Szanowni forumowicze
Mam takie zagadnienie - auto
Ford Focus ST MK2 225KM
do standardowego układu chłodniczego ma dołożony dodatkowy wentylator pchający od strony chłodnicy klimatyzacji (nie chciałem rozsuwać chłodnic) i standardowy wentylator "ssący" od chłodnicy silnika). Wentylator dołożony jest uruchamiany z przełącznika wewnątrz auta.
Auto jeździ na trackday-ach. i na krętych torach niestety grzeje się powyżej 100 stopni (pomiar z OBD2).
szukam koncepcji jak zmodyfikować układ chłodzenia by się nie grzało.
Czy może ktoś walczył z tematem?
Customowa chlodnica będzie wydajniejsza, może się obejdzie beż "demolki" , a jak jeszcze będzie mało to pomyśl o natrysku zimnej wody.
Jeżeli masz już dobrą chłodnicę oleju, to pozostaje wymiana głównej chłodnicy na większą. Z drobnych patentów, ale często skutecznych, można dopracować przepływ powietrza przez komorę silnika (m. in. usuwając częściowo uszczelkę przy podszybiu). Istotny może być też nawiew na miskę olejową.