Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Tuning silników benzynowych turbo => Zaczęty przez: Juzior w 11.11.2018, 09:56

Tytuł: Pomiary z dwóch hamowni Focus st mk2
Wiadomość wysłana przez: Juzior w 11.11.2018, 09:56
Witam.
Pacjent to Focus st mk2 2007r
Pomiary zostały wykonane podczas mojego dwutygodniowego urlopu w Polsce, wiec nie minęło po między nimi dużo czasu.
Auto po modyfikacjach softwareowych w Niemczech przez firme mojego znajomego.
Podczas pomiarów miałem wsadzona wkładkę K&N filtra powietrza.
Na pierwszej hamowni wykonane zostały dwa pomiary na biegu 4 ich wyniki to: 216KM - 351Nm
Drugi pomiar 220KM - 372Nm
Druga hamownia pokazała mi na 5biegu 203KM - 409Nm drugi pomiar na 4biugu 201KM -398Nm
Obecnie auto zostało obdarowane nowym dolotem z filtrem stożkowym i komputer dostrojony pod ta modyfikacje.
Hamowania dokonam jak będę na swieta w PL.
Czekam na wasze opinie.
Pozdrawiam(https://www.dropbox.com/s/fxtnhud8h236t43/Zdj%C4%99cie%2015.10.2018%2C%2010%2049%2046.jpg?dl=0)
(https://www.dropbox.com/s/6d24k8rzsmpgwg0/Zdj%C4%99cie%2025.10.2018%2C%2011%2001%2021.jpg?dl=0)
Tytuł: Odp: Pomiary z dwóch hamowni Focus st mk2
Wiadomość wysłana przez: MAG w 11.11.2018, 22:34
Zarzuć wykresy, bo albo program do kitu, albo coś jest nie tak jak powinno...

btw - ile seria pokazała?
Tytuł: Odp: Pomiary z dwóch hamowni Focus st mk2
Wiadomość wysłana przez: Juzior w 11.11.2018, 23:26
Witam.
Niestety nie wiem ile miał seryjnie, jak go kupiłem miał już virus
Nie wgrywalem mu seryjnej mapy i nie hamowałem.
Możliwość hamowania mam jak jestem w Polsce.
Auto jeździ a nawet zap*****
Wczoraj miałem kolejne strojenie pod stozek.
Poprostu ciekawi mnie wasza opinia co jest przyczyna takich rozbieżności
Gdy nic nie było w między czasie robione

(https://pli.io/2jPqjq.jpg)
(https://pli.io/2jPlzG.jpg)



Cytat: MAG w 11.11.2018, 22:34
Zarzuć wykresy, bo albo program do kitu, albo coś jest nie tak jak powinno...

btw - ile seria pokazała?
Tytuł: Odp: Pomiary z dwóch hamowni Focus st mk2
Wiadomość wysłana przez: MAG w 11.11.2018, 23:42
Moment obrotowy wyglada fatalnie - znaczy jego przebieg, a nie wartości max

Może to być cos z turbawka lub jej osprzętem, ale poczekajmy az bardziej kumaci w tej materii się wypowiedzą...
Tytuł: Odp: Pomiary z dwóch hamowni Focus st mk2
Wiadomość wysłana przez: Bonorono w 01.04.2019, 09:42
Hej, czy to normalne, że moment jest dwa razy wiekszy niż moc?

Tytuł: Odp: Pomiary z dwóch hamowni Focus st mk2
Wiadomość wysłana przez: MAG w 01.04.2019, 10:04
A czy to normalne, że pomarańcza jest 3 razy większa niż mandarynka?


:D
Tytuł: Odp: Pomiary z dwóch hamowni Focus st mk2
Wiadomość wysłana przez: Bonorono w 01.04.2019, 10:10
Cytat: MAG w 01.04.2019, 10:04
A czy to normalne, że pomarańcza jest 3 razy większa niż mandarynka?


:D


Normalne, taka natura ale to można zaobserwować gołym okiem. Co do parametrów silnika już nie, dlatego pytam - czysta ciekawość.

Katalogowo 225KM/340Nm  czyli stusunek mocy do momentu to jakieś 1:1.5, tutaj mamy 1:2.

Wszytskie auta po programie, które spotkałem miały ten stosunek moc/moment względnie zachowamy
Tytuł: Odp: Pomiary z dwóch hamowni Focus st mk2
Wiadomość wysłana przez: MAG w 01.04.2019, 12:23
No widzisz, a ja mam po programie (cholera wie czyim) średnia z kilku pomiarów 240/400, czyli 1,66.



Wracając do meritum
Wykresy zniknęły, więc ich nie widziałeś zapewne.
Tam była straszna zapaść momentu, która przełozyła się na niską moc maxymalną, a ta jak wiadomo jest wypadkową momentu i obrotów ...
Tytuł: Odp: Pomiary z dwóch hamowni Focus st mk2
Wiadomość wysłana przez: Juzior w 01.04.2019, 13:01
Okazało się ze na seryjnym programie tez wyszło mi 203KM
Teraz mam inny problem.
Zamontowane są wtryski od RS IC od fmic, hybrydowe turbo i decat 2,5"
Próbował kolega stroić ale cały czas wychodzi 240km i koło 400Nm
Tytuł: Odp: Pomiary z dwóch hamowni Focus st mk2
Wiadomość wysłana przez: MAG w 02.04.2019, 12:19
Po pierwsze musisz sprawdzic co nie gra, bo ewidentnie gdzieś jest jakis problem.

Zacznij od sprawdzenia kompresji, potem musisz do kogoś kumatego podjechać co sprawdzi ci parametry przy podpietym kompie - może cos z osprzętu świruje?

No i strojenie to zdecydowanie u kogos, kto zna ten silnik, bo możesz zrobić niechcący kuku ...