Przepustnica 65 mm w 2,5 V6

T, 13.05.2010, 08:17 « poprzedni - następny »

T

Niedokładnie szukałeś. :) Mi całkowity koszt zrobienia 65 mm wyszedł poniżej 200 zł. Przepustnica jest z Mustanga, a uchwyt z Explorera. Co do sprawdzenia TPS to da się to łatwo zrobić o ile masz ELM-a i do tego najlepiej ScanXL. Jak nie masz to kup, kosztuje poniżej 100 zł, co Ci się zwróci za pierwszym razem gdy nie będziesz musiał pojechać na sprawdzenie błędów do warsztatu i za to płacić.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nokitel

mam ale programu dobrego z licencją nie mam większość demo

T

10.08.2010, 23:03 #62 Ostatnia edycja: 11.08.2010, 01:01 by badger
Cytat: nokitel w 10.08.2010, 18:48
mam ale programu dobrego z licencją nie mam większość demo
Starczy demo ScanXL do odczytania tych pidów. Sprawdzę potem o jakie chodzi to Ci napiszę dokładniej.

« Dodane: 11.08.2010, 01:00 »

Odpal ScanXL z dodatkami do Forda i zaloguj PID-y FORD.TP_V i najlepiej jeszcze FORD.TP_MODE. Generalnie przy zamkniętej przepustnicy powinno być poniżej 1V (tak ok. 0,9 V zwykle), a przy maksymalnie otwartej (pedał w podłodze) tak gdzieś powyżej 4,5V (zwykle ok. 4,6-4,7V). No i warto też sprawdzić czy podczas wciskania gazu napięcie rośnie tak jak trzeba, czy np. w pewnym momencie na chwile nagle nie spada.

Po za tym upewnij się, że przepływomierz działa poprawnie, bo jeśli jest nie do końca sprawny to po podłubaniu dolotu mogą się bez problemu jakieś cuda dziać...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nokitel

sprawdziłem programem scanMaster i tam w procentach na zamkniętej mam 16,3% a na max otwartej 92,2% ktoś może sprawdzić jak ma u siebie? w procentach :) w ScanXL woła o licencję i nie chce nic pokazywać

KLUSEK

@nokitel, sprawdziles PW odemnie ? :)

T

Cytat: nokitel w 12.08.2010, 15:23
sprawdziłem programem scanMaster i tam w procentach na zamkniętej mam 16,3% a na max otwartej 92,2% ktoś może sprawdzić jak ma u siebie? w procentach :) w ScanXL woła o licencję i nie chce nic pokazywać
U mnie bodaj SAE.TP pokazywało 18,4% - 92,9% czyli wygląda na to, ze wszystko u Ciebie w porządku.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nokitel

tak odczytałem twojego PW Dziękuję
Co do wskazań to faktycznie różnica znikoma. To wciąż nasuwa się pytanie co jest nogę odchudzam jak sie da nawet do tego stopnia że nie przekraczam 3tyś obrotów i nie mam spalania z sprzed przeszczepu.

T

Cytat: nokitel w 12.08.2010, 17:54
Co do wskazań to faktycznie różnica znikoma.
Chyba żadne dwa TPS nie działają dokładnie tak samo. Po prostu odczyty dla zamkniętej przepustnicy muszą być poniżej pewnej wartości, a dla WOT -- powyżej innej wartości. U Ciebie takie na oko są. Sprawdź jeszcze czy w miarę wciskania gazu te "procenty" rosną, czy też np. w którymś momencie TPS pokazuje jakąś bzdurę (najlepiej byłoby sobie wykres narysować).

« Dodane: 12.08.2010, 18:24 »

Cytat: nokitel w 12.08.2010, 17:54
Co do wskazań to faktycznie różnica znikoma. To wciąż nasuwa się pytanie co jest nogę odchudzam jak sie da nawet do tego stopnia że nie przekraczam 3tyś obrotów i nie mam spalania z sprzed przeszczepu.
Lambdy i przepływomierz sprawdzałeś? Powiedz jaką masz maksymalną wartość z MAF.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nokitel

Wyniki testu w ScanMonitor. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://img715.imageshack.us/i/zdjcie0084y.jpg/

Wychodziło by chyba że jest wszystko ok to dla czego w trasie pali 16 przy 120km/h a w mieście 18 litrów?

TPS sprawdziłem na wykresie ładnie rośnie i maleje bez skoków, zawieszeń czy innych niechcianych rzeczy.

T

Tyle to palić nie ma prawa, żeby mi spalił powyżej 15 litrów w mieście to musiałem się nieźle postarać i w zasadzie jechać w trybie gaz-hamulec. Coś z lambdami mi u Ciebie nie do końca pasuje, ale nie pamiętam w tej chwili która jest która, sprawdzę potem to ew. napiszę coś więcej.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

boner

Nokitel  masz możliwość zamontowania Z POWROTEM zwykłej przepustnicy ??

nokitel

tak tylko jaki w tym sens? aaa Zapomniałem że spalanie podawałem dla LPG dla benzynki niewiele mniej trasa 120km/h 14L miasto 16L bez wariacji spokojna jazda

T

OK, sprawdziłem. To co mnie dziwi to mała wartość maksymalna na sondzie "Bank 1 Sensor 2". To jest chyba ta diagnostyczna, za katem. W logach które mam (z kilku aut) maksymalna wartość na tej sondzie jest normalna dla sondy wąskopasmowej czyli coś z okolic 0,9-1V. Nie wiem jednak czy rzeczywiście jest tutaj coś nie tak, a jeśli jest, to czy ma to jakiś wpływ na spalanie. Z jakiego przedziału czasowego jest ten screen? Pojeździłeś chociaż kilkanaście minut?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nokitel

auto jeździło jakąś godzinę a potem stało jakieś 15-20 minut. Do testu poczekałem z 2 minuty aż sie zagrzeje do 95 tak by wentylator sie załączył.

nokitel

powiedzcie mi proszę czy wasze sądy również pracują w rozbieżności? tzn sonda 1 ma np. +1% to sonda 2 ma wtedy +4-5% gdy pierwsza podczas hamowania silnikiem czasem ma -8, -10 to druga ma -4,-2 ogólnie rozbieżność jest zawsze w granicy od 4 do nawet czasem 10. Obie sądy pracują ale gazownik mówił mi że za duża jest rozbieżność między nimi. Czy mogę sam w jakiś sposób je sprawdzić zrobić test czy pracują poprawnie? Nie wiem czy może mieć jakiekolwiek znaczenie to że kolektor dolotowy od st200 był spawany? sprawdzany był kamerką nie ma żadnych glutów czy wgłębień od środka płaszczyzna jest prawie równa (prawie bo jednak jakieś pęknięcie było i spaw też) już sam nie wiem co sie dzieje właśnie jestem na urlopie i zrobiłem prawie 300km średnie spalanie przy 110-120km/h z dwoma rowerami na dachu wyszło 13,5L (gazu komputer pokazuje 12,7) bez szaleństw i a trasa samymi obwodnicami i drogami expresowymi tempomat i równa spokojna jazda. W mieście pali około 16-18L gazu komputer pokazuje 15-17 a wcale szybko nie jeżdżę wręcz specjalnie nie męczę go by jak najmniej spalić (u mnie w mieście korki to rzadkość)