Witam. jak w temacie w moim focusie ST MK3 z 2015 r., na przodzie założone sa tarcze 335 (pakiet performance ST4) mm czy moge je zamienić na 320 mm zaciski są chyba te same.
Jak ktoś wie proszę o odp. z góry dzięks :)
Cytat: willsonblack w 29.08.2017, 21:06na przodzie założone sa tarcze 335 (pakiet performance ST4) mm czy moge je zamienić na 320 mm
Ale wiesz jaką reakcję powodujesz takim zapytaniem? :)
Zwłaszcza na forum tuningowym, które z założenia opiera się na modyfikacjach w kierunku
upgrade, a nie
downgrade?
Odpowiem na Twoje pytanie, ale proszę, abyś jeszcze raz przemyślał swój ruch, bo uważam go za bezsensowny...
Musiałbyś przejść drogę modyfikacji w kierunku dokładnie przeciwnym od innych użytkowników. Czyli musisz poszukać tematu zamiany tarcz o średnicy 12.6" na tarcze o średnicy 13.1" i postąpić odwrotnie.
Wówczas zobaczysz, że oprócz tarcz (co oczywiste) te dwa zestawy hamulców różnią się także
jarzmami.
Jarzma pod 335 mm mają mocniej wysunięte otwory, którymi przykręcane są do zwrotnicy.
Swoją wiedzę czerpałem np. z tego tematu:
http://www.focusst.org/forum/focus-st-brakes/36021-12-6-13-1-upgrade.html
Różnica pomiędzy jarzmami:
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/YLSa3U9_zpstqdo6pcr.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/YLSa3U9_zpstqdo6pcr.jpg.html)
Chciałbym Ci uświadomić, że większe tarcze mają oprócz większej średnicy jeszcze jeden atut. Chodzi o usytuowanie wlotów powietrza do tarczy od strony felgi, a nie od strony zawieszenia. Na zagranicznych forach podkreślano, że zasysanie powietrza od zewnątrz powoduje znacząco lepsze chłodzenie tarczy.
Zatem przechodząc na mniejszą średnicę zrezygnujesz nie tylko z lepszej dźwigni siły działającej na tarczę, ale również zrezygnujesz z usprawnionego chłodzenia tarczy.
Chodziło mi tylko o zmianę tarcz bo mam problem z piszczeniem hamulców podczas jazdy po rozgrzaniu zaczyna piszczeć prawy przód a klocki zmieniałem na oryginały fordowskie. Na innych forach poradzili mi zestaw tarcz Zimmermana sport i do tego klocki ebc yellow.... ponoć to dobre zestawienie ale jak się przyjrzałem moim tarczom to wymiary się nie zgadzają . Tylko tym spowodowane jest moje pytanie
« Dodane: 29.08.2017, 22:35 »
Niestety na tarcze335 trzeba długo czekac
Emmm...piszczą ci hamulce i chesz zmeiniać tarcze, bo kotoś tak doradził. I co powiedział? Że jak włożysz mniejsze to hamulce przestaną piszczeć? Myslałeś o karierze w stand-up? Masz talent i umiesz zebrać materiał zupełnie przez przypadek. :)
Polecam przeczytać ten artykuł:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,4307.0.html (http://fordtuning.pl/index.php/topic,4307.0.html)
Bardzo ogólnie -- albo skupiamy się na jakości hamowania, albo na takich detalach jak piszczenie czy pylenie. Pewnie jakieś zestawy piszczą rzadziej. Ale zwykle wystarczy lekko przegrzać klocki, żeby piszczały aż wierzchnia, zeszklona warstwa się nie zetrze.
Tarcze nawiercane odradzam, są mało trwałe i nic to nie daje poza wyglądem. Zmiana hamulców na mniejsze z powodu piszczenia to już w ogóle fatalny pomysł, nawet o tym nie myśl.
Odświeżam....
Czy te hamulce 335 mm z mk3 ST będą pasować do mk2 ST ( zamiast fabrycznych 320mm ???
Witam Klubowiczów!
poszukuję przednich jarzm hamulców do Forda Focusa Mk3 ST 2014 pod tarcze 335mm
Ma ktoś do sprzedania?
z góry dziękuję,
Sebastian, 607 448 248