[MK3] Dystanse

wilhelm, 04.04.2011, 18:26 « poprzedni - następny »

vtec

Cytat: Tomasz w 16.07.2011, 13:50
Różnica wynosi około 14 mm, a nie 5 mm, powinieneś poszukać najcieńszych dystansów nieprzelotowych (przykręcanych), szczególnie, że...
to zapraszam na pomiary ... w realu
wyliczenia srednio maja sie do rzeczywistosci ...

MAG

Vtec - ja akurat nie neguję tego co napisałeś, ale "na oko" to raczej nie zobaczysz różnicy w ustawieniu koła o kilka mm.

Z wyliczeń wychodzi bowiem dokładnie, że po zastosowaniu dystansu 5mm zewnetrzna płaszczyzna felgi będzie o 4mm bardziej na zewnatrz niż była w ori 18-tkach.

Jest jeszcze kwestia jakie masz opony (rozmiar i "kształ profilu") na tych 19-tkach, bo tam chyba standardowo powinno być 235/35/19 ???
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

vtec

Cytat: MAG w 17.07.2011, 11:37

Jest jeszcze kwestia jakie masz opony (rozmiar i "kształ profilu") na tych 19-tkach, bo tam chyba standardowo powinno być 235/35/19 ???
takie sa rzeczywiscie ...
tak jak pisałem wczesniej, to byla jedyna opcja zalozenia tych felg, innej mozliwosci nie ma i koniec kropka. Nic nie trze, nie ociera.
Nigdzie nikt wczesniej nie napisal czy pasuja czy nie, pomiary i wskazowki tez byly to pupy ;)

wilhelm

Ostatnio zacząłem analizować temat dystansów.

Nasze fordy mają szpilki wystające z piasty, więc montując choćby dystans przykręcany o grubości 20mm szpilki będą wystawać, uniemożliwiając wtedy przykręcenie koła do dystansu. Trzeba by je poskracać, mam rację?

Montując dystanse przelotowe trzeba wymienić szpilki, w mondeo z tyłu podobno przebiega to bezproblemowo. Z przodu natomiast trzeba zmienić łożyska, a przy okazji można sprawdzić czy piasty nie są pokrzywione.

Ja u siebie odczuwam lekkie bicie na kierownicy podczas hamowania a czasami po prostu podczas jazdy, dzieje się tak od zeszłej zimy. Przez to że zdaża się to sporadycznie to jakoś to olewałem. Ale nie chciałbym żeby się okazało po zamontowaniu dystansów przykręcanych że mam krzywą którąś piastę i trzeba i tak wymieniać.

Co sugerujecie? Montować w ciemno przykręcane 20mm? Przelotowe 15mm z wymianą szpilek i łożysk? Czy może najpierw ustalić czy bicie jest z tarcz czy może z piasty (chyba najrozsądniejsza opcja :) )? A potem w zależności co jest krzywe wymienić i jeśli była by to piasta to dystanse przelotowe ze szpilkami a jeśli tarcza to przykręcane.

Ale się rozpisałem ;)

Jendrekmak

Cytat: wilhelm w 07.11.2011, 18:28Nasze fordy mają szpilki wystające z piasty, więc montując choćby dystans przykręcany o grubości 20mm szpilki będą wystawać, uniemożliwiając wtedy przykręcenie koła do dystansu. Trzeba by je poskracać, mam rację?
jeśli masz oryginalne felgi to nie ma problemu bo między otworami na szpilki są dodatkowe otwory (na płaszczyźnie styku z tarczą ham. i piastą), w których zmieszczą się wystające szpilki.
np. tu widok od strony wewnętrznej felgi Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/oryginalne-felgi-18-ford-mondeo-ronal-5x108-i1905472316.html
co innego przy felgach nieoryginalnych. tutaj wszystko zależy od wykonania felgi. czasem są dodatkowe "dziury" a czasem nie
Mondeo mk3 2004 2,0 TDCI 152KM 350Nm kombi ST look, ham. FF2 ST225, Eibach Pro -30

eng

Wilhelm skąd wiesz, że bicie na kierownicy nie jest spowodowane krzywymi tarczami ew nie wyważonymi kołami lub starymi oponami?

Cinkciarz

u mnie biło na kierownicy przy hamowaniu no ale miesiąc temu tarcze poszły do przetoczenia i problem z głowy ;)
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

wilhelm

Ile płaciłeś za przetoczenie i kto takie rzeczy robi?

Cinkciarz

mechanik mi to staczał chyba 50zl za szt
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

T

Cytat: wilhelm w 07.11.2011, 18:28Co sugerujecie?
Ja bym nie dawał w ogóle dystansów, ale to wiesz. Jak już się uparłeś, to chociaż nie dawaj przelotowych, tylko przykręcane. No i oczywiście najpierw sprawdź skąd się biorą te drgania i to napraw.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Ale Wy macie jakies kosmiczne ceny przetaczania.

U mnie ponoć najlepszy tokarz 'we wsi' kroi 5zł za bęben, 10zł za tarcze nie wentylowaną, 15zł za wentylowaną.

50zł/szt do ogarnięcia. Ale gdzieś czytałem że ktoś wybulił 120zł/szt !!
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

wilhelm

Jeśli okaże się że to tarcze to spróbuję przetoczyć, zawsze to taniej niż 400 na nowy komplet - szczególnie że mój ma może 20 tys. przebiegu... Chociaż jak ostatnio podliczam wszelkie próby zaoszczędzenia na czymś to wcale dobrze na tym nie wychodzę.

eng

Toczyć tarczę można do malucha, a nie do Mondeo. Bez przesady Panowie.

KLUSEK

Zależy ile tego toczenia ... jak zachowują minimalną grubość to nie widzę przeciwskazań.

T

Jeżeli tarcze biją zawsze, to można przetoczyć, jak ktoś to lubi. Jeśli jednak biją np. tylko po rozgrzaniu, to toczenie nic nie da.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club