Fordtuning.pl

My, nasze auta i nasze inicjatywy => Nasze Fordy => Zaczęty przez: Bobson w 08.08.2022, 09:05

Tytuł: Fiesta ST150 2.5l powered by Bobson
Wiadomość wysłana przez: Bobson w 08.08.2022, 09:05
Hej, dawno nic nie pisałem ale to nie znaczy, że nic się nie działo :)

Moim zadaniem było zrobienie swapa w ST150 - 2,5l N/A, dłuższa skrzynia - samochód na daily.

Spec:
silnik Duratec 2,5l L5-VE - seryjny, nie otwierany, usunięta kaseta balansowa
czujniki wału i wałka Hall, fajkocewki
wałki rozrządu Catcams
sterownik Ecumaster EMU Black
układ wydechowy Milltek 4-1, dalej wydech z nierdzewki 63mm na 2 tłumikach przelotowych i katalizatorze
skrzynia seryjna ST150 po rewizji z głównym dłuższym z diesla + szpera Torsen

Ogólnie silnik został poskładany z wykorzystaniem elementów z Forda/Mazdy z silników Duratec lub Ecoboost - nie ma ani jednej części customowej pod tym względem.

W trakcie składania zapadła decyzja o przygotowaniu osprzętu silnika na stage2 tj montaż kompresora odśrodkowego Rotrex.
W tym celu zostało zmienione koło pasowe na takie z Focusa MK2 oraz miska z Mondeo MK4 2.3 - dzięki temu, będzie można przenieść kompresor klimatyzacji pod miskę olejową a w miejscu kompresora klimy będzie Rotrex.

Tak jak pisałem, auto to daily więc pod względem wyposażenia nie ma kompromisów, wszystko zostaje i musi być sprawne!

W aucie działają 2 zestawy klap w dolocie oraz zmienna faza wałka ssącego.


Kilka foto:

(https://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=2247) (https://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=2247) (https://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=2248) (https://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=2248)
(https://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=2246) (https://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=2246) (https://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=2249) (https://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=2249)
(https://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=2250) (https://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=2250) (https://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=2251) (https://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=2251)
(https://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=2254) (https://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=2254) (https://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=2255) (https://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=2255)
(https://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=2256) (https://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=2256) (https://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=2257) (https://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=2257)



Obecnie tak wygląda wykres w porównaniu do seryjnego silnika 2.0 z seryjnym wydechem oraz krótkim dolotem na stożku.
(https://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=2258) (https://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=2258)

Nie jest to jeszcze finalny wynik ponieważ jest kilka poprawek. Liczę, że uda się osiągnąć 20xPS i 27x Nm :)