Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Tuning silników benzynowych turbo => Zaczęty przez: barti87 w 26.01.2011, 14:46

Tytuł: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: barti87 w 26.01.2011, 14:46
Witam mam pytanie odnośnie montażu bova w steku. Czy ktoś już montował u siebie? Czy są potrzebne jakieś zaślepki w miejsce oryginalnego DV. Z tego co poczytałem na różnych forach zagranicznych jedni odradzają montażu twierdząc ze mogą wystąpić jakieś problemy inni twierdzą znowu ze nie ma żadnego problemu. Dlatego moje pytanie czy ktoś u siebie w steku montował już bova i czy montaż jest skomplikowany tzn potrzeba czegoś niestandardowego? Pzdr
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 26.01.2011, 15:08
lukasz ma jakiegos polskiego bova :)

ja ostatnio zglebiam info na temat foki i trafilem na cos takiego http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.jsp?productID=699

"This high quality anodized dual piston dump valve and fitting kit from PUMASPEED is designed with DIY Fitting in mind, and comes packaged with all components required to complete installation.
The kit does not activate any dashboard warning lights unlike many other kits available. Dump valves abailable in the colours shown. Hose available in blue, black, red, orange and white. Please call/email us to specify preference."

co o tym myślicie?  :evil:
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: barti87 w 26.01.2011, 16:06
Tak wiem że Łukasz ma polskiego bova jest to Sun Motorsport z firmy proracing technology, dzwoniłem tam dzisiaj na dzień dzisiejszy nie mają tego bova, ale będzie. Oni też je montują a w związku z tym ze mam do nich jakieś 15 min drogi wiec by mi to bardzo pasowało. Natomiast mówili ze jest problem właśnie z motażem bo trzeba zaślepić miejsce po oryginalnym DV.
Tak widziałem też już na pumaspeed. Cena z przesyłką hmmm tu masz dobrego bova z gwarancją za małą kase. Z opisu pumaspeed wynika ze jest to nadal DV.

Wiec chce sie dowiedzieć czy ktoś już montował i z jakim skutkiem.
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 26.01.2011, 16:32
a czym sie rozni ten dump valve z pumaspeed od bov'a? troche sie pogubilem  :)
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: barti87 w 26.01.2011, 17:00
Cytat: wilhelm w 26.01.2011, 16:32
a czym sie rozni ten dump valve z pumaspeed od bov'a? troche sie pogubilem  :)

no właśnie tu jest dziwna sprawa bo wg filmu z focusem rs zachowuje się jak bov natomiast nazwa DV. Niby DV powinien nadmiar upuszczać Z POWROTEM w obieg a nie na zewnątrz. Im więcej czytam tego wszystkiego tym bardziej zaczynam sie gubić :)
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 26.01.2011, 17:05
a to lepiej żeby nadmiar wywalał na zewnątrz czy na odwrót ?
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 26.01.2011, 17:47
ja się spotkałem z tym że w niektórych miejscach DV opisują jako Diverter Valve (taki co wypuszcza nadmiar Z POWROTEM do dolotu) albo Dump Valve czyli coś jak Blow Off Valve (wywala w atmosfere). Ten z pumaspeed wygląda na BOV, ale sam już się w tym wszystkim gubię. Ja chce żeby syczało i tyle  :D
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: barti87 w 26.01.2011, 18:22
właśnie w tym jest problem że różnie to jest tłumaczone hmmm sam już nie wiem. Dobra poczytam jeszcze poszukam może coś uda mi się odnaleźć. Ale czekam też na pomoc i informacje.
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: vtec w 22.02.2011, 14:26
widzę temat przycichł ...
będę u siebie istalował ustrojstwo ...
nie powiem przewertowałem co nieco w sieci i sprawa ma się następująco (koszt 500-600zł):
collins:
http://cgi.ebay.co.uk/Focus-ST-2-5-Dump-Valve-Fitting-Kit-Orange-Black-/160476723107?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item255d2877a3#ht_500wt_922
bailey (w relacji kolegi z innego forum wytrzymuje 2 bar-y):
http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Focus-ST-RS-BAILEY-DUMP-VALVE-SAMCO-FITTING-KIT-/250768359859?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a62f581b3#ht_500wt_922
najtanszy fitting kit:
http://www.passionauto.co.uk/products/ford-focus-rs-st225-mk2-bailey-dump-valve-fitting-kit-white.html

Jeśli chodzi o kraj, to można np. zakupić samego BOV-a w proracing, tanszy 350, a droższy niecale 500.
O sam fitting kit to znalazlem instrukcje na forum w RPA (collins).
W kraju znalazlem tez goscia co robi osprzet na rurach SAMCO oraz łączeniach aluminiowych (oryginane wyglada lepiej). Tym bardziej ma tylko kolor niebieski i czerwony (rury).
Wychodzi na to ze w kraju założysz BOV-a z nieoryginalnym (nie w kolorze :evil:) kitem montażowym za 500.
Z UK mamy za 550zl.
W tym tygodniu kupuje, a w przyszłym montuje. Po montazu opisze wszystko co i jak (wymiary).
Chyba ze ktos ma jeszcze jakies inne dojscia/pomysly?
Zawsze można odsprzedać, w PL za 350zł takie coś pójdzie z pocałowaniem rączki :D
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: vtec w 25.02.2011, 19:01
koledzy a co z tym?
http://www.youtube.com/watch?v=ITnzdFjFDhM

z CAIS nie trzeba bova bo słychać seryjny dv, chociaż dla niektórych może być za cicho 

Czy ma to takie same funkcje co BOV, czyli daje większą żywotność suszary?
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: Lukasz-no1 w 29.03.2011, 18:42
Witam

No to wytłumaczę najprościej jak potrafię, do montażu blow-offa potrzebujemy:
-blow off
-kolanko silikonowe 90* (na allegro za ok 25 zł) więc po co płacić ponad 200zł za ten śmieszny
trójnik silikonowy z samco do blow offa
-dwie opaski zaciskowe skręcane
-trójnik 3zł
-wężyk do podciśnienia jakieś 50-80cm 10-30zł
-zaślepka na DV (koszt Fogre to ok 100-150 zł)

Zaślepkę montujemy tu

(http://img193.imageshack.us/img193/7490/zaslepka.jpg) (http://img193.imageshack.us/i/zaslepka.jpg/)

Tak ona wygląda

(http://img718.imageshack.us/img718/4001/forgestfocusrsmk2blanki.jpg) (http://img718.imageshack.us/i/forgestfocusrsmk2blanki.jpg/)
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.jsp?productID=6

I jeśli cały układ jest szczelny to cieszymy się jazdą i straszeniem przechodniów  :angry:

Pozdrawiam



Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: vtec w 29.03.2011, 20:52
Cytat: Lukasz-no1 w 29.03.2011, 18:42
-zaślepka na DV (koszt Fogre to ok 100-150 zł)


Reasumując, do każdego zestawu o którym wspominałem wcześniej należy jeszcze zakupić zaślepkę na DV o której nie wspominają na aukcjach ???

I wrzuć video jak zamontowałeś :D
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: Lukasz-no1 w 30.03.2011, 06:34
Cytat: vtec w 29.03.2011, 20:52
Reasumując, do każdego zestawu o którym wspominałem wcześniej należy jeszcze zakupić zaślepkę na DV o której nie wspominają na aukcjach ???
A po co z koro właściciel samochodu chce zapodać BF to w jego interesie jest żeby ogarnąć temat.

Cytat: vtec w 29.03.2011, 20:52
I wrzuć video jak zamontowałeś :D

Na YT jest tego trochę.

I taka ciekawostka jeśli komuś wysypie się DV a będzie chciał sobie kupić nowy w ASO to niech szykuje ponad 5 tyś zł dlatego że ASO nie sprzedaje osobno DV jest w komplecie z turbosprężarką.
Alternatywą jest DV z Forge.

Pozdro

Ps. ebay nr 270724906458
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: vtec w 30.03.2011, 09:51
CytatNa YT jest tego trochę.
miałem na myśli Twoje auto z blow off ;)
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ???
Wiadomość wysłana przez: RSSSS w 31.03.2011, 17:30
Cytat: wilhelm w 26.01.2011, 17:47
ja się spotkałem z tym że w niektórych miejscach DV opisują jako Diverter Valve (taki co wypuszcza nadmiar Z POWROTEM do dolotu) albo Dump Valve czyli coś jak Blow Off Valve (wywala w atmosfere). Ten z pumaspeed wygląda na BOV, ale sam już się w tym wszystkim gubię. Ja chce żeby syczało i tyle  :D

DV to nie BOV!
Pierwszy wali do układu, a drugi na zewnątrz.
Pierwszy jest montowany w seryjnych autach, drugi to element tuningowy.

Jednak zamieszanie w tym temacie w przykadku STeków i RSów jest trochę zrozumiałe,a wynika to z tego, że DV w RSie głośno prycha i niektórzy mogą to mylić z "ssykiem" BOVa.

Przy montażu BOVa zawsze trzeba zaślepić rurę po DV ale nie zawsze trzeba do tego kupować "markowych" i drogich elementów. Zależy to od tego, jak DV jest zamontowany seryjnie.

Gdy jest zamontowany podobnie jak montuje się BOVy, czyli na gumowym wężu, to wystarczy metalowa "szklanka" o odpowiedniej średnicy, którą zaciskamy obejmą.

Coś jak to ale bez wyjścia na wężyk (w takim układzie jest to patent do pompowania układu w celu szukania świstaków, czyli nieszczelności):

(http://img820.imageshack.us/img820/432/dsc00483uk.jpg)

Pozdr.
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: steveno w 04.05.2014, 11:36
To ma ktos tego bova czy tylko teoryzujemy.
Ps.bov bez zaślepki dv nie ma prawa działać prawidłowo.Przynajmniej w Volvo tak było.
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: walec w 07.05.2014, 23:25
stevano po co kombinować zamówić w miejsce seryjnego DV bova Forge za ok 700pln.
Może to i dużo ale dobry BOV uniwersalny kosztuje pewnie 300-400pln + silikony + trójniki + weżyki podciśnienia + zaślepka seryjnego DV + montaż i robią się podobne pieniążki co BOV atmosferyczny Forge a jego montaż to odkręcenie seryjnego DV (3 śrubki) i zamontowanie nowego.
symbol zaworu FMDVK04SA
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 08.05.2014, 08:25
Karolek ma takiego akurat do sprzedania, zobaczcie w dziale sprzedam :)
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: walec w 13.05.2014, 13:11
Co nie zmienia faktu że trzeba dokupić jeszcze zaślepkę :D
Bo Karolek ma do sprzedania uniwersalny zworek
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: heko w 23.06.2014, 01:32
2.5t + BOV = problem...wcześniej lub później, ale to nie gra razem jak należy :)
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: czita1622 w 30.08.2014, 14:34
ostatnio kolega do VW GTI zamontował coś takiego http://allegro.pl/zawor-upustowy-blow-off-tsi-tfsi-fsi-t-vag-forge-i4548875765.html chodzi bardzo fajnie nie wywala błędów. Czy nikt nie natkną się na coś podobnego do Focusa ? Nie licząc http://www.avcweber.gr/Product/1178/FMDVKO4S/Page/54/Turbo-parts/Model/401/FORD-Focus-ST-225/en/
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: heko w 30.08.2014, 20:31
nie, nie i jeszcze raz nie, Focus 2.5t to nie szmelcwagen tsi, posłuchaj tych co mieli....i już nie mają :P
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 30.08.2014, 22:57
W dużym skrócie : w tym silniku to nie działa. Chcesz - montuj tylko nie narzekaj potem że nie jeździ albo wybucha.....
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: TAM w 13.09.2014, 13:02
Jest dokładnie tak, jak powiedział heko i podsumował KrisSz. Nic dodać nic ująć.
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 17.09.2014, 19:53
A szkoda...
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 17.09.2014, 19:58
Załóż inne turbo i wtedy będzie zewnętrzny blow-off.Np taki zestaw:

http://j-w-racing.co.uk/product.php/9219/2083/jw_racing_turbo_kit___gtx3076r_ford_focus_rs_mk2_
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 17.09.2014, 20:38
Dobre :), chyba obędę się bez :)
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 17.09.2014, 20:41
No widzisz :-) Lepsze jest wrogiem dobrego. Poza tym od psssst psssst zaraz byś oszalał ;-)
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 17.09.2014, 20:54
Myślałem o dyskretnym pssssst :)
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 21.09.2014, 10:11
Cytat: KrisSz w 17.09.2014, 19:58
Załóż inne turbo i wtedy będzie zewnętrzny blow-off.Np taki zestaw:

http://j-w-racing.co.uk/product.php/9219/2083/jw_racing_turbo_kit___gtx3076r_ford_focus_rs_mk2_
W tym zestawie nie ma blow-off tylko jest tradycyjny zawór DV tylko że zewnetrzny , a problemem w naszych pojazdach jest sterownik i przeplywka , gdyby sie dało przerobic zeby wyeleminowac przeplywke i zostal by MAP sensor jak w wiekszosci szmelc wagenow , to wtedy glow-off chodził by bez broblemow , bo sterownik podawal by pliwo wedlug cisnienia w ukladzie a teraz bierze jeszcze pod uwage przeplywke wiec liczy sobie ilosc powietrza ktora weszla do ukladu dolotowego , i gdy upuscimy te powietrze  po za układ dolotowy sterownik dalej ma policzone ta ilosc i gdy przycisniemy gaz sterownik zalewa nam cylindry paliwem . Morał jest taki ze zaden bloww-off nie bedzie działał w naszych silnikach chyba ze znajdzie sie magik ktory wyeleminuje przeplywke i napisze program dla sterownika .
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 21.09.2014, 10:19
Generalnie tak. Niemniej dodanie zewnętrznego zaworu da dodatkowe efekty dzwiękowe - pytanie czy wpłynie to dobrze na osiągi silnika - imho nie warto sie w to bawić.
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 21.09.2014, 10:30
Mój projekt pewnie widziales na fkp , no ale jak skrytykowalem "rodzine fkp" to mnie zbanowali na zawsze , nie umia przyjac krytyki i jedyna reakca jest usunac goscia , no ale pewnie moje doswiadczenie jest im nie potrzebne bo wiekszosc jezdzi focusami 1 gen z silnikami na gnojuwkę.  Ale wracajac do DV zewnętrznego to napewno zwieksza wydajnosc suszarki to co my mamy zamontowane w naszych to jest to takie pseudo DV cos tam dziala ale szalu nie ma . A nad takim zestawe bede musial sie zastanowic jak skoncze skaldac nowe serducho to bede mógł dmuchnac bez problemu 500 kucy .
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 21.09.2014, 13:58
W RSie jest zdecydowanie łatwiej niż w ST, bo mamy plazmowane tuleje, pokrywane tłoki, trochę inny stopień kompresji i silnik jest już w części zakuty. Bez względu na to co zrobili to działa na seryjnym bloku i tłokach RS-a gdzieś do 420+ KM (czyli cirka 370+ km na kołach). Potem zaczynają się pęknięcia rowków pierścieni tłoków etc. a sprzęgło staje się materiałem eksploatacyjnym wymienianym z oponami co 5-10 tys km. i te 400-420 koni max jest rozsądną granicą dla auta jeźdżącego po ulicy.

Z większymi suszarkami osiągniemy oczywiście większą moc maksymalną ale IMHO "jeżdżalność" na codzień , szerokość użytecznego pasma obrotów, przebieg momentu obrotowego i bezawaryjność jest mocno dyskusyjna. Ja myślę powoli o wtryskach 750/650cc i jakimś sensownym programie na wiosnę. Wtedy na seryjnej turbinie, z wydechem 3 cale, dolotem i ICkiem + wtryski i program można atakować zakres 400+. Więcej IMHO nie ma sensu. Czas pokaże - czekam na Matki Boskiej Pieniężnej ;-)
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 21.09.2014, 14:06
Ja silnik buduje od podstaw wszystko kute , wloncznie z nowymi tulejami cylindrow . Teraz sie zastanawiam nad sprzeglem helix i kolo jedno masowe , do tego szukam rozbite volvo 4x4 na przeszczep .
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 21.09.2014, 14:31
Ja nie mam niestety ani zaplecza ani umiejętności manualnych ;-). Pozostaje mi wymądrzanie się na forum :-D. Chętnie zobaczę jednak finał projektu. Swoim autem jeżdżę na codzień, wożę dzieci w fotelikach, etc więc musi być w ruchu i posiadać jednak jakieś cechy "auta użytkowego" 
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 21.09.2014, 14:35
U mnie to samo jest fotelik w samochodzie hehe . I uzywam na co dzien ,po torach tez jescze nie jezdzilem bo nie mam czasu chociaz mam tor z prawdziwego zdazenia kolo domu .
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 21.09.2014, 19:05
Koło Nurburgringu mieszkasz ? ;-)
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 21.09.2014, 19:09
Nie mam tor vallelunga na pewno nie ten co w niemczech ale formułę 1 tez tu mozna zobaczyc . http://www.vallelunga.it/it/
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 21.09.2014, 19:29
No ja bym tam mieszkał :-D
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: AdixST w 26.11.2016, 10:12
Panowie da radę w jakiś łatwy sposób wymienić DV? Bo wczoraj się tak przyglądałem i wychodzi na to, że trzeba wyjąć półoś albo turbine, bo jedna śrubka jest centralnie nad półośką i nie ma jak tam podejść.. Macie jakiś sposób na to? :)
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 26.11.2016, 10:27
Mówisz o jakimś niestandardowym dv który sobie dołożyłeś czy o recirc valve który jest w obudowie turbiny ? Jak to drugie to zdjęcie koła i małe dłonie wymagane.
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: weksla w 27.11.2016, 01:27
Zdecydowanie da sie to zrobić bez demontażu półośki. Robilem to dwukrotnie.
Tytuł: Odp: Blow off Focus ST 2.5T ?
Wiadomość wysłana przez: AdixST w 27.11.2016, 10:07
Było ciężko i trzeba było się nagimnastykować, ale się udało.. :)