Fordtuning.pl

My, nasze auta i nasze inicjatywy => Nasze Fordy => Zaczęty przez: boner w 13.07.2010, 00:02

Tytuł: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 13.07.2010, 00:02
Fordy Mondeo od zawsze gościły w NAszej rodzinie były wszystkie generacje, przeważnie kombi 1,8 16v, 2,0 16v, 2,5v6 oraz ten 3,0 v6. ST220 jest z 2003r kupiliśmy oczywiście nowego z salonu potzrebowaliśmy auta na szybko i koniecznie Forda szukaliśmy ST220 w każdym salonie w Polsce chodziło nam o jakiś wystawowy model czyli taki co stoi w salonie i przyciąga klienta. Na nowy trzeba było czekać ok 2 miesiące. A na tego czekaliśmy 10 dni, gdyż okazało się że jeden salon w Warszawie taki prezentacyjny model sobie zamówił i okazali się chętni nam go odstąpić, szkopuł polegał na tym że on juz jechał do Polski i kolor, wyposażenie musieliśmy przyjąć z góry. Ale nie narzekaliśmy na to, czarny lakier Black Panther i czerwona skóra sprawiły że mi osobiście szczena opadała. :)

Mógłbym tu pisać i pisać o pierdołach ale kto to bedzie czytał :)  Także będę się streszczał...

Samochód jak dla mnie jest świetny pod każdym względem mam go siedem lat i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Tak W OGÓLE to bardzo pozytywnie się zdziwiłem awaryjnością tego modelu która praktycznie nie występuje, bo wiadomo co mówią o Fordach. Do tej pory wymieniłem tylko sprzęgło z powarzniejszych rzeczy, ale sprzęgło padło tylko i wyłącznie z mojej winy, bo zachęcony dobrymi osiągami postanowiłem sprawdzić go na zawodach SSS na 1/4 mili, wyniki okazały się przyzwoite ale nie chciałem dalej w to brnąć (czyli wybebeszać auta do blachy bawić sie w jakieś inne przeróbki i spędzać pół życia u mechanika ) i dałem spokój, bo to przecierz auto rodzinne :) . Wracając do sprzęgła to pamiętajcie że nie ma zamienników przynajmniej w 2006 nie było. Samochód do tej pory serwisuje w ASO tylko olej zmieniam między przegłądami czyli nie co 20 tylko co 10 tyś. km. Przez te lata na gwarancji padły jeszcze mi wskaźniki czyli obrotomierz i prędkościomierz. Ogólnie rzecz biorąc serwis auta jest utrudniony ze względu na brak zamienników np. jakieś gumy tylnej belki kosztowały mnie 800zł + robota. Według mnie dzięki ASO mój ST jest w takim świetnym stanie. Ale jest jeszcze kwestia lakieru ... bardzo zmatowiał na całym samochodzie, musze wykonać polerke auta całego bo wygląda fatalnie. Tyle lat bez obcierki bez żadnej kolizji, nigdy nie było okazji żeby ten lakier odnowić, ale tego akurat nie żałuje :)
Jeszcze felgi, felgi 18' są świetne i bardzo wytrzymałe w porównaniu do znajomych którzy jeżdzą na takim profilu, weźcie sobie kiedyś o ręki samą felge i uderzcie jakimś kluczem dosyć mocno, biją jak dzwon Zygmunta :)  Później weźcie inną felgę i zróbcie to samo bedzie bez porównania. Może się to wydawać śmieszne ale różnica jest i po tym sie poznaje mocną felge, a powiedział mi o tym fachowiec z Żyrardowa który mi kiedyś prostował felge.

Są też wady i sa to wady ogólne dla tej generacji mondeo czyli rdzewiejące drzwi od dołu oraz przepalony prawy tłum(n)ik końcowy. Co do tłum(n)ika oczywiście zamiennika nie ma - w ASO dostępny tylko zestaw dwóch tłum(n)ików końcowych ok 3000zł. Ja potrzebowałem jednego i kumpel dopasował mi od Jaguara 3.0 zamiennik pasuje ja w morde szczelił i kosztował 300zł :]. Ze starości murszeją też teraz gumy w komorze silnika od chłodziwa i jakieś podciśnieniowe.
A i jeszcze ... łożyska, na wszystkich kołach juz po dwa razy wymieniane chociaż ostatnio wymieniałem w 2006r.
Skłamałem też że mnie nigdy nie zawiódł, bo chciałem nim pojechać do Swojego ślubu ale sprzegło sie rozsypało(oczywiście nowe z Niemiec 2 tygodnie czekania), właśnie wtedy dał mi do zrozumienia że nie chce się już ścigać że chce sie ustatkować i od tej pory żyjemy w harmonii  ;) Już znam każdą jego słabą strone, dolegliwość, tylko kichnie, parsknie a ja wiem co mu dolega.
Kurde jednak troche tych usterek przez te lata się uzbierało ???

Wyposażenie seryjne jest pewnie znane nie bede pisał.
Dodatkowe:
- U mnie poprawione jest audio wiadomo głośniki nowe jakiś wzmacniacz i subwoofer i radyjko JVC KD-AV7001 i uchwyt na tył na monitor dla dzieciaków.
- program zmieniony przez Vtech w Krakowie teraz moc to 243KM ale czasy zmierzone jeszcze wtedy na SSS nie wykazały żadnej poprawy, wkładka filtra K&N i wypolerowana przepustnica.
- dwa folteliki dla dzieci i żona na tylnym siedzeniu :)
- ciekawostka to taka że bez kratki jeżdże już 5 lat i nigdy nikt sie nie doczepił :)

Starczy chyba już sam nie wiem co pisać pewnie połowa z Was skończyła w połowie czytanie :)
Lepiej bedzie jak juz skońcey i jak coś to chętnie na pytania odpowiem - bedzie łatwiej
Sorki za jakość niektórych zdjęć

(http://images39.fotosik.pl/310/73340b51b88bd060med.jpg) (http://www.fotosik.pl)


(http://images45.fotosik.pl/315/6744670f9044de96med.jpg) (http://www.fotosik.pl)


(http://images40.fotosik.pl/310/b69c2bb0da0e0d94med.jpg) (http://www.fotosik.pl)


(http://images41.fotosik.pl/310/4bc38669c43a32e6med.jpg) (http://www.fotosik.pl)


(http://images41.fotosik.pl/310/43134dfd3778a090med.jpg) (http://www.fotosik.pl)


(http://images35.fotosik.pl/168/f17007fb20b909dfmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)


(http://images46.fotosik.pl/313/d31a0379f5d35b2cmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)


(http://images40.fotosik.pl/310/62b47b1f1bb9886cmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)


(http://images47.fotosik.pl/314/83a40e6fd33eafd3med.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Wnętrze kiedyś

(http://images45.fotosik.pl/315/219ec383e242e41amed.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Wnętrze dziś :)

(http://images35.fotosik.pl/168/45176944c48fbb3cmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Wnętrze - jeszcze stare radio

(http://images38.fotosik.pl/310/690432e0fe270ab2med.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Tu jakaś mucha się do maski przylepiła, prosze nie oceniać Pani tu już była moją żoną :)

(http://images41.fotosik.pl/310/75fe8a79192ed25cmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Niemiecka autostrada oczywiście, dodam tylko że 260 wskoczyło, sześc lat temu teraz chyba bym tego nie zrobił

(http://images20.fotosik.pl/320/f1e097f0164616a2med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: T w 13.07.2010, 00:06
Cytat: boner w 13.07.2010, 00:02
Są też wady i sa to wady ogólne dla tej generacji mondeo czyli rdzewiejące drzwi od dołu oraz przepalony prawy tłum(n)ik końcowy. Co do tłum(n)ika oczywiście zamiennika nie ma - w ASO dostępny tylko zestaw dwóch tłum(n)ików końcowych ok 3000zł.
Prawy tłumik końcowy (od strony pasożyta) jest taki sam jak w 2,5 V6 i w 3,0 V6 204 KM. Więc każdy zamiennik do tych silników będzie pasował. :)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: GrekuPL w 13.07.2010, 01:18
inaczej tego autka się nie da opisać PIĘKNY !! taki zestaw czyli liftback, czarny, czerwone skóry-marzenie :)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: weksla w 13.07.2010, 07:26
No świetne autko:) pozazdrościć:) chciałbym takie ale jako drugie
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 13.07.2010, 07:57
Cytat: Tomasz w 13.07.2010, 00:06
Prawy tłumik końcowy (od strony pasożyta) jest taki sam jak w 2,5 V6 i w 3,0 V6 204 KM. Więc każdy zamiennik do tych silników będzie pasował. :)

właśnie dlatego brakowało mi takiego forum, bo człowiek wszystkiego nie może wiedzieć
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: T w 13.07.2010, 08:50
Cytat: boner w 13.07.2010, 07:57
właśnie dlatego brakowało mi takiego forum, bo człowiek wszystkiego nie może wiedzieć
Ale ten od Jaga pewnie też dobry, bo tam jest z grubsza ten sam silnik co u Ciebie. Tylko pewnie trochę droższy. ;)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: eng w 13.07.2010, 09:44
Czytając ten opis masz wrażenie jakbyś oglądał Top Gear. Najpierw same zalety auta, a później coraz to gorzej i kolejne usterki. Hehe. Powiedz czemu zmieniałeś wszystkie łożyska? Po prostu zaczęły szumieć czy były jakieś inne powody?
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: marctwain w 13.07.2010, 11:03
Ekstra autko. Podoba mi się. ;)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 13.07.2010, 11:50
Super auto, fajny opis - przyjemnie się czyta. Planowałeś albo planujesz coś w nim zmienić?
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 13.07.2010, 11:55
Cytat: eng w 13.07.2010, 09:44
czemu zmieniałeś wszystkie łożyska? Po prostu zaczęły szumieć czy były jakieś inne powody?

z łożyskami to W OGÓLE jest kolejna historia, najpierw zmieniłem z zimówek 16' na 18' letnie i zaczęlo sie coś dziać-szumieć, pojechałem na przegląd stwierdzili że sa 2 łożyska do wymiany z przodu i z tyłu po przekątnej, ale nie mają ich i trzeba czekać umówiłem się za dwa tygodnie. Pojechałem wymienili wyjeżdżam z serwisu jest to samo. Wracam wsiada jakiś chefe noi rzeczywiście to samo. Okazało sie ze ktoś źle zapisał strony jak byłem pierwszym razem czyli wymienili mi 2 dobre łożyska a żę akurat w dostawie zamówili więcej tych łożysk odrazu wymienili mi te co szumiały tyle że już na ich koszt  :evil:  . Jakoś dwa lata później sytuacja się powtórzyła chodzi mi o tą zamiane kół z 16' na 18', po tym odrazu zaczęly znów sie odzywać po koleii łożyska i chyba najpierw dwa pozniej znów dwa poszły tyle że nie wymieniałem juz w ASO tylko u znajomego mechaniora założyliśmy jakieś zwykłe polskie odpowiedniki i chodzą do tej pory. Później doszliśmy do wniosku że tamte nie wyrtrzymywały tego przejścia z 16' na 18' bo jednak 18' waży dużo więcej od zimówek 16' i ten szok wagowy je wykańczał, ale to tylko moje zdanie - laika.

« Dodane: 13.07.2010, 12:05 »

Cytat: wilhelm w 13.07.2010, 11:50
Super auto, fajny opis - przyjemnie się czyta. Planowałeś albo planujesz coś w nim zmienić?

Niedawno zmieniłem coś, założyłem łampke oświetlenia tylnych siedzeń !!! 
Tak bo jak się okazało najwyższa i najdroższa wersja mondeo czegos takiego nie miała, rażą mnie takie szczegóły bo wcześniej miałem kombi 2,5v6 i było wszystko oświetlenie tyłu, klameczek, komp pokazywał kiedy przegląd, poziom płynu w spryskiwaczach !!!!!!!, które drzwi są otwarte podczas jazdy,schowek zamykany przed pasażerem itp itd. Samochód z 1997 roku to wszystko miał a wersja z ST220 z 2003 niczego z tego nie miała.  ???

Planuje odnowić lakier, kilka rysek zlikwidować, zabezpieczyć przed korozją
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: weksla w 13.07.2010, 14:13
może pokusisz się o zmianę środka na poliftowy:) Polecamy z engiem:)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: T w 13.07.2010, 14:15
Cytat: weksla w 13.07.2010, 14:13
może pokusisz się o zmianę środka na poliftowy:) Polecamy z engiem:)
Jeśli postanowisz sobie w ten sposób spaskudzić wnętrze to chętnie odkupię od Ciebie konsolę środkową. ;)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: weksla w 13.07.2010, 14:20
heheh każdy jasne, ze ma swoje zdanie, ale dla mnie (nie obrażajcie się osobiście - bo sam miałem przedliftowe), ale wnętrze przedliftowe do aut mondeo mk3 nie pasuje, jest imho zbyt staroświeckie w zestawieniu z nadwoziem. Poliftowe jest już bardziej nowoczesne.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: T w 13.07.2010, 14:29
Cytat: weksla w 13.07.2010, 14:20
heheh każdy jasne, ze ma swoje zdanie, ale dla mnie (nie obrażajcie się osobiście - bo sam miałem przedliftowe), ale wnętrze przedliftowe do aut mondeo mk3 nie pasuje, jest imho zbyt staroświeckie w zestawieniu z nadwoziem. Poliftowe jest już bardziej nowoczesne.
Nie wiem które jest bardziej "nowoczesne", czy "modne", ale wiem, że przedliftowym ST220 była czarna konsola z połyskiem, a w poliftowym jest zwykle paskudny szary plastik jak w Loganie (klima + radio) i do tego ew. srebrne wstawki w mało logicznych miejscach. Dla mnie wybór jest oczywisty. ;) Ale każdy ma własny gust...
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: weksla w 13.07.2010, 14:34
Dokładnie każdy ma własny gust:)

Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: Petersan w 13.07.2010, 16:41
boner, wiedziałem, że "zwerbowanie" Cię to był dobry pomysł.
naprawdę fajnie się czytało Twoją relacje z użytkowania STeka.
nice, very nice!

Tym bardziej uśmiechnąłem się (z wiadomych powodów), kiedy wspomniałeś o "fachowcu z Żyrardowa"  :)
Świat jest mały.

Rozumiem, że jesteś z tego Jeżowa, z okolic Łowicza?
Czyli na spoty warszawskie daleko nie masz  :D

Fajnie pokazany ST, ktrórego właściciel nie napina się, że ma supersportowe auto,
a po prostu "rodzinny dupozóz" z charakterem.

Jedyne do czego mógłbym się na siłę przyczepić, to te przedliftowe lampy...
Ale, jak ktoś napisał, o gustach się nie dyskutuje  ;)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 17.07.2010, 07:19
czym różnią się te lampy ?? masz jakieś zdjęcia ??
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: T w 17.07.2010, 07:27
Cytat: boner w 17.07.2010, 07:19
czym różnią się te lampy ?? masz jakieś zdjęcia ??
Ja bym już te ledowe (http://fordtuning.pl/index.php/topic,380.0.html) wolał. Lampy poliftowe (pomijając fakt, że niespecjalnie mi się podobają, ale to kwestia gustu) mają na dole chrom, więc żeby zachować spójność stylistyczną wypadałoby założyć pozostałe elementy chromowane które były w poliftach. Chrom jedynie z tyłu będzie wyglądał trochę dziwnie...
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 17.07.2010, 08:12
aaaa juz wiem jak wygladaja czyli odpadają
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: Lukasz-no1 w 17.07.2010, 22:58
Witam
Widzę że właściciel z Pasją :) To się chwali.

Co do elementów/przewodów gumowych pod maską to jak już na forum pisałem,
Samco i po sprawie :)

Wytłumacz mi (od strony mechanicznej) czym się różni jazda w lecie na 18" a zimą.

Waga felgi latem i zima ta sama (18") profil opony też, ET Felgi to samo, etc
jedyne co by mogło na to wpływać to ujemna temperatura i to że zimą zawieszenie
pracuje sztywniej ze względu na ujemne temp. i obciąża bardziej łożyska jak by to miało być od tego
to by świadczyło że ori łożyska są ulepione z go***

Ale najważniejsze że teraz już jest wszystko ok

Co do odświeżenia lakieru to porozmawiaj z marctwain skieruje gdzie trzeba i doradzi mądrze
U mnie w temacie tez jest troszeczkę o Car Detailingu więc może się coś przyda,
i jeden temat na forum.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: T w 17.07.2010, 23:01
Cytat: Lukasz-no1 w 17.07.2010, 22:58
Wytłumacz mi (od strony mechanicznej) czym się różni jazda w lecie na 18" a zimą.
Zimą po prostu w naszym pięknym kraju robią się dziury, które dodatkowo trudniej zauważyć, bo są przykryte warstewką śniegu czy błota.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 17.02.2011, 22:38
W końcu odważyłem się wydałem 300zł i nabyłem zaciski - tu już wypucowane i gotowe do malowania


(http://images45.fotosik.pl/636/2d0061d9863c716dmed.jpg)


tu już pomalowane:


(http://images43.fotosik.pl/634/a377279625f28364med.jpg)


jeszcze małe zdjęcie poglądowe w porównaniu do starych

(http://images49.fotosik.pl/634/ef97d0ab2a245b86med.jpg)


i na tarczy

(http://images47.fotosik.pl/635/ad9e7f738e530445med.jpg)


jeżeli chodzi o pytanie czy wejdą moje felgi zimowe to odp brzmi "tak"

(http://images43.fotosik.pl/634/c2c49648da8720e2med.jpg)

tylko ciężarki się nie zmieściły, ale i z tym sobie poradziłem jak widać na obrazku wyżej :)
nie pokazuje całego koła bo dawno nie myłem samochodu i mi wstyd pokazać.
Jeżeli chodzi o sprawy techniczne to wszystko pasowało bez żadnych przeróbek zresztą jak koledzy poprzednicy mówili....
Kupiłem za 300zł + przesyłka. tarcza jedna się nie nadawała więc zmuszony byłem kupić nowe zwykłe ATE jak widać.
MAlowałem sprayem, ale to był jakiś polski shit dlatego boje się o jakość i o wytrzymałość .... zobaczymy.
Na spokojnie można wszystko samemu zrobić mi zajęło ok 2 godz. na strone razem z wyważaniem kół, fajna zabawa i jaka satysfakcja. 8)
Reasumując ... jak pasują na moje alu 16" to na pewno pasują na wszystkie fordowskie 16"
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: Oktan w 18.02.2011, 00:08
Cytat: Petersan w 13.07.2010, 16:41
Tym bardziej uśmiechnąłem się (z wiadomych powodów), kiedy wspomniałeś o "fachowcu z Żyrardowa"  :)
Świat jest mały.


jeśli to ten sam co myślę to owszem JEST FACHURA !!
już nie jedno moje koło robił :)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: kubek w 26.02.2011, 21:35
bliźniaczy z moim... ;] tylko rok starszy.

opis bardzo fajny, chyba niebawem coś takiego spłodzę...
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 15.03.2011, 19:49
Przesyłka przyszła w piątek ładne w kolorze. W czwartek biore się za zakładanie

(http://images40.fotosik.pl/700/9b0d60dea3a6a700med.jpg)

Jeszcze ogólny wygląd zimówek i zacisków Focusa

(http://images46.fotosik.pl/680/05387f371fc84737med.jpg)

Na letnie jeszcze długo nie zmienie tzn. dopóki nie połatają dziur u mnie na wiosce i wcale nie żartuje z tymi dziurami   :stupid: są głębokie i nie do omijania
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 15.03.2011, 19:59
z dziurami mam to samo, ale czego się nie robi dla wyglądu :D
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: lukasz3112 w 15.03.2011, 21:31
gdzie zakupiłes przewody hamulcowe w stalowym oplocie? bo tez i u siebie bym wymienil. jaka cena? no i czy do tych moich zacisków z mondka to są takie same przewody jak i do Foki ST?
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 15.03.2011, 22:26
Cytat: lukasz3112 w 15.03.2011, 21:31
gdzie zakupiłes przewody hamulcowe w stalowym oplocie? bo tez i u siebie bym wymienil. jaka cena? no i czy do tych moich zacisków z mondka to są takie same przewody jak i do Foki ST?

http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270506062737


ja mam te, z kolorem i przesyłką wyszło 360zł

przewody muszą być te same - logika tak mówi. Skoro zaciski od Focusa pasują do Mondeo to przewody też
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: T w 15.03.2011, 22:28
Założyłeś je razem z zaciskami czy osobno? Jeśli osobno, to jak wrażenia?
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 15.03.2011, 22:33
Cytat: Tomasz w 15.03.2011, 22:28
Założyłeś je razem z zaciskami czy osobno? Jeśli osobno, to jak wrażenia?

jeszcze przewodów nie założyłem, ciekawi mnie czy poczuje jakąś różnice
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 07.01.2012, 23:15
Odpowiem prawie po roku :)
pedał hamulca stał się wyraźnie twardszy.

A i wymieniająć zaciski nie dokręciłem jednego :)  (to nie jest śmieszne mogło się skończyć tragicznie)
całe szczęście niedługo potem jak z juz z kolegą wymienialiśmy przewody hamulcowe kolega to zauważył !
Troche się tylko wstydU najadłem i dostałem zjebke. Jeżeli chodzi o samochód to skończyło się tylko na pokrzywionej tarczy, która do dziś się sama już wyprostowała i z bicia nie ma ani śladu.

A w tym czasie nie pisania o samochodzie wymieniłem wszystkie drzwi bez rdzy z czarnego ST ze Szwajcarii pasowały bez lakierowania. Tylko musiałem je wypolerować i odrazu cały samochód przyjął polerke :]

Ogólnie samochód teraz jest "igiełka" (bardzo mi sie podoba to określenie z Allegro)
A było jeszcze zabranie dowodu za szybe pękniętą, ale juz jest nowa.
Noi doszła jeszcze wymiana maty grzewczej siedzenia mojego.
Mate mi wymieniali w ASO i mile sie zaskoczyłem bo dostałem 18% rabatu na czesci i robocizne, kierownictwo w ten sposób chce zachęcić użytkowników starszych aut do serwisu. Jak dla mnie super i patrząc obiektywnie nie widziałem w tych dniach żadnego mondeo mk3 na serwisie.
   
Tak wygląda przepalona mata:

(http://images41.fotosik.pl/1245/c2d2c4c3398fae3fmed.jpg)

Także jak widzicie tylko bierzące naprawy żadnych modyfikacji stylistycznych czy technicznych, ale tak jak mówie samochód 'igiełka" :]
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: kubek w 11.02.2012, 12:59
pokaz swoje auto na felgach zimowych, chce do siebie takie sprawić a akurat mamy klony.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 11.02.2012, 22:32
Śmieszna sprawa ale właśnie mi uświadomiłeś że nie mam żadnego zdjęcia na tych felgach  :/

(http://images35.fotosik.pl/1175/80899e10ce6f1ea7med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: kubek w 11.02.2012, 22:58
Najwyższa pora... Bardzo proszę ;]
Strasznie się chowają w nadkola, ciekawe jakie te felgi mają ET
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: T w 11.02.2012, 22:59
52,5, jak każde seryjne 16" z mk3. :)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: kubek w 11.02.2012, 23:09
stalówki też tyle mają?
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: T w 11.02.2012, 23:11
Chyba tak.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: RSSSS w 16.02.2012, 20:51
Cytat: boner w 13.07.2010, 00:02
(http://images39.fotosik.pl/310/73340b51b88bd060med.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Jeździłem identycznym przez kilka lat,mam sentyment do tego auta.

Pamiętam jak dziś, że jak jako motoryzacyjny młokos przesiadałem się do tego auta to moc mnie porażała.

Z czasem było mało i brak perspektywy przyrostów (silnik NA) rzucił mnie w kierunku Turbo.

Pozdr
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: Essio w 02.03.2012, 00:16
Prawie się poryczałem, czytając twój pierwszy post...  ;(
Ile bym dał, żeby kupić nowego ST220. Zjadłeś zęby na tym stejku, szacun.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 19.01.2015, 22:05
Panowie Witam, po dłuższej przerwie tym bardziej mnie cieszy że to forum nadal żyje mimo starzejących się właścicieli i ich STeków :)
Ostatnie dwa lata miałem dosyć ciężkie zmiana pracy, dom, rodzina nie było czasu na samochód, znaczy trochę go zaniedbałem i trochę się tego wstydze :) Jedyne co robiłem to wymieniałem części eksploatacyjne. Nawet go ostatnio nie gazowałem powyżej  5 tys. a gdy już to zrobiłem coś mnie zmartwiło. Otóż jak wszyscy wiemy powyżej tej wartości NAsze silniki zawsze dostawały wigoru, czuć było "doładowanie" a tu wczoraj silnik przy 5,5 tys praktycznie stanął. Co jest grane ? Z tego co mi wiadomo to "doładowanie" było spowodowane otwarciem kanałów dodatkowych z powietrzem, ale to na marginesie. Jeszcze mogę powiedzieć że nie dosyć że samochód przestał jechać to jeszcze spod maski zaczęły dochodzić jakieś dziwne dzwięki powyżej 5 tys obrotów. Ktos orientuje się co się dzieje z moim silnikiem ? W środę jestem umówiony na zdjęcie kolektora dolotowego ale nie mam pojęcia co dalej ?
P.S Jak trwoga to do Boga dlatego Was pytam.
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: T w 19.01.2015, 22:10
Cytat: boner w 19.01.2015, 22:05Z tego co mi wiadomo to "doładowanie" było spowodowane otwarciem kanałów dodatkowych z powietrzem, ale to na marginesie.
W ST220? ;)

Cytat: boner w 19.01.2015, 22:05Jeszcze mogę powiedzieć że nie dosyć że samochód przestał jechać to jeszcze spod maski zaczęły dochodzić jakieś dziwne dzwięki powyżej 5 tys obrotów.
Może katalizatory umarły?
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 20.01.2015, 08:40
Hmm myślałem o katalizatorach tylko jak to sprawdzić ? A wiesz może coś o tych dodatkowych kanałach ? Jak to działa ?

« Dodane: 20.01.2015, 09:26 »

Zresztą osobiście nie słyszałem o zapchanym katalizatorze w silniku benzynowym, dlatego ten pomysł upadł ...
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: T w 20.01.2015, 11:13
Cytat: boner w 20.01.2015, 08:40A wiesz może coś o tych dodatkowych kanałach? Jak to działa?
W ogóle nie działa, bo to było tylko w 2,5. :)
Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: boner w 04.05.2015, 19:09
Panowie wszystko działa, po wymianie cewki jest siekiera. Jednak po 2 dniach pałowania posłuszeństwa odmówiła pompa paliwa, musiałem zakupić nową i znów siekiera :)
Mam jednak pytanie czy po tylu latach na uszkodzonej cewce mogło to troche zapchać katalizatory ?
Otóż na początku słabo wkręcał powyżej 5 tys obrotów a teraz po każdym kolejnym pałowaniu chodzi coraz lepiej. Czy możlliwę że teraz przepala to niedopalone paliwo sprzed lat ?
Także teraz już mogę powiedzieć że chodzi bez zarzutów, ale korci mnie żeby te katalizatory sprawdzić jeszcze...









Tytuł: Odp: ST220
Wiadomość wysłana przez: steveno w 05.05.2015, 00:02
Gratuluje Auta i opisu przymierzałem się 2 razy ale przeczytałem cały dzięki za przecieranie szlaków i dzielenie się wiedza .Ps.najlepsza konfiguracja mondka Burdello w środku klasa na zewnątrz ;)