Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Tuning silników benzynowych turbo => Zaczęty przez: T16user w 23.09.2015, 22:21

Tytuł: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: T16user w 23.09.2015, 22:21
Witam!

Mam pewiem problem po strojeniu auta, a mianowicie po wyjechaniu z hamowni, w drodze powrotnej do domu zanotowalem spadek mocy przy 2900-3000obr. Wrazenia sa takie jakby silnik nagle sie dlawil. Objawy te nastepuja przy spokojnieszym dodawaniu gazu. Oprocz wymiany sprezyny w zaworze recyrkulcyjnym na twardsza, nie mam pomyslow. Boost solenoid? Sprawa dosyc frustrujaca, takze bardzo prosze o pomoc.



Mody
-plenum
-wtryski 650cc
-boost solenoid
-zawor recyrkulacyjny z miekka sprezyna
-ICek
-wydech 3" turbo back.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 24.09.2015, 14:37
Sprawdzałeś szczelność dolotu ? MAF czysty ? Ja mam prawie ten sam zestaw z wyjątkiem wtrysków (550 vs 650).
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: T16user w 24.09.2015, 19:24
Dotychczas nic nie ruszalem, wszystko gralo i nagle zonk. Posprawdzam podstawowe rzeczy z nadzieja ze cos wyjdzie w praniu. Zaczne od wymiany sprezyny, potem membrane w symposerze itd. W przyszlym roku najwyzej zawioze do tunera jezeli nie uda sie nic innego zdiagnozowac. W takich chwilach odechciewa sie tjuuuuuningu.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 24.09.2015, 20:18
Jak znajdziesz samą membranę do sympozera to sam chętnie ją pozyskam. ;-) Może lepiej wsadzić zamiast symposera zatyczkę, sprawdzić szczelność dolotu, maf wyczyścić izopropanolem,  boost control selenoid, wyjąć kam fuse na 30 minut a dopiero potem męczyć tunera ? Żadnych błędów dtc ? Ltft zlogowane ?
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: T16user w 25.09.2015, 09:37
Meczyc tunera? Uwazam ze dojechanie do tunera z Szwecji predzej dla mnie bedzie meczarnia ;)
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 25.09.2015, 10:52
A w szwecji nie ma np autotecha ?
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: T16user w 25.09.2015, 23:08
Na razie nie mam zamiaru nikogo "meczyc", tylko siegam po porady od Was. Jezeli sie okaze ze nie uda mi sie zdiagnozowac przyczyny, to udam sie do tunera. Nie bedzie to Autotech, ktory mojego auta nie widzial na oczy, tylko tuner u ktorego wczesniej bylem.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 02.11.2015, 23:24
Cytat: T16user w 23.09.2015, 22:21
Witam!

Mam pewiem problem po strojeniu auta, a mianowicie po wyjechaniu z hamowni, w drodze powrotnej do domu zanotowalem spadek mocy przy 2900-3000obr. Wrazenia sa takie jakby silnik nagle sie dlawil. Objawy te nastepuja przy spokojnieszym dodawaniu gazu. Oprocz wymiany sprezyny w zaworze recyrkulcyjnym na twardsza, nie mam pomyslow. Boost solenoid? Sprawa dosyc frustrujaca, takze bardzo prosze o pomoc.



Mody
-plenum
-wtryski 650cc
-boost solenoid
-zawor recyrkulacyjny z miekka sprezyna
-ICek
-wydech 3" turbo back.


Nie jest to problem ze sprezyna bo u mnie jest twardsza (zolta), a mimo to po strojeniu mam dokladnie to samo co Ty. Posprawdzalem tez u siebie wszystkie rurki, obejmy etc. i przetestowalem przeplywke z innego auta i to nie to. Roznice w setup'ie to inny kolektor dolotowy i u mnie seryjny catback.
Okazuje sie, ze w tych silnikach jest problem ze zdmuchiwaniem zaplonu przy 3000 RPM. Pozniejsze seryjne mapy mialy dolek w mapie zaplonu w okolicach 2800 RPM, najprawdopodobniej wlasnie dlatego, zeby doladowanie nie budowalo sie tak szybko...
Jak wroce do kraju to zloguje boost i porownam z wykresami dostepnymi w sieci (masz moze wykres swojego?), a w miedzy czasie wyslalem swoje przemyslenia do Heko.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: weksla w 03.11.2015, 07:28
Ja też u siebie obserwowałem taką zależność że prz delikatnym dodaniu gazu czuć było szarpnięcie na krótką chwilę a potem ok. Widzę że niektórzy tak mają. Piszecie o RS czy ST?
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 03.11.2015, 08:00
Cytat: weksla w 03.11.2015, 07:28
Ja też u siebie obserwowałem taką zależność że prz delikatnym dodaniu gazu czuć było szarpnięcie na krótką chwilę a potem ok. Widzę że niektórzy tak mają. Piszecie o RS czy ST?

Jak w temacie.
To nie jest szarpanie, raczej takie zdławienie. Powiedzmy jadąc na którykolwiek biegu i mając te 2200 obrotów wciskasz pedał gazu tak na ok. 25 procent/moze mniej i auto pięknie ciągnie aż do 3000 kiedy to masz takie wrażenie jakbyś na chwilę zdjął trochę nogę z gazu. Po chwili znowu zaczyna przyspieszać, ale mam wrażenie już nie tak dynamicznie. Niestety jest to dość upierdliwe i zdarza się regularnie w pewnych położeniach przepustnicy.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: weksla w 03.11.2015, 14:13
Tak właśnie o tym mowię co opisujesz. Czyli ten typ tak ma? Nie wszyscybużytkownicy to potwierdzają. Dziwne
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 03.11.2015, 15:42
Cytat: weksla w 03.11.2015, 14:13
Tak właśnie o tym mowię co opisujesz. Czyli ten typ tak ma? Nie wszyscybużytkownicy to potwierdzają. Dziwne

Skoro nie wszyscy to mają to chyba nie jest to "ten typ tak ma" a raczej od czegoś zależy.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: weksla w 03.11.2015, 17:21
Ja ten objaw wiażę z którąś z tych podzespołow. DV/selenoid/actuator
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 03.11.2015, 19:10
Cytat: weksla w 03.11.2015, 17:21
Ja ten objaw wiażę z którąś z tych podzespołow. DV/selenoid/actuator

Przeciez DV mamy inne, na innych sprezynach, solenoid tez obaj wymienilismy, a actuator seryjny wystarcza spokojnie do ponad 420KM, wiec skad ten wniosek?
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: weksla w 03.11.2015, 20:26
To nie wniosek ale takie przeczucie. Problem wiążę u siebie z tym jak wymieniłem DV to się pojawił. Może uszczelnienie go problem naprawi. A co do DV to nie wiem jaki masz. Ja mam chińczyka wzorowanego na Forge
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: vtec w 03.11.2015, 21:42
włączę się do tematu. u mnie decat, IC, DV na żółtej sprężynie i 550cc plus Heko. Pierwsze co, to po wymianie DV i 650cc, po przejechaniu kilkunastu kilometrów auto przestało jechać, turbo nie dmuchało. Podobnie zdarzało się czasem w STku przy wyższych prędkościach i stałych obrotach ok 4-5 tys. przez chwilę. W STku wystarczyło zgasić auto i jeździło dalej. W RSie już tak nie było, a że pierwsze kilometry po wymianie były w kierunku KRK, miałem drobne wątpliwości związane z montażem, ale po konsultacji z mechanikiem i Heko, stwierdziłem że jadę dalej i dojechałem do KRK bez turbo. Jakoś jechało się, jak 100KM Focusem ;).
Wg ECU u Heko, auto zalewane było paliwem i wchodziło w tryb awaryjny. Po programie tematu już nie było.
Kwestie pracy turbo po programie opisałem w swoim wątku na FFKP, tj. tubo pracuje 0/1, tj. albo dajesz buta i zasuwasz, albo tyrkasz do pewnej wartości obrotów i zmiana biegu. Jakoś przyzwyczaiłem się. Każde przeciągniecie turbo tylko na chwile i odpuszczenie gazu kończy się szarpnięciem oraz takim dziwnym metalicznym strzałem. Dla przykładu, jadąc 80 na piątym biegu daje spód i co się dzieje (obserwuje wskaźnik turbo):
1. Turbo dobija na maxa
2. Po chwili lekko odpuszcza
3. Później już dmucha do końca na maxa.
Każde odpuszczenie gazu pomiędzy 90-120 kończy się trzaskiem opisanym powyżej.
I drugi minus po programie to na zimnym auto dławi się, a przy odpalaniu na zimnym (rano) jak nie dodam gazu to  przygasa do lub całkowicie gaśnie. Jak jest ciepły jest ok.

No i trzeci minus, kolektory wybuchają :)

Aha i dodam, iż w STku był solenoid, DV i actuator wymieniony, ale nic to nie dało. Dopiero korekta programu przez Tango ponownie, tym razem u Heko zamknęło sprawę.

Sądzę, iż w badanym przypadku w wątku problemem jest ECU i program....
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 03.11.2015, 21:57
Cytat: weksla w 03.11.2015, 20:26
To nie wniosek ale takie przeczucie. Problem wiążę u siebie z tym jak wymieniłem DV to się pojawił. Może uszczelnienie go problem naprawi. A co do DV to nie wiem jaki masz. Ja mam chińczyka wzorowanego na Forge

Czyli najprawdopodobniej mamy ten sam DV, z tym, ze ja juz troche na nim jezdzilem, a problem pojawil sie dopiero po remapie.
A jak jest u Ciebie z doladowaniem podczaj tego zdlawienia? Bo jesli sie nie zmienia, tak jak u mnie jesli wierzyc wskaznikowi na blacie, to na Twoim miejscu wykluczylbym DV, solenoid i inne actuatory.

Cytat: vtec w 03.11.2015, 21:42włączę się do tematu. u mnie decat, IC, DV na żółtej sprężynie i 650cc plus Heko.

Myslalem, ze Ty masz wtryski 550cc w RS'ie?
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: vtec w 03.11.2015, 22:22
Cytat: lolomanolo w 03.11.2015, 21:57
Myslalem, ze Ty masz wtryski 550cc w RS'ie?
dobrze Ci się zdawało ;)
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: T16user w 03.11.2015, 22:50
Pozostaje jedynie przygotowac sobie popcorn! Robi sie coraz ciekawiej!
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: vtec w 04.11.2015, 13:03
Panowie,
Nie oczekujcie, że w przedziale 2-3 h uda się dopieścić każdy element programu, bez jazd próbnych i całej otoczki z tym związanej. KrisSz gdzieś ładnie napisał, iż chciałby znaleźć tunera, który zaspokoi jego potrzeby, a takiego jeszcze nie znalazł, pomimo iż mapę robił już na pewno dwa razy.
Minusem oczywiście sytuacji jest sprawa, kiedy auto przyjeżdża na hamownię sprawne, wyjeżdża z niej nie do końca sprawne, a co gorsza "inwestor" niezadowolony jest z wykonanej pracy - bo tak jest i nie ma co tu ukrywać i obrażać się. Po to jest forum.
W swoim przypadku jestem zadowolony, bo auto przed przyjazdem było niesprawne i nie była to sprawa tunera, a "inwestora". Wyjechało sprawne, jednakże nie jeżdzi tak jakbym oczekiwał i życzył sobie, o czym pisałem powyżej.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 04.11.2015, 17:31
Jestem niestety perfekcjonistą ale rozumiem ograniczenia samochodu, swoje i tunera (albo tak mi się tylko wydaje ;-) ). Imho 0/1 budowania doładowania (boostu) wynika nie tylko z charakterystyki turbiny ale również od sprężynki w recirc valve (i paru innych czynników). Jak jest bardziej miękka to nie trzyma tak dobrze doładowania na końcu ale przez to że "popuszcza" silnik chodzi bardziej płynnie przy łagodnym dodawaniu gazu. Najwięcej zmienia jednak przeróbka turbiny na hybrydę która problemu nie usuwa ale go łagodzi. Ja w swoim na szczęście nie mam żadnych zonków albo ich nie zauważam więc na jedno wychodzi.

Z drugiej strony czego spodziewacie się po seryjnym aucie z mocą podwyższoną o cirka 100KM ?
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 04.11.2015, 20:10
 
Cytat: KrisSz w 04.11.2015, 17:31Imho 0/1 budowania doładowania (boostu) wynika nie tylko z charakterystyki turbiny ale również od sprężynki w recirc valve (i paru innych czynników).

Panowie, nie odbiegajmy od tematu. Ja nie mam problemu z tym jak turbo laduje, spodziewalem sie tego i szczerze mowiac nie przeszkadza mi to. Mapa generalnie jest swietna, kiedy ide pelnym ogniem naprawde nie mam na co narzekac. Problem jednak wystepuje przy cywilnej jezdzie, spokojnym przyspieszaniu, a niestety w ponad 90% wlasnie tak uzytkuje auto...
Kilka takich przyspieszen z "cofka" i naprawde szlak Cie trafia. Dlatego jestem naprawde zdeterminowany, zeby to rozwiazac, nawet jesli trzeba bedzie wrocic do serii.
Wymienie DV i solenoid z powrotem na seryjny i nawet actuator kupie jak bedzie trzeba, zeby tylko wyeliminowac kolejne rzeczy z tego rownania.

Jak ktos ma jeszcze jakies pomysly to bardzo prosze, zeby sie wypowiedzial.

Cytat: KrisSz w 04.11.2015, 17:31Z drugiej strony czego spodziewacie się po seryjnym aucie z mocą podwyższoną o cirka 100KM?

Calkiem sporo takich jezdzi i nawet mocniejszych i nie maja takiego proclemu. Co wiecej, jesli wystepowalo to u kogos na seryjnej mapie jako rozwiazanie czesto proponuje sie remap.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: gucior55 w 04.11.2015, 21:07
może to wina wymienionych sprężynek
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 04.11.2015, 21:40
Cytat: gucior55 w 04.11.2015, 21:07
może to wina wymienionych sprężynek

Nie sadze, bo kolega ktory zalozyl temat ma miekka, a ja twardsza (zolta), a problem jest ten sam i wystepuje przy tych samych obrotach silnika.
Ale i tak wrzuce seryjny DV z powrotem to bedzie pewnosc.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: weksla w 04.11.2015, 22:21
Panowie z całego serca życzę wam rozwiązania problemu. Jesli się komuś uda oroszę o opisanie bo mnie dotknęlo dokładnie to samo
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: T16user w 04.11.2015, 22:58
KrisSz chyba masz zbyt niskie wymagania. Jezeli czlowiek decydujac sie na tego typu modyfikacje, zostalby poinformowany ze sprawa bedzie wygladala w ten sposob, moglby sam zadecydowac, a tak mialo byc pieknie, ale niestety nie jest. Ja rowniez wiekszosc czasu za kierownica tego auta jezdze "normalnie" wiec sprawa jest dosyc irytujaca.

Moze Heko sie wypowie?
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: TAM w 05.11.2015, 00:28
Ja mam wymienione chyba wszystko co się dało, ale DV mam oryginał Forge'a, tak jak i aktuator. Auto jeździ płynnie, nie szarpie. Turbo pracuje jak powinno, czyli boost zależy od położenia przepustnicy, nie ma żadnego efektu zero-jedynkowego. Szarpnięcie występuje jedynie przy nagłym zdjęciu nogi z gazu podczas maksymalnego przyspieszania, ale to jest oczywiste, bo przyspieszenie znika, co objawia się właśnie szarpnięciem.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 05.11.2015, 03:26
Cytat: weksla w 04.11.2015, 22:21
Panowie z całego serca życzę wam rozwiązania problemu. Jesli się komuś uda oroszę o opisanie bo mnie dotknęlo dokładnie to samo

Jakie masz swiece?
Masz mozliwosc zlogowac throttle position, boost, igition timing i AFR kiedy to sie dzieje?
Czy temp. powietrza ma wplyw na czestotliwosc wystepowania tego zjawiska?
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: weksla w 05.11.2015, 07:36
Świece mam Denso Iridium IKH22
Nie ma żadnego wpływu temperatura na to zjawisko. Być może dziś albo jutro przyjdzie mi kablowy interfejs więc zlogujemy co potrzeba na forscanie. Sle to dopiero w weekend bo NA RAZIE auto na wymianę rozrzadu pojechało.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: vtec w 05.11.2015, 08:44
Cytat: weksla w 05.11.2015, 07:36
Świece mam Denso Iridium IKH22
u mnie siedzą IKH24, Panowie wymieniali?

« Dodane: 05.11.2015, 08:47 »

Cytat: TAM w 05.11.2015, 00:28
Szarpnięcie występuje jedynie przy nagłym zdjęciu nogi z gazu podczas maksymalnego przyspieszania, ale to jest oczywiste, bo przyspieszenie znika, co objawia się właśnie szarpnięciem.
a czy poza szarpnięciem masz jakiś dźwięk przy tym? bo właśnie u mnie taki nietypowy, metaliczny trzask występuje.
PS. TAM, jak na imię ma ten koleś od geometrii na Staniewickiej? Czy nie ma różnicy kto będzie robił?
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 05.11.2015, 09:59
Cytat: vtec w 05.11.2015, 08:44u mnie siedzą IKH24, Panowie wymieniali?

Wymieniali, u mnie też ikh24
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: TAM w 05.11.2015, 10:30
Cytat: vtec w 05.11.2015, 08:44a czy poza szarpnięciem masz jakiś dźwięk przy tym? bo właśnie u mnie taki nietypowy, metaliczny trzask występuje.
PS. TAM, jak na imię ma ten koleś od geometrii na Staniewickiej? Czy nie ma różnicy kto będzie robił?
Rzeczywiście, pojawia się taki metaliczy dźwięk trudny do opisania... Występuje tylko przy ekstremalnych zmianach obciążenia, dokładnie w momencie szarpnięcia. Według mnie może to być związane w jakiś sposób z przeniesieniem napędu.
Na Staniewickiej jest kilka osób, które robią geometrię i robią to dobrze, inni nie robią w ogóle. Zawsze możesz powiedzieć, że poleca ich kolega z niebieskiego ST-ka (dobrze znają mój samochód).
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: weksla w 05.11.2015, 13:03
U mnie metalicznego dzwieku nie słyszę. Świece wymieniałem sam
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 05.11.2015, 19:15
Okazuje sie, ze ludzie mieli identyczny problem po mapie Mountune mp350 i dopiero po wgraniu nowszej wersji tej samej mapy (SC vs. SB) problem ustapil.
http://www.focusrsoc.com/forums/topic/18463-3k-rpm-slight-hesitation/

Niestety dostep chyba tylko dla tych co oplacili czlonkostwo, ale wynik jest taki, ze nowa mapa jest lagodniejsza, bardziej progresywna, delikatniej wchodzi na obroty.

Cytatjust a quick question.

ive had the car a couple of weeks now and its all going good apart from a slight hesitation which seems to happen when the cars sitting at around 3,000 rpm on the motorway. it seems to happen only at light throttle.

when i floor it, its not noticeable at all.

the car has the mountune mp350 on it which was on when i got the car. only covered 5k miles since new so its not had a hard life. tried pulling the KAM fuse and that hasnt cured the issue.

is this a common problem or should i be taking it back to a mountune installer to get looked at?

would appreciate anyones advice.
cheers!

CytatIt is the calibration that is the problem, you may even not have the CAL installed as early conversions life mine the CAL failed to load, I had a terrible hessitation @3000. SC CAL installed at Harrison's and the car was totally transformed.

CytatMine had the hesitation at 3k rpm the SC calibration cured it. Also after SC cal was installed car seemed smoother through out rev range which made the car feel quicker. Win Win

Cytatcar went into harrisons yesterday, came out with the latest map an feels like a new car! thanks for the pointers guys
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: weksla w 05.11.2015, 19:35
Czyli wychidzi z ttego że wina leży po stronie softu?
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 05.11.2015, 22:14
Imho w nowszych wersjach softu poprawili babola. Ale to nie oznacza że przyczyna błedu jest w sofcie.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 06.11.2015, 08:14
Wydaje mi sie, ze problemem moze tu byc zbyt gwaltowny wzrost doladowania. Ponoc w tych silnikach powoduje to zdmuchiwanie zaplonu... Nie wiem, czy rzeczywiscie tak jest, ale cos tam sie dzieje niedobrego...
Z jakiegos powodu fordowski soft ma przy ok. 2800 rpm dolek w mapie zaplonu i widac na wykresach, ze boost wtedy troche zwalnia. Pokrywaloby sie to z odczuciami ludzi, ktorzy wgrali update do map mountune'a - bylo lagodniej i juz bez dlawienia.

Ale to wszystko teoretyzowanie, przydalby sie ktos z wiedza praktyczna, albo chociaz jakims doswiadczeniem, bo ja w fordach dopiero raczkuje.

Cytat: weksla w 05.11.2015, 07:36Być może dziś albo jutro przyjdzie mi kablowy interfejs więc zlogujemy co potrzeba na forscanie.

Skoro masz na kablu to dodaj jeszcze boots target, wastegate duty cycle i injector duty cycle.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: vtec w 06.11.2015, 10:50
kiedy będziesz w PL? Nie mam forscana, a można byłoby się spotkać i popatrzeć u mnie ;)
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: TAM w 06.11.2015, 11:47
Cytat: lolomanolo w 06.11.2015, 08:14dodaj jeszcze boots target
W żadnym programie do logowania czy live data nie spotkałem tego parametru, chyba w ogóle nie występuje. Jest tylko actual boost pressure. Z tego co dotychczas zdążyłem się zorientować, ciśnienie doładowania nie jest używane w zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego (dlatego m. in. zmieniając preload ma się wpływ na przebieg momentu obrotowego), jest natomiast wykorzytywane do wykrywania overboostu i do długoterminowych korekt sterowania BS-em, czyli wgate% (nie mam pojęcia, jak te korekty można odczytac, ale ewidentnie są i kasują się razem z LTFT).
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 06.11.2015, 19:42
Cytat: vtec w 06.11.2015, 10:50
kiedy będziesz w PL? Nie mam forscana, a można byłoby się spotkać i popatrzeć u mnie ;)

Za tydzien, ale tylko na dwa dni, wiec lepiej za za dwa tygodnie, wtedy bede dluzej.

Cytat: TAM w 06.11.2015, 11:47W żadnym programie do logowania czy live data nie spotkałem tego parametru, chyba w ogóle nie występuje. Jest tylko actual boost pressure. Z tego co dotychczas zdążyłem się zorientować, ciśnienie doładowania nie jest używane w zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego (dlatego m. in. zmieniając preload ma się wpływ na przebieg momentu obrotowego), jest natomiast wykorzytywane do wykrywania overboostu i do długoterminowych korekt sterowania BS-em, czyli wgate% (nie mam pojęcia, jak te korekty można odczytac, ale ewidentnie są i kasują się razem z LTFT).

Nie wiem, czy Cie dobrze zrozumialem. Czyli nie ma czegos takiego jak krotkoterminowa korekta jesli przy danych obrotach boost przekracza wartosc z mapy doladowania?
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: TAM w 06.11.2015, 20:59
Wygląda na to, że nie. Albo raczej w niewielkim zakresie. Natomiast krótkotrwale overboosty składają się na rozbudowaną długoterminową korektę. Czas jej tworzenia jest bardzo długi, w niekorzystnych warunkach nawet 3 miesiące (dane na podstawie własnych obserwacji).
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 06.11.2015, 21:24
Cytat: TAM w 06.11.2015, 20:59
Wygląda na to, że nie. Albo raczej w niewielkim zakresie. Natomiast krótkotrwale overboosty składają się na rozbudowaną długoterminową korektę. Czas jej tworzenia jest bardzo długi, w niekorzystnych warunkach nawet 3 miesiące (dane na podstawie własnych obserwacji).

W takim razie kontrola doladowania w sofcie sprowadzalaby sie do manipulacji mapa zaplonu - mialoby to sens w kontekscie tego co napisalem wczesniej...

Dzieki wielkie za info

ps. Orientujesz sie czy overboost wyrzuca "check engine"?
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: TAM w 06.11.2015, 22:10
Mapą zapłonu? To się odbywa automatycznie i nie ma sensu (moim zdaniem) tego ruszać... Oczywiście nie da się wtedy wycisnąć ,,maxa" z konkretnego setup'u, ale nie będzie też żadnych przykrych niespodzianek, jak np. ta opisywana we wcześniejszych postach. Natomiast duży sens ma manipulacja WG duty.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 07.11.2015, 00:00
Cytat: TAM w 06.11.2015, 22:10
Mapą zapłonu? To się odbywa automatycznie i nie ma sensu (moim zdaniem) tego ruszać... Oczywiście nie da się wtedy wycisnąć ,,maxa" z konkretnego setup'u, ale nie będzie też żadnych przykrych niespodzianek, jak np. ta opisywana we wcześniejszych postach. Natomiast duży sens ma manipulacja WG duty.

OK, czyli jest mapa WG duty (od rpm i throttle pos.?), ktora kontroluje boost?
Wczesniej myslalem, ze jest mapa doladowania i jakis PI, ktory steruje WG duty w zaleznosci od uchybu...
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: TAM w 07.11.2015, 01:48
Cytat: lolomanolo w 07.11.2015, 00:00OK, czyli jest mapa WG duty (od rpm i throttle pos.?), ktora kontroluje boost?
Tak właśnie jest. Korekty dotyczą też temperatury, ciśnienia atmosferycznego, może czegoś jeszcze, ale uchyb nie jest brany pod uwagę (nie jako feedback).
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 07.11.2015, 06:40
OK, teraz tylko logowac... Dzieki wielkie!
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: TAM w 07.11.2015, 11:42
Nie ma za co, pamiętaj tylko że nie wszystko co napisalem musi się zgadzać w 100%, jako że wynika głównie z własnych doświadczeń i obserwacji, choć ma również potwierdzenie w doświadczeniach innych (głównie zagranicznych) pasjonatów.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 07.11.2015, 19:01
Jasne, grunt, ze wiem wiecej niz wiedzialem.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: vtec w 14.11.2015, 10:00
co tam Panowie w sprawie? Jakiś progres?
Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 15.11.2015, 08:38
Nie dałem rady. Tylko dwa dni w domu, dzisiaj znowu wyjazd. Próbowałem wczoraj przez chwilę, ale coś mi laptop swirował i zrywał połączenie z interface'em. Za tydzień drugie podejście. Jak się nazywa AFR w forscan?
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: weksla w 15.11.2015, 09:42
lolo a jaki masz DV?
Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 15.11.2015, 10:48
Podróbkę z ebay
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: TAM w 15.11.2015, 12:15
Cytat: lolomanolo w 15.11.2015, 08:38Jak się nazywa AFR w forscan
W Forscanie jest to EQ_RAT11, ale według mnie to jest nieprawda. Dokładniej mówiąc nie jest to AFR, tylko żądany AFR. Rzeczywisty trzeba sobie przeliczyć z lambdy (LMD_EGO1) zakładając lambda=1 dla AFR=14.64. Dzisiaj ściągnąłęm wersję 2.2.8 beta, to przy okazji sprawdzę czy coś się zmieniło w sensorach/dostępnych parametrach.
Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 15.11.2015, 14:55
Rozumiem, wielkie dzięki TAM.

Zauważyłem, że chyba były dwa eq_rat11 i tylko jeden z nich był opisany jako wartość oczekiwana. Wybrałem ten drugi,ale i tak miałem jakieś dziwne wartości...
Następnym razem skorzystam z tego co podałeś i sobie przeliczę.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: weksla w 15.11.2015, 18:27
nadal pokładam problem w tym własnie zaworze. Uszczelnijcie go. mi pomoglo.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: MAG w 15.11.2015, 19:24
Jak go uszczelniales????
Tytuł: Odp: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 15.11.2015, 19:29
Cytat: weksla w 15.11.2015, 18:27nadal pokładam problem w tym własnie zaworze. Uszczelnijcie go. mi pomoglo.
Tylko, że ja i kolega który założył wątek mamy inne zawory. Angole, którzy mieli problem z pierwszymi mapami mp350 mieli też różne, głównie seryjne.

U mnie wydaje się, że jest lepiej od wczoraj kiedy zalałem paliwo 100 oktanowe, ale za mało testów, żeby powiedzieć definitywnie.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: weksla w 15.11.2015, 20:06
Wymiana oringów na inne, pod wpływem wysokiej temperatury te były mega twarde i poszaprane. U mnie powaga problem zniknął po tym zabiegu.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: MAG w 15.11.2015, 22:05
ktore oringi wymieniales - te zewnetrzne na mocowaniu do obudowy turbo, czy te wewnetrzne? Najlepiej jakbys mial fotke i tak lopatologicznie zaznaczyl ktore ...
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: weksla w 15.11.2015, 22:20
mag wybacz, ogarniał to Thomas z Damianem, ja tego nie widziałem.
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: MAG w 16.11.2015, 06:56
Ok
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 01.12.2015, 23:08
Wygląda na to, że u mnie problem rozwiązał się sam. Nie mialem okazji pojeździć za wiele, ale zalałem pełny bak 98, wypaliłem połowę i kurde nic, jak ręką odjął... Nie wiem co o tym myśleć, ale na tą chwilę wydaje mi się, że sterownik się "dostosował", albo ma to związek z niższymi temperaturami powietrza...
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: weksla w 02.12.2015, 13:21
Najlepsze są awarie które sie naprawiają same☺
Tytuł: Odp: Spadek mocy 3000obr Focus RS MKII
Wiadomość wysłana przez: PyRsHaL w 02.12.2015, 17:16
No u mnie "Usterka ukladu ESP" przestała świecić jak zimówki założyłem :P