak w 2.0 tyle, że w znacznie krótszym czasie. Nie ukrywam, że w mieście osiągam duże wahania prędkości :P i dlatego chciałbym wyeliminować problem temperatury.
Tak jak wcześniej było pisane - zaciski z mk3 i tarcze 300mm z Foki ST170
A jakie jest seryjny rozmiar tarcz w ST200?
278mm. Trzeba również pamiętać o podkładkach pod jarzma.
Pod jarzma zacisków od Mondeo mk3, tak?
Jakiej grubości są te podkładki? (bo to wpływa na odsunięcie zacisku od piasty)
Z tego co TAM pisał na CKP(a chyba jako pierwszy zrobił ten SWAP) to zakładał podkładki 2,5mm,bo jest inny offset tarczy ST170.
Tu jest link do tematu na CKP http://www.cougarklub.pl/forum/viewtopic.php?t=677&postdays=0&postorder=asc&start=0 (http://www.cougarklub.pl/forum/viewtopic.php?t=677&postdays=0&postorder=asc&start=0)
Niech się TAM wypowie,w końcu przerabiał ten temat osobiście :)
Dzięki z góry, bo chciałbym kupić graty i dać konkretną instrukcje mechanikowi co należy zrobić, by przerobić te hamulce.
Warto również wymienić przewody hamulcowe,jeśli masz stare,to również znacznie poprawi pracę układu.
Polecam stalowy oplot,kosztują 300 parę złotych.
Cytat: st-power w 01.03.2015, 11:39
Warto również wymienić przewody hamulcowe,jeśli masz stare,to również znacznie poprawi pracę układu.
Polecam stalowy oplot,kosztują 300 parę złotych.
To należy zrobić nawet z innego powodu, którym jest 200k ;)
« Dodane: 01.03.2015, 22:42 »st-power dzięki za link. Mam jeszcze kilka pytań. Jakiej firmy polecacie tarcze z foki, czy może seryjne są wystarczające, biorąc pod uwagę, że nie siła hamowania ma się poprawić, a odporność na temperaturę i czas stygnięcia? Czy końcówki przewodów hamulcowych z mk2 pasują do zacisków mk3? Czy muszę zmieniać felgi na pięć śrub? Czy zastosowanie dystansów jest równie bezpieczne jak zastosowanie felg zgodnych z ilością śrub? Ostatnie pytania mogą się wydawać głupie, ale po prostu nie posiadam na nie odpowiedzi :P
W każdym razie dzięki za każdą odpowiedź :D