Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Blow off Focus ST 2.5T ???

barti87, 26.01.2011, 14:46 « poprzedni - następny »

KrisSz

Generalnie tak. Niemniej dodanie zewnętrznego zaworu da dodatkowe efekty dzwiękowe - pytanie czy wpłynie to dobrze na osiągi silnika - imho nie warto sie w to bawić.
Pozdrawiam

K

thomas198

Mój projekt pewnie widziales na fkp , no ale jak skrytykowalem "rodzine fkp" to mnie zbanowali na zawsze , nie umia przyjac krytyki i jedyna reakca jest usunac goscia , no ale pewnie moje doswiadczenie jest im nie potrzebne bo wiekszosc jezdzi focusami 1 gen z silnikami na gnojuwkę.  Ale wracajac do DV zewnętrznego to napewno zwieksza wydajnosc suszarki to co my mamy zamontowane w naszych to jest to takie pseudo DV cos tam dziala ale szalu nie ma . A nad takim zestawe bede musial sie zastanowic jak skoncze skaldac nowe serducho to bede mógł dmuchnac bez problemu 500 kucy .

KrisSz

W RSie jest zdecydowanie łatwiej niż w ST, bo mamy plazmowane tuleje, pokrywane tłoki, trochę inny stopień kompresji i silnik jest już w części zakuty. Bez względu na to co zrobili to działa na seryjnym bloku i tłokach RS-a gdzieś do 420+ KM (czyli cirka 370+ km na kołach). Potem zaczynają się pęknięcia rowków pierścieni tłoków etc. a sprzęgło staje się materiałem eksploatacyjnym wymienianym z oponami co 5-10 tys km. i te 400-420 koni max jest rozsądną granicą dla auta jeźdżącego po ulicy.

Z większymi suszarkami osiągniemy oczywiście większą moc maksymalną ale IMHO "jeżdżalność" na codzień , szerokość użytecznego pasma obrotów, przebieg momentu obrotowego i bezawaryjność jest mocno dyskusyjna. Ja myślę powoli o wtryskach 750/650cc i jakimś sensownym programie na wiosnę. Wtedy na seryjnej turbinie, z wydechem 3 cale, dolotem i ICkiem + wtryski i program można atakować zakres 400+. Więcej IMHO nie ma sensu. Czas pokaże - czekam na Matki Boskiej Pieniężnej ;-)
Pozdrawiam

K

thomas198

Ja silnik buduje od podstaw wszystko kute , wloncznie z nowymi tulejami cylindrow . Teraz sie zastanawiam nad sprzeglem helix i kolo jedno masowe , do tego szukam rozbite volvo 4x4 na przeszczep .

KrisSz

Ja nie mam niestety ani zaplecza ani umiejętności manualnych ;-). Pozostaje mi wymądrzanie się na forum :-D. Chętnie zobaczę jednak finał projektu. Swoim autem jeżdżę na codzień, wożę dzieci w fotelikach, etc więc musi być w ruchu i posiadać jednak jakieś cechy "auta użytkowego" 
Pozdrawiam

K

thomas198

U mnie to samo jest fotelik w samochodzie hehe . I uzywam na co dzien ,po torach tez jescze nie jezdzilem bo nie mam czasu chociaz mam tor z prawdziwego zdazenia kolo domu .

KrisSz

Koło Nurburgringu mieszkasz ? ;-)
Pozdrawiam

K

thomas198

Nie mam tor vallelunga na pewno nie ten co w niemczech ale formułę 1 tez tu mozna zobaczyc . http://www.vallelunga.it/it/

KrisSz

No ja bym tam mieszkał :-D
Pozdrawiam

K

AdixST

Panowie da radę w jakiś łatwy sposób wymienić DV? Bo wczoraj się tak przyglądałem i wychodzi na to, że trzeba wyjąć półoś albo turbine, bo jedna śrubka jest centralnie nad półośką i nie ma jak tam podejść.. Macie jakiś sposób na to? :)

KrisSz

Mówisz o jakimś niestandardowym dv który sobie dołożyłeś czy o recirc valve który jest w obudowie turbiny ? Jak to drugie to zdjęcie koła i małe dłonie wymagane.
Pozdrawiam

K

weksla

Zdecydowanie da sie to zrobić bez demontażu półośki. Robilem to dwukrotnie.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

AdixST

Było ciężko i trzeba było się nagimnastykować, ale się udało.. :)