Fordtuning.pl

My, nasze auta i nasze inicjatywy => Nasze Fordy => Zaczęty przez: MaciekKRK w 24.07.2019, 22:27

Tytuł: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 24.07.2019, 22:27
Hej,

Jestem nowy na tym forum, zatem pozwolicie, że się przywitam, podziękuję za przyjęcie i przedstawię.

Mieszkam w Krakowie, mam prawie 33 lata (jak szybko to zleciało :) ), a w Fordach zakochałem się od momentu, w którym wsiadłem po raz pierwszy za ich kierownicę w wieku 18 lat (dzięki uprzejmości Mamy).

Korzystając z różnych okazji, dobrodziejstw aut służbowych miałem przyjemność jeździć Focusem MK2, MK3 przed liftingiem, Mondeo MK5 (które bezpowrotnie zostało skradzione), aż w lutym tego roku postanowiłem spełnić marzenie o usportowionej wersji Focusa czyli ST. Oczywiście miałem przyjemność jeździć MK3 RS, którego wielkim fanem się stałem, ale względy ekonomiczne oraz ilość pokonywanych kilometrów rocznie (ok 60 tys) sprawiła, że musiałem poszukać czego bardziej ekonomicznego.

Wybór padł na Focusa ST MK3 FL, ale w wersji z silnikiem 2.0 TDCi - było to de facto jedyne auto w lutym tego roku na portalu OtoMoto z takim właśnie silnikiem. Auto zostało wyprodukowane w grudniu 2016r. a zakupiłem je finalnie w kwietniu 2019r. z symbolicznym przebiegiem ok 19 tys KM, z polskiego salonu, przedłużoną gwarancją i wszystkimi fakturami. Auto nowe, a za pół ceny z salonu  :)

Oczywiście wiele osób mówiło mi, że taki błąd (wersja diesel w usportowionym aucie) popełnia się raz w życiu  :), jednak wybór padł z kilku przyczyn:
1. Auto niemal nowe z symbolicznym przebiegiem
2. Pochodzę z Polski, z pełną historią (włącznie z wymianą opon i ich depozytem), bez uszkodzeń, wad, stłuczek
3. Ekonomiczne - jest moim narzędziem służbowym, a pokonuję rocznie całkiem sporo ok 60 tys km
4. Silnik to znana i jedna z bardziej niezawodnych konstrukcji PSA, która dobrze traktowana służy właścicielowi. Oczywiście rozważałem też wersję 2.0 EcoBoost, choć z wielu ust padła pewna ich wada - po przegrzaniu silnika nie ma za bardzo co naprawiać, trzeba wymieniać na nowy  ;)

Przejechałem obecnie 12 tys km i odkryłem w nim kilka wad, które planuję zminimalizować niebawem:
1. Spadek mocy przy wysokich temperaturach - Fordy mają problem z "oddychaniem"
2. Nieprzyjemny "klekot" na zewnątrz pojazdu po uruchomieniu - cóż, pozostaje szybko schować się w aucie i wbić wzrok w fotel :)
3. Hamulce - podczas jazdy w trasie przy kilku gwałtownych hamowaniach, hamulce tracą wiele na swojej skuteczności, a dodatkowo bardzo szybko się zużywają - dotyczyło to też zwykłych Focusów MK3 i Mondeo MK5, którym jeździłem
4. Trakcja - przez to, że samochód dysponuje sporym momentem obrotowym już w serii (400 NM) i ma tylko elektroniczną protezę mechanizmu różnicowego, która przyhamowuje wewnętrzne koło to w warunkach ograniczonej przyczepności auto mocno się ślizga i potrafi być mocno podsterowne (to także ok 31kg więcej nacisku na przednią oś względem wersji benzynowej 2.0 EcoBoost)
5. Człowiek szybko przyzwyczaja się do lepszego - zaczęło brakować w nim po prostu mocy  :)


Oczywiście wiem już, że ten silnik nie jest podatny na modyfikacje i bardzo duże lub nawet duże przyrosty, więc tylko chcę poprawić to, co fabryka wypuściła i zapewnić mu lepszą żywotność.

Planuję więc
- zakup intercollera od Mountune wraz z rurami (w sumie to zrobiłem już przedpłatę)
- zrobienie programu
- wymianę hamulców - tu rozważam albo lepsze tarcze i klocki, albo zakup zestawu z Focus RS MK3
- szpera Quaife - tutaj jednak mam największy dylemat - jestem po rozmowach z Ford ASO, Ford Polska, Mountune, Mountune Forum (3000+ użytkoników), PumaSpeed, kilkoma tunerami w Polsce i jeszcze kilkoma grupami i zdania są bardzo podzielone. Przede wszystkim opinia Mountune mnie odstrasza jako oficjalnego dystrybutora Quaife i jakby nie patrzeć znawców Fordów - oni odradzają montowanie szpery do tego silnika, mimo że skrzynia do Focusa w wersji PB i ON jest identyczna (MMT6)
- detaling lakieru (czarny Panther Black to bardzo miękki lakier) + zabezpieczenie antykorozyjne całego auta + ewentualnie piaskowanie i lakierowanie wszystkich elementów zawieszenia jako, że auto stoi najczęściej pod chmurką

To maksymalny zakres, których chcę zrobić, choć rozważam też nic nie dotykać w samochodzie i cieszyć się nim ze wszystkimi zaletami i wadami :)




Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: bishop w 25.07.2019, 08:12
Witamy.
Cytat: MaciekKRK w 24.07.2019, 22:27Silnik to znana i jedna z bardziej niezawodnych konstrukcji PSA
To jest ten sam silnik co w Mondeo Mk4? Ile koni? 163?
Ps1. Bez fotek, wątek się nie liczy :P
ps.2 diesel :( ale przebieg jednak robisz spory więc chyba dobra decyzja ;)
ps.3 Dlaczego akurat IC z Mountune?
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 25.07.2019, 09:54
Hej,

Odpowiadając na pytania :)

Ad. Silnik
- szukam dokładnego oznaczenia tego silnika żeby mieć pewność, że to ten sam model - jak tylko znajdę to uzupełnię wątek
- na chwilę obecną przesyłam poniżej link do dokładnej specyfikacji silnika (strona nr. 4)
https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/documents/productReleases/Focus%20ST/FocusST-2014_Technical_Specifications_EU.pdf
- silnik ma seryjne parametry 185 km / 400 nm według danych katalogowych. Nie byłem jeszcze na hamowni, stąd nie wiem czy ten egzemplarz trzyma seryjne parametry

Ad. fotki - dodam kilka zdjęć wkrótce :)
ad. diesel - zadecydowały: koszty zakupu / utrzymania / bezawaryjność silnika oraz ograniczony budżet
ad. IC Mountune - przede wszystkim to model plug&play bez konieczności wiercenie otworów na punkty montowania. Jako, że auto ma jeszcze gwarancję, to chcę wszystko jak najlepiej ukryć :) , czytałem też sporo opinii, które są pozytywne. Ostatnia rzecz to taka, że praktycznie do tego roku (rozpoczęcie współpracy z VW) Mountune specjalizował się wyłącznie w Fordach, więc wierzę że znają się na rzeczy :). Kolejna rzecz to taka, że celem zmian jest poprawa pewnych mankamentów. To auto nigdy nie będzie ulicznym potworem :)
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: bishop w 25.07.2019, 10:14
Cytat: MaciekKRK w 25.07.2019, 09:54ad. IC Mountune - przede wszystkim to model plug&play bez konieczności wiercenie otworów na punkty montowania. Jako, że auto ma jeszcze gwarancję, to chcę wszystko jak najlepiej ukryć
Pytam z ciekawości bo sam rozglądam się za IC. Z tego co widzę to mountune ma inne mocowanie niż np: AIRTEC (choć w tym samym miejscu).
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 25.07.2019, 10:27
A powiedz proszę do jakiego modelu / silnika chcesz założyć IC?
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: bishop w 25.07.2019, 10:34
Cytat: MaciekKRK w 25.07.2019, 10:27A powiedz proszę do jakiego modelu / silnika chcesz założyć IC?
Fiesta st/1.6 ecoboost. Mały OT się robi a nie chcę zaśmiecać Ci wątku :)
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 25.07.2019, 11:23
Cudowne auto :), wszyscy opisują je jako fabrykę adrenaliny, a chyba o to chodzi w motoryzacji :)

Bardzo dużo użytkowników Mountune Forum robiło sobie kompleksowy pakiet opisany jako MR230, który bardzo zachwalają
Zerknij proszę na stronę Mountune - mają bardzo dużo dedykowanych produktów do Twojej Funi - https://www.mountunestore.com/collections/mk7-fiesta-st

Dobrym specjalistą w Polsce od Fordów i zarazem przedstawicielem Mountune jest TuneForce w Poznaniu, sam z nimi rozmawiam o zmianach (niestety mechanik ze mnie marny).

Mountune w UK jest o tyle świetny, że montowany przez dilerów Ford nie narusza gwarancji fabrycznej przy części komponentów. W Polsce już tak różowo nie jest

Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: JacekST220 w 25.07.2019, 11:24
Witamy, super się czytało, napięcie rośnie a tu klops :( gdzie są zdjęcia przecież to galeria naszych aut :)
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: bishop w 25.07.2019, 11:43
Cytat: MaciekKRK w 25.07.2019, 11:23Cudowne auto , wszyscy opisują je jako fabrykę adrenaliny, a chyba o to chodzi w motoryzacji
Daję frajdę bardzo  ;)
Cytat: MaciekKRK w 25.07.2019, 11:23Bardzo dużo użytkowników Mountune Forum robiło sobie kompleksowy pakiet opisany jako MR230, który bardzo zachwalają
Zerknij proszę na stronę Mountune - mają bardzo dużo dedykowanych produktów do Twojej Funi - https://www.mountunestore.com/collections/mk7-fiesta-st
Poczytałem sporo o tym. Wydać tyle kasy na około 40 koni to ..hm.. Bez problemu za połowę tej kasy można zrobić więcej koni. Trzeba tylko poszukać i kombinować :D.  Co nie zmienia faktu że Mountune to dobra firma.
Cytat: MaciekKRK w 25.07.2019, 11:23Dobrym specjalistą w Polsce od Fordów i zarazem przedstawicielem Mountune jest TuneForce w Poznaniu, sam z nimi rozmawiam o zmianach (niestety mechanik ze mnie marny).
No i tego nie mogę zrozumieć :P Rozumiem że pochodzisz z Krakowa lub okolic. Przecież tam jest chyba największy specjalista od fordów. @Heko.  :P
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 25.07.2019, 11:46
Hej,

Załączam linka do kilku zdjęć - część zdjęć (bardziej "zimowa" sceneria) to zdjęcia kiedy go oglądałem, druga zaś to zdjęcia z wypadu do rodziny :)

Link: https://imgur.com/a/vwuGj7z

Auto pozbawione jest pakietów bezpieczeństwa dostępnych w owym czasie, poprzedni właściciel (notabene niezły fan Fordów, posiadający Focusa RS MK3, S-MAX, EDGE i jeszcze jakieś 2 inne modele) nie zdecydował się na ich zakup.


« Dodane: 25.07.2019, 11:48 »

Przepraszam - nie chcę wyjść na ignoranta pytając o Heko :)
Czy masz na myśli GCS Tuning czy FSV-Performance? :)
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: bishop w 25.07.2019, 11:50
Cytat: MaciekKRK w 25.07.2019, 11:46Czy masz na myśli GCS Tuning czy FSV-Performance?
http://gcstuning.pl/ Tutaj na forum często się udziela, zwłaszcza w dziale tuning.

ps. Czarna pantera wygląda świetnie.
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 25.07.2019, 11:59
Hej,

GCS znam i nawet pisaliśmy - wielki szacunek dla Chłopaków :)
Natomiast Chłopaki z GCS mechaniką się nie zajmują, a taki zakres też chciałem przeprowadzić :)

« Dodane: 25.07.2019, 12:26 »

Cytat: JacekST220 w 25.07.2019, 11:24
Witamy, super się czytało, napięcie rośnie a tu klops :( gdzie są zdjęcia przecież to galeria naszych aut :)

Proszę bardzo:  https://imgur.com/a/vwuGj7z
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 01.08.2019, 20:16
Mała aktualizacja z mojej strony:

Dzięki korespondencji z @ Sseebbaa1 oraz kilku filmikom (testom) z YouTube opisującym wrażenia z jazdy po zainstalowaniu LSD Quaife podjąłem mam nadzieję dobrą decyzję i zamówiłem zestaw z Mountune:

- mechanizm Quaife - https://www.mountunestore.com/collections/mk3-focus-st-mca-2015/products/focus-c346st-quaife-atb-differential
- zestaw montażowy do szpery - https://www.mountunestore.com/collections/mk3-focus-st-mca-2015/products/differential-fitting-kit-1
- dedykowany IC - https://www.mountunestore.com/collections/mk3-focus-st-tdci-2015/products/focus-c346st-tdci-alloy-intercooler-upgrade
- rury dolotowe z sztywną rurą - https://www.mountunestore.com/collections/mk3-focus-st-tdci-2015/products/focus-c346st-tdci-charge-pipe-upgrade-kit

Czekam na dostawę, dalej na montaż (zobaczy czy finalnie będzie pasował i sprawdzał się Quaife) oraz pomiary na hamowni i strojenie silnika.

Zobaczymy jakie będą finalne efekty oraz czy szalony bocian pod maską będzie przyjemniejszy w jeździe.
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: bishop w 02.08.2019, 11:58
Cytat: MaciekKRK w 01.08.2019, 20:16zamówiłem zestaw z Mountune
Ładne zakupy. Jest jakiś przedstawiciel w PL? TuneForce?
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 02.08.2019, 12:18
Cytat: bishop w 02.08.2019, 11:58
Ładne zakupy. Jest jakiś przedstawiciel w PL? TuneForce?

Hej,

TuneForce jest przedstawicielem Mountune w Polsce - tutaj możesz sprawdzić ich ofertę: https://tuneforce.pl/ford-mountune

O ile się orientuję / rozpytywałem innych tunerów, to także mają w ofercie produkty tej firmy.
Można także samemu zamówić ze strony, a przesyłka ekonomiczna nie jest jakaś droga.
Zdecydowałem się na zakup w TuneForce, dlatego że będę u nich instalował te elementy, stroił silnik, a dodatkowo mają dużą wiedzę i przed zakupami sporo się konsultowali z samym Mountune, jak i Mountune. Na Fordach chyba zjedli już zęby.

Zobaczymy w praniu jak to wszystko będzie działało i czy różnice będą bardzo odczuwalne.
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 26.09.2019, 14:36
Mała aktualizacja: prace idą pełna parą w całym, opisanym wcześniej zakresie.

Mam pytanie czy przy wymianie IC na wydajniejszy (dedykowany Mountune) demontować aktywną żaluzję IC, która standardowo montowana jest w Focusach ST TDCI? Czy lepiej zostawić?
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 04.10.2019, 22:08
W dniu dzisiejszym odebrałem nareszcie samochód po modyfikacjach, więc pokrótce podzielę się tym, co wydarzyło się przez ostatnie 2 tygodnie.

Zakres modyfikacji:
- IC Mountune (Fordy mają problem z chłodzeniem, szczególnie w lecie)
- zestaw rur wraz z "hard pipe" od Mountune (Samco)
- szpera Quaifa również z Mountune (fabryczna wersja "wirtualnej" szpery opartej o układ hamulcowy nie zdawała egzaminu)
- program silnika (moc i moment dostępny w bardzo wąskim zakresie)

Wszystko robiłem w TuneForce w Poznaniu, mimo że mieszkam w Krakowie. Wiele użytkowników Fordów z grupy Focus ST/RS na Facebook'u polecało ten zakład.

Samochód oddałem w poniedziałek 23.09 z planem jego odbioru w piątek tego samego tygodnia. Niestety wszystkie prace przedłużyły się o kolejny (obecny) tydzień, gdzie samochód odebrałem w dniu dzisiejszym. Przyczyną były mocno skorodowane elementy zawieszenia i mocowań, choć o dziwo samochód wyjechał z polskiego salonu w grudniu 2016r., a w moje ręce trafił w kwietniu tego roku.

Próby na hamowni pokazały następujące parametry
- seria: 197 KM / 449 NM (wedle katalogu Forda powinno być 185/400)
- po modyfikacji: 224 KM / 501 NM

Mam jednak pewne przypuszczenia odnośnie pomiaru seryjnego, że mocy i momentu mogło przybyć dzięki nowemu IC i rurom dolotowym, poza wyjątkowo zdrowym egzemplarzem.

Najważniejszą jednak różnicą, jaką zauważyłem, o której pisał Seba w tym i innych wątkach to szpera, która pomimo negatywnej rekomendacji Mountune (nie zalecali montażu) pasowała jak ulał, a skrzynia biegów w wersji Focusa ST PB i ON jest tego samego typoszerego (MMT6). Auto jest zupełnie inne - efekt wirowania kół przy ruszaniu został drastycznie zredukowany to minimum - samochód nawet jeśli chwilowo ma problem z trakcją (zmiana biegu na 2 i 3 przy mocnym ruszaniu i śliskiej nawierzchni) to koła sprawiają wrażenie "połączonych" i pod pełną kontrolą. Tak, jak wcześniej i innych wątkach pisał już Seba, przy dobrze przyłożonym gazie w zakręcie samochód jest niesamowicie stabilny i "wciągany" do środka zakrętu. Jedyny i drobny minus to potrzeba większej kontroli na kierownicą w zakręcie i może minimalnie większe opory skrzyni biegów podczas zmieniania ich.

Dochodzę do wniosku, że jakiekolwiek "pakiety mocy" i ingerencja w jej wartości w samochodach FWD powinna być obligatoryjnie poprzedzona montażem szpery, gdyż sam ten zabieg pozwala zdecydowanie poprawić osiągi samochodu - na jednym z filmów na YouTube według pomiaru przy tej samej mocy przyśpieszenie 0-100 km/h zostało skrócone o ok. 0,3s po założeniu szpery Quaife w tym przypadku. Auto jest bardzo pewne i stabilne, zarówno przy jeździe na wprost, jak i w zakrętach. To jest przedsionek świata samochodów z napędem AWD. Nie mogę się doczekać weryfikacji napędu przy ulewnym deszczu oraz w warunkach zimowych.

Na chwilę obecną zauważyłem jeden minus całego zabiegu - dość znaczy wzrost zużycia paliwa - zostałem jednak uspokojony, że może to wynikać z procedury wypalania filtra DPF. Inny kolega po programie w Octavii 2.0 TDI RS miał podobną przypadłość wzrostu spalania, jednak po przejechaniu 2 pełnych baków spalanie wróciło do norm przed zabiegiem.

Zakończone prace wymusiły na mnie kolejne zabiegi, na które już się umówiłem:
- kompleksowa regeneracja (piaskowanie + malowanie proszkowe) wszystkich elementów zawieszenia + wymiana tulei na poliuretanowe
- zabezpieczenie antykorozyjne podwozia + profili zamkniętych - tutaj pewnie wybiorę Waxoyl
- korekta i zabezpieczenie ceramiką lakieru (czarny jest wyjątkowo miękki)

W przyszłości jest jeszcze tylko 1 element, który muszę poprawić tak aby ST TDCi było takie, jak powinno być od początku. Planuję zakupić, jeśli pozwolą środki, kompletny zestaw Brembo przód + tył z Focus RS MK3.
Teraz będzie to idealne auto służbowe na długie trasy po Polsce  8)

Pozdrawiam i szerokości na drodze!
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MAG w 05.10.2019, 10:41
Bardzo fajne i sensownie zrobione mody.
Sam biore pod uwagę jako nastepce Smokusa Fokę ST Mk3 w dieslu, ale to dopiero za 2 lata najszybciej.
Z tym, że u mnie tylko kombi wchodzi w rachubę, no chyba że kupimy Mondeo Mk5 w kombi a ST w habecie pojawi sie jako następca STraszydła  :D



btw - Co do Brembo z RS Mk3 - ceny w końcu zaczynają spadać i zestaw zacisków na przód można zdobyć za sensowne wg mnie niewiele ponad 1.000zł
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 05.10.2019, 20:28
Cytat: MAG w 05.10.2019, 10:41
Bardzo fajne i sensownie zrobione mody.
Sam biore pod uwagę jako nastepce Smokusa Fokę ST Mk3 w dieslu, ale to dopiero za 2 lata najszybciej.
Z tym, że u mnie tylko kombi wchodzi w rachubę, no chyba że kupimy Mondeo Mk5 w kombi a ST w habecie pojawi sie jako następca STraszydła  :D



btw - Co do Brembo z RS Mk3 - ceny w końcu zaczynają spadać i zestaw zacisków na przód można zdobyć za sensowne wg mnie niewiele ponad 1.000zł


Hej,

Dziękuję za miły komentarz :)

Silnik TDCi mimo, że uznawany za bardzo trwały i niezawodny, to jednak nie nadaje się na duże modyfikacje, a przyrosty mocy nie każdego zadowolą :), zatem postanowiłem w nim poprawić drobne mankamenty fabryki. Gorące lato pokazało, że seryjny IC nie radzi sobie zupełnie i auto nieraz miało połowę mocy odczuwalnie, koła wirowały w miejscu, a na zakrętach wykazywał dużą podsterowność - wynik otwartego dyferencjału, dużego momentu no i dość ciężkiego silnika.

Trochę mnie dziwi, że nadworny tuner Forda czyli Mountune nie rekomendował szpery to ST diesla. Co prawda masa samochodu jest większa jeśli pamiętam dobrze o 27kg, ale na tle całej masy pojazdu nie jest znacząca, a szpera faktycznie sprawdza się (dzisiaj dzień w Krakowie jest deszczowny i moje wnioski to takie, że auto ma lepszą trakcję na zakręcie niż jazda na wprost), powiem więcej - pasuje jak ulał :)

W każdym razie polecam każdemu, kto ma FWD - szperę jako pierwszą modyfikację. A jaka by moc nie była, to i tak przy FWD nigdy nie będzie w najwydajniejszy sposób przenoszona na asfalt. Miałem ostatnio okazję pojeździć Focusem RS MK3 oraz Kią Stinger GT - łamią wszelkie prawa fizyki na zakrętach :)



« Dodane: 05.10.2019, 21:02 »

Cytat: MAG w 05.10.2019, 10:41
Bardzo fajne i sensownie zrobione mody.
Sam biore pod uwagę jako nastepce Smokusa Fokę ST Mk3 w dieslu, ale to dopiero za 2 lata najszybciej.
Z tym, że u mnie tylko kombi wchodzi w rachubę, no chyba że kupimy Mondeo Mk5 w kombi a ST w habecie pojawi sie jako następca STraszydła  :D



btw - Co do Brembo z RS Mk3 - ceny w końcu zaczynają spadać i zestaw zacisków na przód można zdobyć za sensowne wg mnie niewiele ponad 1.000zł

Ad. Mondeo MK5 - jeździłem takim, ale wersją 1.6 EB 160 koni do momentu, aż mi jej nie zwinęli spod domu...
Wszystko zależy od tego, czego oczekuje od samochodu - Mondeo faktycznie było duże, wygodne, ciche, komfortowe, skutecznie oddzielało kierowcę od świata zewnętrznego - można było się poczuć jak w wygodnym pokoju na kołach, z którego obserwuje się świat zewnętrzny - brakowało mu jednego tego zwarcia i precyzji układu kierowniczego i zawieszenia, co fokom - bez względu na to, czy mówimy o wersji 1.6 100 koni MK3 przed liftem (takim też jeździłem) czy wersji ST. Mondeo nie jest oczywiście złe, do momentu kradzieży je baaaardzo lubiłem i też sprawiało bardzo dużo przyjemności z jazdy :)
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MAG w 12.10.2019, 16:09
Co do zmiany auta mam duży dylemat, albo raczej będe miał - całe szczęście nie pali mi się ...  ;-)

Z różnych względów podjeliśmy z żoną decyzję żeby jeszcze przez 2 lata "przemęczyć się" z naszym S-Maxem 2,5T i do tego mam jako zabawkę ST Mk2.

W zależności od rozwoju sytuacji możemy potrzebować różnego rodzaju auta, bo może być tak, że będziemy potrzebował dużego i wygodnego diesla do robienia kilkudziesięciu km dziennie, albo dla odmiany czegoś małego tylko do miasta ...
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 12.10.2019, 18:33
Cytat: MAG w 12.10.2019, 16:09
Co do zmiany auta mam duży dylemat, albo raczej będe miał - całe szczęście nie pali mi się....  ;)

Z różnych względów podjeliśmy z żoną decyzję żeby jeszcze przez 2 lata "przemęczyć się" z naszym S-Maxem 2,5T i do tego mam jako zabawkę ST Mk2.

W zależności od rozwoju sytuacji możemy potrzebować różnego rodzaju auta, bo może być tak, że będziemy potrzebował dużego i wygodnego diesla do robienia kilkudziesięciu km dziennie, albo dla odmiany czegoś małego tylko do miasta....


S-Max to świetny samochód - pojemny jak bus, a wygląda jak wyścigówka :)
ST Mk2 to chyba warto trzymać kolekcjonersko dla pięknego brzmienia silnika w kontekście coraz wyśrubowanych norm emisji spalin w Europie. Ostatni przy testach nowych samochodów sportowych zauważyłem, że kolejne normy emisji wymogły na producentach (najnowsze Audi RS6) blokadę obrotów na postoju / biegu jałowym - czyli już nie będzie można robić popularnych przygazówek i strzelać z wydechu :( - oczywiście Ci, którzy mają samochody o takich możliwościach.
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 05.11.2019, 00:06
Kolejne planowane prace zbliżają się do realizacji.

Tym razem będę dokonywał kompletnej regeneracji zawieszenia (piaskowanie, malowanie proszkowe, wymiany tulei na poliuretanowe). Sporo szukałem zakładów w okolicy Krakowa, finalnie postawiłem na firmę FSV Performance, jako że już kilka razy takie prace wykonali w Focusach ST / RS (i jest to jedyna firma podejmująca się tego typu prac, jaką znalazłem). To, czego żałuję to fakt, że nie robią zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia (np. WaxOyl), gdyż chętnie bym tego dokonał przed złożeniem zawieszenia po jego regeneracji.

Pewnie możecie zastanawiać po co ten głupek się na to decyduje :)?
Podczas wcześniejszego etapu prac (montaż szpery, IC z przewodami i strojenia) Panowie z TuneForce mieli sporo problemów z demontażem przedniego zawieszenia przez korozję. Tym bardziej byli zdziwieni, gdyż auto zostało odebrane przez pierwszego właściciela w grudnia 2016r., a przeze mnie zakupione w kwietniu 2019r. (z przebiegiem raptem 19 000km) , zatem przeszło jedynie 2 zimy - widocznie musiało stać często w miejscu o dużej wilgotności, a dodając do tego słabe zabezpieczenie antykorozyjne wyszło jak wyszło. Wolę więc auto doprowadzić o porządku niż pozostawić na pożarcie zimy i soli, a dość dużo podróżuję. 

Po zakończeniu tego etapu auto jeszcze w listopadzie trafi na pełne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, nadwozia i profili zamkniętych metodą WaxOyl, a na końcu trafi na pełną regenerację lakieru oraz jego zabezpieczenie wraz z wnętrzem. Niestety czarny lakier jest bardzo miękki, a kierowcy na parkingach mało uważni przy otwieraniu swoich drzwi (tzw. parkingówki).

Już zazdroszczę ewentualnemu przyszłemu właścicielowi auta (kiedyś) - raz, że kupi auto w pedantycznym stanie, to jeszcze z Polski z pełną historią serwisową i fakturami na każde pracy jako ich potwierdzenie :)

Rozważam jeszcze 2 najwyżej zmiany w przyszłości, ale tutaj liczę na Waszą wiedzę i doświadczenie:

PS. Czy ktoś z Was wymieniał już żarówki na LED w swoich Fokach? To jest strasznie irytujące, że przednie i tylne lampy to mix odpowiednio bixenon/led/zwykła żarówka oraz led/zwykła żarówka, jakby Ford nie mógł być spójny w swojej wizji oświetlenia :)
Chciałbym wymienić komplet tj.
- żarówki kierunkowskazów - przód, tył, lusterka
- żarówki świateł postojowych przód
- światła stop oraz cofania - tył
- oświetlenie przestrzeni wzdłuż auta - żarówki umieszczone w osłonach lusterek bocznych
- oświetlenie lusterek w osłonach przeciwsłonecznych kierowcy i pasażera, przestrzeni bagażowej

PS 2 - czy ktoś może wyceniał już z ASO kompletny zestaw hamulców przód + tył z Focusa RS MK3 jako SWAP fo ST?
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: kbk w 28.12.2019, 11:35
Cześć,

Ja do swojego ST 2.0 250 my2017 kupiłem kompletny zestaw Brembo RS w ASO Forda ( zaciski, przewody, klocki, tarcze) ale na przód. Wyszło nie całe 6000zł bez rabatu - różnica diametralna ( mam go od nowości).
Tylne kosztują około 2500-3000zł ale ja póki co nie wymieniam - nie wiem czy jest sens ( pompa hamulcowa w RS jest trochę większa).

P.S Fajne modyfikacje. Zazdroszczę LSD. Pomyślę czy nie wymienić u siebie.

Pozdro.
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: sanczo w 02.01.2020, 23:20
Tył możecie sobie odpuścić
można to zrobić na 302mm tarcze ale drogo wychodzi musimy wymienić jarzmo zacisku
koszt nowych coś koło 150$
Niedawno przechodziłem przez to szkoda było mi oddawać tarcz  do tyłu bo kosztowały ponad 1500zł (DBA)
wiec zainwestowałem w nowe jarzma

powiem w czym jest problem
zaciski tył ST i RS są takie same ale zwrotnica tylna w RS jest Inna niż w ST i nie pasuje tarcza
Jest opcja wymienić jarzma
Pasują od mazdy 5 (rocznik 2005 do 2010) ale wersja Japońska (kupiłem z europy i nie pasują zamówiłem z japonii)

(https://i.postimg.cc/JsN8J1Kj/20191001-102117-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/JsN8J1Kj)

(https://i.postimg.cc/pyz2fYsw/20191001-102343-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/pyz2fYsw)

(https://i.postimg.cc/CzG4DXyW/57415-4ba5fac40b79c805a3b347c90bf3fedd.jpg) (https://postimages.org/)

(https://i.postimg.cc/v4m6BNG7/image-4.jpg) (https://postimg.cc/v4m6BNG7)

no i farba
FOLIATEC 2188 LAKIER DO ZACISKÓW HAMULCOWYCH - GT BLUE


(https://i.postimg.cc/DyGM18Xq/20191009-143809-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/dLq6YQn1)unique spanish boy names 2016 (https://treetop100babynames.com/exotic-baby-names-boys)

(https://i.postimg.cc/J7ZNqJp4/20191009-143826-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/K4c3cKXd)upload image online and share link (https://postimages.org/)

Tak wygląda przód po zmianie
(https://i.postimg.cc/CZd272gS/20190903-172112-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/CZd272gS)

(https://i.postimg.cc/vcM5JGgS/20190905-115149-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/vcM5JGgS)

(https://i.postimg.cc/ZBK1Gqpt/20190905-115211-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/ZBK1Gqpt)

(https://i.postimg.cc/T5bQF87v/20190905-162836-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/T5bQF87v)

(https://i.postimg.cc/K18BgSPc/20190905-170315-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/K18BgSPc)


Przewody  wstalowym oplocie

(https://i.postimg.cc/WhvYJ3YG/20190905-115511-Kopia.jpg) (https://postimg.cc/WhvYJ3YG)
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: T16user w 07.01.2020, 20:36
Nie wiem skad taka cena za ten przedni zestaw skoro on kosztuje kolo 1000 euro. Czyzby ceny poszly w gore?


Cytat: kbk w 28.12.2019, 11:35Cześć,

Ja do swojego ST 2.0 250 my2017 kupiłem kompletny zestaw Brembo RS w ASO Forda ( zaciski, przewody, klocki, tarcze) ale na przód. Wyszło nie całe 6000zł bez rabatu - różnica diametralna ( mam go od nowości).
Tylne kosztują około 2500-3000zł ale ja póki co nie wymieniam - nie wiem czy jest sens ( pompa hamulcowa w RS jest trochę większa).

P.S Fajne modyfikacje. Zazdroszczę LSD. Pomyślę czy nie wymienić u siebie.

Pozdro.
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: T16user w 07.01.2020, 20:42
Mamy bardzo podobne mody z tym ze heko mi bardziej konserwatywnie wystroil auto na 207/459. Mi ten sam intercooler pekl ;)

https://www.garaget.org/?car=391727
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: sanczo w 12.01.2020, 10:14
Cytat: kbk w 28.12.2019, 11:35Cześć,

Ja do swojego ST 2.0 250 my2017 kupiłem kompletny zestaw Brembo RS w ASO Forda ( zaciski, przewody, klocki, tarcze) ale na przód. Wyszło nie całe 6000zł bez rabatu - różnica diametralna ( mam go od nowości).
Tylne kosztują około 2500-3000zł ale ja póki co nie wymieniam - nie wiem czy jest sens ( pompa hamulcowa w RS jest trochę większa).

P.S Fajne modyfikacje. Zazdroszczę LSD. Pomyślę czy nie wymienić u siebie.

Pozdro.

skąd wiesz że jest większa?
sprawdzałem  wnecie po numerach i raczej są takie same
mowa o pompie hamulcowej i serwie

nawet spotkałem się z opisami w necie że pasuje i do RS i ST mowa o aukcjach internetowych
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 12.01.2020, 23:53
Tłoczki w przednich zaciskach Focusa RS mk3 mają mniejszą łączną powierzchnię, niż tłoczki w przednich zaciskach Focusa ST mk3, czy też w ST mk2, bo mają one identyczne średnice (patrz jednak uwaga na końcu tekstu).
Zatem pompa Focusa ST na pewno obsłuży zaciski RS-a mk3 :) bo tłoczki RS-a wymagają mniejszej objętości płynu hamulcowego aby je wypchnąć.

Focus ST mk3 ma jednotłoczkowe zaciski o średnicy tłoczka 57 mm.
Focus RS mk3 ma 4-tłoczkowe zaciski, każdy tłoczek o średnicy 38 mm.
Jak to policzyć, to okaże się, że zaciski RS-a mają mniejszą powierzchnię, a więc są i słabsze o 11,11% od zacisków ST.

Ogólnie hamulce RS są słabsze jeżeli chodzi o generowaną siłę, bo w końcowym rozrachunku większa tarcza RS-a nie rekompensuje w pełni jego mniejszych tłoczków.
Tarcza RS-a (350mm) jest większa od tarczy ST (320mm) o 9,37%.

Oczywiście hamulce RS-a będą bardziej odporne na przegrzanie, bo większa średnica tarczy oraz aluminiowe i 4-tłoczkowe zaciski lepiej i szybciej rozpraszają ciepło.
Ale jeżeli chodzi o siłę generowaną przez sam hamulec, to można się zdziwić, bo hamulce RS-a będę nawet minimalnie słabiej hamowały. Taka ciekawostka.


PS
Jedyną trudnością w połapaniu się w obliczeniach jest to, że dla zacisku jednostronnego uzyskany wynika trzeba pomnożyć przez 2.
Dopiero taki wynik możemy porównywać do wyniku zacisku, który ma tłoczki po obu stronach tarczy.
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: sanczo w 14.01.2020, 07:49
Trochę to skomlikowane żeby to dobrze obliczyć

ale musimy liczyć to tak 1 tłok to jeden nie możemy tego mnożyć x 2 w ST (bo mamy tylko jeden)

czyli wychodzi tak

ST
Powierzchnia cylindra zacisku przód 25,52 cm2  x 1

RS
Powierzchnia cylindra zacisku przód 11,34 cm2 x 4

Czym większa tarcza hamulcowa tym mniejszą siłe potrzebujemy w zacisku


najlepiej by było zadzwonić do działu technicznego Forda jak oni to obliczyli
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: bishop w 14.01.2020, 11:36
Taki mały OT: Sanczo, To Ty zakuwasz silnik 2.0 na FCP?
Jeżeli tak: to dawaj tutaj zakładaj temat;]
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 15.01.2020, 17:31
Cytat: sanczo w 14.01.2020, 07:49Trochę to skomlikowane żeby to dobrze obliczyć

ale musimy liczyć to tak 1 tłok to jeden nie możemy tego mnożyć x 2 w ST (bo mamy tylko jeden)

Nie, nie :)


Pomyślmy się z jaką siłą w zacisku jednotłoczkowym na tarczę naciska klocek, który jest bezpośrednio pchany przez tłoczek? No zapewne z konkretną siłą wynikającą z pola powierzchni tłoczka i równania prasy hydraulicznej. Ustalmy, że jest to siła o wartości F.

A teraz zastanówmy się z jaką siłą jest dociskany klocek po drugiej stronie, gdzie jest tylko jarzmo?
Na przykład w takim jednostronnym zacisku z BMW e38 montowanym w mocniejszych wersjach silnikowych - tłoczek o średnicy 60 mm (w słabszych e38 są 4-tłoczkowe Brembo z tłoczkami 44 mm i 40 mm):

(https://s6.ifotos.pl/img/SmartSele_qanrnee.png) (https://ifotos.pl/z/qanrnee/)


No z jaką?
Z siłą 1/2 F?
A może 0 F?
No chyba zero F skoro mielibyśmy uznać, że liczymy siłę tylko po jednej stronie zacisku i uznajemy, że to ona decyduje co jest warty cały zacisk jeżeli chodzi o generowaną siłę wynikającą z powierzchni tłoczka - równanie prasy hydraulicznej (bo przecież uwzględniamy powierzchnię tłoczka generującą siłę tylko dla jednego tłoczka).

Błąd!
Tłoczek po "niewłaściwej" stronie (tam gdzie jarzmo) będzie naciskał przecież również z identyczną siłą F.
I to mimo tego, że po tej stronie nie ma żadnego tłoczka.
Akcja = reakcja
Nacisk z jednej strony tarczy - tam gdzie jest tłoczek - nie miałby prawa zaistnieć, gdyby nie było oparcia po drugiej stronie tarczy. Jarzmo tym samym ciągnie w kierunku tarczy drugi klocek z identyczną siłą, z jaką tłoczek próbuje wcisnąć swój klocek. Zatem po stronie tłoczka mamy siłę o wartości F oraz po stronie jarzma też jest to siła F.
Czyli powierzchnia tłoczka generuje siłę którą wyliczamy z prostego równania prasy hydraulicznej (wprost proporcjonalna zależność powierzchni tłoczka roboczego do generowanej siły), a drugi klocek dostaje taką siłę tylko dzięki istnieniu jarzma.

Nie jest to łatwe do zrozumienia i ja sam długo dziwiłem się takiemu mnożeniu powierzchni tłoczka x2 w zaciskach jednostronnych przy ustalaniu generowanej siły.
Ale jak się zastanowić, to w zacisku dwustronnym ciśnienie (jednakowe przecież dla całego zacisku) jest takie same po obu stronach i identycznie pcha klocki po obu stronach. A w zacisku jednostronnym to identyczne pchanie klocków po "niewłaściwej" stronie jest zapewnione przez jarzmo.
To dlatego patrząc na samą powierzchnię tłoczków trzeba pomnożyć powierzchnię tłoczka/tłoczków zacisków jednostronnych x2, aby mieć porównanie do siły zacisków dwustronnych (które mają tłoczki po obu stronach tarczy).

A na zakończenie przedstawiam moje notatki, które sporządziłem już jakiś czas temu przy okazji projektowania swoich hamulców do Mondeo mk3 ST220 składających się z tarcz Focusa RS mk3 i 4-tłoczkowych zacisków Brembo z BMW e38.
Przeanalizowałem też inne zaciski i ogólnie sprawdziłem jakie procentowe zyski są z zamontowania większej tarczy oraz z zastosowania poszczególnych zacisków. A jak widać, nie wszystkie zaciski są dobrym wyborem. Zaciski Alfy Romeo sprawdzałem dlatego, że z zewnątrz wyglądają niemal identycznie, jak zaciski BMW, lecz jednak różnią się wielkością tłoczków. Natomiast zaciski Focusa RS mk3 były początkowo w moim zainteresowaniu, ale obliczenia pokazały, że pod względem generowanej siły takie hamulce będą słabsze, niż hamulce Focusa ST mk2 (zaciski RS- a są o tyle % słabsze, że nawet większa tarcza nie rekompensuje strat).

(https://s6.ifotos.pl/img/Screensho_qanrwqe.png) (https://ifotos.pl/z/qanrwqe/)

Widoczne tu obliczenia uwzględniają właśnie mnożenie przez 2 siły zacisków jednotłoczkowych (w tym wypadku zacisków Mondeo mk3 i Focusa ST mk2).


*zmieniłem w poście oznaczenia siły na literkę "F", aby ujednolicić oznaczenia, którymi posługujemy się w dyskusji.
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: kbk w 25.01.2020, 08:34
Cytat: T16user w 07.01.2020, 20:36Nie wiem skad taka cena za ten przedni zestaw skoro on kosztuje kolo 1000 euro. Czyzby ceny poszly w gore?

Może poszły w góre ale pytałem w ASO i cena detaliczna taka jest. Można dostać rabat.

Cytat: sanczo w 12.01.2020, 10:14skąd wiesz że jest większa?
sprawdzałem  wnecie po numerach i raczej są takie same
mowa o pompie hamulcowej i serwie
nawet spotkałem się z opisami w necie że pasuje i do RS i ST mowa o aukcjach internetowych

Sprawdzali mi w ASO ale być może się pomylili. To możliwe.
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 20.05.2020, 14:19
Temat hamulców w moim przypadku wciąż jest jeszcze rozważany, mam parę zestawów upatrzonych, ale temat jarzma do tylnego zestawu i przerabianie trochę mnie zniechęca.
Międzyczasie musiałem wymienić IC na nowy (uległ uszkodzeniu) i byłem zmuszony wymień na dedykowany plug&play od Airtec, ponieważ Mountune zaprzestał produkcji IC do ST Diesel.

Nad czym obecnie się zastanawiam:
- poduszka silnika - czy ktoś dla ST Diesel to robił? Warto / nie warto, jest różnica?
- wymiana opon na następny sezon letni na PS4 - pytanie czy do fabrycznych felg 19" mogą zamiast opony 235 dać oponę 245 bez zakupu szerszej felgi?

Nic więcej nie da się / nie ma najmniejszego sensu poprawić / usprawnić w tym aucie, diesel ma swoje duże ograniczenia więc powoli snuję marzenia na co wymienić wściekłego bociana.
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MAG w 20.05.2020, 21:52
Jaka jest szerokośc fabrycznych felg?
Podejrzewam że 8", ale pewności nie mam. Jesli tak, to 245/35/19 podejdą, ale IMHO nie będzie to idealne - lepsza byłaby felga 8,5" szerokości.

btw - czemu chcesz 245? IMHO tak szeroka opona do tak małego i de facto nie jakos super mocnego auta to przerost formy nad treścią. Przeciez nawet RS ma 235 ...

Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 21.05.2020, 10:22
Po przemyśleniu tematu - masz rację. Trakcji to zapewne nie poprawi.
Dzięki za przemówienie do rozsądku  :)
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 21.05.2020, 12:54
Przyszła mi dzisiaj jedna myśl - jak dużym wyzwaniem byłaby zamiana silnika na 2.0 EcoBoost benzynę? Ile dodatkowych elementów musiałoby zostać wymienionych oraz czy prawo dopuszcza taką zmianę?
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MAG w 21.05.2020, 19:19
Od strony prawnej zero problemu - musisz miec tylko kwity na silnik.

Od strony praktycznej - uuuuuu, grubsza zabawa...

silnik z całym osprzętem + skrzynia + półosie + wiązki + zbiornik paliwa z pompą + na końcu zmiana zegarów ...

IMHO lepiej sprzedać i kupić drugi, ale jesli zechcesz się bawić to pełen podziw.
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: sanczo w 22.05.2020, 20:12
Hmm
Jakie kwity na silnik?
silnik jest rzeczą wymienną jak normalna część w samochodzie i nie musisz mieć kwitów
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MAG w 23.05.2020, 16:23
Być może od czasu kiedy wiem że było to wymagane, zmieniło się "troszkę" ...

Daaaaaaaaawno temu gdy robiłem swap'a w swoim Escorcie Mk7 (ze zwykłego Zetec'a 1,6 16V 90KM na 1,8 16V RQB 130KM z wersji XR3i), to było to wymagane. Trochę lat później znajomy też swapował swoje auto i musiał mieć papier na zakup silnika.
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 22.12.2020, 20:38
Wybaczcie długą nieobecność.
Zapadłem w sen zimowy wiele miesięcy rozważając za i przeciw.

Doszedłem do wniosku, iż doczekam do końca leasingu, a patrząc na malejące ceny Focusa RS MK3, być może na przełomie 21/22 zakupię to auto, a może Toyotę Yaris GR, która jest bardzo intrygująca  :D

Korzystając z okazji, że po 60 tys km czas wymienić tarcze (duże hamowań na autostradzie) to robię Stage 1 układu hamulcowego przód + tył:

- tarcze DBA Street T2
- klocki HAWK HPS 5.0
- przewody w stalowym oplocie HEL
- płyn Motul RBF 660

Mam nadzieję, że w gorące dni na autostradzie układ będzie jaki powinien być. Rozważałem długo przeszczep z Focusa RS MK3, ale było kilka "sprzeciw":

1. To zawsze będzie diesel, więc tory będą oglądał co najwyżej mijając je w trasie,
2. Według ASO do tego układu (czyt. z Focus RS MK3) jest inna pompa hamulcowa, nie daj Boże jakaś awaria czy stłuczka i ktoś nadgorliwy może spowodować, że będą same kłopoty,
3. Mimo wszystko chciałbym zostać przy rozwiązaniach plug&play, bo z całą pewnością auta będę się pozbywał
Tytuł: Odp: [Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi
Wiadomość wysłana przez: MaciekKRK w 08.01.2021, 21:36
Zanim się pozbędę bociana to wpadł mi jeszcze jeden pomysł na poprawę właściwości jezdnych auta - zestaw stabilizatorów Whiteline przód + tył.

Przeczytałem sporo wątków oraz natrafiłem na ciekawy film - https://www.youtube.com/watch?v=S7Ioe5sfwLU - według niego Focus ST MK3 (przedlift) - co prawda tutaj są stabilizatory Eibach oraz łączniki Whiteline, ale domniemuje, że efekt po założeniu całego zestawu Whiteline będzie podobny. Według filmu przejazd próby slalomowej na zmodyfikowanych stabilizatorach jest szybszy aż o ponad 7 hm/h, co jest przepaścią.