Mam kilka fotek obrazujących jak powinno się przerobić progi od ST 220 tak aby pasowały do zwykłych błotników od Mk3. Oczywiście nie wiem jak to zrobić to zadanie już dla lakiernika jednak można się tym posiłkować gdyby ktoś nie wiedział w którym kierunku ma to podążać.
Minusy takiej przeróbki to oczywiście troszeczkę inny wygląd osadzenia progów na błotnikach. Dla mało spostrzegawczych jest to niedostrzegalne. Praktycznie dwa stojące obok siebie samochody czyli ST 220 i przerobiony na ST Mk3 niczym się nie różnią. Podobnie ma się to do szerokości auta patrząc na nie z przodu. Są takie same.
Plusy to zaoszczędzone ok 1000 - 1500 zł na kupno, montaż i malowanie oryginalnych błotników do ST 220. Sama przeróbka progów mnie np nic nie kosztowała.
Tutaj na zdjęciu wyraźnie widać ile brakuje błotnikowi tak aby na jego dolnej krawędzi wypełnił puste miejsce. Na zdjęciu próg nie dolega IDEALNIE do błotnika gdyż był tylko mierzony w celach eksperymentalnych. Jednak pusta dziura powstająca między błotnikiem a progiem i tak wynosi ok 1-1,5 cm.
(http://img146.imageshack.us/img146/1460/snc01000.jpg) (http://img146.imageshack.us/i/snc01000.jpg/)
Jak widać na zdjęciu najlepszą opcją jest przedłużenie tego parapetu idącego przez całe auto tak aby to on zajął to puste miejsce.
Po przeróbce wygląda to mniej więcej tak:
(http://img716.imageshack.us/img716/6003/20091015020.jpg) (http://img716.imageshack.us/i/20091015020.jpg/)
(http://img51.imageshack.us/img51/722/20091015021.jpg) (http://img51.imageshack.us/i/20091015021.jpg/)
Posłużę się zdjęciami od maestro jednak ja mam dokładnie tak samo przerobione progi. Na kolejnych fotkach wyraźnie widać jaki fragment progu należy ściąć a jaki należy dorobić. Dla przeciętnego lakiernika nie będzie z tym raczej problemu.
(http://img855.imageshack.us/img855/793/prgpoprawnie.jpg) (http://img855.imageshack.us/i/prgpoprawnie.jpg/)
(http://img268.imageshack.us/img268/1652/prg2c.jpg) (http://img268.imageshack.us/i/prg2c.jpg/)
Same progi na aucie wyglądają bardzo dobrze. Nie ma żadnej szpary między błotnikiem a progiem i wszystko wygląda jakby było oryginalne. Nie mam niestety zdjęcia swoich progów dlatego znowu posłużę się zdjęciami od Maestro. U mnie wygląda to podobnie może lakiernik troszkę lepiej to spasował gdyż długo się z tym bawił aby było ok. Progi przynajmniej u mnie były częściowo przykręcone oraz przyklejone klejem do szyb.
(http://img268.imageshack.us/img268/6748/dsc00667kl.jpg) (http://img268.imageshack.us/i/dsc00667kl.jpg/)
(http://img98.imageshack.us/img98/159/dsc00668wf.jpg) (http://img98.imageshack.us/i/dsc00668wf.jpg/)
(http://img222.imageshack.us/img222/1622/dsc00669t.jpg) (http://img222.imageshack.us/i/dsc00669t.jpg/)
Po założeniu progu powstaje szpara między nadkolem a progiem którą dosyć łatwo wypełnić jakimś plastykiem czy częścią nadkola z innego samochodu. Prawdę mówiąc jest to mało widoczne jednak zwracam na to uwagę. Same progi po założeniu wyglądają bardzo dobrze i nie ma problemy z podniesieniem auta. Trzeba jednak pamiętać, że do tego należy zdjąć zaślepki progów.
(http://img835.imageshack.us/img835/9675/dsc00670i.jpg) (http://img835.imageshack.us/i/dsc00670i.jpg/)
Powodzenia!
(http://img64.imageshack.us/img64/5612/mdo1.jpg) (http://img64.imageshack.us/i/mdo1.jpg/)
(http://img6.imageshack.us/img6/6248/mdo2.jpg) (http://img6.imageshack.us/i/mdo2.jpg/)
Pozdrawiam
eng
Dobry opis.
Darek ale Ci Wojtas podkręcił kolory w aucie:D
Sam je podkręciłem 8)
Cytat: eng w 04.05.2011, 20:02
Sam je podkręciłem 8)
Darek, przecież miałeś różowe mondeo ... jak żeś go tak przekręcił?!
Dareczek nieźle podkręca... oto oryginał:
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/eng_pink_small.jpg)
:wojoo:
a tak apropo to od kiedy masz pomalowane zaciski na czerwono? z tego co pamiętam to byleś przeciwnikiem tego koloru i uważałeś tylko srebrny
Cytat: wojoo w 04.05.2011, 22:10
a tak apropo to od kiedy masz pomalowane zaciski na czerwono? z tego co pamiętam to byleś przeciwnikiem tego koloru i uważałeś tylko srebrny
Dareczek poszedł za modą... na Śląsku teraz modne są czerwone. ;)
Cytat: Tomasz w 04.05.2011, 22:19
Dareczek poszedł za modą... na Śląsku teraz modne są czerwone. ;)
W takim razie dziwne, że auto ma różowe...
Cytat: wojoo w 04.05.2011, 22:22
W takim razie dziwne, że auto ma różowe...
No właśnie nie dziwne... podobno weksel przemalowuje swoje w weekend, a cinkciarz okleja różową folią. :wojoo:
ja odpuściłem sobie pasowanie progów do zwykłych błotników i zanabyłem jednak błotniki od st
Cytat: Jendrekmak w 23.06.2011, 13:18
ja odpuściłem sobie pasowanie progów do zwykłych błotników i zanabyłem jednak błotniki od st
A nadkola zmieniałeś, czy pasują zwykłe?
Nie mogą pasować, skoro są błotniki szersze. Tak więc i nadkola trzeba zmieniać. Drobi biznes się robi. Lepiej polować za programi RSowymi.
... a u mnie kurzą się progi od ST - teraz mam dylemat kłaść je na auto czy sprzedawać ??
PS.: oczywiści prz y opcji "zakładam" wymagana będzie przeróbka wg. powyższej instrukcji ...
Cytat: Ry2y w 23.06.2011, 14:23A nadkola zmieniałeś, czy pasują zwykłe?
nadkola też kupiłem. za całość tzn 2 błotniki + 2 nadkola 400 zł
Cytat: Oktan w 25.06.2011, 00:14... a u mnie kurzą się progi od ST
u mnie też bo mam 2 komplety. w zasadzie przedliftowe pójdą na sprzedaż bo bardziej mi pasują poliftowe
Bardzo tanio kupiłeś te błotniki. Na allegro przeważnie cena za błotnik to 500 - 600 zł a nadkole to ok 100-150 zł.
Skubany, nie?
nie do końca wiedzieli co sprzedawali (pracownicy) ale pewnie później była afera bo jak dopytywałem się o coś innego z stka szefa tego składu to chyba się zorientował, ze coś za tanio wcześniej poszły te błotniki i nadkola.
cierpliwy jestem i trochę szukam. nie zawsze się uda ale tym razem było chyba cenowo całkiem ok.
dużo było pracy z dopasowaniem przedniej części błotnika do zderzaka st?
ja jestem przed założeniem pakietu ST i trochę nie widzi mi się zmiana nadkoli + malowanie (1,5k pln)
To załóż z RSa i problem z głowy, zderzak wg mnie łatwiej dopasować niż doklejać coś do tych progów..
Lepiej załóż ST bo potem będziesz żałować :D
Cosin, nie rób tego. Proszę :D
ale czego mam nie robić? :-) już kompletuję pakiet ST
A taki piękny polift był :(
Za dużo tych STków jest , Twój w tym kolorze był wyjątkowy...
Tak też będzie wyjątkowy, bo w PL jeszcze nie widziałem bordowego ST'ka :)
Zakładasz przód/tył ST i progi RS?
Tak, raz był bordowy STejk na sell, co prawda kombi ale jednak :D
tak, w planie jest: zderzakki ST, progi RS co by nie rzeźbić z przeróbką STkowych.
Może nie będę sprzedawał swoich zderzaków co by móc sobie raz na jakiś czas wrócić do polifta... hmmm
Jak założysz ST to raczej nie będziesz chciał wracać.
Dizel głupoty gadasz :p
najbardziej zraża mnie do zmiany koszt tkich dupereli jak plastiki do tylnego zderzaka czy ramki halogenów do przedniego.
Dlatego najlepiej znaleźć kompletne zderzaki :)
tia, tyle że ja zderzaki nabywam raczej tanio :) (3 x za tanio na kompletne)
Ma ktoś może zdjęcia z pierwszego postu bo nie ukrywam przydały by mi się .
Szczerze, to taka przeróbka nie ma za bardzo sensu. Przedniego zderzaka ST też nie da się idealnie spasować ze zwykłymi błotnikami. Jeśli masz zderzak i progi ST, to po prostu poszukaj też błotników z ST.
Tylko jak poznać goły zderzak czy jest to st czy rs , kupiłem od st 2,2
Pokaż zdjęcia, to Ci powiem, który to.
tu jest foto tego auta z którego mam zderzak http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/5416148/2
zacząłem podejrzewać ze to może być od rs bo kratka środkowa jest przyklejona klejem zamiast na zatrzaski
Zderzak na zdjęciach to ST.