Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Modyfikacje: zawieszenie, hamulce, napęd => Zaczęty przez: st-power w 17.01.2015, 21:36

Tytuł: Poliuretan w zawieszeniu i pod silnikiem
Wiadomość wysłana przez: st-power w 17.01.2015, 21:36
Ponieważ mocno się zastanawiam nad montażem tulei poliuretanowych w zawieszeniu natknąłem się na ciekawy artykuł o jego wadach i zaletach :
http://autokult.pl/2913,poliuretan-w-zawieszeniu-i-pod-silnikiem-wady-i-zalety

Proszę o wypowiedzi osób,które mają już doświadczenie w stosowaniu w/w materiału.

Tytuł: Odp: Poliuretan w zawieszeniu i pod silnikiem
Wiadomość wysłana przez: MAG w 18.01.2015, 10:06
Miałem poliuretany w ST200 - tuleje wahaczy z przodu plus stabilizatory przód i tyl.
Przy okazji wymieniłem rowniez sworznie i końcówki drążkow plus zmieniałem sprezyny na H&R.
Łączny efekt - auto zrobiło sie duzo twardsze i prowadzilo sie jak po sznurku, ale rzeczywiście komfort mocno spadł.
Co do trwałości - zrobione ok 80tys na tym zestawie i obecny właściciel napisał mi ze albo sworzeń albo końcówka z jednej strony zaczęła sie powoli odzywać ...
Auto używane przez ostatnie 5lat jako drugie i dla funu...

« Dodane: 18.01.2015, 10:06 »

Tytuł: Odp: Poliuretan w zawieszeniu i pod silnikiem
Wiadomość wysłana przez: st-power w 18.01.2015, 10:59
Cytat: MAG w 18.01.2015, 10:06Miałem poliuretany w ST200 - tuleje wahaczy z przodu plus stabilizatory przód i tyl.
Przy okazji wymieniłem rowniez sworznie i końcówki drążkow plus zmieniałem sprezyny na H&R.
Łączny efekt - auto zrobiło sie duzo twardsze i prowadzilo sie jak po sznurku, ale rzeczywiście komfort mocno spadł.
Czyli ciężko u Ciebie stwierdzić, co wniosły poliuretany,bo sprężyny H&R słyną z tego,że robią "taczkę" z zawieszenia :)
Tytuł: Odp: Poliuretan w zawieszeniu i pod silnikiem
Wiadomość wysłana przez: MAG w 18.01.2015, 12:38
Dokładnie - dodatkowo miałem juz fabryczną zawieche mocno zużytą z wybitymi tulejami, koncowkami i lacznikami staba.
Tytuł: Odp: Poliuretan w zawieszeniu i pod silnikiem
Wiadomość wysłana przez: przemtol w 11.11.2018, 10:02
Ma ktoś porównanie powerflexa do deuter olkusz, stronflex, mbps czy innych?
Olkusz ma na przód zestaw do wszystkich wersji, a na tył tylko kombi. Brak do liftback i sedana. Nie maja tulei tylnej belki.
Warto dorobić u nich czy lepiej brać gotowego sprawdzonego powerflexa?

Przepraszam za odkop :)
Tytuł: Odp: Poliuretan w zawieszeniu i pod silnikiem
Wiadomość wysłana przez: MAG w 11.11.2018, 22:29
O jakim aucie piszesz?
Mam poliuretany w S-Maxie i idzie do mnie komplet do Focusa ST Mk2
Tytuł: Odp: Poliuretan w zawieszeniu i pod silnikiem
Wiadomość wysłana przez: przemtol w 12.11.2018, 07:03
ST220.
Skąd brałeś? Jakiej twardości, jak można wiedzieć?
Tytuł: Odp: Poliuretan w zawieszeniu i pod silnikiem
Wiadomość wysłana przez: MAG w 12.11.2018, 10:13
Zamawiałem u Thomasa z FSV - on dopbierał twardość, tak, żeby było twardziej niż w serii, ale nie betonowo...
Tytuł: Odp: Poliuretan w zawieszeniu i pod silnikiem
Wiadomość wysłana przez: Alek w 15.11.2018, 17:33
Miałem w ST220 przednie poliuretany z Olkusza, rozpadły się po pół roku i nie uwzględnili reklamacji :/