Wymiana amortyzatorów

wojoo, 25.05.2010, 13:33 « poprzedni - następny »

wojoo

Tak jak w temacie - musze wymienic tylne amory z racji ze sa w opłakanym stanie (maja 5 miesiecy :) ) Bede montował rowniez sprezyny eibacha i tutaj pytanie jakie polecicie w przystepnej cenie - seryjne motorcrafta odpadaja

moze KYB ?

mam mało czasu :D
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

T

Jak chcesz tanio to tak jak mówiłem kup KYB. Ale może niech jeszcze Oktan się wypowie. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Kup serie i nie konbinuj bo przekonbinujesz. Już chyba jedne sprężyny załatwiłeś?

wojoo

nie mam ochoty zmieniaqc co ok pol roku seryjne amortyzatory ...

"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

eng

Dziwne ja mam już 7 letnie auto i standardowe amory. I na badaniu technicznym który było 2 dni temu wyszło mi ponad 73 % sprawności.

auchim

mi na teście wyszyło 70% a były do niczego

T

U mnie jest koło 60% i amortyzatory też już do wymiany.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Oczywiście nie ma się też co sugerować szarpakami one nie pokażą każdej usterki zawieszenia.

wojoo

jesli zawieszenie jest juz kiepskie to mozna to wyczuc - u mnie zawsze objawia sie dobijaniem (zawsze lewej strony choc nie wiem dlaczego)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Oktan

Cytat: eng w 03.06.2010, 17:17
Oczywiście nie ma się też co sugerować szarpakami one nie pokażą każdej usterki zawieszenia.

bo szarpaki trza umić obsługiwać - z tego co widzę to pajace na stacjach kontroli za wszelką cenę chcą mi zdjąć opony z felg + na dodatek robią takie wychylenia wahaczy, że zastanawiam się czy oni mi czegoś nie uszkodzą

wracając do meritum tematu:

KYB - mam takowe wraz ze sprężynami Eibach'a - jeżdżę już rok na tym zestawie, jest ok
Excel-G i  Gas-a-just
dlaczego KYB ?? bo sa w miarę tanie, dostępne w Tesco - każde inne bardziej renomowanych producentów tylko na zamówienie, cena ...
MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm

wojoo

wszystko , tanio, TESCO !

wszystko sie okaze juz jutro jak zamontuje amorki i sprezyny :)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

T

A ja się ciągle waham... Sprężyny na pewno będą Eibach -40/30, ale co z amorami? Czy KYB, czy B6, czy może B8 na przód, a B6 na tył (nie ma B8 na tył do kombi).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

auchim

Tomasz ja Cie kompletnie nie rozumiem, przecież te KYB'y to zamiennik czyli odpowiednikiem od Bilsteina będzie B4. U mnie miały być B6 ale kiedy miałem zmieniać amorki padł rozrusznik i altek i wstawiłem  B4, trochę szkoda ale złego słowa powiedziec na nie nie mogę.B8 nie brał bym nawet pod uwagę, szkoda kasy według mnie. Mondeo i tak ma świetne prowadzenie, nawet w standardzie, najlepsze w swojej klasie, a z Pro Kitem i szeroką oponą już w ogóle bajka. Amory o wybitnie sportowej charakterystyce wstawił bym do czegoś co w standardzie nie skręca i prowadzi się jak cegła ale do mdo nie ma raczej takiej potrzeby.

T

Cytat: auchim w 04.06.2010, 18:36
Tomasz ja Cie kompletnie nie rozumiem, przecież te KYB'y to zamiennik czyli odpowiednikiem od Bilsteina będzie B4.
Wiem i właśnie na tym polega mój dylemat. Czy warto dopłacić do "usportowionych" amortyzatorów czy wystarczą zwykłe. Jeśli brałbym zwykłe to KYB, bo mają dobrą cenę i ponoć się sprawdzają. Jeśli jakieś lepsze, to do Mondeo jest właściwie tylko Bilstein (pomijając kompletne zestawy). B8 kosztują praktycznie tyle samo co B6, co z resztą nie jest dziwne, bo różnią się tylko długością (B8 są oczywiście krótsze).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

auchim

04.06.2010, 19:03 #14 Ostatnia edycja: 04.06.2010, 20:42 by auchim
hymm no to nie wiem, ale dowiem się wszystkiego dokładnie :)


więc takie info dostałem o bilsteinie

B4 fabryczny amorek
B6 sportowy klasy średniej - niższy o około 40mm od serii
B8 sportowy klasy lepszejszej - z większym tłoczyskiem niż b6 i przygotowany do większego katania