Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Silniki benzynowe turbo => Zaczęty przez: wilhelm w 17.12.2015, 04:30

Tytuł: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 17.12.2015, 04:30
W drodze z katowice do krakowa coś stało się mojemu ST, po dojechaniu na miejsce zaczął wypadać zapłon na wolnych obrotach. Po zaglądnięciu pod maskę okazało się, że zbiorniczek płynu chłodniczego jest pusty (było pełno jak wyjeżdzałem z kato) a z wydechu leci biały dym (para) w ilościach większych niż normalnie.

przebieg 120 tys, zmodzony na 280KM 460NM od 3 lat

Dodam, że do krakowa jechałem dość szybko, parę razy rozpedzilem sie do 230-240 ale temp oleju nie przekroczyla nawet połowy skali.

Co obstawiacie? Uszczelka pod głowicą? Blok (tuleje cylindra)? Czy coś innego? :(

Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: weksla w 17.12.2015, 07:15
Nie dowiesz się bez rozebrania silnika. Można gdybać...
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: januszjg w 18.12.2015, 23:46
Zacznij od turbo, które chłodzone jest "wodą". Miałem takie objawy. Okazało się, że turbo brało "wodę" przez pęknięty korpus. Po zakręceniu dopływu "wody" turbo przestało kopcić.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: T w 19.12.2015, 01:13
Ja też stawiam na turbo.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: weksla w 19.12.2015, 06:29
Tomasz w tym silniku również bardzo prawdopodobne są tuleje lub blok. Ale to wiadomo czarny scenariusz. Sam go doświadczyłem.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: Boxik w 19.12.2015, 07:21
Uuu. A  jak z olejem? Bierze?
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: T w 20.12.2015, 13:10
Cytat: weksla w 19.12.2015, 06:29bardzo prawdopodobne są tuleje
Przy pękniętej tulei straciłby kompresje na tym cylindrze i w efekcie spora ilość niespalonego paliwa dostawałaby się do wydechu i tam dopalała, czyli raczej dałoby to dymienie na ciemno.

A co do pękniętego bloku, to oczywiście różnie może być...
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 20.12.2015, 16:15
Eeee to jest tak male pękniecie tulei ze nie traci tak bardzo na kompresji . Ale może być tez turbo , trzeba sprawdzić , zapraszamy do Pszczyny .
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: steveno w 20.12.2015, 22:01
Zacznij od diagnozy przewody lekko przetarte lub mała dziuro i gotowe ,potem sprawdz chłodnice jakiś 2 razy wymieniałem jakieś kiepskie są a potem dopiero uszczelk pod głowica czy coś a para leci w zimę ;)
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 29.02.2016, 01:06
pęknięta tuleja ;)
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: MAG w 29.02.2016, 08:04
Dopytam sie tutaj. Mam delikatny wyciek plynu chlodzacego, ale test na zwartosc spalin w plynie wyszedl negatywny na szczęście ;-)
Natomiast mechanik podejrzewa okolice turbiny, bo mu w tamtym rejonie troche plynem smierdzialo - co moze byc powodem? Uszczelka jakas czy cos powazniejszego?
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: Boxik w 29.02.2016, 08:54
Wyciek czy ubytek? Wymieniałeś rozrząd? U mnie miałem nieszczelność przy pompie wody.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: MAG w 29.02.2016, 09:15
Źle sie wyraziłem - ubywa płynu, ale nie mozemy zlokalizować miejsca gdzie może uciekać - uszczelka pod głowica czy tez pęknięta tuleja to nie jest, bo nie ma CO2 w płynie. Nie widać też nigdzie sladów wycieku, ale tak jak napisałem, mechanik podejrzewa okolice turbiny bo mu w tamtym rejonie pachniało płynem chociaż śladów wycieku nie widać.
Rozrząd zmieniany niedawno, pompa wody wymieniona, sladów wycieku w pobliżu nie stwierdzono ...
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: weksla w 29.02.2016, 09:21
Jest to jaknajbardziej prawdopodobne. Turbo jest chłodzone płynem injest tam obieg płynu przez taki meetalowy przewód na którego końcach są miedziane podkładki/uszczelki. Może gdzieś tam...
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: MAG w 29.02.2016, 10:17
Mozna te uszczelki/podkladki jakos luzem kupic?
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: weksla w 29.02.2016, 10:34
Pewnie. To zwykłe miedziane podkładki. Trzeba mieć tylko na wzór. Można też w Aso bo figurują pod swoim numerem katalogowym tylko że przelicznik w Aso to pewnie z 10 do 1 :)
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: steveno w 29.02.2016, 12:45
Chłodnica,uszczelka pod głowica albo przewody.Podjedz gdzieś do serwisu niech sprawdzą czy nie masz spalin w płynie chłodniczym. Lepiej nim nie jezdzij bo rozwalsiz glowicą i pilnuj płynu.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: MAG w 29.02.2016, 14:04
Steveno - pisałem już że był robiony test na zawartośc spalin w płynie i wyszedł negatywnie, czyli defacto pozytywnie wyszło ...  ;-)
Ubytek płynu jest bardzo mały - tygodniowo robię normalnie po małej mieścinie ok. 200-250km i w ciagu tygodnia ubywa mi tak na ok 1cm w zbiorniczku wyrównawczym.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: steveno w 29.02.2016, 14:18
sprawdz wycieki (sorka nie doczytałem).Przy uszcelce też czasem zaczyna sie od małych obytkó a potem dużo.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: TAM w 04.03.2016, 20:43
Cytat: MAG w 29.02.2016, 14:04tygodniowo robię normalnie po małej mieścinie ok. 200-250km i w ciagu tygodnia ubywa mi tak na ok 1cm w zbiorniczku wyrównawczym.
To dużo, musisz znaleźć wyciek.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: steveno w 04.03.2016, 21:58
sprawdz czy ubywa przy ostrej jezdzie czasem przy spokojnej jezdzie nie ubywa a przy pałowaniu ubywa
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: weksla w 04.03.2016, 23:15
Jeśli przy spokojnej jezdzie jest constans a przy pizdzie ubywa to sprawdzcie dobrze chlodnice. Znam to z autopsji.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: TAM w 05.03.2016, 01:08
MAG jeździ raczej bez szaleństw, wnioskując z tego co napisał, więc wyciek powinien być widoczny.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: MAG w 05.03.2016, 12:46
Bede za chwile demontowal belki bagaznika z dachu, to sprawdze ile ubylo w tym tygodniu. Najgorsza sprawa, to to ze mechanicy nie znalezli nigdzie sladu wycieku, a jedynie w okolicy turbiny byl wyczuwalny zapach (smrod) plynu, ale zero jakichkolwiek sladow wyciekow.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: Kucol w 07.03.2016, 20:38
Witam Jaka jest główna przyczyna pękania tulei?
za wysoka temperatura czy uboga mieszanka?.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: weksla w 07.03.2016, 20:45
Zbyt wysoka temperatura jest skutkiem zbyt ubogiej mieszanki
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: MAG w 08.03.2016, 10:42
Bylem dzisiaj w serwisie Forda u mnie w wiosce i powiedzieli mi ze robia jakis specjalny test wysokiego cisnienia zeby znalesc nieszczelnosci w ukladzie chlodzenia - umowilem sie na przyszly tydzien, to w razie czego bede wiedzial co wymienic lub naprawic jak przyjade do Polski na Wielkanoc.
Tytuł: [Mondeo] [Mondeo] Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydec
Wiadomość wysłana przez: klajgus w 10.05.2016, 20:31
Witam.
U mnie tez ubywa płyn chłodniczy, dzisiaj  namierzyłem  jedno miejsce wycieku, które znajduje się na  połączeniu  wężyka z głowicą z prawej strony głowicy wężyk dalej idzie do zbiorniczka  płynu.
( sorki za linki ale nie chce mi wstawić fotek)
https://drive.google.com/file/d/0B9U8IeFEWimQYzl6bE1kTjk5d1k/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B9U8IeFEWimQQnpGazBGbTJDX3c/view?usp=sharing
Pytanie do was, czy wiecie jak to jest uszczelnione przy głowicy? dzisiaj w desperacji chciałem sprawdzić i po odkręceniu paru gratów odczepiłem ten wężyk, niestety tam było spore ciśnienie i płyn zaczął pryskać :( parząc  mi przy okazji paluchy  :} szybko założyłem z powrotem. Przed następna próbą na weekend, na pewno już na zimnym silniku, chciał bym być przygotowany dlatego pytam. Ponadto może ktoś z was umie namierzyć nr. katalogowy tego wężyka, jak bym musiał w ASO zamawiać. Z góry dzięki za podpowiedzi.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: bolekrbv w 11.05.2016, 19:08
Ten króciec metalowy jest wkręcony na kleju w głowice i jeśli nikt tego nie odkręcał to małe szanse że na gwincie ci to puszcza. Raczej złączka jest uszkodzona a w niej jest taki mały oring i jak ktoś źle to zakładał mógł go uszczypać i teraz się leje.
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: klajgus w 11.05.2016, 20:36
Dzisiaj już na zimnym silniku rozebrałem ten króciec i zmieniłem oring, niestety stary nie wyglądał źle, ale mam nadzieje ze to pomorze. Po robocie odpaliłem silnik i czekałem aż się nagrzeje i nic  już nie kapało. Oby to był koniec przygód z znikającym płynem.

A za nowy wężyk ASO chce u mnie 78 € :o
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: Kubatops w 27.01.2019, 12:51
Czesc Panowie podepne sie do tego starego tematu.
Kupilem ST ka 3 tyg temu i plyn spiernicza w zastraszajacym tempie. Ok 2L na tydz. Niema wyciekow test spalin w zbiorniczku wyszedl negatywnie tak ze uszczelka zostala odrzucona. Czy przy peknietych tulejach test ten powinien byc pozytywny? Dodam ze robi się bialy szlam pod korkiem.
Ręce juz opadaja
Ps. Wiecie dlaczego po dodaniu posta ucina mi jego wieksza polowe i musze edytowac go aby dopisac uciętą reszte?
Tytuł: Odp: [Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu
Wiadomość wysłana przez: Bogi666 w 22.06.2019, 05:40
Klajgus - a porpos tego krocca, ktory pokazales na zdjeciach: rozmawiam ostatnio z mechanikiem, ktory juz 'pare 2.5T w zyciu widzial'. Rozmawialismy wlasnie o 2.5T i powiedzial mi, zebym sie przygladnal zaworowi sterujacym turbo (co steruja gruszka, ktora steruje wste gatem) i jak mam problemy z uciekaniem plynu chlodniczego to 'taki wezyk, ktory jest podlaczony do silnika po prawej stronie pod rura z powietrzem...'. Pomyslalem sobie - kurde, chyba mi troche faktycznie ucieka plyn. Podszedlem do samochodu, macam wspomniany krociec i... bigno - reka mokra od rozowego plynu. Prorok, czy co?