Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Silniki benzynowe turbo => Zaczęty przez: BlueLabel w 19.06.2017, 12:57

Tytuł: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: BlueLabel w 19.06.2017, 12:57
Cześć,

Kupiłem mondeo jakiś czas temu z turbiną do wymiany/regeneracji.
Po regeneracji i wymianie zaczął jeździć lepiej niż przed ale postanowiłem sprawdzić go na hamowni. Przypuszczenia że nie jedzie jeszcze tak jak powinien okazały się słuszne.
Mondek na gazie i na benzynie ma ~180 KM i 280 NM
Tutaj wykresik : https://drive.google.com/file/d/0B-geFr9S8Yj-NUYwMk5XdlFxRkk/view?usp=sharing
Pan z Vtechu kujawy zasugerował żeby szukać problemu w dolocie, w ciśnieniu turbo itp... Mówił że może to być źle ustaiwone cięgło/grzybek na turbinie i dmucha za słabo. Być może przy montażu ktoś to źle złożył...

Pytanie do was, gdzie szukać, jak szukać i co to może być ?
Mam interfejs do kompa (viaken) więc posprawdzam sobie jakieś parametry w czasie jazdy, tylko na co konkretnie zwrócic uwagę ?
Ciśnienie turbo sprawdzę na czujnikach, czy trzeba do jakiegoś mechanika jechać i mierzyć na manometrach ?

Przy okazji, jakiś ogarnięty człowiek/mechanik z Bydgoszczy lub okolic który będzie w stanie zdiagnozować i/lub rozwiązać problem ?

Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: weksla w 19.06.2017, 17:44
Trzeba sprawdzić manometrem przy jakim ciśnieniu otwiera się na max aktuator czyli regulacja cięgna. Zasadniczo powinno to być koło 0.5 przy mondeo chyba. Dodatkowo czy ktoś nie pochrzanił wężykow selenoida.
Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: BlueLabel w 20.06.2017, 07:12
(https://image.ibb.co/c56CTQ/129ccddd453fab539b83e3fe1dc4.jpg)

Tak to powinno być podłączone?

Rozumiem że trójnik i manometr przy wężyku który to otwiera?
Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: weksla w 20.06.2017, 07:55
Tak powinno być podłączone. A jeśli chodzi o cięgno otwarcia aktuatora to jest ten pręt z widocznym pokrętłem.
Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: BlueLabel w 20.06.2017, 09:13
Będe musiał posprawdzać wszystko.
Jak sprawdzić czy aktuator otwiera i zamyka w całym zakresie swojej pracy ?
Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: bzyq w 09.08.2017, 18:25
Podłącze się pod wątek z pytaniem. Ile w ogóle powinno wynosić max doładowanie w serii dla 2,5T? Ma może ktoś, albo czy może zrobić loga sprawnej serii z ciśnienia doładowania przy bucie w całym zakresie obrotów?
Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: BlueLabel w 09.08.2017, 22:01
Fajnie by było bo ja ciągle szukam rozwiązania. Zauważyłem że węże od turbo robią się twarde przy około 4,5-5 tys obrotów.
Wydaje mi się że tu coś nie tak ?
Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: Pawel19934 w 10.08.2017, 09:13
Komp nie pokazuje żadnych błędów ?
Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: BlueLabel w 10.08.2017, 09:18
nic..
Oddałem ostatnio do mechanika specjalisty od fordów to skończył na wymianie świec bo nie miał czasu sprawdzić wszystkiego... Eh Ci dzisiejsi wymieniacze części ...
Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: wodzmistrz w 10.08.2017, 10:29
to może trzeba dać do specjalistów od tego konkretnego silnika? :) @FSV albo jakiś zakład który dobrze zna silniki pochodzące z volvo
Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: ScorpioPL w 10.08.2017, 13:51
Cytat: bzyq w 09.08.2017, 18:25
Podłącze się pod wątek z pytaniem. Ile w ogóle powinno wynosić max doładowanie w serii dla 2,5T? Ma może ktoś, albo czy może zrobić loga sprawnej serii z ciśnienia doładowania przy bucie w całym zakresie obrotów?
Kuga 2.5t cisnienie turbo w serii 0.5 w piku i spada do 0.3 przy max obrotach ale to ma tylko 200km i320Nm
Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: BlueLabel w 10.08.2017, 13:52
a przy jakich obrotach powinno zaczynać rosnąć ? Da się sprawdzić forscanem ?
Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: ScorpioPL w 11.08.2017, 09:17
Sprawdzisz nawet komórką programem torque, trzeba tylko elm327 bluetooth mieć.
Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: BlueLabel w 11.08.2017, 10:19
mam viakena, będę szukał i sprawdzał.
Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: bzyq w 17.08.2017, 10:28
Podłączyłem wskaźnik doładowania.  Podróbka Defi z ali. Testowany razem z przemysłowym manometr i wskazania się zgadzają.  W peeku dochodzi do ok 0.65 i spada do 0,4-0,5. Na 1 i 2 biegu jest cięcie w ecu i peek wynosi 0.3-0,4.  S-max 220km

Wysłane z Tapatalk
Tytuł: Odp: 2.5T - mało mocy
Wiadomość wysłana przez: BlueLabel w 18.08.2017, 08:44
Dzięki. A jak manometr się podłącza w taki układ ?
Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: bzyq w 18.08.2017, 10:10
Trójnik w wezyk podciśnienia/cisnienia przy kolektor ze.

Wysłane z Tapatalk
Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: bzyq w 26.09.2017, 13:55
Dziś mnie ponioslo na hamownie.  LPG i PB98 zdrowa seria 219-223KM.
Dodam, że wywaliłem oryginalny DV i wstawiłem Properfekt bo na seryjnym gubil doladowania i nie był w stanie na 5-6 biegu dociagnac nawet do 0,5 bar.   Teraz stabilnie na każdym biegu 0,6 peak. Do tego idzie dużo lepiej.
Także jak coś to służę odczytami jakichś parametrów jak ktoś potrzebuje.  Teraz żegnamy kata i mapa:)

Wysłane z Tapatalk