[Mondeo][MK3] Wyrzucamy katalizator?

bd77, 24.05.2010, 11:43 « poprzedni - następny »

heko

sprawa wyjaśni się na dniach
...a co do "gorzej" ...hmm...uważam że właśnie to przejście z turbiny jest najważniejsze...tam dzieje się najwięcej...
...zajmowałem się kiedyś sportami samochodowymi...jeździłem na rajdy...sam sobie auta przygotowywałem...i przy obróbce głowic..dolotów...kolektorów wydech...najważniejsze były właśnie przejścia ..uskoki...polerka itd....prędkość spalin na kolektorze dochodzi do prędkości dźwięku...więc jakiekolwiek zawirowania powodują zmniejszenie przepływu...
...pożyjemy...zobaczymy :D
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

No wiadomo, że nie może tam być jakichś ostrych kantów itp. Jakiego rzędu jest to redukcja?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

zobacz wylot z turbiny...prawie kwadratowy

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




wlot decata jest okrągły


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




i w całości...bardziej profi...z kolankiem...nie wchodzi w wydech pod kontem, tylko łukiem...


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




...i jeszcze chciałbym aby ta zwężka (sprężenie spalin) była dłuższa...nie zwężała się na takim krótkim odcinku


Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

A nie lepiej zwężkę zrobić przy wylocie, a nie przy wlocie?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

...no coś w tym rodzaju...aby spaliny miały więcej miejsca na rozprężanie...
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

Czyli co, chcesz zrobić jakieś w miarę płynne przejscie od kwadratu na wlocie i większej średnicy, do okręgu i mniejszej średnicy na wylocie? To rzeczywiście może kosztować. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

...na pewno przejście z turbiny będzie bardziej płynne...i zwężenie dalej...ale jeszcze się obada co i jak :)
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

Polarny

Zawsze mnie interesowało jaki ma wpływ decat na wykres. W sumie to dobry temat by pomierzyć.
1. co to jest w fabryce,
2. wypróżniony cat,
3. zwykły decat,
4. decat z bardziej stopniowym zwężaniem.

Tak swoją drogą ja mam wypróżniony cat i on ma swoją dodatkową pojemności. Zawsze mnie to interesowało czy to działa im plus czy na minus. Wykres jak wstaje turbina który mam jest niezły - wstaje duużo wcześniej.

T

Cytat: Polarny w 11.02.2011, 21:51
Tak swoją drogą ja mam wypróżniony cat i on ma swoją dodatkową pojemności. Zawsze mnie to interesowało czy to działa im plus czy na minus. Wykres jak wstaje turbina który mam jest niezły - wstaje duużo wcześniej.
Raczej na minus (zmniejszenie prędkości spalin + odbicia). Oczywiście PO strojeniu, bo przed strojeniem, czyli na mapach robionych pod standardowy wydech może być różnie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

W wydechu przecież zawsze zmniejsza się prędkość spalin. Poza tym mając oryginalnie kata to tam mamy opór, więc spaliny mocno stopuje.
Ponadto kształt puszki kata nie jest wcale zły na moje oko. Wydaje mi się, że właśnie ta dodatkowa pojemność daje więcej przestrzeni do pracy turbiny. Moja teoria jest taka, że pojemność pozwola na pompowanie dowolnego ciśnienia, które potem jest rozkładane na katalizator i łatwiej wypuszczane przez otwór. Ale - to tylko moja teoria.

W praktyce tak naprawdę najlepiej byłoby po prostu sprawdzić i pomierzyć efekty.

Snajper

Weksla, ponoć DECAT Wilhelma jest lepszy niż ten co Ty masz.  :ghost:
Ja tam nie wiem, DECAT to DECAT...  :D

T

Cytat: Polarny w 12.02.2011, 09:26
W wydechu przecież zawsze zmniejsza się prędkość spalin.
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Rzecz w tym, że taka pusta puszka o większej średnicy niż reszta wydechu zmniejszy prędkość spalin, a po drugie pojawią się odbicia od zwężenia na jej końcach. Lepiej zastosować "prawdziwego" decata, który da płynne przejście w miejscu kata, bez komory rozprężającej.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

hashenty

Cytat: Polarny w 12.02.2011, 09:26
W wydechu przecież zawsze zmniejsza się prędkość spalin.

Z tego co mi wiadomo, w dobrze obliczonym, zazwyczaj już sportowym wydechu,
występuje zjawisko podciśnienia, przez co szybciej opróżniane są spaliny i skuteczniej napełnia się
cylinder świeżą mieszanka. Gdzieś czytałem, że gdyby wywalić wydech w bolidzie F1
(tam cały wydech to praktycznie kolektor) który jest właśnie zaprojektowany tak, aby wytwarzać
zjawisko podciśnienia, to silnik straciłby około 300KM ze swojej mocy.

Zaraz podrzucę BARDZO ciekawy artykuł, który ktoś wrzucił na MKP.

« Dodane: 12.02.2011, 23:55 »

Proszę:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://web.me.com/grzegorzgrabowski/Witryna/Wydechy.html

Ogólnie bardzo ciekawa lektura. Po przeczytaniu rozjaśniło mi się trochę, dlaczego
firmowe, kompletne zestawy wydechowe kosztują tyle, ile kosztują...

wilhelm

a wspominają tam o silnikach z turbo?

heko

..nie ma o czym...turbina "załatwia" falowanie na cacy...więc pozostaje wolny wydech :evil:
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning