Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Diagnostyka komputerowa => Zaczęty przez: Grubas w 02.04.2021, 13:01

Tytuł: Focus ST Mk3 2017 - 17 błędów których nie da się skasować
Wiadomość wysłana przez: Grubas w 02.04.2021, 13:01
Witam.
Panowie może wy pomożecie, szukałem tematu ale nie znalazłem wiec zakładam.
 
Mam Focusa ST mk3, ( podniesiony na mapie do 292KM - nie wiem czy to ważne ale gdzieś czytałem że mialo znaczenie więc to uwzgledniam)

Problem jest następujący, zacznę od początku..
Postawilem samochod na 2 tygodnie na parkingu ( samochodowi zupełnie nic nie dolegalo) i nikt go nawet nie otwierał.
Wracam, wsiadam do auta i ruszam do sklepu, po ujechaniu 5 metrów wyskakuje pierwszy komunikat: "Zatrzymaj samochód, mało płynu w układzie hamulcowym" wysiadam , sprawdzam plyn jest.
W między czasie patrze ze ksenon mruga , zaświecą się potem gasnie mruga i tak w kółko.
Myślę o co tutaj chodzi...
Gaszę, odpalam i znów to samo. Ale zdecydowałem się że jadę może się to uspokoi czy coś...
Po paru kilometrach i ponownym uruchomieniu silnika na poboczu zgasł komunikat z płynem ( i do tej pory się już nie pojawił) ale za to zaświeciła się poduszka powietrzna na desce. ( ksenon dalej mruga..)

Na nastepnym dzień pojechalem do mechanika, podpięliśmy komputer i wyskoczyło 17 roznych błędów od świateł,kurtyn powietrznych, sterowników, hamulcy, ABS, ESP, modułów komputera etc.
Poprostu lista rzeczy które przeciez 2 tyg temu były sprawne.
Po próbie ich usunięcia błędy pojawiają się odnowa ( nie da się nic z tym zrobic)
Dodam też że Auto oprócz tego migającego ksenona i świecącej poduszki jeździe normalnie, ma pełna moc itd.

Moje pytanie brzmi czy ktoś miał podobna sytuację?
Czy wiecie może co może być przyczyną albo jak to spróbować naprawić.?
 
Mechanik może się tym zająć dopiero po świętach ale sam też niebardzo wie o co tu może chodzić..

Pomocy ;)
Z góry bardzo dziękuję;)
Tytuł: Odp: Focus ST Mk3 2017 - 17 błędów których nie da się skasować
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 07.04.2021, 19:32
Słabe napięcie w instalacji pokładowej daje losowe błędy.
Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Następnie sprawdź wszystkie kable, w tym także mocowania masy.
Jak w S-Maxie miałem słaby akumulator, to komputer upierał się, że mam wymienić maglownicę :)