Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Ostatnie wiadomości

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
61
Nasze Fordy / Odp: [Focus] ST 225 Czarna Owc...
Ostatnia wiadomość przez wodzmistrz - 22.06.2024, 19:49
Witam po długiej przerwie.
Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda ale postanowiłem że wrzucę aktualizację.

W tzw. międzyczasie sporo się zadziało.

ZMIANY POD MASKĄ:
Rura crossover (nad silnikiem) - oryginalna z RSmk2 + przepływka RS mk2
Rura turbo to crossover (od turbiny) - Pro Hoses
Pompa paliwa Quantum 340 lp/h
Turbina Ford Focus RS mk2, aktuator Forge (turbina po regeneracji ok 15 tys km przebiegu), DV ori RS mk2 (mam też Forge, zmieniłem bo Forge zaczęła być nie do końca szczelna.
Wtryskiwacze Bosch 550 cc
Dolna poducha silnika poliamid (wkładka)
Oil breather kit (dodatkowy separator / odma)
Chłodnica oleju Focus RS mk2
Kolektor ssący Airtec aluminiowy
RS VAC PIPE mod
Obudowa komputera Airtec
Filtr powietrza K&N
Dolot ala Focus RSmk3
Większa przepustnica (średnica) (Porsche Boxter 986)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



NAPĘD
Żeby to wszystko przenieść efektywnie na asfalt zostało również zainstalowane sprzęgło z RSmk2 obite kevlarem wraz z dociskiem, dwumasą po regeneracji oraz szpera MFactory.

SOFTWARE:
Komputer przekonwertowany na RS przez co potrzebne były: przepływka z RSmk2 i MAP sensor z RSmk2.
Program przygotowany przez kolegę TAM z Warszawy.
Moment w miarę płaski, utrzymany na poziomie +- 500-510 Nm.
Z takimi gratami auto legitymuje się mocą (w zależności od hamowni) - ok 380-390 HP.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



Dodatkowo mogę nadmienić że w poprzednim roku, chyba jako pierwszemu w PL został mi zmodyfikowany soft RSowy w taki sposób, aby nie trzeba było montować pompy ABS z RSmk2 i móc cieszyć się kontrolą trakcji RSową a nie STkową.
Zmiana jest dzień do nocy, STkowa tylko przymyka przepustnicę a RSowa bardzo fajnie wycina zapłon :)

Tak przygotowane mocowo auto robi ok 10.5-11 sekund pomiar 100-200. Natomiat najlepszy wynik jaki udało mi się zmierzyć to 10.36:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



HAMULCE
Jako że trzeba tego ciężkiego klocka jakoś wyhamować zająłem się też hamulcami.
Wjechały fabrycznie nowe zaciski z Megane RS 3/4, 4 tłoczkowe.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



Do tego wszystkie inne niezbędne rzeczy typu przewody w oplocie, adaptery itp. oraz tarcza ATE 345mm.
Zacząłem od klocków również ATE a skończyłem na Ferodo DS UNO. Polecam, nie do zajechania, a pracują rewelacyjnie również na zimno.

Jeśli chodzi o tył to doszły inne jarzma i większa tarcza (Brembo). Klocki ATE, aktualnie drugi komplet jadę.

ZAWIESZENIE
Do zamontowanych już sprężyn Eibach Pro Kit doszły Amortyzatory Bilstein B8 oraz stabilizator Whiteline z tyłu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



OPONY
Wleciały Micheliny Pilot Sport 4S.

ZEWNĄTRZ
Doszedł dyfuzor z poliftowego ST mk2.

WNĘTRZE
Kierownica została zrobiona na nowo, ścięty dół, pół skóra pół alcantara, plus celownik, bicepsy, wąsy itp.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



Dodatkowo z racji większego doładowania wjechały zegary ciśnień z RSmk2.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



Z eksploatacji ostatnio ogarnięte:
- Nowa chłodnica oleju
- Rolka napinacza paska osprzętu
- Klocki tył świeże

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



Auto zdążyło także pojawić się na kanale Przemoznawcy, z przymrużeniem oka ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.


Pojawiło się również na kanale u niejakiego Mishy Charoudina :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.


Na koniec jeszcze jedna ważna informacja.

Jako że wypad tym autem na Nurburgring (obowiązkowo dla każdego moto freaka / petrol heada!) oraz w Alpy (trasa Grossglockner Hochalpenstraße polecam mega!) były moimi marzeniami motoryzacyjnymi, wybawić się tym autem wybawiłem a bawić się w dalsze mody już nie zamierzam - noszę się z zamiarem sprzedaży tego auta.
Przez 8 lat przeszedłem od totalnej serii do myślę fajnego efektu końcowego. Teraz pora na coś nowego i myślę że dobry moment żeby zakończyć pewien rozdział :)

Więcej napiszę zapewne w dziale giełdy tu na forum, w osobnym poście.

Pozdrawiam
62
Silniki benzynowe turbo / Odp: focus ST MK2 - 225KM - mo...
Ostatnia wiadomość przez Geraltzrusa - 21.06.2024, 14:49
Mam ten sam problem i przychodzi mi do głowy racingowy termostat z niskim otwarciem okolo 70 stopni..... Mishimoto robi takie cuda staram sie namierzyć do Focusa mishimoto MMTS-FOC-05
O ile dobrze pamiętam.... Rozmyślam nad gruba Chlodnica i myślałem o przeprogramowaniu wentylatorów aby załączyły sie na Maxa nuz przy 95 stopniach........ Bede kombinował bo jeżdżę dopiero tydzień po generalnym remoncie i zakuciu silnika.....
63
Silniki benzynowe turbo / Odp: Tulejowanie, nadwymiar Tł...
Ostatnia wiadomość przez Geraltzrusa - 21.06.2024, 14:43
Troszkę już stary temat.... Ale dopiero pierwszy tydzień jeżdżę......... Mamy czerwiec......... Masakra.... Zawiodło mnie 2 mechaników jeden odkładał wszystko 4mc wkur***sie zabrałem lawetą auto drugi zwlekał 1.5mc ja z racji remontu domu wolałem oddać zapłacić na tym etapie i miec z głowy, gdybym sam wkładał motor który sam poskładałem dawno bym jeździł...... Do rzeczy.... Zrobiłem 600 km jak NA RAZIE w weekend zabieram sie za intercooler bo zakupiłem w uk Airteca stage1 gen 3 wygrana aukcja za guziczki dosłownie więc się udało.... Panowie wywaliło mi płyn chłodniczy 2 razy......test na obecność spalin nic nie wykazał.... Wskaźnik temp oczywiście jest emulowany wiec sprawdzałem na podpieciu pod obd... Dochodzi do 100 105 i zbija zmieniłem korek będę obserwował.... Parametry myślę ze git bo poranne odpalenie wskazuje 4.6 do 4.8 bara.... W środku przy rozgrzanym oleju siedzi jak mam cruise na połowie skali jak boost idzie w gore oczywiście pompuje, na wolnuch siedzi 1.2 bara ciśnienie oleju. Boost z tego co kojarze jest dosc niski na standardowej mapie chyba cos koło 0,6 o ile pamiętam poprawcie mnie... U mnie wchodzi chyba na 0.8 wiec smiem twierdzić że mapę ktos grzebał.... 2 olej jest w tej chwili dociągnę do 1000km i zmienię 3 olej, po 1wszej zmianie czyściutko zadnych syfow w filtrze bagnet przezroczysty...czuc moc ale tez czuje gdzies tam drobne zawachanie, latam max do 3-3.5k  obrotów przez ten 1k km.... Jestem umówiony na virusa u kogos poleconego wiedział po rozmowie ze turbo wąskie gardło egt wysokie itp eiec na plus bo obdzwoniłem 8 i albo nie chcieli tykać albo wywnioskowałem z rozmowy ze nie robili st ka wcześniej. Dziś w połowie drogi padlo mi wspomaganie 🤦�♂️ więc bede mial kolejna rzecz do zagladniecia nic sie nie wyswietla tylko kiera ciężka sie zrobiła 😔 miałem mala przygodę z 4 cylindrami zamiast 5 i juz byscie widzieli moje wkurwienie jak zczytslem błędy i wypadanie zaplonu na 2 gim cylindrze 🤦�♂️ na szczęście okazało się że kabelek od zasilania cewki w 3/4 był przyczasniety jak składali i po lutowałem i śmiga.... Tak czuje ze ma moc (mam jeszcze A6c6 V8 4.2) wiec mam sie do czego odnieść. Ale czuje6ze dół jest mocny a góra trochę odkurzacz sie robi więc myślę ze mapa to naprawi.... Więc najważniejsze że motor poskładany dobrze od strony technicznej bo pracuje ładnie.......a przyznam że składałem od zera pierwszy raz na kutych tlokach 🫣 wogole tak mocno wybebeszony.... Raczej mam doświadczenie w rozrzadach i glowicach dołów nie miałem okazji ruszać......... Jakby ktoś chciał znac szczegóły to chętnie opowiem co i jak bo motor stracił kompletnie kompresję miałem 2,0,0,0 i 4 🫣 nie sprawdziłam teraz no ale czuje ze focis jedzie więc NA RAZIE nie ma sensu.... Aczkolwiek na pewno jak znajdę chwilę wolnego czasu albo gdy będę zmieniał świece sprawdzę.... Kosztowo mam wszystko spisane ale wyszło okolo 15k wszystko czy dużo? Hmmm miałem opcje albo kupuc niepewny używany albo robic swoj od zera......... Wybrałem bramkę 2..... Czy dobrze? Czas pokaże...... Przyznam że przesiadając sie z A6 komfort to zupełnie inna bajka z racji klasy samochodu ale Focus ma to cos w sobie czego ta A6 nie ma.... Aleee Torsena Quattro bym zabrał ze sobą ajjjj 😁
64
Off-topic / Odp: W jaki wieku kupiliście/d...
Ostatnia wiadomość przez julilika - 17.06.2024, 09:24
mnie sie nie spieszyło do samochodu, wiec dopiero po studiach
65
Auto detailing / Odp: Brązowy nalot
Ostatnia wiadomość przez julilika - 17.06.2024, 09:23
Cytat: DigitalDruid w 12.04.2024, 13:16iałem podobny problem z brązowym nalotem na moim samochodzie po używaniu wody ze studni. Użyłem Iron-X, i muszę przyznać, że działa to zaskakująco dobrze. Produkt jest łatwy w użyciu i nie tylko usunął nalot, ale także przywrócił oryginalny wygląd lakieru.

 jakiej marki? jak się używa ten środek
66
Auto detailing / Odp: Czyszczenie tapicerki
Ostatnia wiadomość przez julilika - 17.06.2024, 09:22
Cytat: DigitalDruid w 12.04.2024, 13:12Moje doświadczenia z czyszczeniem tapicerki są podobne. Zdecydowanie polecam skorzystanie z usług profesjonalnego detailera. Sam próbowałem różnych środków kupowanych w sklepach, ale żaden nie dał tak dobrego efektu, jak profesjonalne czyszczenie
zgadzam się w 100% nie da się samemu osiągnąć takiego efektu
67
Główne forum / Ford focus mk2 ST polift
Ostatnia wiadomość przez Fanta - 22.05.2024, 20:27
Witam chciałem zasięgnąć rady co do bólów off-a . Jaki najlepiej wybrać który waszym zdaniem daje radę lub czym się kierować . Zgłupiałem już od przeglądania porównywania . Z góry dziękuję za pomoc ;)
68
Silniki benzynowe wolnossące / Odp: Brak dołu ST220
Ostatnia wiadomość przez ChrisST220 - 17.05.2024, 12:31
Jeszcze nie sprawdzałem. Jedynie opukane czy nie hałasują
69
Silniki benzynowe wolnossące / Odp: Brak dołu ST220
Ostatnia wiadomość przez Darekptr - 17.05.2024, 12:26
Katy były sprawdzone? Słyszałem o przypadkach zapychania się ich i "przestaje jechać"
70
Silniki benzynowe wolnossące / Brak dołu ST220
Ostatnia wiadomość przez ChrisST220 - 15.05.2024, 19:47
Witam!
Przychodzę z pewnym problemem i liczę na pomoc w jego rozwiązaniu. Posiadam od 4 lat Mondeo ST220 z 2003 roku, przebieg potwierdzony papierami i historią wynoszący aktualnie 188 tysięcy kilometrów.
Samochód nie łapie dołu jak kiedyś, widać to szczególnie przy biegu 5 gdy od 80 w górę zajmuje mu to kawał czasu a na dwójce również dopóki nie osiągnie 4 tysięcy obrotów to jechać mu się średnio chce.
Problemem ostatnio okazało się wyprzedzanie na autostradzie po wciśnięciu gazu w podłogę miał problem zwiększyć prędkość ze 120 do 140.
Wymienione są świece, filtry, przewody, cewka, pospawany wydech, wyczyszczony krokowiec, przepływomierz, przepustnica i kompletnie nic nie pomaga. Ciężko cokolwiek diagnozować bo samochód pracuje równo, nie dymi, nie przerywa, płynów i oleju też nie gubi. Sprzęgło i skrzynia również pracują wzorowo. 0-100 przy naprawdę mocnym starcie i trzymaniu drugiego biegu do końca osiągnął w 9 sekund a jeszcze niedawno robił to o wiele szybciej.

Może ktoś miał taki problem i wie gdzie ewentualnie zajrzeć. Z góry dzięki
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10