Fordtuning.pl

My, nasze auta i nasze inicjatywy => Nasze Fordy => Zaczęty przez: luk-90 w 30.11.2015, 00:17

Tytuł: [Fiesta] Moja fiescina 2.0 w wersji race
Wiadomość wysłana przez: luk-90 w 30.11.2015, 00:17
Witam, chciałbym po krótce przedstawić wam mojego starego forda. Auto ze Mną od ponad 6 lat i przez ten okres czasu przeszła duzo zmian, seryjnie nudne 1.3 w wersji absolutny golas. Potem zmiana na 1.8 16v silvertop, następnie było boom na torze w Poznaniu i teraz jest 2.0 i kilka dodatków, potem zostało zabawką na wyścigi, tor i ulice. Auto w 95% dłubane tylko przeze Mnie.

Silnik: aktualnie 2.0 zetec blacktop rozebrany do gołej śrubki i poskładany, wymianione tylko pierścienie na tłokach. Głowica wygładzone kanały, wymienione uszczelniacze i splanowana tyle ile trzeba było, seryjny CR. Regulowane kółka rozrządu Esslinger, wałki rozrządu Crane Cams stage 2.

Dolot: Seryjny kolektor Cougar 2.0, wtryskiwacze st170, przepustnica mondeo 55mm, rura dolotu escort RKC, stożek odgrodzony i nadmuch ze zderzaka

Wydech: Kolektor st170 przerobiony według własnej wizji przy zachowaniu oryginalnej długości runnerów, średnica wydechu na całej długości 60mm, dwa tłumiki, końcowy ducato 2.5d

Zawieszenie: aktualnie amortyzatory przednie na grubym tłoku(monotuba upside-down) Delphi (skrócony skok o 2cm) wraz z czerwonym eibachem -40mm. Czekają na przyszły sezon już KW Var 2 z regulacją tłumienia. W wahaczach unibale floflex z łożyskami sferycznymi, wahacze ze zmienionym kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, sworznie z wersji rsturbo zwiększające negatyw, poliuretanowe poduszki stabilizatora przedniego i mcpersonów.
Oś tylna została zaopatrzona w belkę fiesty mk5, ze względu na jej większą sztywność i wytrzymałość. tylne KW Var 2 zamontowane, trzeba tylko tłumienie skręcić niżej, bo jest za miękko jeszcze.  Przednia górna rozpórka Wiechers, dolna seryjna z fiesty xr2i, tylna górna własne wykonanie

Hamulce: Przód to zaciski mondeo mkI 260mm wraz z przewodami w stalowym oplocie, tarcze Ate Power Disc, klocki EBC YellowStuff, na tyle konwersja na tarcze z focusa I 260mm w stalowym oplocie i standardowe klocki i tarcze, bo nic ponad to nie jest potrzebne. Do poprawnego funkcjonowania tego zestawu hamulcy w kabinie zamontowałem regulowany korektor siły hamowania. Cały układ na nowych miedzianych przewodach. Serwo i pompa hamulcowa z mondeo mkII.

Skrzynia biegów: Zmodernizowana skrzynia BC( większe łożyska deferencjału) z fiesty rs1800, posiada dobrze zestopniowane krótkie przełożenia, vmax to ok 210km/h, szpera typu torsen rosyjskiej produkcji Val-Racing, własnej konstrukcji short-shifter.

Karoseria: wybebeszona kasta, ściągnięte wszystkie maty bitumiczne, skręcana klatka bezpieczeństwa zgodna z zał. J, dwa fotele kubełkowe Mirco i Bimarco, pasy szelkowe OMP 4M oraz sparco 2'' pomalowana w środku na czarny akryl tak samo jak komora silnika. Cała kasta obspawana na zgrzewach, reperaturki tylne i wyciągnięte ok 1cm i zaklepany rant.

Auto złożone w połowie wakacji w specyfikacji obecnej, zabawa ecumasterem det3 zaowocowała wynikiem 166km i 216nm. Teraz wiązka z Detem3 sprzedana i składam wiązkę pod EMU, liczę, że przy kilku modyfikacjach uda się dobić do granic 180km, na pewno odcinka zostanie przeniesiona do ok 7600, ARP na korbowody już leżą.
(http://i271.photobucket.com/albums/jj134/luk901franki666/rozbiorka/Poskladana/th_Fiesta%20166KM_zpsconsrsbv.gif) (http://s271.photobucket.com/user/luk901franki666/media/rozbiorka/Poskladana/Fiesta%20166KM_zpsconsrsbv.gif.html)

kilka fotek z prac
(http://i271.photobucket.com/albums/jj134/luk901franki666/rozbiorka/th_20150606_125647_zpshkjaiidl.jpg) (http://s271.photobucket.com/user/luk901franki666/media/rozbiorka/20150606_125647_zpshkjaiidl.jpg.html)
(http://i271.photobucket.com/albums/jj134/luk901franki666/rozbiorka/th_20150606_201919_zpswckj15bs.jpg) (http://s271.photobucket.com/user/luk901franki666/media/rozbiorka/20150606_201919_zpswckj15bs.jpg.html)
(http://i271.photobucket.com/albums/jj134/luk901franki666/rozbiorka/th_20150604_165023_zpsvicpgain.jpg) (http://s271.photobucket.com/user/luk901franki666/media/rozbiorka/20150604_165023_zpsvicpgain.jpg.html)
(http://i271.photobucket.com/albums/jj134/luk901franki666/rozbiorka/th_20150604_165013_zpss603zvcg.jpg) (http://s271.photobucket.com/user/luk901franki666/media/rozbiorka/20150604_165013_zpss603zvcg.jpg.html)
(http://i271.photobucket.com/albums/jj134/luk901franki666/rozbiorka/th_20150403_172940_zpshovvp0e3.jpg) (http://s271.photobucket.com/user/luk901franki666/media/rozbiorka/20150403_172940_zpshovvp0e3.jpg.html)
(http://i271.photobucket.com/albums/jj134/luk901franki666/rozbiorka/th_20150402_204832_zpsunnqcptc.jpg) (http://s271.photobucket.com/user/luk901franki666/media/rozbiorka/20150402_204832_zpsunnqcptc.jpg.html)
(http://i271.photobucket.com/albums/jj134/luk901franki666/rozbiorka/th_20150402_204729_zpseoedrxng.jpg) (http://s271.photobucket.com/user/luk901franki666/media/rozbiorka/20150402_204729_zpseoedrxng.jpg.html)
(http://i271.photobucket.com/albums/jj134/luk901franki666/rozbiorka/Poskladana/th_20150927_152149_zpsb7bhuzvt.jpg) (http://s271.photobucket.com/user/luk901franki666/media/rozbiorka/Poskladana/20150927_152149_zpsb7bhuzvt.jpg.html)
(http://i271.photobucket.com/albums/jj134/luk901franki666/rozbiorka/th_20150412_112350_zpso2mhbd8c.jpg) (http://s271.photobucket.com/user/luk901franki666/media/rozbiorka/20150412_112350_zpso2mhbd8c.jpg.html)
(http://i271.photobucket.com/albums/jj134/luk901franki666/klatka%20fiesta/th_20150522_195316_zps8jv9icdy.jpg) (http://s271.photobucket.com/user/luk901franki666/media/klatka%20fiesta/20150522_195316_zps8jv9icdy.jpg.html)

Tak wygląda na ten moment
(http://i271.photobucket.com/albums/jj134/luk901franki666/rozbiorka/Poskladana/th_20150927_152149_zpsb7bhuzvt.jpg) (http://s271.photobucket.com/user/luk901franki666/media/rozbiorka/Poskladana/20150927_152149_zpsb7bhuzvt.jpg.html)

https://youtu.be/9Bi_4iEkkqc

Wiem, że nie jest piękna, lakier się nie błyszczy, ale to jest auto do robienia zamętu, wygląd zostawiam sobie gdzieś na przyszły rok, ważne, że w końcu jeździ, skręca i hamuje jak trzeba, te silniki nie cieszą się wielką popularnością w focusach, które waga zabija, moja fiesta na ten moment waży 890kg, dzięki czemu porusza się na prawdę dobrze

Tytuł: Odp: [Fiesta] Moja fiescina 2.0 w wersji race
Wiadomość wysłana przez: weksla w 30.11.2015, 06:21
Sporo pracy. Oby zawstydziła niejednego na drodze☺
Tytuł: Odp: [Fiesta] Moja fiescina 2.0 w wersji race
Wiadomość wysłana przez: damiano w 02.12.2015, 12:40
Masz rację seria w foce czy mdo jedzie jak jedzie, ale jest to bardzo tani i wytrzymały  silnik który nie boi się żadnych modyfikacji czy to n/a czy turbo. Za to w fiescie już ładnie poleci (nawet seria). Na Emu to dopiero da radę. Mam pytanie jak z układem kierowniczym bo jak został seria to warto pomyśleć nad wspomaganiem. Wiesz co mam na myśli.
Tytuł: Odp: [Fiesta] Moja fiescina 2.0 w wersji race
Wiadomość wysłana przez: luk-90 w 02.12.2015, 15:14
Co do ukladu kierowniczego, na ten moment seryjny bez wspomagania 4.2 obrotu od skraju do skraju. Szukalem magla od wersji rsturbo, bo ma 3,75 bez wspomagania, ale nie do osiagniecia. Pomysl i potrzebne elementy mam juz poukladane na wspomaganie elektrohydrauliczne na pompie z astry oraz maglu z forda KA
Tytuł: Odp: [Fiesta] Moja fiescina 2.0 w wersji race
Wiadomość wysłana przez: damiano w 02.12.2015, 15:47
Z KA a taniej z byłoby z Mk4 tylko musisz brać z kolumną bo krzyżaki inne. A i do ka nie znalazłem krzyżaka w zamienniku więc tylko serwis. Co do pompy to najtaniej z escorta Mk 5,6,7 jest mocowana do głowicy i bez wielu komplikacji da się to podłączyć. Ja w moim ERST po założeniu wspomy samochodu nie poznałem szczególnie jak jest szpera i szeroki kapeć.
Tytuł: Odp: [Fiesta] Moja fiescina 2.0 w wersji race
Wiadomość wysłana przez: luk-90 w 02.12.2015, 16:29
We fiescie nie ma mozliwosci na pompy z escorta. W wersji z pompa wspomagania jest zupelnie inna lapa przednia. A w fiescie silnik mocowany jest na dwoch lapach, z przodu i z tylu, wiec w ogole kosmos. Jeszcze blacktopa mam posadzonego na przedniej seryjnej lapie, tylną sam skonstruowalem. Wiec najlatwiej dla Mnie jest w tej chwili pojsc w elektrohydrauliczne, do tego bedzie potencjometr i recznie wyreguluje sile wspomagania, na kjs bedzie mocniej, na track day slabiej ;-)