Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Ostatnie wiadomości

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
81
Nasze Fordy / Odp: Ford Focus RS mk3
Ostatnia wiadomość przez Mateusz118 - 02.04.2023, 17:34
Fajne auto, wrzuć więcej fotek. Środek, z pod maski. Opisz plany i już poczynione modyfikacje.
82
Nasze Fordy / Ford Focus RS mk3
Ostatnia wiadomość przez maff - 29.03.2023, 15:59
Witam wszystkich forumowiczów! Od jakiegoś czasu czytam forum i nadszedł czas aby się ujawnić. RSa posiadam od ponad roku, używany jako daily car. Jest to kolejny focus którym jeżdżę, poprzednio był czarny ST2 performance pack po lifcie, z którego byłem bardzo zadowolony i służył przez 90kkm. Uznałem, że jeśli da się zrobić lepsze auto niż ST to będę zadowolony i tak faktycznie się stało ;-) RSem zrobiłem do tej pory 25kkm i jeszcze trochę na pewno nim pojeżdżę. Auto jest po lekkich modyfikacjach: hamulce - przewody hamulcowe oplot, płyn hamulcowy motul rbf600, klocki ferodo ds2500; blow off turbosmart oraz short shifter forge. Przymierzam się powoli do podniesienia mocy w okolice 400 koni... tylko naprawię reduktor z przodu ale o tym w innym wątku :P

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.

   
83
Tuning silników benzynowych turbo / Focus ST MK3 Stage 1 - tuner p...
Ostatnia wiadomość przez GIZIU - 26.03.2023, 11:14
Witam, w maju robię wydech u Kozieła i postanowiłem zrobić stage 1 w moim ST MK3 FL. Auto jest moim daily więc chciałbym celować w bezpieczne 290-300km na seryjnym turbo. Jaki FMIC polecacie? Podoba mi się Airtec, czy w ten cenie znajdę coś lepszego? No i najważniejsze, czy w Warszawie lub okolicach jest jakiś tuner który ma doświadczenie z ST MK3? Ewentualnie polećcie proszę kogoś sprawdzonego.
84
Cześć,

Po niemal 3 latach i dodatkowych ok 70 tys km przejechanych od momentu modyfikacji Focus ST MK3 (diesel), w tym montażu szpery Quaife pojawił się mały problem.

Kilka tygodni temu pojawił się  odgłos dobiegający z przedniej części pojazdu podczas dynamicznego przyśpieszania na 1,2 i częściowo 3 biegu (czyli kiedy układ jest najbardziej obciążony). Hałas przypomina dźwięk ocierających się o siebie elementów jednakże,

- zostały sprawdzone wszystkie elementy zawieszenia (celowałem w swojej ocenie właśnie w elementy przedniego zawieszenia),

- został sprawdzony dolot i jego każdy element wraz ze szczelnością,

- został sprawdzony olej w skrzyni biegów pod kątem opiłków metalu czy też utraty objętości / właściwości oleju,

Powyższe prace nic nie wykazały. Jedynie wykryto drobną nieszczelność w EGR, ale jest on już wymieniany na nowy i nie ma to wpływu na sprawę.
Czy ktoś z Państwa ma podobne doświadczenia z LSD Quaife i napotkał się z podobnymi dolegliwościami po jakiś czasie?

Czy jest sens wyciągać całą skrzynię i ją sprawdzić wobec braku objawów i wad w innych elementach pojazdu? Czy szpera, a raczej jej elementy mogły się zużyć, "wytrzeć", aczkolwiek brak opiłków i stan oleju spuszczonego ze skrzyni przeczy tej tezie. 

Pozdrawiam i szerokości,
Maciek

85
Napęd, zawieszenie, hamulce, opony / Głośna praca szpery Quaife? Fo...
Ostatnia wiadomość przez MaciekKRK - 24.03.2023, 14:45
Dzień dobry,

W swoim focusie ST MK3,5 zakładałem szperę Quaife ok 3 lat i 70 tys km temu (wątek opisywałem na forum).
Obecnie borykam się z problemem, w którym przy dynamicznym ruszaniu na biegach 1,2 i 3 jest głośny dźwięk przypominający ocieranie o siebie elementów.

Auto jest obecnie w serwisie - został spuszczony olej w skrzyni biegów, który nie wykazał żadnych opiłków, zmniejszenia objętości i jakości oleju w skrzyni.
Inne elementy - zwieszenie, dolot itd. również zostały dokładnie sprawdzone i nie wykazują oznak zużycia / uszkodzenia / luzów. Jedynie EGR zostanie wymieniony ze względu na nieszczelność układu.

Czy ktoś z Państwa miał podobny przypadek. Dodam, że ten dźwięk pojawił się po ok 2-3 latach i kilkudziesięciu tysięcy kilometrów od założenia szpery.

Pozdrawiam,
Maciek
86
Silniki benzynowe turbo / Pytanie odnośnie wtrysków mond...
Ostatnia wiadomość przez Boxxer40 - 14.03.2023, 23:48
Witam
Dziś zauważyłem, że wokół wtryskiwaczy benzynowych są ślady w postaci lekkiej plamy zmieszanej z brudem, tak jak by spod wtrysku coś się sączyło, głownie 2,3,4, i 5 wtrysk. Po odpięciu przewodów w środku gdzie się wpina kostkę znajduję się  ciecz przypominają olej bo kolor ciemno brązowy. Paliwo to by szybko odparowało więc wykluczam. Całą wtyczka od środka tłusta. Zastanawiam skąd to się wzieło i co to może oznaczać. Auto kupiłem miesiąc temu,  nie zrobiłem wielu kilometrów bo nie całe 500km, jestem świeżo po wymianie rozrządu i wymianie oleju w silniku. Pytanie jeszcze do użytkowników 2.5t czy po odkręceniu korka wlewu oleju czuć też delikatnie woń paliwa? Obecnie pokonuje miastowe krótkie odcinki ale spalanie to dramat od 15 do 18l przy normalnej jeździe bez szaleństw. Dodam jeszcze auto normalnie odpala, chodzi równo, wkręca się na obroty i ma moc.
87
Silniki benzynowe turbo / Odp: Volvo V50 T5 wymiana sprz...
Ostatnia wiadomość przez Boxxer40 - 14.03.2023, 23:29
Jak ci nie leci z uszczelniacza to większość mechaników powie żeby zostawić ( nie wiem czym się sugerują ) w zależności jaki masz przebieg, jak nie wiemienisz a za niedługi czas zacznie puszczać to robota podwójna. Mi niestety z uszczelniacza leci i będę sciągał skrzynie i też planowałęm od RS-a wsadzić set ale zdecydowałęm się że dam tarcze do obicia kewlarem. Wychodzi taniej a opinie czytałem bardzo dobre.
88
Kupię / Kupie Ford Focus MK3 ST
Ostatnia wiadomość przez misznax - 11.03.2023, 16:26
Kupie Ford Focus MK3 ST - zapraszam do kontaktu :)
michus@gmail.com
89
Silniki benzynowe turbo / Volvo V50 T5 wymiana sprzęgła,...
Ostatnia wiadomość przez lukasz.volvov50 - 28.02.2023, 10:50
Witam, mam pytanko, co prawda to nie Ford a Volvo ale silnik ten sam. Nadeszła chwila na wymianę sprzęgła wraz z dwumasą w moim Volvo (przeżyło 350 kkm). Planuję założyć z RSa bo wyczytałem od Was że powinno pasować, a jest trochę mocniejsze a cena ta sama. Chciałbym zapytać czy wymieniacie przy okazji uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni? jak to jest rozwiązane w tym silniku, wymienia się sam uszczelniacz czy razem z podporą i czy w ogóle go ruszać jak nie ma wycieku?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
90
Główne forum / Drugi Ogólnopolski zlot ST/RS ...
Ostatnia wiadomość przez Darekptr - 24.02.2023, 10:50
Dzień dobry!
Ekipa która rok temu organizowała zlot ST/RS w Łodzi(w ramach grupy Facebook: Ford ST&RS Polska, teraz zamkniętej/zarchiwizowanej) znów organizuje zlot, tym razem 20 maja 2023. Dla osób Facebookowych mam link do wydarzenia, na razie mało się tam dzieje ponieważ większość żyje na Messengerze z tamtego razu, a i do samego zlotu jest jeszcze sporo czasu. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://fb.me/e/3iTkvcneg

Dla osób nie Facebookowych tworzę ten temat i postaram się przekazywać w nim ważne informacje jakie ustalimy.

Tak samo jak rok temu zbierzemy się za centrum handlowym Port Łódź by pogadać, powspominać, posłuchać silników i ich wydechów wszelakiej maści, a następnie ruszyć jeszcze nie ustaloną trasą w kierunku Oberży Złoty Młyn. Następnym punktem będzie Racing Center Łódź zlokalizowane niedaleko centrum handlowego Tulipan. Tam, szansa na Go-Karty.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10