Czy ktoś z obecnych tutaj użytkowników montował może skrzynie biegów z Escorta do Durateca V6 z mondeo ST220? Czy Pasuje ona P&P, trzeba przerabiać czy raczej jest to zadanie niewykonalne?
Pozdrawiam
Czytałem swego czasu różne tematy o skrzyni MMT6, czyli 6-biegowej montowanej w ST220 i nie spotkałem się z takimi informacjami. Jeżeli ktoś coś kombinował z tym silnikiem, to z reguły zostawiał taką skrzynię jaka oryginalnie była. Jedynym wyjątkiem była 5-biegowa skrzynia z Jaguara, która daje możliwość zamontowania napędu 4x4. Ale ona była standardowo montowana z Duratekiem 3.0 w Jaguarach, więc to żadna filozofia (jeżeli chodzi o samo sparowanie silnika ze skrzynią).
Obawiam się, że takiej odpowiedzi nie znajdziesz. Musiałbyś sam porównać płaszczyzny, którymi łączą się silnik ze skrzynią oraz wysunięcia wałów.
I ewentualnie zaprojektować flanszę, która będzie wyrównywała ewentualne różnice.
A dlaczego takie dziwne połączenie?
Ale co Ty właściwie chcesz zrobić? W jakim aucie masz ten silnik?
Dzięki za dosyć szybką odpowiedź, wsadzam właśnie do mojego focusa silnik z ST220 i zacząłem się poważnie zastanawiać nad zamontowaniem również napędu 4x4 natomiast próbuję się dowiedzieć który napęd będzie wymagał jak najmniejszej liczby przeróbek i rzeźby. Zastanawiam się nad napędem z Escorta lub Volvo V40, natomiast nie słyszałem dotąd o Jaguarze, wiesz dokładnie w którym modelu była możliwość podłączenia napędu 4x4?
Pozdrawiam
« Dodane: 17.04.2018, 17:17 »Cytat: Tomasz w 17.04.2018, 17:04
Ale co Ty właściwie chcesz zrobić? W jakim aucie masz ten silnik?
Silnik jest ( a w zasadzie będzie w ten weekend ) zamontowany w Focusie mk1 natomiast podczas rozmów z kilkoma osobami padły podpowiedzi żeby pomyśleć również o napędzie 4x4 dopóki auto mam w rozsypce, rozmawiałem już z blacharzem o wspawaniu tunelu na wał, natomiast na Allegro znalazłem cały zestaw napędowy z Escorta RS2000 wraz z tylnym zawieszeniem i po prostu zastanawiam się czy będzie to pasować bez przerabiania połowy płyty podłogowej :D
Jaguar X-Type. Była fabryczna wersja z silnikiem Duratec 3.0, napędem 4x4 i 5-biegową skrzynią manualną. Taka wersja byłaby potencjalnym dawcą dla Twojego projektu.
Silnik ST220 różni się od w/w silnika Jaga, ale podłączenie pod skrzynię jest z tego co pamiętam identyczne.
Swap napędu 4x4 z X-type do Focusa to na pewno nie będzie prosta sprawa. Nawet do bliźniaczego Mondeo nie jest. Co do skrzyni z Escorta, to tam w ogóle było MTX-75? Bo nawet poszczególny MTX-75 potrafią się różnić trochę między sobą, np. ta z mk2 niby pasuje do samego silnika, ale różni się bodaj obudową, umiejscowieniem jakiegoś czujnika i chyba czymś jeszcze, więc w efekcie przekładka niby-tej-samej skrzyni z mk2 do mk3 czy na odwrót jest dość problematyczne.
Napewno nie będzie to prosta sprawa, zdaję sobie z tego sprawę aczkolwiek jestem zdania że jeżeli budować jakiś projekt to od początku do końca. W escortach były skrzynie MTX-75 oraz IB5 w zależności od rocznika oraz konfiguracji, natomiast w międzyczasie pomysł z przekładaniem napędu Escorta został oddalony ze względu na rozstaw kół.
Najpierw dopracuję silnik oraz półosie a potem zabiorę się za rozpoznanie tematu napędu z X-type, ponieważ już widzę że finansowo to nie będzie prosta sprawa niemniej dziękuje Panowie za szybki odzew oraz rzeczowe informacje które pomogą mi w skończeniu projektu :)
Pozdrawiam oraz wpadnę na zlot jak zakończę budowe