GaBB'owe Mk3 Kombi TDCi

GaBB, 26.05.2010, 16:19 « poprzedni - następny »

bas87

No powiem ci Gabb ze go wczoraj widziałem na Starowiślnej niestety tylko przez chwile bo tramwajem jechałem  i robi wrażenie z daleka :D. Czekam na fotorelację.
st220

GaBB

a dziękuję - fakt - trochę zyskał na atrakcyjności :P
Będzie fotorelacja :D myślę, że już w weekend :)
-----
Pozdrawiam,
Marcin

bas87

Cytat: GaBB w 09.06.2011, 13:38
a dziękuję - fakt - trochę zyskał na atrakcyjności :P
Będzie fotorelacja :D myślę, że już w weekend :)

to czekam:)
st220

T

Ładnie działasz. Napisałbyś coś więcej o tych hamulcach. No i jak się sprawuje zawieszenie. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

GaBB

Zaciski to takie jak te:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Uploaded with Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ImageShack.us

Dorobione mocowania do mondka - wycinane ze stali konstrukcyjnej przez gościa z okolic Grudziądza.

Tył taki:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Uploaded with Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ImageShack.us

I tak samo dorobione mocowanie.
Rozmiar tarcz pozostaje bez zmian - wg. mnie to dobrze. A różnica w hamowaniu jest potworna! Sądzę, że jest tekże lepiej niż z zaciskami z foki st225. Ale nie wiem - nie jechałem w hamującym mondkiem w takim setupie :)

Co do zawieszenia. Jeździ się bardzo dobrze, bałem się dużej utraty na komforcie prowadzenia i podróżowania (tutaj bardziej o odczucia mojej Żony która też tym autem jeździ :) ) ale okazało się być bardzo znośnie. Auto jest o wiele sztywniejsze, "ręką" lub trzymając za reling już się mondkiem "bujać" na boki nie da...Jest to bardzo odczuwalne w prowadzeniu.
Czekam jeszcze na nowe nakrętki do ustawiania zawieszenia - seryjnie weitec daje wykonane o zgrozo z tworzywa...Zamówiłem sobie takie z ocynkowanej stali. Mają się nie zapiekać i być bardziej wytrzymałe.
Także na razie przód lekko uniesiony na ile się dało beż nowych nakrętek - około -50mm.
Na razie nie ma takiej potrzeby w sumie ale ciekaw jestem jak będzie się sprawowała ta dorobiona regulacja twardości w każdym amorze. Dla mnie to czarna magia ale ponoć ma działać :)
-----
Pozdrawiam,
Marcin

T

Zaciski wyglądają świetnie, ale trochę dziwię się, że nie pokusiłeś się o dorobienie adapterów od razu pod większą tarczę (np. właśnie tą z Focusa). Efekt na pewno byłby jeszcze lepszy. :)

Co do zawieszenia, to ciekawi mnie jak będzie z trwałością.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

GaBB

CO do trwałości zawieszenia - ciekawi mnie to samo :P no ale ktoś musiał spróbować :) Nie widziałem po forach MK3 kombi z gwintem :P A już na pewno nie weitec'iem - może właśnie kwestia (teoretycznie) porządnego producenta przełoży się na trwałość...mam nadzieję.

Co do adapterów i większych tarcz. Zawsze można to zrobić, koszta nie powalają na szczęście. A wcześniej kupiłem komplet mikody i ferodo a potem pojawiła się wizja zacisków. Dlatego do czesu zabicia tych tarcz/klocków będzie tak jak jest.

Natomiast jako ciekawostka komplet seryjnych ceramicznych tarcz + zaciski + klocki z audi q7 v12 TDI u jednego z handlarzy kosztują 2800 zł. przebieg ponoć 19 tys km...tarcz i klocków. Auto miało 140 tys. Nie wiem nawet jaki to ma rozmiar i czy da sie upchac do mondeo ale wydawało mi się, że ceramiczne tarcze = astronomiczna cena...a tu niespodzianka...
-----
Pozdrawiam,
Marcin

weksla

no wygląda to gabb całkiem fajnie, ale nadal prosze o zdjęcia samego auta z założonymi zaciskami, fotelami, felgami itp.
Co do samego hamowania to nie wiem czy na brembo będzie lepiej czy gorzej, trzeba to poprostu porównać. Dla mnie na zaciskach z foki w porównaniu do seryjnych jest niebo a ziemia. teraz w końcu mam hamulce:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

GaBB

Zdjęcia będą jak na spokojnie wrócę do Krakowa. Jutro wracam to w poniedziałek robię fotki - do tego koła trzeba zdejmować, żebyś Sławku dokładnie mógł zobaczyć :)

A na brembo musi być lepiej z prostego powodu - zaciski z foki są (chyba) jednotłoczkowe tylko większe niż te w mondeo. A te brembo to 4 tłoczki na tarczę...z fizyką się nie dyskutuje :P musi być lepiej :)
-----
Pozdrawiam,
Marcin

weksla

no masz racje cztery tłoczki to nie jeden. w takim razie czekam na foty
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Polarny

A jaka jest charakterystyka hamowania? Bo to jest wg mnie bolączka Mondeo. Ogólnie pewnie Mondeo i miałoby świetne hamulce, gdyby nie trzeba było tak mocno naciskać pedału hamulca. W VAGach jakimi jeżdżę firmowo lekko naciskam hamulec, a auto już porządnie nurkuje. W Mondeo niestety tak nie jest. Ponoć w autach po drugim lifcie jest lepiej, ale tak tylko słyszałem - nie miałem okazji sprawdzić.

T

Cytat: GaBB w 11.06.2011, 16:43
A na brembo musi być lepiej z prostego powodu - zaciski z foki są (chyba) jednotłoczkowe tylko większe niż te w mondeo. A te brembo to 4 tłoczki na tarczę...z fizyką się nie dyskutuje :P musi być lepiej :)
Fizyka mówi przede wszystkim, że przy większej tarczy mamy większa dźwignię (klocek działa na tarczę w większej odległości od osi obrotu) no i oczywiście większa pojemność cieplną.

Wielotłoczkowy zacisk poprawia z kolei równomierność docisku klocka do tarczy no i bardziej efektywne powinno być też odprowadzanie ciepła z klocka. Nieco podobny efekt (ale oczywiście odpowiednio mniejszy) da też większy zacisk, z większym tłoczkiem, ale nadal pojedynczym.

Mniemam, że przy wielotłoczkowych zaciskach i zwykłej tarczy feeling hamulców będzie lepszy, ale jednak hamulce z ST225 dużo trudniej będzie przegrzać. Warto byłoby to sprawdzić w praktyce, ale ciężko to niestety zrobić, bo po mocnym przegrzaniu tarcz i klocków nadają się one często tylko do śmieci. Tak czy siak najlepszym rozwiązaniem byłby oczywiście wielotłoczkowy zacisk + większa tarcza. :)

Cytat: Polarny w 12.06.2011, 23:11Bo to jest wg mnie bolączka Mondeo.
Co kto lubi. ;)

Cytat: Polarny w 12.06.2011, 23:11Ogólnie pewnie Mondeo i miałoby świetne hamulce, gdyby nie trzeba było tak mocno naciskać pedału hamulca.
Nie miałoby, bo serie bardzo łatwo przegrzać.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Cytat: Tomasz w 13.06.2011, 04:07
Fizyka mówi przede wszystkim, że przy większej tarczy mamy większa dźwignię (klocek działa na tarczę w większej odległości od osi obrotu) no i oczywiście większa pojemność cieplną.

Cytat: Tomasz w 13.06.2011, 04:07
Nie miałoby, bo serie bardzo łatwo przegrzać.

No i w sumie nic dodać nic ując. Ja w Skodzie mam chyba 280mm, w Mondeo 300mm i fizyka mówi jedno, praktyka pokazuje drugie.

T

Cytat: Polarny w 13.06.2011, 20:39No i w sumie nic dodać nic ując. Ja w Skodzie mam chyba 280mm, w Mondeo 300mm i fizyka mówi jedno, praktyka pokazuje drugie.
Też jeżdżę Octavia, która ma 280 mm (ale jest lżejsza od Mondka o ok. 200 kg). Jej hamulce są obiektywnie mimo wszystko trochę gorsze od serii w Mondeo, chociaż w pierwszej chwili wydają się strasznie ostre.

A Ty jakie masz wrażenia?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

No jak juz wcześniej pisałem mam dokładnie odwrotne.
Niemniej własnie z tą wagą należy pamiętać, bo każdy kilogram jest istotny, a Octavie są dużo lżejsze.