Fordtuning.pl

My, nasze auta i nasze inicjatywy => Nasze Fordy => Zaczęty przez: sseebbaa1 w 15.01.2018, 23:23

Tytuł: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 15.01.2018, 23:23
Przedstawiam mój nowy nabytek - S-Max mk2 z 2015 roku.
Auto przeznaczone na rodzinne wyjazdy 2+2 oraz do codziennego ujeżdżania przez żonę, dlatego wybór padł na:
- diesla (dalekie wypady rodzinne)
- automat (łatwość ogarniania w warunkach miejskich)
- 7 miejsc (2-3 razy w roku konieczność załadowania do naszego kompletu też dziadków :) )
- komplet czujników parkowania (przy tej bryle bardzo pomocne)

To były priorytety, a trafił się przy okazji ładny egzemplarz w Gorzowie od solidnego sprzedawcy, który przed sprowadzeniem auta z Niemiec postarał się nawet o rzetelny raport Dekry.
Dodatkowo potwierdzona przez zaufanego kolegę historia przebiegu i bezwypadkowości przesądziła o wyborze.

Auto kupione kilka dni temu, ale dzisiaj dopiero uporałem się z formalnościami (przerażająco wolny system elektroniczny, który zwlekał dokładnie tydzień na zaksięgowanie prostej opłaty za akcyzę :mad:).

Produkcja: 27 lipca 2015 roku.
Dzisiejszy przebieg to 107.718 km.
Moc 150 KM, ale myślę, że zmienię mapę na 180 KM, bo ponoć podobnie jak w mk1 mapy na wszystkie poziomy mocy są już wgrane, a trzeba je tylko podmienić :D

A teraz niech przemówią zdjęcia zrobione na potrzeby oferty sprzedażowej.
Wstawiam je, bo są ładnie wykonane i przedstawiają szczegóły wyposażenia.

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford%20S-Max%20mk2%2011_zpszk32gtj2.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford%20S-Max%20mk2%2011_zpszk32gtj2.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford%20S-Max%20mk2%207_zpseuxhynzl.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford%20S-Max%20mk2%207_zpseuxhynzl.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford%20S-Max%20mk2%2012_zps5mo8ansd.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford%20S-Max%20mk2%2012_zps5mo8ansd.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford%20S-Max%20mk2%2010_zps9u2ve3vv.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford%20S-Max%20mk2%2010_zps9u2ve3vv.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford%20S-Max%20mk2%209_zpsvkrvjkok.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford%20S-Max%20mk2%209_zpsvkrvjkok.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford%20S-Max%20mk2%208_zpsbs27tt99.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford%20S-Max%20mk2%208_zpsbs27tt99.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford%20S-Max%20mk2%206_zpslppxz6u9.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford%20S-Max%20mk2%206_zpslppxz6u9.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford%20S-Max%20mk2%201_zpsg1v7uhli.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford%20S-Max%20mk2%201_zpsg1v7uhli.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford%20S-Max%20mk2%204_zps72vcqjew.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford%20S-Max%20mk2%204_zps72vcqjew.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford%20S-Max%20mk2%205_zpsb9hat3cv.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford%20S-Max%20mk2%205_zpsb9hat3cv.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford%20S-Max%20mk2%203_zps7omlpm1g.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford%20S-Max%20mk2%203_zps7omlpm1g.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford%20S-Max%20mk2%202_zps5bai75bx.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford%20S-Max%20mk2%202_zps5bai75bx.jpg.html)



Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: T w 16.01.2018, 02:24
Czarne auto z chromem — zawsze wygląda świetnie. :)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: MAG w 16.01.2018, 09:05
Ładny!

Oczywiście poza tymi mikrusiowatymi felgami ...

Gdybys wpadł na pomysł zimówek w rozmiarze 19 cali, to mam na zbyciu praktycznie nowe opony w odpowiednim rozmiarze...  ;-)


btw - IMHO bez sensu przełączać mape na 180kucy - lepiej od razu chipsa zapodać na 200 z małym plusem.


btw2 - w niedzielę podjechałem z żonką do salonu Forda pokazac na żywca kilka autek nad którymi się zastanawiam myśląc o zmianie Smokusa na coś nowszego i S-Max mk2 znowu pojawił się w kręgu zainteresowania ...
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: bishop w 16.01.2018, 09:11
Ładne, choć jak już wiesz;] mk1 wygląda bardziej agresywnie z przodu (w wersji titanium to już w ogóle). Gratulacje.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 16.01.2018, 18:10
Dzięki chłopaki! Czarny jest ładny, ale przerażający jeżeli chodzi o utrzymanie czystości :D

Zimówki już do mnie jadą i będą założone na te dokładnie felgi, które widać na zdjęciach.
Na żywo felgi wyglądają trochę lepiej. Ale tylko trochę. W zimę trzeba będzie przeboleć ten widok.
Kupuję nowe opony zimowe:
Continental WinterContact TS 850 P
235/55R17 103 V XL
Jest to bardzo częsty zwycięzca różnych testów, a więc nie ma mowy tu o jakimś szwindlu z wynikami testów :)

Przeglądałem oferty na opony używane, ale żadna z nich mnie nie przekonała. A te, które wyglądały solidnie i nie miały jakiejś odległej daty produkcji, to w sumie nie były dużo tańsze od nowych. Nie była to różnica, która odciągnęłaby mnie od nowych opon.


MAG z tym przeskokiem od razu na 200 KM, to masz generalnie rację. Tyle, że ja sam chciałbym spróbować jak auto będzie się zachowywało najpierw na mocy 180, a potem dopiero na wyższej. Uzasadnieniem dla takiej decyzji jest po pierwsze to, że ponoć przełączenie na drugą moc nie jest jakoś specjalnie drogie, a po drugie to kolegę heko będę mógł odwiedzić dopiero latem, gdy pojadę w wakacje do znajomych do Krakowa. Wcześniej nie będzie mi się chciało robić takiej trasy.
Więc za miesiąc lub dwa zlecę przełączenie mapy i już na wiosnę nie będę zamulał na 150 koniach. A w wakacje zobaczymy czy 200 KM jest realne do osiągnięcia.


bishop wiem, wiem, że brakuje trochę agresji przodowi auta. Pamiętam jak o tym rozmawialiśmy. Ale im dłużej na niego patrzę, to stwierdzam, że nie pasuje mi głównie jeden element, a mianowicie przednie halogeny. One swoim kształtem nie pasują do linii przodu. Przód składa się z prostych linii, a tu nagle kółeczka.
Myślę, że to psuje trochę wrażenie.
Ciekawe, czy pojawią się na rynku jakieś tuningowe zestawy halogenów, które będzie można zainstalować w miejsce tych plastików i uzyskać efekt podobny, jak w Vignale :D

Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: MAG w 17.01.2018, 12:18
Co do przodu, to IMHO bardzo by pomogła wymiana tej kratki grilla na taką z wersji ST Line...
Albo cały przedni zderzak ST Line i do tego koniecznie spojler dachowy - zupełnie inaczej auto sie z nim prezentuje.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: loockas w 17.01.2018, 19:53
Zawsze mi się SMAXy podobały. Jak żona przestanie się kochać w Scenicu (grand, też 7 os), to następny będzie właśnie SMAX :) Przy dwójce dzieciaków zdecydowanie te nadwozia mi bardziej pasują niż kombiak (mieliśmy kiedyś Lagunę 3).

Koloru współczuję :P Coś o tym wiem. Oba auta mam w czerni :P
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 17.01.2018, 20:44
MAG, zderzak ST-Line jest ciekawy, ale moim zdaniem nie pasowałby, bo jest wręcz za masywny i schodzi przy kole niżej niż zwykły zderzak. Bez grubszych progów wyglądałby dziwnie.
Pakiet ST-Line wygląda fajnie jako całość, ale zamontowanie tylko jednego elementu pogorszy wizerunek (jak kombinowany składak).

Podążając za Twoją sugestią patrzyłem też na samego grilla z wersji ST-Line i raczej nie pójdę w tym kierunku. Chromowany, masywny grill, który mam teraz jest fajną przeciwwagą dla czarnego nadwozia. Są zwolennicy całkowicie czarnego nadwozia w stylu stealth, ale ja do nich nie należę :)

Zresztą obecny grill będzie pasował do felg, które planuję już na wiosnę 8)


loockas, też uważam, że bryła S-Maxa robi całkiem inne i lepsze wrażenie, niż zwykłe kombiaki. S-Max nie udaje limuzyny z doklejonym bagażnikiem, a jednocześnie nie wygląda też jak dostawczak. Taka moja opinia :)
Jest to jeden z nielicznych samochodów, który przy tych gabarytach podoba się kobietom, a to w końcu autko dla mojej żony.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: MAG w 19.01.2018, 11:22
Nawet jak nie chcesz niczego innego zmieniać, to chociaż zamontuj sam spojler tylnej klapy - to znacznie poprawia wygląd tego auta.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 20.01.2018, 23:06
Dojechały nowe opony zimowe :) w odpowiednim momencie, tuż przed atakiem śniegu :D
Continental WinterContact TS 850 P, 235/55R17 103 V XL
data produkcji 4417, czyli 44 tydzień 2017 roku - świeżutkie!

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Continental%20WinterContact%20TS850P%2023555R17%20103%20V%20XL%201_zpsjcichsxz.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Continental%20WinterContact%20TS850P%2023555R17%20103%20V%20XL%201_zpsjcichsxz.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Continental%20WinterContact%20TS850P%2023555R17%20103%20V%20XL%202_zpsrppxeb1t.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Continental%20WinterContact%20TS850P%2023555R17%20103%20V%20XL%202_zpsrppxeb1t.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Continental%20WinterContact%20TS850P%2023555R17%20103%20V%20XL%203_zpsqp8wcayr.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Continental%20WinterContact%20TS850P%2023555R17%20103%20V%20XL%203_zpsqp8wcayr.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Continental%20WinterContact%20TS850P%2023555R17%20103%20V%20XL%204_zpstefrqou8.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Continental%20WinterContact%20TS850P%2023555R17%20103%20V%20XL%204_zpstefrqou8.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Continental%20WinterContact%20TS850P%2023555R17%20103%20V%20XL%205_zpsytfcusgq.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Continental%20WinterContact%20TS850P%2023555R17%20103%20V%20XL%205_zpsytfcusgq.jpg.html)


Cytat: MAG w 19.01.2018, 11:22
Nawet jak nie chcesz niczego innego zmieniać, to chociaż zamontuj sam spojler tylnej klapy - to znacznie poprawia wygląd tego auta.

Mam w garażu tylny spoiler do S-Maxa mk1, tylko nigdy go nie założyłem. Jestem ciekaw czy będzie pasował do do mk2.

:S
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: MAG w 21.01.2018, 10:59
Od razu Ci powiem, że nie będzie pasował
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 23.01.2018, 20:01
MAG - a wiesz może jak jest zrobiony ten dłuższy tylny spoiler do mk2? Bo jak ostukiwałem mój, to jest on z blachy i wygląda że jest jednym elementem razem z klapą.
Czy ten dłuższy jest z tworzywa i przykręcany, czy może cała klapa jest inna?


Auto na nowych zimówkach zdążyło zrobić już dwie dłuższe trasy. Szybkie fotki na leśnym parkingu.
Zwłaszcza tył auta jest świetny! Bardzo mi się podoba 8)

(https://s6.ifotos.pl/img/201801191_qanpsnr.jpg) (https://ifotos.pl/z/qanpsnr/)

(https://s6.ifotos.pl/img/201801191_qanpsnx.jpg) (https://ifotos.pl/z/qanpsnx/)

(https://s6.ifotos.pl/img/201801191_qanpsne.jpg) (https://ifotos.pl/z/qanpsne/)

(https://s6.ifotos.pl/img/201801191_qanpsnw.jpg) (https://ifotos.pl/z/qanpsnw/)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: bishop w 23.01.2018, 20:04
W sumie nie jest aż taki zły ten przód :P
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 23.01.2018, 21:59
Cytat: bishop w 23.01.2018, 20:04
W sumie nie jest aż taki zły ten przód :P
Racja. Tylko ten halogen bym zmienił...
Ale niestety jeszcze nie widziałem jakichś rozwiązań, dzięki którym można by było podmienić całą dolną kratkę z halogenem.


Chciałem założyć dystanse do obecnych felg, chociażby po to żeby sprawdzić jak mocno mogą być wysunięte koła w S-Maxie mk2. Ale dystansów 20 mm nie da się założyć :(
Takie dystanse zostały mi po S-Maxie mk1 i tam bez problemu pasowały. Natomiast w mk2 w piastach są dłuższe szpilki.

Oryginalne felgi 17" (szerokość 7,5; ET 55) są dosyć mocno schowane w nadkolach:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180121_134852_zpszmyvmdp2.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180121_134852_zpszmyvmdp2.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180121_140623_zpsnlszwpw0.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180121_140623_zpsnlszwpw0.jpg.html)


Po założeniu dystansu o grubości 20 mm szpilki wystają aż na 1 cm:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180121_143121_zpsytlptvkr.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180121_143121_zpsytlptvkr.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180121_143107_zpsks25igxm.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180121_143107_zpsks25igxm.jpg.html)


A przy takiej wysokości nie są już wystarczające zagłębienia w feldze, w które szpilki powinny się chować.
Zagłębienia mają około 7-8 mm.

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180121_140705_zps9botdom0.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180121_140705_zps9botdom0.jpg.html)


Wiedziałem, że felga nie będzie odpowiednio umocowana do piasty, ale i tak na próbę założyłem jedno koło skoro miałem już przykręcony dystans.
Na kolejnym zdjęciu widać, że felga nie docisnęła się do dystansu. Felga oparła się o szczyty szpilek.
Zdjęcie zrobione przez ramiona felgi przy zastosowaniu lusterka (widać szczelinę):

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180121_143925_zpshw6jzogn.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180121_143925_zpshw6jzogn.jpg.html)


Po zdjęciu felgi widać też było ślad po szpilce w zagłębieniu felgi, co potwierdziło oparcie się felgi o szczyt szpilki:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180121_144639_zpsojri17u8.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180121_144639_zpsojri17u8.jpg.html)


Natomiast przy dystansie 20 mm i feldze 7,5 ET55 koło ustawiało się tak (tu akurat tylne lewe koło):

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180121_144059_zpsjz1pnxv2.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180121_144059_zpsjz1pnxv2.jpg.html)



Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: MAG w 24.01.2018, 09:35
Dokup przelotowe dystanse 5mm i będzie cacy.
Może nawet 3mm by wystarczyły (btw - mam takie w Gdańsku, to jesli chcesz, mogę ci na próbę podesłać jak będę w lutym w Polsce)


Co do spojlera, to Ty nie masz żadnego - tak wyglada standardowa klapa.
Spojler jest z tworzywa, nakłada sie go na wierzch i przykleja klejem do szyb (w ori zestawie jest taśma dwustronna 3M, ale chyba raczej mało kto bazuje na samej taśmie ... ;-) )
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 24.01.2018, 15:58
Cytat: MAG w 24.01.2018, 09:35Spojler jest z tworzywa, nakłada sie go na wierzch
Dzięki za wyjaśnienie. Od razu po tej informacji zadzwoniłem do ASO i dowiedziałem się, że normalna cena (bez rabatu) takiego spoilera dachowego to 1.574 zł, a do tego oferowany jest jeszcze zestaw montażowy za 162 zł, ale nie wiem co wchodzi w jego skład. Spoiler trzeba oczywiście pomalować.

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/S-Max%20mk2%20spoiler%20dachowy_zpsxsqtfs6g.jpeg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/S-Max%20mk2%20spoiler%20dachowy_zpsxsqtfs6g.jpeg.html)


Cytat: MAG w 24.01.2018, 09:35Dokup przelotowe dystanse 5mm i będzie cacy.
Może nawet 3mm by wystarczyły (btw - mam takie w Gdańsku, to jesli chcesz, mogę ci na próbę podesłać jak będę w lutym w Polsce)
Generalnie można założyć takie cienkie dystanse przelotowe, bo to nie będzie obciążało szpilek. Ale po zaledwie 3 mm na koło nie zrobi już wielkiej różnicy wizualnej. Dziękuję jednak za propozycję.

Kasę wolę już odkładać na nowe felgi na lato :)
Planuję założyć fabryczny rozmiar opon 245/45R19, ale felgi biorę inne, niż oryginalne.

Bardzo mi się podobają felgi Borbet BLX srebrne.

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Borbet%20BLX%20silver%20GIF%20small_zpsje7brogc.gif) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Borbet%20BLX%20silver%20GIF%20small_zpsje7brogc.gif.html)


Tak jak już wcześniej pisałem, długie ramiona felg powinny fajnie pasować do wzoru przedniego grilla.
Ramiona są optycznie wydłużone, bo zaczynają się od samego rantu felgi, a w środku kończą się nawet za śrubami!
Oszustwo wizualne, ale wygląda świetnie :D

:love: :love: :love:
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: T w 24.01.2018, 20:41
Cytat: sseebbaa1 w 23.01.2018, 21:59Oryginalne felgi 17" (szerokość 7,5; ET 55) są dosyć mocno schowane w nadkolach:
To S-max, a nie gokart. :) Moim zdaniem wygląda ok. Wzór felg też fajny. Mnie zupełnie nie razi. Pasuje do "eleganckiego" charakteru auta. Szczególnie na zimę.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 24.01.2018, 21:33
Ale już się nie mogę doczekać, aż kupię letnie 19" :) Od dawna podobają mi się te Borbety BLX, a i ich cena jest dosyć atrakcyjna.

Kolega bishop na moją prośbę przerobił fotkę i można zobaczyć, jak to ma szansę wyglądać.

Oryginalne 17"
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford%20S-Max%20mk2%2011_zpszk32gtj2.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford%20S-Max%20mk2%2011_zpszk32gtj2.jpg.html)

S-Max mk2 + Borbet BLX:
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/S-Max%20mk2%20VR%2019in%20rims%20Borbet%20BLX_zpslu6upv1q.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/S-Max%20mk2%20VR%2019in%20rims%20Borbet%20BLX_zpslu6upv1q.jpg.html)


No i w internecie znalazłem jedno prawdziwe zdjęcie przedstawiające srebrne Borbety BLX (prawdopodobnie 19") na S-Maxie mk2:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Ford-S-max-Borbet-BLX-1-e1515594451695-1_zps3wjyj4lu.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Ford-S-max-Borbet-BLX-1-e1515594451695-1_zps3wjyj4lu.jpg.html)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: JacekST220 w 25.01.2018, 09:51
Brać, kupować :) Pięknie siedzi.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 25.01.2018, 16:06
Dowiedziałem się, że te ostatnie zdjęcie przedstawia felgi w rozmiarze 20", a nie 19" jak początkowo przypuszczałem.

Hi Sebastian.
The wheel is 8,5x20.
I don't know size of tyre, since they have been mounted by the customer (Yokohama).
Med venlig hilsen / Best regards
Jacob Arnes
Rally Centeret



Czyli mój będzie trochę słabiej wyglądał :| bo raczej nie zdecyduję się na 20".

« Dodane: 25.01.2018, 16:12 »

Trzy fabryczne rozmiary:

235/55R17
średnica koła 690,3 mm
wysokość gumy 129,25 mm (od asfaltu do felgi)

235/50R18
średnica koła 692,2 mm
wysokość gumy 117,50 mm

245/45R19
średnica koła 703,1 mm
wysokość gumy 110,25 mm


A ten rozmiar ze zdjęcia na feldze 20", to zapewne profil 40:

245/40R20
średnica koła 704,0 mm
wysokość gumy 98,00 mm
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: MAG w 25.01.2018, 16:27
Mam w tej chwili zimówki 245/40/19, więc taka sama warstwa gumy jak przy 20-tkach do Mk2 - IMHO problemu z wybieraniem dziur nie ma....  ;)


btw - jeździłem przez chwile na wspomnianych wcześniej 245/45/19 - baaaardzo komfortowo


Jak dla mnie oczywiście ...   :evil:
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: T w 25.01.2018, 19:14
Cytat: sseebbaa1 w 24.01.2018, 21:33Od dawna podobają mi się te Borbety BLX, a i ich cena jest dosyć atrakcyjna.
Na nich wygląda jeszcze lepiej. :)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: stingerA6 w 28.01.2018, 09:04
Jeszcze raz gratulacje fajnej furki. Ogladałem ją live jeszcze przed zakupem, jak stała jeszcze na ul. Warszawskiej.
Co do prezencji - mi akurat czarny z chromami się podoba, szczególnie jak jest czysty.
Co do modów:
- wrzucone foto poglądowe na tej planowanej feldze, bo zmienia ona cały obraz auta i to mega pozytywnie
-pakiet ST jak najbardziej tak, ale obecnie chyba trudno dostępny
- podniesienie mocy - stanowczo tak, ale zastanów się czy nie zakończyć na podmianie na 180. Dlaczego: silniki DW10F bardzo ładnie trzymają moc i rolki faktycznie wypluwaja te przestawione 180. Co do chipa...chyba bym odpuścił, bo bezpieczne i realne podkręcenia wnoszą w stosunku do 180 zastrzyk ok. 20PS i do 30Nm. Jak widzisz wartości nie oszałamiające, bo układ paliwowy kończy się przy ok 200 ps-ach. Do tego dochodzi skrzynia PS, która to już swoją "sławe złapała".

Reasumując - "zazdraszczam" jak diabli i niech się kula, choć z Twoich opowieści to z kulaniem mało ma wspólnego, tylko raczej "rajdowym" OSem.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 28.01.2018, 21:33
Cytat: stingerA6 w 28.01.2018, 09:04z Twoich opowieści to z kulaniem mało ma wspólnego, tylko raczej "rajdowym" OSem
Wywołałeś temat, który i tak chciałem opisać :)
Chodzi o bonus, jaki dostałem wraz z zakupem S-Maxa mk2. I każdy kto kupi S-Maxa mk2 też taki dostanie :D

Początkowo miałem w planach kupienie mk1 polifta, lecz ostatecznie zdecydowałem się szarpnąć na nowszy model.
Kierowałem się argumentami usłyszanymi od innych użytkowników oraz materiałami prasowymi. Były to informacje, których można się zawsze spodziewać po nowszej generacji danego modelu.
Ale po pierwszej szybszej przejażdżce po ciasnych zakrętach dowiedziałem się, że dostałem coś, czego nigdzie nie mogłem wyczytać, a stanowi dla mnie bardzo dużą wartość.
Charakterystyka prowadzenia się auta w zakrętach jest podobna do serii ST!
Naprawdę!

Mam porównanie do mk1, bo miałem wcześniej przedliftowego S-Maxa mk1 i wiedziałem, że prowadzi się bardzo dobrze. Jeżdżąc S-Maxem pierwszej generacji "zjadałem" w zakrętach mniejsze auta, bo pięknie trzymał tor jazdy. Bardzo neutralnie.
I w sumie to takiego właśnie prowadzenia spodziewałem się kupując mk2, ponieważ w testach wszyscy zachwycali się prowadzeniem identycznie, jak to miało miejsce przy wcześniejszym modelu.

Natomiast kiedy sam usiadłem za kierownicą, to zauważyłem jedną bardzo fajną zmianę w charakterystyce podwozia w porównaniu do mk1 - auto ma tendencję do zacieśnienia zakrętów poprzez mini uślizg tylnej osi. W łagodnych łukach jest to nie do zauważenia. Ale wystarczy już trochę ciaśniejszy zakręt i kierowca wyraźnie czuje, jak tył pomaga w "dokręceniu" zakrętu. Identycznie zachowuje się moje Mondeo ST220 i wiem, że inne auta z serii ST też mają takie nastawy. Na ciasnych rondach wrażenie jest takie, jakbym jechał kompaktowym Focusem ST, bowiem auto zakręca o wiele sprawniej, niż wskazywałyby na to gabaryty S-Maxa.
Tej cechy układu jezdnego nie dowiedziałem się z żadnego materiału prasowego i zwyczajnie nie spodziewałem się tego!

Piękny bonus! Jestem zachwycony :D Świetna niespodzianka.


Cytat: stingerA6 w 28.01.2018, 09:04Do tego dochodzi skrzynia PS, która to już swoją "sławe złapała".
Symbol skrzyni to 6DCT450, więc 450 Nm powinna wytrzymywać...

Przy okazji - dowiedziałem się, że przełączenie mapy 150 KM na mapę 180 KM będzie kosztowało 350 zł. Myślę, że to opłacalne dla dodania 30 KM :)
Zwłaszcza, że to podwozie - jak napisałem wcześniej - zasługuje na taki zastrzyk mocy :evil:
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: bishop w 29.01.2018, 07:57
Cytat: stingerA6 w 28.01.2018, 09:04dowiedziałem się, że przełączenie mapy 150 KM na mapę 180 KM będzie kosztowało 350 zł. Myślę, że to opłacalne dla dodania 30 KM
I Ty jeszcze tego nie zrobiłeś?;] Tzn... Seba :P
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: MAG w 29.01.2018, 10:54
Bishop, coś ci z cytowaniem nie wyszło...

Seba - wydaje mi się że w Poznaniu u Tune-FORCE też możesz przełączyć mapy, a fajnie byłoby zobaczyć na hamowni jak wyglądają wykresy obu map...
No chyba że masz gdzieś bliżej możliwy pomiar plus równocześnie przełączenie map.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 29.01.2018, 22:08
Cytat: bishop w 29.01.2018, 07:57
I Ty jeszcze tego nie zrobiłeś?;]
Spokojnie, dopiero co zorientowałem się w temacie :)


Cytat: MAG w 29.01.2018, 10:54fajnie byłoby zobaczyć na hamowni jak wyglądają wykresy obu map...
Dobra myśl.
Telefonicznie dostałem bardzo standardową odpowiedź od TuneFORCE, że chcą 1500 zł za chiptuning i mam spodziewać się 30-40 KM zysku.
Ale gdy zapytałem konkretnie o samo "przełączenie" fabrycznych map ze 150 KM na 180 KM, to dowiedziałem się, że tylko jeden człowiek u nich specjalizuje się w Fordach i akurat go nie ma.
Polecono mi, abym napisał e-maila, ponieważ wtedy dotrze to do tego specjalisty, który jednak odpisuje na e-maile ze sporym opóźnieniem, bo jest na urlopie...

Nie śpieszy mi się, więc napisałem :)





« Dodane: 30.01.2018, 08:51 »

O!
Szybko jednak odpisał :)
"Taka usługa z pomiarami na hamowni kosztuje 599zł brutto"
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: MAG w 30.01.2018, 09:22
Czyli 450 za przełączenie map wychodzi, bo zapewne standardowy pomiar na hamowni wyceniaja na 150zł...


Ewentualnie, jesli dasz radę umówić się z tą osobą która zmienia mapy za 350, że zrobi to u kogos na hamowni (oczywiście pod warunkiem, że na tej hamowni zgodza się na takie cuś...) to mógłbys zaoszczędzić na tym stówkę, mooooże 150zł, ale czy warto tak kombinować?

A ile Tune-Force chce za chiptuning?
[EDIT] doczytałem że 1,5k   :D

Bo mają do końca lutego grupówkę dla FCP i ceny są promocyjne pod warunkiem zgłoszenia się przez forum...


CytatCeny:
1.Diesel
a) Euro4 - 700zł
b) Euro5 - 800zł
c) Euro6 - 1000zł
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 30.01.2018, 20:27
Dzięki za info!
Muszę zastanowić się nad opcją z pełnym chip-tuningiem w tej promocyjnej cenie.

Skoro za 600 zł dostanę 30 KM, a za 1000 zł około 50 KM, to muszę się nad tym zastanowić. Choć moje wątpliwości nie biorą się z kwestii opłacalności, a bardziej z obawy o PowerShifta :/


Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: MAG w 30.01.2018, 20:32
Ale PS głównie w benach mają problemy, a nie w dieslach.
A poza tym 450Nm i tak raczej nie osiągniesz, a zawsze możesz poprosić o jak najłagodniejsze poprowadzenie krzywej momentu.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: stingerA6 w 03.02.2018, 10:05
Temat rozchodzi się o 650 zł i 20 ps i 40 Nm. Co do hamowania po przestawieniu, to oczywiście można ale 180 przestawione ładnie trzymają moc.
Sebastian jest jednak ważne ale:
Ty zawsze profesjonalnie podchodzisz do wszelakich modyfikacji, więc...ja Cię widzę na grupówce TuneFORCE i indywidualnym strojeniu maxia.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 03.02.2018, 19:36
Cytat: stingerA6 w 03.02.2018, 10:05ja Cię widzę na grupówce TuneFORCE i indywidualnym strojeniu maxia.
Masz dobre wyczucie - dokładnie tak samo myślę :)

Problemem jest to, że promocja w TuneFORCE trwa jeszcze miesiąc (do końca lutego), a trochę się spłukałem na wydech eSTeka.
Ale promocyjne 1000zł za strojenie S-Maxa zamiast standardowej oferty 1500zł zmusza mnie do mocnego zastanawiania się nad jak najszybszym chip tuningiem...
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 06.02.2018, 13:16
Dziennik:

1.02.2018 roku
109.926 km
- wymiana oleju Liqui Moly 4100 Top Tec 5W40 (weszło około 5,5 litra)
- dodatek Liqui Moly Ceratec
- filtr oleju Filtron


Lubię wykorzystywać forum do zapisywania takich informacji, bo potem mam je pod ręką w smartfonie :)


Naprawiłem też dwie małe usterki, które stwierdziłem jeszcze przy kupowaniu auta.

Pomiędzy przednimi a tylnymi drzwiami jest uszczelka wypełniająca pionową szparę. Uszczelka zapewne ma wygłuszać drzwi poprzez zapobieganie ewentualnym szumom powietrza w tej szparze.
Uszczelka jest przymocowana do krawędzi tylnych drzwi.
Zauważyłem, że po lewej stronie auta miękka część uszczelki została całkowicie oderwana:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/uszczelka%20drzwi%206_zpsmum154tp.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/uszczelka%20drzwi%206_zpsmum154tp.jpg.html)


Po prawej stronie:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/uszczelka%20drzwi%207_zpswrojehzq.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/uszczelka%20drzwi%207_zpswrojehzq.jpg.html)


Brakowało dokładnie tej części uszczelki, którą odchylam palcami:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/uszczelka%20drzwi%201_zpspsiapsuk.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/uszczelka%20drzwi%201_zpspsiapsuk.jpg.html)


Po lewej stara uszkodzona uszczelka, a po prawej nowa:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/uszczelka%20drzwi%202_zpsxgueomjj.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/uszczelka%20drzwi%202_zpsxgueomjj.jpg.html)


Już po wymianie lewej uszczelki zobaczyłem, że prawa - po dokładniejszych oględzinach - jednak też nadaje się do wymiany:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/uszczelka%20drzwi%205_zpswcaeaxex.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/uszczelka%20drzwi%205_zpswcaeaxex.jpg.html)


Na całe szczęście koszt uszczelki jest bardzo przystępny.
Spodziewałem się, że będzie kosztowała około 200-300 zł, a tu zaskoczenie - po rabacie wyszło zaledwie 65 zł. No i nie potrzebujemy żadnych dodatkowych zapinek, bo wszystko jest w komplecie:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/uszczelka%20drzwi%203_zpsuqxz9uiz.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/uszczelka%20drzwi%203_zpsuqxz9uiz.jpg.html)


Naprawa drugiej usterki odbyła się już całkiem darmowo :)

Nie działał mechanizm wolnego opadania schowka pasażera.
Po odchyleniu całego pojemnika schowka zobaczyłem, że wysuwany hamulec został przez kogoś za daleko wciśnięty. I to dlatego hamulec został odpięty od schowka, bo nie dało się go wyciągać. Hamulec był blokowany przez element zaznaczony strzałką.

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/schowek%20wolne%20opadanie%202_zps8g46iytu.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/schowek%20wolne%20opadanie%202_zps8g46iytu.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/schowek%20wolne%20opadanie%203_zpsdh5w0jid.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/schowek%20wolne%20opadanie%203_zpsdh5w0jid.jpg.html)


Ktoś miał wcześniej problemy z naprawieniem tego, bo nie zauważył, że przy wyciąganiu hamulca jednocześnie trzeba wcisnąć też biały wyłącznik lampki schowka, który jest widoczny na tym zdjęciu :)
(strzałka pokazuje ten sam element co wcześniej, natomiast biały włącznik jest widoczny poniżej wysuwanego hamulca)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/schowek%20wolne%20opadanie%204_zpscfkkcapz.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/schowek%20wolne%20opadanie%204_zpscfkkcapz.jpg.html)


Obecnie wolne opadanie działa jak należy, no i lampka schowka prawidłowo wyłącza się po zamknięciu klapy.

Drobne rzeczy, a cieszą właściciela :D
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: stingerA6 w 06.02.2018, 20:39
Brawo Ty. Pierwsze dłubanko masz za sobą. Czekam teraz na efekty zastrzyku adrenaliny dla motorowni i Twoją recenzję chiptuningu.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 14.02.2018, 16:09
S-Max umówiony na 26 lutego na 12:30 w TuneFORCE w Poznaniu na strojenie na hamowni!

8)

Już nie mogę się doczekać, bo spodziewam się około 50 dodatkowych koni mechanicznych. To już powinno być odczuwalne :love:
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: MAG w 15.02.2018, 09:41
Seba - to co przede wszystkim poczujesz, to moment i jego wyciągnięcie duzo poza seryjna granicę uzyteczności.
Auto będzie nie do poznania...  ;-)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: stingerA6 w 18.02.2018, 07:17
Dokładnie zastrzyk 100Nm zrobi swoje, a 50 km to jeszcze dodatkowy bonus.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 18.02.2018, 09:42
Wolałbym jak najmniejszy przyrost Nm, a jak największy KM.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: MAG w 18.02.2018, 09:49
O ile mnie pamięć nie myli to kuce są tylko wypadkową obrotów i tego co wyjdzie z momentem...
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 18.02.2018, 10:31
Tak, racja. Ale diesle z reguły mają szczyt momentu na niższych obrotach. I ten szczyt nie jest mi do niczego potrzebny.
Najlepiej mieć płaski moment obrotowy, ale pociągnięty jak najdalej, aby z tego (na skutek pomnożenia przez obroty) wygenerowała się moc.
Czyli moment może być wysoko (a po chiptuningu będzie przecież wyższy), ale bez niepotrzebnego zawyżania przy niższych obrotach, bo tylko spowoduje to szybsze zużycie napędu i opon.

To moc maksymalna, a nie moment maksymalny odpowiada za maksymalne przyśpieszenia samochodu.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: MAG w 18.02.2018, 12:16
No ale właśnie po chipsie znacznie wydłuża Ci się użyteczny moment - pamietam jak w swoim poprzednim S-Maxie 2,0 TDCI w pomiarze na serii wyszło mi 249KM i cos ok. 370Nm (teoretycznie 130KM i 330Nm), a po programie było 172KM i 402Nm - niby przyrost wartości max taki sobie, ale już róznica w tym jak auto jeździło była kolosalna, wlaśnie ze względu na to jak ułożył sie przebieg momentu.

Na serii zaraz po przekroczeniu 3 tys obr moment leciał drastycznie w dół, podczas gdy na chipsie przy 3.800 obr miałem jeszcze ponad 300Nm.
Na serii przy 3,5 kprm auto praktycznie juz nie jechało, a po chipsie, przy przyspieszaniu kręciłem je do prawie 4 tys - różnica w wartości momentu obrotowego pod koniec wykresu, w zakresie 3.200-3.800 obr była w okolicach 100Nm!
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 18.02.2018, 18:41
Cytat: MAG w 18.02.2018, 12:16Na serii przy 3,5 kprm auto praktycznie juz nie jechało, a po chipsie, przy przyspieszaniu kręciłem je do prawie 4 tys - różnica w wartości momentu obrotowego pod koniec wykresu, w zakresie 3.200-3.800 obr była w okolicach 100Nm!

No to piszemy o tym samym :D jeżeli chodzi o oczekiwaną moc biorącą się z momentu.
Skoro pod koniec skali obrotów była duża różnica wartości momentu, to właśnie stąd brała się moc (a jednocześnie rozciągnęła się w górę obrotów użyteczność silnika).

Ale teoretycznie można sobie wyobrazić, że moment obrotowy został pociągnięty tak jak w Twoim przykładzie, ale jednocześnie tuner np. nie zapanował nad momentem przy niższych obrotach i powstał tam wysoki wierzchołek na wykresie. Wówczas taki przebieg będzie fajnie sprawdzał się na wysokich obrotach, a jednocześnie całkiem niepotrzebnie będzie zrywał przyczepność na niższych obrotach (no i narażał skrzynię na uszkodzenia).
Wypłaszczenie tego szczytu w przebiegu momentu obrotowego tak naprawdę nie będzie miało istotnego wpływu na maksymalne przyśpieszenie samochodu, bo te zależy jak już wspomniałem od koni mechanicznych, a nie od Nm.

Tutaj wykres takiego silnika jak mój "narysowany" przez heko:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,68.msg54735.html#msg54735
Bardzo mi się podoba - widać, że starał się trzymać moment jak najbardziej wypłaszczony (i nie przekraczający 450 Nm, jako wartości granicznych przewidzianych dla PowerShifta). Czegoś takiego oczekuję po swoim chip tuningu :)
Tytuł: strażnik S-Maxa :)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 22.02.2018, 14:33
Wizyta w TuneFORCE przesunięta o dzień później, bo wyjazd do Poznania musiałem pogodzić z obowiązkami służbowymi.

A teraz S-Max, jako tytułowe "rodzinne wozidło", pięknie zawiózł nas do Kołobrzegu na ferie.
W nocy spadł śnieg, więc rano z dziećmi postawiliśmy przy hotelu prawdziwego strażnika S-Maxa!
Teraz autko jest już całkowicie bezpieczne :D

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180222_125555_zpsn5m0gifr.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180222_125555_zpsn5m0gifr.jpg.html)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 150 --> 200 chiptuning
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 28.02.2018, 09:41
Wczoraj S-Max był na chiptuningu w TuneFORCE.

Badanie seryjnego auta pokazało 158 KM oraz 345 Nm.

Ostateczny wynik, jaki został osiągnięty po modyfikacji, to 200 KM oraz 442 Nm :)

seria:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Dyno%20Ford%20S-Max%20mk2%20150%20stock_zpsqwyuylwl.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Dyno%20Ford%20S-Max%20mk2%20150%20stock_zpsqwyuylwl.jpg.html)


chiptuning:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Dyno%20Ford%20S-Max%20mk2%20150%20chiptuning%20200_zpshfkpksop.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Dyno%20Ford%20S-Max%20mk2%20150%20chiptuning%20200_zpshfkpksop.jpg.html)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: bishop w 28.02.2018, 09:44
Nieźle nieźle.. i jak wrażenia? Inne auto?
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 28.02.2018, 10:08
Cytat: bishop w 28.02.2018, 09:44
Nieźle nieźle.. i jak wrażenia? Inne auto?
Skrzynia PowerShift trochę "spłaszcza" odczucia, ale i tak postęp jest znaczny!
Pierwsze efekty poczułem przy wyjeździe z Poznania, gdy włączałem się do ruchu na dwupasmówce - nie było żadnej potrzeby kalkulowania czy zdążę czy nie przed nadjeżdżającym szybko samochodem. Po prostu nastąpiło piękne odejście i szybkie osiągnięcie prędkości autostradowej :D

Oczywiście mam świadomość, że odczucia kierowcy mogą być subiektywne i niejako zasugerowane samym faktem wizyty na hamowni :) Ale dla mnie wyznacznikiem przydatności chiptuningu były czasy wyprzedzania aut na trasie. Tutaj w sposób rzetelny mogłem porównać jak to wyglądało przed i po. Zwłaszcza przy wyprzedzaniu TIR-ów z długimi naczepami odczuwalna była poprawa bezpieczeństwa takiego manewru poprzez skrócenie czasu wyprzedzania.

Na szybko sprawdziłem też prędkość maksymalną (patrząc na GPS, a nie na licznik). Przed chipem max to 200 km/h, a teraz udało się osiągnąć 210 km/h. Nie było to dłuższe sprawdzanie, bo nie było warunków drogowych, ale raczej taki jest obecny poziom prędkości maksymalnej.

A po powrocie do Gorzowa i przejażdżce znanymi mi drogami poczułem, że teraz jak żona będzie jeździła S-Maxem, to już nie tak łatwo będzie mi ją dogonić moim Mondeo ST220 :evil:
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 05.04.2018, 23:38
Zamówiłem dzisiaj felgi Borbet BLX srebrne w rozmiarze 20 cali, szerokość 8,5 cala, ET45 (pokazywałem je we wcześniejszych postach).

Za kilka dni powinienem je dostać, bowiem sklep deklaruje realizację w ciągu 4-6 dni.

Rozmiar opon jest już przesądzony: 255/40R20.
Teraz pozostanie mi tylko wybór konkretnych opon. W tej chwili moim typem są Goodyear F1 Eagle Asymmetric 3, choć jeszcze rozważam innych producentów.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: MAG w 06.04.2018, 07:05
Będzie wypas na 20-tkach - czekam na lato żeby się nim karnąć ;-)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 06.04.2018, 14:57
MAG, jesteśmy umówieni. Jak będę w Gdańsku, to wóz jest Twój :D

No i do tych felg chyba jednak zamówię Goodyeary. Nic innego jak dla mnie nie wchodzi jednak w rachubę. Obecnie te opony są poniżej 800zł, a inni bezpośredni konkurenci to już więcej kosztują. Zresztą może i bym nawet dopłacił do jakiegoś innego modelu, ale jakoś mnie nie przekonują parametrami na mokrym.
W rachubę mogłyby wchodzić Micheliny Pilot Sport 4S, ale to już ponad 1000 zł/szt, więc do rodzinnej bryki byłaby to przesada.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 09.04.2018, 14:36
Klamka zapadła. Kupiłem właśnie przez internet "Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 255/40 R20 101Y XL osłona felgi (MFS)".
Opony dostanę dopiero za około tydzień, ale opłaca się poczekać, bo sklep oferował sporo niższą cenę od konkurencji.

Na dworze są już tak wysokie temperatury, że aż szkoda jeździć na zimówkach (zrobiłem na nich od nowości 6.804 km).
Dlatego przez te kilka dni będę jeździł na kołach letnich z mojego starego S-Maxa mk1 :) Są to felgi 17", szerokość 7,0, ET50 z oponami 225/55.
Nie wygląda to źle, a i rozmiar opony w sumie pasuje :D
A jak przyjadą Borbety BLX, to te 17" sprzedam.

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180404_185658_zpsjlvqhoxo.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180404_185658_zpsjlvqhoxo.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180404_185645_zpsmntda8ct.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180404_185645_zpsmntda8ct.jpg.html)


Po lewej 225/55R17, po prawej 235/55R17:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180404_131231_zpsuf2gjri2.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180404_131231_zpsuf2gjri2.jpg.html)

Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 13.04.2018, 22:35
Nowiutkie felgi dotarły! 8)

Borbet BLX srebrne
średnica 20 cali
szerokość 8,5
odsadzenie (osadzenie) ET45
rozstaw otworów 5x108

Jeszcze nie wiem jak będą wyglądały po zamontowaniu, ale w garażu robią mega wrażenie. Oglądałem, oglądałem i nie mogłem się naoglądać! :D

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180413_202350_zpsroiprzil.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180413_202350_zpsroiprzil.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180413_201410_zpsxaimq7it.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180413_201410_zpsxaimq7it.jpg.html)


Ciekawy efekt może być dzięki wklęsłemu środkowi felgi.
Środek jest o 38 mm niżej, niż rant.
Lubię takie wklęsłe wzory felg i nie mogę doczekać się efektu na samochodzie!

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180413_202051_zpsw5omyc0v.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180413_202051_zpsw5omyc0v.jpg.html)


W komplecie otrzymuje się nakrętki, wentyle oraz pierścienie centrujące dopasowane do modelu auta (przy zamawianiu wypełnia się rubrykę z modelem samochodu, aby prawidłowo dobrać średnicę wewnętrzną pierścieni).

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180413_200929_zps3viwji53.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180413_200929_zps3viwji53.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180413_200940_zpsyxuaqllx.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180413_200940_zpsyxuaqllx.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180413_200953_zpskdzgdst9.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180413_200953_zpskdzgdst9.jpg.html)


Niestety muszę poczekać jeszcze na opony ;( bo zamówiłem je później, niż felgi.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 17.04.2018, 23:33
Dzisiaj dotarły opony!
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
255/40R20 101 Y

Aż pachną świeżością :D
2 x 4317
2 x 4217

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180417_123120_zps8r6zfryl.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180417_123120_zps8r6zfryl.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180417_122630_zpsjsn7xycq.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180417_122630_zpsjsn7xycq.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180417_123102_zpsbro71qvg.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180417_123102_zpsbro71qvg.jpg.html)


A proste przyłożenie felgi i opony pokazuje, że rzeczywiście wysokość gumy będzie całkiem spora, mimo średnicy felgi 20".

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180417_121220_zpsntqyckuy.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180417_121220_zpsntqyckuy.jpg.html)


Drogą zabawę z felgami i oponami dodatkowo podrożyła konieczność zakupu 4 czujników ciśnienia powietrza w oponach. Numer części [2036804]:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180417_201924_zps0re6wv94.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180417_201924_zps0re6wv94.jpg.html)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: JacekST220 w 18.04.2018, 08:26
Piękny komplecik, będzie wypas, czekamy na foto :)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: st-power w 21.04.2018, 07:46
Świetny wybór felg- sam miałem chęć na ten model,ale kupiłem inne :)
Czekam na foto :)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 21.04.2018, 11:57
Nie udało mi się jeszcze założyć kół, bo preparat zabepieczający powierzchnię felg dotarł dopiero wczoraj, a musiałem wyjechać.
Będę nakładał preparat Tenzi R1 (podpowiedziany przez kolegę stingerA6).

Felgi mają śliczny wzór, ale zastanawiam się czy sam rozmiar będzie robił aż takie duże wrażenie.
Na pewno 20 cali w S-Maxie mk1 wygląda na ekstremum, ale w mk2 już niekoniecznie, a wynika to z większej średnicy całego koła w mk2.
Sami zresztą zobaczcie - gumy jest całkiem sporo w porównaniu do średnicy felg:

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180418_192810-800x450_zps4gscj5xr.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180418_192810-800x450_zps4gscj5xr.jpg.html)
(Borbet BLX 20x8.5 + 255/40R20)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: st-power w 21.04.2018, 20:29
Szału nie będzie,ale na pewno duuuużo lepiej niż fabryka ;) Żeby 4 litery urywało potrzebny jest niższy profil i koniecznie zawias w dół,ale wiadomo to rodzinne auto i nie koniecznie reszta rodzinki może stawiać sobie wygląd nad komfort podróżowania. Może nie chodzi mi tu o twardość,bo ona się prawie nie zmienia (przesiadłem się w MK4 z 205/55R16 na 235/35R19 i nie zauważyłem różnicy w komforcie,za to jest sztywniej).
Czekam na foto,bo felga jest piękna :)

A i masz zdecydowanie za szerokie opony do 8,5 cala. Opona fajniej wygląda jak ma delikatny naciąg ;) Przy porządnym rancie ochronnym opony , feldze niż nie grozi. Ale domyślam się,że wybór pokierowany był komfortem i bezpieczeństwem felg.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: MAG w 22.04.2018, 21:43
Cytat: st-power w 21.04.2018, 20:29...
A i masz zdecydowanie za szerokie opony do 8,5 cala. ...

Jesli chodzi o wygląd, to zgodze się z twoim stwierdzeniem, ale sam mam opony 245/35 założone na felgę 9 cali i naciąg jest taki, że nie ma mowy o jakiejkolwiek osłonie felgi ze strony rantu ochronnego opony - niestety...
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: st-power w 22.04.2018, 22:37
Każdy producent opon ma inny rozmiar rantu ochronnego,ja mam na 8,5 cala naciągnięte opony (Fulda Sport Control2) 235/35R19 i fajnie to wygląda i dzięki pokaźnemu rantowi ochronnemu nadal starcza na felgę.
Natomiast mając uprzednio w ST220 opony Vredestein rant już nie był zbyt obfity, podobne widywałem w Hankook'ach i Falkenach. Wydaje mi się,że grupa Dunlop i Goodyear najbardziej dbają o felgi.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 22.04.2018, 22:43
Seryjne felgi 19" mają szerokość 8,0 i na nie, zgodnie z katalogiem, montowane są opony 245.
Ja mam obecnie alusy o szerokości 8,5, a więc o ok.1,27 cm szersze od fabrycznych - zatem po zamontowaniu opon o 1,00 cm szerszych (255 zamiast 245) i tak opona będzie minimalnie mocniej naciągnięta.
Potem zrobię fotkę pokazującą o ile wystaje rant ochronny w Goodyearach Eagle F1.

Oczywiście wysokość opony też miała dla mnie znaczenie, bo to jednak rodzinne auto :)


Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: st-power w 23.04.2018, 08:49
Cytat: sseebbaa1 w 22.04.2018, 22:43Seryjne felgi 19" mają szerokość 8,0 i na nie, zgodnie z katalogiem, montowane są opony 245
Seba katalog to można sobie między bajki włożyć. U mnie Mondek wyszedł z fabryki na 205/55R16 co zgodnie z katalogiem i wlepą na słupku nie ma prawa istnieć  :D
W każdym bądź razie oko i tak będzie cieszyło - ja osobiście,że jeszcze nigdy nie widziałem S-Maxa na 20stakch  :)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: MAG w 23.04.2018, 16:13
205/55/16 fabrycznie w Mk4?
Skąd masz info, że na takich wyszedł z fabryki?
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: st-power w 27.04.2018, 12:49
Cytat: MAG w 23.04.2018, 16:13205/55/16 fabrycznie w Mk4?
Skąd masz info, że na takich wyszedł z fabryki?
Z nr VIN  tak wychodzi i potwierdza to jego jedyny właściciel (salon Polska), wg wlepy takie koła powinny być zamontowane do silnika 1.6 B a nie 2.2TDCi.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: MAG w 29.04.2018, 22:25
Seba - FOTY!!!

Wiem że fele już na aucie, ale za brak uaktualnienia na forum to normalnie minuuuuuuusa masz ...

;-)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: T w 29.04.2018, 23:05
I to jakiego! :)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 30.04.2018, 00:15
No już, już. :)
Nie było kiedy przycupnąć do komputera.

Świeżutko założone nowe buciki - dla przypomnienia:
opony 255/40R20
felgi 20x8,5 ET45

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180429_181453_zpsv899zrmu.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180429_181453_zpsv899zrmu.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180429_181437_zpsobtxlszu.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180429_181437_zpsobtxlszu.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180429_181419_zpssnw2yrzk.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180429_181419_zpssnw2yrzk.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180429_181618_zpslvzrisdu.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180429_181618_zpslvzrisdu.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180429_181604_zpsyrseld02.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180429_181604_zpsyrseld02.jpg.html)

« Dodane: 30.04.2018, 00:41 »

Moim zdaniem proporcje auta zdecydowanie poprawiły się z tymi felgami 8)
A i odsadzenie kół jest prawie idealne.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: bishop w 30.04.2018, 08:09
Cytat: sseebbaa1 w 30.04.2018, 00:15opony 255/40R20
Taki powinien wychodzić z fabryki. Pasują. Jak komfort? Ciekawe o ile spalanie wzrośnie;]
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: MAG w 30.04.2018, 08:38
Wygląda świetnie, ale faktycznie 20-tka w Mark2 jest po prostu fajna, ale jakiegoś ogromnego wrażenia nie robi, podobnie jak 19-tka w Mark1...

Tak czy siak - auto wreszcie wygląda tak jak powinno i aż dziwne, że Ford nie przewidział fabrycznej opcji 20 cali, skoro nawet w Mark1 takowa była.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: Bobson w 30.04.2018, 09:47
Wygląda super! Gdyby tak jeszcze z 2cm siadł w dół to była by bomba wizualna :P Gorzej z komfortem :)

PS hebelki na przodzie trochę zabawkowe teraz się wydają :P
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 30.04.2018, 12:33
Cytat: bishop w 30.04.2018, 09:09Taki powinien wychodzić z fabryki.
Całkowita zgoda!
Gdybym wybrał 19" to naprawdę żałowałbym. Balon byłby nie do zniesienia.
A dwudziestki są idealnym rozwiązaniem zwłaszcza, gdy weźmie się pod uwagę kolejną kwestię:

Cytat: bishop w 30.04.2018, 09:09Jak komfort?
Jest dokładnie tak jak się spodziewałem i jak wynikało z wyliczeń wysokości opony. Niewielki ubytek komfortu! Przypuszczam, że gdybym nie wiedział, że koła zostały zmienione, to mógłbym nawet tego nie zauważyć na drodze. A Gorzów jest miejscami bardzo dziurawy i kostka brukowa się zdarza...
Nie mam żadnych zastrzeżeń.

Cytat: bishop w 30.04.2018, 09:09Ciekawe o ile spalanie wzrośnie;]
Po mieście na pewno wzrośnie, bo już czuję większą przyczepność na rondach :D To będzie prowokowało.
A prawdziwy sprawdzian spalania będzie na trasie przy prędkościach, którymi wcześniej jeździłem. Ale na pewno trochę wzrośnie. Tu nie ma cudów. Szersza guma stawia większy opór zarówno asfaltowi, jak i powietrzu przepływającemu pod autem.


Cytat: MAG w 30.04.2018, 09:38aż dziwne, że Ford nie przewidział fabrycznej opcji 20 cali
Dokładnie. Zwłaszcza, że komfort pozostał na poziomie felg 18" w S-Maxie mk1. Bo w mk1 opona 235/45R18 ma taką samą wysokość jak moja 255/40R20.

Teraz jak tak myślę, to przy takich ekstremistach jak Ty, latar lub stingerA6 wchodziłyby w grę nawet felgi 21". Wtedy opona byłaby zapewne 255/35R21 co daje wysokość opony 255x35%=89,25mm.
A obecne Wasze dwudziestki w mk1 mają mniejszą ilość gumy :D


Cytat: Bobson w 30.04.2018, 10:47Gdyby tak jeszcze z 2cm siadł w dół to była by bomba wizualna :P Gorzej z komfortem :)
Pozbieram się trochę z kasą i wpadnie też obniżenie (sprężyny H&R -35/-35). Ale boje się, że to może nastąpić już po wakacjach niestety...

Cytat: Bobson w 30.04.2018, 10:47hebelki na przodzie trochę zabawkowe teraz się wydają :P
Coś trzeba będzie pomyśleć!
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: Bobson w 30.04.2018, 21:41
Cytat: sseebbaa1 w 30.04.2018, 12:33
Pozbieram się trochę z kasą i wpadnie też obniżenie (sprężyny H&R -35/-35). Ale boje się, że to może nastąpić już po wakacjach niestety...

Bałbym się H&Ra w tym przypadku, celowałbym w Eibacha Pro-Kit. H&R jest uważany za najtwardsze zestawy kitów sprężyn.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 30.04.2018, 21:50
Niestety Eibach nie ma nawet w planach produkcji sprężyn do S-Maxa mk2. Kolega sprawdził to, na moją prośbę, bezpośrednio w Niemczech :(
Gdyby Eibach proponował takie rozwiązanie, to sprężyny już leżałyby w moim garażu - takie moje wnioski po super wrażeniach w związku ze sprężynami Eibacha w Mondeo ST220.

Cytat: Bobson w 30.04.2018, 22:41H&R jest uważany za najtwardsze zestawy kitów sprężyn.
Wiem. Słyszałem już takie opinie. Problemem jest to, że jak na razie żaden inny producent nie oferuje sprężyn obniżających do S-Maxa mk2...
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: Bobson w 30.04.2018, 21:52
Uuuu to słabo kurde. Będziesz musiał chyba zaryzykować z tym H&Rem...
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: T w 30.04.2018, 23:24
Bardzo mi się podoba. :)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: caqerr w 01.05.2018, 17:45
O Panie...
Czekam na springi, zdecydowanie ich brakuje :)
Na nich to już będzie dopełnienie dzieła, będzie zacnie :)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 17.06.2018, 19:29
Nagle :D skończyły się przednie hamulce!
Kiedy na trasie usłyszałem dźwięk jaki wydają hamulce, to byłem pewny, że właśnie klocków już nie ma i metal trze o metal.
Musiałem jednak dokończyć trasę, by dojechać do domu i wtedy na dalszym odcinku ze zdziwieniem stwierdziłem, że wydajność hamulców jest cały czas normalna, mimo tego przerażającego dźwięku.
Czyli układ hamulcowy działał poprawnie, ale dźwięk był jak w starym trupie.

Na podnośniku w warsztacie wszystko się wyjaśniło. Przy zaciskach jest prosty sygnalizator akustyczny zużycia klocków! :stupid:
Jest to blaszka, która zabezpiecza klocki oraz dodatkowo jest tak wygięta, aby dotknęła tarczy zanim skończy się klocek.

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180611_164736_zpsaortbknq.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180611_164736_zpsaortbknq.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180611_164800_zps8le2efri.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180611_164800_zps8le2efri.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180611_164742_zpsbl9qnffa.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180611_164742_zpsbl9qnffa.jpg.html)


To ta blaszka wydawała dźwięk niemalże identyczny, jak przy całkowicie skończonych klockach.
Jest to przydatne rozwiązanie, bo okładziny zostało bardzo niewiele, może 1,5 mm.

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180611_171036_zpsw47mubh7.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180611_171036_zpsw47mubh7.jpg.html)

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180611_171112_zpsxf3qehbr.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180611_171112_zpsxf3qehbr.jpg.html)


Kupiłem od razu klocki w ASO, bo mieli od ręki.

Przednie klocki hamulcowe Ford S-Max mk2 - finis 1884555

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180611_163159_zpsztu83gwc.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180611_163159_zpsztu83gwc.jpg.html)


Ważna informacja - jeżeli ktoś sam chce wymieniać klocki, to musi zakupić sobie imbus w rozmiarze 11. Jest to nietypowy rozmiar, który nie występuje w standardowych zestawach kluczy. Warsztat musiał szlifierką przerabiać imbusa 12, żeby wymienić mi klocki.

(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20180611_165612_zpst3ygcfhn.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20180611_165612_zpst3ygcfhn.jpg.html)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 21.11.2018, 23:12
Odpukać, ale autko nie chce się zepsuć.
Do tego S-Max jeździ wyśmienicie - nie mogę się nacieszyć prowadzeniem w zakrętach, przypominającym mi wersję ST (pisałem o tym w poście #23 (http://fordtuning.pl/index.php/topic,5778.msg65974.html#msg65974)).
Jest to naprawdę spory postęp względem mk1 i cieszę się, że zdecydowałem się na mk2 (mimo, że początkowo planowałem mk1 polift).


Dziennik:

22.09.2018 roku
129.132 km
- wymiana oleju Liqui Moly 4100 Top Tec 5W40 (ponownie ten sam)
- dodatek Liqui Moly Ceratec (też ponownie)
- filtr oleju (niestety nie pamiętam jaki)

21.11.2018 roku
132.718 km
"Powrót do brzydkości II", czyli
- wymiana kół na zimowe 17"



Na letnich oponach zrobiłem około 16.500 km i przednie są już dosyć mocno zajechane. No jednak intensywne korzystanie z 200 KM i 440 Nm momentu obrotowego robi swoje. Takie parametry silnika przy przednim napędzie starają się zerwać bieżnik opon i nie ma co się dziwić przyśpieszonej degradacji :D
Ale ileż radości dało mi to zjadanie opon w wyścigach z innymi samochodami, które były zaskoczone i odejściem i sposobem trzymania się w zakrętach! Nie żałuję zajechania opon. Serio.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 08.12.2018, 23:00
S-Max mk2 na wadze!

W samochodzie było około 20 kg nadplanowego bagażu. To nadal dawałoby masę około 1920 kg.
Moim zdaniem to dużo i spodziewałem się niższego wyniku.

(https://beta-static.photobucket.com/images/l8/sseebbaa11/1/4a194c6d-aa01-439d-820b-ec4a135cc47a-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds) (https://beta.photobucket.com/u/sseebbaa11/p/4a194c6d-aa01-439d-820b-ec4a135cc47a)

(https://beta-static.photobucket.com/images/l8/sseebbaa11/1/6e06a99c-0faa-4c8a-a4fb-a83c78baf8be-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds) (https://beta.photobucket.com/u/sseebbaa11/p/6e06a99c-0faa-4c8a-a4fb-a83c78baf8be)
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 20.06.2020, 23:20
S-Max jeździ aż miło i nic się nie psuje. Zmieniam mu tylko elementy eksploatacyjne, jak np. hamulce czy po prostu olej silnikowy, który staram się wymieniać co 15.000 km z uwagi na podniesioną moc i tym samym większe obciążenie silnika. Do tego co 60.000 km olej w skrzyni Power Shift.

Na początku wakacji, czyli już niedługo, postaram się naprawić kruszącą się gąbkę fotela kierowcy - tapicer powiedział, że to wina metalowego pręta w siedzisku, który ma za zadanie utrzymywać podniesione boczki siedziska, ale jednocześnie przecina wręcz i niszczy gąbkę.
Do poprawy u tapicera będzie też kierownica, bo już przy niecałych 170.000 km przebiegu wygląda jak pogryziona. Nowa skóra na kierownicy pogrubi od razu wieniec kierownicy, bo taki efekt chcę uzyskać. Obecna oryginalna kierownica jest dla mnie za cienka.


A z ciekawostek - w Gorzowie mogę cały czas spotkać swojego wcześniejszego S-Maxa mk1, który ciągle ma moje tablice indywidualne :)

(https://s6.ifotos.pl/img/202006191_qqhxahq.jpg) (https://ifotos.pl/z/qqhxahq/)


Tutaj był tak zaparkowany jakby był na sprzedaż, albo czekał w kolejce do mechanika, bo to było blisko warsztatów.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: weksla w 21.10.2020, 00:05
Seba. Masz program zrobiony na ile Nm w tym Smaxie? Jak skrzynia Powershift? Bo slyszalem ze ona max moze przenosic 450Nm wiec boje się chipowac moj nowy nabytek. Pytam Cie jako długotrwałego uzytkownika.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 21.10.2020, 10:42
Cofnij się do posta #43 (http://fordtuning.pl/index.php/topic,5778.msg66153.html#msg66153) bo tam masz moje wykresy przed i po chiptuningu.
Parametry wskazują, że ustawiono to na 442 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Z innych źródeł dowiedziałem się, że ten PowerShift montowany w 2.0 TDCi 150 lub 180 KM jest identyczny, jak PowerShift w wersji biturbo 2.0 TDCi o mocy 210 KM - moment obrotowy fabrycznie jest ustawiony na 450 Nm, zatem takie przeciążenia rzeczywiście nie powinny robić wrażenia na tej skrzyni.
U mnie nic się nie dzieje, a podczas każdej jazdy daję gaz do dechy po rozgrzaniu, a opony 255 mocno kleją do asfaltu, więc napęd jest w pełni obciążony.

Po wykresach GCS oraz TuneForce widzę, że praktycznie każdego TDCi robią na 450-460 Nm. Jest tych wykresów sporo, więc należy przypuszczać, że auta nie wracają na reklamacje :)

Heko na FCP napisał, że w swoim Fordzie Edge ma nawet 520 Nm, ale wówczas skrzynia wpada już w wibracje. Stwierdził, że skrzynia dopiero powyżej 500 Nm zaczyna "piszczeć" - link (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=230164&highlight=chiptuning&page=46)
To też pokazuje, że okolice 450-460 Nm powinny być dobrze znoszone przez dwusprzęgłówkę.
Tytuł: Odp: S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)
Wiadomość wysłana przez: weksla w 21.10.2020, 11:58
No własnie. A u mnie biturbo fabryczne 450Nm. Wiec nie wiem czy gra warta świeczki.