Fordtuning.pl

My, nasze auta i nasze inicjatywy => Nasze Fordy => Zaczęty przez: Monti w 15.09.2016, 19:10

Tytuł: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 15.09.2016, 19:10
Miło mi przedstawić moje autko :0

Mondeo zakupiłem w Szwajcarii z licytacji ubezpieczeniowej.
Dzięki temu ze sprzedaje ubezpieczyciel znam cała historię auta oraz przebieg który wydaje się mały bo 95k jak na auto 2008r.

Auto miało małe uszkodzenia. Prawą strona auto wjechało na słupek o wysokości okolu 30cm.
Poza plastikami tj: zderzak, osłony i masa innych plastików został uszkodzony wahacz, i prawy błotnik.

Na szczęście były to małe szkody a Szwajcarom nie opłacało sie naprawiać.

Auto juz jest naprawione :)

Ok co jest w wuacoe juz zrobione a co w kolejce czeka:

Zrobione:

Do zrobienie


Kilka fotek:
(http://efabryka.net/mondeo/20160915_170245.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/20160915_165725.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/20160915_170200.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/20160915_170207.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/20160915_170225.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/20160915_170234.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/20160915_170321.jpg)

Zdjęcie przodu przed  naprawą
(http://efabryka.net/mondeo/IMG_0676.JPG)
(http://efabryka.net/mondeo/IMG_0675.JPG)


PS:
Felgi nie sa aż tak oczojebne w realu jak na fotkach :)



Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: olo w 15.09.2016, 19:35
No ładny ładny , ale z lewej strony już też miał jaką przygodę ???
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 15.09.2016, 19:44
Mowisz o feldze?
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: olo w 15.09.2016, 19:47
Nie ,o tylnych drzwiach i tylnym błotniku lewym ,na drugim zdjęciu bardzo to widać
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 15.09.2016, 19:52
Tak, lewa byla wczesniej robiona. Rowniez teraz niektore elementy maliwalem bo byly rysy i lakiernik cieniowal elementy.
A felge wczoraj dookola porysowałem ( troszke lakierem zamalowalem bo dawalo po oczach)
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: olo w 15.09.2016, 21:26
z zewnątrz ładny , jeszcze zdjęcia wewnątrz
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 15.09.2016, 21:47
Specjalnie nie robiłem wnętrza bo muszę posprzątać :) w weekend ogarnę
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: st-power w 15.09.2016, 23:42
Fajnie się prezentuje :) Przyznam tylko,że MK4 ma tak masywną sylwetkę,że nawet 19 cali ginie w tych nadkolach,ale suma sumarum wygląda to zacnie :)
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: MAG w 16.09.2016, 04:34
Super wygląda, ale nie do konca podobają mi się felgi w tym kolorze...
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 16.09.2016, 10:24
...Mundek z tym motorem to jest fajna sprawa. Szkoda że Ford nie zdecydował się na jakieś bardziej porywające kolory... w tej wersji widziałem tylko ciemne lakiery.
Felga nie do tego auta ...wg mnie ori fordowski 5-ramienny płatek śniegu robiły by lepszą robotę.
Powodzenia w modach !
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 17.09.2016, 13:44
Cytat: olo w 15.09.2016, 19:47
Nie,o tylnych drzwiach i tylnym błotniku lewym,na drugim zdjęciu bardzo to widać

Podmieniłem to drugie zdjęcie bo faktycznie jakoś źle wyglądało.
Zrobiłem drugie zdjęcie w innym świetle/miejscu i wygląda to tak jak w realu.
Wcześniej tego nie widziałem (choć wiedziałam ze lakier był poprawiany).
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 02.10.2016, 18:28
Kilka fotek z wnętrza.

(http://efabryka.net/mondeo/20161002_112546.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/20161002_112605.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/20161002_112618_HDR.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/20161002_112644.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/20161002_112656.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/20161002_112710_HDR.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/20161002_112724.jpg)
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 02.10.2016, 20:22
Ten uchwyt na tel w tym miejscu Ci nie przeszkadza?
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 02.10.2016, 20:39
nie, w niczym mi nie przeszkadza.
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 30.11.2016, 14:13
Kolejna modyfikacja z listy wdrożona.
Szkoda ze zbierałem się do tego tak długo.

Intercooler'ek anodowany pod kolor felg :)

(http://efabryka.net/mondeo/ic-1.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/ic-2.jpg)

Korekty wymaga górne mocowanie
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 15.01.2017, 11:58
No i następny upgrade mondziaka.
Tym razem układ hamulcowy na przedniej osi.

Pierwotnie miały być  tarcze 345x30 ale lepiej do tych zacisków pasowały 336 od RS-a
Zaciski Brembo 4 tłoczkowe z BMW e38 zregenerowane całkowicie (wszystko co się dało wymienić zostało wymienione na nowe, reasumując ostał tylko stary blok/korpus).
Regeneracja zająłem się osobiście, ale niestety wdrożeniem tego zajął się thomas198 http://fsv-performance.pl/ > Pisze niestety nie dlatego ze coś źle zrobił tomek, ale dlatego ze ja nie mogłem tego sam zrobić.
Polecam Tomka do modyfikacji fordów :)

Poniżej kilka fotek:

(http://efabryka.net/mondeo/fela_stare.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/fela_nowe.jpg)
(http://efabryka.net/mondeo/porownanie.jpg)



Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: weksla w 15.01.2017, 16:15
Brawo. Mam te same w moim St mk2. Jak wrażenia.z hamowania?
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 15.01.2017, 16:19
Na razie docieram, ale moge powiedzieć ze sa dokładne. Łatwo mozna kontrolować sile i płynność hamowania
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: bishop w 15.01.2017, 16:28
Nie chcesz sprzedać auta?;]
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 15.01.2017, 18:00
Nie, trochę za wcześnie na sprzedaż. Jeszcze się nim nie nacieszyłem a jeszcze chip przede mną :)  
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: latar w 16.01.2017, 16:33
Co to za chłodnica nad ICkiem jest?
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 16.01.2017, 17:14
Wspomagania.
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: T w 16.01.2017, 17:44
Wyglądają świetnie. Ciekaw jestem wrażeń z jazdy. :)
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: MAG w 16.01.2017, 20:50
Super!

Jeszcze odnośnie wnętrza napiszę - aż sie prosi o wymiane panela klimy i przycisków grzania foteli plus tych na listwie u góry na czarne - niby pierdołka, a robi robotę...
Taka podpowiedź - pasuje poliftowy czarny panel klimy z S-Max'a ;)
Gdyby były problemy (podobno czasami sie zdarzają), to trzeba przełożyć sam frontowy panel na stare bebechy.
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 16.01.2017, 20:53
Hmm, o takiej modyfikacji wnętrze nie myslalem. Muszę poszukać na necie jak to wyglada.
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: MAG w 16.01.2017, 21:21
Naprawdę warto - ja zmieniłem u siebie cały panel środkowy na poliftowy w czarnym piano-lack i do tego klima na czarno i grzanie pupy na czarno i jest kolosalna róznica...

(http://i1373.photobucket.com/albums/ag383/mag-1410/Mobile%20Uploads/image_zpssmhbdzvd.jpeg)
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 11.02.2018, 13:29
Cytat: Monti w 15.09.2016, 19:10Zrobione:

   Felgi 19" 8.5" thomasony
   Zawieszenie KW Variant 1 ,,inox-line"
   Ecu Spacer
   Fitr powierza K&N



Do zrobienie

   IC - już jest kompletne tylko brak czasu na włożenie
   Hamulce - zaciski 4-tloczkowe Brembo z BMW E38 na tarczach 345x30
   Wydech
   No i na sam koniec wirus

   
   Mały update:)
   Do zrobienia doszło:

   turbo hybryda z następującymi modami:
      clipping ciepłej strony
      porting kolektora
      łożyska wzmocnione
      koło kompresji kute
   porting kolektora ssącego
   zablaszkowanie silnika
   kierownica z EVO3000 z dużymi modami.
   bi-led Kioto (juz sa i czekają tylko na montaż)
   świece Denso  (juz sa i czekają tylko na montaż)
   wtryski od RS-a (juz sa i czekają tylko na montaż)
   zawór DV  (juz jest i czeka tylko na montaż)
   zestaw poliuretanów na całe zawieszenie  (juz jest i czeka tylko na montaż)
   
   Jeśli osiągnę moc powyżej 280km to dodatkowo zrobię sprzęgło z kevlarem, szpera i jak znajdę lżejsze koło masowe to też dojdzie.
   
   Po zrobieniu tego wszystkiego (myślę ze do końca marca sie wyrobie) będę chciał sprzedać swojego mondziaka. Sprzedaje ponieważ uważam ze więcej z nim nie ma co robić a swój cel osiągnę.
   Na pierwszym miejscu zawsze było aby auto było rodzinne a nie wyścigowe dlatego grubszych modów nie robię.
   
   Myślę, że auto będzie do sprzedania w czerwcu.
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 14.04.2018, 14:48
Cytat: Monti w 11.02.2018, 13:29Jeśli osiągnę moc powyżej 280km to dodatkowo zrobię sprzęgło z kevlarem, szpera i jak znajdę lżejsze koło masowe to też dojdzie.

To chyba będzie trzeba zrobić :) Plus wydech aby odblokować moment i moc
(http://efabryka.net/mondeo/wykres/wykres.jpg)


Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 12.11.2018, 16:47
Modyfikacja wnętrza:
Kierownica oraz NX z czarnymi przyciskami jak i reszta na czarno.
Niema tego na zdjęciach ale NX i Converse+ dostał aktualizacje i również ma czarne tło jak w polifcie

(https://efabryka.net/mondeo/wnetrze/wnetrze_2.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wnetrze/wnetrze_3.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wnetrze/wnetrze_5.jpg)



Wpadł również nowy aktywny wydech (na zdjęciach jeszcze nie ma końcówek tłumików)
DP3"
Decat
Środkowy tłumik jak i końcowe przelotowe.

(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_1.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_2.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_3.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_4.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_5.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_6.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_7.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_8.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_9.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_10.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_11.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_12.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_13.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_14.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_15.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_16.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_17.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_18.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_19.jpg)
(https://efabryka.net/mondeo/wydech/wydech_21.jpg)
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 13.11.2018, 21:41
Pięknie wygląda ten wydech! Kurde, mój tak się nie świecił :)
Układ obejścia tłumików i instalacji zaworów też prezentuje się interesująco.
Która firma to robiła?


I zapytam jeszcze o wcześniejszy wpis:
Cytat: Monti w 15.01.2017, 11:58Zaciski Brembo 4 tłoczkowe z BMW e38 zregenerowane całkowicie (wszystko co się dało wymienić zostało wymienione na nowe, reasumując ostał tylko stary blok/korpus).
Regeneracja zająłem się osobiście
Jaki zestaw regeneracyjny kupiłeś? Jakie tam były tłoczki: stalowe czy aluminowe?
Pytam, bo właśnie też regeneruję takie zaciski :D


I jeszcze jedno. Pokaż jakieś fotki całego mk4 z felgami z mk3 ST220. Chyba nigdy nie widziałem takiego połączenia.
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 13.11.2018, 23:30
Kupowałem jakieś tloczki do peugota bo byly takie same a o polowe tańsze.  Wiem ze chyba mniejsze tloczki byly stalowe a te większe aluminiowe o powłoce teflonowej.
Tylko jak zakładasz zaciski do forda to musisz je założyć do góry nogami nie tak jak ja :). Bo w przeciwnym razie będą piszczeć choć też jest na to sposób ale nie taki który całkowicie wyeliminuje pisk.
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 13.11.2018, 23:55
Ja kupiłem zestaw Frenkit, który zawiera lekkie tłoczki aluminiowe z powłoką. Czyli identycznie jak w oryginale BMW. Nie chciałem stalowych, bo po pierwsze są cięższe, a po drugie chyba jednak powłoka daje lepszy poślizg tłoczkom, niż goła stal.

Kiedy się dowiedziałeś, że niewłaściwie zainstalowano zaciski? Czy sam podjąłeś taką decyzję?
Oprócz piszczenia hamulców zauważyłeś może nierówne ścinanie klocków (bo tego też bym się obawiał przy odwrotnym zamontowaniu takich "kierunkowych" zacisków)?

A co do odpowiedniego - kierunkowego montażu - wszystko wiem i tak właśnie będę montował (http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg65218.html#msg65218) :)
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: MAG w 14.11.2018, 08:03
Przepustnice sterowane tylko podciśnieniem, czy masz możliwość ich całkowitego zamknięcia?

Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 14.11.2018, 08:58
Cytat: sseebbaa1 w 13.11.2018, 23:55
Ja kupiłem zestaw Frenkit, który zawiera lekkie tłoczki aluminiowe z powłoką. Czyli identycznie jak w oryginale BMW. Nie chciałem stalowych, bo po pierwsze są cięższe, a po drugie chyba jednak powłoka daje lepszy poślizg tłoczkom, niż goła stal.

Kiedy się dowiedziałeś, że niewłaściwie zainstalowano zaciski? Czy sam podjąłeś taką decyzję?
Oprócz piszczenia hamulców zauważyłeś może nierówne ścinanie klocków (bo tego też bym się obawiał przy odwrotnym zamontowaniu takich "kierunkowych" zacisków)?

A co do odpowiedniego - kierunkowego montażu - wszystko wiem i tak właśnie będę montował (http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg65218.html#msg65218) :)

Klocki ścierają się rów Nmko. Problem jest w tym ze w BMW te zaciski sa od strony kabiny a w mondeo od strony zderzaka i jak je zakładasz bez obracania to sa do góry nogami. W zacisku są po dwa tłoczki na stronę z czego jeden ten dolny jest większy oraz dodatkowo jest sprężynka rozpychająca (trzymająca klocki). I jak to dasz do góry nogami to sprężynka (blaszka stalowa) źle rozpycha bo nie jest symetryczna i zamiast u góry to rozpycha u dołu. Przez to górna część tłoczka lata luźno (mikro wibruje). Ja na razie zrobiłem tak za dołożyłem dodatkowa sprężynkę i jest dyzo ciszej a czasami nawet nic nie piszczy :)


Cytat: MAG w 14.11.2018, 08:03
Przepustnice sterowane tylko podciśnieniem, czy masz możliwość ich całkowitego zamknięcia?

Mam sterowane z przycisku ale wszystko na podciśnieniu, elektryczne zawory padają szybko. Pierwotnie miało być z pilota i przycisku ale moduł był jakiś wadliwy i pilot nie działał poprawnie.
Tak więc mam da tryby cichszy i głośniejszy.
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 14.11.2018, 12:01
To jak Ty masz zamontowane te zaciski, bo nie do końca rozumiem? Pokaż jakieś zdjęcie od drugiej strony koła, gdzie widać zwrotnicę i zacisk.
Który tłoczek jest teraz w Mondeo na górze - większy czy mniejszy?
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: Monti w 14.11.2018, 12:05
Mam normalnie przykręcone ale bez obracania, czyli u mnie przewód hamulcowy idzie do góry a Ty będziesz miał skierowany w dół.
http://fordtuning.pl/index.php/topic,5042.msg60658.html#msg60658
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: MAG w 14.11.2018, 19:40
Cytat: Monti w 14.11.2018, 08:58...
Mam sterowane z przycisku ale wszystko na podciśnieniu, elektryczne zawory padają szybko. Pierwotnie miało być z pilota i przycisku ale moduł był jakiś wadliwy i pilot nie działał poprawnie.
Tak więc mam da tryby cichszy i głośniejszy.
Takie cus też mnie interesuje - jak jest to rozwiązane ze zmianą z cichego na głośny?
Tytuł: Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 14.11.2018, 20:27
Monti, ja niestety nadal mam problem ze zrozumieniem tego co jest odpowiedzialne za piszczenie hamulców w Twoim samochodzie :D

Napisałeś:
Cytat: Monti w 13.11.2018, 23:30Tylko jak zakładasz zaciski do forda to musisz je założyć do góry nogami nie tak jak ja . Bo w przeciwnym razie będą piszczeć
czyli wskazałeś, że Ty nie obróciłeś do góry nogami, co jest prawidłowym stwierdzeniem.
W Twoim przypadku bowiem zamieniłeś zaciski stronami - ten który był prawym w BMW jest teraz lewym w Mondeo. W Mondeo wyjście na przewody jest do góry, tak jak i w BMW, więc zaciski nie są do góry nogami.


Ale potem napisałeś, że za piszczenie hamulców obwiniasz to, że zaciski są do góry nogami (i tym samym sprężynki też do góry nogami):
Cytat: Monti w 14.11.2018, 08:58I jak to dasz do góry nogami to sprężynka (blaszka stalowa) źle rozpycha bo nie jest symetryczna i zamiast u góry to rozpycha u dołu. Przez to górna część tłoczka lata luźno (mikro wibruje). Ja na razie zrobiłem tak za dołożyłem dodatkowa sprężynkę i jest dyzo ciszej a czasami nawet nic nie piszczy

Więc już nie wiem o co chodzi i co obwiniasz za piszczenie.