Fordtuning.pl

My, nasze auta i nasze inicjatywy => Nasze Fordy => Zaczęty przez: moskow w 06.10.2019, 17:54

Tytuł: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: moskow w 06.10.2019, 17:54
Witam Was Serdecznie

Z forum korzystam już pewien czas, jako ogromna baza wiedzy i w końcu znalazłem czas, aby przedstawić swoje auto.

Ford Mondeo ST220 MKIII 2004r I lift


Kolor: Srebrny Stardust 6 0
Data produkcji: 03.2004
Pierwsza rejestracja: 04.2004

eSTeka posiadam od 3 lat. Zakupiłem go w kraju i jest to wersja z polskiego salonu. Sprawdzony przed zakupem w ASO Ford. Powłoka lakiernicza oryginalna, oprócz tego gdzie wiedziałem, że było coś robione.
Po zakupie nie wymagał za bardzo wkładu finansowego, bo poprzedni właściciel dbał o niego.

Z dodatkowych rzeczy, które aktualnie są zamontowane:
- składane elektrycznie, podgrzewane, podświetlane i ze sferą lusterka
- dystanse DYSTOM 20mm
- wydech nierdzewny Miltek
- przednie zaciski od FOCUSA ST i tarcze 320mm

2 miesiące temu wymieniłem z tyłu kompletne hamulce tj. zaciski na poliftowe, gdyż moje się zatarły i przestały działać. Od razu założyłem nowe tarcze i klocki hamulcowe Zimmermann.

Ale wiadomo, czas swoje robi, auto jest codziennie używane i części się zużywają. Szykuje się do sporego remontu, ale to na wiosnę dopiero, teraz kompletuje części. Plan jest taki:

- wymiana sprężarki klimatyzacji i osuszacza (zakupione), bo aktualna ma wyciek spod uszczelniacza czołowego

- dwumasa i kompletne sprzęgło LEMFÖRDER

- kompletne zawieszenie

Amortyzatory tył, poduszki amortyzatorów przód i tył już zakupione. Amorki przód już mam upatrzone w Anglii, bo wychodzą taniej niż u nas.
Tuleje myślę poliuretanowe, korzystnie wychodzą te z Olkusza, tylko nie mają przednich gum stabilizatora, bo do ST są inne.
Sanki przednie kupiłem, będą wypiaskowane, pomalowane proszkowo na nowo i zamontowane przy okazji wymiany sprzęgła.
Tu od razu prośba do Was, jakie mają być tuleje/silentblocki sanek przód i tył, polecacie jakieś zamienniki? Oryginał FORD 1307875

- poprawki blacharsko lakiernicze, a zwłaszcza przedni zderzak, bo trochę źle wygląda

- spryskiwacz i zaślepki xenonu, bo uszkodzili podczas kradzieży zaślepek.

Na zimę czeka już nowy akumulator Tuborg GOLD 65Ah 630A

W planach też mam:
- sprężyny EIBACH PRO KIT
- dodatkowa chłodnica oleju
- przepustnica thin-blade (przepustnica już kupiona i czeka)
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL
- hamulce STAGE 2 (Brembo 350mm i tył 302mm) – tu akurat chęć naszła po czytaniu tematu  sseebbaa1
- filtr powietrza PIPERCROSS

To tak słowem wstępu, plany są, a jak będzie to wszystko się okaże.
Poniżej kilka fotek
(https://s6.ifotos.pl/img/ST220-PRZ_qsqrxwh.jpg)
(https://s6.ifotos.pl/img/ST220-TYL_qsqrxwx.jpg)
(https://s6.ifotos.pl/img/SRODEKjpg_qsqrxwe.jpg)
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: JacekST220 w 08.10.2019, 08:34
Witamy na forum.

Ładne auto, rocznikowo identyczne jak moje, dystanse i hamulce z Focusa ST też mam, zaciski poliftowe czekaja na wymiane na półce, razem z płynem Millersa, i zastanawia mnie czy zakładac oplot HEL-a, sprężarkę mam już za sobą dzięki koledze z forum, śmiga do dziś jak nowa ;)

Ogólnie wielki plus za plany i podejście do tematu. Napisz coś na temat amorków i poliuretanów na które się zdecydujesz, sama wymiana przepustnicy thin-blade coś daje ? Gdzie ją kupiłeś, warto?

Szerokości :)
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: moskow w 08.10.2019, 11:13
Ja też właśnie się nad oplotem zastanawiam, ale z tyłu świeżo co założyłem nowe gumowe wężyki i nie wiem czy dopiero nie założę HEL-a przy upgrade hamulców na większe.
No mnie dopiero sprężarka czeka, kupiłem używaną, mam nadzieję że będzie sprawna, a tą co mam na aucie oddam do regeneracji i będzie sobie czekać, jakby tamta miała przestać działać ;)

Amortyzatory oryginalne już zakupiłem. Tylne leżą w mieszkaniu, a przednie czekam aż z Anglii do mnie przyjadą. A z Anglii tylko dlatego bo przednie wyszły 160 złotych taniej na sztuce niż u nas. Ja kupowałem na angielskim EBAY od użytkownika "rates-ford". Aktualnie jest promocja u niego, przednie wychodzą po 68 funtów, a tylne po 64. Tylko trzeba ogarnąć transport do Polski, bo tamten sprzedawca nie wysyła do nas.
Odnośnie poliuretanów to raczej OLKUSZ, bo wychodzi korzystniej niż POWERFLEX. Chodź przednich tuleji stabilizatora do ST z Olkusza nie ma, są tylko z PF. Także tu muszę się jeszcze zastanowić.

A czy thin-blade przepustnicy coś daje. Coś na pewno, ale czy się to odczuje to inna sprawa :P A zdecydowałem się to zrobić bo kupiłem okazyjnie kolektor, przepustnice i zawór krokowy na allegro za 50 złotych, także nie zaszkodzi spróbować ;)

Pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 08.10.2019, 16:36
Gratuluję zakupu właściwego samochodu! :D
Rzeczywiście widać sensowne podejście do auta.

Na razie wstrzymaj się z zakupem przednich tulei stabilizatora. Niedługo w swoim temacie opiszę jak korzystniej cenowo rozwiązać ten problem, a przy okazji dokonać upgrade'u zawieszenia (sztywniejszy stabilizator).

Thin-blade w standardowej przepustnicy (czyli wycięcie połowy ośki) jest odczuwalny. Ale co ciekawe u mnie bardziej to wpłynęło na dużą szybszą reakcję na gaz, a nie na same odczucia z przyśpieszenia. Lepsze przyśpieszenie uzyskasz dopiero poprzez przejście na większą średnicę przepustnicy.
Ale tak jak już pisałem w innych tematach, własnoręczna przeróbka przepustnicy na thin-blade jest doskonałą wprawką przed poważniejszymi własnoręcznymi modyfikacjami. Ja od tego zaczynałem :) Powodzenie z optymalizacją przepustnicy da Ci sporo satysfakcji i odważysz się na poważniejsze samodzielne przeróbki - a to tu jest najlepsza zabawa!
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: moskow w 08.10.2019, 18:25
To sensowne podejście do auta to dzięki forum, na którym jest ogrom wiedzy i przede wszystkim Wam, że tą wiedzą się dzielicie :)
Cytat: sseebbaa1 w 08.10.2019, 16:36
Na razie wstrzymaj się z zakupem przednich tulei stabilizatora

Oo widzę, że kolejna ciekawa rzecz będzie się dziać w temacie, to jeżeli tak mówisz to z chęcią poczekam na efekt  ;)

Wiadomo, przed samą przepustnicą znajduje się jeszcze rura (harmonijka), co zaburza łagodny przepływ powietrza, jak i sam filtr powietrza czy to zwykły, sportowy bądź stożek też ma wpływ na to. Ale od czegoś trzeba zacząć, a że trafiła się okazja kupna w dobrej cenie to zdecydowałem się właśnie zacząć od modyfikacji przepustnicy :)
Jeszcze tylko zakup mini szlifierki, którą to po przeczytaniu opinie będzie Proxxon FBS 240/E i można działać  8)
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: moskow w 10.10.2019, 18:06
Mam takie pytanie, bo chciałbym się upewnić, czy różnicą w tych dwóch zestawach jest tylko cena i to że w zestawie z ford.sklep występuje wysprzęglik, który jest już nie dostarczany przez producenta. Bo różnica ponad 700 złotych jest ogromna
1: https://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-komplet-luk-624332433,0-6-624332433-210208.html
2: https://ford.sklep.pl/product-pol-18003-komplet-sprzegla-wysprzeglik-Mondeo-MK3-DURATEC-V6-Luk-624332433.html

I czy może ktoś wie jakie mają być tuleje/silentblocki sanek przednich (przednie i tylne)
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 10.10.2019, 21:11
Cytat: moskow w 10.10.2019, 18:06jakie mają być tuleje/silentblocki sanek przednich (przednie i tylne)

1307875  tuleja sanek

Wszystkie cztery tuleje przednich sanek są identyczne.


(https://s6.ifotos.pl/img/201409091_qsasqsr.jpg) (https://ifotos.pl/z/qsasqsr/)


Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: moskow w 10.10.2019, 22:03
Dzięki Seba za odpowiedź :)
Taki sam numer znalazłem na 7zap, ale wolałem się upewnić.
A co do cen oryginalnych śrub to niektóre są wesołe  ;) Można z nierdzewki dopasować i zastąpić oryginalne. Oczywiście o ile jest to w miarę normalna śruba, a nie o dziwnym kształcie i skoku gwintu.
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: moskow w 11.11.2019, 19:21
Witam Was,

Chwila przerwy w temacie była, ale nie oznacza to że nic się nie działo ;)
Zważywszy na to, że dni coraz chłodniejsze, a więc można pomyśleć aby założyć zimówki. Ale aby to zrobić musiałem trochę poprawić fabrykę. Zimowe koła to oryginalne felgi RONAL od Mondeo mk4. Na aucie zamontowane mam dystanse i nie pasowało jedno z drugim. Problemem było to, że oryginalne śruby od piasty były za długie, opierały się na feldze i felga nie przylegała do dystansu. Dlatego gniazda w feldze zostały wyfrezowane, pogłębione i teraz jest tak jak być powinno :)
(https://s6.ifotos.pl/img/felgijpg_qahhwas.jpg)
Zbieram się też aby zawieść do piaskowania kolektor dolotowy, a później do malowania proszkowego. Tylko jaki kolor? połysk czy mat? o to jest pytanie :P
A przy okazji malowania to zrobiłem maskownice na otwory, aby farba nie leciała do środka
(https://s6.ifotos.pl/img/maskownic_qahhwaq.jpg)

Jednym z niedawnych zakupów był również komplet sprzęgła LUK 624332433
(https://s6.ifotos.pl/img/sprzegloj_qahhwqp.jpg)

I najświeższy skromny zakup paru części od kolegi @Tomasz , Pozdrawiam ;)

(https://s6.ifotos.pl/img/1jpg_qahhwaa.jpg)

Jak widać na załączonym obrazku mamy
- osłonę akumulatora
- spryskiwacze reflektorów
I oczywiście kompletny rozrząd do ST220, taka wisienka na torcie  8)

A więc powoli do przodu  :)
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: T w 11.11.2019, 21:43
Cytat: moskow w 11.11.2019, 19:21Zbieram się też aby zawieść do piaskowania kolektor dolotowy, a później do malowania proszkowego. Tylko jaki kolor? połysk czy mat? o to jest pytanie (http://fordtuning.pl/Smileys/default/tongue.gif)
A przy okazji malowania to zrobiłem maskownice na otwory, aby farba nie leciała do środka

Warto od razu zrobić porting do dolnego kolektora i przepustnicy. No i oczywiście wymyć kolektor wewnątrz.

Co do malowania, to polecam raczej połysk i spokojnie możesz zrobić to samodzielnie lakierem wysokotemperaturowym Motip (jedna puszka wystarczy, potrzebujesz ok. 3 warstw). Wcześniej wystarczy wymyć myjką ciśnieniową.
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: bishop w 12.11.2019, 09:47
Cytat: moskow w 11.11.2019, 19:21Zbieram się też aby zawieść do piaskowania kolektor dolotowy, a później do malowania proszkowego. Tylko jaki kolor? połysk czy mat? o to jest pytanie (http://fordtuning.pl/Smileys/default/tongue.gif)

Ja polecam polerkę kolektora. Wygląda całkiem fajnie.
(http://i283.photobucket.com/albums/kk285/seweryn01/DSCF9436.jpg)
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: moskow w 12.11.2019, 12:15
Cytat: Tomasz w 11.11.2019, 21:43Warto od razu zrobić porting do dolnego kolektora i przepustnicy. No i oczywiście wymyć kolektor wewnątrz.
Kolektor jest już wymyty w myjce ultradźwiękowej, ale trochę się pospieszyłem, bo jak widzę to jeszcze jest co robić ;)
Odnośnie portingu od strony przepustnicy to zmierzyłem wlot w kolektorze i wynosi on jakieś ~63mm, a wylot z przepustnicy ma 60mm, także tu to chyba tylko można przepolerować wlot. Za to od strony dolnego kolektora to najpierw muszę kupić uszczelki, aby widzieć ile mogę zebrać, żeby nie narobić szkody. Bo rozumiem, że dolny kolektor jest ok?

Cytat: bishop w 12.11.2019, 09:47Ja polecam polerkę kolektora. Wygląda całkiem fajnie.
Tak, widziałem już Twój kolektor i efekt jest jest super 8) chodź ja chyba pójdę łatwiejszą drogą i pomaluje w połysku na jakiś grafit, bądź czarny ;)
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: T w 12.11.2019, 19:13
Cytat: moskow w 12.11.2019, 12:15Odnośnie portingu od strony przepustnicy to zmierzyłem wlot w kolektorze i wynosi on jakieś ~63mm, a wylot z przepustnicy ma 60mm, także tu to chyba tylko można przepolerować wlot. Za to od strony dolnego kolektora to najpierw muszę kupić uszczelki, aby widzieć ile mogę zebrać, żeby nie narobić szkody. Bo rozumiem, że dolny kolektor jest ok?

To zależy, czy w przyszłości zamierzasz zmienić przepustnicę na 65 mm. Wtedy warto zdjąć te 2 mm z kolektora, ale wypadałoby najpierw kupić uszczelkę, żeby wiedzieć, gdzie zdjąć.

A samą przepustnicę (obojętnie, czy seryjną, czy większą) też warto poprawić:
http://www.fordtuning.pl/index.php/topic,1945.0.html

Z tym, że rozpoczęcie tej zabawy grozi przerobieniem całego dolotu. :-)
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: moskow w 13.11.2019, 00:40
Cytat: Tomasz w 12.11.2019, 19:13Z tym, że rozpoczęcie tej zabawy grozi przerobieniem całego dolotu
No to powiem tak, że zabawa się już zaczęła ;)
(https://s6.ifotos.pl/img/oskajpg_qahxxqn.jpg)

Jak na razie pozostawię oryginalną, bo ciężko dostać większą, ale jak się trafi to dlaczego nie.
A co do uszczelki to będę ją robić z teflonu 1-1.5mm, bo kształt prosty do wycięcia i koszt 4 razy niższy, także po co przepłacać ;)
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: T w 14.11.2019, 18:58
Cytat: moskow w 13.11.2019, 00:40A co do uszczelki to będę ją robić z teflonu 1-1.5mm, bo kształt prosty do wycięcia i koszt 4 razy niższy, także po co przepłacać ;)

Polecam 2 mm PTFE. Bardzo dobrze nadaje się na uszczelkę, a dodatkowo stanowi niezłą izolację termiczną.
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 22.11.2019, 08:44
Cytat: moskow w 06.10.2019, 17:54Tuleje myślę poliuretanowe, korzystnie wychodzą te z Olkusza, tylko nie mają przednich gum stabilizatora, bo do ST są inne.

Tak jak obiecałem - przedstawiam rozwiązanie Twojego dylematu :)
Kup te tuleje poliuretanowe Olkusza przeznaczone dla zwykłego Mondeo. Do tego dokupisz przedni stabilizator też ze "zwykłego" Mondziaka.
Szczegóły techniczne i porównanie kosztów możesz podglądnąć w moim temacie:
http://www.fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg69357.html#msg69357

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: moskow w 26.11.2019, 11:14
Dzięki @sseebbaa1 za pamięć  ;)
Stabilizator już zakupiony, bo wolałem działać szybko, nim handlarze podłapią temat, że zwykły stabilizator pasuje do ST i ceny poszybują w górę  :P
W takim wypadku najlepiej teraz kupić komplet tulei przedniego zawieszenia  FMMK3KKPL3, bo wcześniej właśnie tuleja stabilizatora nie pasowała do ST, a teraz wszystko pasuje.
Tytuł: Odp: Srebrne ST220 '04
Wiadomość wysłana przez: moskow w 03.09.2020, 23:33
Witajcie po dłuższej przerwie  8)
Chodź w sumie to przerwa tylko od pisania na forum, bo nie mogę powiedzieć, że w temacie auta nic się nie działo.
W tym czasie udało się zrobić parę rzeczy i nakupić trochę części.

W listopadzie została wymieniona przednia szyna na nową PILKINGTON, gdyż stara uległa uszkodzeniu od kamyczka.

(https://s6.ifotos.pl/img/pilkingto_qqxwhhr.jpg)

Odnowiłem kawałek wiązki AUX, zaraz za schowkiem pasażera. Na chwilę pomogło, ale nie obejdzie się chyba bez wymiany całej na nową.

(https://s6.ifotos.pl/img/auxwiazka_qqxwhhn.jpg)

Wymieniłem pękniętą zębatkę od regulacji wysokości siedziska na mosiężną, także teraz działa, ale i tak jeżdzę na najniższym ustawieniu, a więc nie używam tego :D Ale przynajmniej już człowiek wie jak się zabrać do tego.

(https://s6.ifotos.pl/img/silniczek_qqxwhhw.jpg)

eStek dostał nowe lenie oponki Michelin Pilot Sport 4 :)

(https://s6.ifotos.pl/img/michelinj_qqxwhhe.jpg)

Naprawiłem zacinające się drzwi pasażera (klamka od zewnątrz), bo jak było chłodno to działały, a jak już się zrobiło ciepło to nawet ja miałem problem z ich otwarciem.


I w między czasie kupowałem części, do większego remontu

SKRZYNIA
Dwumasa LUK 415041210
Komplet sprzęgła + wysprzęglik LUK 624332433
Śruby do koła zamachowego Ford 4107081
Śruba docisku sprzęgła Ford 1675713
Śruby wysprzęglika   Ford 4558527
Uszczelka wysprzęglika Ford 1024828
Łożysko podpory półosi prawej TOPRAN 302 406
Uszczelka pyłowa łożyska podpory półosi Ford 6757632
Uszczelniacz wału korbowego - przedni REINZ 81-34314-00
Uszczelniacz wału korbowego - TYLNY  REINZ 81-34318-00
Uszczelnienie półosi Ford 1543933
Poduszka szkrzyni biegów MetalCaucho 04899
Olej RAVENOL VSG 75W90 GL4/GL5

SILNIK
Uszczelki pokrywy rozrządu
Uszczelka w płynie Reinzosil
Olej Valvoline VR1 Racing 5W50
Filtr oleju MANN W920/45
Filtr paliwa MANN WK730/5
Filtr kabinowy CUK5141
Olej wspomagania RAVENOL ATF MERCON LV
Płyn do chłodnic OE Ford


ZAWIESZENIE
Sprężyny EIBACH PRO KIT E10-35-004-02-22
Amortyzatory przód Ford 1305647
Poduszka + łożysko amortyzatora przód Ford 2123031
Osłona i odboje amortyzatora Sachs 900 089
Komplet zawieszenia poliuretanowego PRZÓD OLKUSZ FMMK3KKPL3
Stabilizator PRZÓD od zwykłego mk3, GRUBSZY 21mm
Łącznik stabilizatora PRZÓD LEMFÖRDER 25497 02
Sworzeń wahacza PRZÓD LEMFÖRDER 26060 02
Amortyzatory tył Ford 1253785
Poduszka amortyzatora tył Ford 1303626
Osłona i odboje amortyzatora tył SACHS 900 090
Tuleje drążka stabilizatora TYŁ 20mm Poliuretan OLKUSZ KPL1254
Obejma tulei stabilizatora tył Ford 4413741

KLIMATYZACJA
Sprężarka klimatyzacji - używana od Mondeo 2.5
Osuszacz klimatyzacji NISSENS 95330

HAMULCE
Przewody w stalowym oplocie GOODRIDGE SFD1090-4C-EB
Tarcze hamulcowe PRZÓD ZIMMERMANN 610.3709.20
Klocki PRZÓD Ferodo DS 2500 FCP1706H
Klocki TYŁ EBC Yellow Stuff DP41731
Płyn hamulcowy MOTUL DOT 5.1
Zestaw naprawczy zacisku PRZÓD FRENKIT 257918



Zabrałem się też za temat większych hamulców, można powiedzieć że adaptery prawie gotowe, ale muszę poświęcić trochę czasu na dopieszczenie ich, żebym był zadowolony. Chodź to na spokojnie, bo w tym roku na pewno ich nie będę zakładać, gdyż na przód są już nowe tarcze i klocki, a do większych hamulców trzeba zmienić felgi i opony zimówki na 18", a jak na razie są inne wydatki i obecne 17" zimowe mam w bardzo dobrym stanie.

(https://s6.ifotos.pl/img/adapter-p_qqxwrsx.jpg)
(https://s6.ifotos.pl/img/adapterty_qqxwrsr.jpg)

Muszę również dokończyć plan składania nowego dolotu na stożku i przepustnicy z thin blade. Kupiłem obudowę filtra powietrza od 2.5, bo jakoś szkoda było mi ciąć moją co mam. A z tamtej odetnę rurę na przepływomierz i stopkę do mocowania nowej osłony filtra.

I chciałbym dołożyć dodatkową chłodnicę oleju do STeka. Wąż do obejścia wymiennika udało się kupić, teraz pozostał jeszcze króciec filtra oleju, który ciężko jest znaleźć, bo mało kto go wykręca i sprzedaje jako osobna rzecz. A z dobrego silnika nikt nie wykręci, bo wiadomo. Chyba , że ktoś zna akurat osobę będącą w posiadaniu tego malucha  :D

Aktualną rzeczą, na którą poświęciłem sporo czas było przywrócenie wyglądu prawie jak z fabryki PRZEDNIEMU zderzakowi.
Był już trochę obdrapany, pęknięty i bez zaślepek. W końcu się zebrałem i zdecydowałem się go naprawić.
3 dni usuwałem starą powłokę lakierniczą, znaczy się z 10 powłok, bo po każdym kto go naprawiał to się tego uzbierało... Następnie zderzak dałem do posklejania, gdyż jest on wykonany z poliuretanu z domieszką włókna szklanego (oznaczenie PUR-GF) i jest to materiał niespawalny, w porównaniu do "zwykłych" zderzaków. Następnie trzeba było odnowić kształt lewej wnęki światła przeciwmgielnego, czyli była mała rzeźba, ale udało się uzyskać ten kształt, który ma być :D Dalej został położony podkład, szlifowanie na mokro P800, baza i klar. Teraz nie ma się czego wstydzić :D

Bo przed zabiegiem upiększającym prezentował się tak... Aż wstyd się chwalić  :stupid:

(https://s6.ifotos.pl/img/jpg_qqxwrsq.jpg)

A tutaj w trakcie prac remontowych  :P

(https://s6.ifotos.pl/img/zderzak1j_qqxwras.jpg)
(https://s6.ifotos.pl/img/zderzak2j_qqxwraq.jpg)
(https://s6.ifotos.pl/img/zderzak3j_qqxwrqp.jpg)
(https://s6.ifotos.pl/img/zderzak4j_qqxwrqr.jpg)
(https://s6.ifotos.pl/img/zderzak5j_qqxwrqx.jpg)

A teraz efekt końcowy  :love:

(https://s6.ifotos.pl/img/finishjpg_qqxwhhq.jpg)

A co byście jeszcze polecili wymienić przy okazji jak silnik będzie na wierzchu, albo coś co zapomniałem uwzględnić w częściach wyżej wymienionych.