KLUSKOWE MK2 V6 [STpakiet, Recaro, BlackEyes, ...]

KLUSEK, 21.05.2010, 10:22 « poprzedni - następny »

MAG

Cytat: KLUSEK w 25.05.2011, 14:02
....Co powiecie na takie pasy na boku auta ? :)
Zamiast myslec i kombinować z jakimiś pasami (mi się zdjęcie nie wyświetla, więc nawet  nie wiem jakie one sa), to zbieraj kasę na jakieś ciekawsze fele, bo tak naprawde tylko tego brakuje w twoim autku.

Masz bardzo elegancki kolor (w żadnej mierze sportowy), więc nie psuj go pseudo-sportowymi akcentami, które do niego nie będą pasowały ....
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Ja też jestem "na nie". Zdjąłbym natomiast listwy boczne z drzwi. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK

Z tymi felami to tak jak wcześniej mówiłem - na razie siedzą bo mam do nich dobre oponki :) jak się zużyją, nad czym pracuję usilnie, to kupię większe - pewnie wolfy, bo mi się podobają :)
Także felgi na pewno zagoszczą większe. Mam już zakupione sprężynki z ST200 (-2cm), większej gleby nie mogę i nie chce, bo bym zderzak urwał na lubelskich drogach.

A co do listew bocznych, to nie mogę zdjąć, bo miałem doły drzwi malowane i będzie widać.

W przyszłym miesiącu kupuję głowicę nowe do regeneracji i na podmiankę, bo zaczęło u mnie cykać. Żeby nie czekać z robotą to wszystko sobie przygotuję i tylko przerzucę górę silnika ;)

eng

Bardzo ładne Mk2. Felgi te co masz są jak najbardziej ok. A jakieś inne objawy prócz cykania są jeszcze? Jaka pewność, że to głowica?

T

Cytat: KLUSEK w 25.05.2011, 16:22W przyszłym miesiącu kupuję głowicę nowe do regeneracji i na podmiankę, bo zaczęło u mnie cykać. Żeby nie czekać z robotą to wszystko sobie przygotuję i tylko przerzucę górę silnika Wink
Jesteś pewien, że to uszczelka pod głowicą? Cykanie może mieć wiele przyczyn...

Co do głowic, to jak już kupujesz, to poszukaj takich z ST200. Mają polerowane kanały i lepsze wałki. Warto też od razu trochę bardziej je splanować, żeby zwiększyć stopień sprężania.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK

Sytuacja ma się tak z tym cykaniem.

- Słychać je jedynie na rozgrzanym i obciążonym silniku.
Jak otworzę okno i przejeżdzam obok ściany, to wyraźnie słyszę cykanie zsynchronizowane z obrotami silnika. Na postoju nie słychać. Jedyna rada do zaciągnąć ręczny i katować sprzęgło obciążając motor, wtedy cykanie dobiega od strony podszybia.
- W płynie chłodzącym nie ma spalin bynajmniej.
- Jak się auto porządnie rozgrzeje to czuję jakby mniej mocy (IMRC sprawny). Na zimnym jakby ze 20 koni więcej ;)
- Bardziej cyka na LPG niz PB (pewnie temperatura spalania wchodzi w grę)
- Sporo czasu jeździł na ubogo na LPG - na pewno mu to nie pomogło.

Podsumowując to wszystko stawiam raczej na uszczelki.

Swoją drogą uszczelki zaraz będę miał. Głowice po okazyjnej cenie, z wymienionymi 500KM temu uszczelniaczami i docieranymi zaworami (robił koleś uszczelki i strzeliła mu panewka 500 KM pozniej :D), tylko splanować.

Zrobić to zamierzam sam, lub z małą pomocą typu ustawienie rozrządu, więc wiele nie ma co się chyba zastanawiać. Wiadomo jak to z tymi uszczelkami w naszych autkach.

@Tomasz: chętnie bym pchał części z STka, niestety są trudno dostępne. A jak są to po cenach takich, że nie zależy mi na tych 5 koniach na plus - lubię mieć sprawne auto, ale przepłacać nie lubię. Dlatego chyba pozostanę przy serii i odkładam na nowsze :)

Co do większego splanowania, to sprężanie wzrośnie, ale czy nie będzie niebezpieczeństwa, że zacznie przepuszczać na pierścieniach np ?

T

Cytat: KLUSEK w 25.05.2011, 22:57Podsumowując to wszystko stawiam raczej na uszczelki.
Te objawy pasują równie dobrze do przedmuchu przy kolektorze wydechowym...

Cytat: KLUSEK w 25.05.2011, 22:57Co do większego splanowania, to sprężanie wzrośnie, ale czy nie będzie niebezpieczeństwa, że zacznie przepuszczać na pierścieniach np ?
Seryjnie jest poniżej 10:0, ludzie jeżdżą nawet na 12:0, więc jak zrobisz delikatnie więcej, powiedzmy, nie wiem, 10,5:0 to nic się nie stanie. Oprócz tego możesz też samodzielnie wypolerować kanały dolotowe (trochę pracy, koszty zerowe, a kilka koni pewnie przybędzie). Tylko nie poleruj na lustro, bo paliwo będzie się skraplać (dolotowych, wydechowe można).

No i oczywiście warto z dolotem zrobić to co ja teraz robiłem do 3.0. Nawet, a wręcz przede wszystkim, jeśli masz "zwykłe" kolektory i przepustnicę. Trochę zabawy, koszty znów zerowe jak sam zrobisz, a efekt będzie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Cykanie w benzynie z LPG to raczej norma wtryskiwacze od gazu bardzo głośno hałasują. Może nie aż tak żeby było je słychać przy zamkniętej masce jednak po jej otwarciu wyraźnie je słychać. Jesteś pewien, że to głowica? Zrób jak uważasz jednak samo cykanie to jeszcze mało. Może powinieneś sprawdzić kompresje? Bierze olej? Z rury po dodaniu gazu wydobywa się biała chmura?

KLUSEK

Żeby sprawdzić te kolektory, trzeba by je wyjąć, czy są jakieś sztuczki sprawdzone na to ?

Co do zabawy w polerowanie to nie ma problemu, lubię takie robótki :) Zakupie jakiś dremel i będzie zasuwał ;)

eng

Ponoć szczelność układu można sprawdzić autostartem - czy jakoś tak to się nazywa. Po odpaleniu auta psikasz tym w okolice podejrzane i jeżeli auto zacznie wyć tzn, że gdzieś jest nieszczelność.

KLUSEK

Cytat: eng w 25.05.2011, 22:32
Cykanie w benzynie z LPG to raczej norma wtryskiwacze od gazu bardzo głośno hałasują. Może nie aż tak żeby było je słychać przy zamkniętej masce jednak po jej otwarciu wyraźnie je słychać.

Nie, nie. To nie wtryskiwacze, umiem je rozróżnić ;) Zresztą bez LPG też cyka.

Cytat: eng w 25.05.2011, 22:32
Jesteś pewien, że to głowica?

Na 90% z tego co czytam, to prawie zawsze to głowica.

Cytat: eng w 25.05.2011, 22:32
Może powinieneś sprawdzić kompresje? Bierze olej? Z rury po dodaniu gazu wydobywa się biała chmura?

Kompresji nie sprawdzałem. Oleju bierze w normie - na 5kkm dolałem 200ml, ale jeżdzę na 10W40.

Cytat: eng w 25.05.2011, 22:32
Z rury po dodaniu gazu wydobywa się biała chmura?

Rano przy pierwszym odpaleniu czuć słodkawy smak z rury wydechowej, więc pewnie spala się glikol, ale później już nic nie dymi. Chyba, że zimno to para wodna z LPG.

Swoją drogą to zawsze mam mokro w tłumiku, ile bym nie przedmuchiwał.

T

Cytat: KLUSEK w 25.05.2011, 22:33
Żeby sprawdzić te kolektory, trzeba by je wyjąć, czy są jakieś sztuczki sprawdzone na to ?
Nie wiem, mało tam jest miejsca, małej nieszczelności może nie być widać w pierwszej chwili.

Cytat: KLUSEK w 25.05.2011, 22:33
Co do zabawy w polerowanie to nie ma problemu, lubię takie robótki :) Zakupie jakiś dremel i będzie zasuwał ;)
Thinblade gdzie się da, polerowanie, porting. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK

Cytat: eng w 25.05.2011, 22:37
Ponoć szczelność układu można sprawdzić autostartem - czy jakoś tak to się nazywa. Po odpaleniu auta psikasz tym w okolice podejrzane i jeżeli auto zacznie wyć tzn, że gdzieś jest nieszczelność.

Wydechowych kolektorów tak nie sprawdzę, chociąż jeśli chodzi o głowicę to można spróbować.

T

Cytat: eng w 25.05.2011, 23:37Ponoć szczelność układu można sprawdzić autostartem - czy jakoś tak to się nazywa. Po odpaleniu auta psikasz tym w okolice podejrzane i jeżeli auto zacznie wyć tzn, że gdzieś jest nieszczelność.
Autostartem szuka się raczej nieszczelności dolotu, a nie wydechu...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Cytat: KLUSEK w 25.05.2011, 22:37
Nie, nie. To nie wtryskiwacze, umiem je rozróżnić ;) Zresztą bez LPG też cyka.


Wtryskiwacze pracują niezależnie od tego czy masz gaz załączony czy nie. Także słychać je po odpaleniu silnika na benzynie.