Przednie hamulce 345 mm w Fordzie S-Max mk2

Fabryczne hamulce przedliftowego S-Maxa mk2 są wyposażone w tarcze o średnicy 316 mm (taka sama średnica tarcz z przodu i z tyłu, z tym że z tyłu nie są wentylowane). Miałem okazję intensywnie hamować z wysokich prędkości i wiem, że…

Grubszy przedni stabilizator w Mondeo ST220

Stabilizator w ST220 ma grubość około 20 mm. Natomiast, co ciekawe, „zwykłe” Mondeo mk3 ma stabilizator o grubości 21 mm. A wydawałoby się, że to wersja ST powinna mieć sztywniejszy stabilizator, bo ten element zawieszenia jest odpowiedzialny za ograniczanie przechyłów…

Dlaczego hamulce pylą lub piszczą?

Hamulce, szczególnie w tych mocniejszych i szybszych autach potrafią sprawić wiele problemów. Najpopularniejsze z nich to pylenie lub piszczenie. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiada p. Lech Wójcik, były pilot rajdowy i właściciel popularnego sklepu Hamulce.net w rozmowie z Tomaszem Tobiacelli.…

Swap z Duratec 2.5 V6 na 3.0 V6

Znanym faktem jest, że dół V-ek nie jest zbyt trwałym elementem i większość awarii tego silnika dotyczy uszkodzonych panewek. Wiele osób szuka wtedy „kompletnego” silnika na Allegro, montuje go, a za parę miesięcy (lub wcześniej) problem się powtarza, a pieniądze…