Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Przeróbki elektryczne => Zaczęty przez: weksla w 09.09.2010, 12:22

Tytuł: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: weksla w 09.09.2010, 12:22
hej
Po miesiącu od zakupienia full elektrycznych podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych, udało mi się podpiąć ogrzewanie i wentylację, aby działała w ten sposób jak to było w modelach poliftowych, czyli z regulacją stopnia grzania i wentylacji.
Aha, ja w aucie przedliftowym miałem instalację pod podgrzewane fotele tyle, że wiadomo była ona przedliftowa, czyli włącz/wyłącz. (Ta instrukcja służy do przekładki do auta z fabryczną przedlitowa instalacją)

Oto co nam będzie potrzebne:

- poliftowy włącznik podgrzewania i wentylacji foteli, wraz z wtyczką i kawałkiem instalacji;
(http://img338.imageshack.us/img338/4505/img5763x.jpg)

- przekaźnik samochodowy 12V 20/30A o mniej więcej takim układzie lub podobnym;
(http://img547.imageshack.us/img547/5129/img5842.jpg)

- obudowa na dodatkowy  bezpiecznik duży, oraz sam bezpiecznik 20A;
(http://img405.imageshack.us/img405/9425/obudowaw.jpg)

- gniazdo na przekaźnik samochodowy (choć bez gniazda też można);
(http://img715.imageshack.us/img715/9453/gniazdoc.jpg)

- koszulki termokurczliwe, izolacja, lutownica, cyna złączki, konwektorowe, przewody samochodowe 1,0-1,5mm2 - kilka metrów (najlepiej różne kolory), voltomierz i omomierz.

To chyba tyle co potrzeba do zrobienia instalacji poliftowej w naszym przedliftowym aucie:)


Więc jedźmy dalej, bo jak teraz nie napisze to zapomnę wszystko:)
Na początku trochę teorii, rzuty poszczególnych wtyczek oraz schematy instalacji.

Kierowca:
(http://img201.imageshack.us/img201/7841/kierowca.jpg)

Pasażer:
(http://img844.imageshack.us/img844/5169/pasazer.jpg)

I fotka poliftowej wtyczki:
(http://img259.imageshack.us/img259/5178/fotelpolift.jpg)

No i schematy:

-przedlift:
(http://img715.imageshack.us/img715/3057/foteleprzedliftowe.jpg)

-polift:
(http://img828.imageshack.us/img828/9283/fotelepoliftowe.jpg)

Kolejno pokazuje jak w rzeczywistości wyglądają wtyczki kierowcy i pasażera w przedliftowej instalacji wraz z kolorami kabelków:

- wtyczka kierowcy:
(http://img411.imageshack.us/img411/9824/rowaodkierowcy.jpg)

-wtyczka pasażera:
(http://img683.imageshack.us/img683/8475/brzowaodpasaera.jpg)

A tak wygląda wtyczka poliftowa do której będziemy musieli się nawiązać:
(http://img201.imageshack.us/img201/262/img5768.jpg)
Jak widać jest tu 5 kabelków:
-pomarańczowo-żółty;
- niebieski;
- biało-zielony;
- czarno-zielony;
- czarny

A oto schemat jak połączyć poszczególne kable ze starej i nowej instalacji:
(http://img411.imageshack.us/img411/671/poczenie.png)

1) stare kości piny 1 zmostkować i połączyć do nowej kości pin 2 (wyjście do modułu pod siedzeniem)

2) stare kości piny 2 zmostkować i połączyć do nowej kości piny 4,6 zmostkować je razem (+12V do sterowania)

3) stare kości piny 4 zmostkować i połączyć do nowej kości pin 1 ( masa )

4) stare kości piny 8 zmostkować i połączyć do nowej kości pin 3 (podświetlenie)

Ważne:
Nie wolno pomylić kabli o numerach pinów 1 i 2 w obu kostkach, gdyż sa one jednego koloru, a 1 to wejście, 2 to wyjście!!!


To koniec pierwszego etapu.

OK. Teraz jak już ładnie polutowaliśmy i pochowaliśmy kable od przełącznika pokazane na schemacie w pierwszym etapie, możemy podpiąć wtyczkę do przełącznika i wsunąć go na miejsce (jeśli wszystko zrobiliśmy zgodnie ze schematem, nie będziemy już tam zaglądać).
Następnie pod lupę idzie przekaźnik z gniazdem, dodatkowy 20A bezpiecznik wraz z obudową oraz kable.
Poniżej przedstawiam schemat podłączenia bezpiecznika do przekaźnika, oraz gdzie mają iść poszczególne kable z jego nóżek.
najlepiej jest zastosować złączki konwektorowe i gniazdo przekaźnika, wtedy wygląda to profesjonalnie, i nie ma możliwości że lutująć kable bezpośrednio do nóżek przekaźnika uszkodzimy luty od wewnątrz.
- Pin 1 (w moim przekaźniku pin nr 85) - podłączamy go do masy pojazdu (do wyboru-wedle uznania);
- pin 2 (w moim przekaźniku pin nr 86) - podłączamy go do pina bezp. zapalniczki PO ZAPŁONIE;
- Pin 3 (w moim przekaźniku pin nr 30) - podłączamy go do pina bezp. zapalniczki STAŁY PLUS;
-Pin 4 (w moim przekaźniku pin nr 87) - podłączamy go do kostki pod fotelami pin nr 17.

(http://img199.imageshack.us/img199/9686/poczeniprzekanika2.png)

Między nóżką przekaźnika nr 3 ( u mnie 30) a pinem bezpiecznika zapalniczki ze stałym plusem, musimy wstawić dodatkowy bezpiecznik o natężeniu 20A w dodatkowej obudowie.
Jeszcze jedna sprawa odnośnie przekaźnika, należy sprawdzić czy piny 4 i 5 mają między sobą przejście (rezystancję). Użyjmy do tego omomierza. Jeśli tak to nie ma znaczenia czy czy do kostki pod fotelami pociągniemy kabel z pina 4 lub 5. Najlepiej szukać takich przekaźników. Zdecydowana większość przekaźników o tym schemacie powinna być taka.
Finalnie nasza "prawie" oryginalna instalacja powinna wyglądać mniej więcej tak:
(http://img838.imageshack.us/img838/4305/img5846c.jpg)
Ja niestety nie miałem więcej kolorów kabli, dlatego użyłem 3 takich samych, najlepiej dac rózne kolory, wtedy się nie pomylimy oraz wygląda to bardziej profesjonalnie.

Jeśli chodzi o piny bezpiecznika zapalniczki po zapłonie oraz stały, to wszystko mieści się w tym gnieździe:
(http://img684.imageshack.us/img684/3706/skrzynkabezp.jpg)

To w którym czy dolnym czy górnym miejscu tego bezpiecznika macie stały prąd lub po zapłonie musicie stwierdzić sami, ja już niestety nie pamiętam, ale myślę że nie ma z tym problemu.
Przekładać i sprawdzać w którym miejscu macie non stop prąd w zapalniczce, a w którym tylko po zapłonie, albo miernikiem, wtedy jeszcze pewniej.
Po podpięciu 3 kabli z pinów 85, 86 i 30 z naszego przekaźnika, pozostaje nam jeszcze kable z pina nr 87. tutaj zostawmy dłuższy kabel tak 3-4 metry.

Ważne:
przed kontynuacją dalszych prac wyciągniecie ten dodatkowy 20A bezpiecznik z obudowy!!!

Teraz pozostaje nam ostatni etap:
Mała zmiana w układzie kabli w kostce (tej dużej) wychodzącej z podłogi pod fotelem:
- kostka kierowcy

Interesują nas piny 17, 9 i 18, jak widać na zdjęciu mamy:
*W kostce po stronie kierowcy w pinie 17 zielono-niebieski kabel;
*W pinie nr 9 żółto-zielony kabel;
*W pinie nr 18 czarny kabel

(http://img185.imageshack.us/img185/595/dsc04678q.jpg)

Teraz tak:
Odcinamy stary przewód od pinu nr 9 przy kostce pozostawiając 2-3 cm kawałek i łączymy ten kawałek z kablem pociągniętym od przekaźnika z pinu nr 87
Następnie odcinamy stary kabel  z pinu nr 17 (jest zmostkowany z pinem nr 10), i do pozostawionych 2-3 cm kawałków dolutowujemy kable z pina nr 9.
Następnie odcięty pin nr 10 mostkujecie z czarnym kablem z pina nr 18. Wszystko ładnie należy polutować, zgrzać koszulkami termokurczliwymi i pochować. W tym momencie możecie sprawdzić czy fotel kierowcy grzeje i wentyluje. Powinno wszystko działać. Aha tylko uprzednio włóżcie ten dodatkowy bezpiecznik:)

Teraz zabieramy się za fotel pasażera:
- kostka pasażera (dokładnie taki sam układ z tym ze w pinie 17 i 10 jest kolor zielono-pomarańczowy, a w pinie nr 9 czarno-zielony)

(http://img375.imageshack.us/img375/990/dsc04682b.jpg)

Postępujemy analogicznie jak w fotelu kierowcy, wszystko jest dokładnie tak samo z wyjątkiem kolorów, numery pinów się nie zmieniają.
Jest jeden wyjątek, którego rozgryzienie zajęło mi sporo nerwów:) Robiąc połączenie między odciętym pinem 10 i pinem 18 robimy połączenie mostkowe tylko i wyłącznie odciętego kabla 10 z odciętym kablem masy dochodzącym do tej pory do pina nr 18.
Odcięty 2-3 cm fragment kabla w pinie nr 18 zaizolowujemy, i pozostaje on niewykorzystany.
To cała różnica między podłączeniem fotela kierowcy i pasażera.

Teraz wszystko ładnie chowamy, wedle swojego uznania. Możemy ostatecznie włożyć dodatkowy bezpiecznik i jeśli wszystko wykonaliśmy zgodnie z opisem oraz mamy sprawne maty i wentylatory to powinniśmy cieszyć się ogrzewaniem i klimatyzacją foteli w naszym przedliftowym mondku:)
POZDRO














Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: eng w 22.09.2010, 00:13
Świetna sprawa. Gratuluje ;)
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: zbylu w 03.10.2010, 18:31
Mam pytanie czy jeżeli chce zrobić podgrzewane siedzenia w wersji po FL a mam mondeusza przed FL to co musze wykonać i czy można zastosować np. te maty?

http://allegro.pl/maty-grzewcze-samochodowe-12-v-nowe-i1254068184.html
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: weksla w 03.10.2010, 22:00
te maty możesz zastosować ale będą one działać na zasadzie włącz/wyłącz czyli tak jak w modelach przed liftem
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: eng w 03.10.2010, 23:51
zbylu ja mam u siebie w fotelach maty od opla działają na zasadzie włącz /wyłącz i wszystko działa aż miło tzn ciepło hehe ;)
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: zbylu w 25.10.2010, 23:19
Cytat: eng w 03.10.2010, 23:51
zbylu ja mam u siebie w fotelach maty od opla działają na zasadzie włącz /wyłącz i wszystko działa aż miło tzn ciepło hehe ;)

Wiem ale mam już przełącznik ten do płynnej regulacji a lepiej jest spobie podregulować czy chcesz sobie cochones podgrzać czy tylko przysmażyć  ;)
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: eng w 25.10.2010, 23:23
Pewnie, że lepiej jednak jeżeli za taką możliwość mam zapłacić kilka stówek więcej to ja dziękuje.
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: auchim w 27.10.2010, 15:57
no to utknąłem trochę z podłączeniem grzania, nie ma u mnie wiązek z wtyczkami do przełączników, przynajmniej nie znalazłem ich nigdzie za konsolą :/ W wiązkach do siedzeń mam te do mat ma ktoś jakiś pomysł jak mogę z tym ruszyć??
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: mateusz199235 w 18.09.2012, 09:36
Witam mam ten sam problem co kolega wyzej, nie moge znalesc kostek do podgrzewanych foteli pod srodkowa konsola. Moglby ktos pomoc jak podlaczyc?
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: krismk3 w 04.06.2014, 13:11
witam wiem, że temat dosyć stary, alr może jeszcze ktoś tu zagląda.
Mam mk3 po liftingu 2006 wersja ghiax mam ful elektryczne podgrzewane fotele przednie. chce je podmienić na dodatkowo wentylowane. wywnioskowałem już, że instalacje, którą mam będzie współpracowała z nowymi fotelami. wymienic dodatkowo muszę przełącznik na dodatkowo wentylowany. czy poza zmianą siedziska (bo chce całą ramę zostawić starą) nie muszę nic więcej grzebać?? czy ktoś juz to robił?? jak kupie foteliki do zostaną mi dodatkowo maty grzewcze i włącznik od podgrzewania. na późnijszym etapie chciałbym zrobić sobie podgrzewaną tylną kanapę. czy tu wystarczy pociągnąć wiązkę z przedniego włącznika?? czyli zasilanie po stacyjce oraz podświetlenie??
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: olo w 04.06.2014, 20:58
Cytat: krismk3 w 04.06.2014, 13:11na późnijszym etapie chciałbym zrobić sobie podgrzewaną tylną kanapę. czy tu wystarczy pociągnąć wiązkę z przedniego włącznika? czyli zasilanie po stacyjce oraz podświetlenie?
Ja tak zrobiłem ,wszystkie przewody są podpięte do właczników ogrzewania przednich foteli.Tyle że ja mam przedliftowe włączniki
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: krismk3 w 24.09.2014, 07:58
witam
mam pytanie odnośnie włącznika podgrzewania poliftowego

mam pięć kabli:
- niebieski - to podświetlenie
- czarny - masa
- żółto-zielony - plus po stacyjce
- żółto pomarańczowy - plus po stacyjce
- biało - zielony - sterowanie matami

pytanie który z powyższych kabli (żółto-zielony czy żółto pomarańczowy) odpowiedzialny jest za zasilanie, a który za podtrzymanie napięcia ??

zastanawiam się bo będę montować z tyłu a tam nie chce aby było podtrzymania napięcia aby ktoś nie zostawiał mi włączonego jak będę jeździć.

jak ktoś ma schemat kostki do tylnych mat to proszę o potwierdzenie.
mam trzy kabelki ?? jeśli dobrze kojażę
- sterowanie
- masa
- zasilanie
pytanie gdzie jest jaki pin w kostce lub kolory kabli?? z góry dzięki za pomoc
czy z tyłu w okolicach tunelu środkowego jest jakiś dobry punkt masowy ?? czy trzeba podciągnąć go od przodu..
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: mateusz1639 w 10.11.2014, 19:03
witam wszystkich potrzebna pomoc wlasnie  zabieram sie za wymiane foteli  mam mondeo z 2003 czyli przed fl kupilem fotele po fl  grzane wen. potrzebna pomoc ma ktos jeszcze pelne schematy jak to zrobic ijeszcze jedno wogole w moim nie bylo grzanych foteli wiec wiazka nie jest pelna co musze zrobic  chyba ze macie odbrego magika ktory mi to ogarnie
   

POZDRAWIAM :)
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: czarekpl w 18.05.2016, 17:59
Wielka prośba o odświeżenie zdjęć. Wiem ,że trochę czasu minęło ale bardzo by mi się to przydało
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: Geo w 23.09.2016, 08:00
Witam,
Czy jest możliwość odświeżenia foto relacji z montażu foteli mam podobny problem co kolega.
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 23.09.2016, 09:18
Cytat: czarekpl w 18.05.2016, 18:59Wielka prośba o odświeżenie zdjęć.
Cytat: Geo w 23.09.2016, 09:00Czy jest możliwość odświeżenia foto relacji
Jedyna szansa jest taka, że kolega weksla odszuka w czeluściach twardego dysku kopie tych zdjęć i wstawi je na inny serwer.
Niestety imegeshack zrobił w pewnym momencie psikusa i przestał udostępniać gratisowo swoje zasoby.
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: weksla w 24.09.2016, 13:06
Gdzieś to napewno mam. Tylko czy zdołam to ułożyć w logiczną całość to już nie gwarantuje. Dawno temu to było
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: Geo w 25.09.2016, 16:53
Będę wdzięczny już za same zdjęcia. 
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: Geo w 30.09.2016, 20:49
Cytat: weksla w 24.09.2016, 13:06
Gdzieś to napewno mam. Tylko czy zdołam to ułożyć w logiczną całość to już nie gwarantuje. Dawno temu to było

Czy kolega Weksla może miał wolną chwilę aby poszukać tych zdjęć. Naprawdę bardzo mi na tym zależy
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: weksla w 03.10.2016, 07:10
Zajmę się tym. Sęk w tym że ciężko wygospodarować tą wolną chwilę
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: staneks w 30.10.2016, 13:56
Witam,
Bardzo proszę o odświeżenie fotek. Czy jest taka możliwość?
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: Geo w 14.11.2016, 21:37
Cytat: weksla w 03.10.2016, 07:10
Zajmę się tym. Sęk w tym że ciężko wygospodarować tą wolną chwilę

Witam,
jest szansa na zdjęcia bo robi się już trochę zimno a chciałbym to jeszcze uruchomić  :)
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: Dabi90 w 20.11.2016, 18:57
Da radę te zdj odświeżyć?!?
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: skamil89 w 28.11.2016, 21:25
Dołączam sie do pytania kolegi Geo
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: Geo w 13.12.2016, 20:09
Cytat: weksla w 03.10.2016, 07:10
Zajmę się tym. Sęk w tym że ciężko wygospodarować tą wolną chwilę

Witam,
Jest szansa na zdjęcia bo prawdopodobnie była to jedyna fotorelacja w necie.
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: skamil89 w 18.12.2016, 22:42
Po Świętach postaram sie podłaczyc według opisu,przycisk juz opanowany a reszte tez sie ogarnie ,jak cos to fotki po pstrykam
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: Geo w 19.12.2016, 19:39
Mam nadzieję że się uda. Życzę powodzenia i czekam na foty. Jak będą problemy pisz może coś pomogę
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: P_K_2016 w 23.12.2016, 10:19
Witam wszystkich,

Faktycznie przydałoby się odświeżenie wszystkiego. Zakupiłem zestaw foteli ze skóry od mieszkańców wyspy (GB). Fotele z modelu po FL a ja mam jak większość pytających przed FL. P i L z pełną regulacją elektryczną i oczywiście podgrzewane i chłodzone. Po zamontowaniu fotela kierowcy elektryka działa bez zastrzeżeń (mój fotel posiadał elektr. reg. góra, dół). Fotel pasażera jest martwy i jeździ się na nim w mocno ortopedycznej pozycji :) Jeśli jest szansa na odświeżenie lub przesłanie wszystkiego w innej formie to będę bardzo wdzięczny.
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: skamil89 w 28.12.2016, 22:07
Cytat: eng w 22.09.2010, 00:13
Interesują nas piny 17, 9 i 18, jak widać na zdjęciu mamy:
*W kostce po stronie kierowcy w pinie 17 zielono-niebieski kabel;
*W pinie nr 9 żółto-zielony kabel;
*W pinie nr 18 czarny kabel



Teraz tak:
Odcinamy stary przewód od pinu nr 9 przy kostce pozostawiając 2-3 cm kawałek i łączymy ten kawałek z kablem pociągniętym od przekaźnika z pinu nr 87
Następnie odcinamy stary kabel  z pinu nr 17 (jest zmostkowany z pinem nr 10), i do pozostawionych 2-3 cm kawałków dolutowujemy kable z pina nr 9.
Następnie odcięty pin nr 10 mostkujecie z czarnym kablem z pina nr 18. Wszystko ładnie należy polutować, zgrzać koszulkami termokurczliwymi i pochować. W tym momencie możecie sprawdzić czy fotel kierowcy grzeje i wentyluje. Powinno wszystko działać. Aha tylko uprzednio włóżcie ten dodatkowy bezpiecznik:)

Teraz zabieramy się za fotel pasażera:
- kostka pasażera (dokładnie taki sam układ z tym ze w pinie 17 i 10 jest kolor zielono-pomarańczowy, a w pinie nr 9 czarno-zielony)



Postępujemy analogicznie jak w fotelu kierowcy, wszystko jest dokładnie tak samo z wyjątkiem kolorów, numery pinów się nie zmieniają.
Jest jeden wyjątek, którego rozgryzienie zajęło mi sporo nerwów:) Robiąc połączenie między odciętym pinem 10 i pinem 18 robimy połączenie mostkowe tylko i wyłącznie odciętego kabla 10 z odciętym kablem masy dochodzącym do tej pory do pina nr 18.
Odcięty 2-3 cm fragment kabla w pinie nr 18 zaizolowujemy, i pozostaje on niewykorzystany.
To cała różnica między podłączeniem fotela kierowcy i pasażera.

Teraz wszystko ładnie chowamy, wedle swojego uznania. Możemy ostatecznie włożyć dodatkowy bezpiecznik i jeśli wszystko wykonaliśmy zgodnie z opisem oraz mamy sprawne maty i wentylatory to powinniśmy cieszyć się ogrzewaniem i klimatyzacją foteli w naszym przedliftowym mondku:)
am problem przy kablach od fotele bo troche nie jasno opisane.Odcinamy 9 i podajemy na kostke + ,9 łączymy z 17 co predzej jest połaczona z 10)opis kolegi-u mnie sa kabelki pojedyncze zadnego mostka nie ma),a 17 kabel dochadzacy zostaje luźny???z tego wynika ze 10 i 18 to masa i 10 podłaczamy z kostki do 18 i 18 jest masterem masy,w fotelu pasozyta masa jest odwrotnie z 18 idzie z kostki na 10 gdzie tu 10 jest masterem.Wyjasni mi ktos to??
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: Pabelosikpolska w 29.12.2016, 22:19
Panowie, czy można prosić o zdjęcia fotorelacji?
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: skamil89 w 07.01.2017, 17:25
Powiem tak juz wiem co i jak,zrobi sie cieplej bo jak na razie -15 to przystepuje do pracy i zrobie co nieco fotek.Wlacznik zdobyłem
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: skamil89 w 15.01.2017, 18:39
podłaczyc podłaczyłem,wentylatorki działaja,fotel pasożyta grzeje tylko cos kierowcy nie grzeje,musze jeszcze zrobic jedno podejscie,jak zrobie do konca to zamieszcze schemat co i jak bo wiecej nie potrzeba fot.
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: michi w 15.01.2017, 19:40
Ja mam pytanko jak dostać się do pinów bezpiecznika zapalniczki? Bo za bardzo nie mam pomysłów :-/
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: skamil89 w 15.01.2017, 21:29
Ja wyciagłem całą zapalniczkę i odizolowałem kabelek i dolutowałem a w skrzynce zamieniłem miejscami bezpiecznik po zapłonie
Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: skamil89 w 22.01.2017, 00:37
Przekladke uważam za zakończoną, miałem problem z grzaniem kierowcy ale ogarnolem-urwane kabelki w siedzisku. Później dodam schemat elektryczny podłączenia .
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: skamil89 w 22.01.2017, 19:28
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170122/9fb90de3f640625ff2b127bd698f8c9a.jpg)
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: skamil89 w 22.01.2017, 19:28
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170122/797de50c3fd576b8beb44ca067c62907.jpg)

« Dodane: 22.01.2017, 19:31 »

+12 pociaglem z zapalniczki po zapłonie(zmiana położenia bezpiecznika)gdyz uważam ze przekaźnik zbędny pociągnięty do pinu 9 obu foteli i na sterowanie 4,6 gdzie przed tym dałem bezpiecznik 7.5A.W razie pytań proszę pytac to pomoge.Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: Adept w 30.06.2017, 14:29
Może ktoś wrzucić zdjecia z pierwszego postu?
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: szuwar w 25.09.2017, 15:46
Witam
Cały opis wyświetla mi się bez fotek czy mógłbym o nie poprosić.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: michumax w 13.11.2017, 21:53
Cytat: skamil89 w 22.01.2017, 00:37
Przekladke uważam za zakończoną, miałem problem z grzaniem kierowcy ale ogarnolem-urwane kabelki w siedzisku. Później dodam schemat elektryczny podłączenia.

Ja również przeprowadziłem taką modyfikację w swoim przedliftowym mondeo, przełącznik podłączony według instrukcji weksla, kostki pod fotelem według schematu skamil89, z tą różnicą że do pina nr 9 poprowadziłem pin nr 4 przekaźnika, zamiast podłączenia pod zapalniczkę.

Słychać w obu fotelach jak wiatraczki pracują, natomiast mam ten sam problem co skamil89 bo nie grzeje mi fotel kierowcy. Czy to mogą być również urwane kabelki w siedzisku? Jeżeli tak to skamil89 w którym miejscu to znalazłeś? Pod fotelem czy pod tapicerką?

Zastanawiam się jednak czy może muszę podłączyć fotel kierowcy tak jak pasażera żeby hulało?
Tytuł: Odp: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: skamil89 w 13.11.2017, 22:55
Cytat: michumax w 13.11.2017, 21:53
Ja również przeprowadziłem taką modyfikację w swoim przedliftowym mondeo, przełącznik podłączony według instrukcji weksla, kostki pod fotelem według schematu skamil89, z tą różnicą że do pina nr 9 poprowadziłem pin nr 4 przekaźnika, zamiast podłączenia pod zapalniczkę.

Słychać w obu fotelach jak wiatraczki pracują, natomiast mam ten sam problem co skamil89 bo nie grzeje mi fotel kierowcy. Czy to mogą być również urwane kabelki w siedzisku? Jeżeli tak to skamil89 w którym miejscu to znalazłeś? Pod fotelem czy pod tapicerką?

Zastanawiam się jednak czy może muszę podłączyć fotel kierowcy tak jak pasażera żeby hulało?
Musisz rozebrać fotel, ściągnąć tapicerke i szukać po kabelkach który urwany, normalna przypadłość od śniadania gdzie się ukruszyly w późniejszym czasie.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: michumax w 13.11.2017, 23:26
ok dzięki za odpowiedź, jutro poszukam i dam znać
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: aceton w 11.04.2018, 21:14
Czy da sie założyć wentylacje do weluru?
Ma ktoś z Was zdjęcie wentylatora?

Jak odróżnić fotel z wentylacją i bez ?
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: mielke w 30.09.2018, 14:49
Witam
Jak podłączyć sterowanie przyciskami z przekaźnikiem i z matami żeby maty grzały
Znalazłem taki opis
CytatPin 7 i 14 dają prąd na maty z przycisków (piny 1 w każdym przycisku). Do pinu 2 w przyciskach dochodzi napięcie ze skrzynki bezpieczników.
W skrócie chodzi o to, że pin 7 i 14 idą z niebieskiej wtyczki wprost do foteli odpowiednio do pinu 9 w każdej czarnej kostce. Dalej w każdej kostce piny 10 i 17 są ze sobą połączone (zwarte), a z pinów 18 wychodzą kabelki po prostu podpięte do masy. Ot, cała filozofia  (nie dochodzą po dwa kabelki do każdej maty tak jak piszesz, tylko po jednym). Maty spięte są szeregowo.
Jak spojrzysz na schemat, który umieściłem to tam jest wszystko ładnie napisane.


OK. Teraz jak już ładnie polutowaliśmy i pochowaliśmy kable od przełącznika pokazane na schemacie w pierwszym etapie, możemy podpiąć wtyczkę do przełącznika i wsunąć go na miejsce (jeśli wszystko zrobiliśmy zgodnie ze schematem, nie będziemy już tam zaglądać).
Następnie pod lupę idzie przekaźnik z gniazdem, dodatkowy 20A bezpiecznik wraz z obudową oraz kable.
Poniżej przedstawiam schemat podłączenia bezpiecznika do przekaźnika, oraz gdzie mają iść poszczególne kable z jego nóżek.
najlepiej jest zastosować złączki konwektorowe i gniazdo przekaźnika, wtedy wygląda to profesjonalnie, i nie ma możliwości że lutująć kable bezpośrednio do nóżek przekaźnika uszkodzimy luty od wewnątrz.
- Pin 1 (w moim przekaźniku pin nr 85) - podłączamy go do masy pojazdu (do wyboru-wedle uznania);
- pin 2 (w moim przekaźniku pin nr 86) - podłączamy go do pina bezp. zapalniczki PO ZAPŁONIE;
- Pin 3 (w moim przekaźniku pin nr 30) - podłączamy go do pina bezp. zapalniczki STAŁY PLUS;
-Pin 4 (w moim przekaźniku pin nr 87) - podłączamy go do kostki pod fotelami pin nr 17.



Między nóżką przekaźnika nr 3 ( u mnie 30) a pinem bezpiecznika zapalniczki ze stałym plusem, musimy wstawić dodatkowy bezpiecznik o natężeniu 20A w dodatkowej obudowie.
Jeszcze jedna sprawa odnośnie przekaźnika, należy sprawdzić czy piny 4 i 5 mają między sobą przejście (rezystancję). Użyjmy do tego omomierza. Jeśli tak to nie ma znaczenia czy czy do kostki pod fotelami pociągniemy kabel z pina 4 lub 5. Najlepiej szukać takich przekaźników. Zdecydowana większość przekaźników o tym schemacie powinna być taka.
Finalnie nasza "prawie" oryginalna instalacja powinna wyglądać mniej więcej tak:

Ja niestety nie miałem więcej kolorów kabli, dlatego użyłem 3 takich samych, najlepiej dac rózne kolory, wtedy się nie pomylimy oraz wygląda to bardziej profesjonalnie.

Jeśli chodzi o piny bezpiecznika zapalniczki po zapłonie oraz stały, to wszystko mieści się w tym gnieździe:


To w którym czy dolnym czy górnym miejscu tego bezpiecznika macie stały prąd lub po zapłonie musicie stwierdzić sami, ja już niestety nie pamiętam, ale myślę że nie ma z tym problemu.
Przekładać i sprawdzać w którym miejscu macie non stop prąd w zapalniczce, a w którym tylko po zapłonie, albo miernikiem, wtedy jeszcze pewniej.
Po podpięciu 3 kabli z pinów 85, 86 i 30 z naszego przekaźnika, pozostaje nam jeszcze kable z pina nr 87. tutaj zostawmy dłuższy kabel tak 3-4 metry.

Ważne:
przed kontynuacją dalszych prac wyciągniecie ten dodatkowy 20A bezpiecznik z obudowy!
Teraz pozostaje nam ostatni etap:
Mała zmiana w układzie kabli w kostce (tej dużej) wychodzącej z podłogi pod fotelem:
- kostka kierowcy

Interesują nas piny 17, 9 i 18, jak widać na zdjęciu mamy:
*W kostce po stronie kierowcy w pinie 17 zielono-niebieski kabel;
*W pinie nr 9 żółto-zielony kabel;
*W pinie nr 18 czarny kabel



Teraz tak:
Odcinamy stary przewód od pinu nr 9 przy kostce pozostawiając 2-3 cm kawałek i łączymy ten kawałek z kablem pociągniętym od przekaźnika z pinu nr 87
Następnie odcinamy stary kabel  z pinu nr 17 (jest zmostkowany z pinem nr 10), i do pozostawionych 2-3 cm kawałków dolutowujemy kable z pina nr 9.
Następnie odcięty pin nr 10 mostkujecie z czarnym kablem z pina nr 18. Wszystko ładnie należy polutować, zgrzać koszulkami termokurczliwymi i pochować. W tym momencie możecie sprawdzić czy fotel kierowcy grzeje i wentyluje. Powinno wszystko działać. Aha tylko uprzednio włóżcie ten dodatkowy bezpiecznik:)

Teraz zabieramy się za fotel pasażera:
- kostka pasażera (dokładnie taki sam układ z tym ze w pinie 17 i 10 jest kolor zielono-pomarańczowy, a w pinie nr 9 czarno-zielony)



Postępujemy analogicznie jak w fotelu kierowcy, wszystko jest dokładnie tak samo z wyjątkiem kolorów, numery pinów się nie zmieniają.
Jest jeden wyjątek, którego rozgryzienie zajęło mi sporo nerwów:) Robiąc połączenie między odciętym pinem 10 i pinem 18 robimy połączenie mostkowe tylko i wyłącznie odciętego kabla 10 z odciętym kablem masy dochodzącym do tej pory do pina nr 18.
Odcięty 2-3 cm fragment kabla w pinie nr 18 zaizolowujemy, i pozostaje on niewykorzystany.
To cała różnica między podłączeniem fotela kierowcy i pasażera.

Teraz wszystko ładnie chowamy, wedle swojego uznania. Możemy ostatecznie włożyć dodatkowy bezpiecznik i jeśli wszystko wykonaliśmy zgodnie z opisem oraz mamy sprawne maty i wentylatory to powinniśmy cieszyć się ogrzewaniem i klimatyza
cją foteli w naszym przedliftowym mondku:)
POZDRO

Podłączyłem przekaźnik wg tego opisu ale maty nie grzeją w obu fotelach, poza tym jest to podłączenie niezależne od przełączników

Wyjaśni mi ktoś jak to podpiąć by maty zaczęły grzać?
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: MarcinKielce w 26.02.2019, 23:20
Odgrzewam kotleta. Mondeo w wersji przed FL rok 2002 wyposażenie bieda, chciałbym założyć i uruchomić fotele od rocznika 2006 GHIA. Pełna elektryka, grzanie i wentylowanie fotela skóra. Mam również konsolę z grajkiem Sony, zegarkiem itp a w moim jest jeszcze pokrętło. Pierwszy problem to nie pasują wtyczki np do przełącznika grzania i wentylowania foteli, nie pasuje wtyk sterowania klimatyzacją. Nie pasują wtyki od grzania szyby tył i od awaryjnych. Nie pasują wtyki do "samograja" oczywiście. Może ma ktoś jakiś przydatny schemat? Na szczęście mam "nową konsolę" z kawałkami instalacji. Mam wentylator 4 pin. Fotele przód po zamontowaniu i podłączeniu regulacja kierowca działa aż miło pasażer śpi, nie było zasilania, już jest i działa. Jest problem z poduszką pasażera, na komputerze krzak i miga cały czas kontrolka (3/1). Macie jakieś pomysły, sugestie, podpowiedzi. Każdy pomysł i rada jest mile widziana.
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: Nimok w 09.09.2020, 22:48
Witam. Czy jest szansa, że ktoś na forum ma opis ze zdjęciami ? Mam fotele z polifta z grzaniem i wentylacja zamontowane juz w aucie i chcę uruchomić grzanie i wentylacje żeby było wszystko na cacy niestety wszystkie opisy jakie znajduję są dosc stare przez co zdjęcia już nie działają. Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc w tym temacie.
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: eror81 w 28.01.2021, 17:00
Dołączam się do prośby kolegi Nimok
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: T w 28.01.2021, 18:20
@weksla, jest pytanie do Ciebie. :)
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: swisher w 18.07.2021, 00:12
Czołem!
dzięki @weksla za opis, wszystko udało się ogarnąć. Ale co do jednego mam zapytanie. Po co ciągnąć zasilanie z zapalniczki i dorabiać bezpiecznik (i opcjonalnie przekaźnik) skoro przed całą operacją do fotelów dochodzi już zasilanie i jest do tego bezpiecznik w skrzynce?
Tytuł: Odp: Podpięcie podgrzewanych i wentylowanych foteli poliftowych do auta przed liftem
Wiadomość wysłana przez: goral1990 w 14.11.2021, 17:20
Witam, wszystko podpiąłem wg. schematu weksla ale nie działają fotele, przycisk owszem działa, zmienia kolor czerwony/niebieski ale fotele nie reagują. Co może być powodem? bezpiecznik f83 sprawdzony, stały plus pociągnąłem ze spryskiwaczy ksenonu (nie posiadam ale wiązka była i jest na niej prąd z bezpiecznikiem 20a w komorze silnika, plus po zapłonie z zapalniczki ponieważ ze względu na brak fotek jak zostało podpięte wszystko do pinów bezpieczników. Może ktoś to jeszcze robił? i potrafi narysować schemat który działa? bo już któryś dzień kombinuje i zero efektu...pomoże ktoś? Swisher? dość niedawno widzę robiłeś. @swisher