Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Tuning silników wysokoprężnych (diesel) => Zaczęty przez: Polarny w 06.09.2010, 23:23

Tytuł: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 06.09.2010, 23:23
Na razie tak na szybko, bo ostatnimi dniami niestety nie mam zbyt wiele czasu.

Kilka dni temu zakończyłem projekt nowego IC. Zdecydowałem się na zaprojektowanie swojego IC, a nie korzystanie z gotowców. Moim celem było stworzenie IC, który wszedłby w miejsce dostepne bez większych przeróbek. Z drugiej strony nie chciałem, by IC był przesadnie duży, bo to marnowanie mocy turbiny. Nasze auta w najlepszym przypadku dobiją do 200 KM, więc sens wkładania IC wielkości Airteca moim zdaniem mija się z celem. Ponadto IC większy częściowo byłby zasłonięty przez belkę absorbujacą. Plan był więc taki, by IC zmieścił się pod belką, a kończył wyżej niż zderzak. Takie umieszczenie ma jeden ważny plus - ciśnienie potwietrza wytwarzane przez kształt auta jest najwyższe na dole. Nie bez powodu więc montuje się IC najniżej. Cel udało się uzyskać.
Po pierwsze IC montuje się w oryginalnym miejscu. Nie trzeba nic wiercić, kombinować. Wystarczy usunąć dwa plastiki (boczne zaślepki) oraz uciąć dwa elementy plastikowe, by IC mógł być większy.
Mój IC wchodzi idealnie w oryginalny zderzak i nie trzeba nic przy nim ciąć. Korzystam też z oryginalnych rur (skraciłem je o jakieś 2 cm, bo IC jest szerszy).
IC ma boki wykonane z aluminium (a nie plastiku jak oryginał), więc cały IC pracuje.

Oto kilka zdjęć z montażu nowego ICka.

Nowy vs stary
(http://img69.imageshack.us/img69/3981/nowyic1.jpg)

plastiki które ucinałem - tutaj lewy
(http://img101.imageshack.us/img101/5470/nowyic2.jpg)

plastiki które ucinałem - ucięta lewa strona
(http://img707.imageshack.us/img707/5457/nowyic4.jpg)

plastiki które ucinałem - ucięta prawa strona
(http://img541.imageshack.us/img541/8271/nowyic5.jpg)

plastiki które ucinałem - ubie strony ucięte
(http://img405.imageshack.us/img405/2239/nowyic3.jpg)

zamontowany
(http://img683.imageshack.us/img683/2901/nowyic6.jpg)

zamontowany - widać, że nie zachodzi za belkę
(http://img710.imageshack.us/img710/8862/nowyic7.jpg)

zamontowany - widać, że jest jeszcze miejsce w zderzaku
(http://img259.imageshack.us/img259/6992/nowyic8.jpg)

zamontowany - widać, że jest jeszcze miejsce w zderzaku
(http://img210.imageshack.us/img210/9706/nowyic9.jpg)

widok przez kratkę u dołu
(http://img820.imageshack.us/img820/7385/nowyic10.jpg)


Pozostaje pytanie jak to działa i czy działa lepiej.
Postanowiłem to zmierzyć. Zaraz za IC znajduje się czujnik IAT, który mierzy temperaturę powietrza schłodzonego już, które przeszło przez IC. I właśnie odczyty tego czujnika najbardziej mnie interesują.

Przejechałem się tuż przez montażem i zaraz po nim i oto wyniki z wykresami.

Załączam na nim temperaturę otoczenia (AAT), temperaturę po schłodzeniu (IAT) oraz prędkość (VSS). Celem intercoolera jest doprowadzenie temperatury powietrza tłoczonego przez turbinę do temperatury otoczenia (niżej się nie da). Tak więc im IAT jest bliższe AAT, tym lepiej. Im dalej, tym gorzej.

Stary IC
(http://img810.imageshack.us/img810/7627/oryginalnyic.gif)

Nowy IC
(http://img203.imageshack.us/img203/1613/nowyic.gif)

Różnica jest ogromna. Stary IC puchnął do temperatury niemal 60*C, podczas gdy nowy do 24*C.


Wpływ na autko zmierzę w najbliższym czasie na hamowni, ale bez chipa wpływ będzie mniejszy. Największy zysk jest w gorące dni, gdy na stary IC traciłem moc, a na nowym nie będę.

Każdy zapyta o cenę. Otóż mnie ten interes wyszedł 1000 zł (już z montażem). Jest to to związane z tym, że to pierwsza szuka i koszt produkcji i eksperymentowania jest ciut wyższy. Pewnie przy kolejnym cena nieco opadnie. Ponieważ wiem, ze Weksla jest zainteresowany, więc jutro zadzwonie i pogadam z nimi. Mam nadzieję, że cenę 800 zł (już z montażem) uda się załatwić (montaż chyba 100 zł, więc można sobie odpuścić jak ktoś chce samemu i ma warunki).


Co sądzicie o tym?
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: weksla w 06.09.2010, 23:29
No Polarny czarno na białym. eleganckie i profesjonalne podejście do tematu. Niezbite dowody:)
Ja jestem zainteresowany, bo i tak muszę wrzucić nowy:)
pozdro
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 06.09.2010, 23:35
troche drogo ... moj kosztował 1/2 ceny twojego :O ...

sam musze u siebie zmierzyc temp icka - dzisiaj po jezdzie dluzszej dotknalem swojego icka i był chlodny ...
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 06.09.2010, 23:36
Wojo wrzuć zdjęcia i wymiary swojego oraz info jak z montażem. Bo ty korzystałeś z gotowca.

Aha, co do wymiarów swojego, to wrzuce je jutro, bo mam je w aucie.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: damian88 w 07.09.2010, 21:17
no to gratulacje panowie. jedno pytanie a jak wrażenia z jazdy cos lepiej czy mozze odwrotnie
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 07.09.2010, 21:31
Gadałem dzisiaj z chłopakami na temat produkcji kolejnych. Koszt pojedynczego to 750 zł. Jakby ktoś był jeszcze zainteresowany, to łapcie mnie przez PMa.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Oktan w 07.09.2010, 21:47
Cytat: Polarny w 06.09.2010, 23:23
(...)
Różnica jest ogromna. Stary IC puchnął do temperatury niemal 60*C, podczas gdy nowy do 24*C.
(...)

bardzo dobry wynik !!
jeżeli osiąga się spadek temp. rzędu 30-35 stopni to oznacza, że IC jest dobrze dobrany i zamontowany

PS.: u mnie temat umarł na razie FUCK !!
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 07.09.2010, 22:06
Cytat: Polarny w 06.09.2010, 23:36
Wojo wrzuć zdjęcia i wymiary swojego oraz info jak z montażem. Bo ty korzystałeś z gotowca.

Aha, co do wymiarów swojego, to wrzuce je jutro, bo mam je w aucie.

Wysokość rdzenia
   

300 mm.

Szerokość rdzenia
   

450 mm.

Grugość rdzenia
   

76 mm.

Wysokość całkowita
   

300 mm.

Szerokość całkowita
   

630 mm.

Grubość całokwita
   

76 mm.

Średnica wejść
   

76 mm. - 3 "

(http://www.re5pect.pl/_var/gfx/d6ffe7ab97d4c6185003bc4edf819d2c.jpg)
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: auchim w 07.09.2010, 23:14
szkoda tylko że te wasze nie są plug&play
Polarny świetne wyniki pogralutować, oby dobrze się spisywał bo po fotkach to wykonanie wygląda na trochę tandetne niestety :(
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: weksla w 07.09.2010, 23:17
Cytat: auchim w 07.09.2010, 23:14
szkoda tylko że te wasze nie są plug&play
Polarny świetne wyniki pogralutować, oby dobrze się spisywał bo po fotkach to wykonanie wygląda na trochę tandetne niestety :(

dlaczego tandetne??
A co może niby się stać z IC przecież spawy nie popuszcza hehehe.
nikt go oglądał nei będzie wiec czy on jest wypolerowany czy jest matowy to mi wisi:D
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: auchim w 07.09.2010, 23:35
no właśnie nie jestem pewien czy spawy nie puszczą  :/

poza tym to trochę on nisko siedzi, jest jak dla mnie kwadratowy i niewiele większy od serii. Nie wiem czemu się upieracie że belka przeszkadza w czymś przy montażu IC, że niby zasłania część? co z tego? Jeśli jest wykonany z porządnych materiałów dobrze odprowadzających ciepło i zaprojektowany tak żeby miał dobry przepływ to i z tyłu w bagażniku będzie dawał radę

nie zmienia to faktu że pomiary Polarnego robia wrażenie, ale jak dla mnie to tylko dowodzi jak beznadziejna jest seria.
żeby był plug&play to za taka kasę bym go brał od razu, ale wole mieć wszystko nie ruszone żeby dość szybko dało się cała serię wrzucić z powrotem
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: weksla w 07.09.2010, 23:42
objętościowo jest ponad 2 razy większy od standardu, wyniki sa wprost rewelacyjne, co tu dużo mówić wątpię ze np airtec da niższe temperatury, a jeśli tak to znikomo niższe. Duży IC może powodować dużego laga turbosprężarki co nie jest pożądanym efektem.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: auchim w 07.09.2010, 23:46
a już tam nie pożądanym...
po prostu wymusza zmianę turbiny  8) więc jak nie patrzeć to też na plus  :evil:
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: T w 07.09.2010, 23:47
Mi się projekt Polarnego bardzo podoba. Wyniki pomiarów pokazują, że wszystko działa jak należy. Wygląda na to, że Polarnemu udało się dobrać optymalną wielkość IC do jego silnika, więc montaż większego nic by nie dał, co najwyżej, tak jak pisze weksla, pogorszyłaby się reakcja na gaz. Ciekaw jestem jak będzie po strojeniu.

Co do wykonania, to nie bardzo wiem co tam jest tandetne. Chyba jedyne do czego można się przyczepić to kolanka, które mogłyby być gięte, a nie spawane, ale to raczej drobiazg.

Uwagę o IC w bagażniku nie bardzo rozumiem. Przecież IC umieszczony w miejscu gdzie właściwie nie ma przepływu powietrza praktycznie by nie działał.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: auchim w 08.09.2010, 00:04
Cytat: Tomasz w 07.09.2010, 23:47

Uwagę o IC w bagażniku nie bardzo rozumiem. Przecież IC umieszczony w miejscu gdzie właściwie nie ma przepływu powietrza praktycznie by nie działał.

No troche źle to ujełem ale nie zmienia to faktu że lepszym designem i wykonaniem udało by się to samo osiągnąć a może i cos lepszego, belka zasłaniająca nawet znaczną część IC w niczym by nie przeszkadzała i można by było stworzyć cos plug&play bez potrzeby rzeźby
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: T w 08.09.2010, 00:09
Cytat: auchim w 08.09.2010, 00:04
No troche źle to ujełem ale nie zmienia to faktu że lepszym designem i wykonaniem udało by się to samo osiągnąć a może i cos lepszego
Wątpię, poprawa mogłaby być naprawdę minimalna, nie ma możliwości żeby IC ochłodził powietrze bardziej niż do temperatury otoczenia + kilka stopni, a tak to mniej więcej wygląda u Polarnego.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: auchim w 08.09.2010, 00:29
ale mi właściwie tylko o to się rozchodzi  żeby wchodził bez rzeźby  :P

na chłopski rozum żeby osiągnąć to co Polarny musi być lepiej zaprojektowany wykonany z lepszych materiałów byc może i większy

zresztą szkoda że nie ma porównywalnych pomiarów icka wojoo
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: T w 08.09.2010, 00:39
Cytat: auchim w 08.09.2010, 00:29
ale mi właściwie tylko o to się rozchodzi  żeby wchodził bez rzeźby  :P
Eee, nie przesadzaj z tą rzeźbą. Przecież to drobiazg. W ogóle dziwię się Wam wszystkich, że nie zmienicie tych paskudnych, gumowych rurek na coś normalnego. Wtedy można by bez problemu wrzucić szerszy IC.

Cytat: auchim w 08.09.2010, 00:29
zresztą szkoda że nie ma porównywalnych pomiarów icka wojoo
Ale wojoo ma większą turbinę, więc trudno będzie te wyniki porównać. ;)
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 08.09.2010, 07:16
To nie jest rzeźbienie, tylko drob Nmkie poprawki. Ja IC montowałem w miejsce oryginalnych uchwytów. Praktycznie trzeba  było tylko plastiki spiłować, ale tego nie unikniesz nigdy, bo po prostu inaczej nie wejdzie Ci żaden inny IC.

Jeżeli chodzi o umiejscowienie, to IC jest w najlepszym miejscu jaki może być. Jak pisałem, jest tam największe ciśnienie powietrza. Jednocześnie IC nie wychodzi poniżej zderzaka, czyli nawet bardzo duży krawężnik, na którym przytrzemy spodem zderzaka nie ruszy ICka. Lepszego rozwiązania nie widzę.

Co do wielkości, to ciągle nie mogę pojąć skąd trend im większy tym lepszy. Jest niestety nieco odwrotnie. Czyli jak masz za duży IC, to masz utratę reakcji turbiny i spadek ciśnienia doładowania. Tak więc większy IC narobi większych szkód niż korzyści.

Wykonanie IC jest bardzo dobre. Nie wiem po czym wnosisz. Po tym, że widać spawy? Nie wiem czy wiesz, ale właśnie grubsze spawy w aluminium to większa wytrzymałość. Problemem chińczyków jest to, że oni nakładają w fabrykach możliwie mało spawu, by oszczędzać na materiale. Tutaj jest to zrobione dobrze, pewnie i przez firmę, która ma spore doświadczenie w tym temacie.


Qrcze jak nie zapomnę, to wezmę te wymiary z auta, bo ciągle o tym zapominam.

« Dodane: 08.09.2010, 18:37 »

Oto wymiary rdzenia mojego ICka: 520x170x80.

W porównaniu do IC Woja powierzchnia mojego jest o jakieś 30% mniejsza. Ale w przeciwieństwie do jego u mnie 100% powierzchni pracuje (jest schładzane przepływem powietrza - i to najwiekszym jego ciśnieniem).

Na moje oko po zamontowaniu jego ICka tylko jakieś 150-160 jego wysokości pracuje, a resztę zakrywa belka. A to oznacza, że objętość która u niego prauje jest mniejsza niż moja, bo praktycznie pół jego IC pracuje efektywnie, a drugie pół działa jak pasywny radiator (czyli tak średnio).
Najlepiej gdyby Wojo zmierzył wyniki temperatury IAT swojego ICka.

Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: T w 08.09.2010, 18:49
Cytat: Polarny w 08.09.2010, 07:16
Na moje oko po zamontowaniu jego ICka tylko jakieś 150-160 jego wysokości pracuje, a resztę zakrywa belka. A to oznacza, że objętość która u niego prauje jest mniejsza niż moja, bo praktycznie pół jego IC pracuje efektywnie, a drugie pół działa jak pasywny radiator (czyli tak średnio).
Z tym się nie do końca zgodzę. Na pewno przestrzeń zakryta belką pracuje mniej efektywnie, ale jednak pracuje, szczególnie jeśli IC został zamontowany pod kątem. Po za tym IC jest przecież jedną całością, więc chłodząc jego fragment chłodzimy w jakimś stopniu także jego pozostałą część. Niestety różnicy w efektywności obu części IC woja oszacować nie potrafię. ;)
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 08.09.2010, 19:52
Wiadomo, że pracuje. To nie jest tak, że całkiem nie pracuje. Ale efekty pracy są duuużo niższe. Nadmuch na radiator jest bardzo istotny i znacząco wpływa na jego pracę. Tak więc niepracująca powierzchnia daje się we znaki. Oczywiście najlepiej byłoby to sprawdzić. Może kiedyś zasłonię pół mojego ICka i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Niemniej jak napisałem - najlepiej jakby Wojo zrobił pomiary.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 09.09.2010, 00:41
jak mi ktos pożyczy albo zafunduje elma to zrobie pomiary :D
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 09.09.2010, 10:16
Wojo, wydajesz tyle kaski na auto a ELMa z 100 zł nie kupisz? Przecież nim odczytałbyś np. kody błędów. Pojedziesz do kogoś kto Ci to zrobi i zapłacisz 50 albo 100 zł. Kupuj ELMa i działaj sam. Naprawdę warto.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 09.09.2010, 10:27
Cytat: Polarny w 09.09.2010, 10:16
Wojo, wydajesz tyle kaski na auto a ELMa z 100 zł nie kupisz? Przecież nim odczytałbyś np. kody błędów. Pojedziesz do kogoś kto Ci to zrobi i zapłacisz 50 albo 100 zł. Kupuj ELMa i działaj sam. Naprawdę warto.

sprzedałem dom zeby tuningowac mondka :D i juz nie mam nic :(
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: KLUSEK w 09.09.2010, 11:04
serio ?
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: T w 09.09.2010, 11:09
Cytat: KLUSEK w 09.09.2010, 11:04
serio ?
Tak, teraz mieszka w kontenerze. :ghost:
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: weksla w 09.09.2010, 11:19
Heh tez kiedyś byłem przekonania że im większy IC tym lepszy, jednak pomiary Polarnego potwierdziły iż nie liczy się mega wielkość tylko umiejscowienie i odpowiedni dobór wielkości. Wyniku zyskane są idealne, wątpię żeby się dało bardziej schłodzić powietrze, a jeśli nawet to będą to już znikome różnice.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: T w 09.09.2010, 11:30
Ja jestem ciekaw pomiarów Polarnego po końcowym strojeniu. Mam nadzieję, że będą równie dobre.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 09.09.2010, 13:49
ehh i przez was kupiłem tego głupiego elma :/ i to jak na złośc w wersji 1.4a a chciałem 1.3 :/ :/ :/
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 09.09.2010, 18:31
Superancko. Przy okazji porobisz pomiary związane z turbem. Tak więc moim zdaniem warto.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: weksla w 09.09.2010, 23:35
no wojoo chwal się chwal wynikami
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: T w 09.09.2010, 23:38
Nie poganiajcie go tak, pewnie się trochę wstydzi. :}
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 10.09.2010, 00:47
nie bede nic sprawdzał do momentu az nie zrobia mi nowego programu (bo zaraz znowu wszyscy na mnie naskoczycie ze jak ja tak moge :D )
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Oktan w 11.09.2010, 13:09
i tak naskoczymy, więc co za różnica !!

he he - ok, czekamy coby ci znowu nie dostało za "katowanie turbo" :)
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: weksla w 11.09.2010, 14:05
chłopaki, taka mała refleksja mnie naszła, w związku z tym że niestety jest już coraz zimniej, czy założenie większego IC nie będzie powodować niedogrzania silnika w mroźne dni np przy temperaturach rzędu -15st
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: T w 11.09.2010, 17:48
Cytat: weksla w 11.09.2010, 14:05
chłopaki, taka mała refleksja mnie naszła, w związku z tym że niestety jest już coraz zimniej, czy założenie większego IC nie będzie powodować niedogrzania silnika w mroźne dni np przy temperaturach rzędu -15st
Nie sądzę, żeby był to problem. Póki silnik jest zimny i tak przecież nie katuje się auta, a wtedy seryjny intercooler sprawdzał się równie dobrze. Z kolei po rozgrzaniu raczej wątpię, żeby niższa temperatura powietrza w dolocie nie pozwalała mu utrzymać normalnej temperatury pracy. Ale mogę się mylić. ;)
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 11.09.2010, 22:18
Cytat: weksla w 11.09.2010, 14:05
chłopaki, taka mała refleksja mnie naszła, w związku z tym że niestety jest już coraz zimniej, czy założenie większego IC nie będzie powodować niedogrzania silnika w mroźne dni np przy temperaturach rzędu -15st
Dam Ci znać - na pewno zrobię pomiary (-:
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: eng w 13.09.2010, 22:27
Diesel i tak ma problemy z nagrzaniem się w zimie także sobaczymy czy większy IC nie będzie potęgował tego zjawiska.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Bajek w 17.09.2010, 23:02
Pomiary robiłeś zwykłym ELMem?
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 18.09.2010, 11:59
Dokładnie tak.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Oktan w 20.09.2010, 11:00
Cytat: eng w 13.09.2010, 22:27
Diesel i tak ma problemy z nagrzaniem się w zimie także sobaczymy czy większy IC nie będzie potęgował tego zjawiska.

a dlaczego miałoby się coś zmienić ??
kurde, jak dla mnie to są dwa różne obwody - dolot powietrza a przepływ oleju,
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: KLUSEK w 20.09.2010, 11:11
a jak ktos ma problemy znagrzewaniem TDCI w zimie, niech sprawdzi czy swiece ma dobre na tym dodatkowym podgrzewaczu plynu chlodzacego.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 20.09.2010, 11:12
Cytat: KLUSEK w 20.09.2010, 11:11
a jak ktos ma problemy znagrzewaniem TDCI w zimie, niech sprawdzi czy swiece ma dobre na tym dodatkowym podgrzewaczu plynu chlodzacego.

nie kazdy ma taki podgrzewacz ;)
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: KLUSEK w 20.09.2010, 11:19
To mozna dokupic, co to dla Was tuningowcy ;)
U ojca w MK3 byl, ale swiece nie dzialaly, a ze sa dosc drogie to za 50 zl kupilem caly drugi :)

Tak więc jakby co to będe miał do sprzedania podgrzewacz, ale bez świec :)
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 20.09.2010, 21:56
Dogrzewacz to najmniejszy problem. Kwestia podłączenia go.
Tytuł: Odp: Mój nowy IC do Mondeo Mk3
Wiadomość wysłana przez: Lukasz-no1 w 25.09.2010, 15:28
Z niedogrzaniem silnika w zimie nie powinno być problemów przez większy IC.
Zimniejsze powietrze = więcej tlenu to i komp doleje więcej wachy.