Fordtuning.pl

My, nasze auta i nasze inicjatywy => Nasze Fordy => Zaczęty przez: marcin uk w 28.01.2014, 02:04

Tytuł: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 28.01.2014, 02:04
Pierwszy przednionapedowiec od hmm 4 lat.  :) i zdziwienie bo jeździ się spokojnie tylko te hamulce całkowicie do d...  ;)

(https://imagizer.imageshack.us/v2/448x336q90/194/exk0.jpg)

Dodam lepsze zdjecia bo te robione tel. i autko nie było umte jak przystało.

Na zdjeciu widać zmiane świateł z tych złotych nie pasujących na LEDy. Mam nadzieje, że widać.

Oprócz tego to zmieniłem światełka tablicy na LEDy.

Szykują się hamulce - przód tarcze i zaciski + nowe zaciski na tył. Chce jeszcze wyciać ten środkowy cat. z wydechu.
Kupić sprężyny eibacha. Ale wszystko stopniowo.

Chciałbym ten gril pomalować na czarny tj. góra i dół to ten obły i nijaki kolor mi nie pasuje, co myślicie ?
Nie chce, żadnej profanacji typu bmw i instalacja gazowa. Bo ST220 świetnie wygląda i mi się naprawdę podoba. Demontaż przednich lamp po prostu bajka jeju jak wszystko łatwo się wymienia, aż byłem w szkoku :) oczywiście pozytywnym bo zmiana tych żaróweczek zajeła mi z 15 min całosc z demontarzem grilla itd.


Nie wiem czy mogę, ale pokarze moje autko, ktore było najdłuzej zemną bo 1.5 roku



(https://imagizer.imageshack.us/v2/353x471q90/832/img2012090800064.jpg)
(https://imagizer.imageshack.us/v2/448x336q90/62/sam0324w.jpg)

Opis autka: BMW e39 535i V8. prawie 240KM i niesamowite prowadzenie.
Auto było ze manualną skrzynią  biegów więć rzadkość.
Autko full elektryczne przez pozycję kierownicy dół góra przód itd. po fotele i nawet ele. zagłówki co odkryłem po mięsiącu ;).
Brzmienie V8 jest nie do opisania nic nie trzeba robić po prostu jeżdzić i każdy wie że drzemie coś większego niż jakaś 16v :) V8 to masakra.
Prowadzenie hmmm miodzio. Moje ex bmw obniżyłem 40-50mm więc sporo. Nie można było dojechać do żadnego krawężnika.
Dołozyłem nowe carbo raczkę bieów i hamulca recznego. nowe tarcze i zaciski EBC i Brembo. Nagłośnienie orginalen wywaliłem i dałem Alpine radio i nagłośnienie + 1400 W subwoofer, grało wszystko świetnie czysto i pięknie.
Autko spokojnie i bez niczego zmayka ograniczoną prędkość 250km/h.

Wczeniej miałem 525i 194KM autko miałem ok 8 miesiecy bo chciałem mieć  V8 jak wyżej :).

Przed 525 było to Audi A6 Quattro też niecały rok.

(https://imagizer.imageshack.us/v2/560x336q90/689/p1120057o.jpg)
(https://imagizer.imageshack.us/v2/448x336q90/535/audi11a.jpg)

Opis autka : Niesamowity napęd quattro, kto nie jeźdzł zimą czy po błocie mokrej trawie nie wie :). Zimą na zakrecie bokiem spokojnie można jeździć bez obawy wypadniecia z drogi. Nisko siedzi i bardzo wyciszone. Przy predkości 200km/h słychać dosłownie tykanie zegarka naręku chyba, że masz elektorniczny ;)

Przed Audi A6 Passat 2.0 :) miałem go dokładnie 9 miesięcy
(https://imagizer.imageshack.us/v2/414x336q90/842/38502410.jpg)
(https://imagizer.imageshack.us/v2/448x336q90/269/90610332.jpg)

Opis autka: Bardzo skrętne i dobrze i pewnie się prowadzi. Wygodny i byłem zadowolony :) zmieniłem w nim alufelgi na większe i nadłośnienie.

Przed Passkiem miałem Mazde 6  Nie mam zdjeć nie mogę znaleść.

Opis autka: Duży plus za nagłosnienie i seryjny subwoofer. Materiałey w środku świetni się trzymają nie są podatne na zadrapania itd. Faje autko z chyba najlepszymi fotelami do dlugiej jazdy.

Przed mazdą był uwaga focus :)

(https://imagizer.imageshack.us/v2/448x336q90/52/pb110578.jpg)

Opis autka: felgi zmienione na 17" 225/40/17. Zmieniony gril dół i góra na metal kratke. zmieniona była gałka i pedały. Tylne światłana lexysy. Fotele w skórze i podgrzewane. Nagłośnienie i radio, wydech koncówka.
Focus takie małe autko a tak świetnie się prowadziło :) duży plus.

Przed Focusem miałem jeszcze vectre :) SRI
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: bishop w 28.01.2014, 12:57
Ładne BMW. V8 musi ładnie brzmieć. Pokaż więcej fotek STeka.
Cytat: marcin uk w 28.01.2014, 01:04Focus takie małe autko a tak świetnie się prowadziło
Fakt. Focus w tym przypadku dawał radę.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 28.01.2014, 18:19
Porobię jutro zdjęcia, albo jak uzupełnie autko o w pełne LEDowe oświetlenie bo ma być efektownie, ale skromnie nie jak choinka.

Cytat: bishop w 28.01.2014, 11:57Ładne BMW. V8 musi ładnie brzmieć. Pokaż więcej fotek STeka.

V8 bez ingerencji w układ wydechowy brzmi pięknie. Z początku STek mnie denerwował bo popiskiwał w porównaniu z V8, ale już uszy się przyzyczaiły ;) i jest ok. W V8 jak dasz gazu i puścisz gaz to jest basowy "bulgot" chyba mam gdzieś nagranie.

W STeku podoba się "podbicie" mocy i przyspieszenie między 4500-5000 obrotów :).
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 28.01.2014, 19:45
Rzeczywiście ta górka momentu obrotowego przy 5000 obr/min jest wyczuwalna.
Jeden kolega jak jechał moim samochodem, to nawet myślał, że ST ma zmienne fazy rozrządu i stąd to "kopnięcie" :)

Gratuluję eSTeka.
Może nie będziesz już driftował jak beemką, ale za to ST220 odwdzięczy Ci się zdolnością naprawdę szybkiego pokonywania zakrętów. Chyba nawet szybszego niż w Twoim BMW.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 28.01.2014, 20:27
Cytat: sseebbaa1 w 28.01.2014, 18:45Gratuluję eSTeka.
Może nie będziesz już driftował jak beemką, ale za to ST220 odwdzięczy Ci się zdolnością naprawdę szybkiego pokonywania zakrętów. Chyba nawet szybszego niż w Twoim BMW.

:) fakt to "podbicie" wciska w fotel ;) dla mnie rewlelacja coś jak mini opcja z Honry Type R ;)

Co do zakrętów niestety tutaj w skali od 1 do 10. Swojej ex bmw daje 10 , a STekowi 6. Przypomnę, że same oponki z tylu miały szerokość 265 :) i spręzynki eibach i tutaj STek nie pociagnie.

Zresztą spróbowałem taki mini raid z  inną bmw 328 coupe E46.  Na rondzie wział mnie lekko po zewnetrzenej :) musiałem odpuscić dopiero na prostej STek pokazał pazur i :) mina , nie zapomniana mina kolegi z BMWu ze ów Fordzik lekko go wziął :)

PLUSY STeka: fotele, podgrzewanie foteli, seryjne nagłośnienie, układ kierowniczy reaguje sprawnie, wiecej miejsca niż mojej ex bmw 5, wyciaganie lamp i dostępność , wszystko lekko i przemyslanie, sylwetka, ktora zawsze mi się podobała, taka masywna i stoicka.

MINUSY STeka: cholernie tępawe hamulce, przechylanie na zakrętach, plastiki wewnątrz takie sobie (chyba coś zrobie i z wyczuciem połoze gdzieniegdzie carbon :) ), dzwięk V6 troszkę ma za wysokie tony i fajnie coś zrobić żeby delikatnie pomrukiwał niż krzyczał jestem  v6 v6 v6 ;)


Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 28.01.2014, 20:39
No przechylania w zakrętach to nie możesz porównywać do czasu aż obniżysz zawieszenie w ST. Niech to będzie sprawiedliwe porównanie :)

Ale buty 265 na pewno robią różnicę w stosunku do 225.

Hamulce wiadomo, że domagają się natychmiastowego upgrade'u. To w zasadzie pierwsza modyfikacja wszystkich kierowców, którzy chcą mocniej przewietrzać V6.

Też czekam na więcej zdjęć.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 28.01.2014, 20:56
Fakt. ST seryjnie strasznie się przechyla...
Gdzieś miałem fotke jak jeździliśmy po kato trochę szybciej i ładnie to wyszło na jednym zakręcie...
Zaraz poszukam...
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 28.01.2014, 20:57
:)
Cytat: sseebbaa1 w 28.01.2014, 19:39No przechylania w zakrętach to nie możesz porównywać do czasu aż obniżysz zawieszenie w ST. Niech to będzie sprawiedliwe porównanie

Racja :) 265 a 225 to diametralna różnica.

Fakt faktem jestem bardzo zadowolony z STeka :) a mam go już ponad tydzień wow :)

Obiecałem fotki to będą fotki :)




« Dodane: 28.01.2014, 20:58 »

Cytat: caqerr w 28.01.2014, 19:56Fakt. ST seryjnie strasznie się przechyla...
Gdzieś miałem fotke jak jeździliśmy po kato trochę szybciej i ładnie to wyszło na jednym zakręcie...
Zaraz poszukam...

Dawj jak masz z chęcią zobaczę/ymy :)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 28.01.2014, 21:00
Nie wiem czy tu to widać ale jak dla mnie jest masakra...

(http://farm6.staticflickr.com/5502/10854660814_01cca83da0_b.jpg)

« Dodane: 28.01.2014, 21:01 »

http://www.flickr.com/photos/101359844@N04/10854660814/sizes/k/
tutaj link do powiększonego zdjęcia.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 28.01.2014, 21:15
Ja mam swojego obniżonego dodatkowo 35 przód i 30 tył (sprężyny MAD).
To już robi znaczną różnicę w prowadzeniu, a dziury jeszcze tak mocno nie doskwierają.

Twardsze zawieszenie powoduje też, co oczywiste, że brak szpery mniej przeszkadza - wewnętrzne koło nie jest tak mocno odciążane, więc prędkości na rondzie będą większe :D
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 28.01.2014, 21:20
Cytat: caqerr w 28.01.2014, 20:00Nie wiem czy tu to widać ale jak dla mnie jest masakra...

Nie jest źle :) jedziesz po wewnętrznej takrze siła odśrodkowa większa niż kolegów z lewej strony.
Po drugie nie wiem ile ważysz ;) bo ja 110.5 kg i moj STek pewnie bardziej byłby przechylony ;)

Po trzecie minus STeków jest wąski zakres regulacji foteli dół góra. Ja tylko mogę porównać do to autek, które miałem i exbmw spokojnie mogłem prawie "dotknąć" podłogi fotelem lub dosłownie pojsc w góre i dotknąc głową dachu.

Z przodu masz widzę kolegę pasażera więc nasic jest na przów lewy i dupa się nieco unosi z tylu i mamy efekt przechyłu.

Myśle, że zmiana chociażby spręzyn usztywni autko i nie będzie podatne na taki rzeczy.
Ale niech wypowiedzą się znawacy bo ja mam to autko jak już wspominałem podana tydzień więc wole posluchać doświadczonych kolegów od STeków.

:) :) :)




« Dodane: 28.01.2014, 21:22 »

przepraszam za tak zacny błąd ort. nie wiem czy ja już nie widzę czy steje sie dysortografem  ;)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 28.01.2014, 21:37
Mam troszke więcej masy ;)
Na zdjęciu to tak średnio widać, w praktyce jest troszke gorzej hmh...
Z tyłu też ktoś siedział :-)
Ogólnie w garazu leży b8 albo b6 + eibach ale chyba nie założę tego...
Niedawno kupiłem gokarta do ścigania w rajdach amatorskich więc niech mdo zostanie dupowozem...
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 28.01.2014, 21:43
:)
Cytat: caqerr w 28.01.2014, 20:37Mam troszke więcej masy

;) respect

Dupowozem to była moja astra. Byłeś na zjeździe to warto się pobawić chyba, że lubisz wolno jeździć ;)
Myślę, że eibachach juz trakcja autaka znacznie się poprawi.
Sam założe zaraz po wymianie zacisków i tarcz z przodu.

Jak masz taki zestach  b8 i sprężynki to odkupie :) daj tylko znać.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 28.01.2014, 21:47
Mam troszke wzrostu a i brzuch nie najmniejszy więc i masa jest :)

Cóż, ST lubie się pobawić ale robie spore przebiegi. Od czerwca 30k km... Na eibachu po Gliwicach i w trasie może być średnio. W UK jest o wiele lepiej...
Spalanie w ST mam od 15 w góre, z czego 80-90% to trasa... To chyba świadczy o tym jak ja jeżdzę :)
Rekord 21 z trasy :D
Co do zestawu to zależy... Bo nie jestem pewien jakie amory mam ;)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 28.01.2014, 22:15
Cytat: caqerr w 28.01.2014, 20:47palanie w ST mam od 15 w góre

Nie pytaj jakie miałem spalanie w BMW e39 z 3.5 litrowym V8 :) bo na trasie w jezdzie typu "emeryt" udało mi się osiagnąć 11 l. Ale psychicznie nie wytrzymałem długo :)

miasto hmmm tu paliło tyle ile wlałem.

Dziś sprawdziłem spalenia mojego STeka i wyszło w cyklu mieszanym 15l/100km czyli relatywnie dobrze z tym co miałem w becie. Żona się cieszy bo mniej pali ;)


Cytat: caqerr w 28.01.2014, 20:47Co do zestawu to zależy... Bo nie jestem pewien jakie amory mam

Jak coś to po popstu daj mi zanć.

Cytat: caqerr w 28.01.2014, 20:47Mam troszke wzrostu a i brzuch nie najmniejszy więc i masa jest
Co do brzuszka to wierz mi ja miałem oj duży nawet bardzo duży, ale to przez prace bo pracowałem jako kierownik jakości i więcej siedziałem. I jak mi żona powiedziała, że źle wygladam to mnie kur... trafiła :) zapisałem się po kilkuletniej przerwie na silownie i teraz wygladam dość dobrze po ponad 1.5 roku ćwiczeń, reglularnych ćwiczeń. :)


Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 28.01.2014, 22:38
Jak tylko leniwą żyć rusze do garażu to Ci dam znać :)
W sumie swifta trzeba by było przepalić...
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 28.01.2014, 22:48
Cytat: sseebbaa1 w 28.01.2014, 20:15Ja mam swojego obniżonego dodatkowo 35 przód i 30 tył (sprężyny MAD).

daj linka to tych spreżynek jeśli możesz. Dzięki.


« Dodane: 28.01.2014, 22:50 »

Cytat: caqerr w 28.01.2014, 21:38Jak tylko leniwą żyć rusze do garażu to Ci dam znać
W sumie swifta trzeba by było przepalić...

to rusz 4 litery i daj znać , przepal przepal bo już czas :)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 28.01.2014, 23:19
No czas... Stoi beSTia w garażu...
Ale teraz trakcji w ogóle nie ma :(
Swoją drogą do 100 ta mała popierdółka idzie porównywalnie z ST220 :)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: MAG w 29.01.2014, 11:56
Prosty sposób na wydech to wyciecie środkowych tłumików i w ich miejsce wstawienie zwykłej prostej rury.
Ja tak z musu musiałem zrobić (wysypał mi sie wkład jednego ze środkowych) i byłem baaaaardzo pozytywnie zaskoczony jak przyjemnie sie zmienił dźwięk - stał sie głebszy i bardziej "agresywny", no i przy normalnej jeździe zupełnie nie przeszkadzał, ale za to po depnieciu ... ;-)

Mam trójkę dzieciaków, a dwójka z nich w tamtym czasie to były maluchy, wiec nie mogłem sobie pozwolic na żaden "wyjacy" ani "basujący" wydech (zreszta nie lubię czegos takiego), a ten "mod" sie naprawdę super sprawdził.

Co do zawiechy - Eibach jest super i wcale dużo droższy od MAD'a nie jest (w moim S-Maxie miałem MAD'y ale je wywaliłem, bo przednie sprężyny były źle zrobione i rozwaliły mi dwa komplety łozysk MacPersonów w 8-10 tys km!!!)

Zaciski od Focusa ST to bazis i dopiero wtedy hamowniki staja się pewne w tym aucie.

Jeszcze co do zawiechy - w ST200 miałem H&R i były zdecydowanie twardsze od Eibachów - jak przesiadałem sie z ST200 na ST220 to nawet żonka stwierdziła że ten nowy jakos tak strasznie sie przechyla na zakretach ...
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 29.01.2014, 18:06
Czyli napewno:
1. wymiana zasicskow i hamulców
2. spręzyny, ale to zrobie jak zrobi się cieplej bo teraz na drogach się nie poszaleje ;)

A ja właśnie kupiłem Alpine radio Din do mojego STek :) zobaczymy jak bedzie grało
Zakupiłem też oświetleni do środka wszysko LED

Czekam na nowe światła poliftowe.

I kurcze jeszcze czekam na olej NANO Drive Millera.

To wyciecie zrobi chyba na koniec tygodnia pojade do jakiegoś warsztatu.

Właśnie teraz przyjechałem do domu i podjechamal mnie bmw e46 coupe ciemne szyby gangsterka :) przepusciłem i usiadłem :) bmw nie mogło odejsc :) fakt coraz bardziej mnie ten STek zaskakuje.
Ninus - przedni naped potrafi "uciec" na 2 biegu na mokrej nawierzchni.

Ale bmw bylo w szoku ;) a sam miałem tydzień temu z 3.5 v8 litrowym silnikiem e39 M sport 535i :)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: MAG w 30.01.2014, 09:54
Miałem okazje pojeździć E39 540i, a tam siedział juz ten nowszy 4,4V8 pod 300 koni (po wejściu E60 miał juz 333KM) i kurczę, fajnie toto latalo...
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 30.01.2014, 15:59
 
Cytat: MAG w 30.01.2014, 08:54Miałem okazje pojeździć E39 540i, a tam siedział juz ten nowszy 4,4V8 pod 300 koni (po wejściu E60 miał juz 333KM) i kurczę, fajnie toto latalo...

:) e39 540i są tylko i wyłacznie w automacie, a ja chciałem w manualu więc postawiłem na 3.5 V8
Fakt faktem bmw prowadzi się świetnie i tutaj żadne autko nie podskoczy.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: MAG w 31.01.2014, 15:19
Ta 540-tka (oczywiscie automat, rocznik 2001), to było auto klienta (notabene jednego z najbardziej znanych w Trójmieście lekarzy), które sprzedawaliśmy, bo gościu zamówił u nas rocznego Jaguara XJ8....
To było chyba w roku 2005-tym, bo pamietam, że było to tuż przed wejściem na rynek E90-tki...

Jako ciekawostkę mogę powiedzieć równiez to, że sprzedawalismy w tamtym czasie również 535i V8, ale jeszcze stare E34 (rocznik 91 albo 92) - i było to auto, które było dokładnie tym egzemplarzem, który na Targach Poznańskich był prezentowany przez ówczesnego importera BMW do Polski.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 31.01.2014, 19:18
I jakie jest brzmienie V8 ;) ?

Szkoda, że u mnie w STeku nie mogę chociaż podobnego uzyskać czytam i czytam i każdy inne ma zdanie od filtru stożkowego po wkład k&N, po końcówki, wyciecie lub zmiane środkowych tlumników itp. itd.

Może ktoś wyrazi w końcu opinie jak obniżyć ten troszkę piskliwy dzwięk V6, nie musi buczeć , ale delikatnie pomrókiwanie pomaga :)

Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: T w 31.01.2014, 19:48
Cytat: marcin uk w 31.01.2014, 18:18Może ktoś wyrazi w końcu opinie jak obniżyć ten troszkę piskliwy dzwięk V6, nie musi buczeć, ale delikatnie pomrókiwanie pomaga
Zmień tłumiki końcowe na dobre przelotowe (średnica jest 2"). Dźwięk wydechu (szczególnie niskie tony) zależy głównie od nich. Z tym, że tłumiki różnych producentów brzmią bardzo różnie -- warto poprzeglądać YT żeby zorientować się w charakterze brzmienia danej marki.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 31.01.2014, 20:35
Cytat: Tomasz w 31.01.2014, 18:48Zmień tłumiki końcowe na dobre przelotowe (średnica jest 2"). Dźwięk wydechu (szczególnie niskie tony) zależy głównie od nich. Z tym, że tłumiki różnych producentów brzmią bardzo różnie — warto poprzeglądać YT żeby zorientować się w charakterze brzmienia danej marki.

Ok masz coś konkretnego naza lub chociażby coś z allegro ebaya niemarkowego lub markowego. Dziękuje.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: MAG w 01.02.2014, 22:39
Jesli zechcesz przeznaczyć na na wydech cat-back 500 funtów, to masz do wyboru np. Miltec'a albo JP Performance, że wymienie te najbardziej w UK popularne.
Miltec jest jak dla mnie osobiscie zbyt "ostry", a JP brzmi rewelka - w moim byłym aucie jest teraz taki zamontowany - jak dla mnie miodzio.

Najprostsze i najtańsze to wywalic środkowe tłumiki - tak jak Ci juz to pisałem, ale oczywiście nie oczekuj wtedy jakichś ogromnych zmian.
Chociaż ja byłem baaaaaardzo zadowolony z efektów tego ruchu ;-)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 02.02.2014, 04:56
Cytat: MAG w 01.02.2014, 21:39Miltec'a

tego widziałem na ebayu, ale JP Performance jak i gdzie znaleść i czy jest jakieś na youtoobe, żeby posluchać ?
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: MAG w 03.02.2014, 10:23
Zaloguj sie na www.stdrivers.co.uk - tam bardzo duzo chłopaków pisze o JP i w galerii maja też fotki i filmiki.

http://www.jpexhausts.co.uk/page.asp?id=31&n=Full-Systems (http://www.jpexhausts.co.uk/page.asp?id=31&n=Full-Systems)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 09.02.2014, 14:21
ok widziałem :) dość droga sprawa więc teraz po prostu wytne środkowy tuning i zmienie końcówki.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 11.02.2014, 19:32
Jakie opony masz w swoim wozie?
(producent, model, rozmiar)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 11.02.2014, 20:07
Cytat: sseebbaa1 w 11.02.2014, 18:32Jakie opony masz w swoim wozie?
(producent, model, rozmiar)

napewno 18" 225/40/18 sprawdze markę, ale pewnie marka "krzak" :)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 11.02.2014, 20:21
Pytam nie bez powodu. W innym temacie pisałeś, że wpadłeś w poślizg i było gorąco.
Jestem ciekaw na jakich oponkach jeździsz (sprawdź też DOT).
A jak rzeczywiście są lipne, to coś doradzimy :)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 12.02.2014, 00:28
Cytat: sseebbaa1 w 11.02.2014, 19:21Jestem ciekaw na jakich oponkach jeździsz (sprawdź też DOT).
A jak rzeczywiście są lipne, to coś doradzimy

Wczoraj je dopompowałem bo w prawej przedniej było tylko 1.2.   Dałem przód 2.3 tyl 2.1 ? nie wiem czy dobrze bo ostatnio miałem z napedem na tył albo na 4 kólka wiec kurcze zrobiłem na wyczucie wiedząc, że w przodzie ma być więcej :)


« Dodane: 12.02.2014, 00:30 »

Na oponach się nie znam, ale wcześniej używałem FULDA i były dobre na mokrych drogach, a na suchych ok.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 12.02.2014, 08:22
Spisz później model aktualnej opony.

Dopompuj też trochę kółka, bo w zasadzie wszyscy są zgodni, że ciśnienie proponowane w instrukcji jest za niskie. Mondeo lubi trochę twardsze opony.
Na takim ciśnieniu jak masz teraz będzie Ci zżerało boki bieżnika, zwłaszcza jak lubisz ostrzejszą jazdę.
Moim zdaniem minimum 2.5 na przód i 2.3 na tył. Ja jeździłem latem na 2.9/2.6. Zimą trochę mniej.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 12.02.2014, 14:55
Cytat: sseebbaa1 w 12.02.2014, 07:22Moim zdaniem minimum 2.5 na przód i 2.3 na tył. Ja jeździłem latem na 2.9/2.6. Zimą trochę mniej.

A co z amortyzacją i zawieszeniem bo z każdym "barem" dastaje mnicniej po dupie. Jeździłem vecrtą sri na ciśnieniu 2.9 :) i czułem jakbym jechał na oponach z kamienia :)

z silniczkiem 3.0 chce się nieco częściej niż depnąć :) ale wciąż wyczuwam autko bo teraz mam jej hmm 3 tydzień.
Znalazłem hamulce z focusa RS po 2004 roku i nie wiem czy będą pasować ale podobają mi się..:)


Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: bishop w 12.02.2014, 15:52
Z focusa RS nie będą chyba pasować. Szukaj od ST, najłatwiejsza przeróbka i "będzie Pan zadowolony".
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 12.02.2014, 17:24
Cytat: bishop w 12.02.2014, 15:52
Z focusa RS nie będą chyba pasować. Szukaj od ST, najłatwiejsza przeróbka i "będzie Pan zadowolony".
chyba :) to nie oznacza nie ;) Właśnie sam nie wiem więc zapytałem. ST ma kolega z tego forum i je wezmę.

Cytat: sseebbaa1 w 12.02.2014, 07:22Spisz później model aktualnej opony.

Opony to infinity i nie mam pojęcia czy to dobre czy chłam
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 12.02.2014, 18:05
Cytat: marcin uk w 12.02.2014, 17:24Opony to infinity
Chińszczyzna, więc już się nie dziwię poślizgom.

Zmień to szybko, albo będziesz zmieniał karoserię.

Na czym jeździłeś w beemce?


Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 12.02.2014, 18:46
Cytat: sseebbaa1 w 12.02.2014, 17:05Na czym jeździłeś w beemce?
Continental 235 szeroka przód i 265 szeroka tył :)

Cytat: sseebbaa1 w 12.02.2014, 17:05Chińszczyzna, więc już się nie dziwię poślizgom
Właśnie przeczytałem MADE IN CHINA :) hehe dobrze, że chociaż mają "głeboki" bieżnik :)

« Dodane: 12.02.2014, 18:47 »

to jakie oponki proponujesz oczywiscie jak zawsze w rozsądnej cenie :) bo ST220 to nie F1 ;) to jest rodzinne autko tylko o charakterze lekko sportowym dlatego chciałem steka i mi się podoba :)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 12.02.2014, 19:06
To temat rzeka. Można go wałkować, ale w innym temacie na tym forum.
Ale proponuję żebyś zaczął od zapoznania się z niezależnymi testami opon
np.:
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx
Mieszkasz w UK, ale myślę że jakoś przebijesz się przez tabelkę DE :)

Nie dziw się, że eSTek nie trzymał się drogi skoro opony bardzo starały się, żeby zabić wszelkie umiejętności autka.
Tym samym nie jest uczciwe porównywanie prowadzenia Twojej poprzedniej beemki do obecnego Forda na takich kapciach.

Ja jeżdżę na
zimówki - Bridgestone Blizzak LM-32S
letnie - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Rozumiem, że opony odziedziczyłeś po poprzednim właścicielu, więc wybaczam :stupid:
A opony wybieraj zawsze najlepsze na jakie Cię stać.
Przy beemce to się starałeś, to eSTekowi będziesz żałował hę?
:)

Jak w końcu obniżysz auto i założysz naprawdę dobre opony, to będziesz zaskoczony prowadzeniem autka.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 12.02.2014, 20:43
Cytat: sseebbaa1 w 12.02.2014, 18:06Przy beemce to się starałeś, to eSTekowi będziesz żałował hę?

A właśnie nie i szczerze jakoś to autko mnie oczarowało pozytywnie i nie przeszkadza mi że ma znaczek forda zamiast  ex audi czy moich ex dwóch bemek.

Właśnie tutaj w STeku jak sam widziałeś pobawiłem się w ledy czy carbon :), ale fakt w tamtej bmw dałem dobre opony i spężyny i nagłośnienie alpine + suba. Zmieniłem jej światła itd. itp. Ale do STeka też kupiłem Alpine DIN "te podwójne" :) założe jak zrobie wyciszenie drzwi i czekam na lepszą pogodę bo nie mam garażu :)


Cytat: sseebbaa1 w 12.02.2014, 18:06ak w końcu obniżysz auto i założysz naprawdę dobre opony, to będziesz zaskoczony prowadzeniem autka.

Fakt hamulce , obnizenie i dobre opony napewno zmini autko :) wizyalnie i poprawi właściwości jezdne.

Mam taki zakręt ostry ze skokiem w dół i tam bete traktowałem na ok 120km/h przy STku przy 80km/h poczułem obawy :) ale po obnizeniu i na dobrym ogumieniu napewno bedzie przechodziła ten test :)


« Dodane: 12.02.2014, 20:44 »

Co do prowadzenia auta to jeste generalnie zadowlolony, ale jak się przesiada z bmw z TYLNY m napedem na inne autko to zaczyna się marudzić. Ktoś kto przesiada się z gorszego na lepsze jest wniebowziety i tak jest zawsze :)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 15.03.2014, 14:45
Radio 2 DIn Alpine
(http://images65.fotosik.pl/761/3b7747c12bc25311gen.jpg)

« Dodane: 15.03.2014, 14:48 »

FOLIA na szybkie przeciwsloneczna :)

(http://images63.fotosik.pl/760/ff3cbf141433f048gen.jpg)

« Dodane: 15.03.2014, 14:49 »

Oswietlenie blue LED podloga
(http://images65.fotosik.pl/761/b516f71829c9823bgen.jpg)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 15.03.2014, 15:06
Autko prosi się o dystanse 20 mm!
To dodatkowe wysunięcie kół spowoduje, że felgi będą wyglądały na większe.
Poprawi się też prowadzenie w zakrętach, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 16.03.2014, 03:59
hmmm
Cytat: sseebbaa1 w 15.03.2014, 15:06
Autko prosi się o dystanse 20 mm!
To dodatkowe wysunięcie kół spowoduje, że felgi będą wyglądały na większe.
Poprawi się też prowadzenie w zakrętach, zwłaszcza przy dużych prędkościach.

a czy przy 20mm dystansach potrzebuje dluszysz srob ? Bo  20mm to 20mm :) moze jakis linak z alle lub ebaya prosze.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 16.03.2014, 08:11
Kupujesz wtedy dystanse przykręcane ze szpilkami :)

« Dodane: 16.03.2014, 08:12 »

http://allegro.pl/przykrecane-dystanse-ford-jaguar-22mm-5x108-4x108-i4045918954.html
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 16.03.2014, 08:49
Ja mam takie:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,3487.0.html
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 17.03.2014, 00:10
hmm fajnie to wyglada, a jesli poprawia prowadzenie to juz jest super.

ciekawe jakie jest max :) przeczytalem post i powiedzialas, ze 25mm. Kolega wyzej zaproponowal 22mm :).



« Dodane: 17.03.2014, 00:13 »

A wczoraj zamontowalem 2x1000W suba hmm daje i chyba az za bardzo :) ale moglem ustawic glosniczki pozadnie a bass wyssac z suba i system gra ladnie.
Sub JBL glosniki przod JBL 6" , tyl standart, ale pojdą 6x9 sony radio Alpine. Dzwi wygluszylem, ale jeszcze doloze maty na balche przy glosnikach plus gabke na na maty.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 17.03.2014, 09:54
Marcin dla dobra weź 20mm(na zamówienie bez problemu robią)
a nie daj boże obciążysz autko to Ci będzie obcierał rant o opone...
25mm to już raczej za dużo...
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 24.03.2014, 05:13
auta nie obciazam chyba, ze samym sobą :) mysle o 25mm ;)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 24.03.2014, 08:31
Glinek z MKP zamontował 25 mm i ocierało.

Marcin jeszcze raz oglądnij zdjęcia w temacie dystansów i zobacz, że te 20 mm jest akurat.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marcin uk w 24.03.2014, 19:20
Chwilowo wstrzymam się przed zakupem czegokolwiek bo zaczynam nową pracę i wyplate dostane dopiero po dwoch miesiacach :( taki kontrakt. Wtedy zaczne mocno zmieniac autko bo fundusze się znacznie zwiększą nie będe chciał zmieniać mojego autak bo polubilem tego St220 łobuza.
Ale marzy mi się Mercedes CLS albo Range Rover Sport lub ostatecznie bmw 645 , marzenia się spełniają ;)

Jak w nowej pracy mi się powiedzie to może może :).

Skoro 25 mm obcierały to faktycznie bo co to pakować. Czy faktycznie na żywo widać róznice z  20 mm ?
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 24.03.2014, 20:09
Widać widać i to ogromną!
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 27.05.2014, 11:44
Cytat: marcin uk w 30.01.2014, 16:59e39 540i są tylko i wyłacznie w automacie, a ja chciałem w manualu więc postawiłem na 3.5 V8
A ja chciałem Ci powiedzieć, że przed chwilą jeździłem e39 540i z manualną skrzynią!