Fordtuning.pl

My, nasze auta i nasze inicjatywy => Nasze Fordy => Zaczęty przez: bmarcin w 08.09.2015, 08:18

Tytuł: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 08.09.2015, 08:18
Witam

W ostatni piątek udało się zakupić czarnego ST'ka od forumowicza pawle. Przy okazji sprzedaży nie obyło się bez małych problemów z aku (najwyraźniej auto chciało zostać z poprzedni właścicielem ;), ale szybka akcja uzdrowiła sprzęt. (szacun dla Pawła za ogarnięcie tematu)

Auto 100% seria i na razie tak zostanie. Pierwsze wrażenia mega pozytywne :D.
Na początek serwis po 80k km i dalej w drogę.


(//)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: Maly w 08.09.2015, 10:07
Gratuluję zakupu ;] wrzuć fotki jakieś
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 08.09.2015, 15:41
Próbuje z fotami.. ale nie idzie (albo komp albo nie ogarniam forum).
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: SAGAL w 08.09.2015, 16:00
fotki  daj np na fotosik.pl i z tamtąd daj kody na forum i ci sie wyświetlą zdjecia
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: PyRsHaL w 08.09.2015, 16:48
Polecam serwis imgur.com - bardzo prosty w obsłudze
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: steveno w 09.09.2015, 17:38
Gratuluje auta i rozsądnego zakupu a seria jak zawsze na kilka miechow a potem mody mody mody :)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 09.09.2015, 22:32
Podziękował za dobre słowo :), fotki ogarne na dniach, czasu mało...
Tylko co tu modzić na początek, kusi szpera ale czy to nie przerost formy nad treścią ? :-/
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: PyRsHaL w 09.09.2015, 22:55
Cytat: bmarcin w 09.09.2015, 22:32
Tylko co tu modzić na początek, kusi szpera ale czy to nie przerost formy nad treścią? :/

Nie wiem czy w stosunku kosztu do "zysku" nie będzie to trochę "nieopłacalne"... Bo jednak półosie bardziej w d*pe dostają i może to pociągnąć za sobą dodatkowe wydatki... Ja bym poszedł w intercooler np z FMIC.pl, odetkanie dolotu albo jakiś airbox, wydech (niekoniecznie musi być głośny), wtryski 440cc i strojenie np u Heko - taki setup starczy "na jakiś czas" :)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: steveno w 09.09.2015, 23:35
iNtercooler podstawa jakiś program i 260 kucy hula mi starczało czasem heble mocniejsze kwesti jak i gdzie użytkujesz fokę ja zmieniłem koncówki wydechu na większe aby ładniej wyglądały a po za tym odma ci pewnie zaraz siądzie wiec miej trochę kasy odłożone
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: weksla w 10.09.2015, 13:19
Czy posiadanie szpery meczy bardziej półosie hmmm chyba raczej nie.
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: PyRsHaL w 10.09.2015, 16:59
Cytat: weksla w 10.09.2015, 13:19
Czy posiadanie szpery meczy bardziej półosie hmmm chyba raczej nie.

Mocno może nie, ale "krzyżaki" bardziej dostają przy ruszaniu z butem, bo już inaczej ta moc idzie ;)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: TAM w 10.09.2015, 20:46
Rozkłada się na 2 koła, więc są mniej obciążane niż bez szpery. Ale to rzeczywiście mod, który robi się najpóźniej.
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: ScorpioPL w 11.09.2015, 10:53
To mod który polecam jako pierwszy, miałem przednionapędowa alfe 2.5 190km do której zamontowałem torsena Q2 i robi to bardzo dużą różnice w prowadzeniu ruszaniu i skręcaniu, natomiast nie obciąża absolutnie nic więcej niż fabryczne rozwiązanie dlatego ze jeżeli bez szpery ruszamy na idealnej nawierzchni to oba kola maja to samo obciążenie wiec i półosie maja to samo obciążenie, jeżeli jednak podłoże jest mniej przyczepne z jednej strony to ślizgające się koło stwarza mniejsze opory wiec i połoś ma lżej, przy torsenie dyfer stara się zawsze rozdzielić moc na oba kola (to tak w uproszczeniu) wiec nie ma możliwości obciążenia półosi mocniej nic samochód bez szpery na idealnie przyczepnej powierzchni.
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 11.09.2015, 22:01
Właśnie dlatego zastanawiam się na zeszperowaniem auta na początek. Trakcja zawsze miała (i ma) dla mnie spore znaczenie, nawet bardziej niż moc. Może to pozostałość po przesiadce z 4x4 :).
Auto tylko i wyłącznie użytkowane na co dzień bez szaleństw na torze. Mocy jak na razie wystarczy, głośniejsze auto też już miałem. :)
@steveno  są jakieś konkretne zewnętrze objawy padania odmy? przy zakupie wyszło że poci się okolica rozrządu wiec to pewnie to.

(http://imgur.com/a/aBh2W)

z fotami dalej walcze, jak ktoś umie to poproszę o wsparcie  :/ link http://imgur.com/a/aBh2W
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 12.09.2015, 10:54
(http://i.imgur.com/YNYuWkR.jpg)
(http://i.imgur.com/gREnhFA.jpg)
(http://i.imgur.com/45gUCuj.jpg)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bishop w 12.09.2015, 11:49
Idealne połączenie: 5d i czarna foka st. Piekna.
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 13.09.2015, 12:58
Podziękował :) za foto o dobre slowo.
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: steveno w 13.09.2015, 19:05
Poci się to pewnie uszczelniacze rozrząd i uszczelniacze i będzie ok a szpera zawsze warta założenia :)

« Dodane: 13.09.2015, 19:35 »

Ps jak ci walnie odma będziesz widział Piszczy a jak odkręcisz korek od oleju to zasysa powietrze i nie piszczy kupuj tylko nówkę na gwarancji
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 14.09.2015, 10:34
Co do szpery to kojarzę jedynie że Quaife robi / robił kiedyś P&P części do Fordów. Są jakieś inne rozsądne na rynku?

Odma występuje tylko jako część forda czy też jako nówka aftermarket?

Z góry dzięki za podpowiedzi/odpowiedzi, do tej pory w japońcach siedziałem. Ford to trochę nowy teren dla mnie :)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: steveno w 14.09.2015, 11:26
Z tego co wiem to tylko ori forda a szpere też tylko tą Quaife kojarzę i zachwalaną a to ważne.
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: TAM w 14.09.2015, 12:06
Nie gorsza od Quaife'a, a wyraźnie tańsza szpera to MFactory.
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: fabio210 w 14.09.2015, 12:47
Jeśli się poci w okolicach rozrządu, sprawdź na początek kolanko czy nie jest pekniete, od odmy rurka.
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 15.09.2015, 21:59
MFactory nie znam, zbadam temat.

Tymczasem auto po przeglądzie 80k km, olej + filtry zmienione.
Za chwile będą klocki + tarcze przód do wymiany. Co polecacie na taki zestaw do normalnej jazdy na co dzień? Jakie sprawdzone rozwiązania?
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: weksla w 15.09.2015, 22:47
MFactory ja posiiadam :) Bajka:D Sprzęt raczej dozywotni.
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 15.09.2015, 22:52
koszt? kupiony jako nowy czy z drugiej ręki?
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: weksla w 15.09.2015, 23:06
Nówka.
W zależności od kursu Funta. Około 3200 już nie pamiętam
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 12.10.2015, 11:06
Czas trochę odświeżyć temat. Od zakupu prawie 1k km przejechany i dopiero zaczynam sobie przypominać jak się powinno jeździć FWD :). Ostatnie 5 lat to 4x4 i czasami w zakręcie jeszcze poniesie fantazja ;-).

Na poważnie  - montujecie u siebie dodatkowe wskaźniki turbo czy innych parametrów silnika? Te 3 małe zegareczki na desce za wiele nie dają, oprócz wskazania temp oleju. Przypomnę że auto seria i na razie nie ma planów na mody. Jest sens coś tu dodawać?
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: steveno w 12.10.2015, 13:53
Moim zdaniem nie a seryjne zegary daja dużo wiesz kiedy mozna upalać i jak chodzi turbo a wiecje po co .
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: PyRsHaL w 12.10.2015, 23:19
Cytat: bmarcin w 12.10.2015, 11:06
Na poważnie  - montujecie u siebie dodatkowe wskaźniki turbo czy innych parametrów silnika? Te 3 małe zegareczki na desce za wiele nie dają, oprócz wskazania temp oleju. Przypomnę że auto seria i na razie nie ma planów na mody. Jest sens coś tu dodawać?

W przypadku modów ambitnych lub bardziej ambitnych przydaje się EGT - temperatura spalin jest obowiązkiem, bo zrobić kuku przykładowo pomiędzy 4 a 5 cylindrem jest nie trudno ;) Przy okazji masz wskazanie kiedy przestać upalać :P
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 13.10.2015, 09:34
Cytat: PyRsHaL w 12.10.2015, 23:19
W przypadku modów ambitnych lub bardziej ambitnych przydaje się EGT - temperatura spalin jest obowiązkiem, bo zrobić kuku przykładowo pomiędzy 4 a 5 cylindrem jest nie trudno ;) Przy okazji masz wskazanie kiedy przestać upalać :P
Zgoda co do EGT w przypadku bardziej ambitnych modów, mnie bardziej chodzilo o serie. Na chwile obecną nie zamierzam grzebać przy aucie.
Temp oleju jest ok, bardziej mam wątpliwości do pozostałych 2 budzików. Turbo w serii wskazuje że ładuje albo nie, ile jest konkretnie w danej chwili to ciężko stwierdzić :). BTW jakie wartości ładuje turbo w ST?
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: weksla w 13.10.2015, 15:31
Przecież seryjny wskaznik boost jest ok, w czym problem? Seria ładuje chyba 0,6-0,7 max?
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 14.10.2015, 13:27
Cytat: weksla w 13.10.2015, 15:31
Przecież seryjny wskaznik boost jest ok, w czym problem? Seria ładuje chyba 0,6-0,7 max?
Dla mnie "trochę" za mały jeśli chodzi o czytelność, może to przyzwyczajenie z poprzedniego auta. stąd luźne pytania.
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 14.10.2015, 19:53
Bmarcin...poważnie nie widzisz wskazań ładowania turbiny?
To strach Cię spotkać na drodze ;)
seria ładuje do połowy budzika. Wszystko elegancko czytelne
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: PyRsHaL w 14.10.2015, 21:24
U mnie jedyny zegar z całego trio na który zerkam to temp oleju. Na ten z doładowania nie zwracam uwagi ;)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: TAM w 14.10.2015, 23:16
Ja zwracam uwagę głównie na ciśnienie oleju, w drugiej kolejności na temperaturę. Na turbo sporadycznie.
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 15.10.2015, 11:12
Cytat: Kris1976 w 14.10.2015, 19:53
Bmarcin...poważnie nie widzisz wskazań ładowania turbiny?
To strach Cię spotkać na drodze ;)
seria ładuje do połowy budzika. Wszystko elegancko czytelne
Spokojnie, aż tak źle nie jest :D. Poza tym głównie patrzę na drogę a nie wskaźniki.
I faktycznie głównie sprawdzam temp + ciśnienie oleju, turbo dość rzadko, stąd pewnie moje dywagacje.

Tak czy inaczej, na przyszły rok w planach jest szpera - jakby ktoś miał jakąś do sprzedania - poproszę o info.
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: Adrian90 w 15.10.2015, 11:31
A masz serię czy coś dłubniętego?Bo wydaje mi się że do serii to będzie przerost formy nad treścią...
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 16.10.2015, 11:48
Seria. Ciśnienia na zakup nie ma, a trakcji nigdy za wiele. Mam czas :)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 26.10.2015, 12:36
Nowy zestaw do hamowania, montaż w czwartek.
(http://i.imgur.com/0ELuQXX.jpg)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 30.10.2015, 11:02
I po montażu nowego hebla - jak na razie wrażenia pozytywne, bardzo przyjemne i płynne dozowanie siły hamowania.

Szpera - co wybrać - plytka czy torsen? Teorie znam, bardziej szukam info odnośnie wrażeń z jazdy na co dzień.
Jeszcze jedno odnośnie szpery - wyczytałem na forum ze do montażu trzeba mieć sporo gratów z RS'a? Prawda to?
Trochę mnie to zaskoczyło, sądziłem ze sam mechanizm da się P&P zamontować jeśli jest dedykowany do modelu...
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: weksla w 30.10.2015, 12:12
Żadnych gratów od RSa nie trzeba
Co ma piernik do wiatraka. Mechanizm różnicowy jest p&p
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 30.10.2015, 16:16
Cytat: weksla w 30.10.2015, 12:12
Żadnych gratów od RSa nie trzeba
Co ma piernik do wiatraka. Mechanizm różnicowy jest p&p
Tak tez sadzilem, dzięki za potwierdzenie.
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: pawle w 05.11.2015, 19:59
"pawle nadal dzwoni by posłuchać silnika":)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 05.11.2015, 22:26
Paweł - zapraszam :) auto dalej jeździ i ma się dobrze :).
Wczoraj wypadła pierwsza większa trasa - ponad 300km. Spalanie ~10l/100km, bez szaleństw, między 120-160kmh, głównie autostrada, trochę dróg lokalnych. Wrażenia - po tych 300km człowiek wysiada wypoczęty i zrelaksowany, z subaru wysiadałem zmęczony...

foto z dziś z lasu, po prostu ST :D
(http://imgur.com/a/jExCu)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 24.01.2016, 17:15
Modow brak ale taki widok  bardzo cieszy :)
http://imgur.com/a/lJKfy (http://imgur.com/a/lJKfy)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: pawle w 06.02.2016, 18:08
Moje też tak chciały, jak hitlerowcy - zmiotką zamiast jedwabiem, to pogoniłem!:)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 08.02.2016, 10:33
Cytat: pawle w 06.02.2016, 18:08
Moje też tak chciały, jak hitlerowcy - zmiotką zamiast jedwabiem, to pogoniłem!:)
Aksamitu nie było pod ręką, ale nowe miekkie szczoty dla ST specjalnie kupiłem :D
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: bmarcin w 07.04.2016, 13:52
Update w temacie - taka paczka własnie dotarła :D
Teraz tylko znaleźc czas na montaż...

(http://i.imgur.com/UkZzxKS.jpg)
Tytuł: Odp: [Focus] Czarny ST - mk2
Wiadomość wysłana przez: weksla w 07.04.2016, 14:40
Haha dobry wybór