witam wszystkich.
W końcu przedstawiam moją furkę. ST220 black panther z 2002 roku. Autko znane bo przede mną woził się nią Falubaz 1, który pomaga mi ogarnąć wszystko za co dziękuję. Od zawsze ST220 było moim małym marzeniem motoryzacyjnym :) i w końcu w tym roku doszedłem do wniosku że trzeba spełnić to marzenie. I mam :D :D Autko jak dla mnie idealne z wyglądu. Czarne jak smoła, bez żadnych dodatków chromowanych (oprócz relingów). Sportowe połączenie z rodzinnym kombi :) Pomimo przedliftu, konsola w środku moim zdaniem bardziej pasuje do ST-ka niż poliftowa ( dodaje surowości).
Auto trzyma się drogi jakby było przyklejone. Zawieszenie twarde ale bez przesady. A dźwięk..... miód, malina. V6 mruczy jak kotek;] ale jak trzeba pokazuje pazur na drodze. Nic tylko jeździć i cieszyć się;] Spalanie mam na poziomie 12-14 litrów ale też nie katuję (na razie) silnika. Uczę się go :D Moje przebiegi roczne to max: 6000km..więc raczej gaz jest nie opłacalny (chyba?). To by było tyle na teraz. pozdr
ps. parę fotek:
(http://imageshack.us/a/img407/2360/dscf7466m.jpg)
(http://imageshack.us/a/img41/6889/dscf7463b.jpg)
(http://imageshack.us/a/img855/4985/dscf7456k.jpg)
(http://imageshack.us/a/img255/9862/dscf7442.jpg)
(http://imageshack.us/a/img22/2161/dscf7458l.jpg)
Fajny zwierz:D
Piękny czarny potwór! :D
(jeszcze zmień sobie autko w podpisie ;) )
Cytat: wild_weasel w 03.03.2013, 15:07(jeszcze zmień sobie autko w podpisie Wink )
Faktycznie zapomniałem. Już poprawione.
W końcu się pochwaliłeś. :)
Gratulacje. :)
Gazu nie zakładaj przy takiej liczbie km.
Cytat: Essio w 03.03.2013, 17:29Gratulacje. Smiley
Dziękuję. Wiesz że miałem chrapkę na Twój, ale wybrałem kombi jednak.
Cytat: Essio w 03.03.2013, 17:29Gazu nie zakładaj przy takiej liczbie km.
Otóż to ale wolałem się spytać ;)
A wiem, że miałeś chrapkę. ;)
Najważniejsze, że już masz black panther.
Przy takim przebiegu, koło dwóch lat się zwróci instalacja.
8) Nie Cię wozi szybko i bezpiecznie.
(http://img708.imageshack.us/img708/6060/st220.jpg)
Cytat: Falubaz 1 w 04.03.2013, 22:50Nie Cię wozi szybko i bezpiecznie.
Rozumiem że miało być: NIECH? :D :D Spoko. Też mam taką nadzieję ;)
Cytat: bishop w 05.03.2013, 08:55
Rozumiem że miało być: NIECH? :D :D Spoko. Też mam taką nadzieję ;)
Tak. Przepraszam za literówkę. niech Cię wozi bezpiecznie.
Spot który odbył się tydzień temu. Sseebbaa1 - srebrny ST, Falubaz1 - szary boxer TDCI i mój czarnuch.
(http://imageshack.us/a/img854/4964/foto5fa.jpg)
(http://imageshack.us/a/img255/6804/foto4go.jpg)
(http://imageshack.us/a/img268/4406/foto3ot.jpg)
(http://imageshack.us/a/img833/1570/foto1wp.jpg)
(http://imageshack.us/a/img843/8835/foto2eg.jpg)
fajne bryki co tu dużo gadać:D
Musimy jeszcze zorganizować jakiegoś spota na szybko (tak jak ten na zdjęciach)!
Ja spróbuję się trochę ogarnąć i może na początku czerwca coś zrobimy. Wcześniej raczej nie dam rady, bo jakoś wszystkie weekendy zajęte.
A ST220 nawet w kombi :) duuużo lepiej prezentuje się od zwykłego MK3.
Będę jeszcze raz musiał posłuchać Twojego wydechu, bo chodzi mi po głowie wymiana wydechu - na delikatnie głośniejszy czyli tak jak u Ciebie.
Mam wrażenie, że w moich tłumikach powoli pojawiają się jakieś przedmuchy i czeka mnie albo naprawa albo od razu wymiana na coś bardziej basowego.
Chętnie też przejadę się z Tobą gdzieś na trasie, bo pod obciążeniem przy przyśpieszaniu to jednak dźwięk jest wyraźniejszy niż podczas przygazówek na parkingu. A ja miałem okazję Twojego ST posłuchać tylko podczas tego naszego ostatniego spotkania na parkingu.
Jakiej firmy masz tam wydech, bo już nie pamiętam?
Wersja kombi jest najlepsza i najbardziej praktyczna czy to jest wersja st czy classic :P
Eeeee.
Ja mam B5Y i taki mi właśnie najbardziej się podoba.
Ale to tylko moje zdanie.
Myślę, że kombi w ciemnym kolorze jeszcze ujdzie - czarne wyszczupla hahaha !
Każdy ma to co lubi i niech tak zostanie :P
Kolejne moje auto napewno tez będzie miało nadwozie kombi:D:D:D
Cytat: sseebbaa1 w 09.05.2013, 14:12Musimy jeszcze zorganizować jakiegoś spota na szybko
Jak najbardziej jestem za!
Cytat: sseebbaa1 w 09.05.2013, 14:12Jakiej firmy masz tam wydech, bo już nie pamiętam?
Ulter
Cytat: sseebbaa1 w 09.05.2013, 14:12Ja spróbuję się trochę ogarnąć i może na początku czerwca coś zrobimy. Wcześniej raczej nie dam rady, bo jakoś wszystkie weekendy zajęte.
Ja też maj mam zapchany... remont w domu.
A co do tego czy kombi czy nie kombi... wszystkie ST ładnie wyglądają;]
Seba, Twój srebrny taki biznesowy jest, a mój cały czarny taki hm...bandziorowaty :D
bishop, skoro bandziorowaty to powinieneś czarną folię w bagarku wyłożyć:) Z taką przestrzenią mógłbyś "ich" parami wozić...;)
Mam pytanie. Czy ktoś może powiedzieć co za alternator siedzi w naszych ST220? Jakiś nr seryjny? może ktoś montował jakiś zamiennik itp.?
Wiem tyle, że są dwa typy, które różnią się ilością pinów we wtyczce - dwu lub trzy pinowe.
Aby wymienić trzeba silnik opuścić. No i jak poszedł altek to mógł uszkodzić wiązkę. Tyle wiem, ja u sibie miałem wersję z dwoma pinami.
Cytat: Essio w 27.09.2013, 12:45różnią się ilością pinów we wtyczce - dwu lub trzy pinowe.
No właśnie. Dlatego chciałbym się upewnić.
Cytat: Essio w 27.09.2013, 12:45Aby wymienić trzeba silnik opuścić.
$%%^%^@@&&~!!! Poważnie? eee..teraz to się podłamałem.
Wg. mądrej książki alternator wyjmuje się poprzez demontaż:
- prawego koła,
- blachy ochronnej,
- paska klinowego,
- osłony przeciwbłotnej,
- przegubu poprzecznego drążka kierowniczego
i po tych zabiegach mamy możliwość wyjęcia alternatora.
Eeeeejjjjj...
Popsułeś zabawę!
A już myślałem, że Seweryn będzie silnik wyciągał :D :D :D :D
Wierzyć mi się nie chciało że trzeba silnik wyciągnąć aby dostać się do alternatora. Dzięki.
Cytat: sseebbaa1 w 27.09.2013, 15:58A już myślałem, że Seweryn będzie silnik wyciągał
Jest tu jakiś cwaniak? :D
Parę nowych gratów zakupiłem:
(http://img855.imageshack.us/img855/1645/kbk6.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/855/kbk6.jpg/)
(http://img594.imageshack.us/img594/210/gmwj.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/594/gmwj.jpg/)
Szukam teraz tarcz i klocków ATE.
A poniżej parę fotek czarnucha:
(http://imageshack.us/a/img812/7056/8u9u.jpg)
(http://imageshack.us/a/img826/3485/fiu9.jpg)
(http://imageshack.us/a/img854/1435/l8zg.jpg)
(http://imageshack.us/a/img801/4144/g4pf.jpg)
(http://imageshack.us/a/img20/1478/88sw.jpg)
Dobra inwestycja w te zaciski!
Krokowy Ci siadł?
Cytat: sseebbaa1 w 05.10.2013, 17:19Krokowy Ci siadł?
Tiaa... buczy i latają obroty na wolnych. Z tego co pamiętam był już dwa razy czyszczony więc pomyślałem że czas zmienić.
Sorki o zrzucie silnika w temacie altka. Jednak roboty jest trochę.
W rekompensatę mam dwa krokowce, które leżą i się kurzą. ;)
Pisz... kiedy je mam dowieź... ;)
Miałem taki objaw... podczas jazdy obroty same wzrastały.
U mnie problemem nie był krokowiec tylko stare przewody gumowe, które brały lewe powietrze.
Cytat: Essio w 06.10.2013, 19:02Sorki o zrzucie silnika w temacie altka.
luzik.
Cytat: Essio w 06.10.2013, 19:02W rekompensatę mam dwa krokowce, które leżą i się kurzą.
O cholera... a ja już kupiłem nówkę :E
Cytat: Essio w 06.10.2013, 19:02Sorki o zrzucie silnika w temacie altka. Jednak roboty jest trochę.
W rekompensatę mam dwa krokowce, które leżą i się kurzą.
Pisz... kiedy je mam dowieź...
A mi zostawił padniętego :D
Cytat: caqerr w 06.10.2013, 23:09
A mi zostawił padniętego :D
Wypraszam sobie.
Miałeś nówkę. Jako, że wszyscy mechanicy mówili o krokowcu to nowy zakupiłem. U mnie problemem nie był krokowiec tylko lewe powietrze. I zostały mi dwa. Jeden mój i jeden od Nerona kupiłem.
O to dobrze wiedzieć bo chciałem od krokowca zacząć... :D
Zatem chyba gdzieś dalej lewe menda ssie :D
Kombi po wymianie cewki, kabli zapłonowych i krokowca. Falowanie ustało. Jako że zima nadchodzi, fura dostało zimówki. Blizzak LM-25V 225/40 R18. Używki.
(http://imageshack.us/a/img21/6025/hpsr.jpg)
W listopadzie przeszedł przegląd i się wozi dalej.
(http://imageshack.us/a/img401/9421/w4j8.jpg)
Upgrade hamulców w toku...nadal.
Ładnie... Podoba mi się. Kolejny ST na 18" na zime.
Nie to co na spocie focusów ostatnio. Na 7 fok, 4 były na stalówkach :x :pig: :stupid: ;)
Cytat: caqerr w 07.12.2013, 12:35Kolejny ST na 18" na zime.
St musi ładnie wyglądać. Nawet w zimie :D. A oryginalne alusy z ST są wytrzymałe. Dadzą radę i zimie;]
Bardzo słusznie!
Też nie wytrzymałbym widoku eSTeka na szesnastkach.
A dzięki ładnym felgom tym bardziej będzie się wyróżniał w zimie spośród innych samochodów.
No i życzę bezpiecznej jazdy na tych Bridgestonach!
Cytat: bishop w 07.12.2013, 14:01St musi ładnie wyglądać. Nawet w zimie Cheesy.
Popieram te auta tracą swój urok krzywdząc je mniejszymi kółkami i w dodatku gorzej się wówczas prowadzą,
Bishop-słuszna decyzja.
Cytat: bishop w 07.12.2013, 14:01A oryginalne alusy z ST są wytrzymałe. Dadzą radę i zimie;]
Są są... Ale ja i tak wolałem dać inny komplecik na zime...
Aczkolwiek jak teraz na to patrzę to... masakra. Bardziej mi się podoba na wzorze poliftowego RS'a niż na ori STkowych :o
Cytat: caqerr w 07.12.2013, 12:35Nie to co na spocie focusów ostatnio. Na 7 fok, 4 były na stalówkach
ja mam 17 zimowe :P hyhy
Panowie i Panie mam pytanie. Jaki akumulator siedzi w ST220? Ja mam 60Ah ale również czytałem że zalecane są 72Ah. Dziś mi się rozładował. Tzn. mam nadzieje że to aku. Objawy to po przekręceniu kluczyka, zegary na maksa w prawo i słychać cykanie. Samochód stał 3 dni bez ruszania. Już miałem podobną sytuację. Po naładowaniu aku wszystko było ok do dziś.
Ja mam bodajże 60Ah i jest ok :P
72aH to mam w Alfie, dizlu.
Co prawda w starym ST200 miałem 74Ah ale nie jestem pewien czy taka poj. jest konieczna ;)
Na zapas może być ale nie musi :p
Jest mały ból. St po wymianie akumulatora ale wcozraj zaczęła się palić kontrolka od ładowania. Zauważyłem że zapala się po włączeniu dmuchawy. Zbieg okoliczności? Druga sprawa. To po wciśnięciu sprzęgła, obroty idą na dosłownie sekundę w górę i zaraz wraca wszystko do normy. Świece, cewka, kable, krokowiec wymienione na ori parę miesięcy temu. Czyżby jakaś nieszczelność. A i przed chwilą jak parkowałem to obroty zaczęły mi falować i zgasł parę razy. Wiem że to wróżenie z fusów ale może ktoś podpowie.
odepnij krokowca(bocznikowy) na odpalonym i zobaczysz... jak zgaśnie to powinno być ok, jak nie zgasł, gdzieś jest nieszczelność...
a co do pierwszej , sprawdź napięcie ładowania aku pod obciążeniem, czyli włączasz wszystko co można i sprawdzasz jakie jest napięcie, a potem bez obciążenia, i musi być bardzo podobne
Pomijając sytuacje oczywiste (martwy alternator itd.) kontrolka ładowania może zapalać się chwilowo gdy obroty silnika spadają zbyt mocno na biegu jałowym, np. właśnie podczas włączania dodatkowych urządzeń, a przyczyną jest najczęściej zawór bocznikowy lub, paradoksalnie, lewe powietrze.
Parę dni temu ładowanie alternatora było sprawdzane. Około 13,8V. Chyba trochę za mało. Kontrolka ładowania świeciła się także podczas szybkiej jazdy ale najczęściej przy załączonej dmuchawie. Nie zauważyłem aby na biegu jałowym świeciła się. Dziwi mnie te gaśnięcie. Miałem taki objaw ale wymiana krokowca rozwiązała sprawę. Ale widzę że znów jest problem.
Co do ładowania z Mondeo mk3 to osobiście nigdy nie widziałem więcej, a miałem już 3 alternatory i akumulatory. Co do ładowania to rzeczywiście objawy są dziwne. Może coś nie tak z elektryką jako taką? Ale w tym temacie niestety bardziej konkretnie nie pomogę, bo to nie moja domena. Jest jeszcze jedna rzecz, która może skutkować problemami z ładowaniem -- ślizgający się pasek alternatora.
ładowanie masz sprawdzić teraz, nie parę dni temu ;)
Niestety mam tylko tester diodowy :} :} :} :P Pokazuje ładowanie alternatora między 13,2 a 14,5 i czyli w sumie nic nie wskazuje. Po sylwestrze jestem umówiony do mechanika na sprawdzenie altka. Martwią mnie tylko te wahania obrotów a jeszcze od wczoraj te gaśnięcie po odpaleniu. Muszę przygazować aby nie gasł. Zauważyłem jeszcze jedno. Przy rozruchu pierwszym obroty skaczą na około 1200-1500....by po 2-4 sekundach spadają do 800. To jest prawidłowe? A co do odpięcia krokowca. Nigdy tego nie robiłem :} :} więc się chce upewnić. Po prostu odpalić auto i odłączyć przewody od zaworu?
Cytat: bishop w 26.12.2013, 11:26A co do odpięcia krokowca. Nigdy tego nie robiłem Embarrassed Embarrassed więc się chce upewnić. Po prostu odpalić auto i odłączyć przewody od zaworu?
najpierw podnieś maskę :D odpal mondka, odepnij wtyczkę od krokowca, jak zgaśnie w teorii jest ok, jak nie zgaśnie to gdzieś jest dziura i łapie lewe powietrze ;)
« Dodane: 26.12.2013, 13:01 »
Cytat: WojtasS w 26.12.2013, 12:01najpierw podnieś maskę Cheesy odpal mondka, odepnij wtyczkę od krokowca, jak zgaśnie w teorii jest ok, jak nie zgaśnie to gdzieś jest dziura i łapie lewe powietrze Wink
Operacja się udała. Tzn. Po odpięciu krokowca, silnik zgasł. W teorii jest ok ale w praktyce obroty skaczą lekko przy wciśnięciu sprzęgła. Kontrolka ładowania też w sumie jak chce się zapala lub nie. Dziś jeździłem po mieście i zero kontrolki.
ja bym typował szczotki na altku
Auto umówione po 2 stycznia do mechanika. Zobaczą w jakim stanie alternator. Mam pytanie. Ostatnio coś zaczęło mi buczeć w okolicach kierownicy. Brzmi to jakby wentylator. Doczytałem się że to czujnik temp. wewnętrznej. Ktoś może to wymieniał? Jak się dostać do tego ustrojstwa?
zdejmujesz mały schowek po lewej stronie kierownicy
odkręcasz 4(chyba) śrubki plastiku pod kierownicą
uważasz na zaczepy... trzeba dość mocno szarpnąć z czuciem... i na odwrocie tego plastiku masz ów czujnik przymocowany na kabelku ;) możesz go wyciągnąć i wyczyścić (pewnie pełno kurzu będzie) lub wymienić jak nie pomoże czyszczenie
Cytat: bishop w 27.12.2013, 13:45
W teorii jest ok ale w praktyce obroty skaczą lekko przy wciśnięciu sprzęgła.
To wina będzie w sparciałych gumach, to samo miałem. Wciskałem sprzęgło a obroty rosły. Teraz tylko trzeba znaleźć gdzie bierze lewe powietrze.
Auto u mechanika. alternator wyjęty. Czekam na wiadomość.
Cytat: Essio w 03.01.2014, 10:43To wina będzie w sparciałych gumach
Też tak podejrzewam. Mam nadzieje że znajdą przyczynę.
Oby przy alternatorze nie trzeba było wymienić wiązki.
Co do gum to jest ich chyba trzy. Także mechanik musi dobrze poszukać. U mnie dopiero trzeci ogarnął temat. Wszyscy na krokowca zganiali.
Padł regulator napięcia. Wymieniony i sprawdzony. Jak na razie razie zero kontrolki.
Cytat: Essio w 03.01.2014, 11:02Także mechanik musi dobrze poszukać.
Co do nieszczelności niestety nic nie znaleźli;/
Kolego!
Co tak cicho?!
Na początku października 2013 kupiłeś zaciski od Focusa ST i co?
Już połowa kwietnia, pogoda lepsza, prędkości większe, a ja nie widzę żebyś chwalił się nowymi hamulcami...
No i co w końcu wyszło z Twoimi przygodami z elektryką w eSTeku? Czy obroty dalej wariują?
Zaciski czekają. Inne priorytety były i musiałem upgrade przesunąć czytaj odłożyć. Ale wydaje się że w maju w końcu skończę to ;]. Z elektroniką dawno sobie poradziłem. Wymiana regulatora napięcia w altku i wszystko wróciło do normy. W maju czeka mnie wymiana oleju. Co do dalszych opcji to chciałbym przyciemnić szyby i pomalować alusy na czarno. A tak ogólnie to leję benę i cieszę się dźwiękiem V6;]
Wczoraj wymieniłem olej razem z filtrem. Valvoline 5W40 plus płukanie plus zalanie ceramizerem. Dziś jadąc w małym korku, zobaczyłem lekki dymek spod maski. Podniosłem maskę, lekki zapach spalonego oleju poczułem przy mocno nagrzanym silniku. Możliwe że przy nalewaniu parę kropel spadło na głowicę i może zaczęło parować. Seba podał podobną diagnozę;] Po ostygnięciu i ponownej jeździe nie zauważyłem dymu ale za to zauważyłem że nie włączają się wentylatory. To trochę dziwne bo często przed wymianą oleju się załączały przy większym obciążeniu. Pytanie mam: jest jakiś test na wentylatory? Można jakoś wymusić pracę ich?
ps. aha... sprężarka od klimy przecieka. Za tydzień na warsztat;/
Te wentylatory to żyją własnym niezbadanym życiem :)
Czasami zaraz po uruchomieniu (np. po zaledwie kilku sekundach) kompletnie zimnego silnika włączają się - chociaż przecież nie mają jeszcze co schładzać.
Testu na wentylatory niestety nie znam. Ale można oczywiście podłączyć je bezpośrednio do akumulatora w celu sprawdzenia czy same silniki elektryczne nie są uszkodzone. Z tym że to nie da odpowiedzi czy ewentualnie są jakieś błędy w sterowniku czy uszkodzone kable.
Cytat: sseebbaa1 w 15.06.2014, 11:36Czasami zaraz po uruchomieniu (np. po zaledwie kilku sekundach) kompletnie zimnego silnika włączają się - chociaż przecież nie mają jeszcze co schładzać.
Wentylator (jeden) włącza się zawsze, gdy działa klimatyzacja. Jak nie działa, to powyżej jakiejś temperatury, ale nie pamiętam w tym momencie jakiej. Drugi dołącza w okolicach 100 stopni.
Pytanie mam: Czy kompresor od klimy w ST220 jest taki sam jak we wszystkich mondeo mk3?
W 2,5 i 3,0 są takie same, a w każdym razie miałem obydwa.
To że z V-ki będzie pasował, to w sumie można się domyślać (chociaż dobrze, że Tomasz to potwierdził).
Ale czy z innych (popularniejszych) wersji silnikowych będzie pasował?
Informacja może przydać się w przyszłości.
niby w inter cars'ie pokazuje że te są takie same do 2.0 bezn i st220
Osobowe / FORD / MONDEO III kombi (BWY) / ST220 - 226 KM / Kompresor klimatyzacji
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3218171318330-NIS89228-kompresor-klimatyzacji.html
Osobowe / FORD / MONDEO III kombi (BWY) / 2.0 16V - 146 KM
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3218171318330-NIS89228-kompresor-klimatyzacji.html
Pytanie mam:
http://kaczal.wrzuta.pl/audio/9Ly0wZbExjp/plik_audio_18_mondeo_zawiecha
co to może być za dźwięk? Pojawia się z prawej strony z przodu. Zazwyczaj na rondzie, jak skręcam w lewo przy większych prędkościach. Jak jadę na wprost nie ma tego dźwięku.
Auto oddane do mechanika. Werdykt: Taki dźwięk wydaje... opona! Łożyska są ok. Kurde nie znam się na tym ale lekko się zdziwiłem. Co może być z oponą jeżeli wydaje taki dźwięk?
« Dodane: 06.08.2014, 10:05 »
Ok, kolejny wpis do dziennika. Podjechałem wczoraj do oponiarzy. Pojeździli autem i stwierdzili: Początek końca łożyska. Uparłem się jednak na zmianę opon tył na przód. I jak ręką odjął. Zero dziwnych dźwięków. Dziwne. Testuję jeszcze ale na pewno jest zmiana na plus.
Kolejny wpis.
Auto dostało nowy olej, filterek. Dolałem ceramizer.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/DSCF8951.jpg)
W końcu zakończyłem upgrade hamulców z foki ST.
Tarcze zimermanny CoatZ (Trochę zabawy było z nimi, bo dwa razy dostałem złe tarcze a w sumie i tak na końcu musiałem gdzie indziej kupić tarcze bo okazało się że jednak takich nie mają).
Klocki: Ate Ceramic. Seebaa pewnie skomentuje że beee :pig: Dają radę przy mojej jeździe.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/DSCF9099.jpg)
Zaciski pomalowane ale chyba malarz dał ciała bo już widzę odpryski :mad:
Póżniej dodam fotki jak to wygląda na aucie.
No i parę dni temu muł dostał regenerowane sprzęgło i dwumasę i resztę rzeczy związaną z taką wymianą. Zmiana na lepsze. Auto lepiej się zbiera a sprzęgło działa idealnie.
Dodatkowo katalizatory się kończą ale przyznam się że nie wiem co z tym zrobić. Szukam alternatyw.
Ostatnio kupiłem "smar" do czyszczenia aluminium i dziś zabrałem się za kolektor który poprzednik w pocie czoła spolerował.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/DSCF9436.jpg)
To tyle.
ps. zaczynam powoli odkładać na fokę ST :evil:
Cytat: bishop w 30.08.2014, 22:12Auto dostało nowy olej, filterek. Dolałem ceramizer.
To mi się podoba!
5W40 (zamiast 5W30) oraz ceramizer Liqui Moly. Lepiej być nie może!
Cytat: bishop w 05.08.2014, 13:10Klocki: Ate Ceramic. Seebaa pewnie skomentuje że beee Dają radę przy mojej jeździe.
Ej nie przesadzaj :)
Mówiłem Ci już przecież, że dla Ciebie dadzą radę
(wiem, :pig: ze mnie. Ale przecież Ty naprawdę spokojnie jeździsz)
Cytat: bishop w 30.08.2014, 22:12Ostatnio kupiłem "smar" do czyszczenia aluminium i dziś zabrałem się za kolektor który poprzednik w pocie czoła spolerował.
Ślicznie. Zazdroszczę.
Ale wprowadziłbym jeden mały mod do tego...
...obróciłbym korek oleju o 180 stopni :stupid: :stupid: :stupid:
Cytat: sseebbaa1 w 30.08.2014, 21:43To mi się podoba!
5W40 (zamiast 5W30) oraz ceramizer Liqui Moly. Lepiej być nie może!
Działanie ceramizera nie da się odczuć ale pewnie nie zaszkodzi.
Cytat: sseebbaa1 w 30.08.2014, 21:43Mówiłem Ci już przecież, że dla Ciebie dadzą radę
(wiem, Pig ze mnie. Ale przecież Ty naprawdę spokojnie jeździsz)
Muszę się kiedyś karnąć po Gorzowie z Tobą i zobaczyć jak Ty to robisz że mandatu jeszcze nie dostałeś. :evil: :evil:
Cytat: sseebbaa1 w 30.08.2014, 21:43"smar" do czyszczenia aluminium
Powiem Ci że "smar" czyni cuda. Zastanawiam się jaki da efekt jakbym zastosował go na feldze.
Cytat: sseebbaa1 w 30.08.2014, 21:43...obróciłbym korek oleju o 180 stopni Stupid Stupid Stupid
To jest zdjęcie poglądowe jakby kto szukał części w ASO o nr 710 :D.
Cytat: bishop w 31.08.2014, 09:54jakby kto szukał części w ASO o nr 710
Podobno to autentyczna historia z kobietą w warsztacie!
Niezłe jaja.
Cytat: bishop w 30.08.2014, 22:12ps. zaczynam powoli odkładać na fokę ST
Ale chwila, chwila!
Tyle kasy ładujesz, a mimo to chcesz pozbyć się jednego cylindra?
:ghost: :ghost: :ghost: :ghost: :ghost: ;(
Cytat: sseebbaa1 w 01.09.2014, 11:51Ale chwila, chwila!
Tyle kasy ładujesz, a mimo to chcesz pozbyć się jednego cylindra?
Zanim ja uzbieram na fokę to zapewne jeszcze parę lat pojeżdżę mułem.
ps. Mały tuning: Muł dostał czarne kierunkowskazy.
Dziś muł dostał nowy filtr powietrza pipercross. Mieliście też trudność z założeniem? Za duży od oryginału o jakiś 2mm i trzeba było lekko podciąć. Poza tym nic ciekawego. Zimówki założone, czekam na zimę. fotka telefonem więc szału nie ma.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/DSC_0057.jpg)
Cytat: bishop w 29.11.2014, 15:25Mieliście też trudność z założeniem?
też miałem trudności ;)
Pytanie mam. Dziś czarnuch mi zaświrował i nie odpalił. Otworzyłem autko normalnie, włożyłem kluczyk do stacyjki i... choinka, wskazówki na zegarach w prawo, reset zegarów i cykanie oraz przygasanie świateł. Stawiam na rozrusznik, ale czy awaria rozrusznika ma wpływ na takie akcje z zegarami itp? Dodam że akumulator i regulator napięcia był wymieniany rok temu dlatego myślę że to awaria rozrusznika. Dodatkowo czytałem że padnięta dwumasa lubi też "zepsuć" rozrusznik a taką wymieniałem z pół roku temu.
To jednak wygląda na brak prądu. Objawy jak przy słabym akumulatorze.
Obecne akumulatory to jednorazówki, więc to sprawdź w pierwszej kolejności.
No i sprawdź po prostu kable, bo gdzieś coś nie styka (jeśli aku OK).
Może mase zgubiłeś ;)
Próbowałeś odpiąć aku i podłączyć ponownie? Coś pomogło? Sprawdź czy nie grzeją się klemy - dosłownie 2 tygodnie temu miałem problem z fragmentem wiązki "+".
Cytat: bishop w 19.02.2015, 09:24
Pytanie mam. Dziś czarnuch mi zaświrował i nie odpalił. Otworzyłem autko normalnie, włożyłem kluczyk do stacyjki i... choinka, wskazówki na zegarach w prawo, reset zegarów i cykanie oraz przygasanie świateł. Stawiam na rozrusznik, ale czy awaria rozrusznika ma wpływ na takie akcje z zegarami itp? Dodam że akumulator i regulator napięcia był wymieniany rok temu dlatego myślę że to awaria rozrusznika. Dodatkowo czytałem że padnięta dwumasa lubi też "zepsuć" rozrusznik a taką wymieniałem z pół roku temu.
Miałem to samo, akumulator na 100 procent ;)
Po sprawdzeniu miernikiem mam między 11,5 a 12V. Podładuje i zobaczę co dalej. Tylko dziwi mnie że tak szybko padł. Kupiłem w grudniu 2013. Aku Bars silver 12V 62Ah.
Cytat: bishop w 19.02.2015, 16:41
Po sprawdzeniu miernikiem mam między 11,5 a 12V. Podładuje i zobaczę co dalej. Tylko dziwi mnie że tak szybko padł. Kupiłem w grudniu 2013. Aku Bars silver 12V 62Ah.
ani mnie nie strasz, sam taki kupiłem siostrze :D
ale chyba masz gwarancje 2 lata, nie ? ;)
« Dodane: 19.02.2015, 16:53 »no i oczywiście sprawdź czy coś Ci nie ciągnie na lewo prądu. Też się to często zdarza ;)
Jaką poj. aku masz ?
Cytat: caqerr w 19.02.2015, 16:53Jaką poj. aku masz?
62Ah. Co do gwarancji to jest na dwa lata ale nie wiem jak to uwzględniają.
« Dodane: 19.02.2015, 17:21 »Ok, już wiem. Rozmawiałem z firmą która mi sprzedała aku. Mam podładować przez noc, podjechać do nich jutro. Oni zabierają go (dają zastępczy) i w ciagu 48h orzekają przyczynę. Albo aku albo ucieka gdzieś prąd.
« Dodane: 20.02.2015, 09:52 »tiaaa.... chyba sam jestem przyczyną rozładowania aku;/ Ponad 2 tygodnie jeździłem z podpiętym OBD na bluetooth. Zapomniałem całkiem o tym. :stupid: :stupid: :stupid:
Co ma do tego obd ? Ja od pół roku jeżdżę z podpiętym obd i nic się nie dzieje.Jak zapłon jest wyłączony to na złączu nie ma napięcia
A ja gdzieś czytałem (nie pamiętam gdzie), że taki bezprzewodowy ciągnie stale prąd. Wydaje mi się, że nawet użytkownicy przestrzegali przed zostawianiem wpiętego Elma. To ja bishopowi powiedziałem, że to mogło rozładować aku, bo takie miałem wcześniej informacje. Ale teraz to już sam nie wiem.
Muszę poszukać tej informacji.
Seba już wczoraj przeglądałem sieć w poszukiwaniu wiadomości na ten temat. Faktycznie raz piszą że rozładowuje raz ktoś jeździ non stop i nic nie ma.
« Dodane: 20.02.2015, 23:25 »
znalazłem stronę: http://www.geex-files.pl/2013/05/elm-327-mini-bt-i-torquepro-sam.html
i na końcu są wady:
"Wady? Patrząc na niewygórowaną cenę i wysoką funkcjonalność powyższego zestawu, w zasadzie zasadnicza wada jest tylko jedna: interfejs ELM pobiera prąd z akumulatora nawet przy wyłączonym zapłonie, dlatego trzeba go odłączać od złącza OBD II przed każdym dłuższym postojem samochodu, aby uniknąć rozładowania akumulatora. "
Mam dokładnie taki sam elm. Ktoś może potwierdzić?
Wersja letnia. Zawsze chciałem mieć czarne "gangsterskie" auto :P:P:P Przyciemniłem szyby i fele poszły do malowania. Mi się osobiście bardzo podoba :D i jaram się jak małe dziecko.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/DSCF0012.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/DSCF0012.jpg.html)
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/DSCF0016.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/DSCF0016.jpg.html)
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/DSCF0015.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/DSCF0015.jpg.html)
Mi osobiście jakoś to nie pasi...
Jest OK. Uważam, że te konkretnie felgi wyglądają lepiej czarne, tak jak to zrobiłeś, niż w oryginalnym ich malowaniu.
Czarny maskuje te ozdobniki na końcu ramion (przy samej krawędzi felgi), które nie są ładne i pomniejszają optycznie felgę.
Po zamaskowaniu bardziej już przypominają fenomenalne felgi Volvo R :love:
Ale jak światło się odbija to widać, że ramiona felgi są krótsze (właśnie przez te niepotrzebne ozdobniki) i nie sięgają krawędzi felgi.
A szkoda.
Teraz trzeba chyba tylne zaciski hamulcowe machnąć na kolor, co? Ja u siebie zresztą też muszę tak zrobić :)
Cytat: sseebbaa1 w 18.04.2015, 13:18ramiona felgi są krótsze (właśnie przez te niepotrzebne ozdobniki)
Fakt, szkoda że nie zrobili prostych felg jak volvo R ale i tak wygląda to nieźle. Cena tych alu jest o połowę mniejsza od R więc musiałem iść na kompromis:D
Cytat: MAG w 18.04.2015, 12:54Mi osobiście jakoś to nie pasi...
spoko, wybaczam :D
« Dodane: 18.04.2015, 13:28 »Cytat: sseebbaa1 w 18.04.2015, 13:18Teraz trzeba chyba tylne zaciski hamulcowe machnąć na kolor, co?.
Też tak pomyślałem od razu;] Teraz je bardziej widać.
To teraz tylko relingi zmienić na czarne :p
Cytat: caqerr w 18.04.2015, 13:32
To teraz tylko relingi zmienić na czarne :p
Ciekawe jak by to wyszło...
Wiele osób zaleca żeby relingi zostawić w spokoju, bo wtedy odcinają się kolorem i przez to auto wydaje się niższe, a tym samym smuklejsze.
Ale bishop ma już prawie całe czarne autko i relingi trochę przestają pasować do reszty.
Cytat: caqerr w 18.04.2015, 13:32To teraz tylko relingi zmienić na czarne :p
Też tak myślę. I żeby pójść po najmniejszej linii oporu, zastanawiam się jakby to maznąć plastidipem?
ja bym kupił nowe :D
srebrne sie cenią, czarne już nie są takie drogie :D
Chyba, że się coś zmieniło :P
Ja bym jednak zostawil srebrne ;)
I ja zgłupiałem na jaki kolor swoje pomalować ;)
Mnie się nawet podoba, ale tego pirata z tyłu odklei. Prowokuje i raczej nie ułatwi negocjacji przy kontroli. ;)
« Dodane: 18.04.2015, 21:06 »
PS Relingi i światła zostawiłbym tak jak jest.
Cytat: MAG w 18.04.2015, 12:54
Mi osobiście jakoś to nie pasi...
Im dłuzej na nie patrzę tym mam mniejsze obiekcje ;-)
W tym momencie chyba bym poszedł w całkowitego bandytę - znaczki z czarnym tłem, przyciemnione lampy przód i tył plus czarne relingi.
Do tego zrobiłbym w czarnym macie cały tylny dyfuzor i te listwę w przednim zderzaku pod wlotem powietrza.
I zdecydowanie czachę z klapy out...
Cytat: MAG w 19.04.2015, 10:33W tym momencie chyba bym poszedł w całkowitego bandytę - znaczki z czarnym tłem, przyciemnione lampy przód i tył plus czarne relingi.
Do tego zrobiłbym w czarnym macie cały tylny dyfuzor i te listwę w przednim zderzaku pod wlotem powietrza.
Znaczki są w planie, przyciemniać lamp nie miałem zamiaru ale teraz się zastanawiam. Grill przedni i listwa jest w planie na czarno. O tylnym nie myślałem ale jest to jakiś pomysł. No i relingi tez pójdą na czarno raczej. (Ktoś może wymieniał relingi?)
Cytat: Tomasz w 18.04.2015, 21:06irata z tyłu odklei
Cytat: MAG w 19.04.2015, 10:33I zdecydowanie czachę z klapy out...
To moje logo koszulkowe. Na razie zostanie...do pierwszej kontroli :D
Gdzie będziesz znaczki robił?
Jak nie chcesz usuwać czachy to zrób ja trochę mniejszą i moze nie w białym, a jakimś szarym...
Ja wymieniałem i mam swoje czarne oryginalne jakby co.
Cytat: MAG w 19.04.2015, 13:29Gdzie będziesz znaczki robił?
Sam będe robił. I raczej po prostu zrobię na czarno :D a wydrukuje u kolegi co ma studio graficzne.
Cytat: weksla w 19.04.2015, 15:23Ja wymieniałem i mam swoje czarne oryginalne jakby co.
PW
Jak miło zobaczyć swoje byłe ST, wygląda bardzo indywidualnie. Relingi w czarny mat, listwę pod zderzakiem tez wraz z grillem i będzie kozak 8)
No proszę, któż to wrócił :D
Cytat: caqerr w 07.05.2015, 21:19No proszę, któż to wrócił
Syn marnotrawny wrócił na forum..alleluja.
Cytat: bishop w 07.05.2015, 22:04
Syn marnotrawny wrócił na forum..alleluja.
(http://images70.fotosik.pl/868/04f5845fafbccce5med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
tak sie zastanawiam .... ;)
Fajna rejestracja...
Ok, kolejny mod. Stożek. Od razu na wstępie: Wielkie dzięki Falubaz 1 za pomoc. Bez Ciebie nie dałbym rady. Ze sklepu kupiłem najważniejsze części:
1 Filtr stożkowy SIMOTA JAUWS-022A 60-77mm Red SM-FI-083
2 Łącznik 76 mm czerwony SM-RD-011
3 Adapter Filtra Stożkowego PA-6 - SUBARU IMPREZA GT
4 Rura aluminiowa 76mm 10cm
Dodatkowo kupiłem do osłony trzy rodzaje wiader :) dla pewności. Koniec końcem spasowaliśmy doniczkę balkonową prostokątną.
Najważniejsza była dopasowanie przepływomierza do stożka. Użyłem starej obudowy filtra do St220. Odciąłem pokrywę:
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/DSCF9995.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/DSCF9995.jpg.html)
i spasowałem z adapterem PA-6 (ogólnie może też być inny, ważne aby średnica pasowała. Metalowe łączniki to taki mój warsztatowy pomysł. Przepływomierz teraz wygląda tak:
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/DSCF0003.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/DSCF0003.jpg.html)
Pierwsze przymiarki:
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/20150509_154849.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/20150509_154849.jpg.html)
Na zdjęciu widać że nie ma wspornika pod aku. Na czas przeróbek dolnego dolotu osunęliśmy. Dodaliśmy rurę aluminiową giętą aby skierować powietrze w stronę stożka. Wcześniej była plastikowa "rura" która łączyła się z obudową filtra.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/20150509_170943.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/20150509_170943.jpg.html)
Efekt końcowy. rurę aluminiową dopasowaliśmy do osłony na którą daliśmy matę izolacyjną oraz uszczelki.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/20150509_190849.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/20150509_190849.jpg.html)
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/20150509_192326.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/20150509_192326.jpg.html)
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/20150509_192319.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/20150509_192319.jpg.html)
Fajnie wyszło :)
Chyba też tak zrobię :)
Osłonę filtra ze starej puszki zrobiłeś ?
Cytat: yayko w 10.05.2015, 10:15Osłonę filtra ze starej puszki zrobiłeś ?
Nie. Przerobiliśmy pojemnik który wyglądał jak plastikowa doniczka balkonowa.
Wszyscy kurde robią stożki... :D
Wyszlo fajnie ale czy nie lepiej seryjna puszka i ewntualnie jakas wkladka np k&n.
Cytat: caqerr w 10.05.2015, 12:42
Wszyscy kurde robią stożki... :D
Ja nie robie :P
Ale ,że w dizlu... ? :pig: :stupid: :D
Cytat: caqerr w 10.05.2015, 12:42Wszyscy kurde robią stożki...
:P Pierwszy! Poka Twój zestaw.
Cytat: custom w 10.05.2015, 12:52Wyszlo fajnie ale czy nie lepiej seryjna puszka i ewntualnie jakas wkladka np k&n.
Na pewno nie pogorszy osiągów a wolnossak lubi powietrze.
Cytat: caqerr w 10.05.2015, 14:05Ale,że w dizlu...?
:P
Cytat: bishop w 10.05.2015, 15:48Pierwszy! Poka Twój zestaw.
Mój będzie jak dobrze pójdzie pod koniec tygodnia :P
Troche mam wątpliwości co do filtra simoty, ale chyba Seba rozwiał moje obawy... W zasadzie nie moje a tego kto będzie mi składał dolot :P
Mechanior caqerra miał wątpliwości czy przez taki stożek nie padnie przepływomierz. Jak rozumiem mechanikowi mogło chodzić o jakieś zanieczyszczenia, które miałyby dostać się przez filtr.
Ze swoim filtrem nie mam żadnego problemu. Przepływomierz OK, a prawda jest taka, że nawet nie przeczyściłem używanego stożka po odkupieniu go od Tomasza!
caqerr tym swoim pytaniem przypomniał mi, że muszę chyba w końcu przepłukać ten filtr :)
bishop - a co do dźwięku stożka, to oczywiście musimy to porównać na żywo. Myślę, że przy okazji może nagramy te dźwięki i stworzymy osobny temat z nagraniami :D
Zobaczymy, spróbuje chyba simote wsadzić... :P
Potem sie machnie najwyżej coś innego (:
Na razie przepustnica jest i reszta pierdów poza łacznikiem przepływki i przepustnicy. A ta jak dobrze pójdzie zostanie wykonana w przyszłym tygodniu. Niestety chłopaki mają sporo pracy...
Cytat: sseebbaa1 w 10.05.2015, 17:28muszę chyba w końcu przepłukać ten filtr
No własnie. Tak zastanawiam się czy taki nowy stożek montuje się od razu czy smaruję jakimś olejkiem?
Bardzo konkretny opis! To mi się podoba! Napisz jeszcze gdzie jest drugi koniec tej giętej srebrnej rury :)
Cytat: zajc w 10.05.2015, 20:59Napisz jeszcze gdzie jest drugi koniec tej giętej srebrnej rury
Drugi koniec rury jest pod wspornikiem pod akumulator. Tam znajduję się koniec giętej rury która podłączona jest z plastikowym dolotem który z kolei jest podłączony do obudowy airboxa. Wyrzuciłem plastik i dałem aluminiową giętą rurę. Miałem chyba fi 80-90 ale mniejsza około 70mm wystarczy.
W sumie też nie czy taki mod da coś więcej ale raczej nie zaszkodzi.
Pytam, bo miałem kilka pomysłów na zrobienie lepszej części dolotu na samym jego początku. Oryginalnie zaczyna się on plastikową rurką za grillem i przed chłodnicą, rurka jest dość cienka i do tego "łapacz" powietrza jest kiepski (odwrócony). Moim głównym pomysłem było pozbycie się tej części, która kończy się mniej więcej za przednim zderzakiem, i zastąpienie jej odpowiedniej średnicy prostą rurką zakończoną "trąbką". Trąbka miałaby być przytwierdzona do grilla (zaraz za nim) w dolnej części zderzaka. Reszta zostałaby oryginalna (wiadomo, że przy stożku trzeba wywalić również airbox). Na pewno dolot powietrza byłby dużo lepszy.
Nurtuje mnie tylko to, czy takie rozwiązanie będzie dobrze się sprawowało w deszczu. Nie chciałbym zassać wody, a przy moim rozwiązaniu istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak właśnie może być. "Trąbka" jest wtedy nisko i po stronie kierowcy, co oznacza, że oprócz wjechania w dużą kałużę osobiście możemy też dostać falą wody od mijającego nas z naprzeciwka innego auta.
Co o tym myśleć?
co to tego dolotu to masz racje :)
jak miałem 206 s16 to zrobiłem dolot z pod zderzaka że miał najlepsze powietrze i zimne ale pewnego dnia była nawałnica w warszawie i wszystko pływało:)
i trafiłem na wielką kałuże wszyscy przejechali a je w niej zostałem :) okazało się że zassał wodę i pogieło zawory i korbę :)
-puk puk?
-kto tam?
-korba!
-co chcesz?
-wychodzę!
-gdzie?
-z bloku
Dołu nie zmieniałem więc jeżeli nie zassało mi w oryginale do airboxa to raczej nie ma szans aby coś się stało w tej modyfikacji.
Yayko wiele osob przerobilo awarie po modach na Cai itp. Po kaluzach
Btw
Kiedys mialem przyjemnosc prejechac sie takim zdrowym 206 s16 w wersji gt po torze i calkiem przyjemny samochod :)
Przypomniałem sobie z czego robiłem osłonę:
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/kuweta-profi-5-curverbig.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/kuweta-profi-5-curverbig.jpg.html)
Kuweta profi 5 34x29x15 cm.
Musimy nieco poprawić dolot zimnego powietrza a najlepiej by było pozbyć się akumulatora (do bagażnika) i zrobić większą osłonę i dopływ powietrza od czoła. Praca pod presją czasu ;) jazda próbna została nagrana ale operator nie przetestował wcześniej sprzętu :D
Cytat: custom w 11.05.2015, 14:44
Yayko wiele osob przerobilo awarie po modach na Cai itp. Po kaluzach
Btw
Kiedys mialem przyjemnosc prejechac sie takim zdrowym 206 s16 w wersji gt po torze i calkiem przyjemny samochod :)
Przyjemny i nie pozorny dlatwgo miałem 2 sztuki :)
No dobra, po przejechaniu 300km od założenia stożka stwierdzam że:
1. Stożka w ogóle nie słyszę. Auto stało się wręcz cichsze. Nie oczekiwałem większych zmian dźwiękowych ale myślałem że wyciągnę z V-ałki trochę więcej guglania. ;]
2. Wydaje mi się że auto stało się żwawsze. Szybciej reaguję na gaz.
Słowo klucz "wydaje" się ;)
zawsze jak coś zrobisz co ma podnieść moc albo tak mówią to się wydaje że lepiej :)
Cytat: bishop w 13.05.2015, 09:33
...
2. Wydaje mi się że auto stało się żwawsze. ...
Masz rację, wydaje Ci się ...
Sorki, ale nie mogłem sie powstrzymać ;-)
Cytat: bishop w 13.05.2015, 09:33... Szybciej reaguję na gaz.
A tego to juz nie komentuję ... ;-)
Cytat: yayko w 13.05.2015, 15:10zawsze jak coś zrobisz co ma podnieść moc albo tak mówią to się wydaje że lepiej
Ja byłem nastawiony na poprawienie dźwięku. W ogóle nie brałem pod uwagę że wzrośnie moc itp.
Cytat: MAG w 13.05.2015, 16:12A tego to juz nie komentuję....
Spoko, nie musisz. :P
Kończą mi się hamulce z tyłu. Co do tarcz do zdecydowałem się na zimmermanny gładkie. Ale nie mam pojęcia jakie klocki. Polecacie jakieś? EBC green stuff są ok? Klocki do max 250zł.
mam na tyle EBC green stuff i chwalę sobie tym bardziej że miałem je kiedyś na przodzie w OCTA RS i tez sobie chwaliłem :)
pylenie na normalnym poziomie na pewno mniej niż yellow stuff, w miarę stabilne temperaturowo
Ok, kolejne mody doszły do czarnucha. A więc na początek poszło:
Rozwiercenie przepustnicy i polerowanie środka:
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/IMG-20150613-WA0001_1.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/IMG-20150613-WA0001_1.jpg.html)
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/IMG-20150613-WA0007.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/IMG-20150613-WA0007.jpg.html)
Porównanie oryginalnej przepustnicy i mojej.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/IMG-20150613-WA0005.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/IMG-20150613-WA0005.jpg.html)
Thin blade był już wcześniej wykonany.
Następnie spolerowane zostały wyjścia z kolektora. Mało widać trochę ale w rzeczywistości wygląda to ładniej.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/IMG-20150613-WA0009.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/IMG-20150613-WA0009.jpg.html)
Zostały załatane nieszczelności na odmach. Teraz zero szarpnięć i falowania obrotu. Po modach czarnuch pojechał na hamownie.
Hamownia v-tech obciążeniowa. No i oto wykresik. Jak na swój wiek to myślę że dobry wynik.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/20150616_181605.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/20150616_181605.jpg.html)
Przemas, dzięki za wszystko.
Super. trzyma parametry założone przez fabrykę:D
:D Jest moc.
Klasyczna dla ST220 linia momentu obrotowego, z wyraźnym (odczuwalnym podczas ostrego przyśpieszania) przyrostem od około 4.200 obr/min.
Gratuluję. Zdrowa sztuka.
Kurcze też muszę zabrać się chociaż za cienkie ostrze :D
http://www.3dtuning.com/
Polecam dla wszystkich kreatywnych.
Bardzo sensowne zmiany i ładny wykres.
Ja do swojego włożyłem TRW i wszystko jest super nie pylą i są ciche
Cytat: SAGAL w 17.06.2015, 19:55Ja do swojego włożyłem TRW
Ja zraziłem się do TRW od czasu kiedy przednie tarcze TRW w standardowym rozmiarze 300 mm współpracujące z klockami TRW okazały się straszliwie wadliwe w Mondeo mk3 TDCi 115 KM.
Ostatecznie to uważam, że to tarcze TRW były strasznie kiepskie, a nie klocki, ale zraziłem się w ogóle do TRW.
Tarcze przy takiej umiarkowanej mocy auta (TDCi) przegrzały się jakoś tak dziwnie, że zmieniły swoją strukturę :S
Inaczej "brały" w miejscach gdzie były puste przestrzenie w tarczy (nad wewnętrznymi otworami wentylacyjnymi), a inaczej w miejscach gdzie były poprzeczki wewnętrzne tarcz wentylowanych. Tej zmiany strukturalnej nie było zbyt dobrze widać i trzeba było się przyjrzeć pod światło. Ale w trakcie hamowania zmienna struktura tarczy powodowała po prostu terkotanie - co kilka centymetrów powierzchni roboczej tarczy zmieniała się przyczepność i przez to szarpało tarczą. Działo się tak nawet na zimnych tarczach. Przy powolnym dojeżdżaniu do świateł, to wręcz miałem wrażenie, że blacha o blachę trze, a w rzeczywistości klocka było pod dostatkiem.
Podkreślam, że to nie było w ST220, a we wcześniejszym mułowatym dieselku. Niby męczyłem go też po swojemu, z hamowaniami z blisko 200, ale to jednak nie był ST220.
Chociaż z drugiej strony, tak jak napisałem, była to bardziej wina tarcz. Więc może klocki TRW nie są aż takie kiepskie...
Ale z trzeciej strony :D ceny klocków do Mondeo są tak niewielkie, że kupienie dużo lepszych klocków oznacza dopłacenie zaledwie kilkudziesięciu dodatkowych złotych. Ja bym nie oszczędzał.
Ależ się wynurzyłem :stupid:
U mnie zestaw TRW tarcze focus ST170+ klocki mondeo III działa na przodzie nieźle od ponad 40 tyś. km ale niestety klocki bardzo mocno pylą. Jest to jedyna wada jaką zauważyłem.
Zdecydowałem się na zestaw na tył:
-tarcze: zimmermann gładkie;
-klocki: ebc green stuff.
Bedzie Pan zadowolony
Kolejny krok do zostania całkowitym czarnuchem.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/stgrill.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/stgrill.jpg.html)
Ps1. Jak zdemontować dolny grill?
On jest chyba wkretami od sroka zamontowany :)
Za kilka dni oddaję swojego smoka do zrobienia przodu, w tym do malowania przedniego zderzaka.
Poproszę kolegę-lakiernika o sprawdzenie tego. Zresztą on chyba będzie musiał ten dolny grill wykręcić/odczepić przed lakierowaniam.
dolny grill jest zamontowany na takich dziwnych spinkach, latwo jest je zgubić :|
Przyjechały graty do wymiany. Hamulce oraz oleje. Czekam tylko na filtry i do mechanika.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/20150625_190013.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/20150625_190013.jpg.html)
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/20150625_190323.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/20150625_190323.jpg.html)
Tarcze oraz calutki zestaw z drugiego zdjęcia identyczny jak u mnie!
Świetna inwestycja.
Będziesz zadowolony, a zwłaszcza Twój czarny "stealth" będzie zadowolony!
:mask: :mask: :mask: :mask: :mask:
Hamulce na miejscu, olej i filtry wymienione.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/20150708_170013.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/20150708_170013.jpg.html)
Przy montażu dolnego grila którego pomalowałem na czarno:
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/grilll1.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/grilll1.jpg.html)
Tak z ciekawości zrobiłem fotki mojego wydechu.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/20150713_163805.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/20150713_163805.jpg.html)
Rozejście do tłumików końcowych jak w hatchbacku:
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/20150713_163659.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/20150713_163659.jpg.html)
I na końcu tłumiki ultera (nie rdzewieją za bardzo jak na 4 lata?)
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/20150713_163641.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/20150713_163641.jpg.html)
rury przelotowe 57mm. Y-pipe również. rury do tłumików końcowych mniejsze ale nie zmierzyłem.
Panowie mam problem. Pisałem w innym wątku o problemach z falowaniem obrotów po włączeniu klimy. Oddałem auto do mechanika, on za dużo nie zrobił. Podpiął pod kompa, zero błędów i zresetował do ustawień fabrycznych (nie wiem za bardzo co to znaczy jeżeli o auto). Teraz efekt jest taki że nie spadają obroty poniżej 800 ale jakby był ciągle na ssaniu. Po wciśnięciu sprzęgła, obroty rosną. Po 2-3 sekundach obroty spadają bardzo powoli na 1200-1300 i później na 800. Puszczam gaz to jakbym na tempomacie jechał, wręcz sam przyspieszał. Krokowiec przeczyściłem, zero poprawy.
Czy po takim resecie kompa trzeba zrobić samoadaptację?
dokładnie mam coś takiego:
https://youtu.be/IycqbB8ExKU
« Dodane: 18.07.2015, 14:45 »
Czy takie objawy mogą coś mieć z wymianą filtra paliwa?
Ja bym jeszcze przyjrzał się cewce zapłonowej oraz przewodom podciśnienia - jeśli nie były wymieniane to wymień.
Cewka była dwa lata temu, przewody też. Sprawdzałem odmy nie widzę żadnych śladów przetarć itp. Przeczyściłem przepływomierz, Teraz objaw jest taki: po wciśnięciu sprzęgła, obroty schodzą do 800 a po chwili do góry na 1400-1500. Wrażenie jakbym na sprzęgle gazował.
Cytat: bishop w 18.07.2015, 11:49Krokowiec przeczyściłem, zero poprawy
czasami samo czyszczenie już nie pomaga i tylko wymiana, spróbuj pożyczyć od kogoś i sprawdź ;)
ok, ciąg dalszy zabawy. Ściągnąłem na androida forscan, podłączyłem do auta: i wyskoczył błąd P1504
Code: P1504 - IAC circuit fault
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
IAC circuit fault
A circuit or PCM fault has been detected during self-test.
This DTC may be caused by :
Open circuit
Short to Ground
Short to VBATT.
Short to VREF.
Component Internal Failure
PCM defective.
Czy to oznacza że krokowiec padł całkowicie?
« Dodane: 20.07.2015, 20:14 »
Coś ostatnio mój St-ek mnie nie lubi. Dodatkowo wyskoczyły błędy:
C1235
C1280
C1236
Coś się dzieje że czujnikami ABS? Czy takie coś może wystąpić po złym" montażu tylnych tarcz i klocków?
Błędy z "circuit fault" oznaczają zwykle, że dany element nie działa w ogóle pod względem elektrycznym.
Cytat: Tomasz w 21.07.2015, 10:38Błędy z "circuit fault" oznaczają zwykle, że dany element nie działa w ogóle pod względem elektrycznym.
A czy taki błąd mógłby być zapisany jak odłączyłem krokowca przy
włączonym zapłonie w celu sprawdzenia czy działa?
Logika wskazuje, że tak. Skoro brak w ogóle urządzenia (i prąd nie przepływa), to daje to objaw identyczny jak przerwa w instalacji...
Cytat: bishop w 21.07.2015, 11:45A czy taki błąd mógłby być zapisany jak odłączyłem krokowca przy włączonym zapłonie w celu sprawdzenia czy działa?
Tak.
Cytat: sseebbaa1 w 21.07.2015, 11:56Logika wskazuje, że tak. Skoro brak w ogóle urządzenia (i prąd nie przepływa), to daje to objaw identyczny jak przerwa w instalacji...
Cytat: Tomasz w 21.07.2015, 12:02Tak.
Ok, dzięki. Zrobię reset błędów, jeżeli się nie pojawi ponownie to będzie oznaczać że tak właśnie było.
« Dodane: 21.07.2015, 18:53 »Zrobiłem znowu pomiar forscanem (pełna wersja na win). Wyskoczyło mi coś takiego:
Próba otwarcia IAC...
(WARN) [18:03:29.553] IAC reacts worse than expected. Expected: 100%, Factual: 70%
(OK) [18:03:29.609] Obroty silnika wzrosły jak oczekiwano
(ERR) [18:03:36.111] Reset pozycji IAC nie powiódł się
(WARN) [18:03:36.111] Test zakończony, wykryto usterkę.
Parę razy test przeszedł pozytywnie pomimo że Factual był 67%.
Krokowiec?
Podłączyłem IDS (dobrze czasami korzystać z forum forda, znalazłem użytkownika z kompem diagnostycznym za free. ASO chciało 190zł). Nie przeszedł testu IAC (krokowiec) oraz czujnik położenia przepustnicy. Wywaliło mi dodatkowo błąd: P1709 oraz P1127. Auto jeżdzi jak diesel, trzęsie budą, spadają obroty...jest źle;/
ps. ma ktoś numer seryjny czujnika położenia przepustnicy?
F4SF 9B989
Dzięki.
http://fordtuning.pl/index.php/topic,3211.msg30072.html#msg30072
tutaj jest napisane że pasuje od explorera i mustanga. To prawda? Ciężko to znaleźć w sklepie ;/ Pozostaje tylko używki?
od explorera tak,
od mustanga pewnie też, podobno nawet z st200 pasuje http://www.mondeoklubpolska.pl/archive/index.php/t-40889.html
http://allegro.pl/czujnik-polozenia-przepustnicy-explorer-windstar-i5497375242.html takie coś będzie pasować?
jak chcesz mam w piwnicy 2-3szt gdzieś, jeden niesprawny reszta prawdopodobnie tak, gdyż ELM pokazuje ze działają poprawnie w całym zakresie, ale po włączeniu ogrzewania szyb i klimy i zaraz po wyłączeniu obroty wzrastają do 2k i stoją i nie wiem z jakiego powodu, sam szukam przyczyny
jak chcesz podeślij adres na pw to ci pośle poleconym te co mi leżą
Okej, krokowiec raczej działa poprawnie. Zbieg okoliczności sprawił że poznałem drugiego właściciela St220 w Zielonej Górze. Szybki spot, wymiana krokowca do testów i niestety objawy te same. Tak więc szukam nieszczelności. Fotka ze spota. Kolega "Mistrzuniu" dzięki za pomoc i spotkanie i widzimy się w "naszej flocie"
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/20150723_190031a.jpg) (http://s283.photobucket.com/user/seweryn01/media/20150723_190031a.jpg.html)
Ps. Przemtol, dzięki za paczkę, doceniam to.
sprawdź taki cienki przewód co idzie z dolotu (tej falowanej gumy) do tyłu silnika czy Ci nie spadł :)
Czy czujnik TPS montuje się p&p? czy trzeba coś dodatkowo wykonać?
P&P, tylko pamiętaj, żeby nim nie kręcić, szczególnie w odwrotnym kierunku.
Ok, dzięki wielkie za info.
Wygląda na to że czujnik TPS był walnięty. Testuję auto od godziny i wygląda na to że wszystko wróciło do normy. Przemtol dzięki jescze raz za paczkę z czujnikami.
« Dodane: 29.07.2015, 20:52 »
hahah dobre..mój muł doszedł do wniosku że jeszcze coś sobie uszkodzi...... coś mi pukało ostatnio z lewej strony z przodu. Podczas ruszania kierą w prawo i w lewo. Po otworzeniu maski odgos (jakby pukanie w membranę) szedł od strony stożka! Nie mogłem znaleźć miejsca skąd. Podjechałem dziś do stacji diagnostycznej. Facet po 5 minutach sprawdzania wyciągnął 10cm pękniętej sprężyny po stronie kierowcy. Ja $%#$^%^%^. Krótka piłka. W niedzielę wyjazd nad morze, muszę szybko coś kupić. Co proponujecie? Bliesteiny? W sumie to chciałbym obniżyć całość. Nivo jest problemem?
Jak chcesz obnizyc to nivo musisz wywalic i wstawic w jego miejsce normalne amory. bilsteiny x4 + np eibachy to prawie koszt gwintu wychodzi. Ja poszedlem w TA Technix (komplet amorki + sprezyny) 50/50 za niecale 900 zl z przesylka z niemiec. Jestem bardzo zadowolony, autko o niebo lepiej sie prowadzi jak na STekowym zawiasie :) i jest dosyc komfortowe ;)
Dzięki qualin, będę wiedział na przyszłość co mogę sobie sprezentować. niestety sprężyny muszę mieć na jutro u mechanika bo w sobotę wyjeżdżam więc wstawię niestety zamienniki z przodu jakie znajde w sklepie.
Jak cos to mam seryjne STekowe sprezyny gdzies w garazu ;)
Pytanie mam: Ma ktoś pożyczyć na max tydzień xenony od mdo mk3? Chciałbym swoje oddać do przeróbki na bi a nie mogę uziemić auta na tyle czasu. Stawiam flaszkę.
Masz podobny dylemat jak miał JAM,auto potrzebne na co dzień. Weź dzień urlopu i jedź do Poznania (masz nie daleko) i zrobią Ci to od ręki ;)
Na allegro kupisz za 30 zl reflektor kompletny. Ja ostatnio jeden bralem to nawet zarowki osrama w nim byly ;) Pozniej zostawisz je sobie jako zapas jakby sie jakies mocowanie urwalo. lampa ksenonowa i zwykla maja takie same szkla i obudowy, roznia sie tylko tylnym dekielkiem, ale jeden i drugi pasuja do kazdej lampy jakby co ;)
Cytat: qualin w 28.08.2015, 14:53reflektor kompletny
To zwykły reflektor (nie xenon) pasuje do instalki xenowej? Tzn będzie działać? Jeżeli tak to rozwiązuje sprawę.
A patrz zapomnialem, ze tam inne kostki sa :P Nie pasuje ;) Ale sprawdze wieczorem jak wroce z pracy bo mam w garazu zwykly jeden ;)