Jestem nowy. Właśnie pozbyłem się swojej BMW 535i V8 e39 i chciałem coś innego padło na ST220 3.0 v6.
Sporo naczytałem się o olejeach itd.
Co myślicie o olejach Millers Nano Drive 10w/40 lub 5w/30 ?
Bo chciałbym tym zalać v6 czy po prostu wlać valvoline lub royala ? Jeśli tak to którego 5w czy 10w ?
Wiem olej temat rzeka, ale mało jest o tych z NANO...
Proszę o jakieś opinie bo nie miałem jeszcze silniczka 3.0 tylko zawsze coś większego, a ten v6 trzeba wysoko kręcić...
Nie rób tego mu i nie zalewaj 10w40 :)
Ja polecam 5w40 ew. jak pałujesz bardziej to 5w50...
Ja zalewam Valvoline'a Synpower'a 5w40 + dodatek nano od ProTec'a. Sporo osób zalewa też Valvo Vr1 5w50...
Ktoś leje jeszcze gulfa, millers też dobry.
Dzięki "caderr" co do Valco to też polecana jak miałem bete. A powiedz mi jak ten dodatek? czy nie lepiej kupić kompletny olej z nano jak Millers Nano Drive czy jak Ty zalać Valvo i dodać ten dodatek. Skoro to zrobiłeś musiałeś czytać :)
Gdyby na rynku było kilka do wyboru to bym się zdecydował.
Zobaczcie fajny test oli na zimno tak jak przy starcie auta. Troszkę pokazuje napewno czego nie lać :)
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
Szczerze mówiąc millersem się nawet nie interesowałem, więc się na jego temat nie wypowiem. Od zawsze leje valvo. Nigdy się nie zawiodłem...
ProTec'a polecił mi mój mechanik, mówił ,że eliminuje tak zwany "suchy start".
Millers Nano to świerzy nowy olej i mało o nim na necie, a główne info. pochodzą od producenta. Szukałem na zagranicznych forach i też niewiele.
Skoro Twój mechanik polecił dodatek Nano ProTeca to wnioskuję, że kompletny olej z Nano powinnien być dobry :). Same oleje Millera bez nano mają bardzo przystępną cenę. Bo z nano np. Millers Oils CFS 5W 40 NT to koszt ok 300zł na 5L.
hmmmm....
U mnie wymiana wyniosła niecałe 400zł, jakąś 380 zł ? Coś koło tego...
Olej + płukanka ProTec + nano + filtr.
Podaj mi proszę pełne nazwy środków tj. płukanki i nano.
« Dodane: 24.01.2014, 23:05 »
a cena 400 zł to naprawde dobra cena :)
Kupiłem to:
Millers Nano Drive Oil 5w30
niżej opis 5w40
http://sklep.millersoils.pl/oleje-silnikowe-nanodrive/416-millers-oils-cfs-5w40-nt-5l-motorsport.html
Nano Drive ma tę wadę że go trzeba zmieniać co ~5000km, ja leję CFSa co 10kkm i to polecam. Można też kupić dodatki nano do olejów.
Cytat: NeroN w 31.01.2014, 21:09Nano Drive ma tę wadę że go trzeba zmieniać co ~5000km,
gdzie to wyczytałeś ?
CFSa to Millers tak ? to jaki lejesz 5w 30 czy 5w40 ?
Od handlowca Millersa, ja kupuje na zmienolej.pl
Tak Millers, 5w30 zima, 5w40 lato.
nano jest już ponoć wyczynowym olejem.
Cytat: NeroN w 01.02.2014, 09:09Tak Millers, 5w30 zima, 5w40 lato.
nano jest już ponoć wyczynowym olejem.
Zresztą nasze STeki są dość wysokoobrotowe i trzeba je kręcic po 5000-6000 żeby poczuć moć tego autka
Nie wyczynowym. Po prostu ma ciutke inną strukturę jak zwykły olej mowa tu o tych cząsteczkach nano na bazie WS2.
Po prostu zmniejsza tarcie w silniku i to bardzo, wypełnia jakieś ryski w starych silnikach itd.
A mniejszy opór i poprawa pracy silnika co zrobi :) - zmniejszy zużycie paliwa, poprawi osiągi silnika :)