Fordtuning.pl

My, nasze auta i nasze inicjatywy => Nasze Fordy => Zaczęty przez: Venomus w 20.07.2012, 11:20

Tytuł: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 20.07.2012, 11:20
Nie widziałem tutaj żadnego Kocura, także czas to zmienić.  :)

Ford Cougar 2.5 V6 ST/SVT 2000r.

Modyfikacje Silnika:
- poliftowy DURATEC - 2495ccm3
- UIM SVT z polerowanymi kanałami
- LIM SVT z thinblade
- przepustnica SVT rozwiercona z 60mm do 66mm z thinblade
- świece platynowe SplitFire
- przerobione IMRC
- termostat 77st.

Czekają:
- wałki, głowice i tłoki SVT, zawory na 2 kąty ;)
- ECU MASTER DET3 - do podłączenia i strojenia

W planach:
- Swap na 3.0

Układ Dolotowy:
- dolot mojego pomysłu
- stożek podwójny Simota 200mm

Do zrobienia:
- dodatkowy dolot powietrza ze zderzaka
- osłonięcie i zabudowa stożka a'la K&N FIPK

Układ Wydechowy:
- podwójny przelotowy wydech Postert'a
- kolektory wydechowe i y-pipe od TOYOSPORTS + bandaże
- totalny dekat

Układ Napędowy:
- sprzęgło, docisk i wysprzęglik LUK ST200
- Zestaw letni - INOVIT TUNING APIS 18" ET35 + 225/40/18 Bridgestone Potenza S001 XL
- Zestaw zimowy - OZ S/B PERL 16" ET 35 + 205/55/16 Goodyear UltraGrip 7+ XL

Układ Hamulcowy:

- obecnie seria tarcze przód 278mm gładkie Zimmermann, tył 258mm Zimmermann
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge

Do zrobienia:
- tarcze przód 300mm od Focusa ST170 + zaciski Mondeo MK3
- tarcze tył 278mm Cougar 2.5 + zaciski przednie Cougar 2.0
- ręczny hydrauliczny

Modyfikacje Zawieszenia:
- amortyzatory Sachs przód i tył
- sprężyny KW -40mm Przód, sprężyny Weitec -35mm tył
- wszystkie gumy zastąpione poliuretanami
- wahacze odnowione na poliuretanach

W baaardzo dalekich planach :P:
-gwint

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio
- oryginalna skóra
- shortshift -60%
- zegary Indiglo
- żarówki wymienione na diody LED

Car audio:
- Radio 2DIN EONON
- przód HERTZ ESK570
- tył HERTZ ECX690
- przód + tył podłączone pod wzmak VIBE411
- skrzynka JBL 1214BP + CARPOWER HPB-1502
- cała instalacja na grubych porządnych kablach
- wygłuszenie miękkimi matami całego środka

Body KIT i Oświetlenie:
- lotka na tylnej klapie i lampach od wersji konceptowej CONCEPT S
- blenda od wersji konceptowej CONCEPT S
- usunięty tylny środkowy STOP
- wszystkie żarówki zmienione na LED-y
- tylne lampy od Mercury USA
- xenony

W planach:
- Body kit (Roush, Wing West)
- nowy kolor:Zielony Ultimate Green (Focus RS), Pomarańczowy Focus ST, Performance Blue ST220

Fotki:

(https://lh4.googleusercontent.com/-RtPl0qPQbdM/T_VtTMTyufI/AAAAAAAADQk/bccARy1ocro/s800/100_4020.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-h7LzOAWVIxg/T_VtTbl2V1I/AAAAAAAADQo/CEFdVoqRYK0/s800/100_4102.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-83A6gVIvOh0/T_VtQOwU1PI/AAAAAAAADQQ/xtKjX9VGnF4/s640/100_4071.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-EhzCI6FwiIs/T_VtOTnKoPI/AAAAAAAADQE/hQZN_fjfk5Y/s800/12-06-09%2520-%25200157.JPG)

(https://lh3.googleusercontent.com/-bxRoMiFqorc/T_VtFinH2YI/AAAAAAAADNY/L-wh8AVydCs/s800/12-06-09%2520-%25200159.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-7f0gkW0L61o/T_VtDchCDyI/AAAAAAAADNI/Gt2Jt5uBBxM/s800/DSC03034.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-8DjIfXiqvpQ/T_VtLlk9Y5I/AAAAAAAADOw/KWSMiJZr4gY/s800/100_4090.JPG)

(https://lh3.googleusercontent.com/-5GaJKh6vzmM/Tq2I5s6TolI/AAAAAAAACtw/2ETwxSJj7Pw/s800/Fotka9b.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-QbQFPVnblBw/Tn8_owoUTHI/AAAAAAAACsM/g7jyRpGr7Lw/s800/Fotka5.JPG)

A tak brzmi - próbne kółko na torze Wyrazów :): https://www.youtube.com/watch?v=_f_qwUGFx6c&feature=player_embedded (https://www.youtube.com/watch?v=_f_qwUGFx6c&feature=player_embedded)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 20.07.2012, 13:57
Ładna sztuka :)

Szkrzynie masz 5tke ?

A po tym torze to warczy warczy a nie jedzie ;D
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 20.07.2012, 14:07
Skrzynia 5, MTX75 :) Czyli standard. Myślę, żeby coś z nią porobić, ciut za długa na 2 i 3.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 21.07.2012, 18:41
Fajny Cougar. Ciekawie zrobione felgi, od jakiegoś czasu zastanawiam się nad czymś podobnym w Mondeo. Dziwi mnie tylko trochę, że wielu z Was montuje w Cougarach tą tylną lotkę. Moim zdaniem tył tego auta, już w serii optycznie nieco przyciężki, robi się jeszcze bardziej masywny. Ale ogólnie bardzo ładny kotek. :)

Wrzuciłbyś jakąś wyraźniejszą fotkę silnika. :)

PS. Na dwa kąty to chyba zawory. ;)

« Dodane: 21.07.2012, 18:42 »

Cytat: NeroN w 20.07.2012, 13:57A po tym torze to warczy warczy a nie jedzie
Widać, że kierowca jechał bardzo zachowawczo, dopiero pod koniec zaczął się rozkręcać. ;)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Wilu117 w 21.07.2012, 19:29
Felgi bardzo fajne, dźwięk wydechu nie za bardzo mi się podoba ale to tylko moje zdanie :)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 21.07.2012, 23:27
Moim zdaniem jak na brak katów dźwięk jest bardzo fajny. Niestety wtedy prawie zawsze pojawia się ten niezbyt przyjemny rezonans i tak już chyba musi być.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 22.07.2012, 02:07
Mi się bardzo podoba mój dźwięk. Nic w nim bym nie zmieniał, na żywo jest bardzo agresywny :). U mnie jest ta różnica,że mam 3" wydech Postert'a,  a nie jak u większości robione 2,5" wydechy w wielu firmach. Wydechu już nie wymienię ;). Jedynie co, to poprawię kolektory i Y-pipe, bo mają za małą średnicę. Znam fachowca co mi skopiuje je, ale zwiększy ich wymiar.

Co do wyglądu  moim marzeniem właśnie było upodobnić mojego Kociaka do Concepta, brakuje jeszcze czarnych lamp poliftowych itp. , ale to pierdoły ;)

Co do jazdy po torze, tak jak napisałem, było to pierwsze kółko zapoznawcze po torze ;). Moje S001 skończy na tym torze żywot :)

Borykam się teraz z największym problemem czyli ze spalaniem, ponad 10l w trasie, a ok 20l w mieście i nie wiem co z tym zrobić. Problem znowu powrócił, a sondy nówki. Wlałem na pusty bak 20l, i po 80 km stanąłem. Czyli ponad 20l chleje cholera :P
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 22.07.2012, 12:50
Cytat: Venomus w 22.07.2012, 02:07Mi się bardzo podoba mój dźwięk. Nic w nim bym nie zmieniał, na żywo jest bardzo agresywny :). U mnie jest ta różnica,że mam 3" wydech Postert'a,  a nie jak u większości robione 2,5" wydechy w wielu firmach.
Ja mam prawie cały wydech 2*2", nie licząc krótkiego przejścia przez tylne zawieszenie o średnicy 2,8". :)

Cytat: Venomus w 22.07.2012, 02:07Jedynie co, to poprawię kolektory i Y-pipe, bo mają za małą średnicę. Znam fachowca co mi skopiuje je, ale zwiększy ich wymiar.
Jak już chcesz je robić od nowa, to nie kopiuj tych co masz tylko zrób je tak jak trzeba. :) Średnica to najmniejszy (lub w przypadku 2,5 żaden) problem w tym zestawie. Prawdziwy problem to proporcje długości primary runnerów, proporcje średnicy primary i secondary runnerów, no i konstrukcja samej y-pipe. Ale nie wiem czy to w ogóle będzie działanie ekonomicznie uzasadnione, o ile nie robisz tego bardzo po znajomości, to tanie to nie będzie...

Cytat: Venomus w 22.07.2012, 02:07Borykam się teraz z największym problemem czyli ze spalaniem, ponad 10l w trasie, a ok 20l w mieście i nie wiem co z tym zrobić. Problem znowu powrócił, a sondy nówki. Wlałem na pusty bak 20l, i po 80 km stanąłem. Czyli ponad 20l chleje cholera :P
To może być problem z gniazdami sond lambda w kolektorach...
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 22.07.2012, 14:22
Cytat: Tomasz w 22.07.2012, 12:50Jak już chcesz je robić od nowa, to nie kopiuj tych co masz tylko zrób je tak jak trzeba.  Średnica to najmniejszy (lub w przypadku 2,5 żaden) problem w tym zestawie. Prawdziwy problem to proporcje długości primary runnerów, proporcje średnicy primary i secondary runnerów, no i konstrukcja samej y-pipe. Ale nie wiem czy to w ogóle będzie działanie ekonomicznie uzasadnione, o ile nie robisz tego bardzo po znajomości, to tanie to nie będzie...

Wszystko co już mam zrobione i będzie zrobione to pod 3.0, które już od dawna miało wejść do mnie, ale jeden silnik był totalnie zajechany, a później wypadek itd. itp. i ciągle coś opóźnia ;) Także zostanie mi tylko potem kupić dół od Jaga i zrobić kilka przeróbek co za tym idą ;)
Co do kosztów, to mam zaprzyjaźnionego spawacza artystę, który robi wszystko, począwszy od wydechów, a kończąc na rozpórkach i kolektorach. Koszt materiału nie będzie duży, tylko roboty bardzo dużo. Jednakże cenowo ma wyjść tyle ile za komplet Toyosport'ów, a będzie wszystko idealnie.

Jakby ktoś był zainteresowany, to jak moje zrobię, to poproszę gostka by zrobił jakąś krótką serię, wyszło by pewnie taniej w grupowym zamówieniu :)

Trzeba by skompletować dane i długości by było idealnie. Bo na "oko" to nie ma sensu, zrobi się jeszcze gorzej.

Cytat: Tomasz w 22.07.2012, 12:50To może być problem z gniazdami sond lambda w kolektorach...

Sondy pracują idealnie, testowane były, logi sprawdzane na kompie. O ile je skrócić?

Ogólnie jest strasznie zalewany od dołu aż do góry, czuć aż paliwo wewnątrz. Problem ze spalaniem już od bardzo dawna mnie nurtuje, raz jest ok, a później wraca. Wymieniałem sondy 3 razy, okazało się, że te co były dobre i tak powodowały duże spalanie.

Pomaga mi reset kompa i adaptacja, tylko, że kilkadziesiąt km mija i znowu problem.
Normalnie kiedyś mi spalał w trasie do 130km/h 7-8l, w mieście maks 15, teraz ponad 20 i jest masakra.
Katy pousuwane, totalny przelot, wtryski zregenerowane. Tylko żadnego strojenia jeszcze nie robiłem, nie wiem czy do Heko jechać czy ECUMastera Det 3 i tym robić.

Tutaj mam wykres z jeżdżącej hamowni Heko, którą robił pomiary na Torze Wyrazów podczas Zlotu Cougarów.

(http://images38.fotosik.pl/1717/599c4197c6f3b732.jpg)

Jak usłyszałem ile mój wypluł to się normalnie załamałem :P Silnik jest w 100% idealnej kondycji, także to nie problem mechaniczny.
Niestety całą moc i moment no i wykres zniszczył mi mój gorący stożek, który był w ogóle nie zabudowany i żadnego dolotu powietrza nie miał. Po rozmowach z kilkoma osobami tracę na takim gorącym stożku nawet 20KM i tyle samo momentu. Jak stożek jest zimny czuć, że jedzie, jak się zagrzeje to już koniec przyjemności.
Ogólnie przy obecnym setupie mojego 2.5, mam nadzieję, że 200KM i 230Nm będzie.
W dalszym ciągu kombinuję zabudowę stożka i dolot zimnego powietrza do niego, ale myślę czy czasem nie zamontować airboxa od ST200 i wkładkę K&N :)
Kiedyś byłem wielkim przeciwnikiem stożków, ale jak usłyszałem dźwięk mojego silnika na stożku zmieniłem zdanie. Tylko jakoś muszę pogodzić wydajność z tym dźwiękiem ;)

Tutaj 2 filmiki jak brzmi od środka i na zewnątrz :)

http://www.youtube.com/watch?v=rNcph27xi6E&feature=plcp (http://www.youtube.com/watch?v=rNcph27xi6E&feature=plcp)

http://www.youtube.com/watch?v=to5vuZqNx7Y&feature=plcp (http://www.youtube.com/watch?v=to5vuZqNx7Y&feature=plcp)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 23.07.2012, 00:28
Greku i Fala w swoich modzonych ST200 - ten 1 po remoncie, u heka shamowali auta na 180 i 17x koni. Więc ten wynik 179 wg. mnie nie jest wcale taki zły :D

200 koni z 2.5 na hekowej hamowni jest raczej nie do osiągnięcia...
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 23.07.2012, 01:47
Cytat: wilhelm w 23.07.2012, 00:28200 koni z 2.5 na hekowej hamowni jest raczej nie do osiągnięcia...

Spokojnie do osiągnięcia ;) Tak jak napisałem, pomiary były na totalnie zagrzanym stożku, no i jeszcze wałków nie dałem ani żadnego strojenia. Wszystko pokaże hamownia, jak ogarnę te pierdoły.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 23.07.2012, 11:42
Raczej zbyt mozno odsuniete sondy od strumienia spalin - jak zalewa.

Tym bardziej ze po adaptacji jest dobrze przez pewien czas ( jedzie na mapach fabrycznych).
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 23.07.2012, 11:51
Cytat: NeroN w 23.07.2012, 11:42Raczej zbyt mozno odsuniete sondy od strumienia spalin - jak zalewa.
To może być to, tylko, że wcześniej nie miałem tych kolektorów i miałem to samo :) .
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 23.07.2012, 16:05
Przepływka, czujnik temp głowicy ?

Skoro masz dobzre po resecie tzn. że jakiś czujnik 'kopie' dawki.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 23.07.2012, 16:22
Jutro będę właśnie się ze wszystkim bawić, zrobię logi i może uda się dojść z czym je problem.

Żadnych błędów na OBD nie wyszło, przepływka sprawdzona i wyczyszczona.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 25.07.2012, 00:01
Cytat: Venomus w 22.07.2012, 14:22Trzeba by skompletować dane i długości by było idealnie. Bo na "oko" to nie ma sensu, zrobi się jeszcze gorzej.
Jeśli o to chodzi, to w zasadzie wiadomo jak to powinno być zrobione. Być może zresztą byłbym zainteresowany kompletem, ale bez y-pipe.

Cytat: Venomus w 22.07.2012, 14:22Ogólnie jest strasznie zalewany od dołu aż do góry, czuć aż paliwo wewnątrz. Problem ze spalaniem już od bardzo dawna mnie nurtuje, raz jest ok, a później wraca.
W takim razie to raczej nie te gniazda, one powodują głównie wyższe spalanie na niskich obrotach (gdy spalin jest mało) i raczej nie aż tak duże jak u Ciebie. Może jakiś czujnik niedomaga?

Cytat: Venomus w 22.07.2012, 14:22Jak usłyszałem ile mój wypluł to się normalnie załamałem Tongue Silnik jest w 100% idealnej kondycji, także to nie problem mechaniczny.
Ten wynik jak na Twoje modyfikacje i brak strojenia nie jest zły. A już szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że auto jeździ zapewne na zbyt bogatej mieszance. No i jak na 2,5 wydech masz zdecydowanie zbyt luźny, co raczej nie wpływa pozytywnie na osiągi (ale z tym różnie bywa).

Cytat: Venomus w 22.07.2012, 14:22Po rozmowach z kilkoma osobami tracę na takim gorącym stożku nawet 20KM i tyle samo momentu.
Bardzo wątpię, szczególnie, jeśli auto było hamowane z otwartą maską.

Cytat: Venomus w 22.07.2012, 14:22Tutaj 2 filmiki jak brzmi od środka i na zewnątrz
Wewnątrz brzmi rewelacyjnie. :)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 25.07.2012, 01:51
Cytat: Tomasz w 25.07.2012, 00:01Ten wynik jak na Twoje modyfikacje i brak strojenia nie jest zły. A już szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że auto jeździ zapewne na zbyt bogatej mieszance. No i jak na 2,5 wydech masz zdecydowanie zbyt luźny, co raczej nie wpływa pozytywnie na osiągi (ale z tym różnie bywa)..

Dlaczego zbyt luźny? Totalny dekat i przelot raczej to same plusy i powinno dać pozytywne wyniki :)

Co do wyniku na hamowni, to raczej z tym wszystkim powinno po strojeniu wyjść ST200. Mam takową nadzieję, jak nie to dalej będę walczyć by tak było :)

Co do problemów z czujnikami, zrobię loga wszystkiego co się da i będzie wiadomo co jest nie tak.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: RSSSS w 25.07.2012, 10:42
Bez przesady, ciepłe powietrze w N/A nie powoduje 20 koni strat!

Silniki N/A mają to do siebie, że nawet wiele zmian i wiele włożonej pracy nie przynosi oszałamiających przyrostów mocy.

Pozdr.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 25.07.2012, 14:07
Jak wszystko ogarnę, to hamownia prawdę powie ;)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 26.07.2012, 00:02
Cytat: Venomus w 25.07.2012, 01:51Dlaczego zbyt luźny? Totalny dekat i przelot raczej to same plusy i powinno dać pozytywne wyniki
Chodzi mi o średnicę. :)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: RSSSS w 26.07.2012, 08:14
Cytat: Venomus w 25.07.2012, 01:51
Dlaczego zbyt luźny? Totalny dekat i przelot raczej to same plusy i powinno dać pozytywne wyniki :)

Bo w N/A przelot nie zawsze oznacza poprawę osiągów.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 27.07.2012, 00:38
...aczkolwiek ten akurat silnik bardzo dobrze reaguje na "przelot". :)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: RSSSS w 27.07.2012, 08:00
Dlatego napisałem "nie zawsze", w przypadku silników wolnossących nie ma po prostu reguły.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 30.07.2012, 19:07
Zrobiłem sobie jak na razie tylko 2 logi. Jeden na jałowym, a drugi but do 120. Padła mi bateria w lapku.
Jutro zrobię więcej, ale i tak nie wiem czy dobrze. Dlatego prośba do znawców o ocenę, czy mam coś jeszcze dołożyć do sprawdzania, a może totalnie źle zrobione.

Kolega Monsun napisał mi, żeby sprawdził:  ECT, load, FT1L, FT2L, OpenLoop, Airflow, MAF Volts< FT1S, FT2S, Timing(zapłon), KMH, Injectors, RPM, TPS, Sondy Lambda oraz IMRC.

Ogólnie to wyskoczyło mi pełno PIDów do wyboru i niestety jestem jak na razie w pierwszej klasie podstawówki w tym temacie, od rana siedzę i się uczę co jest co. :)

Miałem 4 błędy, z czego 3 usunąłem. 3 były od MAFu i IAT. Czwarty to P1000, czyli standard i nie wiem czy mam coś z tym zrobić czy nie.

Logi robiłem ScanXl-em 3.5 Pro ze wszystkimi dodatkami.

Logi:

http://www63.zippyshare.com/v/70402491/file.html
http://www63.zippyshare.com/v/83645435/file.html
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 30.07.2012, 20:50
Ja bym mierzył na 4 lub 5 biegu, od 2k obrotów do odcięcia.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 30.07.2012, 23:08
Cytat: Venomus w 30.07.2012, 19:07Miałem 4 błędy, z czego 3 usunąłem. 3 były od MAFu i IAT. Czwarty to P1000, czyli standard i nie wiem czy mam coś z tym zrobić czy nie.
Jakie to konkretnie były błędy? Raczej nie powinno być żadnych...

Cytat: Venomus w 30.07.2012, 19:07Logi robiłem ScanXl-em 3.5 Pro ze wszystkimi dodatkami.
Mój (starszy) mi ich nie otwiera. Możesz wyeksportować do CSV i gdzieś wrzucić?
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 01.08.2012, 18:10
IAT już naprawiłem wiązka była uszkodzona :D Jestem ciekaw czy spalanie wróci do normy, chodź wydaje mi się, że brak IAT powodowałoby spalania ok 25l/100.

Niestety temperatura ponad 40st. w dolocie, gorący stożek robi swoje, niestety obudowa a'la FIPK u mnie nie daje rady. Także jutro będę działać z zaprzyjaźnionym tjunerem by zrobić u mnie CAI.

Tak u mnie teraz jest, fotka bez zamontowanej obudowy a'la FIPK.

(http://desmond.imageshack.us/Himg543/scaled.php?server=543&filename=1004259.jpg&res=landing)

A tak chcę to CAI zrobić. Gotowy zestaw od Nautillusa kosztuje ok 300$ + przesyłka. Także chora cena, za rurki.

Przykłady:

(http://desmond.imageshack.us/Himg715/scaled.php?server=715&filename=img0570xu.jpg&res=landing)

(http://desmond.imageshack.us/Himg207/scaled.php?server=207&filename=cam007.jpg&res=landing)

(http://desmond.imageshack.us/Himg88/scaled.php?server=88&filename=cai007.jpg&res=landing)

Jeżeli to nie zda egzaminu kupuję puchę ST200.

Tomasz, prześlij mi na pw swojego maila to wyślę Ci wszystko. ;)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 03.08.2012, 21:44
Spalanie chyba już ogarnąłem, chodź za mało przejechałem, ale chyba ok.

Dzisiaj spotkały mnie 3 przykre niespodzianki :/

1. Próbuję odpalić i nic, padł aku, musiałem na kable z ojca Transita odpalić. Aku nowy Centra Futura 72Ah 720A, alternator zrobiony.

2. W aucie w głośnikach słychać pisk im wyższe obroty tym bardziej piszczy, czyli jakieś przebicie, pewnie dlatego aku padł.

3. Słuchać u mnie dziwne puknięcia na jałowym, mają różną częstotliwość, czasami kilka razy puknie pod rząd, a czasem raz i chwila ok i znowu stuk. Po tym stuknięciu/stuknięciach silnik zadrży i po chwili znowu ok i tak cały czas. Jak dodaję gazu i trzymam dane obroty słychać ten stukanie coraz szybsze, trzeba się dobrze wsłuchać.

Co to może być? Mówiąc szczerze to mam dosyć tego silnika, także jeżeli da się z tym jeszcze jakiś czas jeździć to pojeżdżę, bo i tak 3.0 chcę wsadzić. Z drugiej strony, moja góra pójdzie do dołu 3.0, także chyba lepiej o tą górę zadbać i nie pozwolić jej się totalnie rozsypać.

Filmik nagrałem tego pukania: http://www.youtube.com/watch?v=jZLGVZqm3Gg . Czasami takie tuk tuk na filmiku słychać, trzeba się dobrze wsłuchać.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 03.08.2012, 22:45
Chodzi jak traktor - jakieś stuki słychać ale nie wiem czy to o te chodzi :)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 03.08.2012, 23:07
Zaczął właśnie tak chodzić i te stuki doszły też.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 04.08.2012, 12:13
Cytat: Venomus w 01.08.2012, 18:10Niestety temperatura ponad 40st. w dolocie
Przy jakiej temperaturze zewnętrznej? Bo jeśli masz różnicę rzędu kilkunastu stopni, to nie ma sensu nic z tym robić.

Cytat: Venomus w 01.08.2012, 18:10Jeżeli to nie zda egzaminu kupuję puchę ST200.
Ten ostatni przykład jest trochę słaby, dolot na pewnym odcinku zwiększa średnicę, a powinien mieć raczej kształt lejka (większa średnica przy wlocie niż przy przepustnicy).

Cytat: Venomus w 03.08.2012, 21:44Filmik nagrałem tego pukania: http://www.youtube.com/watch?v=jZLGVZqm3Gg. Czasami takie tuk tuk na filmiku słychać, trzeba się dobrze wsłuchać.
Dziwnie to brzmi, ale ciężko powiedzieć na ile jest to sprawa jakości nagrania, a na ile dźwięku silnika...
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 04.08.2012, 14:07
Cytat: Tomasz w 04.08.2012, 12:13Przy jakiej temperaturze zewnętrznej? Bo jeśli masz różnicę rzędu kilkunastu stopni, to nie ma sensu nic z tym robić.
Przy ok 18st.C robiłem jednego loga, w nocy. Zrobiłem jeszcze inne i ponad 50 st.C już. Także na pewno dużo za dużo.


Cytat: Tomasz w 04.08.2012, 12:13Dziwnie to brzmi, ale ciężko powiedzieć na ile jest to sprawa jakości nagrania, a na ile dźwięku silnika...

Fachowcem nie jestem, ale zaczął chodzić jak diesel. To pukanie jakby coś w coś uderzało, niestety jeszcze silnika samemu nie rozkręcałem. Może zawór, może wałek, może panewka, cylinder, niestety na "słuch" się chyba nie sprawdzi, dlatego w tygodniu jadę do mechanika i zobaczę co poszło. Przy okazji krok po kroku nauczę się rozkręcać V-kę.

Jeżeli wyjdzie grubsza sprawa, to chwile Kocur postoi, zbiorę fundusze i 3.0 wskoczy pod machę. Jeżeli pierdoła to zrobię i już przygotuję się i tak na 3.0, bo już to moje 2.5 męczy mnie.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 04.08.2012, 16:53
Cytat: Venomus w 04.08.2012, 14:07
Przy ok 18st.C robiłem jednego loga, w nocy. Zrobiłem jeszcze inne i ponad 50 st.C już. Także na pewno dużo za dużo.
No fakt, to trochę sporo...

Cytat: Venomus w 04.08.2012, 14:07Fachowcem nie jestem, ale zaczął chodzić jak diesel.
Jesteś pewien, że to nie jakieś spore problemy z zapłonem, tzn. dużo wypadających zapłonów i do tego jakieś spalanie stukowe? Uszkodzenia mechaniczne zazwyczaj słychać bardzo regularnie, a nie co jakiś czas (ew. tylko w jakimś zakresie obrotów).
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 08.08.2012, 21:52
Już wiem co u mnie się dzieje. Dwa zawory wyrobione, ogólnie obie głowice do regeneracji. Cała reszta silnika ok.

Także niestety albo i stety, jednak 3.0 jeszcze do mnie nie wleci przynajmniej w najbliższych czasie, ale na pewno na następny sezon , ale przynajmniej przygotuję wszystko samemu na tip top :D .

Teraz pytanie do znawców V-ek .
Chcę założyć głowice z ST200, po totalnej regeneracji, zawory na 2 kąty.
Mam komplet wałków ST200, odnowionych, które obecnie u mnie są zamontowane.
Czy jak założę te wałki do tych zregenerowanych głowic ST200, czy będę musiał coś dalej planować, ustawiać itd. czy wystarczy wszystko złożyć ?
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 08.08.2012, 22:12
Cytat: Venomus w 08.08.2012, 21:52Teraz pytanie do znawców V-ek.
Chcę założyć głowice z ST200, po totalnej regeneracji, zawory na 2 kąty.
Mam komplet wałków ST200, odnowionych, które obecnie u mnie są zamontowane.
Czy jak założę te wałki do tych zregenerowanych głowic ST200, czy będę musiał coś dalej planować, ustawiać itd. czy wystarczy wszystko złożyć?
Najprawdopodobniej będzie ok, ale znam jeden przypadek, kiedy nie było. Kwestia, na ile głowice i wałki trzymają fabryczne wymiary.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 09.08.2012, 00:12
Cytat: Tomasz w 08.08.2012, 22:12Najprawdopodobniej będzie ok, ale znam jeden przypadek, kiedy nie było. Kwestia, na ile głowice i wałki trzymają fabryczne wymiary.

A co mogę zrobić by nie mieć takiej niespodzianki? Oddać do firmy co regenerowali i planowali głowice by to złożyli i najwyżej różnice w wymiarach zniwelować?

Ogólnie chcę wszystko złożyć sam by mieć kolejne doświadczenie oraz satysfakcję, bo nigdy silnika nie rozkręcałem.

Jedynie co to UIM i LIM oraz resztę dolotu wyciągałem samodzielnie.

Z drugiej strony jeżeli mogę coś zrobić nie tak, to wolę pojechać to znajomego mechanika i niech to robi, a ja mu pomogę.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 09.08.2012, 01:20
Cytat: Venomus w 09.08.2012, 00:12A co mogę zrobić by nie mieć takiej niespodzianki? Oddać do firmy co regenerowali i planowali głowice by to złożyli i najwyżej różnice w wymiarach zniwelować?
Oni na pewno sobie poradzą. Ale ryzyko jest bardzo małe. Osobiście nie zaprzątałem sobie tym głowy. :)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: opa182 w 03.02.2013, 22:44
elo mam pytanie gdzie idzie dostac lotke  tylną  klape i lampy CONCEPT S 
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 03.02.2013, 23:17
Cytat: opa182 w 03.02.2013, 22:44
elo mam pytanie gdzie idzie dostac lotke  tylną  klape i lampy CONCEPT S  

Hej, nie w Polsce, wraz z chłopakami z Klubu Cougara zrobiliśmy akcję, kupiliśmy jeden zestaw z USA i zrobiliśmy 10 kopii dla siebie i to by było na tyle. Także szukaj w USA, może znajdziesz ;).

A tak przy okazji mały upadate zrobię w moim temacie, bo widzę, że wszyscy też ciągle coś modzą :D.

Ogólnie to musiałbym kilka godzin pisać, a nie chcę nikogo zanudzić, także opiszę w skrócie.

Miałem dosyć problemów z moim Kocurem, ciągle coś, dzwony go zabiły, także podjąłem decyzję, że go odbuduję i całkowicie odnowię by wszystko było idealne :).

W Październiku kupiłem sobie Poliftowego Cougara 2002r. 2.5 V6 z UK, wygrałem aukcję na ebayu. Zakup totalnie w ciemno nawet go nie oglądałem, załatwiłem lawetę i mi go przywieźli :D.

(https://lh3.googleusercontent.com/-6dJFXFY3AoI/UHMTsW5ehZI/AAAAAAAADnw/WRYfHfGSxyA/s912/100_4394.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-0dD_RjhkLrk/UILYnzwX2EI/AAAAAAAADxg/FVbeCeLIFHA/s720/DSC00132.jpg)

Przy okazji, że wszystko jest wyciągnięte, składam sobie 3.0. Ogólnie to do pełni szczęścia brakuje mi zdrowego bloku, którego nie mogę nigdzie dostać. 9 silników oglądałem i nic, same trupy.

Jeżeli do końca stycznia nie ogarnę silnika, to wleci na ten rok kompletny silnik od ST200, a 3.0 złożę na spokojnie sobie w tym roku i pod koniec roku, zrobię szybką zamianę.

(https://lh6.googleusercontent.com/-dDWVQJn8lXI/UILYh3dsXlI/AAAAAAAADxE/D3rSGss9C9k/s720/DSC00128.jpg)

Czeka przepustnica 75mm od Mustanga :), będzie CAI w nadkole itd.
(https://lh5.googleusercontent.com/-k5AbCyVkffk/ULUk8HK3OAI/AAAAAAAAEQQ/633G4_A7h9E/s720/100_4827.JPG)
Zawieszenie totalnie odnawiam, wszystkie tuleje w sankach, wahaczach itd. zalane poliuretanem, wszystko wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Wszystkie łączniki, końcówki drążków, amortyzatory, sprężyny 55/35, większe heble itd. czekają.

Ze spraw wizualnych to Kocur już u lakiernika, buda po piaskowaniu i galwanie, zmieniam kolor na pomarańczkę od Foki ST, dach na czarno.
W środku wszystkie plastiki oflockowałem, wszystko na czarno, podsufitka czarna alcantara, wszystko co było jasne też na czarno, także wnętrze będzie black edition :D. Dojdzie kilka dodatkowych zegarów AFR, woltomierz, ciśnienie oleju, temp oleju, temp wody.

Na sam koniec wleci nowa instalacja car-audio, całkowicie wygłuszę wnętrze matami, no i wszystko trzeba będzie złożyć :)

To tak w skrócie, ogólnie to roboty cała masa, wszystko oprócz silnika i lakieru robię sam w weekendy, także plan jest taki, że Kocur wyjedzie na drogę do Maja.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Gregorius w 04.02.2013, 08:03
Dobra robota. Czytałem na forum Cougara. Tylko nie pisz, że zrobisz i sprzedaż.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 04.02.2013, 11:32
Cytat: Gregorius w 04.02.2013, 08:03
Dobra robota. Czytałem na forum Cougara. Tylko nie pisz, że zrobisz i sprzedaż.
Absolutnie jest to moje oczko w głowie ;) Od 3 lat Cougara mam i dalej będzie ze mną :)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: nativ92 w 04.02.2013, 15:28
na czym polegalo dokladnie przerobienie IMRC?:D
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 04.02.2013, 16:45
Ogólnie to zrobiłem sobie całą płytkę od podstaw, pracowałem wtedy w firmie, w której drukowaliśmy, projektowaliśmy i budowaliśmy różne płyty i układy. Także skopiowałem wszystko sprawdziłem przy jakim napięciu i oporności zaczyna działać silniczek. Ogólnie to cały myk polegał na tym, by IMRC włączało się wcześniej, ale wolniej. Standardowe ma tak, że załącza się nagle przy różnych obciążeniach. Dokładnie to już nie pamiętam, ale jak będę wszystko składać to posprawdzam i porobię fotki i opiszę co i jak. Z drugiej strony nie wiem czy czasem czegoś nie skopałem, bo silnik wypluł tylko 180KM i 215Nm. Niestety pewności nie mam dlaczego, bo miałem wtedy stożek bez zabudowy co się grzał strasznie, zawory zaczęły stukać i miałem olej w dolocie, także raczej silnik był na wykończeniu.

Jak złożę nowy silnik to spędzę cały dzień na hamowni, sobie wszystko posprawdzam co coś daje, a co zabiera itd. wtedy dopiero się okaże czy tak przerobione IMRC coś dało :) .
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: nativ92 w 04.02.2013, 17:08
Jak cos dalo to ja sie pisze na takie IMRC :D
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 04.02.2013, 17:24
Hamownia pokaże, bo ja tam różnicy nie poczułem, bo i tak silnik się kończył. Także jak będę mieć wykresy to się pochwalę. Sam bym z siebie się miał, jakby okazało się, że tylko pogorszyłem :P chodź mam nadzieję, że będzie lepiej ;)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: nativ92 w 04.02.2013, 19:26
No ale seria to jest 170 kucy to 180 to chyba dobrze?;)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 04.02.2013, 20:12
Zdrowa seria wypluwa maks 163KM przynajmniej ja o mocniejszej nie słyszałem, ani wykresu lepszego nie widziałem . Mi mój wypluł jak był zdrowy i seryjny 159KM . Po tym co pomodziłem miałem nadzieję, że będzie ok 200, także się zawiodłem, ale silnik już się kończył.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: nativ92 w 04.02.2013, 20:55
No to 180 to bdb wynik xd Zrobic silnik i jezdzic :))
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Wilu117 w 05.02.2013, 11:26
Cytat: nativ92 w 04.02.2013, 17:08Jak cos dalo to ja sie pisze na takie IMRC

Focus ST ma IMRC ??

Druga sprawa to to jak niby przerobione IMRC ma wpłynąć na moc maksymalną skoro i tak wtedy zawsze jest otwarte na maksa. Zmieni się coś w momencie otwarcia ale czy na lepsze - wątpię ;)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 05.02.2013, 11:58
Wiadomo, że to nic nie da, chodzi tylko tutaj o brak dołka i zmianę rozłożenia momentu i mocy.

Cytat: Wilu117 w 05.02.2013, 10:26Focus ST ma IMRC?
W Focusie ST170 jest :)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: opa182 w 06.02.2013, 23:54
a nie lepiej dac turbo i na małym turbo jest 280ps ;) ja sie zastanawiam
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 07.02.2013, 01:22
Cytat: opa182 w 06.02.2013, 23:54
a nie lepiej dac turbo i na małym turbo jest 280ps ;) ja sie zastanawiam
W tym silniku padają panewki i UPG i bez turbo, ile to by pojeździło z turbo?
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 07.02.2013, 11:27
Cytat: Tomasz w 07.02.2013, 00:22W tym silniku padają panewki i UPG i bez turbo, ile to by pojeździło z turbo?
Pewnie jakby dało się kuciznę, wzmocnione panewki itd. mogło by długo latać. A tak na seryjnym sprzęcie, pewnie nie za długo.
Ja tam uważam, że turbo do Vki nie pasuje, zepsuło by to cały jej urok. Jak już to kompresor.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: opa182 w 07.02.2013, 17:49
http://nautilusperformance.com/performance-automotive-parts-store#!/~/category/id=2181202&inview=product9153755&offset=0&sort=nameAsc mam zioma co takie zeczy montuje i niema problemu
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 07.02.2013, 21:52
No ale 20 tys lekko pęknie, żeby to pojeździło...
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 07.02.2013, 23:54
No właśnie, to za tą cenę można kupić kompletny silnik ze skrzynią od RS'a i rzeźbić by to wszystko wsadzić i zgrać ze sobą ;)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: MAG w 08.02.2013, 08:40
Cytat: Venomus w 07.02.2013, 23:54
No właśnie, to za tą cenę można kupić kompletny silnik ze skrzynią od RS'a i rzeźbić by to wszystko wsadzić i zgrać ze sobą ;)
Musze przyznać, że miałem kiedyś taką wizję, żeby do Mondziaka Mk1/2 zapakować graty z Foki 1 RS - widziałem gdzieś kiedys taki angolski projekt i wyglądał konkretnie ...  ;-)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 08.02.2013, 09:20
Obecnie jedna osoba w PL też to planuje zrobić ;)
Zobaczymy co z tego wyjdzie...
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: nativ92 w 08.02.2013, 09:41
Zamiast wydac te 20k to lepiej dolozyc 6k i kupic rsa i sie cieszyc :))
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 08.02.2013, 11:00
Albo silnik z Foki RS Mk2 ? :) http://allegro.pl/ford-focus-ii-rs-silnik-2-5-t-305-km-naped-i3001328137.html :D Tylko jak to wszystko ze sobą połączyć :P
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: nativ92 w 08.02.2013, 13:25
Bym mial kase to biore i pakuje do focusa xd rzezba by musiala byc xd
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 14.05.2013, 20:33
Kocur pomalowany, zostały pierdoły w tym konserwacja podwozia i profili.

Spyfotos :) :

(https://lh6.googleusercontent.com/-ykHLVB-p3ak/UZJoDdE7sBI/AAAAAAAAE0U/6dnpptl7CRU/w1519-h1139-no/100_5389.JPG)

(https://lh4.googleusercontent.com/-ZN5-UjD5Ujg/UZJoEiy4q5I/AAAAAAAAE0g/nXEaLu105uU/w1519-h1139-no/100_5391.JPG)

(https://lh3.googleusercontent.com/-dbGi3TOvhHE/UZJoFNaxKRI/AAAAAAAAE0k/4gcFIoO4YKY/w1519-h1139-no/100_5396.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-_36y1twJA0M/UZJoFjcSj9I/AAAAAAAAE0w/hdvfXyWdD_8/w1519-h1139-no/100_5395.JPG)

(https://lh4.googleusercontent.com/-6F_5N0AYKyA/UZJoGBZaKrI/AAAAAAAAE04/c6dBKn-qQjI/w1519-h1139-no/100_5390.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-y8BmQ-gKy1g/UZJoGuSt-2I/AAAAAAAAE1A/3-bBZln8lnw/w1519-h1139-no/100_5398.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-eF_w3c-G7u8/UZJoHLt3Y2I/AAAAAAAAE1I/FmTNV1Q841c/w1519-h1139-no/100_5393.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-OFffWO8Pajg/UZJoD4MgoEI/AAAAAAAAE0Q/7deQZc3HbU0/w418-h313-p-o/100_5387.JPG)

(https://lh3.googleusercontent.com/-hvEd2GRXozA/UZJoCfNTDyI/AAAAAAAAE0E/U6j-E9QopSw/w418-h313-p-o/100_5392.JPG)

Pod koniec maja mam Zlot Cougarów, na który na pewno nim nie pojadę, także od czerwca powoli zaczynam składać, mam nadzieję, że lipiec/sierpień będę śmigać :) .
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: weksla w 14.05.2013, 22:22
sam malujesz?
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 14.05.2013, 22:26
Robię wszystko :) Ale artysta ze mnie żaden, dlatego polakierował fachowiec ;)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: baki w 15.05.2013, 22:58
electric cougar :D planujesz jakieś detale pomalować na czarno prócz dachu? Może felgi i kratki zderzaka?
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 16.05.2013, 00:57
Felgi mam już czarne, halogeny będą czarne, lampy także ;) Kratek chyba nie, bo będę mieć nos na tablicę na czarny połysk i boję się, że to za dużo będzie. Jak skończę wszystko składać to potem kratki okleję czarną folią dla sprawdzenia efektu. Jak będzie lepiej niż w kolorze to przemaluję je na czarno.

Tutaj poliftowa lampa na czarno, oryginalnie jest chromowana.

Oryginał wyblaknięty i porysowany:
(https://lh3.googleusercontent.com/-CJeq0kRZrI8/UJaN9dsW0_I/AAAAAAAAEKo/e46TwksnIcg/w1292-h969-no/100_4708.JPG)

A tutaj czarna po polerce, na szybko złożona by sprawdzić efekt:
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/268913_510034312383480_1183337919_n.jpg)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: majlecik w 28.05.2013, 09:48
witaj czym polerowales "szkło" lampy? ręcznie czy specjalną polerka ? ją u siebie na szybko ręcznie próbowałem ale nie było takiego efektu. jeśli nasz jakiś sposób to proszę podziel się min  Pozdrawiam Przemek
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 28.05.2013, 14:32
Ręcznie jest lipa. Klosz od strony wewnętrznej idealnie umyłem i przeleciałem delikatnie ręcznie PlastX'em od Meguiarsa .
Z zewnątrz papiery wodne: 800,1000,1200,1500,2000,2500,3000 i tak dwa razy. Następnie pasta na polerkę Farecla G3 po 3 razy gąbkami o różnej twardości. Na sam koniec Meguiars PlastX. Na sam Finał by zabezpieczyć Meguiars Headlight Protectant. Nie wiem jak się to zabezpieczenie będzie sprawdzać, bo jeszcze lampy nie były narażone na warunki atmosferyczne. Jeżeli zabezpieczenie od Meguiarsa nic nie da, to już czeka powłoka kwarcowa.
Oglądałem też metodę by zmatowić lampy i potem prysnąć bezbarwnym, uważam jednak, że lakier taki będzie schodzić. Dlatego lepiej zrobić tak jak ja, a potem co jakiś czas delikatnie przepolerować z zewnątrz i dać jakieś zabezpieczenie lub powłokę .
A szklane klosze od halogenów papierki od 240 do 3000 i na finał pasta polerska do szkła i luster.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: majlecik w 29.05.2013, 09:05
Dziękuje za szybkie info jak tylko fundusze pozwolą to biorę się za te lampy bo wyglądają strasznie... ciągle podziwiam Twoja pracę włożoną w kotka :-) powiem że kawał solidnej roboty zrobiłeś, Pozdrawiam Przemek
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 11.06.2013, 00:53
Pod koniec tygodnia w końcu jadę po moją pomarańczkę, dzisiaj mi się nudziło i zrobiłem sobie listwy progowe :)

(https://lh3.googleusercontent.com/-hCBJG99p6lk/UbZYzBqiJoI/AAAAAAAAFRo/R0p2TL5Usp4/w1293-h970-no/100_5498.JPG)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 12.06.2013, 14:34
Fajne. ;)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: baki w 13.06.2013, 09:37
to chyba te naklejki 3D?

spoko - szkoda porysować próg dopiero co zrobiony ;)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 13.06.2013, 11:41
Nie to są moje stare listwy progowe, zeszlifowałem je, wygładziłem, następnie okleiłem najgrubszą czarną folią w połysku, loga Cougara i napis chciałem samemu zrobić, ale nie wyglądało to zbyt profi. Dlatego napis i loga dałem do wycięcia ploterem, nakleiłem je, a następnie na całość położyłem grubą połyskującą folię zabezpieczającą, taką jak się stosuje do oklejania maski lub zderzaka.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 24.07.2013, 17:58
Żeby nie było, że nic się nie dzieje. Miesiąc temu w końcu odebrałem Kocura od lakiernika.
Wymieniłem już całą zawiechę z przodu i z tyłu. Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek, tylne sanki co dałem do piaskowania były tak przegnite, że po piaskowaniu i malowaniu proszkowo zrobiły się jak papier. Przez to od tygodnia stoję z robotą, ale jutro przyjdą do mnie zdrowe. Za tydzień wkład silnik, robię elektrykę, a jak wszystko już będzie mechanicznie ok to zajmę się za wnętrze :) .

(https://lh4.googleusercontent.com/-4zQPJNBfXmU/UecQAnQqNLI/AAAAAAAAFdI/xjw858Ka8wI/w1441-h865-no/WP_20130717_002.jpg)

(https://lh4.googleusercontent.com/-miQr4aNOWuE/Uehorj57ILI/AAAAAAAAFdY/cm508HUrGrc/w1153-h865-no/100_5618.JPG)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: WojtasS w 24.07.2013, 22:52
czekamy na efekt końcowy, zapowiada się super :)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 26.07.2013, 17:10
Zapowiada się najlepszy Cougar w Polsce. :)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 12.10.2013, 13:05
Prace wrą do przodu, niestety ponad miesiąc w plecy w oczekiwaniu na kilka gratów z USA, różne przeróbki itd.

Zawieszenie przód i tył złożone, hamulce przód i tył także.

(https://lh3.googleusercontent.com/-KtwhktauCEI/Ulh5xy1GdTI/AAAAAAAAF3o/1gxQF264pZ8/w1616-h970-no/WP_20131011_011.jpg)

Ciągle stoi na zimówkach 16" w tygodniu założę moje letnie 18" . Pewnie długo na nich nie pojeżdżę :P .

Silnik wsadzony na szybko odpalony by sprawdzić czy działa, no i działa :D .

(https://lh5.googleusercontent.com/-ZEhT8Y3m6xo/Ulh56d6eMMI/AAAAAAAAF3w/AfpDN4lfnLY/w1616-h970-no/WP_20131010_017.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-9TohDJaBJMw/Ulh6B2O48HI/AAAAAAAAF4A/vddjwtH1XfQ/w1616-h970-no/WP_20130924_002.jpg)

(https://lh6.googleusercontent.com/-vZQ3aZgrtVo/Ulh6B_6f4fI/AAAAAAAAF38/wKowp4PdYfU/w1616-h970-no/WP_20130924_004.jpg)

Ponownie silnik rozłożyłem z osprzętu i teraz ogarniam wszystko pod maską, ogarniam przewody, kable, całą kompletną wiązkę zrobiłem od podstaw na pancernych kablach .

W tygodniu kończę pracę w komorze, podłączam wydech, odpalam, w końcu po ponad roku czasu się przejadę :) . Następnie jadę na poprawki lakiernicze, przyciemnienie szyb, wygłuszam środek i składam wnętrze. Trochę pojeżdżę i biorę się za strojenie :) . Końca nie widać :P .
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: focus st w 21.10.2013, 00:28
Ogarniaj bo na podwórku dużo się dzieje :)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 24.10.2013, 09:56
Ogarniam, ogarniam :D
Tytuł: [Cougar] [Cougar] FORD COUGAR SVT ORANGE EDITION 2013 BY VENOM
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 26.11.2013, 13:44
Żeby nie było, że nic się nie dzieje :)

W końcu po ponad 15 miesiącach przejechałem się, latałem 3 godziny i zrobiłem ponad 200km, całkowicie inne auto niż wcześniej, muszę na nowo się nauczyć.

Oczywiście pełno pierdół do poprawek, przeróbek, ustawień, ale teraz tylko z górki. Na pewno muszę go zestroić, bo strasznie bogato jest, ale to pierdoły.

Złożyłem przód, oczywiście trzeba wszystko poprawić, bo szpary strasznie nie równe, ale to podczas poprawek się ogarnie, teraz najważniejsze by skończyć mechanikę, bezpieczeństwo, potem środek, a na samym końcu buda. :)

Oczywiście pełno różnych braków powychodziło, także dalej czekam na nowe elementy z ASO z Niemczech.

(https://lh3.googleusercontent.com/-p0E0cuScsqw/Uo1Qv1k9kwI/AAAAAAAAGaY/u0BdxrGGYKE/w1330-h799-no/WP_20131120_001.jpg)

(https://lh6.googleusercontent.com/-PL2aRUAOfBI/Uo1QzF_Pr3I/AAAAAAAAGag/Qgjfqf0h4V0/w1330-h799-no/WP_20131120_004.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-ie3WLwHQIP0/UpIyxtJ7xLI/AAAAAAAAGbI/BGC4KgU_ibs/w1330-h799-no/WP_20131123_001.jpg)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 12.03.2014, 14:28
Auto praktycznie skończone, zostało w środku kilka plastików. Założyłem w końcu letnie koła, w końcu jeździ i wygląda (przynajmniej dla mnie :) ) jak należy .

(https://lh5.googleusercontent.com/-_ns9nSa1GH8/Uxn81W1BEwI/AAAAAAAAGx8/__qn9RybI_M/w1280-h768-no/1.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-Xuj__42CoD8/Uxn9pr2O9bI/AAAAAAAAGyQ/FpVMPCXNEhY/w1280-h768-no/2.jpg)

Wystartowałem z moim Klubem Cougara w konkursie Siedmiu Wspaniałych by wystawić się na Targach w Poznaniu, niestety zgłoszenie dopiero po tygodniu konkursu dałem, także nie mogę liczyć na jakieś wysokie miejsce, ale liczy się głos na nasz Klub. Jak przynajmniej będziemy na 7 miejscu to będziemy na targach, tak samo jak rok temu.

Także jeżeli ktoś chce zagłosować to z góry bardzo dziękuję :) .

Link do głosowania: https://apps.facebook.com/siedmiu-wspanialych/index.php/gallery/work/id/31511394285278/h/7dd27bb9fccfc466f548e45708d6d8f2 . Niestety trzeba mieć facebooka by głosować, Ford musi sobie jakoś reklamę robić :P .
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: T w 12.03.2014, 16:01
Cytat: Venomus w 12.03.2014, 13:28Auto praktycznie skończone, zostało w środku kilka plastików. Założyłem w końcu letnie koła, w końcu jeździ i wygląda (przynajmniej dla mnie Smiley ) jak należy.
Wizualnie, rewelacja! :) Z jednym małym wyjątkiem, o którym już wspominałem, ale to kwestia gustu. Niezbyt podoba mi się tylny spojler, ale rozumiem, że wśród miłośników modelu jest to pożądany gadżet.

No, ale -- co z silnikiem? :)

Cytat: Venomus w 12.03.2014, 13:28Wystartowałem z moim Klubem Cougara w konkursie Siedmiu Wspaniałych by wystawić się na Targach w Poznaniu
Powodzenia. :)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 30.05.2014, 21:30
Nic w temacie nie pisałem, bo ciągle walczyłem z różnymi problemami.

Teraz zostało kilka problemów i niestety ani ja, ani mechanicy/elektrycy nie mogą sobie z tym poradzić, dlatego też piszę tutaj z kilkoma pytaniami. Może ktoś z Was dopomoże, bo mi już się skończył pomysły.

Podpinałem go pod różne profesjonalne sprzęty błędów zero.

Opiszę w skrócie moje problemy:
1. Chleje więcej ode mnie czyli ponad 25-30l przy jeździe emeryckiej, bo inaczej się nie da, czuć strasznie benzyną.
- wszystkie sondy nowe oryginalne dedykowane nie uniwersalne,
- wkręcony emulator do 3 sondy, ponieważ nie mam kata
- poprawione gniazda w kolektorach toyosports, bo myślałem, że to one powodowały problem
- pompa paliwa nowa
- wtryski po regeneracji
2. Na biegu jałowym, gdy stoję mogę go normalnie kręcić do odcięcia, niestety podczas jazdy obroty kończą się powyżej 5500 nie ma odcinki, tylko obroty stoją, a silnik wyje. Ogólnie od 3 tyś w górę nie jedzie, IMRC wymienione, bo myślałem, że to ono robi problem, niestety to nie to. Na odłączonym IMRC jedzie tak samo, a IMRC normalnie otwiera doloty.
Na pewno wypada pełno zapłonów, ponieważ strzela z wydechu oraz czasami potrafi marchewę zrobić, mam opalone na czarno końcówki wydechu aż.
- wymieniłem linkę gazu na nową z regulację, bo nie otwierała się przepustnica do końca, teraz się otwiera jak należy
- IMRC wymienione kilka razy, na pewno mam sprawne
- wszystkie nieszczelności dolotu usunięte
- nowy MAF działa
- nowy TPS działa
- nowe świece
- nowe kable
- nowa cewka

Niestety pomysły na te dwa problemy (czyli spalanie/brak mocy/ brak całości obrotów podczas jazdy) mi się skończyły .
Dzisiaj się przejechałem i raz poczułem smród sprzęgła, czy może sprzęgło tak blokować obroty podczas jazdy i jakoś dławić . Dziwi mnie to, że na jałowym mogę go kręcić do odcięcia, a podczas jazdy obojętnie na jakim biegu nie mogę przekroczyć 5500 tyś.

Pomyślałem również o dolnym kolektorze dolotowym, może IMRC otwiera klapy jak należy, ale pękła np. ośka i ciągle doloty są zamknięte.

Jeden znajomy stawia na problem z rozrządem, tylko, że był złożony na 100% dobrze.

Oddaję Cougara teraz do lakiernika na poprawki, zajmą ze 3-4 dni. Następnie będę znowu walczyć z mechanikiem, porobimy logi dynamiczne itd. Bo nawet on nie wie o co chodzi, a jest to najlepszy spec w okolicy od tych silników.

Wszelkie pomysły na rozwiązanie problemu mile widziane, za które z góry dziękuję :)

18 czerwca mam wyjazd na zlot Cougarów i chciałbym w końcu po 2 latach pojechać na niego moim Kotem :) , a z takim spalaniem i mocą to masakra oraz strach będzie jechać, że coś się rozwali.
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: hojrak w 16.07.2014, 00:01
ahhh prawie identyczny starszy brat mojej pumki:) BArdzo mi sie podoba i powodzenia;) az musialem sie na forum zarejestrowac zeby pogratulowac projektu ;)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: st-power w 16.07.2014, 10:02
Patryk wrzuć zdjęcia ze zlotu-masz się czym pochwalić ;)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT 2013 Orange Edition
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 04.08.2014, 01:09
Łukasz nie ma problemu :) Kilka fotek z X Ogólnopolskiego Zlotu Cougar Klub Polska :D

Mega skrócona fotorelacja :).

(https://lh4.googleusercontent.com/-gqbghZnC9pM/U6oJmbxYn6I/AAAAAAAAHBg/5XTq12PFnFE/w1277-h767-no/WP_20140623_010.jpg)

(https://lh4.googleusercontent.com/-iOe5m2NqXQc/U7XXSlLg7MI/AAAAAAAAHCY/SZJaO3Cs7d8/w1235-h822-no/DSC00153.JPG)

(https://lh4.googleusercontent.com/-LIGKMSuw0jc/U7XXafly-0I/AAAAAAAAHC0/A3pLOq9nN7o/w1303-h865-no/14380258529_0802e021ba_o.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-TjROaUKdOAY/U7XXhAfaTeI/AAAAAAAAHDE/8sK5cV0Z-dM/w1303-h865-no/14563479861_0a686a0782_o.jpg)

(https://lh4.googleusercontent.com/-dbno4vpAfcM/U7XXYQYgcJI/AAAAAAAAHCs/NGIbgZsM64g/w1303-h865-no/14380184390_cd6f18265e_o.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-G5Xevv2imhw/U7XXyoLErPI/AAAAAAAAHDc/mii04ZYSdVc/w1303-h865-no/14543785236_9b1a552123_o.jpg)

(https://lh4.googleusercontent.com/-7tFea5-N_1s/U7XXjTt2SsI/AAAAAAAAHDM/MedtPgCIDmE/w1303-h865-no/14380436077_8f48e8b565_o.jpg)

(https://lh5.googleusercontent.com/-ppjQAMzjCwU/U7XXnxKHgjI/AAAAAAAAHDU/_s8dxzEcT3o/w1303-h865-no/14566840595_9eef8a3163_o.jpg)

(https://lh5.googleusercontent.com/-ZysZLIRIdf4/U7XXX5J3wJI/AAAAAAAAHCo/_H0id3RA1FU/w1303-h865-no/14380373839_2fd955e531_o.jpg)

(https://lh4.googleusercontent.com/-wyrMUvCdGeU/U7XXdeoW3VI/AAAAAAAAHC8/mG3gHzQw9Dc/w1462-h865-no/14567016275_3b8425c684_o.jpg)

(https://lh5.googleusercontent.com/-Iq0HhudZn18/U7XXSnSWLtI/AAAAAAAAHCc/UIItxb6VPpM/w1303-h865-no/10454084_682389351833916_8820036373826052369_o.jpg)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: steveno w 04.08.2014, 10:19
Pomarańcza zajebista wielkie gratulacje za tak udany projekt. Długiego i bezawaryjnego użytkowania pomarańczy :)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: st-power w 04.08.2014, 10:53
Najpiękniejszy Cougar w Polsce i najdłużej wyczekiwany :) gratulacje Patryk i życzę dłuuugiej  oraz bezawaryjnej eksploatacji ;)
Tytuł: Odp: [Cougar] Ford Cougar 2.5 SVT '00
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 04.08.2014, 12:27
Bezawaryjnie ciągle jest całe szczęście :D , niestety ciągle różne małe krzaczki z wiązką, elektroniką itd. , ale wszystko w wolnych chwilach ogarniam :) .