Premiera Mondeo mk5.
Autko naprawdę fajnie się prezentuje, zwłaszcza z przodu.
Grill w stylu Astona Martina i przednie LED-y bardzo ładnie komponują się z liniami nadwozia.
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20140920_165508_zps456771b5.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20140920_165508_zps456771b5.jpg.html)
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20140920_165916_zps97d138bc.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20140920_165916_zps97d138bc.jpg.html)
Wnętrze przyjemne, nie sposób pomylić go z wcześniejszą generacją.
Jedyna niefajna rzecz, jaką odnotowałem z informatora - silniki benzynowe występują tylko z automatyczną skrzynią biegów starej generacji. Najsłabszy benzyniak występuje z manualną skrzynią, a reszta ze starym automatem (bez możliwości manuala; tak wynika z informatora). Nawet jeżeli jest to w jakiś sposób poprawiona skrzynia, to jednak jest to "zwykły" automat, który nie jest zbyt sprawny.
Że nie jest to szybka skrzynia pokazują dane: wersja EcoBoost 240 KM przyśpiesza do 100 km/h w 7,9 sek., a wersja 203 KM w 8,7 sek. Przy dwusprzęgłówkach, czy nawet manualu te osiągi byłyby co najmniej o 0,5 sek. lepsze.
Bardzo dobre dwusprzęgłowe skrzynie PowerShift są dostępne tylko w dwulitrowych dieslach (150 i 180 KM).
W Mondeo mk5 cieszy to, że powinna być niedługo dostępna wersja z napędem 4x4.
Będzie to na pewno fajna baza do zrobienia naprawdę szybkiego auta, ale pod warunkiem, że benzyniak będzie dostępny z PowerShiftem lub zwyczajnym manualem.
Wygląda ładnie ale parametrami głowy nie urywa. Przód ala Aston Martin daje radę ale tylko w Mondeo. W Focusie jakoś mi już nie pasuje.
A czy wreszcie planują wersję ST w tej generacji? Nie chodzi tylko o mocniejszy silnik, bo 2.5T czy 2.0EB były już w Mk4. Zawias, fotele, sportowy pakiet stylistyczny - będzie?
Cytat: wild_weasel w 20.09.2014, 23:05
A czy wreszcie planują wersję ST w tej generacji? Nie chodzi tylko o mocniejszy silnik, bo 2.5T czy 2.0EB były już w Mk4. Zawias, fotele, sportowy pakiet stylistyczny - będzie?
Tego nie wiem i myślę, że nikt nie wie.
Jedyna nadzieja w tym, że może wprowadzą do Mondeo silnik EcoBoost 2.3, czyli taki jaki jest montowany w najnowszym Mustangu. Chyba tylko z takim silnikiem Ford wprowadziłby ostrzejsze nastawy zawieszenia.
Jak dla mnie jest to dosyć prawdopodobna opcja, bo ten 2.3 o mocy ponad 300 KM jest też silnikiem czterocylindrowym, więc w prosty sposób do podmienienia z obecnym 2.0 EcoBoost.
Na razie cała nadzieja pozostanie więc w takich forach internetowych jak to. Tylko ta droga pozwoli wprowadzić sensowne modyfikacje usprawniające prowadzenie :)
Cytat: bishop w 20.09.2014, 23:41Przód ala Aston Martin daje radę ale tylko w Mondeo.
Zwłaszcza na powyższym zdjęciu z kombi przód wygląda fajnie. Chociaż akurat grafitowy kolor nadwozia jest mocno przeciętny, jak dla mnie.
Kombi fajny, wygląda tak masywnie:D
A ja powiem szczerze, że niezbyt mi się to auto podoba. Wygląda jak mk4 z dorobionym przodem a la Aston. Gdyby ktoś tak samodzielnie przerobił mk4, to pewnie wszyscy by pisali "wiejski tuning". :) Moim zdaniem mk4 jest dużo ładniejsze (szczególnie przedlift w wersji "titanium").
Ja mam mieszane uczucia - sylwetka jest super w środku też fajny, ale nie jestem fanem tego Astonowskiego grilla - jakos tak wole, gdy górny grill jest mniejszy, a ten w zderzaku "robi robotę" - tak jak jest w Mk4 przedlift TitaniumS czy też Focus 2 ST albo S-Max Titanium S (przedlift).
Wujek Sam już od dawna jeździ sobie takim Fordem Taurusem AWD 3.5 Ecoboost SHO z łopatkami
Ciekawą wersją Mondeo mk5 z punktu widzenia tuningu będzie wersja 4WD, która w cenniku występuje tylko w połączeniu z dieslem.
Jedną z opcji jest oczywiście podkręcanie ropniaka, ale innym ciekawym rozwiązaniem w przyszłości (przy dostępności używanych aut) będzie wrzucenie mocnego benzyniaka do takiego układu napędowego.
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/cennik%20Mondeo%20mk5%202015_4_zpsrbgyngdh.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/cennik%20Mondeo%20mk5%202015_4_zpsrbgyngdh.jpg.html)
Potencjalnie najfajniejszym silnikiem będzie 2.3 EcoBoost z przyszłego RS-a (lub szybciej dostępnego używanego silnika z USA z obecnego Mustanga).
:D
czemu 4x4 jest tylko w dieslu !!
Cytat: yayko w 20.04.2015, 10:17
czemu 4x4 jest tylko w dieslu!
No niestety te konfiguracje mogłyby być lepsze. Widać tu jakieś ograniczenia technologiczne. Podobnie zresztą jest ze skrzynią PowerShift, która też jest dostępna tylko w dieslach (podobno PS nie wytrzymuje zbyt wysokich obrotów silników benzynowych).
Nie sądzę, aby powodem nie pokazania teraz takiej wersji było to, że Ford chce w przyszłości wprowadzić wersję ST z napędem 4x4 i silnikiem benzynowym, gdyż model mk5 jest już zbyt długo (jako amerykański Fusion), a ciągle nic takiego nie powstało.
Jedynie kombinacje tuningowe mają szansę wprowadzi taki wymarzony model, czyli +300 KM połączone z 4x4.
Trzeba będzie jedynie porównać manualne skrzynie biegów w dieslach i benzyniakach - to da odpowiedź czy silniki mają takie same mocowania skrzyń. Reszta nie będzie już stanowiła zaporowego problemu.
Cytat: sseebbaa1 w 19.04.2015, 19:43innym ciekawym rozwiązaniem w przyszłości (przy dostępności używanych aut) będzie wrzucenie mocnego benzyniaka do takiego układu napędowego.
Cytat: sseebbaa1 w 19.04.2015, 19:43Potencjalnie najfajniejszym silnikiem będzie 2.3 EcoBoost
Wygląda na to, że Ford odczytał moje myśli hehe:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,4161.0.html
8)
(http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ce1fb7cdded309e.html)
Miałem okazje po testować Mk5 z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym 2.0TDCi 180KM.
To co natychmiast rzuca sie w oczy to jakość wykończenia nie jest źle ale nie powala, przykładem jest kieszeń w drzwiach w testowanym egzemplarzu były ostre krawędzie. Dobra skupie się na właściwościach jezdnych, kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach, układ pracuje dobrze i precyzyjnie, zawieszenie zestrojone bardzo twardo co na Polskich drogach może przeszkadzać, układ hamulcowy b.dobry, silnik pracuje bardzo cicho, skrzynia biegów manualna z bardzo dobrym skokiem lewarka wydaje mi się że jest nieco krótszy niż w MK4. Rozczarowaniem jest bagażnik bez sensu producent wykonał ukryte schowki z bardzo słabych materiałów przypominających styropian z recyklingi gdzie każda próba wyciągnięcia tego badziewia może zakończyć sie uszkodzeniem tego cuda, bagażnik jest płytki co prawda większy niż w Insigi ale do Passata dużo brakuje.
« Dodane: 07.05.2015, 21:43 »
(http://images69.fotosik.pl/868/6ce1fb7cdded309emed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
« Dodane: 07.05.2015, 21:44 »
(http://images69.fotosik.pl/868/58c7c1504c52da0emed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
« Dodane: 07.05.2015, 21:49 »
(http://images66.fotosik.pl/869/78a26e91b472ed3bmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images68.fotosik.pl/868/a4b9a5152c193a0fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images69.fotosik.pl/868/f479a8a87ad85915med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images68.fotosik.pl/868/46bdb553f6645fd2med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
« Dodane: 07.05.2015, 22:08 »
Kilka słów o silniku, bardzo elastyczny i moim zdaniem świetnie spasowany ze skrzynią.
Pomiary drogowe (kierowca i pasażer bak pełny) pomiar dokonywał pasażer ze stoperem marki OMP
0-100 km/h 8,9s
80-180 km/h 16,2s
TOP Speed wg wskazania licznika 236 km/h wg Nawigacji 228 km/h
Dane silnika w testowanym modelu moc 180KM 400Nm
Ciekawostką jest że silnik o mocy 210 km czyli Bi-Turbo przyspiesza o 0,3s lepiej :-)
Jeden i drugi silnik pochodzi od Peugota
Spalanie w czasie testów 7,7l / 100km
Przy prędkości 210 km/h lewe lusterko zewnętrzne bardzo drgało, po weryfikacji opon i ciśnienia powtórzyłem test ale bez zmian widocznie wada wieku dziecięcego, co prawda samochód jest już od 2 lat na rynku ale w USA z takim prędkościami się nie jeździ i może nie zauważyli.
(http://images69.fotosik.pl/868/2de248cccc20bd50med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Auto moich marzeń...póki co mnie na nie nie stać. Prezentuje się super!
Ja nie miałem okazji jeszcze się takim przejechać, natomiast oglądałem na żywo i muszę powiedzieć, że auto sprawia na żywo dużo lepsze wrażenie niż na zdjęciach. Jest bardzo masywne, wygląda naprawdę solidnie i dość agresywnie.
A mi dziś taki usiadł na ogonie i niestety musiałem mu udowodnić że ST jest lepsze :)
witaj w gronie tylko ja to chyba na jakiegoś słabego benzyniaka lub disla trafiłem bo chłopaczyna się męczył i męczył a ja tylko na 3 :D i na koniec obwodnicy pokazał mi Kciuka że jest OK :D pewnie się wkuri.... że stare ST 2002 roku go dopadło ;p ;p
W Niemczech można już w salonach oglądać forda mondeo vignale.
http://www.autobild.de/bilder/ford-mondeo-vignale-2015-fahrbericht-5761383.html#bild1
żebym umiał dobrze niemiecki lub angielski to bym podjechał do salonu bo akurat śmigam busem po niemczech to bym zrobił foto relacje
Ee kolego, nie trzeba znać języka żeby zrobić parę zdjęć. Ja chciałem zrobić zdjęcia moim telefonem ale mam ta.ki zanieczyszczony że prawie nic nie widać
mmmm cudeńko ^^ oddałbym za niego wszystko
Poczekaj na wersje ST
Dziś widziałem wersje sport na żywo , wyglądało to bardzo ładnie.
(http://images77.fotosik.pl/117/212b446d6a9243a6.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/212b446d6a9243a6)
(http://images76.fotosik.pl/118/cd8251039531ad42.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/cd8251039531ad42)
(http://images76.fotosik.pl/118/d6b678ea0239a13cmed.jpg) (http://images76.fotosik.pl/118/d6b678ea0239a13c.jpg)
Jakaś mini-szansa na Mundka ST chyba jest...
http://www.autoevolution.com/news/spyshots-2017-ford-fusion-mondeo-st-performance-sedan-first-photos-99573.html
Cytat: Kris1976 w 07.01.2016, 15:57
Jakaś mini-szansa na Mundka ST chyba jest...
http://www.autoevolution.com/news/spyshots-2017-ford-fusion-mondeo-st-performance-sedan-first-photos-99573.html
Bardzo ciekawy artykuł! Wynika z niego, że jest niemal pewna wersja ST, zarówno w USA (Fusion-sedan) jak i w Europie (Mondeo-hatchback i prawdopodobnie kombi). Autor tekstu pisze artujuł z pozycji jaby ciekła mu ślinka na myśl, że w Europie były kiedyś wersje ST Mondeo, a w USA nie było takich wersji fusionów (ciekawostka: silnik 3.0 z ST220 do dzisiaj wykorzystywany w Astonach jako połączenie dwóch V6, co daje V12 w AM).
Ale to co nas najbardziej interesuje to silniki, otórz wg. źródeł dobrzepoinformowanych, nowe Mondeo ST najprawdopodobniej będzie napędzał 2.7 Ecoboost V6! Ale niewykluczony jest również 2.3 R4 Ecoboost...
Moc silnika ma przekraczać 350KM tak aby móc konkurować z audi s4 i MB c-klasą amg.
Co więcej nowy ST będzie posiadał zdecydowanie większe chamulce oraz poczwórny wydech.
Źródła sugeruja prezentację i chyba wprowadzenie do produkcji eSTeka juz w połowie 2016r. :D
Na potwierdzenie zdjęcia szpiegowskie w artykule.
Ogólnie artykuł zaczyna się informacją, że Ford pracuje nie tylko nad FL (!!!) Fusiona/Mondeo mk5 (!), ale również nad wprowadzeniem wersji ST - chyba można interpretować w ten sposób, że wersja ST będzie juz na bazie modelu Mondeo mk5 po FL i ten FL zostanie zaprezentowany również w tym roku... Jednak nie liczyłbym na uruchomienie sprzedaży obu jeszcze w tym roku... no może w IV kw.
Jest nowy artykuł który daje nadzieję, że może powstać nie tylko Mondeo ST ale i Mondeo RS.
http://www.autoexpress.co.uk/ford/focus/93995/more-ford-rs-models-are-on-the-way
Wspomina się tam, że Focus RS nie będzie jedynym przedstawicielem linii produktowe RS, nie mogą jednak na razie powiedzieć które jeszcze modele pojawią się z tym dopiskiem. Czysto hipotetycznie gdybając i patrząc na modele, które były produkowane w wersjach ST może się pojawić Fiesta i/lub Mondeo RS. Być może, choć wątpię mógłby się pojawić następca bardzo rzadkiego Forda Transita Cosworth.
Jeśli faktycznie ma być drugi RS, to moim zdaniem będzie to Fiesta. Wersja ST została entuzjastycznie przyjęta na zachodnich rynkach, więc RS byłby logiczną konsekwencją. Na Mondeo RS bym raczej nie liczył. :) Oby pojawiło się w końcu nowe ST.
« Dodane: 11.01.2016, 18:35 »
Generalnie Fiestę RS byłoby bardzo łatwo Fordowi zrobić. Np. silnik z Focusa ST, szpera, lepsze hamulce, inne nastawy zawieszenia, jakiś bodykit i w sumie gotowe. :)
Fiesta rs, czyli uliczna wersja s2000. Co do mondka, gdzieś mi się rzuciła informacja o fusion, że silnik v6, napęd na 4 kółka oraz moc pond 320 koni.
Fusion sport:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/ford-fusion-amerykanski-debiut-detroit-2016/3ml19c
Czyli 2.7 v6 turbo, bardzo fajnie ze rechot silnika v6 wraca do mondka, a raczej fusiona, ciekaw jest.czy to samo puszcza na Europę?
Cytat: fabio210 w 11.01.2016, 21:30
Czyli 2.7 v6 turbo, bardzo fajnie ze rechot silnika v6 wraca do mondka, a raczej fusiona, ciekaw jest.czy to samo puszcza na Europę?
Oby! I obowiązkowo ze stałym napędem 4x4 8)
Tylko mam ogromną nadzieję, że w Europie nie będzie się to nazywało po prostu "sport" a powrócą do nazwy ST. Ciekawe.
Zastanawia mnie też dlaczego Ford nie chciał już teraz zawalczyć o pozycję najszybszego hot hacha na rynku ze swoim Focusem RS. Samochód ma potencjał aby stać się konkurentem A45 AMG.
Kwestią nazwy, to ja bym się nie przejmował :)
Istotniejsze są parametry techniczne i przyjemność z jazdy sportowej.
Z obecnych artykułów wiemy:
-2.7 V6 EcoBoost (325 KM)
-4x4
-automat
Na zdjęciach widać, że automatyczna skrzynia biegów nie ma już standardowego lewarka, a jest sterowana pokrętłem, jak w Jaguarach.
Jestem ciekaw czy to rozwiązanie z pokrętłem będzie przypisane tylko do najmocniejszej wersji, czy może ogólnie wiąże się z zapowiadanym liftem amerykańskiego Fusiona? No i kolejne pytanie, czy modyfikacje szybko trafią do Europy, czy może znowu będzie ogromne opóźnienie? :(
^^
Stawiałbym na to, że w Europie model po FL i w wersji ST pojawi się najwcześniej na początku przyszłego roku, ale może Ford nas zaskoczy i jeszcze w tym roku wprowadzi nas w stan ekstazy :D
Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz, patrząc na wnętrze po FL odnoszę wrażenie, że pomimo niewielkich zmian dot. samego design`u, Ford zdecydowanie poprawił jakość materiałów i ogólny "look" wnętrza. Całość sprawia bardzo przyjemne wrażenie.
Natomiast mam mieszane uczucie odnośnie zmian tyłu samochodu, ten chromowany poziomy element, "rozcinający" tylne lampy na pół średnio mi się podoba. Może w europejskiej wersji będzie to inaczej wyglądało.
Z drugiej strony trochę szkoda, że pojawi się Mondeo ST. MK3 ST220 przestanie już być unikatowy, nie będzie można już powiedzieć że mam "ostatniego z rodu".
Ale skoro Ford chce wrócić do V6 to ciekawe czy VW wypuści jakiegoś następcę R36. Była to dość ciekawa opcja.
Cytat: alibizi w 12.01.2016, 09:40
Z drugiej strony trochę szkoda, że pojawi się Mondeo ST. MK3 ST220 przestanie już być unikatowy
ST220 nigdy nie przestanie być unikatowy ;)
Cytat: alibizi w 12.01.2016, 09:40
Ale skoro Ford chce wrócić do V6 to ciekawe czy VW wypuści jakiegoś następcę R36.
VW zostanie przy awaryjnych 2.0 TSI :P, już teraz mają wersje powyżej 300KM.
Cytat: ethernal w 12.01.2016, 11:55ST220 nigdy nie przestanie być unikatowy
A kiedy on był unikatowy heh :D
Nie przeginajmy ;) Fajne auto, ale aż tak rzadko spotykane to to ono nie jest ;) U mnie na małej wiosce 5k ludzi są już 4 :|
Porownujac z ST200, to ST220 jest jak mrowkow...