Fordtuning.pl

My, nasze auta i nasze inicjatywy => Nasze Fordy => Zaczęty przez: ehaw w 15.01.2015, 12:24

Tytuł: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 15.01.2015, 12:24
Witam!

Rok: 2010
Silnik: 2.5 225hp
Wyposażenie: (chyba) wszystko poza navi i skórzanymi fotelami

(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b41f49b2741f.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/b41f49b2741f.jpg.html) (http://naforum.zapodaj.net/thumbs/faf726b59a47.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/faf726b59a47.jpg.html) (http://naforum.zapodaj.net/thumbs/07aa026799e6.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/07aa026799e6.jpg.html) (http://naforum.zapodaj.net/thumbs/ab80bf8fd6f3.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/ab80bf8fd6f3.jpg.html) (http://naforum.zapodaj.net/thumbs/dff0ceee743f.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/dff0ceee743f.jpg.html)

Parę słów o moim wozidle. Kupiony został w styczniu 2014 od pierwszego właściciela (pochodzenie salon PL) z przebiegiem 44k. Oczywiście serwisowany w ASO, olej zmieniany co 10k. Aktualnie autko ma przejechane 58k a ja podtrzymuję nawyki poprzedniego właściwiela i również zmieniam olej co 10k.
Samochód miał 2 poprawki lakiernicze: pierwsza to lewy tył, najprawdopodobniej złe parkowanie, naprawione z polisy w ASO w 2011. Zdjęcia poniżej. Druga to już likwidacja małego aktu wandalizmu, a dokładnie usunięcie 2 rys z lewych drzwi i boku (zrobionych najprawdopodobniej przez kogos na parkingu z czystej złośliwości). Naprawa wykonana w ASO Ford-Lipski, pełne malowanie drzwi i boku. (to już za mojej kadencji). Zdjęcia również poniżej.

(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8b52357dd915.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/8b52357dd915.jpg.html) (http://naforum.zapodaj.net/thumbs/544e325918ae.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/544e325918ae.jpg.html) (http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3ebf282ae208.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/3ebf282ae208.jpg.html) (http://naforum.zapodaj.net/thumbs/33588a812c10.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/33588a812c10.jpg.html)

Na dzień dzisiejszy samochód to zupełna seria. Na zamontowanie czekają już tarcze + klocki tył i przód (przód to DBA 4000 T3 + EBC Yellow Stuff, tył EBC ULTIMAX + EBC Yellow Stuff). Mam zamiar je założyć w ASO przy okazji przeglądu po 60k.

Jeśli chodzi o dalsze plany to mam zamiar zrobić jeszcze 2 zakupy przed chipowaniem silnika i będzie to wydech + IC Airtech. Jeśli chodzi o wydech to zastanawiam się czy zrobić jakiś custom z kwasówki ze sportowym katalizatorem czy pójść w gotowe rozwiązanie typu Milltek czy Moongoose. Może jakieś sugestie? Moim zamiarem jest delikatne podbicie mruczenia, jakie już teraz zapewnia ten wydech, nie stracenie strzałów z wydechu no i, co najważniejsze, lepszy przepływ spalin.
Dalszym krokiem być może będzie zawieszenie Eibach (pełne), ale trochę się boję twardości takiego zawieszenia na co dzień. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym?

W kwestii tuningu wizualnego zastanawiam się nad 2 rzeczami: założeniem spoilera od RSa i pomalowaniem felg. Niestety na pomalowanie felg aktualnie nie mam pomysłu na kolor, czarny przy tym odcieniu niebieskiego się totalnie nie sprawdzi, biały nie mając felg szprychowych również średnio mi sie widzi. Być może skończy się tylko na odświeżeniu koloru srebrnego.

Cała reszta w tym samochodzie w pełni mi pasuje, jestem z niego strasznie zadowolony i pomimo blisko roku posiadania go, dalej jaram się nim jak dzieciak :-)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: yayko w 15.01.2015, 12:34
siema :)
Ładny kolor Foki :)
co do wydechu to zrobił bym jakiś custom :)
Mam eibach pro kit i powiem Ci że jest akurat nie za twardo nie za miękko :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: JAM w 15.01.2015, 13:44
Bardzo ładna Foka :) Widziałem ją chyba gdzieś w ogłoszeniach zanim trafiła w Twoje ręce...
Co do felg, jeśli zostajesz na 18" to czarny rzeczywiście raczej odpada bo wizualnie zmniejszy nieco felgę ale już grafit wygląda całkiem, całkiem :)
http://s210.photobucket.com/user/MCSTORM/media/008-1.jpg.html

Jest też opcja Diamond Cut czyli toczenia frontu felgi specjalnym nożem (CNC). W Warszawie są już dwie takie maszyny. Na Instalatorów i w Koczargach pod Wawą. Efekt końcowy identyczny jak w przypadku oryginalnych felg do ST220.
Koszt chyba 100 PLN od sztuki???

Fajna Foka :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: yayko w 15.01.2015, 14:41
no i już wiem co zrobię na wiosnę ze swoimi :D
w Koczargach mi felgę prostowali to nie wiedziałem że takie coś mają :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: weksla w 15.01.2015, 14:53
Super autko, daj więcej zdjęć w szczególności wnętrza. W jaką moc oscylujesz?

Odwieczny dylemat oryginał czy custom w kwestii wydechu, Ic Airtec czy FMIC
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: bishop w 15.01.2015, 15:12
Ładna foka choć dla mnie przedlift ładniejszy;] (kwestia gustu).
Cytat: JAM w 15.01.2015, 13:44już grafit wygląda całkiem
Grafit wygląda świetnie. Faktycznie nie pomniejsza a efekt jest.
Cytat: JAM w 15.01.2015, 13:44Diamond Cut czyli toczenia frontu felgi
Na tym zdjęciu z grafitową felą jest ten diamond Cut? Rozumiem że chodzi o to aby błyszczały jak fele z st220?
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: JAM w 15.01.2015, 16:08
Cytat: yayko
w Koczargach mi felgę prostowali to nie wiedziałem że takie coś mają :)
Mają już od jakiegoś czasu. Gdybym miał ori felgi to nie zastanawiałbym się przy renowacji nad kolorem tylko toczył metodą CNC ale że jeżdżę na OZ Superturismo to już się waham czy felga aby nie straci charakteru?



« Dodane: 15.01.2015, 16:16 »

Cytat: bishop w 15.01.2015, 15:12
Ładna foka choć dla mnie przedlift ładniejszy;] (kwestia gustu). Grafit wygląda świetnie. Faktycznie nie pomniejsza a efekt jest. Na tym zdjęciu z grafitową felą jest ten diamond Cut? Rozumiem że chodzi o to aby błyszczały jak fele z ST220?

Nie, tu grafit jest zwykłym lakierem.
Efekt Diamond Cut to połysk ale nie taki jak np.polerowane ranty czy chrom ale połysk z mikroskopijnymi śladami nacięć po nożu, który ścina minimalną warstwę aluminium felgi.
http://s92.photobucket.com/user/m_nettleship/media/IMG_0249.jpg.html
http://www.thewheelspecialist.co.uk/wp-content/gallery/diamond-cutting/diamond2.jpg
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 15.01.2015, 16:48
Cytat: bishop w 15.01.2015, 15:12Ładna foka choć dla mnie przedlift ładniejszy;] (kwestia gustu).
...inaczej, przedlift ma fajniejszy tył; a polift ładniejszy przód. A połączył to w jedną całość Thomas

Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: T w 15.01.2015, 16:56
Cytat: Kris1976 w 15.01.2015, 16:48...inaczej, przedlift ma fajniejszy tył; a polift ładniejszy przód. A połączył to w jedną całość Thomas
A dla mnie przedlift jest ogólnie ładniejszy, nie licząc tylnych świateł i listew na drzwiach. :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: weksla w 15.01.2015, 17:20
No właśnie ogólnie też wolę przedlifta. Napewno wolę zegary poliftowe ale niekoniecznie całe wnętrze. Tył w polifcie wypada lepiej dzięku ledom i dyfuzorowi. Przód to już kwestia gustu.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: T w 15.01.2015, 17:21
...aczkolwiek ten niebieski jest wyjątkowo ładny. :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 16.01.2015, 09:13
Cytat: JAM w 15.01.2015, 13:44Co do felg, jeśli zostajesz na 18" to czarny rzeczywiście raczej odpada bo wizualnie zmniejszy nieco felgę ale już grafit wygląda całkiem, całkiem
http://s210.photobucket.com/user/MCSTORM/media/008-1.jpg.html
Świetnie to wygląda, dzięki za ten cynk. Chyba tak właśnie spróbuję pomalować swoje, te czerwone zaciski również mają tu swój urok.


Cytat: weksla w 15.01.2015, 14:53Super autko, daj więcej zdjęć w szczególności wnętrza. W jaką moc oscylujesz?

Odwieczny dylemat oryginał czy custom w kwestii wydechu, Ic Airtec czy FMIC
Dzisiaj wrzucę więcej fotek wnętrza jak odbiorę go z myjni, bo po ostatnim wyjeździe na narty był strasznie zapuszczony :)
Na razie chciałbym zrobić jakieś 280KM, bo w pierwszej kolejności wymienię IC i wydech, więc nie chcę przeginać. Potem zastanowię się nad kolejnymi fazami i gdzieś tam ostatniecznie chciałbym dojść do ~310KM. IC Airtec, innego nie zamierzam kupować. Cały czas myślę nad wydechem, komplet Mongoose to wydatek ponad 3.5k. Trochę mnie martwi jego głośność, więc skontaktuję się jeszcze z El-Tec w kwestii wyceny. Oni chyba znają się na robocie i potrafili by zrobić to jak należy. Czy miał ktoś z nimi jakieś negatywne przygody?

Cytat: Tomasz w 15.01.2015, 17:21...aczkolwiek ten niebieski jest wyjątkowo ładny.
Dzięki ;-)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: snafu w 16.01.2015, 09:58
El-tec > we wtorek będę najprawdopodobniej robił, środa odbiór. Dam znać. Tyle, że u mnie s-max i kryterium cisza / brak rezonansów na trasie.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 16.01.2015, 10:29
Cytat: snafu w 16.01.2015, 09:58
El-tec > we wtorek będę najprawdopodobniej robił, środa odbiór. Dam znać. Tyle, że u mnie s-max i kryterium cisza / brak rezonansów na trasie.
U mnie chodzi o to, żeby przy normalnej jeździe nie było za głośno, ale przy depnięciu już trochę głośniej niż w serii. + standardowo strzały z wydechu :) I delikatnie podbicie tego fajnego mruczenia jakie jest przy wolnych obrotach.
Będę wdzięczny za jakieś info. Jeśli na PW chciałbyś podzielić się kosztem to również byłaby to cenna informacja dla mnie.

PS. Wczoraj foczka dostała nowy akumulator (72Ah/720A(+P)278x175x175 B13 EXIDE PREMIUM).
W poniedziałek montaż nowych hamulców. Na początku lutego przegląd po 60k w ASO.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: TAM w 16.01.2015, 11:54
Cytat: ehaw w 16.01.2015, 09:13Cały czas myślę nad wydechem, komplet Mongoose to wydatek ponad 3.5k. Trochę mnie martwi jego głośność, więc skontaktuję się jeszcze z El-Tec
Moim zdaniem tylko Milltek resonated. Cichy jak seria, tylko z ładniejszym brzmieniem. Ale po depnięciu nabiera agresji. Jest w Polsce firma (Best Performance), oficjalny dysrybutor Millteka. Ja za swój (catback) płacilem trochę ponad 3k brutto na fakturę, więc odliczając vat wyszło bardzo sensownie.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: snafu w 16.01.2015, 11:57
Foka ma dedyki więc do rozważenia. S-max już w mniej komfortowej sytuacji jest + końcowe robię tak, aby butla z gazem była możliwą opcją. Ale to tylko jeśli paliwko znów na 6 zł skoczy :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 16.01.2015, 13:08
Cytat: TAM w 16.01.2015, 11:54Moim zdaniem tylko Milltek resonated. Cichy jak seria, tylko z ładniejszym brzmieniem. Ale po depnięciu nabiera agresji. Jest w Polsce firma (Best Performance), oficjalny dysrybutor Millteka. Ja za swój (catback) płacilem trochę ponad 3k brutto na fakturę, więc odliczając vat wyszło bardzo sensownie.
TAM, czy dużym problemem byłoby dla Ciebie nagranie dźwięku z wnętrza? Podczas normalnej jazdy jak i w momencie mocnego depnięcia na 2 biegu. Czy masz u siebie downpipe?
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: MAG w 16.01.2015, 14:45
Cytat: ehaw w 16.01.2015, 13:08
TAM, ... Czy masz u siebie downpipe?
Ma DP3" i sportowy kat 200cpsi
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: TAM w 16.01.2015, 19:16
ehaw, przy okazji nagram. DP mam, MAG mówi szczerą prawdę;-) Tylko depnę na 4. biegu, na 2. ma to mały sens.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 16.01.2015, 19:31
Cytat: TAM w 16.01.2015, 19:16
ehaw, przy okazji nagram. DP mam, MAG mówi szczerą prawdę;) Tylko depnę na 4. biegu, na 2. ma to mały sens.
Dzięki, czekam z niecierpliwością :) DP również od Millteka czy coś innego?
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: st-power w 16.01.2015, 19:51
Cytat: ehaw w 16.01.2015, 13:08
TAM, czy dużym problemem byłoby dla Ciebie nagranie dźwięku z wnętrza? Podczas normalnej jazdy jak i w momencie mocnego depnięcia na 2 biegu. Czy masz u siebie downpipe?
Miałem okazję słyszeć Tomka auto zarówno na zewnątrz jak i podczas jazdy wewnątrz jako pasażer.
Podczas jazdy jest totalna cisza,jak depnie ostro gazu, do uszu dobiega bardzo rasowy dźwięk,ale jego poziom natężenia jest bardzo przyjemny. Czyli mówiąc krótko wydech we wnętrzu słychać  tylko przy ostrym dodawaniu gazu-przy stałej prędkości go nie słychać,co jest oczywiście na duży +.

Na zewnątrz na biegu jałowym o dziwo nic nie słychać, ale jak ruszy ostro z pedałem w podłodze-to "o jej" jak to bosko brzmi :D
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 19.01.2015, 21:09
Foczka dostała dzisiaj nowe hamulce - przód to DBA 4000 T3 + EBC Yellow Stuff, tył EBC ULTIMAX + EBC Yellow Stuff i zmieniony płyn hamulcowy. Zakładałem w VTG. Ciężko mi na razie cokolwiek powiedzieć, muszę je trochę ujeździć i wtedy będzie coś wiadomo. Na razie wiem jedno - wyglądają zacnie :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 29.01.2015, 19:53
Focus był dzisiaj w ASO na przeglądzie po 60k.
Wymienione:
Po pełnym przeglądzie wiadomo tyle, że samochodód jest w świetnym stanie, żadnych usterek mechanicznych czy śladów korozji.
Jedyny minus po wizycie to to, że nie można wymienić spalonej żarówki postojowej w lewym reflektorze, bo poprzedni właściciel jakoś tak koślawo ją włożył, że pourywał cały system mocowania żarówki. Ludzie z ASO się tego nie podejmują, bo boją się że rozwają cały reflektor (koszt nota bene 2500zł), więc albo coś sam wymyślę, albo będę jeździł bez lewego postoju.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: yayko w 29.01.2015, 20:10
używka z allegro :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: weksla w 29.01.2015, 22:41
Na olej nic w ASO nie mruczeli że taki chcesz lać?
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 30.01.2015, 09:02
Cytat: weksla w 29.01.2015, 22:41
Na olej nic w ASO nie mruczeli że taki chcesz lać?
Nie, zupełnie nic. Po prostu odliczyli koszt oleju od całości zlecenia i tyle. Nawet pytali czy jakichś innych swoich części nie mam.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 11.05.2015, 22:28
Dzień dobry,

przez dłuższy czas była cisza w temacie, ale nie było ciszy w działaniach.

Dzisiaj odebrałem samochód od El-Tec, zakładali mi cały wydech w następującym zestawienia: DP Mongoose, sport cat (ich produkcji), cat-back Milltek Resonated z czarnymi ceramicznymi końcówkami.

Samochód odżył (albo takie jest tylko moje wrażenie z pierwszego dnia po odebraniu :) ), wydaje mi się że jest żwawszy w okolicach 4k obrótów, brzmi bardziej rasowo, ale nie agresywnie - bardziej mruczy na niskich obrotach i trochę mocniej się wydziera niż seria na wyższych. Dokładnie o to mi chodziło. Ogólnie jestem zadowolony z tego jak chłopaki w El-Tec mi to zrobili, choć nie ustrzegli się jednej małej rzeczy - końcówki wydechu nie są równo, prawa wystaje delikatnie mniej niż lewa, jutro będę dzwonił, żeby umówić się na poprawke.

Poza tym czas milczenia wykorzystałem na zebranie kilku innych gratów - w salonie od 2 miesięcy leży IC Airtec Stage 3, w szafie DV, BS i aktuator Forge. Kolejnym krokiem będzie zakupienie wtrysków od RSa u TAM-a i montaż wszystkiego na Dobrej a następnie wycieczka pod Kraków do Heko.

A propos TAM-a - chciałbym mu tu bardzo podziękować za jego pomoc, nie dośc że służył radą w przypadku różnych wątpliwości to jeszcze pojechał ze mną do serwisu na Dobrej, żeby pomóc wszystko porzadnie wycenić a gdy zdecydowałem się na zakup DP od Mongoose'a zamiast robienia w El-Tec ogarnął całe zamówienie a mi wystarczyło tylko zapłacić i odebrać od niego. Więc TAM jeszcze raz - ogromne dzięki za pomoc!
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: snafu w 12.05.2015, 07:38
TAM i Thomas to niezastąpione źródła wiedzy i pomocy :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: weksla w 12.05.2015, 14:21
Potwierdzam to co napisał Snafu☺
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: TAM w 12.05.2015, 18:15
Bardzo mi miło, dzięki! Oby wszystko służyło jak najlepiej.
Niestety mam przejściowy problem z wtryskami od RS-a, ale chyba niebawem ostatecznie dogram sprawę w nowym miejscu i cena się nie zmieni.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 30.10.2015, 12:01
Mały update odnośnie tego, co się dzieje z Focusem.

Przez wakacje więcej jeździłem niż myślałem o modach, więc do tego wracam dopiero teraz. Na jednej z "wycieczek" trochę popsułem sobie klapę bagaznika, przez niefortunne zamocowanie bagażnika rowerowego. Poniżej na zdjęciach widać sam bagażnik, a potem rezultaty...

(http://s23.postimg.org/bisfnewh3/IMG_20150717_195756.jpg) (http://postimg.org/image/bisfnewh3/)

(http://s29.postimg.org/t58e0p1kj/IMG_20150922_063841.jpg) (http://postimg.org/image/t58e0p1kj/)

(http://s2.postimg.org/46xqtvp9x/IMG_20150922_063851.jpg) (http://postimg.org/image/46xqtvp9x/)

Jak widać powyżej w obu uszkodzeniach były również mikro wgniotki a co najgorsze - lakier zdarty aż do blachy. Decyzja - oczywiście malujemy całą klapę. Przy okazji jak już zaprowadziłem samochód do warsztatu panowie podpowiedzieli mi, że za jednym zamachem można by też potraktować przedni zderzak (wykorzystując AC).
Ze zderzakiem miałem różne przygody - rok wcześniej podczas wizyty w Ełku najechałem podczas parkowania na zbyt wysoki krawężnik i zderzak w jednym miejscu był lekko połamany od spodu.
Jakieś 3 miesiące temu jakiś mądry kierowca, najprawdopodobniej na parkingu, lekko mnie przytarł na łączeniu lewego boku ze zderzakiem (na szczęscie tam uszkodzeniu uległ jedynie lakier, było to bardzo powierzchowne i pewnie dałoby się to akurat ogarnąć jakimiś preparatami, ale skoro już ubezpieczyciel miał płacic...).
Na sam koniec, wracając z Austrii i przejeżdżając przez Łódź przejechałem na jednym rondzie przez tory tramwajowe (prędkość ~25-30 km/h) i jak to w Łodzi - dziura wielkości rowu mariańskiego, której przez ciemność na dworzu nie było widać i urwana cała osłona zderzaka i lekkie połamanie samego zderzaka. Ale tak to już z Łodzią jest - robisz przez weekend 2200km i wszystko jest w porządku, aż tu nagle w Łodzi, 100km od domu jebut.
Niestety zapomniałem zrobić fotek uszkodzeń w zderzaku...

Samochód odebrałem po 10 dniach i wyglądał jak nowy. Jestem bardzo zadowolony z wykonanej przez chłopaków pracy. Focus był malowany w salonie Lipski BS, tam gdzie zawsze go oddaję do jakichkolwiek poprawiek lakierniczych.
Przy okazji został wymieniony olej na Motul 0W40.

Kolejna sprawa jaką się zająłem w międzyczasie to felgi na zimę. Podprowadziłem tacie nieużywane już przez niego 18'' od Mondeo ST220 i oddałem do lakierowania i prostowania. Okazało się, że były bardzo mocno pokrzywione i cała zabawa z nimi kosztowała mnie 1100zł, ale efekt wynagradza koszty. Wyglądają pięknie. Jak tylko założę je na samochód to dostarczę fotki do oceny, bo pewnie znajdą się przeciwnicy tego typu felg w focusie :)
Z tego co wiem, te felgi od Mondeo mają takie samo ET jak fabryczne od Focusa, więc ustawienie koła się nie powinno zmienić. A jak kilka miesięcy temu przymierzałem je sobie żeby zobaczyć jak się w ogóle na tym samochodzie prezentują to wyglądały całkiem nieźle. Sam teraz jestem ciekawy efektu jak już są pomalowane :)

A że przyszła jesień to trzeba by powoli zacząć wracać do tematu modów. Tak jak napisałem w jednym z poprzednich postów - dalej w domu leżą IC, DV, BS i aktuator. Jedyne czego brakuje w tej układance to wtryski od RSa, które to staram się od 1,5 miesiąca kupić - zarówno z pomocą TAMa jak i we własnym zakresie. Brak - nigdzie nie ma poza neimieckim ebayem, a wolałbym kupić w Polsce, żeby móc sobie to łatwo wrzucić w koszty. Teraz mam już niby obiecane, że na początku następnego tygodnia wtryski będą, a jeśli tak się rzeczywiście stanie to samochód ląduje na Dobrej i zakładamy wszystko. W międzyczasie rozmawialiśmy trochę z TAMem na temat wirusa i po konsultacji z nim doszedłem do wniosku, że na razie odpuszczę wycieczkę do Heko i wgramy Bluefin Stage 3. Do Heko pojadę dopiero na wiosnę po wymianie sprzęgła na RSowe.

EDIT: poprawiłem linki do zdjęć

Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: weksla w 30.10.2015, 12:08
Prawdopodobnie w wakacje w Łodzi najechałem na te same tory tramwajowe i dobiłem amorami na maxa tyle że w mondeo jadąc na wczasy. Nad samo morze jecgałem już z drgającą kierownicom.  Ehhh ta ŁDZ
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: bishop w 30.10.2015, 13:16
Fotki wam działają?
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: Adrian90 w 30.10.2015, 13:49
Działają aż miło ;)

« Dodane: 30.10.2015, 13:50 »

Odnośnie bagażnika na rower to czemu nie wrzuciłeś ich na dach?
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 30.10.2015, 14:00
Cytat: Adrian90 w 30.10.2015, 13:49
Odnośnie bagażnika na rower to czemu nie wrzuciłeś ich na dach?

Bo wg mnie jeździć STkiem mając rowery na dachu to dość mało bezpiecznie. Przynajmniej ja tym bagaznikom na przylepce średnio ufam jadąc 180, a zakładania tych szyn czy jak to się tam zwie dachowych to już w ogołe nie :)
Ten na klapie powoduje bardzo mały opór powietrza, bo rower jest ustawiony rownolegle do samochodu. Przejechałem z nim jakieś 2000km i nie zauważyłem też wielkiej różnicy w spalaniu. A jeździłem trochę z bagażnikiem również na klapie, aleustawiającym rowery równolegle i tam już różnica potrafiła dojść nawet do 2l/100km.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 30.10.2015, 16:20
Cytat: ehaw w 30.10.2015, 12:01
Ale tak to już z Łodzią jest - robisz przez weekend 2200km i wszystko jest w porządku, aż tu nagle w Łodzi, 100km od domu jebut.
Cytat: weksla w 30.10.2015, 12:08
Prawdopodobnie w wakacje w Łodzi najechałem na te same tory tramwajowe i dobiłem amorami na maxa tyle że w mondeo jadąc na wczasy. Nad samo morze jecgałem już z drgającą kierownicom.  Ehhh ta ŁDZ
Hmm, szału nie ma jesli chodzi o stan drogi ale caly czas miasto "się remontuje". Tak wiec zapraszam mimo wszystko, powinno być coraz lepiej:) A ST czy RSow to tutaj jak na lekarstwo...
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 30.10.2015, 16:25
Cytat: bmarcin w 30.10.2015, 16:20
Hmm, szału nie ma jesli chodzi o stan drogi ale caly czas miasto "się remontuje". Tak wiec zapraszam mimo wszystko, powinno być coraz lepiej:) A ST czy RSow to tutaj jak na lekarstwo...
Bywam w miarę często, mieszkałem tam 6 lat i nawet ten powrót z Austrii, mimo że średnio po drodze, miał być taką krótką wycieczką sentymentalną. A tu takie miłe przywitanie praktycznie zaraz na wjeździe ;-)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: vtec w 31.10.2015, 09:59
w powyższej układance modowej brakuje wydechu ... bez tego wynik może być marny ...
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 31.10.2015, 12:36
Cytat: vtec w 31.10.2015, 09:59
w powyższej układance modowej brakuje wydechu.... bez tego wynik może być marny....
Wydech został założony w maju, co zresztą w którymś poście napisałem :) DP mongoose, sportowy cat od El-Tec i Milltek resonated.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 31.10.2015, 12:48
Vtec miał na sprzedaż RSowe wtryski jak nadal masz problem z ich znalezieniem.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: vtec w 31.10.2015, 19:01
sprzedane
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 04.11.2015, 20:34
Mam na imię Focus i dostałem na zimę buty po starszym bracie...

(http://s23.postimg.org/hepyargvr/IMG_20151104_193332.jpg) (http://postimg.org/image/hepyargvr/)

(http://s7.postimg.org/y2cvhcjpj/IMG_20151104_193343.jpg) (http://postimg.org/image/y2cvhcjpj/)

(http://s23.postimg.org/jyll4v4fr/IMG_20151104_193350.jpg) (http://postimg.org/image/jyll4v4fr/)

(http://s23.postimg.org/c213wmszb/IMG_20151104_193402.jpg) (http://postimg.org/image/c213wmszb/)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ST w 04.11.2015, 20:55
A ja moją foczkę na zimę układam do snu w przytulnym garażu, gdzie nie sypną po jej butach solą ;)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 05.01.2016, 11:46
Trochę spóźniona informacja, ale cóż :)

Na początku grudnia udało mi się w końcu wszystko w samochodzie zamontować, TAM pomógł mi z wirusem (wgraliśmy BlueFin Stage 3) i nagle stałe się posiadaczem nowego samochodu. Ale przygód dopiero był początek :)
Od samego początku kiedy odebrałem auto z Dobrej jechałem bardzo ostrożnie, zrobiłem ~20km tak jak Panowie w warsztacie i TAM sugerowali i dopiero lekko chciałem sprawdzić co i jak. 80km/h, 4 bieg, but w podłogę na jakieś 80% a tu zrywa mi przyczepność. WOW. Co prawda było lekko mokro, no ale nadal... Wrażenie to na mnie zrobiło.
Samochód trochę objeździłem po mieście i weekend zdarzyła się okazja małej wycieczki po autostradzie. Samochód dobrze rozgrzany, but w podłogę i to co się działo to jeden wielki uśmiech na mordzie. Tempo i łatwość przyspieszania powyżej 160 niesamowita. Wiedziałem, że ten samochód może robić robotę, ale nie wiedziałem że aż taką.
No ale żeby nie było tak różowo. Wracając już do domu nagle przy gwałtownym przyspieszaniu zauwazyłem coś w rodzaju uślizgiwania się (ale nie kół, a czegoś pomiędzy silnikiem a kołami). Pierwsza myśli - może to ten chiński DV (teoretycznie podczas zakładania był szczelny, jako jeden z nielicznych zakupionych z tej wspólnej partii X miesięcy temu). W końcu nie wiedziałem dokładnie czym jego nieszczelność się objawia, więc to było pierwsze co mi przyszło do głowy. Po 2-3 przyspieszeniach dla sprawdzenia czy to było jednorazowe czy nie, nagle turbina przestała dmuchać powyżej 0.6, nie dało się kręcić powyżej 4,5 obrotów, 170 to była maksymalna prędkość. No to mówię - pięknie. Dojechałem do domu już spokojnie, przed zgaszeniem silnika wystudziłem wszystko prawidłowo. Wiadomość do TAMa z opisem co się stało - pierwsza diagnoza - sprzęgło. No przeszło mi to przez głowę, ale miałem nadzieję że to jednak ten DV. No nic - i tak wiedziałem że seryjne długo nie wytrzyma i miałem je wymienić po 2-3 miesiącach więc trochę przyspieszę ten proces.
Zamówiłem na motointegratorze, przesyłka przyszła na dobrą, zostawiłem samochód, miałem odebrać tego samego dnia. Po 2h tel z warsztatu - to nie może być nic dobrego. "Zdjęliśmy właśnie sprzęgło, okazuje się że dwumasa też jest do wymiany". Pięknie. No ale co zrobić, trzeba to trzeba, najwyżej do końca miesiąca nie będę jadł :)
Super, sprzęgło wymienione, na początku byłem w szoku twardością tego sprzęgła (okazało się, że po iluś kilometrach jednak jest już łagodniej), ale ogólnie super - wszystkie inwestycje w samochód porobione, teraz już będzie dobrze.
No ale wycieczka na święta, znowu autostrada, znowu ciśniemy i znowu ten tryb ograniczenia ciśnienia w turbinie. Dojechałem do domu już spokojniej, uruchomiłem po 10 min samochód i przejechałem się jeszcze raz - no jest normalnie.
Powrót do domu w pewnych momentach na 90% możliwości, ale problemu z ograniczeniem ciśnienia już nie było. I tak sobie teraz jeżdżę, od momentu powrotu ze świąt nie miałem okazji tak naprawdę przycisnąć, więc nie mam jak sprawdzić czy problem się nadal utrzymuje.
No i teraz mam zagadkę co to może być - szczególnie, że ten tryb włącza się raczej losowo (oczywiście tylko podczas mocnego obciążenia, ale nie zawsze).
Czy wadliwe chińskie DV powodowały takie objawy?
Dodam tylko, że ciśnienie doładowania mam ustawione na 0,55, sprężyna w aktuatorze jest zielona (TAM jakoś tam dostosowywał jeszcze przed założeniem) a ta w DV jest żółta.

Pomijając ten problem - auto jeździ po prostu GENIALNIE. Nie mogę się doczekać wiosny i zmiany opon na letnie. Teraz czeka mnie jeszcze wycieczka na hamownię, żeby zobaczyć dokładnie jak tam moc i moment są poprowadzone, ale to raczej jak się trochę ociepli.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: yayko w 05.01.2016, 12:06
Może być  że chinczyk wadliwy :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: vtec w 05.01.2016, 17:59
a czy objawy nie zdarzają się przypadkiem podczas np. stałej jazdy na 5-6 biegu na wyższych obrotach? włączenie i wyłączenie pojazdu pewnie załatwia sprawę?
jak tak, to tą samą przypadłość miałem przez dłuższy czas w STku. Dodam jedynie iż problem ustał dopiero po zmianie programu przez kolejnego właściciela.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: weksla w 05.01.2016, 18:52
Bardzo możliwe. Ja miałem np problem falowania boost miedzy 1.2 a 1.3 bara i w zakresie 3.000 do 4.500 obr. Nie miałem pojecia co to jest eliminując po koleji dv, boost selenoid oraz aktuator. Problem był. Teraz swap silnik RS i caly osprzęt Rs zmieniny na próbę na seryjny dv i boost selenoid. Program póki co ten co był z ST. I co mamy?  Falowanie boost przy pełnym bucie tylko nieco wcześniej bodajże od 0.9 bara. Teraz już wiem na 100% że problem leży po stronie softu mimo iż jest od ST na bebechach RS
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 05.01.2016, 20:40
Cytat: vtec w 05.01.2016, 17:59
a czy objawy nie zdarzają się przypadkiem podczas np. stałej jazdy na 5-6 biegu na wyższych obrotach? włączenie i wyłączenie pojazdu pewnie załatwia sprawę?

Dokładnie tak. Ale vtec z tego co kojarzę, to Ty miałeś soft od promotora albo kreatora mocy prawda? W każdym razie jakiś custom. Wgrywając BlueFina myślałem, że tego typu problemów uniknę.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: vtec w 05.01.2016, 23:15
soft jak to soft. zawsze mogl jakis blad sie wkrasc.... lub cos mu nie pasuje "mechanicznie"
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: TAM w 06.01.2016, 02:23
Trochę cierpliwości i starań i raczej da się coś z tym zrobić – ja przcież też miałem kiedyś BF stage3 i takie zjawiska nie występowały.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 07.01.2016, 15:24
Ja się będę upierał że trza pojechać np do Grześka Heko i dać sobie wystroić po bożemu. Jakoś wgrywanie gotowców mnie nie przekonuje.
Gotowca wgrał mi i nie tylko mi (Vtecowi też) Promotor i ...dopiero po Hekowym wirusie auto zaczęło normalnie jeździć.

« Dodane: 07.01.2016, 15:25 »

kto wie czy winy częściowo nie ponosi też ten wątpliwej jakości chiński DV....

« Dodane: 07.01.2016, 15:27 »

Cytat: weksla w 05.01.2016, 18:52Ja miałem np problem falowania boost miedzy 1.2 a 1.3 bara
1.2 to w większości przypadków zdłubanych STków max , a Ty jeszcze podajesz zakres 1.2-1.3...to ile Ci pompuje max ?
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: fabio210 w 07.01.2016, 15:34
Mam ten sam zestaw co ty ehaw, mam to samo, ale to ustalo po jakiś 300km, mały reset kompa i od nowa, ja sobie to tłumaczę twardą sprężyna w actuatorze i że ECU musi się dostroic od nowa do.modów, jeśli się to nie poprawi, pewnie na wiosnę odwiedzę heko. Lub jak piszecie, poszukam przyczyny w dv.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: weksla w 07.01.2016, 17:11
Kris. To było już na hybrydowym turbo
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 28.01.2016, 17:42
Panowie, czy ST i RS mają różne DV? Nie chce mi się bawić w robienie zamówienia w UK i znalazłem w polskim sklepie, ale ten opis mnie średnio przekonuje i po prostu wolę mieć pewność. Pisanie o Focus ST250 MK3 z silnikiem 2.5 Turbo nie wzbudza mojego zaufania do końca... A jeśli nie w tym sklepie - polecicie coś polskiego?
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: yayko w 28.01.2016, 18:05
Tu się zapytaj mają ori graty :) http://www.tomson.com.pl/
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 28.01.2016, 18:07
Dokładnie tutaj patrzyłem :) Ale ten opis mnie lekko zbił z tropu... http://www.tomson.com.pl/product-pol-1864-Zawor-upustowy-recyrkulacyjny-Forge-Motorsport-Ford-Focus-RS-Mk2-Focus-ST250.html
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: TAM w 28.01.2016, 18:27
Dla RS i ST MK2 są identyczne. Istnieją natomiast 2 wersje, które różnią się sposobem wyprowadzenia kroćca - albo jest prosty albo zgięty pod kątem prostym. Oba pasują; zgięty troche łatwiej założyć. Ważne jest żeby miały żótą sprężynę. Zielona nadaje się tylko do standardowego setupu.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 29.01.2016, 01:01
Cytat: ehaw w 28.01.2016, 18:07
Dokładnie tutaj patrzyłem :) Ale ten opis mnie lekko zbił z tropu... http://www.tomson.com.pl/product-pol-1864-Zawor-upustowy-recyrkulacyjny-Forge-Motorsport-Ford-Focus-RS-Mk2-Focus-ST250.html
Kupowałem właśnie u nich swojego forge'a. Opis może i ma mały błąd ale towar jest właściwy.
Dobra firma, terminowa. Żadnych kwasów nie było. W komplecie jest żółta sprężyna.

« Dodane: 29.01.2016, 01:04 »

Btw...widziałem Cię dzisiaj koło 20.10 w okolicy urzędu gminy Białołęka. Dobrze mruczy mimo że lecialeś spacerkiem
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 29.01.2016, 08:48
Cytat: Kris1976 w 29.01.2016, 01:01
Kupowałem właśnie u nich swojego forge'a. Opis może i ma mały błąd ale towar jest właściwy.
Dobra firma, terminowa. Żadnych kwasów nie było. W komplecie jest żółta sprężyna.
Ok, skoro sprawdzone to właśnie złożyłem zamowienie.

Cytat: Kris1976 w 29.01.2016, 01:01Btw...widziałem Cię dzisiaj koło 20.10 w okolicy urzędu gminy Białołęka. Dobrze mruczy mimo że lecialeś spacerkiem
Dzięki, miło słyszeć :) O takie właśnie mruczenie mi od samego początku chodziło.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: danieloos w 30.01.2016, 01:20
Nie planujesz sprzedać auta? :D
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 30.01.2016, 12:39
Cytat: danieloos w 30.01.2016, 01:20
Nie planujesz sprzedać auta? :D

W żadnym wypadku ;-)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: Toretto88 w 30.01.2016, 13:34
nigdy nie mów nigdy ;)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 30.01.2016, 14:08
Cytat: ehaw w 30.01.2016, 12:39
W żadnym wypadku ;)
Hehe ja też tak mówiłem...pomarańcza miała być ze mną tak długo aż się stanie young timerem ;)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 30.01.2016, 15:58
Hehe racja. Doprecyzuję - w żadnym wypadku przez kolejne półtora roku :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: danieloos w 30.01.2016, 20:12
Szukam MK3, ewentualnie fajnej sztuki MK2, oczywiście oba ST. :D Twoja wpadła mi w oczko. :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ST w 30.01.2016, 23:12
No ten kolorek performance blue  też jest dla mnie najfajniejszy :)
http://fordtuning.pl/index.php/topic,4615.0.html
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 31.01.2016, 12:50
Performance blue jest rewelacyjny ale jest raczej na drugim miejscu za Electric orange ;)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ST w 31.01.2016, 12:53
 Flagowym kolorem prawdziwego Forda zawsze był niebieski, widać to nawet w logo  :)
(http://images78.fotosik.pl/283/24b85d4554888be3.jpg)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 31.01.2016, 14:19
Cytat: Kris1976 w 31.01.2016, 12:50
Performance blue jest rewelacyjny ale jest raczej na drugim miejscu za Electric orange ;)

Zdecydowanie. RS może wole niebieskiego, ale ST tylko pomarańcz :D
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 31.01.2016, 14:28
Cytat: ST w 31.01.2016, 12:53
Flagowym kolorem prawdziwego Forda zawsze był niebieski, widać to nawet w logo  :)
(http://images78.fotosik.pl/283/24b85d4554888be3.jpg)
...skoro tak to czemu nowy RS nie jest dostępny w kolorze performance blue lub chociaż deep inpact blue czy liquid blue (przedprodukcyjne egzemplarze) tylko w spranym, bladym niebieskim?
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ST w 31.01.2016, 15:18
Blady, bo blady ale niebieski jest dostępny :D
MK I i MK II RS-y były dostępne w piękniejszym niebieskim, to fakt...
Ale taki żółtawy orange to w USA zatrzymywali by  na każdym rogu, biorąc za taxi ;)
A u nas  orange, to policji rzuca się w oczy już z odległości kilometra i suszarkę szykują do łapanki raz dwa ;(
Z tych powodów ja w tym kolorze nie widzę nic sensownego. No chyba, że ktoś bardzo chce się rzucać w oczy...
Jak miałem jeszcze  w ubiegłym roku srebrnego MK I - to też twierdziłem, że to najpiękniejszy kolor ;) Ale potem jak oglądałem parę ST-ków to performance blue zrobił na mnie największe wrażenie, nie miał sobie równego, chociaż w moich poszukiwaniach zależało mi najbardziej na minimalnym przebiegu. Ale w moim przypadku znalazłem dwa w jednym  (odpowiedni kolor i śmieszny przebieg poniżej 7tys. km słownie: siedem tysięcy).
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 31.01.2016, 18:38
Orange nie jest żółtawy... (chyba że w ST mk3)...jest najbardziej efektowny ale ma też wady. Każdy Cię poduszcza i chcę się łapać na światłach i nie tylko...ale np na parkingu auto zawsze szybko znajdziesz;)
jak chcesz zadać szyku i rzucać się w oczy to nie ma lepszego koloru...
przez 4,5 roku dwa razy wpadłem na nieoznakowanych, być może że przez kolor...;)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: yayko w 05.02.2016, 16:46
Dla mnie czym mniej rzuacasz się w oczy tym lepiej :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: alibizi w 05.02.2016, 19:37
W sumie czasem trzeba się rzucać w oczy. Jak to mówi mój dobry kolega: "niech widzą, że są pieniądze" :D Focusa ST chyba chciałbym w kolorze Electric Orange.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: weksla w 05.02.2016, 19:59
Czy ja wiem że jeżdząc starym fordem tak jak większość z nas pokazujemy jakiee to są pieniądze heheh no chyba nie bardzo☺
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: alibizi w 05.02.2016, 20:37
Cytat: weksla w 05.02.2016, 19:59
Czy ja wiem że jeżdząc starym fordem tak jak większość z nas pokazujemy jakiee to są pieniądze heheh no chyba nie bardzo☺
Na pewno bardziej niż jeżdżąc nowym VW Up. Kupowanie używanych ST itd. nie jest dla ludzi rozsądnych i oszczędnych.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: weksla w 05.02.2016, 21:25
No nie dla oszczędnych:) Ale tak jak napisales duzo ludzi za dobrobyt spotrzeze niwego Upa niz stare St☺ U mnie w rodzinie nie raz słyszalem np. Za te pieniądze miałbys np dobrze doposoarzoną skodę fabie
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: TAM w 05.02.2016, 21:29
Popieram yayko, jak najmniej rzucać się w oczy, a w każdym razie nie z daleka! A co do jazdy VW, to cóż, ja bym nie jeździł. Jestem zbyt wstydliwy.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: weksla w 05.02.2016, 21:35
Hahahah dobre Tomku też bym nie jezdził hehe
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: T w 05.02.2016, 21:45
Odczepcie się od VW. :D
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: TAM w 05.02.2016, 21:47
W sumie racja, skupmy się na samochodach ;-)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: T w 05.02.2016, 21:54
Złośliwcy. ;)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 21.02.2016, 13:18
W piątek miałem małą przygodę - ktoś przy prędkości 10km/h w korku wjechał mi w tył... Na szczęście wielkich szkód nie ma, tzn nic nie zostało połamane, ale jednak zderzak będzie musiał być umalowany.
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d854b8330816.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/d854b8330816.jpg.html) (http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bd75215ca37f.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/bd75215ca37f.jpg.html) (http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0db42e9d381e.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/0db42e9d381e.jpg.html)

Byłem też w kreatorze mocy zmierzyć w końcu ile po tych wszystkich modyfikacjach samochód ma mocy i wyszło 272KM i 420Nm.
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/56e837d81817.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/56e837d81817.jpg.html)

Odebrałem też letnie felgi z malowania i jestem zachwycony. Kolor jest dużo bardziej głęboki na żywo niż na zdjęciu i prezentuje się fantastycznie. Już czekam na wiosnę :)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3ff5dd8c19ed.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/3ff5dd8c19ed.jpg.html)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: T w 21.02.2016, 13:21
Ładnie te felgi wyszły. :) Będą pasować do niebieskiego auta.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: weksla w 21.02.2016, 13:23
Felgi super. Ile taka operacja?
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 21.02.2016, 14:09
Cytat: weksla w 21.02.2016, 13:23
Felgi super. Ile taka operacja?
1000, bo jeszcze trzeba było je prostować jak się okazało.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ST w 21.02.2016, 20:44
Dobrze, że szkody minimalne. Mam jeszcze inne pytanie, czy tylne światła masz Ledy tak jak w RS-ie czy standard?
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: weksla w 21.02.2016, 21:20
Nie wiem czy pytasz mnie? Jeśli tak to ja mam czarne Ledy Inpro to customowe swiatła nie takie jak w Rsie
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 21.02.2016, 21:46
Cytat: ST w 21.02.2016, 20:44
Dobrze, że szkody minimalne. Mam jeszcze inne pytanie, czy tylne światła masz Ledy tak jak w RS-ie czy standard?
LEDy. Nie wiem nawet, czy były dostępne zwykłe lampy po lifcie jeśli mam być szczery.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: TAM w 21.02.2016, 22:21
Cytat: ehaw w 21.02.2016, 21:46Nie wiem nawet, czy były dostępne zwykłe lampy po lifcie
Tak, i to głównie takie...
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ST w 21.02.2016, 22:24
Ok, dzięki za info. Pytałem Kolegi ehawa bo na sąsiednim forum ktoś wmawiał, że od rocznika 2009 ST, które miały xenony były też wyposażane w takie Ledy tylne jak ma RS. ale widać, że to nie prawda.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: TAM w 21.02.2016, 22:32
Można je poznać po wzorku na kloszu – standardowe mają coś na kszatałt rozciągniętego plastra miodu.
Chociaż może rzeczywiście było tak, że ledowe występowały zawsze w parze z ksenonami, tego nie wiem. Widzialem natomiast wielokrotnie poliftowe ST ze zwykłmi tylnymi światłami.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ST w 21.02.2016, 22:54
No ale kolega eshaw ma xenony, ale bez tylnych ledów. Ja założyłem ledy od RS-a, bo miałem standard, czyli te plastry miodu.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ehaw w 21.02.2016, 23:30
Cytat: ST w 21.02.2016, 22:54
No ale kolega eshaw ma xenony, ale bez tylnych ledów. Ja założyłem ledy od RS-a, bo miałem standard, czyli te plastry miodu.
No przecież napisałem, że mam LEDy z tyłu :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ST w 22.02.2016, 07:16
Pewnie już byłem śpiący :)
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: przemo1989 w 03.06.2018, 17:20
Odgrzeję lekko kotleta.
Od 15 marca 2018 nowym właścicielem tego ST jestem ja - niebawem założę swój temat celem kontynuacji historii.
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: ST w 03.06.2018, 19:53
No to gratulacje, także z powodu pięknego koloru lakieru...
Tytuł: Odp: [Focus] ST 2010 Performance Blue
Wiadomość wysłana przez: T w 03.06.2018, 20:31
Gratulacje. :) W takim razie czekamy na nowy temat, a ten zamykam.