Fordtuning.pl

My, nasze auta i nasze inicjatywy => Nasze Fordy => Zaczęty przez: TowerST w 04.08.2012, 19:23

Tytuł: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 04.08.2012, 19:23
(https://dl.dropbox.com/u/17945684/sesFINAmniejszeL.jpg)

Hej, cześć i czołem,

z nieukrywaną radością spieszę pochwalić się moim najnowszym wozidłem - ściągniętą z Francji foką - rocznik 2008. Pierwszy właściciel przerobił (dosyć nieudolnie) lampy na ksenony, reszta była czystą serią.

Do tej pory wykonano następujące mody:

- oklejenie dachu, dołu grilla i listwy na przedniej klapie folią matową,
- dodanie emblematu ST na przedni grill,
- pomalowane felgi na ciemny grafit,
- wymienione klocki hamulcowe na zielone EBC,
- wymieniony dolot na stożek KN 2 generacji (wsadzony w nadkole),
- wymieniony ICek na chinola z FMIC,
- swap skrzyni na skrzynię od RSa (czyli jest szpera),
- hybryda półosi RS / ST by motomax.pl,
- wymienione płyny na wyczynowe (olej silnik, olej skrzynia, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy),

Plany:

- przewody hamulcowe w metalowym oplocie,
- tylne lampy in.pro LED black,
- usunięcie partacko zrobionych ksenonów i instalacja podstawowych STkowych reflektorów,
- większe końcówki wydechu w kolorze grafitowym,
- łapa skrzyni biegów Vibra Technics,
- akutator Forge,
- strojenie.

Foka jest przede wszystkim dupowozem, nie będzie glebiona. Nie będzie nic robione z wydechem (oprócz końcówek), a to dlatego, że celuje w max. 250-260 kuni więc ori wystarczy. Tu przy okazji dygresja - piszecie w wielu wątkach, że do modów pod 300 koni trzeba rozluźniać wydech za silnikem (downpipe, decat), a RS ma taki sam wydech jak STek i jakoś na nim 305 koni biega?

Poniżej "dyskusyjny" wykres serii i serii ze stożkiem. O ile same wartości są rekordem świata jeśli chodzi o serię lub co oczywiście jest dużo bliższe prawdzie foka była źle zhamowna (chociaż ECU Project zarzeka się, że dobrze), o tyle można z niego wyczytać co daje w serii stożek KN drugiej generacji, a mianowicie zabiera parę koni, a daje trochę momentu.

(https://dl.dropbox.com/u/17945684/wykresSTfiltr.jpg)

Jeśli chodzi o skrzynię to osobna bajka - oryginalna ciekła i trzeba było włożyć nową. Padło na RSową, bo w "gratisie" jest szpera. Jeśli myślicie o szperze, a macie zdrową skrzynię to zdecydowanie taniej wyjdzie Wam kupno dedykowanej szpery do STkowej skrzyni - odpada Wam rzeźbienie półosi.

Auto robione jest w KLS-SPORT.PL, big up dla Krzyśka.

pozdrawiam
TowerST





Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: T w 04.08.2012, 19:40
Fajna. Z modyfikacji wizualnych rozważyłbym jeszcze lotkę z RS-a z tyłu. Co jest z xenonami nie tak, że chcesz wywalić?

No i przede wszystkim — jakie wrażenia po montażu szpery?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: vtec w 04.08.2012, 22:55
gratulacje fury, pieknie wyglada,
moc na razie nie powala :)
STek ma partaczny wydech w porownaniu z RS, takze nie ma co porownywac.... i widze ze srednie zapoznaie w temacie tuninigu ST, o RS nie mowiac, trzeba kilka teamtow i postow przejrzec ...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Wukanio w 05.08.2012, 09:57
fajny ST-ek
Cytat: Tomasz w 04.08.2012, 19:40
Fajna. Z modyfikacji wizualnych rozważyłbym jeszcze lotkę z RS-a z tyłu.
Też tak myśle :D
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 05.08.2012, 19:56
Cytat: Tomasz w 04.08.2012, 19:40
Fajna. Z modyfikacji wizualnych rozważyłbym jeszcze lotkę z RS-a z tyłu. Co jest z xenonami nie tak, że chcesz wywalić?

No i przede wszystkim — jakie wrażenia po montażu szpery?

Lotka z RSa jakoś mi nie leży na STku. Jeśli chodzi o szperę to w codziennej jeździe nie ma absolutnie różnicy, zabawa zaczyna się przy ostrym starcie - koła o wiele lepiej kleją się podłoża, auto również odczuwalnie zacieśnia zakręty.

A ksenony - wstyd z tym jeździć - pierwszy właściciel włożył w ori lampę jarznik na sztukę. Na szczęście udało mi się kupić ori podstawowe lampy za 150 pln i czekam na paczkę. Może później na spokojnie wrócę do opcji ksenon.

Cytat: vtec w 04.08.2012, 22:55

STek ma partaczny wydech w porownaniu z RS, takze nie ma co porownywac...


...a jak tak sobie czytam i studiuje i w tym momencie zgłupiałem, bo szef inżynierów projektu RS rzecze tak:

"The design of the turbo and manifold allows Focus RS to use ST's exhaust geometry, downpipe and flex, with revised hangers to accommodate the car's 20mm lower subframe."

więc...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 06.08.2012, 00:07
Gratuluje, fajnie się prezentuje, parę spraw
- wrzuć foto spod maski , pokaż ten dolot
- wydech to podstawa i bodaj najważniejsze wąskie gardło, o ile doloty dają jak sam widzisz niewiele to akurat dedykowany wydech da + 10% koni i momentu , czasem więcej. Nie wspominając o efektach dźwiękowych ;)
- co się stało że się skrzynia wysypała ? jak 2008 rocznik to raczej nie ze starości
- słychać ten stożek (syczenie) z nadkola ?
- tą skrzynie RSowa z rozbitka kupiłeś ?
ps "buzia" Twojego ST...identyczna jak mojego... z taką różnicą że u mnie folia błysk nie mat
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 06.08.2012, 08:13
Cytat: Kris1976 w 06.08.2012, 00:07
Gratuluje, fajnie się prezentuje, parę spraw
- wrzuć foto spod maski, pokaż ten dolot
- wydech to podstawa i bodaj najważniejsze wąskie gardło, o ile doloty dają jak sam widzisz niewiele to akurat dedykowany wydech da + 10% koni i momentu, czasem więcej. Nie wspominając o efektach dźwiękowych ;)
- co się stało że się skrzynia wysypała? jak 2008 rocznik to raczej nie ze starości
- słychać ten stożek (syczenie) z nadkola?
- tą skrzynie RSowa z rozbitka kupiłeś?
ps "buzia" Twojego ST...identyczna jak mojego... z taką różnicą że u mnie folia błysk nie mat

- postaram się wieczorem zrobić fotkę dolotu, ale wygląda dokładnie tak jak tu http://www.knfilters.com/instructions/57i-2503_inst.pdf

- jak najbardziej wiem, że wydech, szczególnie downpipe i cat to wąskie gardło, ale tak jak pisałem mierzę w max 250-260 kuni więc raczej nie potrzebuje modyfikować tego elementu, choć brzmienie na pewno kusi (((: Przy okazji dla zaspokojenia ciekawości ponawiam zapytanie. Dlaczego w RSie na tym samym wydechu da się zrobić 305 koni, tylko dlatego, że jest większe turbo i trochę inny kolektor?

- skrzynia ciekła przy kupnie, była przytarta - najprawdopodobniej auto przez moment próbowało być samolotem i niestety lądowanie nie było miękkie,

- stożek słychać, choć myślę, że jakby był wyżej to efekt byłby jeszcze lepszy,

- skrzynia i półosie z RSa rozbitego - za trzecim razem dopiero znalazłem zdrową, dwa pierwsze podejścia skończyły się rozczarowaniem, bo według sprzedawcy były igła, a przy oględzinach padaka - popękane. Np trzymajcie się z dala od tej:

http://allegro.pl/ford-focus-rs-2010-skrzynia-biegow-i2516667757.html
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 06.08.2012, 14:22
Cytat: TowerST w 06.08.2012, 08:13- postaram się wieczorem zrobić fotkę dolotu, ale wygląda dokładnie tak jak tu http://www.knfilters.com/instructions/57i-2503_inst.pdf
ciekawie pomyślane przynajmniej komp ma się gdzie podziać, u mnie jest kupa pod tym względem :(

Cytat: TowerST w 06.08.2012, 08:13- jak najbardziej wiem, że wydech, szczególnie downpipe i cat to wąskie gardło, ale tak jak pisałem mierzę w max 250-260 kuni więc raczej nie potrzebuje modyfikować tego elementu, choć brzmienie na pewno kusi (((: Przy okazji dla zaspokojenia ciekawości ponawiam zapytanie. Dlaczego w RSie na tym samym wydechu da się zrobić 305 koni, tylko dlatego, że jest większe turbo i trochę inny kolektor?
250-260 powiadasz... ale zobaczysz że polatasz parę m-cy i zacznie Ci brakować a wtedy dorabianie wydechu to znowu konieczność strojenia.... chociaż wtajemniczeni twierdzą że STkowy komp sam się dopasowuje do zmiany gratów... Dla mnie ponad 290KM wydawało się aż nadto ale jak widzę projekty np. Bartiego to chodzi mi po głowie dalsze rzeźbienie ;) RSowy wydech na pewno ma mniej restrykcyjny krótki Cat, nie wiem szczerze mówiąc jaki są inne różnice w wydechu. RS ma też inna listwę wtrysków, jest fabrycznie inaczej wystrojony (bo sam program czyni cuda... u mnie po pierwszej próbie wyszło 312km i 470nm ale dla bezpieczeństwa "zdusił" mi na 294 i 430, w RSie przy sprzerze można było spokojnie "ustawić" te 305km i 440nm)+ te zmiany które opisujesz, poza tym nie musi wcale trzymać tych 305 kuni ;)
Cytat: TowerST w 06.08.2012, 08:13- stożek słychać, choć myślę, że jakby był wyżej to efekt byłby jeszcze lepszy,
osobiście obawiałbym się pchać stożek w nadkole.... wilgoć itp a jak spadnie to możesz się przez jakiś czas o tym nie dowiedzieć. No ale skoro K&N tak wymyśliło to pewnie wiedzieli co robią...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 06.08.2012, 17:19
bałem się pchać stożek w nadkole, badałem temat - ogólnie jak parę kropel wody poleci do silnika to nie ma się czym martwić, kaplica jest jak wjedziesz w sporą kałuże, ale naprawdę sporą, czyli z 40 cm głębokości. Uważałbym także na dłuższą jazdę w ulewie blisko za jakimś autem.

Moje 250-260 / 360-380 również jest podyktowane bezpieczeństwem - każdy ustawia sobie granice gdzie indziej ((:
Wiem, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego dodatkowo założyłem się ze znajomym, że więcej niż 260 nie będzie ((:
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 06.08.2012, 20:34
Fajna foka.

Z tego co widzę to masz soczewkowe lampy skrętne w których oryginalnie była zwykła żarówka (więc ja bym ją tam po prostu wsadził tak jak miało być, a nie zmieniał na zwykłe lampy z odbłyśnikiem :) )

Tu masz aukcje z ori bixenonem i soczewką skrętną. Trochę się różnią.

http://moto.allegro.pl/ford-focus-mk2-lift-lampa-lewa-xenon-idelana-i2488455937.html
http://moto.allegro.pl/lampa-lewa-ford-focus-mk2-lift-soczewka-skretna-i2476839737.html


Cytat: TowerST w 04.08.2012, 20:23akutator Forge

Dla mnie bez sensu skoro celujesz w 260 koni, będziesz miał za duże doładowanie...


Cytat: TowerST w 06.08.2012, 09:13- jak najbardziej wiem, że wydech, szczególnie downpipe i cat to wąskie gardło, ale tak jak pisałem mierzę w max 250-260 kuni więc raczej nie potrzebuje modyfikować tego elementu, choć brzmienie na pewno kusi (((: Przy okazji dla zaspokojenia ciekawości ponawiam zapytanie. Dlaczego w RSie na tym samym wydechu da się zrobić 305 koni, tylko dlatego, że jest większe turbo i trochę inny kolektor?

RS ma chyba taki sam kolektor wydechowy i na pewno taki sam dolotowy, moc się tam wzięła z większego doładowania i wydajniejszego układu paliwowego. Ponad to w RS'ie odetkanie wydechu daje takie same rezultaty jak w ST - więcej mocy i momentu. Zmiana downpipe i wywalenie kata nie zwiększy az tak zauważalnie głośności a napewno turbo będzie miało łatwiej :)

Cytat: Kris1976 w 06.08.2012, 15:22a jak spadnie to możesz się przez jakiś czas o tym nie dowiedzieć.

Mnóstwo osób śmiga z dolotami dreamscience, k&n i innymi customowymi ze stożkiem... jeszcze się nie spotkałem z tym żeby komuś spadł :D Przecież on jest ciasno założony a do tego zaciśnięty obejmą, a jakby tego było mało to panuje tam raczej podciśnienie więc nic go nie powinno zdmuchnąć.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: T w 06.08.2012, 21:19
Cytat: TowerST w 06.08.2012, 08:13Dlaczego w RSie na tym samym wydechu da się zrobić 305 koni, tylko dlatego, że jest większe turbo i trochę inny kolektor?
Bo przecież nie sam wydech robi moc. Można ją zwiększyć na różne sposoby, np. zwiększając ciśnienie doładowania lub zmniejszając opory wydechu. Oczywiście każdy wydech ma jakaś granicę jeśli chodzi o możliwą do uzyskania moc, ale znajduje się ona zwykle sporo powyżej fabrycznych parametrów silnika.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 06.08.2012, 23:15
Cytat: wilhelm w 06.08.2012, 20:34...i na pewno taki sam dolotowy
eee chyba nie bardzo, ma taką ładniejszą bardziej bajerancką rurkę dolotu  8) z wygładzonym zakrętem :)
Cytat: wilhelm w 06.08.2012, 20:34Mnóstwo osób śmiga z dolotami dreamscience, k&n i innymi customowymi ze stożkiem... jeszcze się nie spotkałem z tym żeby komuś spadł
a mi właśnie tą historyjkę  sprzedał El-Tec - rzeźbiarz dolotów, chyba że mu się coś przyśniło  :stupid:
tak czy siak nadal uważam że pchanie go w nadkole nie jest dobre


« Dodane: 06.08.2012, 23:21 »

Cytat: TowerST w 06.08.2012, 17:19Wiem, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego dodatkowo założyłem się ze znajomym, że więcej niż 260 nie będzie ((:

to kiepściutki ten zakład  :S  czipsolog nie będzie miał wiele do roboty u Ciebie , albo wprost przeciwnie bo na ogół wszyscy chcą max dużo (przy założeniu min. bezpieczeństwa)...a Ty max mało  :stupid:
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 06.08.2012, 23:36
Cytat: Kris1976 w 07.08.2012, 00:15eee chyba nie bardzo, ma taką ładniejszą bardziej bajerancką rurkę dolotu   z wygładzonym zakrętem

Pokaż mi ją, bo chyba mówimy o 2 różnych rzeczach :D
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 07.08.2012, 01:32
 no dobra niech Ci będzie ... przyznaje bez bicia że czasem nieuważnie czytam  :}
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 07.08.2012, 17:12
Cytat: wilhelm w 06.08.2012, 20:34

Z tego co widzę to masz soczewkowe lampy skrętne w których oryginalnie była zwykła żarówka (więc ja bym ją tam po prostu wsadził tak jak miało być, a nie zmieniał na zwykłe lampy z odbłyśnikiem :) )

chciałem tak zrobić, ale lampy w środku zostały kompletnie rozp.... byle tylko jakoś wepchać jarzniki ))):
Jeśli chodzi o forga to myślę, że na najlajtowszej sprężynie da radę.

Kończąc temat wydechu z RSa - jego montaż (parę osób w UK to robiło) w STku nie daje absolutnie nic, a trzeba się sporo pomęczyć, aby go dopasować do STka. Oto lista różnic:

- inna konstrukcja kolektora wydechowego,
- inna konstrukcja katalizatora,
- inny kształt puchy tłumika środkowego, ze względu na inny kształt baku paliwa,
- inny rozstaw rur końcowego wydechu, jak i inny kształ końcówek wydechu,
- inne uchwyty mocujące na całej długości wydechu.

A teraz ogłoszenie - może kogoś zainteresuje:

Jutro zamawiam parę gratów z http://www.j-w-racing.co.uk/
Zamawiam je w opcji B2B - procedura importowa, więc jeśli ktoś chce się podłączyć to będę mu mógł wystawić normalną VATowską fakturę.


Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 07.08.2012, 23:48
Cytat: TowerST w 07.08.2012, 17:12Jutro zamawiam parę gratów z http://www.j-w-racing.co.uk/
Zamawiam je w opcji B2B - procedura importowa, więc jeśli ktoś chce się podłączyć to będę mu mógł wystawić normalną VATowską fakturę.
To muszę mieć !
http://j-w-racing.co.uk/product.php/7407/2590/quaife_atb_helical_lsd_differential___ford_focus_st
... ale już nie w tym roku :(  "pomaranczowy" budżet na ten rok i tak już został przekroczony ... ;(
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: barti87 w 08.08.2012, 14:01
Cytat: TowerST w 07.08.2012, 17:12
chciałem tak zrobić, ale lampy w środku zostały kompletnie rozp... byle tylko jakoś wepchać jarzniki ))):
Jeśli chodzi o forga to myślę, że na najlajtowszej sprężynie da radę.

Kończąc temat wydechu z RSa - jego montaż (parę osób w UK to robiło) w STku nie daje absolutnie nic, a trzeba się sporo pomęczyć, aby go dopasować do STka. Oto lista różnic:

- inna konstrukcja kolektora wydechowego,
- inna konstrukcja katalizatora,
- inny kształt puchy tłumika środkowego, ze względu na inny kształt baku paliwa,
- inny rozstaw rur końcowego wydechu, jak i inny kształ końcówek wydechu,
- inne uchwyty mocujące na całej długości wydechu.

A teraz ogłoszenie - może kogoś zainteresuje:

Jutro zamawiam parę gratów z http://www.j-w-racing.co.uk/
Zamawiam je w opcji B2B - procedura importowa, więc jeśli ktoś chce się podłączyć to będę mu mógł wystawić normalną VATowską fakturę.



Fajne autko kojarze temat o skrzyni z FKP ;)
Co do wydechu z RS'a to mogę Ci powiedziec że kolektor wydechowy jest identyczny w ST i RS, co do reszty wydechu nie wiem ale downpipe pasuje. Tez bede cos zamawiał z j-w racing ale nie w tym miesiącu bo jest za duzo innych wydatków.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 08.08.2012, 14:25
Barti Ty niedługo to rakietę na kołach zrobisz...  :evil: coś Ci tam jeszcze brakuje ? może napęd 4x4 od subaraka  :stupid:
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 08.08.2012, 15:21
Za niedługo to każdy z nas będzie miał turbo z RS'a i 350+ koni  :)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 08.08.2012, 15:33
...i zero trakcji  :stupid:  ... a mi się marzy po cichu Audi RS3 tylko wygląd ma za spokojny (trza by go było na pomarańcz zafoliwać !) ... i kosztuje jak porsche  :P
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: barti87 w 08.08.2012, 17:04
Cytat: Kris1976 w 08.08.2012, 14:25
Barti Ty niedługo to rakietę na kołach zrobisz...  :evil: coś Ci tam jeszcze brakuje? może napęd 4x4 od subaraka  :stupid:

Do skończenia jeszcze troche zostało, póki co jest wstepnie zrobiony ale jeszcze dupy nie urywa tak jak bym chciał :P Jest szybki dźwięk miażdzy cyce przy tej turbinie i zmieniła się zupełnie charakterystyka auta. Teraz mam ok 330 KM i 490Nm ale jeszcze 30-40KM i troche Nm dojdzie tylko czasu brak, bo nawet nie mam kiedy auta odstawic, a wszystko już tylko czeka na montaż. :D
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 09.08.2012, 11:03
no to grubaśnie... ale ja już w możliwości STka do przenoszenia mocy na glebę bez szpery nie wierze... U mnie te 430 nm na 2 pierwszych biegach powodują straszne mielenie bez esp max piszczy z esp co chwila go zdusza. Dlatego już się nie będę podniecał NM i KM idę w stronę okiełznania tego momentu Szpera...szpera...szpera
Muszę w końcu zobaczyć tego Twojego potwora ! spocik jakiś ?
... przepraszam za zaśmiecanie tematu ;)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 09.08.2012, 12:10
odnośnie szpery, tak jak pisałem akcja z wymianą skrzyni i przeróbką półosi to koszt około 8000 zł, a poniżej pozwalam sobie wkleić cytat z prywatnej korespondencji z Łukaszem, który zbadał temat kosztów wsadzenia dedykowanej szpery bez wymiany skrzyni:

"...sama szpere kosztuje ok 800 funtów + wzmacniany dyferencjał/róznicowy wtedy koszt to ok 1200 funtów, nowy orginalny przegób do ST to koszt ok 1900zł (wiem bo wymieniałem u siebie kiedyś), a w skrzyni RS masz to juz w standardzie, więc dobrze na tym wyszedleś :) "

Cytat: Kris1976 w 09.08.2012, 11:03
U mnie te 430 nm na 2 pierwszych biegach powodują straszne mielenie bez esp max piszczy z esp co chwila go zdusza. Dlatego już się nie będę podniecał NM i KM idę w stronę okiełznania tego momentu Szpera...szpera...szpera

dlatego celuję w 260 max, bo na FWD bez revo knuckle sama szpera też ma swoje granice...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: T w 09.08.2012, 12:51
Cytat: TowerST w 09.08.2012, 12:10dlatego celuję w 260 max, bo na FWD bez revo knuckle sama szpera też ma swoje granice...
No już nie przesadzaj, ludzie mają 400 bez szpery i jeżdżą. :)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 09.08.2012, 12:58
Cytat: Tomasz w 09.08.2012, 12:51No już nie przesadzaj, ludzie mają 400 bez szpery i jeżdżą. Smiley
... większość zaczipsowanych 2.0 diesli lub np mundek 2.2 tdci ;)


« Dodane: 09.08.2012, 13:22 »

Cytat: TowerST w 09.08.2012, 12:10odnośnie szpery, tak jak pisałem akcja z wymianą skrzyni i przeróbką półosi to koszt około 8000 zł, a poniżej pozwalam sobie wkleić cytat z prywatnej korespondencji z Łukaszem, który zbadał temat kosztów wsadzenia dedykowanej szpery bez wymiany skrzyni:

"...sama szpere kosztuje ok 800 funtów + wzmacniany dyferencjał/róznicowy wtedy koszt to ok 1200 funtów, nowy orginalny przegób do ST to koszt ok 1900zł (wiem bo wymieniałem u siebie kiedyś), a w skrzyni RS masz to juz w standardzie, więc dobrze na tym wyszedleś Smiley "
to ja pozwolę sobie pociągnąć temat i zgłębić moją kiepską wiedzę w tej materii. Reasumując
kupując to
http://www.tomson.com.pl/product-pol-759-Szpera-Quaife-QDF13J-do-Ford-Focus-Mk2-ST225-ze-skrzynia-M66.html
muszę kalkulować jeszcze koszt robocizny + co dokładnie ?

...a tu dość dobrze widać jak śmiało można butować na ciasnych nawrotach i jak szpera ogarnia 400nm:)
http://www.youtube.com/watch?v=aFgd8xyeyY0
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 09.08.2012, 21:23
"niedokładnie" masz napisane, dokładnie nie wiem, bo poszedłem zupełnie inną drogą.
Mam pytanie, z tego co kojarze to przed wsadzeniem większego ICka, turbo w peaku osiągało środkowe wartości, a teraz potrafi zahaczyć o początek czerwonego pola. To normalne?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 10.08.2012, 00:37
Też tak miałem ale... po założeniu samego wydechu i takie przeładowanie wówczas było normalne ale co do rzeczy ma podmiana ICka ? tego nie wiem. Natomiast pewne jest że po strojeniu te przeładowania znikną.
A wracając jeszcze do Twoich planów to aktuator w Twoim przypadku jest bez sensu
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 29.08.2012, 12:25
Noszę się z zamiarem kupna felg na zimę, które latem będę używał do "rekreacyjnego" upalania. Wybór padł na:

OZ 35 ANNIVERSARY  8X17 5X108 ET38

Jakieś za lub przeciw???

Kapcie na zimę 215, a na lato semi slicki 225.
Prosiłbym o potwierdzenie, czy na takie felgi nie będzie problemu z włożeniem takich oponek.
Oraz ile powinien równać się XX

zima 215/XX/17
lato, pól slicki 225/XX/17 (do upalania na krótkich, krętych, "kartingowych" torach)

Uprzedzę ewentualnie komentarze, że kapcie za szerokie jak na zimę i powinny być 205. Wybrałem świadomie 215, gdyż a) mieszkam w mieście i na wypady za miasto/góry mam inną furmankę b) jestem po ciekawej lekturze http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wezsze-opony-na-zime-sa-lepsze/?id=18

z góry dzięki.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 29.08.2012, 14:18
OZ - dobra cena i jakość niepodważalna ale wzór ....rzecz gustu, mi się taki nie podoba. Taki pasuje bardziej do dziadkowozu jakiegoś. Osobiście jestem zwolennikiem felunku 5 ramiennego
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 29.08.2012, 14:52
dzięki za odpowiedź, a XX=? (jaki dla zimy, i jaki dla pół slicka)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 29.08.2012, 15:15
Ori masz 18" czyli  45,72 cm + 2x4cm czyli 53cm
dla 17" wychodzi że profil powinien być 50mm czyli 43,18 cm (17") + 2x5cm = 53,18 czyli prawie jak ori ale...
osobiście jedną zimę przejeździłem na 205/50/17 i nigdy więcej ! auto niestabilne na zakrętach jak diabli. Być może 215/50/17 byłoby lepiej ale nie sądzę żeby dużo to zmieniło. Mam zamiar sprzedać 17" (zimowe) i zakładam ori wymiar opon na drugi (zimowy) felunek 18"
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 29.08.2012, 16:42
Profil np 50 albo 40 to nie milimetry tylko procent szerokości opony :)

A co do doboru opony polecam stronkę http://www.willtheyfit.com/ wszystko jest dobrze opisane i przejrzyste

Ja bym brał 225/45 na zimę i do upalania
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 30.08.2012, 10:55
A czemu na 45 a nie 40 ? ori jest 225/40/18
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 30.08.2012, 11:18
To było do Tower'a, 225/45/17. Przy 18 stkach jasne, że 225/40/18 :)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 30.08.2012, 12:06
wielkie dzięki za porady, do upałki biorę na bank 225/45/17,
zastanawiam się jeszcze nad zimą czy 45 czy 50 - wyższy profil opony będzie chyba lepiej znosił dziury???
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 30.08.2012, 16:01
Cytat: wilhelm w 29.08.2012, 16:42Profil np 50 albo 40 to nie milimetry tylko procent szerokości opony Smiley
czyli różnica na średnicy opony np 235/50 w stosunku do 195/50  to całe 2 centymetry. Dość dużo...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: MAG w 02.09.2012, 19:03
Cytat: Kris1976 w 30.08.2012, 16:01
czyli różnica na średnicy opony np 235/50 w stosunku do 195/50  to całe 2 centymetry. Dość dużo...
Cosik kiepsko z matmą chyba  :evil:
2cm róznicy wyjdzie na promieniu (czyli samej wysokości "warstwy gumy") - na średnicy całego koła to będą 4cm róznicy....

co do meritum zapytania - zimówki, skoro nie chcesz 205/50/17 (fabryczny rozmiar do Foki) to brałbym albo 215/50/17 albo 225/45/17
Te drugie są chyba w lepszych cenach dostępne, bo to bardzo popularny rozmiar.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 03.09.2012, 11:26
Cytat: MAG w 02.09.2012, 19:03Cosik kiepsko z matmą chyba  Evil
2cm róznicy wyjdzie na promieniu (czyli samej wysokości "warstwy gumy") - na średnicy całego koła to będą 4cm róznicy...
dzięki za tą garść cennych informacji  :}
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 05.09.2012, 00:15
Kolego Tower, mam pytanie. Zakup szpery cąły czas chodzi mi po głowie ,ale zdania na temat jej przydatności w ST są podzielone. Czy istniałaby w najbliższej przyszłości możliwość przejechania się Twoją foczką w celu namacalnego sprawdzenia faktów i mitów ? hę  ?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: DawPi w 05.09.2012, 00:15
O to to to Kris! Testuj i zdaj relację. ;)

P.s. o ile Tower pozwoli rzecz jasna.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 05.09.2012, 01:24
... w ostateczności chociaż fotel pasażera , ale to nie to samo
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 05.09.2012, 10:12
zapraszam do Wrocławia od listopada. Jak będą treningi na torze, to postaram się o Tobie pamiętać i dać znaka z wyprzedzeniem. Tylko pamiętaj, że ja mam skromne 250KM/360Nm ((: więc szpera przy Twojej mocy może nie dać tego co od niej oczekujesz.

Przy okazji -  łyknąłbym Twój customowy dolot, ale bez stożka za 200 PLN.

Przy okazji II - czy ktoś z Was kojarzy dedykowaną do STka, lepiej (wyżej) wyprofilowaną dźwignię hamulca ręcznego?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 05.09.2012, 16:51
Cytat: TowerST w 05.09.2012, 10:12zapraszam do Wrocławia od listopada. Jak będą treningi na torze, to postaram się o Tobie pamiętać i dać znaka z wyprzedzeniem. Tylko pamiętaj, że ja mam skromne 250KM/360Nm ((: więc szpera przy Twojej mocy może nie dać tego co od niej oczekujesz.
oczekuję że nie będzie tak płużyć przodem... pamiętaj w listopadzie o mnie, poświęcę się i podjadę jak data przypasi :)
Cytat: TowerST w 05.09.2012, 10:12Przy okazji -  łyknąłbym Twój customowy dolot, ale bez stożka za 200 PLN.
Pasuje ! działamy ?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 19.09.2012, 18:28
źli ludzia chcieć ukraść moja pomarańcza, ale nie znaleźć stacyjki i nie wyszło  :evil:
straty: rozwiercona wkładka, lekkie odpryski lakieru przy klamce, wyrwana skrzynka z bezpiecznikami i rozlany kwas na tylnym siedzeniu ???!!!

(https://dl.dropbox.com/u/17945684/Focus/Proba%20kradziezy.jpg)

aby autko jak najszybciej zapomniało o cierpieniach dostało prezent w postaci nowych końcówek wydechu

(https://dl.dropbox.com/u/17945684/Focus/BuzzerKoncowkaWydechu.jpg)

no i oczywiście zabrałem je na łąkę...

(https://dl.dropbox.com/u/17945684/Focus/FocusHopaII.JPG)

... w sumie to tak mógłby wyglądać Focus ST Cross  ;)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 19.09.2012, 18:35
Wieśniaki jedne.
Fo co im STek ?

KeyLessa masz ?


Na łące to rozumiem że jesteś na wybiciu a nie na OffRoadowym setupie ? ;)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: weksla w 19.09.2012, 18:39
to są właśnie polskie skurwiele...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: T w 19.09.2012, 18:41
Cytat: TowerST w 19.09.2012, 18:28rozlany kwas na tylnym siedzeniu?!
Chyba się zdenerwowali, jak nie mogli zajumać... :)

« Dodane: 19.09.2012, 18:42 »

Cytat: NeroN w 19.09.2012, 18:35Fo co im STek?
Zgaduję, że na części...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Mustang w 19.09.2012, 20:25
jaki kraj tacy złodzieje...:D
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 19.09.2012, 20:26
Raczej im się coś rozlało, jak by na złosć chcieli to jest 134 inne miejsca żeby zrobić bardziej na złość.

Myślałem że takich aut się nie bierze na części, chodź ostatnio też dostałem cynk że jest potrrzebne w okolicy takie auto jak moje...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 20.09.2012, 00:08
Jak im nie wyjdzie to rozlewanie takich gówien do standard. Dziura w skórze - paskudnie ... Miałem podobne przygody w kwietniu...

(http://imageshack.us/a/img805/6042/p1050752.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/805/p1050752.jpg/)


Te końcówki to jest ta opcja o której wspominałeś ? wyglądają na tych fotach jak większe ori polakierowane.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 20.09.2012, 17:31
Cytat: NeroN w 19.09.2012, 18:35

KeyLessa masz?
Na łące to rozumiem że jesteś na wybiciu a nie na OffRoadowym setupie? ;)

Wszystkie poliftowe mk2 mają przycisk start / stop. Stacyjki brak, a drzwi otwierane standardowo na pilota więc to taki połowiczny KeyLess.
Oczywiście, to mała hopka na torze, ale pośród łąk (((:

Cytat: Kris1976 w 20.09.2012, 00:08Te końcówki to jest ta opcja o której wspominałeś? wyglądają na tych fotach jak większe ori polakierowane.

Wzór jak ori, ale są dużo większe (102mm) i czarne. To dokładnie ten produkt:
http://www.tlumikisportowe.com/166,koncowka-zz102x-b.html


« Dodane: 20.09.2012, 17:33 »

ori program, szpera i jednak niestety też da się ukręcić ))):

(https://dl.dropbox.com/u/17945684/Focus/zdj%C4%99cie3.JPG)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: DawPi w 20.09.2012, 19:37
U lalal, to widok spod Twojego auta? Co robiłeś?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 20.09.2012, 19:46
niestety to mój egzemplarz. Start ze świateł w trybie Launch control.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 20.09.2012, 22:14
Cytat: TowerST w 20.09.2012, 17:31ori program, szpera i jednak niestety też da się ukręcić ))):
To Ty niezły kierownik jestes ...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 21.09.2012, 03:04
Powtórzę to co piszą w anglii, start z gazem w podłodze z 3.5 tys. to nie launch control bo auto i tak mieli, a nie przyspiesza. A raczej ochrona przed rozjebaniem układu napędowego, jak widać nawet przy strzale z 3.5 tys napęd strasznie dostaje po dupie - w seryjnym aucie...

http://www.youtube.com/watch?v=Fi12ZgTVRqI np. tu w komentach o tym piszą

Szkoda że Ci się to przytrafiło :(

Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: DawPi w 02.10.2012, 21:43
Autko naprawione?

P.s.
Cytat: TowerST w 19.09.2012, 18:28
no i oczywiście zabrałem je na łąkę...
(https://dl.dropbox.com/u/17945684/Focus/FocusHopaII.JPG)
Na tej fotce wyglądasz jak Grubson! :)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 08.10.2012, 19:13
auto naprawione, Grubson to nie ja ((:
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 09.10.2012, 02:11
Ty te półosie miałeś wzmacniane czy to są normalne (wytrzymałościowo... dopasowane do skrzyni/szpery z RS'a?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 10.10.2012, 09:38
góra z RSa, dół z STka. Nie były specjalnie wzmacniane. Obecnie naprawioną dostałem wzmacnianą i ma być nie do zajechania.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 11.10.2012, 22:47
a skąd pochodzi ? to samo źródło co przy rzeźbie RS/ST ?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 12.10.2012, 07:22
Chyba tylko jedna firma takie rzeczy w PL robi www.motomax.pl
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 12.10.2012, 20:14
a jaki to koszt i czas realizacji ?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 15.10.2012, 22:22
koszt wzmocnienia, czy koszt zrobienia hybrydy pod skrzynię RS?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 15.10.2012, 22:32
nie hybryda, półoś wzmocniona do ST ?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 15.10.2012, 22:40
nie wiem, teraz oddałam im ukręconą i sporo oprócz wzmocnienia trzeba było z nią zrobić - zapłaciłem 850 brutto
przedzwoń do nich to się dowiesz ile za samo wzmocnienie.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 20.11.2012, 17:14
Złożyłem krótki filmik z toru rakietowa z Foką w roli głównej ((:
http://www.youtube.com/watch?v=uEx1KQDw_eU&list=HL1353426860&feature=mh_lolz
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 20.11.2012, 19:23
Fajny, tylko szkoda, że zamiast muzyki nie słychać auta :D
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 20.11.2012, 22:55
ja w sumie rozumiem :) DJshop to DJshop ;)   muza musiała być
fajnie się prezentuje , pomijając spojler to jak bym swoją fokę w lustrze widział :D
Tytuł: [Focus] Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 22.11.2012, 17:37
17'' OZ Gran Turismo - kozaki na zimę  ;)

(https://dl.dropbox.com/u/17945684/FokaZima.JPG)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: vtec w 22.11.2012, 19:19
sam o takich myślałem, ale raczej w 18" plus sprężynki 22mm i jest miodzio ...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: weksla w 22.11.2012, 19:38
w pytkę że tak powiem:D
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 22.11.2012, 22:40
Niezłe :)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 22.11.2012, 23:50
Fajna ta obwódka , widać z daleka wielkość koła !  ... nie maleje optycznie z daleka tak jak cały czarny felunek
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: T w 23.11.2012, 00:05
Mi też się nawet podobają. :)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: vtec w 23.11.2012, 20:47
wiadomo skąd pomysł ;)
http://www.youtube.com/watch?v=MIxh-Q5NOd8
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 24.11.2012, 10:49
nie mogę nigdzie namierzyć czarnych lamp na tyl. Sensowne in.pro robiło, ale się im zbankrutowało ):
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 24.01.2013, 23:50
 .
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 25.01.2013, 00:05
Cytat: TowerST w 24.11.2012, 10:49
nie mogę nigdzie namierzyć czarnych lamp na tyl. Sensowne in.pro robiło, ale się im zbankrutowało ):

Szukaj używek, czasem się pojawiają na allegro
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 25.01.2013, 10:13
lampy znalazłem i już wiszą, nawet lotkę RSową wrzuciłem, choć nie brałem tego moda pod uwagę na początku. Poniżej moje pierwsze dzieło w temacie Virtual Tuningu

(https://dl.dropbox.com/s/hkuk5e3518rcorg/Photo%2024.01.2013%2018%2034%2017.jpg?dl=1)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 25.01.2013, 10:29
Wygląda ciekawie :-)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Wukanio w 25.01.2013, 19:05
fajnie wygląda
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wild_weasel w 25.01.2013, 20:09
Cytat: TowerST w 25.01.2013, 09:13Poniżej moje pierwsze dzieło w temacie Virtual Tuningu
Jakoś tak zmalał ten Focusik :)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 13.02.2013, 11:50
a zarzekałem się, że lotki od RSa nie wstawię. Jednak z tylnymi czarnymi lampami LED ssie ((:
W kolejnym odcinku B12 Pro Kit i na tył stabilizator poprzeczny Whiteline  :D

(https://dl.dropbox.com/u/17945684/IMG_7412.jpg)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: heko w 13.02.2013, 12:02
no ja akurat jeśli kupię st to pierwsze co zrobię to taka lotka i dyfuzor...a stabilizator na tył to następny dobry pomysł
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 13.02.2013, 12:28
heko: chciałem Ci dać zarobić na STka, ale  wrocławski tor rakietowa jest techniczny, kręty - bez szybkich zakrętów i 3kę tam zapina się raz na ruski rok, a co za tym idzie jedyne czego mi tam nie brakuje to mocy. Zobaczę jeszcze na wiosnę czy semi slicki (nigdy ich nie miałem) pomogą w przekazywaniu mocy na asfalt - jeśli tak to pomyślę o programie.

A tak przy okazji Diesle Subaru (Forester MY10 / 6 biegów) czipsujesz i czy to bangla? Może żonie zrobię prezenta (:
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: heko w 13.02.2013, 13:01
...sie zrobi subarynkę, na ok. 185KM :)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 13.02.2013, 15:48
Tower a Ty pomijając ten tor to nie za dużo tej przyczepności masz jak na ten moment i moc ?!
szpera, stabilizator, b12, semiclicki ... a kucy nie przybywa ...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 13.02.2013, 16:22
na razie jest szpera, a stabilizator i b12 będą montowane w piątek, semislicki na wiosnę będę zakładał. Jeśli będzie moc na asfalcie to będzie program - na razie nie ma najmniejszego sensu. Idę trochę inną ścieżką - szukam przyczepności i trakcji, a dopiero potem mocy. Większość z Was najpierw idzie w moc, a dopiero później myśli o jej przekazaniu na asfalt.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 13.02.2013, 16:27
Ta sama mysl mi sie nasunela.. ale jak to mowia w tym szalenstwie jest metoda;-). Ten stabilizator + b8 tez dam u siebie. Dupka na ori zawiasie czasem niebiezpiecznie lata...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 13.02.2013, 16:39
dupka na ori lata? to mam chyba egzemplarz z innego wypustu - moje jest strasznie podsterowne. Co prawda dupą też potrafi raz na ruski rok zarzucić, ale jak już to zrobi "naturalnie" bez podcinek i jeszcze na suchym to robi się, że tak powiem ciekawie inaczej ((:
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 13.02.2013, 17:25
No wlasnie ... ciekawie inaczej. U mnie sie to objawia na szybkich lukach 150kmh... wiecej. To mialem na mysli... a podsterowny to jest swoja droga. Nasze auta z podobnego wypustu ;-) polifty. Uwaga jak zaczipsujesz to od razu zbieraj na mocniejsze sprzeglo... w poliftach st jest slabsze jak w przedliftach i dlugo nie wytrzymuje 430 nm i wiecej...:'(
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: bishop w 13.02.2013, 19:41
Cytat: TowerST w 13.02.2013, 10:50z tylnymi czarnymi lampami LED
Świetnie wygląda w całości. hmm.. Ciekawe czy można kupić podobne black led do kombiaka mondeo mk3?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: MAG w 13.02.2013, 21:47
Do kombi Mk3 wg mojej wiedzy niczego nie ma (mówie o światełkach)

Na fotce Focus prezentuje sie super i tak jak ten spojler z RS'a kiedys mi się zupełnie nie widział, to teraz zaczynam się przekonywać do takiego połaczenia ...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Falubaz 1 w 14.02.2013, 00:56
Cytat: bishop w 13.02.2013, 19:41
Świetnie wygląda w całości. hmm.. Ciekawe czy można kupić podobne black led do kombiaka mondeo mk3?

Niestety brak, do kombi nikt z producentów nie wpadł na pomysł by coś takiego zrobić a szkoda.

Cóż trzeba będzie coś samemu zmajstrować  :D
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: patrycjam w 15.02.2013, 11:26
świetnie się prezentuje...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 03.03.2013, 23:14
Tuningu szał odcinek 3023  :D

Pod maską: customowy dolot odkupiony od Krisa, ale komp siedzi w RSowej obudowie. Brak jakichkolwiek problemów. Odgłosy w kabinie bajka.

(https://dl.dropbox.com/s/npjnp7vt4m38xh7/Dolot.jpeg?token_hash=AAG4KNZkQLIvQtfjhSHTuKUogzsawPw48jANoI17xtAIfg&dl=1)

Pod spodem:

Stabilizator poprzeczny Whiteline.

(https://dl.dropbox.com/s/4hmy30kwem4lepk/Photo%2028.02.2013%2009%2057%2051.jpg?token_hash=AAFQ8LOGXEC5Kblm6OjBi812jTwlPzfQXizN_-eI0-Pw9g&dl=1)

W nadkolach:

B12 Prokit oraz przewody hamulcowe w oplocie Goodrige

(https://dl.dropbox.com/s/jkcbf5re0cv24b4/Photo%2003.03.2013%2019%2008%2009.jpg?token_hash=AAEoPsc2dFra0lf4TDNXK3kFI7EkWMOyZfzQFEW4Qs4Xgg&dl=1)

W środku:

Ręczny podniesiony do góry o 6 cm.

...a w następnym odcinku małe wyklejanki ((:
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Wukanio w 04.03.2013, 08:44
Super... Stabilizator poprzeczny Whiteline daje rade sztywniejszy jakieś odczucia po założeniu.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 04.03.2013, 09:33
oceniając zachowanie auta po założeniu stabilizatora muszę podkreślić, że został on założony razem z nowym zawiasem więc nie mogę ocenić co daje włożone samego staba, ale po lekturze anglojęzycznych for - nie ma sensu wkładać samego staba bez gleby - nie pracuje wtedy tak jak powinien.

W każdym bądź razie, opisany mod, zmienił zachowanie auta w odczuwalny sposób, oczywiście najbardziej odczuwalny w torowych warunkach, no i na rondach ((((:

Auto jest dużo sztywniejsze, nie kiwa się na boki jak w serii, znacznien zredukowała się podsterowność. Zaczęła pracować dupa, ale w super (jak na te auto) przewidywalny i powtarzalny sposób, który naturalnie można kontrolować. W skrócie: polecam.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: heko w 04.03.2013, 10:24
...twardy tył daje lepszą trakcję dla auta bez szpery, mniejszy przechył, większy docisk koła przedniego, wewnętrznego
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 04.03.2013, 11:23
Cytat: TowerST w 03.03.2013, 22:14Pod maską: customowy dolot odkupiony od Krisa, ale komp siedzi w RSowej obudowie. Brak jakichkolwiek problemów. Odgłosy w kabinie bajka.
Widzę że te uparte gumki od przegrody się odklejają ...;(
Czy puściłeś od dolnej części wlotu w kierunku stożka rurę doprowadzającą powietrze na stożek ? jak nie to latem będzie za gorąco !
Pytanie czy masz zgrzytanie przepustnicy przy gaszeniu silnika ?
Przerabiałeś coś w samej rurze ?
Cytat: TowerST w 04.03.2013, 08:33nie ma sensu wkładać samego staba bez gleby - nie pracuje wtedy tak jak powinien.
Pytanie czy jest sens wstawiać staba razem z B8 lub nawet tylko z samymi sprężynami eibacha ?

« Dodane: 04.03.2013, 11:24 »

Cytat: TowerST w 03.03.2013, 22:14Odgłosy w kabinie bajka.
kurde tego odgłosu będzie mi brakowało ...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Wukanio w 04.03.2013, 15:40
Cytat: Kris1976 w 04.03.2013, 10:23TowerST:
Odgłosy w kabinie bajka.
kurde tego odgłosu będzie mi brakowało...

U mnie jak założyłem stożek to słychać bardziej turbinę przy ok 2500-3000 tys/obr macie tak samo?
Bo przy ori filtrze powietrza i całą tą puszką nie było słychać turbiny.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 04.03.2013, 18:18
Kris1976: na gumki mam pomysła i jutro to poprawię. Od dołu nic nie leci - jak będzie trzeba to pójdzie spiro. Jednak myślę, że u Ciebie za gorąco to miał komp, bo w nie za dobrym miejscu go przykręciłeś. Przepustnica nie zgrzyta. Jeśli chodzi o stabilizator to myślę, że wystarczy mu podmianka samych sprężyn, ale polecam cały b12 pro kit - bo nie ma tragedii z wypadającymi plombami po założeniu.

Wukanio: słychać świst zasysanego powietrza przy wciskaniu gazu, przy puszczaniu gazu odgłos bardzo podobny do blow-a.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 04.03.2013, 20:26
Cytat: TowerST w 04.03.2013, 18:18odgłos bardzo podobny do blow-a

Ale 10 razy cichszy :P
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 04.03.2013, 20:35
Cytat: wilhelm w 04.03.2013, 20:26
Ale 10 razy cichszy :P

... no nie wiem , jak dla mnie to ciekawsze efekty dźwiękowe daje stożek niż bow. Cofki z turbo brzmią bajecznie
Cytat: TowerST w 04.03.2013, 17:18Od dołu nic nie leci - jak będzie trzeba to pójdzie spiro.
..u mnie spiro zostało ...wrzuca powietrze ... na akumulator.
A kompa to faktycznie miałem źle zamontowanego ... ale to już czas przeszły. Ciekawe że nie masz zgrzytów z przepustnicy przy wyłączaniu silnika ... ?! jakiś mniej "marudny model trafiłeś chyba ;)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 04.03.2013, 22:54
Cytat: TowerST w 04.03.2013, 09:33
oceniając zachowanie auta po założeniu stabilizatora muszę podkreślić, że został on założony razem z nowym zawiasem więc nie mogę ocenić co daje włożone samego staba, ale po lekturze anglojęzycznych for - nie ma sensu wkładać samego staba bez gleby - nie pracuje wtedy tak jak powinien.

W każdym bądź razie, opisany mod, zmienił zachowanie auta w odczuwalny sposób, oczywiście najbardziej odczuwalny w torowych warunkach, no i na rondach ((((:

Auto jest dużo sztywniejsze, nie kiwa się na boki jak w serii, znacznien zredukowała się podsterowność. Zaczęła pracować dupa, ale w super (jak na te auto) przewidywalny i powtarzalny sposób, który naturalnie można kontrolować. W skrócie: polecam.

Mam nadzieję, że to stabilizator tyle daje, bo u mnie z samym zawiasem B12 rewelacji nie ma. Fakt, że ori zawieszeniem jezdziłem chyba 2 tygodnie i jeżeli zmiana zawiasu tyle daje, to ori musiało być tragiczne :)

« Dodane: 04.03.2013, 23:02 »

Oczywiście chodzi mi o podsterowność.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 10.03.2013, 22:51
Wrzucisz linka jakiegoś do tego staba ?
to będzie to  ?
http://www.focusrsparts.co.uk/focus-st-whiteline-anti-roll-bar-rear/prod_1261.html
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 10.03.2013, 22:58
24 mm czyli to http://j-w-racing.co.uk/product.php/7428/2700/whiteline_adjustable_24mm_rear_anti_roll_bar___ford_focus_st
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 10.03.2013, 23:32
;)
ale foto co wrzucałeś  to Elevate
http://j-w-racing.co.uk/product.php/8230/3169/elevate_25mm_rear_anti_roll_bar___ford_focus_st
czyli który stab masz bo już zbaraniałem
kupowałeś z jw racing ?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 11.03.2013, 10:19
upsss, zamówiłem go parę miesięcy temu. Rzeczywiście zamawiałem Whiteline w jw racing, ale sami mi napisali, żebym brał Elevate, bo to lepsza opcja. Także rzeczywiście przyszedł Elevate (((: Zapomniałem o tym.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 07.05.2013, 22:13
łącznik stabilizatora (prawy przód) poszedł na wieczne odpoczywanie. Obawiam się, że ori nie daje rady z nowym zawiasem, a może się mylę i to był czysty przypadek. Acha, urwał się przy ostrym upalaniu.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 09.05.2013, 17:54
wykresik. Ori program, stożek w dolocie, chinol intercooler, customowy decat.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/17945684/focusstwykres)

Pytanie do Heko. Będziesz we Wrocławiu na auto show. Może mi wykres wyprostujesz i aktuator Forg-a wsadzimy, bo się kurzy na półce. Jeśli będziesz to od razu się zapisuje.

Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 09.05.2013, 18:23
Stożek w końcu coś poprawia??
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 09.05.2013, 20:01
Zdrowa seria. Ja na podobnych gratach przed strojeniem mialem 254km i 340 momentu
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: heko w 09.05.2013, 20:27
...nie kumam skąd takie wyniki na serii???...zrobiłem tego trochę, i na takim setupie 230-238KM to max
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 09.05.2013, 20:35
...no ale wykres ecu project raczej nie kłamie ...? U mnie byl dodatkowo wydech przelot 3".
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: vtec w 09.05.2013, 21:00
u mnie wydech 3', ic i na serii 265KM i iles tam Nm ;)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 09.05.2013, 22:07
Heko: wszystko zależy jaką linijką się mierzy, w przypadku ECU Project to obciążeniówka i Foka na IVce hamowana. Gadałem z chłopakami, odnośnie tak wysokiego wyniku - zwalili na nawiew - to fakt grubo im tam dmucha z tych kanałów.
A ja wracam do tematu auto show wrocławskiego - będziesz tam, tak jak rok temu?

« Dodane: 09.05.2013, 22:11 »

a tak przy okazji to zupełnie przypadkowo wypluło mi to co ma ori STek III gen
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: heko w 09.05.2013, 23:50
..nie będę, a poza tym na strojenie turbobeny potrzebuję pól dnia, albo i dłużej
...ja mówię o pomiarach serii na DP i przelot 3" + IC na 6 biegu...mam 7,5KW nadmuch w odległości 70cm od auta, wic stosunkowo duże obciążenia i mocne dmuchanie...a tak a'propos, skoro RS Przemka wystrugałem na 370KM...to ciekawe ile by pokazał na tych  Dynoprojektowych obciążeniówkach ? :P
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 10.05.2013, 00:02
Mnie się wydawało, że moją foke hamowałeś na 5 biegu :)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: heko w 10.05.2013, 00:12
...hmmm, chyba masz rację, ale to dlatego że na serii trzymał speedlimiter
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 13.05.2013, 20:06
no i nakleiłem  :D

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/17945684/image.jpg)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: vtec w 13.05.2013, 21:02
kwestia gustu,
nie wygląda źle ;)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Venomus w 13.05.2013, 21:53
Dla mnie pomarańczka STkowa jest tak ładna, że nie potrzeba jej żadnych naklejek ;) Ale jak się właścicielowi podoba to najważniejsze :)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: holo w 13.05.2013, 22:31
Patrzę w kalendarz i coś mi nie gra. Dziś przecież nie jest 1.04. U nas na coś takiego mówi się "Kartuzy".
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 14.05.2013, 00:01
A u nas "Sosnowiec" :D

Według mnie lepiej wyglądało bez naklejek.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 14.05.2013, 00:35
Cytat: holo w 13.05.2013, 21:31"Kartuzy".
...łeee Panie to Ty pewnie z Kościerzyny , co ?
;)
Cytat: wilhelm w 13.05.2013, 23:01Według mnie lepiej wyglądało bez naklejek.
kwestia gustu , jest kontrowersyjnie , w kwestii detali zawsze się będziemy różnili !
Wilhem'owe Tomason'y też się wielu osobom nie podobały ...Vtec-owi nie podoba się RS-owa lotka , czego ja np nie kumam  itd...
mnie się podoba Towerowy felunek w graficie  8)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 14.05.2013, 09:12
wzory pasów pochodzą, z limitowanych, cywilnych wersji ford focus (wrc edition), które firmowo ford naklejał w ST i WRC, a które nawiązywały do barw oryginalnego wurca. Jako, że auto regularnie upalam oraz poleci na niego jeszcze trochę naklejek sponsorów postanowiłem je właśnie tak okleić.

http://www.worldcarfans.com/10703224694/ford-focus-st-wrc-edition-for-switzerland/lowphotos#0
http://newaudicars.blogspot.com/2010/02/ford-focus-rs-wrc-edition-limited-run.html
http://www.crash.net/world+rally/picturearchive/117259/1/photos

Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: baki w 15.05.2013, 23:05
Na drzwiach brakuje naklejki z numerem - trochę się przegryzie, nie jest źle, mi się podoba. Osobiście bym nie chciał na swojej bo w inną "mańkę" idę z autem ale na Twoim electric orange dobrze to wygląda.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 27.05.2013, 18:24
jak Was ciekawi jak zachowuje się autko na torze na moim obecnym setupie
LSD / B12 Pro Kit / Elevate / Semi Slick / 250 KM / 360 Nm

to link do krótkiego filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=J91ohUvZPw8

Admini: podmieniłem zdjęcie na serwerze (pare postów wyżej) i jakoś dziwnie się wyświetla (sprasowane). Prośba o poprawienie. Tu jest link jeśli jest potrzebny https://dl.dropboxusercontent.com/u/17945684/image.jpg

pozdro
Tomek
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: baki w 28.05.2013, 13:55
Cytat: TowerST w 27.05.2013, 17:24podmieniłem zdjęcie na serwerze (pare postów wyżej) i jakoś dziwnie się wyświetla (sprasowane)

auć, na filmie nie wygląda strasznie chyba obyło się bez strat?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 28.05.2013, 17:04
tym razem nic się nie stało, ale upalanie = koszty. Opony, felgi, zderzaki, obcierki, popękane deflektory, osłony nadkoli, ukręcone pólosie to taka lista na szybko. Z grubszych rzeczy tp wystrzelone pirotechniczne napinacze pasów po lądowaniu za hopką (dobrze, że poduszki nie strzeliły). Człowiek uczy się na błedach - teraz wyciągam bezpiecznik (((:

Na szczęście póki co omijają mnie poważniejsze tematy (dzwony, dachowanie, urwane koła itp.), a niestety to też jest w menu jakie podane jest na torze.

Oczywiście wszystko to pikuś przy tym ile frajdy daje upalanko  :D
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: vtec w 20.06.2013, 22:08
beznadziejna trasa, o ile można nazwać to trasą ...
Kielce, Ułeż, tam jest upalanie ;)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 28.08.2013, 11:11
czy ktoś wie dlaczego konfigurator tarcz Brembo (tył) pokazuje, że poliftowy ST mk2 ma na tyle 302 mm, a przedliftowy 280 mm? 302 mm to chyba tylko RS, a ST mk2 bez względu na rocznik 280.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 10.12.2013, 20:23
z kronikarskiego obowiązku dopisuję do mojego wątku informację, że padł mi silnik i na dniach zostanie wstawiony całkiem nowy z zerowym przebiegiem / data produkcji 03.2013.

Dlaczego padł? No cóż zahaczłem miską o tarkę, co odkryłem dopiero po ukończeniu przejazdu - niestety za późno )):


Zdam relację po montażu. Mam nadzieję, że nie będzie przygód.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 11.12.2013, 22:04
a skąd Ty Panie wytrzasnąłeś 2.5T z 2013 roku ?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: st-power w 12.12.2013, 08:24
Może stąd, że producent ma obowiązek zapewnić części przez 10 lat od zakończenia produkcji modelu.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 12.12.2013, 21:33
2.5T volvo robi cały czas
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 13.12.2013, 00:25
...no tak fakt , "mądry" Ford zrezygnował z tego motoru bo ponoć koszty adaptacji do nowych norm spalin Euro były za wysokie, no i mamy 2.0 ecoboost....ciekawe czemu dla Volvo nie były za wysokie !?!
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: MAG w 13.12.2013, 09:23
Bo to jest silnik Volvo, to go Volvo udoskonala.
Po co Ford miał płacić im za to, skoro w międzyczasie opracowywał Ecoboosta w szerokiej palecie pojemności i mocy.
Jak juz miał go gotowego, to podziekował Volvo za współpracę i zrezygnował z 2,5T.

Z ekonomicznego punktu widzenia bardzo sensowne postepowanie.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 13.12.2013, 09:50
Nie bardzo. Teraz takie mondeo  nie ma silnika o  liczbie cylindrów wiekszej niz 4.... a 5 lub 6 daje jednak więcej prestiżu,  smaczku i poprostu lepiej brzmi !
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: MAG w 13.12.2013, 14:07
Ford ma 3,5V6 EcoBoost i co?
Ma nawet 2,3EcoBoost o mocy chyba (nie chce mi sie etraz szukać) w okolicach 300KM.

Nie wprowadza ich do Europy jak na razie, chociaż w "hamerykanckim" Fusion, który jest mniej wiecej odpowiednikiem Mondeo w Europie, takie silniki są obecne.

Poza tym zobacz jak minimalny odsetek sprzedazy stanowi wersja EB 240KM i zastanów się jeszcze o ile więcej musiałby kosztować Mondek z V6 albo R5 pod maską - toż to byłyby regiony BMW serii5 (oczywiscie takiej bioedniejszej, ale jednak BMW).

W przedliftowym Mk4 silnik 2,5T zakupiony z Volvo był tanim ratunkiem dla Forda jesli chodzi o mocnego benzyniaka (po wycofaniu sie z V6), teraz jest w to miejsce 2,0T w dwóch wersjach mocowych i moge sie załozyć, że Ford dokładnie przeanalizował to od strony ekonomicznej.

Nawet jezeli traci z tego powodu jakąś niewielką grupę potencjalnych klientów szukajacych silnika wiecej niż 4-cylindtowego, to w zamian ma takich, którzy sie skuszą na oferujące lepsze osiagi i zapewniajace mniejsze spalanie silniki 2,0Turbo.




btw - ja tez bym chetnie zobaczył w Mondeo V6-tke (najlepiej uturbioną) - ale powiedzmy sobie szczerze - ilu klientów w Europie by sie znalazło gotowych wywalic gruuuuba kasę na Forda V6, skoro w podobnej cenie moga mieć BMW, Audi czy Merca, że o japońskich Lexusach czy Infiniti nie wspomnę.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: T w 13.12.2013, 17:17
Cytat: Kris1976 w 13.12.2013, 08:50Teraz takie mondeo  nie ma silnika o  liczbie cylindrów wiekszej niz 4... a 5 lub 6 daje jednak więcej prestiżu,  smaczku i poprostu lepiej brzmi!
Tyle, że Ford nie jest marką prestiżową i klienci czegoś takiego nie oczekują. Najlepiej widać to było po mizernej sprzedaży ST220. Poza tym silniki o większej pojemności gorzej wypadają w testach spalania, co jest teraz marketingowo ważne.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 13.12.2013, 19:40
właśnie odebrałem telefon, że dwumasę i sprzęgło trzeba wymienić przy okazji. Idę w komplecik od RSa. Muszę jakąś wymówkę na Wigilia Party znaleźć, bo nie będe miał na prezenty ((((((((((((((((:
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 15.12.2013, 22:22
Cytat: MAG w 13.12.2013, 13:07Nawet jezeli traci z tego powodu jakąś niewielką grupę potencjalnych klientów szukajacych silnika wiecej niż 4-cylindtowego
my tutaj na pewno jesteśmy w tej grupie  8)
Cytat: MAG w 13.12.2013, 13:07na oferujące lepsze osiagi i zapewniajace mniejsze spalanie silniki 2,0Turbo.
tańsze w produkcji - tak , ale mniej palące i lepsze osiągi - raczej nie ; poza tym ile kosztował mundek 2.5T a ile aktualnie kosztuje 2.0T ... czy to czasem nie są te same okolice ?
Cytat: Tomasz w 13.12.2013, 16:17Najlepiej widać to było po mizernej sprzedaży ST220.
...policja bardzo sobie chwiali ST220  :evil: a powiedział mi to miły policjant który mnie chwycił vectrą V6...cytuje "vectra szybsza ale mondeo dużo lepiej się prowadziło"


« Dodane: 15.12.2013, 22:23 »

Cytat: TowerST w 13.12.2013, 19:40
właśnie odebrałem telefon, że dwumasę i sprzęgło trzeba wymienić przy okazji. Idę w komplecik od RSa. Muszę jakąś wymówkę na Wigilia Party znaleźć, bo nie będe miał na prezenty ((((((((((((((((:
a jak to sprawdził mechanior ? na oko ?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 16.12.2013, 19:52
oko, ręka, może noga (:
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: T w 16.12.2013, 20:21
Cytat: Kris1976 w 15.12.2013, 21:22...policja bardzo sobie chwiali ST220  Evil a powiedział mi to miły policjant który mnie chwycił vectrą V6...cytuje "vectra szybsza ale mondeo dużo lepiej się prowadziło"
IMHO policja nie miała ST220 tylko zwykłe 3,0 V6.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: st-power w 16.12.2013, 22:51
Cytat: Tomasz w 16.12.2013, 19:21IMHO policja nie miała ST220 tylko zwykłe 3,0 V6.
Nie prawda w Ciechanowie mieli czarnego STka-ale długo się nim nie cieszyli,bo rozbili go po 2 tygodniach :D
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 16.12.2013, 22:52
W bielsku też był bodajże ST...
Najpierw silnik zajechali a potem rozbili go :D
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: T w 16.12.2013, 22:57
Cytat: st-power w 16.12.2013, 21:51Nie prawda w Ciechanowie mieli czarnego STka
Cytat: caqerr w 16.12.2013, 21:52W bielsku też był bodajże ST...
Taki w 100% prawdziwy, z pakietem? :)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: st-power w 16.12.2013, 23:18
Cytat: Tomasz w 16.12.2013, 21:57Taki w 100% prawdziwy, z pakietem? Smiley
Najprawdziwsze czarne ST-220-ehh jak ja do niego wzdychałem w tamtych latach-a dziś jak mnie na niego stać,to nie ma szans dorwać w idealnym stanie z II poliftu...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 21.01.2014, 20:53
Silnik wymieniony. Bez najmniejszych problemów przejechane 1000 km. W przyszłym tygodniu wymiana oleju i ceramizer. Skończę go docierać i zhamuję - zobaczymy co wypluje nowy T5 (rok produkcji 2013).

Koniec z upalaniem foki. Teraz będę bawił się porobioną Fiestą ST150  (((:
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: MAG w 22.01.2014, 15:10
Wpakowałeś słupek z Volvo? 

Cos trzeba było zmieniać/modyfikować, czy było p&p?

Pytam, bo pojawił się w ogłoszeniach S-Max z walnietym silnikiem i wypasem który mnie satysfakcjonuje i jak patrzyłem na allegro za silnikami, to tych ze znaczkiem Forda jak na lekarstwo (poza 3-ema sztukami tych z RS'a), za to do wziecia sa nówki sztuki (jeszcze nie montowane w aucie) właśnie z Volvo...
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 22.01.2014, 15:33
brałem od tego gościa http://allegro.pl/silnik-2-5t-b5254t3-t5-nowy-volvo-c70-s80-v70-xc70-i3826525659.html
Miał 40 takich silników. Potwierdzam są nówki nie śmigane. Jak nie potrzebujesz faktury to powinien z ceny zjechać.

Silnik w 98% p&p. Jest w nim jakieś niepotrzebne wyjście, które trzeba zaślepić, żeby oleju nie wywaliło na dzień dobry. I jakiś jeden czujnik przełożyć - pierdoły ogólnie. Oczywiście musisz mieć konkretnego mechanika, który to zrobi.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 22.01.2014, 17:46
A silnik jest kompletny? Turbo na miejscu itp.?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 22.01.2014, 17:56
to goły słupek z rozrządem. Ale wszystko NOWE!!!
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 23.01.2014, 15:32
a w Volvo ten silnik  nie miał paru koni mniej ? ;)
...jak pracuje funkiel nówka ? jakoś lepiej pieści uszy  :evil:
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: MAG w 23.01.2014, 18:26
210 w specyfikacji T5, a pierwsze miały 199 z tego co pamietam
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 23.01.2014, 23:09
ten miał iść do 258 KM wersji, ale słupek to jedno, a osprzęt, dolot, wydech i program to drugie. Za jakieś 2 tygodnie shamuję to wkleję wykres.

A silnik pracuje aksamitnie  :D
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 08.07.2014, 19:58
po włożeniu flex pipe-a Millteka, coś nie tak z pomarańczą. Może ktoś jest w stanie pomóc:

- wariuje na wolnych obrotach potrafi zejść do 500 i się dusić (czasem nawet poleci z wydechu czarna chmura)
- wywalił kontrolkę ESP / boost działa do 1/4 (więc jak strzelił tryb ochronny)
- komp znajduje błąd P2281 (nieszczelność pomiędzy MAFem, a przepustnicą)
- strasznie syczy przy załączonym turbo. Po skasowaniu błędu przez chwilę turbo się wkręca i jak jest doładowanie duże to jest uczucie, że te świszczenie leci gdzieś przez schowek pasażera (ten przy oklanach w kokpicie)

Przy aucie grzebało już pare osób (niesttey nie Fordziarze, ale dobrzy mechanicy). MAF jest sprawny i nie ma nieszczelności między MAF a przepustnicą. MAF wymieniałem (na nówkę oryginal jakieś 3 tysiące km temu). Zastanawiam się, czy to nie jest wina braku strojenia, a auto ma (ICek większy, dolot, decat i flexpipe) - tylko co do strojenia ma ten świst. Za wszelką pomoc będę wdzięczny.

Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 11.05.2015, 15:55
Jako, że chcę sprzedać pomarańczę, a w ogłoszeniach odsyłać do tego wątku uaktualniam informacje odnośnie auta.

Focus ST mk2 Face Lift (tapicerka skórzana + podgrzewane fotele).
Data prdukcji: 27.05.2008
VIN: WF0GXXGCDG8C59719

Jestem drugim właścicielem, przywieziony z Francji, miał lekkie wgniecenie nad lewym tylnym nadkolem.
U mnie od początku 2013 roku. Auto przez 1,5 roku służyło mi jako prywatne wozidło oraz samochód do zabaw na torze.
Na torze nie miałem z nim poważnych przygód czytaj wypadku, kolizji. Najpoważniejszym zdarzeniem był wystrzał pirotechnicznych napinaczy pasów po "skoku na hopce". Oczywiści zostało to naprawione.

Od strony mechanicznej tor dał autu w kość, dlatego "wszystko" zostało w nim wymienione (skrzynia, zawieszenie, silnik, turbo, sprzęgło). Po włożeniu nowego silnika (kupiony jako nowy / 0 km przebiegu) i turbo dałem sobie totalny spokój z zabieraniem auta na tor i kupiłem do tego celu Fiestę ST.

Auto tej zimy zostało na parkingu przyrysowane z lekkim wgnieceniem  (lewy błotnik przód i drzwi kierowcy). Choć wgniecenie było kosmetyczne to ASO (Ford Germaz) przyznało mi nowy błotnik i nowe drzwi. Przy okazji wymieniłem również przedni zderzak, który był już zmęczony oraz usunąłem boczne oklejenie WRC.

MODYFIKACJE:


Outside:

- oklejony dach (czarny mat),
- oklejona listwa nad grillem (czarny mat),
- oklejone ringi świateł przeciwmgielnych (czarny mat),
- pomalowane na czarno felgi (czarny mat),
- oryginalna lotka RS (czarny mat),
- ciemne lampy tył LED in.pro,
- logo ST na grillu,
- dołożone większe płetwy do tylnego dyfuzora (czarny mat),
- duże, czarne końcówki wydechu

Inside:

- skrzynia RS ze szperą Quaife LSD,
- sprzęgło spiek, jednomas (trzyma do 480 Nm )
- nowiutki silnik T5, rok produkcji 2013, aktualnie przebieg 17 tys. km / łączny przebieg auta 109 tysięcy
- dolot ITG z customową rurą i przegrodą,
- sterownik na boxie z RSa,
- mocowanie skrzyni Vibra Technics,
- customowe wzmocnione półosie (przeguby z RS500),
- stabilizator poprzeczny na tył Elevate,
- Bilstein B12 Pro Kit, przód zregenerowany w Zerkopolu 3000 km temu.
- poliuretany w zawieszeniu (nie założone),
- downpipe Milltek,
- customowy deCAT,
- customowy duży FMIC intercooler,
- tarcze tył i przód Brembo + klocki DS2000,
- przewody hamulcowe w stałowym oplocie Goodridge + RBF660,
- podwyższony lewarek dźwigni ręcznego,
- większe wtryski z RSa (nie założone),
- nowe DV (nie założone),
- chłodnica oleju z RSa,
- płyny Millersa,

Auto wystrojone i shamowane na 290/460.
500 km temu założone nowiutkie (r.prod 2015) opony letnie Dunlop Sportmaxx
500 km temu zalany Millers i wymienione filtry.

Auto jest zrobione z głową, świetnie wygląda i super jeździ. Z ewentualnych z mocnym akcentem na ewentualnych rzeczy do zrobienia to:

- sprzęgło jednomas przenosi lekkie wibracje i chyba docelowo lepszą opcją jest dwumas z RSa (dołączam ori sprzęgło ST z przebiegiem 1000 km więc trzeba się z jakimś handlarzem wymienić za dopłatą),
- pierwszy właściciel usunął z oryginalnych lamp silniczki i wsadził ksenony bez innych modyfikacji, od razu je wyciągnąłem i wsadziłem oryginalne żarówki, ale silniczków do regulacji nie ma.

Do auta dorzucam wtryski z RSa oraz poliuretany. Wystrojenie wtrysków to koszt 600 PLN w Ecuproject (oni stroili auto).

Aktualnie auto prezentuje się tak (kliknij, aby powiększyć):

(http://pics.tinypic.pl/i/00663/0sey2argporc_t.jpg)

(http://files.tinypic.pl/i/00663/njuxu9pq9ljb_t.jpg)

(http://files.tinypic.pl/i/00663/cn3dcdb0wpha_t.jpg)

(http://images.tinypic.pl/i/00663/n39kt8z06qdt_t.jpg)

(http://images.tinypic.pl/i/00663/9l67kf64st7o_t.jpg)

(http://images.tinypic.pl/i/00663/r2jbt6cnwsc5_t.jpg)


Powód wymiany zderzaka / błotnika i drzwi:

(http://images.tinypic.pl/i/00663/ytlplo2r27dw_t.jpg)

(http://images.tinypic.pl/i/00663/yrb05f7hqtdj_t.jpg)



Cena :  40 000 PLN (nienegocjowalna). Dla tych którzy chcą negocjować cena 43 000 PLN (((:




« Dodane: 12.05.2015, 13:29 »

poprawione zdjęcia, teraz po kliknięciu otwierają się duże:


(http://pics.tinypic.pl/i/00663/0sey2argporc_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/0sey2argporc)


(http://files.tinypic.pl/i/00663/njuxu9pq9ljb_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/njuxu9pq9ljb)


(http://files.tinypic.pl/i/00663/cn3dcdb0wpha_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/cn3dcdb0wpha)


(http://images.tinypic.pl/i/00663/n39kt8z06qdt_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/cn3dcdb0wpha)


(http://images.tinypic.pl/i/00663/9l67kf64st7o_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/9l67kf64st7o)


(http://images.tinypic.pl/i/00663/r2jbt6cnwsc5_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/r2jbt6cnwsc5)


Powód wymiany zderzaka / błotnika i drzwi:


(http://images.tinypic.pl/i/00663/ytlplo2r27dw_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/ytlplo2r27dw)


(http://images.tinypic.pl/i/00663/yrb05f7hqtdj_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/yrb05f7hqtdj)
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 13.05.2015, 19:14
Tower a te niezałożone  wtryski od RS-a sprzedaż ?
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 13.05.2015, 21:45
Przykro mi, ale nie ma takiej opcji.
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 08.08.2015, 14:14
nowa cena 36 000 PLN
Tytuł: Odp: Focus ST markII FL oranje
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 10.10.2015, 11:15
Sprzedana. Przesiadłem się na 1.3 CDTi (((:
Do zabawy został Gokart Fiesta ST150 więc plakietka ST przy nicku zostaje i się tak zastanawiam, czy przy nicku może się pojawić jednocześnie plakietka ST i RS. Bo jak nie to admin ma czas do marca / kwietnia to ogarnąć (((((((((: