Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Ostatnie wiadomości

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
21
Główne forum / Tuning mechaniczny Forda Fiest...
Ostatnia wiadomość przez Daviddus - 07.01.2025, 18:03
Czy zainstalowanie nowego wałka rozrządu w moim Fordzie Fiesta ST poprawi jego wydajność? Szczegóły: Czy zainstalowanie nowego wałka rozrządu w moim Fordzie Fiesta ST poprawi jego wydajność? Czy to jest dobry pomysł na tuning mechaniczny? Czy jest to kosztowne i czy warto to zrobić? Czy potrzebuję dodatkowego sprzętu do zainstalowania nowego wałka rozrządu?
 
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.
Deep-frying equipment essentials for your kitchen
22
Silniki benzynowe turbo / Dziura w silniku, POMOCY!
Ostatnia wiadomość przez Choody - 07.01.2025, 16:51
Witam,

Mam przeogromny problem, nie wiem czy trafiłem w dobry wątek.

Od ponad 7 lat posiadam Focus ST 2.0 250KM 2014 rok, 135tys przebieg, wersja amerykańska.

Robiłem pare miesięcy temu remont silnika, do tej pory nie wiem co było przyczyną.

Co było zrobione podczas naprawy:

- Wymiana turbosprężarki
- Docieranie zaworów oraz wymiana uszczelniaczy zaworowych
- Wymiana pierścieni tłokowych
- Wymiana oleju, filtra oleju i filtra powietrza
- Planowanie głowicy
- Wymiana niezbędnych uszczelek
- Wymiana panewek korbowodowych

Silnik po po remoncie był docierany przez 1000km po czym został wymieniony olej.
Zrobiłem po tym jeszcze jakieś 3-4tyśkm, bez żyłowania, bo nie jeżdżę jakoś dynamicznie.

i... podczas jazdy ok 100km/h strzeliła dziura w silniku. Silnik na śmietnik.

Będę wzywał rzeczoznawcę, aby stwierdził, czy to była wina mechanika, który składał ten silnik...

Ale też nie wiem co zrobić dalej.
Czy warto wymieniać silnik?
Czy jedyna opcja przy wymianie silnika to wersja ta co była czyli R9D...?
Jaki to może być koszt...?

I jak myślicie, za ile mógłbym go w takim stanie teraz sprzedać, gdybym nic przy nim nie robił? Przyjmując, że auto w stanie bardzo dobrym i wszystko działa.
23
Nasze Fordy / Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2...
Ostatnia wiadomość przez sseebbaa1 - 02.01.2025, 13:06
Łooo! Temat ożył po 5 latach :)
Fajnie, że nie wypisałeś się z forum mimo zmiany samochodu na beemkę (poznaję to po podpisie). Mam nadzieję, że nasze techniczne dyskusje przydadzą się też w bawarce 8)

A od czasu naszych ostatnich wiadomości moja wiedza o hamulcach poszła trochę do przodu. Adaptery przednich zacisków z e38 robiłem już nie tylko dla siebie, ale nawet dla innych posiadaczy Mondeo mk3 i Focusów mk2. Tylko z tarczami 350 mm.
Faktycznie zaciski kierunkowe są dobrym wynalazkiem, ale koniecznie muszą być zamontowane zgodnie z zaprojektowanym kierunkiem obrotu tarcz.

Nie chcę wyjść na czepialskiego :P, ale coś z tą sprężynką mi nie pasuje w Twoim opisie. Mówiłeś bowiem o tym, że zacisk był nieprawidłowo zamontowany w Mondeo, ale jednocześnie takie zamontowanie było przecież identycznym położeniem jak w BMW. Czyli góra zacisku była tak jak w BMW i tym samym ciężar klocków był skierowany w taką samą stronę, jak przed wymontowaniem ich z BMW. Czyli pod względem grawitacyjnym sprężynka zapobiegała ewentualnym drganiom klocka tak samo jak wcześniej (bo właściwości amortyzujące sprężynki mają raczej znaczenie tylko gdy zacisk nie pracuje; bo jak naciśniemy hamulec to siły są tak wielkie, że żadna sprężynka tego nie pokona i nie wyciszy ewentualnych wibracji).

Mondeo mk4 już nie masz, więc dyskusja traci trochę na znaczeniu, ale tak jakoś chciałem to zrozumieć. Bo trochę zastanawia mnie co tak naprawdę tam piszczało, że dołożenie dodatkowej sprężynki w Twoim odczuciu eliminowało te dźwięki. Może to miało wpływ, a może to tylko przypadek, bo klocki już się jakoś przytarły. Trudno wyczuć.

Pozdrawiam!

24
Silniki benzynowe turbo / Odp: FF MK2 ST Biały dym z wyd...
Ostatnia wiadomość przez OperatorPieca - 01.01.2025, 17:57
Cytat: T w 25.12.2024, 08:58Zrób test spalin w płynie chłodniczym.
Zrobiony. Kolor się nie zmienia
25
Nasze Fordy / Odp: [Mondeo] MK4 Titanium S 2...
Ostatnia wiadomość przez Monti - 30.12.2024, 09:35
Cytat: sseebbaa1 w 14.11.2018, 20:27Monti, ja niestety nadal mam problem ze zrozumieniem tego co jest odpowiedzialne za piszczenie hamulców w Twoim samochodzie :D

Napisałeś:czyli wskazałeś, że Ty nie obróciłeś do góry nogami, co jest prawidłowym stwierdzeniem.
W Twoim przypadku bowiem zamieniłeś zaciski stronami - ten który był prawym w BMW jest teraz lewym w Mondeo. W Mondeo wyjście na przewody jest do góry, tak jak i w BMW, więc zaciski nie są do góry nogami.


Ale potem napisałeś, że za piszczenie hamulców obwiniasz to, że zaciski są do góry nogami (i tym samym sprężynki też do góry nogami):
Więc już nie wiem o co chodzi i co obwiniasz za piszczenie.



Moze to zagmatwane ale patrząc z punktu położenia klocka hamulcowego to on był do góry nogami niż to zaplanowali inżynierowie. Przez co sprężynka rozpychająca klocki była w dolnej części klocka a nie górnej :). Rozwiązaniem było dołożenie customowej sprężynki :)
26
Nasze Fordy / Odp: Fiesta mk6 BP ultimate ed...
Ostatnia wiadomość przez T - 25.12.2024, 09:00
Nietuzinkowy projekt, brawo.
27
Silniki benzynowe turbo / Odp: FF MK2 ST Biały dym z wyd...
Ostatnia wiadomość przez T - 25.12.2024, 08:58
Zrób test spalin w płynie chłodniczym.
28
Nasze Fordy / Odp: Fiesta mk6 BP ultimate ed...
Ostatnia wiadomość przez Darekptr - 17.12.2024, 14:10
Z jednej strony projekt jak to projekt, każdy robi pod siebie. Z drugiej strony szkoda, że numerowana wersja straciła swoje właściwości wyróżniające.
29
Silniki benzynowe turbo / FF MK2 ST Biały dym z wydechu,...
Ostatnia wiadomość przez OperatorPieca - 16.12.2024, 15:14
Witam wszystkich.
Być może temat już był, aczkolwiek nie znalazłem odpowiedzi.
Mianowicie zauważyłem ostatnio nadmiernie dymienie z ukladu wydechowego ( biały dym ), wiem, że to sytuacja w miarę normalna w takich temperaturach, aczkolwiek wydaję mi się że trochę za bardzo ( decat + przelotowy środkowy) i po rozgrzaniu powinien przestać. Zauważyłem również, spadek płynu chłodzącego, nigdzie nie widać żadnych wycieków, sprawdzałem uszczelkę pod głowicą testerem i wychodzi negatywny. Turbina była rok temu regenerowana. Może ktoś miał podobny przypadek?
Samochód posiada instalację LPG.
30
Nasze Fordy / Fiesta mk6 BP ultimate edition...
Ostatnia wiadomość przez savi_126p - 14.12.2024, 22:42
Siema grupa.
Chciałbym wam zaprezentować może nie st150 ale myślę, że również przyjemną furkę jaką jest fiesta mk6 bp ultimate edition.
Jest to wersja specjalna na rynek holenderski.
Powstało ich 250 sztuk, moja jest 99.
Historia tej edycji jest prosta:
BP w 2006 roku przejęło udziały sponsoringu formuły 3 i z tej racji postanowili z fordem wypuścić takie oto fiesty.
Ta edycja wyróżniała się:
-pakietem stylistycznym,
-tylnym spojlerem,
-sportowym zawieszeniem,
-16-calowymi felgami,
-przyciemnianymi szybami,
-półskórzaną tapicerką,
-specjalnymi naklejkami na progach,
-szachownicą na dachu,
-naklejką na desce rozdzielczej z numerem.

Ta edycja była dostępna w 2 kolorach (żółty, czarny).

Silnik jaki siedział w tych bestiach to benzynowe 1.6 duratec o zawrotnej mocy 101km.


Aktualnie jak widać mój egzemplarz stał się śmiesznym pokemonem.


Warto z tego miejsca też wspomnieć o podobnych wersjach mk6 czyli anniversary edition, rally edition, champ itp.
Jeśli macie wiedzę na temat jeszcze innych odmian limitowanych to chętnie się dowiem o ich istnieniu. :D

Więcej informacji na AutoWeek:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ford-fiesta-ultimate-edition-racegenen/
Pozdrawiam  :P

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10