Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Tuning silników benzynowych wolnossących => Zaczęty przez: Jarecki w 20.03.2018, 21:43

Tytuł: [Fiesta] ST150 2.0 Duratec-HE - Wyścigowy silnik N/A
Wiadomość wysłana przez: Jarecki w 20.03.2018, 21:43
Witam,

Jestem przed etapem remontu silnika w Fiescie ST150 z której chcę zrobić torówkę.
Plan do jakiego dążę to min.210KM, optymalnie 240KM, z N/A...
Potrzebuję odpowiedzi/pomoc na następujące pytania:

-Wałki Czy ktokolwiek dawał ostrzejsze wałki niż podstawowe wersje uliczne (Cosworth 200/PumaSpeed 190+, Newmans PH2, CatCams, KentKams R (większość to 255-270 stopni i w miarę pełny zakres pracy). Praktycznie każdy sprzedawca odradza mi wałki fazy 3/5 (czyli wstępno wyścigowe i wyższe), niewiedząc czemu. Samochód nie będzie Tylko na tor, ma 1 tłumik końcowy, da się wytrzymać chodź w środku echo, ale co do wałków, czy będzie znaczna różnica pomiędzy sportowymi wałkami ulicznymi a wyścigowym (PH3 to chyba max, bo wyżej to już zbyt restrykcyjne) + sprężynki utwardzone wysokoobrotowe. Opinie?

-zakucie silnika Jaka kompresja tłoków i jakie firmy polecacie? Bardzo dostępne są Supertech i napewno się sprawdzą. Uszczelka doprężająca raczej nie do dostania.. Zastanawiam się czy mocniejsze śruby bloku/głowicy są potrzebne przy N/A (jest chłodnica oleju) a ciśnienie i tak nieporównywalne do turbo).
Na ile jest sens wg. was zakuwania N/A? wg. gościa z UK który planował z 235 koni zrobić 250, jedynie czego brakowało to kłócizny. Coswroth robi gotowe Duratec-HE 2.0 w specyfikacji 220-300 koni... N/A!  Opinie?

-zawory głowica będzie obrabiana, kanały sssące, dolotowe, planowanie.
Można kupić powiększone zawory, koszt ok. 1000zł ale głowica musi być też do nich dostosowana.
Czy warto o 1mm wydawać tyle kasy? Wątpię że byłby jakikolwiek przyrost mocy (raczej tylko wytrzymałość zaworów). Opinie?

-wtryski 440cc i lepsza pompa. Myślę że seryjne wtryski i pompa powinny dawać radę ale spotkałem się z projektem ST150 z ITB, 440cc która miała 235 koni... i tu zaczęły się moje zastanowienia (ITB = od cholery powietrza), ja mam kolektor ala 'Cosworth', 60mm TB, krótki dolot z komorą grodziową i dopływem powietrza. Czy wtryski seryjne wystarczą by osiągnąć podobną moc? Nie wiem jaka różnica może być pomiędzy ITB a moim zestawieniem (bez wtrysków pewnie do 5 koni). opinie?

-Czy zna ktoś poza turbo i kompresorem, jakąś kolejną możliwość przeróbki silnika (poza kitem 2.3)?
Nie mówię o dolocie i wydechu, to już jest gotowe i mocy więcej nie przybędzie, cała moc w jednostce...

Dzięki!

Tytuł: Odp: [Fiesta] ST150 2.0 Duratec-HE - Wyścigowy silnik N/A
Wiadomość wysłana przez: Delgadonut w 23.04.2018, 04:10
Chciałbym wiedzieć to samo, ale nikt ci nie odpowiedział. Jestem tym, który chce wiedzieć.
Tytuł: Odp: [Fiesta] ST150 2.0 Duratec-HE - Wyścigowy silnik N/A
Wiadomość wysłana przez: postomgti w 10.05.2018, 14:44
Cześć Jarecki,

jestem przed podobnym dylematem, mam obecnie:
milteka 4-1, caly wydech z kwasu, rozwierconą przepustnicę, dolot BMC i na hamowni wyplułem 165/212.
Chcę obecnie zainwestować w wałki i idę raczej w wersję cat camsa
287°/280°   251°/243°   10.25mm/9.75mm   2.95mm/2.95mm   
ostatnia opcja bez sprężynek.
Idealne do tego by było regulowane kółko rozrządu i strojenie.

Co do strojenia to podobno na seryjnym kompie nie poszalejesz i trzeba iść w EMU, a to już $ :/
Tytuł: Odp: [Fiesta] ST150 2.0 Duratec-HE - Wyścigowy silnik N/A
Wiadomość wysłana przez: Jarecki w 22.06.2018, 08:59
Ja już sam nie wiem czy robić fieste bo jak wyliczyłem wszystko co chcę zrobić to wyjdzie ponad 20 tysięcy.
Na tą chwilę jest 179 koni i 210nm a jak dojdą wałki, kolektor wydechowy i ssący odlewany to może się okazać że będzie 190 koni a nie 200.
Jeżeli nie zmienie auta na Clio Sporta, to wałki Newman PH2, koła rozrządu Anembo, kolektor wydechowy Milltek EVO2, ssący aluminiowy leży w garażu i czeka, no i wszystko ponownie zmapować.
Seryjny komputer w zupełności wystarcza by zaadoptować dobrą mapę, niestety to Visteon i dużo placówek go nie obsługuje...
Tytuł: Odp: [Fiesta] ST150 2.0 Duratec-HE - Wyścigowy silnik N/A
Wiadomość wysłana przez: postomgti w 02.07.2018, 09:52
Aluminiowy tzn ala cosworth? jeżeli tak to nie zakładaj go, to słabe rozwiązanie do NA. Ja obecnie rozmawiam z Fusion Fabrications, oni robią zajebiste ssące dedykowane do 2.0 Duratec.

Zajebisty wynik 179 i 210 bez wałków - jaki masz spec u siebie?